Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2010, 02:57
runman
runman is offline
Gegroet,

ik zit nu op het MBO niveau 4 voor het tweede jaar, opleiding ICT.
ICT is normaal 4 jaar maar ik doe wat sneller en heb nog maar 1 jaartje te gaan.
Mijn keuze was hierna HBO te doen voor een lerarenopleiding voor het voortgezetonderwijs.

Maar Misschien leek het handiger en leuker voor mij om Havosprint te gaan proberen !
in 1 Jaar een havo diploma halen lijkt me fantastisch. Ik heb VMBO TL met gemak gehaalt heb overal een 7 en bij 2 vakken een 8 zonder veel moeite.

Nu wil ik dus na me opleiding een HavoSprint gaan doen in de buurt van Apeldoorn maar waar? Ik zag Deltion in Zwolle. En ik voldoe aan hun eisen maar ik wil graag mensen horen of dit inderdaad een goed idee is? en mensen die de Havosprint DOEN en hebben gedaan wil ik vooral horen.

Mensen die het doen geef ik meer het luisterd oor. Want ik weet niet. IT gaat mij ook makkelijk af.

Het gaat niet zo zeer om het feit dat is havo diploma wil maar het gaat erom dat ik mijn algemene kennis wil uitbreiden ! (L) dus 1 jaartje havosprint leek me een geweldig idee ! ik heb al gelezen dat je veel vrije tijd hebt maar kan iemand uitleggen hoe zo'n dag inelkaar steekt. Welke vakken? Hoeveel vakken? en Havo sprint diploma en Havo diploma hebben dezelfde waarde? ben nu 17, als ik klaar ben met opleiding volgend jaar ben ik dus 18.

Moet ik dan VAVO? wat is het verschil ertussen, is VAVO ook 1 jaar? als ik het zou redden ben ik 19 met een VMBO TL, MBO 4 ICT en een HAVO diploma daarna nog HBO doen van een opleiding van 4 jaar ben ik 23 jaar klaar. Dat is toch een normale leeftijd? en een lekkere volle CV

Lekker langdradig allemaal maar thnx voor het lezen

VERTEL VERTEL wat je te vertellen hebt ! PLS ! ik zit hier best mee, morgen mijn vader maar een aankijken en mijn ICT mentor maar eens uitnodigen voor gesprek.

Ik heb btw de examen toets van HAVO - Nederlands net gedaan en heb een voldoende gescoort ! zegt toch al iets niet? xD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2010, 08:43
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Even een vraagje; Je doet nu een sprint-opleiding op het MBO, dit geeft toegang tot het HBO (als je een diploma haalt natuurlijk). Waarom zou je dan nog Havo gaan doen? Ik zou gewoon ICT af gaan maken en dan door naar het HBO. Je hoeft nu nog maar één jaartje. En sowieso vragen ze op het HBO waarschijnlijk meer van je dan op het MBO.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 10:17
Girl92
Girl92 is offline
ROC Aventus in Apeldoorn heeft het ook
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 10:29
Verwijderd
Het lijkt me sterk dat je met 2 jaar in 1 veel vrije tijd hebt? Ik denk eerder dat het heel hard werken gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2010, 11:17
runman
runman is offline
Citaat:
Even een vraagje; Je doet nu een sprint-opleiding op het MBO, dit geeft toegang tot het HBO (als je een diploma haalt natuurlijk). Waarom zou je dan nog Havo gaan doen? Ik zou gewoon ICT af gaan maken en dan door naar het HBO. Je hoeft nu nog maar één jaartje. En sowieso vragen ze op het HBO waarschijnlijk meer van je dan op het MBO.
Gaat niet zo zeer om de diploma ik wil de kennis en de diploma is mooi meegenomen, mensen willen zo snel mogelijk van school af maar ik niet ik hou van school, word tevens ook leraar. Dus waarom zou ik mijn kennis niet uitbreiden met algemene kennis voor 1 jaar ! kan mensen die 1 jaar ff niks doen !

ROC Aventus in Apeldoorn heeft het ook :

Meen je ! kewl (L)

Het lijkt me sterk dat je met 2 jaar in 1 veel vrije tijd hebt? Ik denk eerder dat het heel hard werken gaat worden:

Dacht ik ook, maar in de vrije tijd moet je duidelijk wel hardcore leren !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken HAVO sprint tweede fase
Iotje
0 13-05-2002 10:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.