Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2010, 14:00
ganralph
ganralph is offline
Morgen (woensdag 24-11) vindt er in de Tweede Kamer een debat plaats over - onder andere - toiletten in stoptreinen. In nieuwe treinen op korte trajecten zit namelijk geen wc meer. Niet voor reizigers en niet voor personeel. Verschillende organisaties hebben hun beklag hier over gedaan.

Lees hier een artikel op nieuws.nl

Stelling: iedere trein hoort een toilet te hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2010, 14:51
Verwijderd
Eens. Sowieso voor het personeel.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 14:52
Verwijderd
ER hoort natuurlijk een toilet in voor het personeel en ook voor andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 15:43
Sander.
Sander. is offline
Wat willen ze anders, dat je uitstapt op een station en daar een wc opzoekt.. Niet op alle sprinter trajecten heb je een toilet-voorziening. Leuk bijvoorbeeld als je kinderen meeneemt..
Oud 23-11-2010, 21:33
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Voor. Wc's zijn gewoon erg handig in de trein en wat is kort? Soms zit je ook wel een uur in de stoptrein en als je vlak nadat je bent ingestapt erachter komt dat je eigenlijk naar de wc moest is dat knap lastig al die tijd. En op het station moet je vrijwel altijd betalen om naar de wc te gaan (Groningen dan) terwijl het in de trein gewoon gratis is.
Oud 24-11-2010, 01:08
Verwijderd
Citaat:
Wat willen ze anders, dat je uitstapt op een station en daar een wc opzoekt.. Niet op alle sprinter trajecten heb je een toilet-voorziening. Leuk bijvoorbeeld als je kinderen meeneemt..
Nou, dat vind ik dus niet zo gek. Natuurlijk moet het goed aangegeven worden dat er geen wc is, maar ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend om een wc te hebben in de trein, helemaal niet zo ontzettend noodzakelijk en als je per se een wc nodig hebt (je bent ouder of hebt kinderen) moet je je afvragen of je wel met de trein moet reizen en gewoon keuzes maken aan de hand van je 'handicap'. Bovendien, de wc's die er nu zijn, zijn zo slecht en smerig dat ze eerder een bedreiging voor de samenleving vormen

Dus nee, ik ben tegen. Zeker als het treinreizen wat goedkoper zou kunnen maken, is een wc echt niet zo ontzettend noodzakelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 10:12
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nee een trein hoort je van A naar B te brengen.
Oud 24-11-2010, 10:19
Verwijderd
De toiletten in treinen zijn in de regel zo ontzettend smerig dat al mijn sluitspieren blokkeren bij het idee alleen al dat ik daar naartoe zou moeten.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die moet reizen per trein, zich dat niet realiseert, en dan van te voren zorgt dat hij leeg is.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 15:51
Verwijderd
Als er op ieder tussengelegen station een toilet is en de treinen rijden met enige regelmaat (en je hoeft dus niet op zo'n station een uur te wachten voor de volgende, maar bv max een half uur), dan vind ik niet dat toiletten in de trein noodzakelijk zijn (wel weer als de afstand tussen de stations groter is dan bv een half uur). Maar mijn ervaring is dat er op veel kleine stations geen toilet is, dus ik ben voor toiletten in de trein.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 18:25
martijn1985
martijn1985 is offline
Het hangt nogal af van de treinverbinding. Op het boemeltje Zwolle-Kampen hoeft er van mij geen trein te komen, dat ding rijdt hooguit 10 minuten. Op stoptreinen op langere trajecten vindt ik het een stuk bezwaarlijker dat er geen toilet zou zijn.
Oud 24-11-2010, 20:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
De toiletten in treinen zijn in de regel zo ontzettend smerig dat al mijn sluitspieren blokkeren bij het idee alleen al dat ik daar naartoe zou moeten.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die moet reizen per trein, zich dat niet realiseert, en dan van te voren zorgt dat hij leeg is.
Ik ga er vanuit dat niemand voor zijn lol naar de trein-wc gaat, maar bij langere stukken kan het wel eens voorkomen dat je opeens toch nodig moet.

Tja, bij kortere stukjes kun je natuurlijk ook ophouden, maar wat Andijvie al zei, hebben kleine stations vaak helemaal geen wc en dan is het best vervelend als je ook nog eens een half uur met de bus of fiets verder moet.

Zelf was ik nooit voorstander van het weghalen van wc's bij sprinters, maar om al die nieuwe sprinters te laten ombouwen is natuurlijk ook zonde van het geld.
Oud 25-11-2010, 07:47
Verwijderd
Ik stel voor dat ze gefaseerd ingebouwd worden om de kosten te spreiden.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 11:24
Vice
Vice is offline
Of gewoon een paar van die dixi's inschroeven.
Oud 25-11-2010, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat vind ik dus niet zo gek. Natuurlijk moet het goed aangegeven worden dat er geen wc is, maar ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend om een wc te hebben in de trein, helemaal niet zo ontzettend noodzakelijk en als je per se een wc nodig hebt (je bent ouder of hebt kinderen) moet je je afvragen of je wel met de trein moet reizen en gewoon keuzes maken aan de hand van je 'handicap'. Bovendien, de wc's die er nu zijn, zijn zo slecht en smerig dat ze eerder een bedreiging voor de samenleving vormen

Dus nee, ik ben tegen. Zeker als het treinreizen wat goedkoper zou kunnen maken, is een wc echt niet zo ontzettend noodzakelijk.
Dus die mensen moeten maar lekker thuisblijven?

Je hoeft trouwens helemaal geen handicap te hebben om er hinder van te ondervinden dat er in een trein geen toilet zit. Ik schat dat ik zelf bij 80-90% van mijn treinreizen wel één of meerdere keren gebruik maak van het toilet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Dus die mensen moeten maar lekker thuisblijven?

Je hoeft trouwens helemaal geen handicap te hebben om er hinder van te ondervinden dat er in een trein geen toilet zit. Ik schat dat ik zelf bij 80-90% van mijn treinreizen wel één of meerdere keren gebruik maak van het toilet.
Idd, één blikje cola, en ik moet op een reis van 2 uur echt wel een keer naar de wc, en ik ben echt niet gehandicapt ofzo En ik zóu het ook wel op kunnen houden als er geen toilet is, dus het is niet zo dat ik 't anders echt in m'n broek doe, maar een toilet is toch wel erg prettig. Als je als machinist/conducteur dagelijks uren in een trein zit, zou me het ontbreken van een toilet toch echt gaan irriteren.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 17:09
De Veroorzaker
Zeker is een toilet prettig. Een loungebar ook, maar doe mij maar een zo goedkoop mogelijk treinkaartje.
Oud 25-11-2010, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Zeker is een toilet prettig. Een loungebar ook, maar doe mij maar een zo goedkoop mogelijk treinkaartje.
Maar een toilet kan noodzakelijk zijn, een loungebar is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 23:46
Vice
Vice is offline
Citaat:
Idd, één blikje cola, en ik moet op een reis van 2 uur echt wel een keer naar de wc, en ik ben echt niet gehandicapt ofzo En ik zóu het ook wel op kunnen houden als er geen toilet is, dus het is niet zo dat ik 't anders echt in m'n broek doe, maar een toilet is toch wel erg prettig. Als je als machinist/conducteur dagelijks uren in een trein zit, zou me het ontbreken van een toilet toch echt gaan irriteren.
Dat is ook de reden dat alleen bij sprinters geen wc's aanwezig zijn. weinig mensen die 2 uur lang in een sprintertje blijven.
Oud 26-11-2010, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Dat is ook de reden dat alleen bij sprinters geen wc's aanwezig zijn. weinig mensen die 2 uur lang in een sprintertje blijven.
Nee, precies, dus als het zo is dat een toilet telkens maximaal een half uur verder is (op een station) en je hoeft vervolgens niet lang op de volgende trein te wachten, dan vind ik het wel oké als er geen toilet is.
Zelf zit ik regelmatig in een stoptrein, zo'n 1,5 uur enkele reis en onderweg heeft het vertrekstation een toilet en 1 station onderweg ook; imho kunnen die treinen niet zonder toilet (en die zit er ook gewoon in). Traject van die sprinters is mogelijk anders, maar dat weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 08:30
De Veroorzaker
Citaat:
Maar een toilet kan noodzakelijk zijn, een loungebar is dat niet.
Noodzakelijk voor wat? Moet de trein dan ook maar niet rijden als het toilet defect is? Nogmaals een trein moet je van A naar B brengen.
Oud 26-11-2010, 10:32
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Noodzakelijk voor wat? Moet de trein dan ook maar niet rijden als het toilet defect is? Nogmaals een trein moet je van A naar B brengen.
Dan kun je ook wel een plank met wielen over het spoor duwen waar mensen op liggen.

Een zeker comfort is toch wel wenselijk tijdens het reizen, en een toilet kan voor velen een belangrijk onderdeel van comfort zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 10:40
De Veroorzaker
Jup, een loungebar ook regelbare verwarming, verwarmde stoelen, ingebouwde radio etc etc.
Oud 26-11-2010, 10:50
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Jup, een loungebar ook regelbare verwarming, verwarmde stoelen, ingebouwde radio etc etc.
Een toilet is voor velen een meer basale comforteis dan verwarmde stoelen.

Je kunt een heel lijstje opstellen met eisen en wensen, in volgorde van belangrijkheid. Aangezien er geen geld is voor alles, moet je ergens de grens trekken.

- onderstel met motor en machinist
- overkapping
- wanden met deuren
- ramen
- stoelen
- stoelbekleding
- verwarming/airco
- toilet
- eten en drinken
- 1e en 2e klas onderscheid
- stiltecoupé
- gratis wifi
- regelbare verwarming
- verwarmde stoelen
- loungebar

Het comfort van mensen die een toilet nodig hebben wordt meer geschaad op het moment dat er geen toilet is, dan dat het comfort van anderen geschaad wordt door het ontbreken van een loungebar.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 11:19
Verwijderd
Ach ja, als je niet begrijpt waarom een toilet belangrijker is dan een loungebar, dan houdt het sowieso op Als je gaat kijken naar primair comfort, staat een toilet bij veel mensen echt wel hoger dan een loungebar Eten en drinken kan je zelf meenemen, een toilet niet.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 13:59
De Veroorzaker
Citaat:
Ach ja, als je niet begrijpt waarom een toilet belangrijker is dan een loungebar, dan houdt het sowieso op
Ja want daar hoef jij geen argument voor te geven, dat moet ik uiteraard begrijpen, en anders houdt het op.
Prima
Oud 26-11-2010, 14:01
De Veroorzaker
Citaat:
Een toilet is voor velen een meer basale comforteis dan verwarmde stoelen.
Bepaal jij dat?

Citaat:
Je kunt een heel lijstje opstellen met eisen en wensen, in volgorde van belangrijkheid. Aangezien er geen geld is voor alles, moet je ergens de grens trekken.

- onderstel met motor en machinist
- overkapping
- wanden met deuren
- ramen
- stoelen
- stoelbekleding
- verwarming/airco
- toilet
- eten en drinken
- 1e en 2e klas onderscheid
- stiltecoupé
- gratis wifi
- regelbare verwarming
- verwarmde stoelen
- loungebar

Het comfort van mensen die een toilet nodig hebben wordt meer geschaad op het moment dat er geen toilet is, dan dat het comfort van anderen geschaad wordt door het ontbreken van een loungebar.
Wie stelt dat lijstje op dan? Voor forenzen is gratis wifi misschien wel belangrijker dan een toilet (voor sommige misschien nog wel belangrijker dan verwarming), zeker in de sprinters op de korte stukken waar het hier op gaat.
Oud 26-11-2010, 14:25
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Bepaal jij dat?
Nee, net zo min als jij bepaalt dat een loungebar net zo belangrijk is als een toilet.

Het verschil zit hem er in dat reizigers- en gehandicaptenverenigingen aan de bel hebben getrokken voor de toiletten. Niemand heeft nog actie ondernomen voor een loungebar.

Daarnaast zijn de argumenten vóór toiletten niet al te ver gezocht. Een menselijk lichaam produceert afvalstoffen en die moeten om de zo veel tijd geloosd worden. In onze beschaving hebben we besloten om dat te doen op een toilet. Je moet dus met een aanvaardbare regelmaat toegang hebben tot een toilet. Voor kinderen en zieken kan dit ervoor zorgen dat men niet tot een volgend station kan wachten. Maar ook voor anderen kan het prettig zijn als ze hun toiletbezoeken niet van te voren hoeven te plannen.

Citaat:
Wie stelt dat lijstje op dan? Voor forenzen is gratis wifi misschien wel belangrijker dan een toilet (voor sommige misschien nog wel belangrijker dan verwarming), zeker in de sprinters op de korte stukken waar het hier op gaat.
Dit lijstje was van mij, maar vervoerders en reizigers(organisaties) wegen ook dit soort keuzes af.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Ja want daar hoef jij geen argument voor te geven, dat moet ik uiteraard begrijpen, en anders houdt het op.
Prima
Je snapt het 'eten en drinken kan je zelf meenemen, een toilet niet' ook niet, kennelijk?

En idd, verder reizen er veel soorten mensen met de trein, van kinderen tot ouderen en gehandicapten. Waarom alleen denken aan de mensen die niet in de trein naar het toilet hoeven en niet aan de mensen die dat juist wel moeten? En er is ook nog een tussengroep van mensen die het ziet als comfort ipv pure noodzaak (voor kleine kinderen, ouderen en bv. zwangeren kan het echt noodzakelijk zijn), dus die voorzie je ook nog.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 13:33
REIE
REIE is offline
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland...stoptrein.html
Citaat:
Pleidooi voor wc in stoptrein

(Novum) - Patiëntenorganisaties, reizigersorganisatie Rover en de vakbond voor rijdend treinpersoneel VVMC hebben dinsdag bij de Tweede Kamer nog eens aangedrongen op de noodzaak van toiletten in de nieuwe stoptrein. Zij overhandigden daartoe een petitie aan de vaste Kamercommissie van Infrastructuur en Milieu.

* reacties (4)
* print
* stuur artikel door

De ondertekenaars van het verzoekschrift vinden dat personeel en reizigers recht hebben op een fatsoenlijk toilet in de trein. Dat de nieuwe stoptreinen geen sanitaire voorzieningen hebben is vervelend voor het personeel en mensen met darmaandoeningen of een zwakke blaas, ouderen en kinderen. De NS en de overheid nemen dit probleem niet serieus, staat in de petitie.

De Tweede Kamer debatteert woensdag met minister van Infrastructuur Melanie Schultz (VVD) over het spoor. Over de wc-kwestie wordt al lang gesteggeld. Haar voorganger heeft zich altijd verzet tegen het inbouwen van toiletten, omdat het ten koste ging van de ruimte en veiligheid. Ook zou het niet nodig zijn, omdat met de treinen alleen maar korte ritjes worden gemaakt. Wel zegde hij toe om op 114 toiletloze treinstations alsnog wc's te bouwen.

In de Tweede Kamer maakt vooral oppositiepartij GroenLinks zich hard voor het inbouwen van de toiletten. Dat kost enkele tientallen miljoenen euro, maar dat kan de spoorsector zelf betalen van de meevallers van afgelopen jaren, vindt Kamerlid Ineke van Gent.
De NS miskent haar maatschappelijke positie door te bezuinigen op wc's in stoptreinen. Het argument dat een ritje met een stoptrein maar 20 minuten duurt neemt bijvoorbeeld niet in overweging dat deze rit onderdeel kan zijn van een langere reis, noch dat een stoptrein met pech kan stranden.
De toezegging om op alle stations wc's te bouwen is halfslachtige maatregel waardoor noodgedwongen mensen noodgedwongen langer onderweg zullen zijn. Reizigers met acute darmklachten of reizigers die laatste trein zitten zijn met deze maatregel niet geholpen.
Het argument dat een wc ten koste gaat van ruimte is een verkapte manier om te zeggen dat de NS geen geld wil uitgeven aan deze service. Tot 1900 hadden de meeste treinen in Nederland om deze reden geen wc. Willen we twee eeuwen terug? Ik dacht het niet.
Wc's in treinen lijken mij een noodzakelijk comfort. Ik vraag me af of het toezicht op de NS heeft gefaald, waardoor er treinen zijn zonder wc's, of dat de overheid wc's in treinen als een dusdanig vanzelfsprekende verworvenheid in een beschaafd land beschouwt dat hier geen controle op zou moeten zijn.
Oud 27-11-2010, 15:52
Verwijderd
Wat ik een prima idee zou vinden, is wanneer de kosten voor wc-gebruik ook op de wc-gebruiker verhaald worden, bijvoorbeeld door (zoals op onbewaakte wc's op stations) een systeem van een muntje betalen voor gebruik in te voeren. Ik maak zelf regelmatig reizen van ruim drie uur en maak zelden gebruik van de wc in de trein. Ik heb dan wel weer meer behoefte aan een hogere temperatuur in de trein, of rust van stomme verkopende mensen, of wat dan ook. Je betaalt voor wat je krijgt, en ik snap niet zo goed waarom wc opeens een uitzondering is. Wat nou wanneer je iemand bent die twee liter drinkt (wegens gezondheid) maar dat niet altijd bij zich kan dragen (wegens gezondheid), telt dat minder zwaar dan mensen met een zwakke blaas?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 16:15
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Wat ik een prima idee zou vinden, is wanneer de kosten voor wc-gebruik ook op de wc-gebruiker verhaald worden, bijvoorbeeld door (zoals op onbewaakte wc's op stations) een systeem van een muntje betalen voor gebruik in te voeren. Ik maak zelf regelmatig reizen van ruim drie uur en maak zelden gebruik van de wc in de trein. Ik heb dan wel weer meer behoefte aan een hogere temperatuur in de trein, of rust van stomme verkopende mensen, of wat dan ook. Je betaalt voor wat je krijgt, en ik snap niet zo goed waarom wc opeens een uitzondering is. Wat nou wanneer je iemand bent die twee liter drinkt (wegens gezondheid) maar dat niet altijd bij zich kan dragen (wegens gezondheid), telt dat minder zwaar dan mensen met een zwakke blaas?
Och asjeblieft niet. Betalen voor de wc vind ik echt een van de meest zielige dingen door mensen bedacht. Overal maar weer geld op verdienen, zelfs 20 cent voor de wc!
Oud 27-11-2010, 16:31
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Tja, de ene keer betaal jij iets voor een ander, de andere keer betaalt de ander iets voor jou. Geen enkele reden om dat tot op de cent af te corrigeren.
Oud 28-11-2010, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Och asjeblieft niet. Betalen voor de wc vind ik echt een van de meest zielige dingen door mensen bedacht. Overal maar weer geld op verdienen, zelfs 20 cent voor de wc!
Weet je: die dingen moeten ook schoon gehouden worden. Aangezien blijkbaar een groot deel van de bevolking het buitenshuis doodnormaal vind om naast de pot te zeiken, en op de toiletrand te kakken, en nog vele malen ranziger dingen daar uit te spoken.
Die onkosten vind ik dat de NS best mag bestrijden door te laten betalen voor de schoonmaak. (Vind ik dat je dan ook best als klant mag eisen dat die (trein)toiletten dus ook schoon zijn).
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 10:01
Verwijderd
Ik vind betalen voor het toilet geen probleem, maar dan moet het ook wel echt schoon zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 11:02
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Weet je: die dingen moeten ook schoon gehouden worden. Aangezien blijkbaar een groot deel van de bevolking het buitenshuis doodnormaal vind om naast de pot te zeiken, en op de toiletrand te kakken, en nog vele malen ranziger dingen daar uit te spoken.
Die onkosten vind ik dat de NS best mag bestrijden door te laten betalen voor de schoonmaak. (Vind ik dat je dan ook best als klant mag eisen dat die (trein)toiletten dus ook schoon zijn).
Tja, maar op de rand kakken is net zo duur als de boel netjes houden. Zo komt de rekening dus nog niet op de goede plek.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Tja, maar op de rand kakken is net zo duur als de boel netjes houden. Zo komt de rekening dus nog niet op de goede plek.
Dat snap ik, maar ik vind in dit geval voor 20 cent, dat de goeien wel onder de kwaden mogen lijden. Ik betaal liever 20 cent voor een schone toilet, dan dat ik gratis op een gribus ga zitten, waar mijn sluitspieren echt niet tot ontspanning kunnen komen...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 13:21
De Veroorzaker
Citaat:
Nee, net zo min als jij bepaalt dat een loungebar net zo belangrijk is als een toilet.
Nee maar ik blijf ook niet beweren dat een groot aantal mensen x of y vindt, want ik weet niet of dat zo is en ik vind dat verder ook geen argument. Elke OV-gebruiker zal gratis ov willen maar dat doen we ook niet dus ik vind dat niet zo relevant.

Citaat:
Daarnaast zijn de argumenten vóór toiletten niet al te ver gezocht. Een menselijk lichaam produceert afvalstoffen en die moeten om de zo veel tijd geloosd worden. In onze beschaving hebben we besloten om dat te doen op een toilet. Je moet dus met een aanvaardbare regelmaat toegang hebben tot een toilet. Voor kinderen en zieken kan dit ervoor zorgen dat men niet tot een volgend station kan wachten. Maar ook voor anderen kan het prettig zijn als ze hun toiletbezoeken niet van te voren hoeven te plannen.
Nou dan delen we de gemiddelde reistijd door het aantal minuten dat gemiddeld tussen twee toiletbezoeken ligt en als dat > 1 is dan komt er een toilet en als het < 1 is niet.

Citaat:
Je snapt het 'eten en drinken kan je zelf meenemen, een toilet niet' ook niet, kennelijk?
Dus het argument is dat als je het zelf mee kan nemen dan hoeft de ns het niet te doen?

Citaat:
Waarom alleen denken aan de mensen die niet in de trein naar het toilet hoeven en niet aan de mensen die dat juist wel moeten?
Geen idee, waarom worden autos niet in alle gevallen zo gemaakt dat een gehandicapte ze ook kan gebruiken?
Oud 28-11-2010, 15:45
Verwijderd
Betalen voor de toiletten in de trein vind ik een uitmuntend idee Met de OV-chipkaart dan uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
[...]
Dus het argument is dat als je het zelf mee kan nemen dan hoeft de ns het niet te doen? [...]
Als het gaat tussen een loungebar en een toilet; ja.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 18:59
Batave
Batave is offline
Citaat:
Betalen voor de toiletten in de trein vind ik een uitmuntend idee Met de OV-chipkaart dan uiteraard.
Oud 28-11-2010, 21:34
Verwijderd
Op stations gaan de wc's vaak dicht 's avonds. Wildplassen wordt ook niet gewaardeerd. En ook op kleine afstanden moet je wel eens heel nodig. En ik heb trouwens wel eens een uur in zo'n ding gezeten, dat is toch een behoorlijke poos. Éen wc in zo'n ding doen is echt niet erg.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Als het gaat tussen een loungebar en een toilet; ja.
Waarom komen jullie toch steeds terug met die fucking loungebar. Hou een sop!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 13:48
ganralph
ganralph is offline
Er is inmiddels toegezegd dat er geen toiletloze treinen meer worden gekocht door de NS:

http://www.nu.nl/binnenland/2397263/...ilet-meer.html
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 16:16
De Veroorzaker
Citaat:
In plaats van investeren in nieuwe Sprinters, gaan de NS een groter aantal dubbeldekkers dan gepland moderniseren.
Mooi man, brakkere treinen en duurdere kaartjes Heeft de SP weer goed geregeld. En over een tijdje ook weer het hardst lopen schreeuwen als de NS een prijsverhoging doorvoert.
Oud 08-12-2010, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Mooi man, brakkere treinen en duurdere kaartjes Heeft de SP weer goed geregeld. En over een tijdje ook weer het hardst lopen schreeuwen als de NS een prijsverhoging doorvoert.
Dat dubbeldeksmaterieel is hardstikke goed en nog vrij jong. Daarnaast doet het na een modernisering echt niet meer onder voor vergelijkbaar nieuw materieel. Slopen zou kapitaalvernietiging zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 20:22
Verwijderd
In de bus zit toch ook geen wc? waarom in de trein wel dan?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 09:35
De Veroorzaker
Citaat:
Dat dubbeldeksmaterieel is hardstikke goed en nog vrij jong. Daarnaast doet het na een modernisering echt niet meer onder voor vergelijkbaar nieuw materieel. Slopen zou kapitaalvernietiging zijn.
De 20 jaar oude dubbeldekstreinen worden geheel gestript. De rijtuigen krijgen internet, nieuwe stoelen, airco en voorzieningen voor reisinformatie.

Ahja als dat alles is dan zijn het natuurlijk nog steeds fantastische treinen.
Oud 09-12-2010, 09:53
Verwijderd
Citaat:
De 20 jaar oude dubbeldekstreinen worden geheel gestript. De rijtuigen krijgen internet, nieuwe stoelen, airco en voorzieningen voor reisinformatie.

Ahja als dat alles is dan zijn het natuurlijk nog steeds fantastische treinen.
Ach, de koplopers en de sprinters zijn er ook niet op achteruitgegaan na de revisie dus misschien moet je dat eerst afwachten voordat je zoiets zegt
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 11:48
De Veroorzaker
Citaat:
Ach, de koplopers en de sprinters zijn er ook niet op achteruitgegaan na de revisie dus misschien moet je dat eerst afwachten voordat je zoiets zegt
Nee want hij zegt dat ze nog steeds hardstikke [sic] goed zijn maar dat lijkt me niet als alles eruit gesloopt en vernieuwd moet worden.
Oud 09-12-2010, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Nee want hij zegt dat ze nog steeds hardstikke [sic] goed zijn maar dat lijkt me niet als alles eruit gesloopt en vernieuwd moet worden.
Ja, want een auto kan natuurlijk niet technisch prima in orde zijn maar verrotte stoelen en bekleding hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten