Advertentie | |
|
![]() |
|
Oh, en nog iets. Ik snap ook niets van het hele 'zij heeft mij afgetrokken maar we hebben niet gezoend'. Als je dan toch bezig bent, waarom dan niet de dame in kwestie ook een pleziertje doen?
Vreemdgaan an sich snap ik nog wel, maar ongeëmancipeerd gedoe bah ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Je bent twee keer vreemdgegaan (want ja, zo zie ik de dingen die jij beschrijft) met twee verschillende meiden? Damn dude, waarom? Een beetje zelfbeheersing zou moeten kunnen, lijkt me. Shame on you! Ben je überhaupt toe aan een relatie? Zelfs als ik veul gedronken heb, heb ik nog een rem waardoor ik niet met andere jongens ga vozen...
Anyway, of je het haar moet vertellen, moet je zelf weten. In haar situatie zou ik het denk ik willen weten, zeker omdat het na drie maanden al feest is en het naar mijn idee voldoende zegt over wat jij voor haar voelt. Maar goed, je loopt een groot risico: de kans dat je gedumpt wordt is groot.
|
Ik vind dat zij het recht heeft om het te weten. Zij houdt van een oprecht persoon, maar eigenlijk ben je dat helemaal niet. Als zij het uitmaakt door de dingen die jij gedaan hebt (en gelijk heeft ze) dan is dat heel vervelend voor je, maar wel iets wat eraan zat te komen en quite frankly; je verdiende loon. Sorry voor mijn botte taalgebruik, maar dit is wel hoe het zit. Leer ervan.
|
Je vindt je vriendin niet leuk genoeg, anders had je je wel in kunnen houden als andere meisjes met je willen vozen. Volgens mij ben je nog niet toe aan een relatie. Ik denk dat je het het beste uit kunt maken om je vriendin verder verdriet te besparen. Je kunt het ook voor haar verzwijgen, maar ik denk dat het dan ook tussen jullie in blijft staan want je voelt je er blijkbaar wel schuldig genoeg over om er hier een topic over te openen.
|
![]() |
|
Het is vreemdgaan. Allebei de keren. Voor mij wel in ieder geval. En voor jou ook als je weet dat je je vriendin er mee kwetst. Maar blijkbaar boeit dat je niet want je hebt het nu al 2 keer gedaan. Maak het uit met je vriendin, zij verdient iemand die haar wel respecteert. En begin pas een relatie als je er klaar voor bent. Het feit dat het allemaal onpersoonlijk was maakt het eigenlijk nog erger voor je vriendin. Je kwetst haar zonder dat je er echt iets aan over houdt. Als je ook maar enig respect hebt voor je vriendin biecht je dit op en maak je het zelf uit.
|
![]() |
|
[QUOTE=Fosca;30003997]Ik zou het haar niet vertellen.Wat niet weet wat niet deert. Wat schiet je er mee op als je het haar vertelt? Een vermindert schuldgevoel? Je zal haar er waarschijnlijk vreselijk mee kwetsen en het zal het einde van je relatie betekenen. Zelfs als ze je vergeeft zal het lang tussen jullie in blijven staan. QUOTE]
Hier ben ik het wel mee eens. En als je echt wilt veranderen is het nu je tijd om te doen, voordat er echt nare dingen gebeuren. Ga op zoek naar je waarden en normen, qua hoe je iemand respecteert, jezelf en je vriendin, en houdt je eraan. Stel regels op voor jezelf die een inmense pijn veroorzaken als je je er niet aan houdt, zoals 'Als ik weer de fout in ga moet ik het mijn vriendin vertellen en (als je geslachtsgemeenschap hebt gehad) haar en mij een SOA-test laten afnemen. Ik zal mijn familie en vrienden eerlijk vertellen wat er is gebeurt waardoor het uit is. Stel ook regels op voor jezelf die makkelijk zijn om aan te houden zoals, ik zal niet drinken met anderen zonder mijn vriendin erbij, en mocht ik opgewonden raken, ga ik naar de wc in mijn eentje en doe ik de rest, ik zal zolang ik bij mijn vriendin ben er alles aan doen om dit zo te houden, ik zal haar respecteren zoals zij mij respecteert, ik zal haar niet straffen als ze erachter komt, ik zal de schuld bij mezelf leggen en er alles aan doen om te veranderen zodat ik niet in de verleiding kom om dit opnieuw te proberen. Vertel het haar maar niet, totdat je er zeker van bent dat je alles hebt gedaan om te veranderen en je dit niet is gelukt. |
![]() |
|
Al heb je geen verdere intenties, niet meer afspreken met andere meisjes, ook niet voor een kop koffie. Daarnaast minder drinken. Vertel niets tegen je vriendin en geef jezelf een laatste kans. Daar bedoel ik mee, ga serieus voor je vriendin. Ga je nog een keertje vreemd, dan ben je misschien nog niet aan een relatie toe en moet je jezelf afvragen of het nog wel zin heeft om bij haar te blijven.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar misschien versterkt dit wél je tweede opmerking: ik zal toen ook wel niet aan een echte relatie toe zijn geweest. Nadat ik het eenmaal flink verknald had, was ik er echter wél heel snel aan toe... ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 24-12-2009 om 02:51. |
![]() |
|
Als je het zou vertellen zou ik je zooooo hard dumpen!
Pfff wat een zak ben jij! En je dan ook nog afvragen of dit vreemdgaan is. Maar je zou het natuurlijk niet kunnen vertellen, maar de vraag is of jij daar mee kunt leven?! Ik zou dat niet kunnen. En ik vind je een egoistisch zak. Wel je laten aftrekken door dat meisje, maar er kan geen kusje of iets van een orgasme bij haar af! |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Vreemdgaan is iets wat mij tot nu toe nooit overkomen is en waar ik ook niet vanuit ga dat het ooit gaat gebeuren. Toch wel typisch dat je al twee keer bent vreemdgegaan, in zo'n korte periode. Er zijn overigens vinden dat pas als er echt sprake van seks is. Ik ken zelfs iemand die vindt dat zelfs de gedachte alleen al erg genoeg is. Maar uit je verhaal blijkt dat jezelf ook aanvoelt dat dit totaal niet klopt. Je moet het wel vertellen, anders komt ze er zelf wel achter. En jij moet je afvragen of je ermee door wil gaan. Als zij er verdrietig en boos over wordt is dat haar goed recht. Of zij dan nog verder wil met jou is een tweede. Volgens mij ben je niet echt klaar voor een relatie of zoiets, onpersoonlijk of niet. Als je echt van iemand houdt flik je zoiets gewoon niet, dat gebeurd dan gewoon niet. Simple as that. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Veel mensen hier hebben het over 'nog niet aan een relatie toe zijn'. Persoonlijk vind ik dat vrij kortzichtig. Helaas werkt het niet zo dat het hebben van een partner de gevoelens en spanning voor andere mensen totaal wegneemt. De ene persoon kan wat beter omgaan met verleiding dan de andere persoon. Het is geen kwestie van wel of niet toe zijn aan een relatie, dat is slechts door maatschappelijke normen opgelegd. Ter nuance: de TS heeft een vaste relatie waarin waarschijnlijk een aantal afspraken gemaakt zijn over vreemdgaan. Misschien is een open relatie meer geschikt?
|
Tuurlijk neemt de spanning voor andere mensen niet af. Of is het onmogelijk om die spanning ooit voor een ander te voelen in een relatie. Maar als je in drie maanden tijd, twee keer vreemdgaat..?
Het lijkt mij logisch dat naarmate een relatie langer duurt je inderdaad weer de behoefte krijgt om om je heen te kijken en oprecht iemand heel leuk te vinden. Jezelf vervolgens in de nesten werken heeft naar mijn idee te maken met dat of je relatie niet oke is, of jezelf er nog niet aan toe bent, in de zin van dat je je niet wil of kunt binden aan iemand. |
![]() |
|
^ Ik zou het ook niet snappen. Een relatie is gebouwd op totaal niet liegen tegen elkaar en zo veel mogelijk, om het maar zweverig te zeggen, samen één zijn. Lieg je over iets als dit, dat ook nog beide personen betreft, dan is dat fundament voor mijn gevoel weg.
Er zijn gek genoeg toch nog legio mensen die wél tegen hun partner kunnen liegen, maar ik ben er trots op dat ik me daar iig niet toe hoef te rekenen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Fosca is de enige die een beetje bij de werkelijkheid in de buurt komt. Iedereen doet zo politiek correct. Vreemdgaan en het dan vertellen, want dat is wel zo eerlijk. Ja, het is wel zo eerlijk, maar het is niet de situatie zoals hij in het dagelijks leven het meest voorkomt. Het wordt meestal gewoon verzwegen. Leuk is het niet, maar wel de waarheid. Het valt me dus op dat zoveel mensen over Fosca's mening heen vallen, terwijl het zoo vaak voorkomt... alleen weet je het dan vaak niet. Ik heb het genoeg zien gebeuren in mijn omgeving. Dus ik snap heel goed dat vreemdgaan en het niet vertellen een reële optie is!
![]() En ook ik ben weer zo politiek correct dat ik vind dat vreemdgaan gewoon opgebiecht moet worden. Ik ben ook serieus monogaam en eis dat eigenlijk ook van mijn partner. Ik zeg niet dat de relatie bij vreemdgaan meteen uit is, maar ik wil wel eerlijkheid in mijn relatie. Echter, ik kraak de mening van Fosca niet af. Dat sommigen dat wel doen, vind ik een beetje hypocriet ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
ff schematisch :
[1] t is wel handig als je dat soort situaties niet laat gebeuren ; dat is het voornaamste ; [2] maar zoiets gebeurt soms toch ; dat is realistisch ; ![]() [3] vertellen helpt dan vaker niet dan wel ; zo is het gewoon - it hurts ! ![]() [4] de vraag die overblijft, is dus eigenlijk : kan JIJ er mee leven ? [5] duzz : JIJ hebt het probleem, niet je vriendin ; ![]() praktisch is misschien : het er later over hebben met haar, dan geef je haar tenminste de kans om het als historie te begrijpen ; nu is t veel te hot ; ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
^ Daar zou ik alleen nog maar bozer om worden. Als iemand vreemdgaat is de relatie voorbij, period. Dus als hij het dan pas na maanden verteld, heeft-ie weer een paar maand van haar leven 'gestolen' (ervan uitgaande dat zij het ook meteen zou uitmaken, en ik mag toch hopen van wel - voor haar).
He should start acting like a man and own up to it. Dan kan ZIJ kiezen of ze wel bij zo'n eikel wil zijn, want ik vind dat ze die keuze moet kunnen maken. |
![]() |
||
Citaat:
Bij mij is het zo dat als hij het meteen opbiecht hij nog een kans maakt. Dan is er namelijk nog enige vertrouwen en laat hij ook zien dat hij respect heeft voor mij. Kom ik er via iemand anders achter of biecht hij het pas later op dan zou ik echt laaiend zijn. Hij heeft een tijd lang tegen mij gelogen en heel de basis van vertrouwen is weg. Ik zou nooit meer een woord van hem kunnen geloven want hij had blijkbaar geen moeite met een hele tijd tegen mij liegen. Het zou dan dus definitief uit zijn. |
![]() |
|
@Volk
Wat jij zegt, zo had ik een 'vriendin'. Die claimde: als hij vreemd gaat maak ik het uit! Toen heeft haar vriend mij in bed proberen te lullen (en niet alleen mij, ook een vriendin van mij). Ik niet wetende wat te doen, heb het uiteindelijk toch verteld (want als het bij mij zou gebeuren zou ik het ook willen weten). Zij geloofde me niet (terwijl er duidelijke bewijzen waren) en toen was de vriendschap die er was kapot en zij zijn nu nog steeds samen. Kortom, dit bedoel ik met 'politiek correct'. Iedereen claimt hier wel dat ze het ethiek gezien juist willen doen ("als mijn vriend vreemdgaat is het uit"), maar dat weet je pas als je in die situatie zit of hebt gezeten ![]()
||
Citaat:
Offtopic: Ik vind het wel opmerkelijk hoe vaak mensen op dit forum wel niet tegen me zeggen dat ik dingen niet kan weten totdat ik het zelf heb meegemaakt. Alsof iedereen er maar vanuit gaat dat ik uit mijn nek zit te lullen... Laatst gewijzigd op 26-12-2009 om 10:16. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Of je bent vreemdgegaan of niet, dat hangt van de afspraken met je vriendin af.
Als je bent vreemd gegaan volgens die afspraken, dan zou ik het met haar bepraten, omdat ik denk dat eerlijkheid tegenover je vriendin belangrijker is dan wat Fosca zegt, het niet vertellen in het belang van je relatie. Benadruk dan iig dat je er spijt van hebt, en dat je ervan geleerd hebt en dat je haar nog erg lief vindt en niet kwijt wilt en nog meer van die romantische crap. Sta er niet van verbaasd als zij er over na wilt denken en wss ook haar kans pakt om eventjes gevingerd te worden door iemand anders. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
vertrouwen in vriendje mylove21 | 29 | 26-09-2012 13:52 | |
Liefde & Relatie |
Echt vreemdgegaan - probleem TOMMYHILFIGERRR | 7 | 15-08-2012 11:53 | |