Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2010, 12:50
Verwijderd
Advertentie
Oud 14-05-2010, 12:50
Verwijderd
Als ik dat al moet beargumenteren dan ga ik er geen discussie over aan, want dan ga ik me er mateloos aan ergeren

Oud 14-05-2010, 12:54
Verwijderd
Als het zo voor de hand liggend is dat het "respectloos" is, is het toch ook geen moeite om aan te geven waarom je dat vindt (en wat je er überhaupt mee bedoelt)?
Oud 14-05-2010, 12:56
Verwijderd
Een jongen, die als enige een vliegramp overleefd zijn ouders en broer kwijt is, en in een ziekenhuis in libië ligt, heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan een telefoontje van de telegraaf. Dit gaat puur om sensatie van de telegraaf uit, en dit heeft niks te maken met meelevend of wat dan ook zijn.
Oud 14-05-2010, 12:56
Rivka
Rivka is offline
Goedensmiddags, waar discussiëren we over?
Oud 14-05-2010, 12:58
Verwijderd
Goedenmiddag! over het feit dat de telegraaf de jongen heeft gebeld, die de vliegramp heeft overleefd.
Oud 14-05-2010, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Een jongen, die als enige een vliegramp overleefd zijn ouders en broer kwijt is, en in een ziekenhuis in libië ligt, heeft wel wat anders aan zijn hoofd dan een telefoontje van de telegraaf. Dit gaat puur om sensatie van de telegraaf uit, en dit heeft niks te maken met meelevend of wat dan ook zijn.
Ik denk dat als je de hele tijd in bed ligt, je juist erg weinig te doen hebt. Misschien is zo'n stukje afleiding dan juist wel goed, en misschien vindt Ruben het wel leuk om zijn verhaal te doen aan de krant. Hij had natuurlijk ook gewoon kunnen weigeren zijn verhaal te doen. Natuurlijk gaat het de Telegraaf om de sensatie, maar dat is zo bij alle Telegraafberichten. De schuld daarvoor ligt bij de kopers van de Telegraaf, die blijkbaar geīnteresseerd zijn in sensatiebeluste berichtgeving.
Oud 14-05-2010, 13:01
Rivka
Rivka is offline
Oh. Ehm...tja, ik vind respectloos misschien niet het goede woord, meer...ongepast. En ik ben het inderdaad wel met Queasy eens, tenzij die jongen het zelf ook echt wil. Sowieso Telegraaf, bah .
Oud 14-05-2010, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat als je de hele tijd in bed ligt, je juist erg weinig te doen hebt. Misschien is zo'n stukje afleiding dan juist wel goed, en misschien vindt Ruben het wel leuk om zijn verhaal te doen aan de krant. Hij had natuurlijk ook gewoon kunnen weigeren zijn verhaal te doen. Natuurlijk gaat het de Telegraaf om de sensatie, maar dat is zo bij alle Telegraafberichten. De schuld daarvoor ligt bij de kopers van de Telegraaf, die blijkbaar geīnteresseerd zijn in sensatiebeluste berichtgeving.
c'mon hij is negen
Oud 14-05-2010, 13:03
Verwijderd
Als ik het niet dacht, om 08:45 stond tnt al voor de deur. ;x Mn pannen en digitale televisie binnen!
Oud 14-05-2010, 13:03
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Natuurlijk gaat het de Telegraaf om de sensatie, maar dat is zo bij alle Telegraafberichten. De schuld daarvoor ligt bij de kopers van de Telegraaf, die blijkbaar geīnteresseerd zijn in sensatiebeluste berichtgeving.
Dat is zeker zo, maar toch vind ik het stom dat ze hem nu bellen puur omdat ze geld willen. Spreek desnoods later iets met hem af.
Oud 14-05-2010, 13:05
Verwijderd
Dikke gaap.

Hoe is het hier?
Oud 14-05-2010, 13:05
Verwijderd
Ik vind het nieuws van Tripoli allemaal lekker niet boeiend. Puh.
Oud 14-05-2010, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Dikke gaap.

Hoe is het hier?
Prima!
Oud 14-05-2010, 13:07
Verwijderd
Soija! Lekker dier.

1 uurtje niksen en dan echt schoonmaken!
Oud 14-05-2010, 13:09
Verwijderd
Er is een ding wat ik me afvraag: "Wat gaat er met de zwarte doos gebeuren?
Gaat die door nederlanders of libiers onderzocht worden?"
Oud 14-05-2010, 13:10
Rationeel
Rationeel is offline
ik vind het sowieso altijd wel frappant hoe groot het verschil in de mate van berichtgeving is bij rampen zonder en rampen mét nederlanders die erbij betrokken zijn.
Oud 14-05-2010, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Er zijn maar een paar organisaties die die dingen uit kunnen lezen, de autoriteiten zullen dat dus niet zelf doen.
Oud 14-05-2010, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Wat maakt dat in fictieheldnaam nou uit?
Oud 14-05-2010, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Wat maakt dat in fictieheldnaam nou uit?
omdat een zwarte doos een hoop helder maakt
Oud 14-05-2010, 13:13
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
ik vind het sowieso altijd wel frappant hoe groot het verschil in de mate van berichtgeving is bij rampen zonder en rampen mét nederlanders die erbij betrokken zijn.
Ik vind dat echt naar . Dat 'Nee, het boeit ons niks, alleen als het met Nederland te maken heeft'. NIMBY syndroom!
Oud 14-05-2010, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Dat is altijd zo ja, hoewel het voor de ernst natuurlijk niks uitmaakt hoeveel van de slachtoffers Nederlands zijn.

Bij de Vlaamse nieuwssites die ik volg stond het trouwens ook continu bovenaan gedurende een dag of twee, ik heb het vermoeden dat dat omgekeerd niet het geval zou zijn.
Oud 14-05-2010, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat echt naar . Dat 'Nee, het boeit ons niks, alleen als het met Nederland te maken heeft'. NIMBY syndroom!
NIMBY is toch weer net iets anders, dat gaat meer om mensen die het bijvoorbeeld prima vinden als ergens anders een grote spoorlijn wordt aangelegd, maar owee als het ergens bij hun in de buurt is....
Oud 14-05-2010, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Soija! Lekker dier.

1 uurtje niksen en dan echt schoonmaken!
Hoi, lekker biggetje!

Ik ben kleren aan het wassen, die ik zo meeneem naar den haag.
Rivka
Rivka is offline
Weet ik, zag ik ook net . *fail*
Verwijderd
Citaat:
de telegraaf interviewt Ruben (overlevende van de vliegramp). Of hij wel wist dat zijn ouders dood waren...

Lang leve de telegraaf. En ondertussen maar mekkeren dat het land achteruit gaat.
Dit is toch hopelijk godverdomme niet waar? Laat dat joch met rust!
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Ik vind de media-aandacht nu ook een beetje overdreven, maar het gaat wel over 60 landgenoten die zijn overleden, dus het is wel relevanter als dat er 60 Spanjaarden zijn omgekomen. Dan wordt dat alsnog gemeld, maar dan staat het gewoon een stuk verder van je af. De Spaanse media zal er nu ook niet zoveel aandacht aan besteden.
Oud 14-05-2010, 13:17
Verwijderd
LL naamzoek, zullen we een aanslag plegen op het Telegraaf-hoofdkantoor?
Oud 14-05-2010, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de media-aandacht nu ook een beetje overdreven, maar het gaat wel over 60 landgenoten die zijn overleden, dus het is wel relevanter als dat er 60 Spanjaarden zijn omgekomen. Dan wordt dat alsnog gemeld, maar dan staat het gewoon een stuk verder van je af. De Spaanse media zal er nu ook niet zoveel aandacht aan besteden.
Dat staat voor mij net zo ver van me af als dit hoor, ik ben nu niet bepaald nationalistisch ingesteld.
Oud 14-05-2010, 13:19
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
dat is het een beetje. de relevantie is inderdaad groter, maar het wordt altijd gebracht alsof de ramp zelf veel erger is, omdat er nederlanders bij betrokken waren.

alsof het mij wat uitmaakt of het nou nederlanders zijn of duiters; het doet me toch niets als er geen bekende aan boord was
Oud 14-05-2010, 13:20
Verwijderd
De "journalist" die dit in zijn hoofd gehaald heeft moet per direct uit zijn ambt worden gezet.

edit: oh, het is een wijf.
Oud 14-05-2010, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Dat staat voor mij net zo ver van me af als dit hoor, ik ben nu niet bepaald nationalistisch ingesteld.
Oud 14-05-2010, 13:22
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Inderdaad, jij niet, maar het kan andere Nederlanders wel weer interesseren.
Oud 14-05-2010, 13:24
Verwijderd
Citaat:
c'mon hij is negen
Maar niet debiel, toch?
Oud 14-05-2010, 13:25
Verwijderd
Nederland zou massaal een klacht in moeten dienen bij de Raad voor Journalistiek, zodat die gore rioolkrant gewoon opgeheven wordt.
Oud 14-05-2010, 13:26
Verwijderd
Wat overigens niet betekent dat ik het niet erg vind, maar een crash met veel mensen met een andere nationaliteit als slachtoffer is voor mij dus net zo erg.
Oud 14-05-2010, 13:28
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Nederland zou massaal een klacht in moeten dienen bij de Raad voor Journalistiek, zodat die gore rioolkrant gewoon opgeheven wordt.
Eens. Die krant is ronduit zonde voor het milieu.
Oud 14-05-2010, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het effectiever is als mensen die 'krant' gewoon niet meer kopen.
Oud 14-05-2010, 13:30
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Maar niet debiel, toch?
Het kind ligt zwaar gewond in een ziekenhuis en heeft een paar dagen geleden een vliegtuigcrash meegemaakt waar hij de enige overlevende van is en is de laatste dagen omringd door mensen die hij niet kent en is waarschijnlijk enorm gedesoriënteerd en onder de indruk van alles wat gebeurd is. Je kunt niet verwachten dat hij dan op zo'n moment een weloverwogen beslissing kan nemen als hij door een debiele Libiër een telefoon in zijn handen gedrukt krijgt met aan de andere kant een nieuwsgeile journaliste van Nederlands grootste sensatieblad.
Oud 14-05-2010, 13:31
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik denk dat het effectiever is als mensen die 'krant' gewoon niet meer kopen.
Too bad dat dat dus niet gaat gebeuren. Weet je hoeveel mensen op dat ding geabbonneerd zijn?
Oud 14-05-2010, 13:32
Rationeel
Rationeel is offline
ik luister justin bieber
Oud 14-05-2010, 13:32
Rationeel
Rationeel is offline
op de radio hoor, ik ben nog niet helemaal gestoord
Oud 14-05-2010, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Het kind ligt zwaar gewond in een ziekenhuis en heeft een paar dagen geleden een vliegtuigcrash meegemaakt waar hij de enige overlevende van is en is de laatste dagen omringd door mensen die hij niet kent en is waarschijnlijk enorm gedesoriënteerd en onder de indruk van alles wat gebeurd is. Je kunt niet verwachten dat hij dan op zo'n moment een weloverwogen beslissing kan nemen als hij door een debiele Libiër een telefoon in zijn handen gedrukt krijgt met aan de andere kant een nieuwsgeile journaliste van Nederlands grootste sensatieblad.
Ik verwacht dat wel, maar om van een kind van negen te verwachten dat hij kan vertellen of hij met de krant wil praten is blijkbaar te hoog gegrepen. Volgens mij kunnen de meeste kinderen van vijf dat ook wel, maar goed.
Oud 14-05-2010, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Too bad dat dat dus niet gaat gebeuren. Weet je hoeveel mensen op dat ding geabbonneerd zijn?
Dan zal de woede erover ook wel niet dusdanig groot zijn...
Oud 14-05-2010, 13:34
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
ik luister justin bieber
Jij bent wel erg ver heen .
Oud 14-05-2010, 13:35
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Dan zal de woede erover ook wel niet dusdanig groot zijn...
Ik denk dat de meesten die de Telegraaf niet lezen er wel kwaad om zijn. Het is toch ook belachelijk triest.
Oud 14-05-2010, 13:35
Verwijderd
Ja, wie/wat is Justin Bieber?
Oud 14-05-2010, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Ja, wie/wat is Justin Bieber?
Momentje, zal even Google bellen voor je.
Martiņo
Martiņo is offline
Citaat:
Ik verwacht dat wel, maar om van een kind van negen te verwachten dat hij kan vertellen of hij met de krant wil praten is blijkbaar te hoog gegrepen. Volgens mij kunnen de meeste kinderen van vijf dat ook wel, maar goed.
Volgensmij werd hem niet gevraagd of hij met de krant wilde spreken, maar kreeg hij de telefoon gewoon aangereikt. En dan had die journaliste gewoon netjes goedendag kunnen zeggen en kunnen vragen of hij de telefoon weer terug wilde geven, in plaats van een interview te houden. Het kind heeft rust nodig, niet media en hoogwaardigheidsbekleders die rond zijn bed staan.
Rationeel
Rationeel is offline

Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten