Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2011, 15:57
Zenith31
Zenith31 is offline
Hey Forum,

Ik hoop dat jullie me wat goed advies kunnen leveren.

Ben opzoek naar een (goede?) laptop, bedoeling is dat die voor me studie nodig is maar wil er ook een beetje vatsoenlijk op kunnen gamen enz. (vrije tijd natuurlijk) Goed geluid is ook erg belangrijk!
Heb nu een acer aspire 6930G die mij niet meer aardig vind,... dus vervanging voor mijn volgend leerjaar is nodig.

Hij zal games voor zijn kiezen krijgen als Starcraft 2 en EVE Online dus iets met 2.0+Ghz is belangrijk voor de frame-rates. beetje video kaart van 1Gb??

Heb zelf al wat gezocht en ben terecht gekomen bij de MSI CX640
(met de i5 processor) waarom deze?? Omdat ik het liefst rond de 700 Euro wil uitkomen, meer vind ik sonde van me geld. (heb nu een acer aspire 6930G die mij niet aardig meer vind...)

Heel verhaal hoop dat jullie me advies kunnen geven. of op iets wijzen waar ik nog niet op ben gekomen

eerste Post hoop dat die beetje goed is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2011, 17:00
TopDrop
TopDrop is offline
Wat is er dan met je huidige laptop aan de hand? Misschien is daar nog wel wat aan te doen voordat je meteen een nieuwe koopt terwijl dat misschien niet direct nodig is. Aan de specs van die acer aspire 6930G en de minimum specs van Starcraft 2 en EVE Online te zien moeten die spellen aardig kunnen draaien.

Als je laptop alleen maar traag draait (met Windows Vista neem ik aan) omdat je 'm al een paar jaar gebruikt, zou het al een hele hoop schelen als je bijvoorbeeld Windows 7 zou installeren. Die draait een stuk vlotter, en tevens heb je dan een nieuwe schone Windows installatie, wat ook wel een aanbeveling is..
Oud 14-04-2011, 18:14
Verwijderd
Wat TD zegt, de laptop die je nu hebt kan ook nog wel een tijdje mee. Als je geen zin/tijd/geld (of een combinatie daarvan) hebt om Windows opnieuw te installeren kan je ook je computer opruimen met Disk Cleanup en Ccleaner, dat zou ook moeten helpen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 08:04
Zenith31
Zenith31 is offline
Bedankt voor de goede reacties!

Ccleaner word goed gebruikt, heb al een paar keer opnieuw Win7 derop moeten zetten door diverse redenen.
Intern is me laptop goed, alleen paar keer oververhit geweest dus moet CPU keertje checken of die niet gekookt is. Wat er scheelt is dat er scheuren in het beeldscherm zitten. Weet niet of het glas (is het glas?) ook gebroken is. Wel hebben de vloeibare cristallen doorgelekt en heb ik de klassieke zwarte vlekken in me beeld staan.
(Erg hinderlijk!) Hierdoor kan ik dus sommige dingen niet zien wat voor mijn opleiding (ICT) niet handig is.

Het beestje is al 3 jaar oud, en nog niet schoongemaakt van binnen. Aangezien de garantie verlopen is zal ik em een keer openschroeven en uitzuigen/afnemen. Alle beetjes helpen

Deze strepen/vlekken krijg je er volgens mij niet meer uit en is het beter om een nieuw beeldscherm te halen. Dit staat volgens mij kwa kosten gelijk aan een nieuwe laptop.

Los van deze thread
heb ik ook een probleem met mijn audio driver(Subwoofer kraakt?), dit is een veel voorkomend probleem met deze laptop als ik het zo lees op andere fora... Zijn er mensen die hier nog verstand van hebben of moet er een ander draadje voor aangemaakt worden??

Bedankt guys 'Keep it Coming!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten