Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2009, 01:41
DBZ
DBZ is offline
Mijn vader blijkt een ander aura te hebben of zoiets vaags. Mijn dode buurman had dat vastgesteld toen hij op een foto een bepaalde kleur rondom mijn vader zag. Mijn buurman kon door voeten te masseren bepaalde organen beter laten functioneren of iig helpen.
Mijn vader kan mensen heel snel van problemen met hun spieren afhelpen: hij kent iemand die altijd stijve spieren(ik weet waar je nu aan denkt) had en toen hield hij zijn handen een keer heel lang onder de koude kraan, zodat ze ijskoud waren, en hij legde zijn handen op allebei de schouders van die man. Na 5 minuten waren zijn schouders helemaal warm en had hij bijna geen last meer.
Zo voelt ie ook weleens aan bijv een been van mijn moeder en wijst dan een spier aan die stijf is, wat mijn moeder niet eens weet. Hij voelt dan die spier bij zichzelf pijn doen. Dat is ook als mijn moeder wél weet dat er een stijve spier zit.

Mijn vraag is of jullie denken dat aura's bestaan en of jullie enige mogelijk wetenschappelijke verklaringen hiervoor hebben? Dat omdat ik niet echt geloof in bovennatuurlijke zooi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2009, 08:58
Verwijderd
Ze zijn nog nooit waargenomen in een gecontroleerde omgeving.

Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 09:36
DBZ
DBZ is offline
Hahah, die staat mooi voor lul
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 10:11
Verwijderd
Als ik aan iemands been voel kan ik ook zeggen of daar een stijve spier zit, dat heeft toch niets met aura's te maken

En verder denk ik dat mensen die zeggen dat ze aura's kunnen lezen, het talent hebben om aan gezichten van mensen e.d. hun stemming af te lezen, maar dat zelf niet goed weten en het daarom op aura's gooien.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn nog nooit waargenomen in een gecontroleerde omgeving.

[filmpje]
Ik zat te wachten op de grap dat ze er allemaal nog achter stonden
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Als ik aan iemands been voel kan ik ook zeggen of daar een stijve spier zit, dat heeft toch niets met aura's te maken

En verder denk ik dat mensen die zeggen dat ze aura's kunnen lezen, het talent hebben om aan gezichten van mensen e.d. hun stemming af te lezen, maar dat zelf niet goed weten en het daarom op aura's gooien.
Of het zijn natuurlijk gewoon ordinaire oplichters.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 07:16
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Aura is feitelijk een uitstraling, en dat komt tot stand door houding, lichaamstaal ed.
Sommige mensen kunnen dit echter tot in detail zien. Iedereen weet dat wanneer de vriendin diep zucht, je vraagt 'is er iets' en ze zegt 'nee' dat je moet maken dat je binnen 10 minuten straal bezopen bent willen de volgende 60 minuten niet 2 dagen lijken te duren. Ze kunnen dan zien aan de lichaamstaal dat iemand zich niet goed voelt of ergens mee zit.

Vrij duidelijk, kinderen doen dat ook. 'NEEHEE!' --> Stampvoeten, armen over elkaar, omdraaien en wenkbrouwen naar elkaar toe getrokken en mondhoeken omlaag.

Dit kan je in extreem detail doen, verkleuring van de huid, luid ademhalen, wisselende snelheid ademhaling, toeneming hartslag (ja dat kan je zien), beweging van vingers, plaatings voeten, oog bewegingen ed, alles zegt iets, geeft een uitstraling. Sommige mensen hebben onbewust sneller iets door dan anderen. Autisten zijn hier vaak extreem slecht in, zo zal je ook mensen hebben die hier extreem goed in zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 12:11
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Niet op die manier Hij voelt het zeg maar bij zichzelf... Heel vaag
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 20:26
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Niet op die manier Hij voelt het zeg maar bij zichzelf... Heel vaag
Als ik gaap, gaapt mijn vriendin ook.
Als ik ineens een smile opzet doet mijn vriendin dat ook.

Gebeurt ook bij vreemden, fiets maar eens langs iemand, en zet ineens smiley op, doen zij dat ook.

Ga het maar eens over kiespijn hebben, krijgt iemand anders het ook.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 16:59
Geel
Geel is offline
^Of doe maar eens alsof je flauwvalt, doet iemand anders het ook.

OT: Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat zulk soort dingen niet bestaan. Maar die lelijke brit die met baby's praat is wel een goede acteur.

Laatst gewijzigd op 15-11-2009 om 16:10.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 23:11
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
^Of doe maar eens alsof je flauwvalt, doet iemand anders het ook.

Ga maar eens schreeuwen en paniekerig doen op een station, in een restaurant oid. Wedden dat er meer mensen zijn die ook in paniek raken?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 15:58
Geel
Geel is offline
^Ik snap wel wat je bedoeld, maar soms zeg je van die dingen die gewoon niet kloppen. Ik heb bijv. nooit kiespijn gekrgen toen m'n broertje over zijn kiespijn begon. Gapen doet men ook niet omdat iemand anders het doet...
Oud 14-11-2009, 17:25
Changshan
Changshan is offline
^ Nu klets jij echt uit je nek. Gapen is één van de dingen die het meest door empathie worden ingegeven. Nooit gehad dat je met een hele groep stond te gapen omdat één iemand begon? Zie je maar eens in te houden als je het iemand meerdere keren ziet doen. NaamInGebruik heeft het daar iig over en dat dat de verklaring voor de ervaringen van de vader van DBZ kan zijn. Maar goed, zelfs dan zou het knap zijn.

Veel mensen zeggen dat ze kleuren zien bij aura's, dat strookt niet echt met de theorieën van Sarah e.a. Dan moeten we ze zoals Kazet Nagorra ordinaire oplichters noemen, of er een andere verklaring voor zoeken.

Laatst gewijzigd op 15-11-2009 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 10:06
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
^Ik snap wel wat je bedoeld, maar soms zeg je van die dingen die gewoon niet kloppen. Ik heb bijv. nooit kiespijn gekrgen toen m'n broertje over zijn kiespijn begon. Gapen doet men ook niet omdat iemand anders het doet...
Wat de persoon hier boven zegt
+
http://www.youtube.com/watch?v=4qFDgT6z-nU

=

jou fail.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Wat de persoon hier boven zegt
+
http://www.youtube.com/watch?v=4qFDgT6z-nU

=

jou fail.
En dat is op wat voor manier door ons te controleren? Als ik dat experiment uitvoer hier gebeurt er niets.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 12:48
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
En dat is op wat voor manier door ons te controleren? Als ik dat experiment uitvoer hier gebeurt er niets.
Dan doe je het niet goed?
Denk niet dat jij extreem hoog niveau van psychologie, NLP en hypnose beheerst =/
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 14:11
Verwijderd
Psychologie heeft geen hoge niveau's.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 16:09
Geel
Geel is offline
Misschien hebben jullie (NaamInGebruik en Changshan) wel gelijk, maar ik heb dat (gapen als iemand anders het doet) echt nooit in mijn leven meegemaakt. En nee, het is niet zo dat ik opgesloten zit in mijn kamer en nooit met anderen omga. Ik heb het ook nooit meegemaakt dat iemand anders ging gapen als ik gaap. Ik zit 's ochtend heel vaak te gapen in de les en mijn buurman/vrouw gaapt nooit omdat ik dat doe. Of in de pauze; ik heb nooit een gaap-kettingreactie meegemaakt...

Ik zeg niet dat ik jullie niet geloof, maar het klinkt in mijn oren errug ongeloofwaardig.
Oud 15-11-2009, 20:36
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Oud 15-11-2009, 21:22
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Haha, dit gaat maar onder de internet hype 'don't feed the trolls'.

Citaat:
Misschien hebben jullie (NaamInGebruik en Changshan) wel gelijk, maar ik heb dat (gapen als iemand anders het doet) echt nooit in mijn leven meegemaakt. En nee, het is niet zo dat ik opgesloten zit in mijn kamer en nooit met anderen omga. Ik heb het ook nooit meegemaakt dat iemand anders ging gapen als ik gaap. Ik zit 's ochtend heel vaak te gapen in de les en mijn buurman/vrouw gaapt nooit omdat ik dat doe. Of in de pauze; ik heb nooit een gaap-kettingreactie meegemaakt...

Ik zeg niet dat ik jullie niet geloof, maar het klinkt in mijn oren errug ongeloofwaardig.
Komt ook door een mate van rapport dat je met iemand hebt. Met sommige mensen 'klikt' het, met anderen niet. Rapport is (onbewust) een connectie leggen met iemand. Dat kan door (onbewust) aannemen zelfde lichaamshouding, aanpassen spraak op elkaars tempo en zelfs volume, en zelfs snelheid van ademhaling. Maar ook gelijke stappen nemen als je samen door de stad loopt.
Dat kopieer gedrag word ook wel mirroring genoemd. Ga je gapen, doet de ander dat ook.

Ofc is dat niet in alle gevallen zo, maar er zijn wel situaties waarin het meer aannemelijk is dan in andere.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Haha, dit gaat maar onder de internet hype 'don't feed the trolls'.
Ik troll niet. Er is niets moeilijks aan psychologie.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 23:33
Changshan
Changshan is offline
Aan de studie misschien niet. Maar lijkt me genoeg om te zeggen dat er verder nog steeds veel onbekend is aan de psychologie, en dat er constant verkeerd wordt gediagnosticeerd en/of behandeld.
Oud 16-11-2009, 05:16
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Aan de studie misschien niet. Maar lijkt me genoeg om te zeggen dat er verder nog steeds veel onbekend is aan de psychologie, en dat er constant verkeerd wordt gediagnosticeerd en/of behandeld.
Don't feed the troll
Het feit dat hij een woord als 'moeilijk' al als een objectief iets neemt geeft al aan dat je er maar gewoon niet op in moet gaan
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Don't feed the troll
Het feit dat hij een woord als 'moeilijk' al als een objectief iets neemt geeft al aan dat je er maar gewoon niet op in moet gaan
Volgens mij probeer jij met handige trucs de aandacht af te leiden en sympathie te winnen. Dat is precies hoe zogenaamde parapsychologen en paragnosten werken.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 09:46
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Volgens mij probeer jij met handige trucs de aandacht af te leiden en sympathie te winnen. Dat is precies hoe zogenaamde parapsychologen en paragnosten werken.
Volgensmij post jij iets idioot doms waarvan je weet dat het fout is.
'er zijn geen niveau's in psychologie'.

Waarom fail je dan als je die test van derren brown thuis doet? Geen niveau betekend toch dat zijn niveau gelijk is aan dat van hem.
Bovendien leg je niet uit waarom dat zo is, en weerleg je de overig 2 genoemde aspecten niet.

Dat is net zo groots als een debat voeren met 'nee want dat vind ik'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2009, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Volgensmij post jij iets idioot doms waarvan je weet dat het fout is.
'er zijn geen niveau's in psychologie'.

Waarom fail je dan als je die test van derren brown thuis doet? Geen niveau betekend toch dat zijn niveau gelijk is aan dat van hem.
Bovendien leg je niet uit waarom dat zo is, en weerleg je de overig 2 genoemde aspecten niet.

Dat is net zo groots als een debat voeren met 'nee want dat vind ik'.
Derren Brown is een illusionist. Hij zegt het zelf "Hij maakt naar eigen zeggen gebruik van magie, suggestie, psychologie, misleiding en showmanship". Hij gelooft zelf niet eens in die nonsens.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 13:30
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Derren Brown is een illusionist. Hij zegt het zelf "Hij maakt naar eigen zeggen gebruik van magie, suggestie, psychologie, misleiding en showmanship". Hij gelooft zelf niet eens in die nonsens.
Het is dus ook geen nonsens, hij gebruikt namelijk suggestie, psychologie en misleiding....?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 16:46
Geel
Geel is offline
En magie.
Oud 17-11-2009, 16:55
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
En magie.

En showmanship.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2009, 16:59
Geel
Geel is offline
Goeie!

Jammer dat psychology niet via pixels werkt, dan had je begrepen dat ik doelde op jou reactie; jij beweert dat het geen nonsens is, maar je bent niet echt goed in het uitleggen daarvan.
Oud 17-11-2009, 18:14
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Goeie!

Jammer dat psychology niet via pixels werkt, dan had je begrepen dat ik doelde op jou reactie; jij beweert dat het geen nonsens is, maar je bent niet echt goed in het uitleggen daarvan.
Deadlock en jij doen het duidelijk beter ja
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 20:55
Geel
Geel is offline
Hmm, ik beweer niet dat het wel nonsens is. Ik had enkel commentaar op dat verhaaltje van jou dat ik voor het eerst hoor, ik was dus enkel wat verbaasd.
Oud 19-11-2009, 21:51
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Uh, wat verbaasde je dan? Dat derren brown psychologie ed gebruikt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten