Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2011, 18:38
Thew
Thew is offline
Hoi

Ik ben dit jaar blijven zitten en ben ik in een klas gekomen waar een meisje zit, en ik ben echt verliefd op haar. Ik heb haar dus een paar keer gesproken, en ze is echt heel leuk... Ik wil haar dus verkering gaan vragen maar ik wil eerst zeker weten dat ze mij kent, dus dat ze me niet ziet als een klasgenoot, maar echt als een leuke jongen. Ik heb vaak snoepjes mee, en nu geef ik haar wel die snoepjes, maar ik heb niet echt het gevoel dat snoepjes geven een goeie relatie opbouwt En ik wil haar ook nog verkering vragen, maar ik weet niet hoe.. Ik ben best wel verlegen en soms dan heb ik als er veel aandacht op mij is dat ik spontaan ga tranen, geen idee waarom... en ik wil dus ook niet dat ik ga tranen als ik haar ga vragen, dus hoe moet ik haar vragen, en wanneer? Hoe bouw ik een relatie met haar op?

Het is inmiddels voor elkaar
Update: nu niet meer, maar lees ff door

Laatst gewijzigd op 11-12-2011 om 00:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2011, 18:40
Verwijderd
Als je nog in het snoepjes-geef stadium zit is het misschien verstandig om die muts eerst wat beter te leren kennen voordat je je vrijheid weggooit. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen vragen of ze zin heeft om méé te gaan om snoepjes te halen, dan kan je onderweg een beetje met haar kletsen en leer je haar wat beter kennen en kan je een beetje scouten of ze jou eventueel wel wil doen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 18:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Snoep is inderdaad misschien niet de beste basis voor een relatie. Je hebt duidelijk nog nooit een vriendin gehad. Je hoeft geen "verkering" te vragen. Ga gewoon iets met haar doen, kijk of ze geïnteresseerd is, ga met haar zoenen, voila.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 18:49
Thew
Thew is offline
Citaat:
Als je nog in het snoepjes-geef stadium zit is het misschien verstandig om die muts eerst wat beter te leren kennen voordat je je vrijheid weggooit. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen vragen of ze zin heeft om méé te gaan om snoepjes te halen, dan kan je onderweg een beetje met haar kletsen en leer je haar wat beter kennen en kan je een beetje scouten of ze jou eventueel wel wil doen.
Snoepjes-geef stadium XD
En het is geen muts, ze is leuk...

Citaat:
Snoep is inderdaad misschien niet de beste basis voor een relatie. Je hebt duidelijk nog nooit een vriendin gehad. Je hoeft geen "verkering" te vragen. Ga gewoon iets met haar doen, kijk of ze geïnteresseerd is, ga met haar zoenen, voila.
" Je hebt duidelijk nog nooit een vriendin gehad". Bedankt voor de reminder.
En ik weet niet of ze met me wilt zoenen, ze is zo ver ik weet nog niet ontgroent, en zomaar met haar gaan zoenen is misschien niet zo'n goed idee...

"kijk of ze geïnteresseerd is, ga met haar zoenen"

Dat is best wel een grote stap weetje, en ik weet niet hoe ik dat moet doen...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 18:54
Vowel
Vowel is offline
Hij bedoelt ook niet dat je haar zomaar moet gaan zoenen zonder aanleiding. Wat hij bedoelt is dat het allemaal niet zo geforceerd hoeft. Je hoeft haar geen "verkering" te vragen. Zoiets "gebeurt" meestal "gewoon." Als jullie samen dingen gaan doen en elkaar leuk beginnen te vinden, dan komt er vanzelf zo'n moment waarop je opeens aan het zoenen bent. Laat merken dat je haar leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 19:02
Thew
Thew is offline
Citaat:
Hij bedoelt ook niet dat je haar zomaar moet gaan zoenen zonder aanleiding. Wat hij bedoelt is dat het allemaal niet zo geforceerd hoeft. Je hoeft haar geen "verkering" te vragen. Zoiets "gebeurt" meestal "gewoon." Als jullie samen dingen gaan doen en elkaar leuk beginnen te vinden, dan komt er vanzelf zo'n moment waarop je opeens aan het zoenen bent. Laat merken dat je haar leuk vindt.
Oke, als er resultaat is post ik het wel... ooit
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 19:35
Merible
Merible is offline
gewoon al je charmes inzetten en verover dat meisje

of als ze in de klas zit nou je krijgt wel huiswerk vraag ns om te helpen met huiswerk (als je een vak moelijk vind)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 19:42
EZBlade
EZBlade is offline
Ik vind versieren en veroveren altijd zo'n rare woorden. Iemand versieren doe je in de disco. Maar gewoon voor een relatie vind ik dat echt misplaatste woorden. Of je moet haar gewoon een keer willen douwen, dan is het een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 15:41
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
" Je hebt duidelijk nog nooit een vriendin gehad". Bedankt voor de reminder.
Je hoeft jezelf echt niet zielig te vinden, hoor. 14 is nog niet zo oud en er zij heel heel heel veel mensen die dan nog nooit een vriendin hebben gehad, en nog veel meer die nooit een serieuze relatie hebben gehad maar alleen maar dan die dingen die twee weken duren en dan hebben ze het wel gezien met elkaar.

Je hoeft niet meteen met haar te gaan zoenen maar iets meer proberen dan haar snoepjes geven is wel een idee. Praatje maken? Ontdek wat voor dingen ze leuk vindt. Geef haar complimentjes als je vindt dat ze er leuk uitziet. Veel naar haar glimlachen, oogcontact maken, misschien een knuffel geven als het uitkomt? Als jullie elkaar een beetje kennen kun je haar misschien mee uitvragen in plaats van meteen verkering vragen, dan is de kans dat je afgewezen wordt een stuk kleiner, en dan ziet ze ook eerst wat voor vlees ze in de kuip heeft voor ze verkering met je neemt.
Je hoeft je niet te schamen voor het feit dat je haar leuk vindt, waarschijnlijk vindt ze het sowieso wel vleiend en als ze jou ook nog eens leuk vindt is dat alleen maar mooi. Niet bang zijn, ga ervoor!
Oud 11-11-2011, 19:29
ricardoalonso
ricardoalonso is offline
Heey Thew,

ik zou niet weten hoe je verder móet met die meid. Maar ik heb geloof ik precies het zelfde probleem met dat je spontaan gaat tranen.. Als je opeens door veel mensen aandacht krijgt in plaats van dat ik rood wordt ofzo ga ik spontaan tranen..

dus als je iets weet om het te verhelpen zou je me dan een pm kunnen sturen pls,, ik zal het jou ook laten weten als ik iets heb want ik weet dat het echt heel kut is... Soms komen mensen dan weer zeggen van "Ey man heb je geblowed?" weet je wel

maarja succes met die meid man!

Ricardo
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 19:52
Verwijderd
snoepjes?
Gelukkig ben je 14 en geen 44...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 19:14
Verwijderd
Citaat:
snoepjes?
Gelukkig ben je 14 en geen 44...
Beter heeft hij ook geen wit, raamloos busje.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 12:27
SayWhat
SayWhat is offline
Belangrijk bij de stappen die je gaat nemen:

Niet overhaasten!

Jij zegt dat je af en toe met elkaar praat en zodoende wil je haar verkering vragen. Voor jouw ondanks dat moet dat niet het hoofddoel zijn. Probeer in je hoofd iets vast te stellen dat jouw een gevoel geeft dat je haar alleen beter wil leren kennen, zonder daarbij het doel van verkering te hebben. Op deze manier ga je er luchtiger mee om, en merkt zij ook dat je niet gespannen bent om stappen te nemen.

Probeer haar is mee te vragen, inderdaad naar de supermarkt waar je die snoepjes haalt. Ook wat drinken in de stad, of samen naar de bioscoop(wel aardig grote stap al) zijn dingen die je kunt ondernemen. Ik weet niet hoe het nu bij jou zit, maar ik ben wel benieuwd naar jouw verdere verhaal.

Al met al: Probeer dat verliefde gevoel te onderdrukken, wil je nog meer uit haar halen. Je wordt minder aantrekkelijk als je al meteen laat zien dat je helemaal gek bent van diegene en dat ook zegd!

SayWhat( je kan altijd pm' en)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 21:17
Thew
Thew is offline
Update.

Sinds ik dit bericht heb gepost is er volgensmij serieus nog geen enkel uur voorbij gegaan dat ik niet aan haar heb gedacht. Iedere keer als ik aan haar denk, dan krijg ik een raar, drukken gevoel in mijn hart. Iedere keer als ik dicht bij haar ga staan, raakt dat gevoel minder, en krijg ik zonder dat ik het zelf merk een glimlach op mijn gezicht.
Maar vandaag gebeurde er iets raars. We kregen een nieuwe plekken in de klas. En ik dacht, als ik met haar een praatje wil maken, rustig een relatie opbouwen. En we moesten jongen meisje gaan zitten (alsof de klas daar stiller van gaat worden XD ), dus ik ging zo richting haar, en ik vroeg, hey, <haar naam>, zit je al naast iemand?

Toen antwoordde ze met ja.

En dat gevoel in mijn hart werd erger, en ik werd boos van binnen. Stikjaloers. Sinds dien voel ik me zo kut als een iets dat zich heel kut voelt. Ik zit nu wel naast 2 meisjes die vriendinnen met haar zijn, maar ik weet niet zeker of dat nou een voordeel is, want iedere keer dan denk ik zo van "Ze komt naar mijn tafeltje toe, wil ze misschien met mij praten?" en dan is het uiteindelijk toch nee, en dan voel ik me nog kutter.

Hopeloos, wat moet ik doen.

Laatst gewijzigd op 16-11-2011 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 22:05
LouBega
LouBega is offline
Nja, ten eerste raad ik je aan om niet naast haar te gaan zitten. Ze ziet je misschien alleen nog maar als klasgenoot en om dan naast haar te gaan zitten en constant snoepjes te geven kan behoorlijk fout overkomen. Als ik jou was zou ik het wat subtieler aanpakken. Zeg haar wat vaker gedag. Reageert ze hierop, dan kun je misschien wat meer zeggen dan alleen hoi; een makkelijk onderwerp om te pakken is school. Dat is namelijk iets wat jullie beide gemeen hebben.

En owja, dat ze zei dat er al iemand naast dr zat. Ja so what? Dr zat dan waarschijnlijk al iemand naast dr. Ik kan me nog herinneren dat toen ik 14 was, neem aan dat zij nog jonger is, het heel wat was om zomaar naast een meisje te gaan zitten haha.
Oud 28-11-2011, 18:14
Thew
Thew is offline
Even weer een update

Ik denk dat ik haar nu in de "fiend-zone" heb. Noja, voor mij zit een meisje die d'r beste vriendin is, en ik omdat ik in de klas redelijk veel met het meisje voor mij praat komt zij ook wel eens met mij praten. Maar hoe moet ik nu een stap verder komen...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 19:05
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Even weer een update

Ik denk dat ik haar nu in de "fiend-zone" heb. Noja, voor mij zit een meisje die d'r beste vriendin is, en ik omdat ik in de klas redelijk veel met het meisje voor mij praat komt zij ook wel eens met mij praten. Maar hoe moet ik nu een stap verder komen...
Ik hoop voor jou dat je niet in de friendzone zit.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 19:31
Sebastien
Sebastien is offline
probeer anders eens tijdens de lessen wat oogcontact met haar te maken ( :
soms een paar dubbele opmerkingen maken..

het is in ieder geval iets ;p

gewoon geleidelijk opbouwen en NIET in die friendzone komen : ')
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 11:27
Verwijderd
Al dat gelul met die friendzone. Ik zat ook in een friendzone met een chick en die heb ik later uitgewoond alsof het 1999 was.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 14:31
DmCraanen
DmCraanen is offline
Citaat:
Al dat gelul met die friendzone. Ik zat ook in een friendzone met een chick en die heb ik later uitgewoond alsof het 1999 was.
Oud 30-11-2011, 19:18
Thew
Thew is offline
Update: Ik wil jullie allemaal bedanken.

Laatst gewijzigd op 30-11-2011 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 19:49
luna-23
luna-23 is offline
ga gewoon beetje met haar praten leer haar kennen. Je zegt dat je haar wel snoepjes geeft, begin dan een een gesprek doe beetje gezellig richt je aandacht vooral op haar dat vinden meisjes leuk als je op ze aandacht geeft. zorg dat jullie veel lachen en niet een saai gesprek is. Als je gewoon aardig bent en het is ook leuk meisje dan doet ze wel lief want ik vind persoonlijjk ook veel leuker als een jongen lief doet dan gewoon stoer tegen de hele groep.
s6
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 22:15
FrankB93
FrankB93 is offline
Als een meisje mij snoepjes geeft dan ben ik verkocht

OT: Eerst paar keer afspreken en dan kijken of ze wel zó leuk is.
En blijf altijd jezelf en niet zomaar in de wilde weg verkering vragen!
Oud 01-12-2011, 08:14
Cherry Springs
Citaat:
Update: Ik wil jullie allemaal bedanken.
Is het gelukt ja?
Oud 01-12-2011, 17:08
Thew
Thew is offline
Citaat:
Is het gelukt ja?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2011, 10:09
Cherry Springs
Awesome! Hoe is dat zo gebeurd? Heb je onze tips gebruikt? Hoe heb je het aangepakt?
Oud 09-12-2011, 17:09
Thew
Thew is offline
UPDATE

Ok help. Ze had het weer een paar dagen na die post uitgemaakt. En die vriendin van haar, die me had geholpen een relatie met haar te krijgen, vroeg "of we even wouden chillen vanmiddag". Ik vond het best en ik ging dus naar haar huis, met een zak chips en wat drinken, na schooltijd.

Maar toen tijdens het chillen was zij op de grond gevallen en ze trok mij met zich mee, en ik zat ineenkeer heel dicht op haar gezicht. Ik zei niks, zij zei niks, we keken elkaar alleen in de ogen. En ik dacht dat ze twijfelde over iets... Voelt ze nu iets voor mij?

Help

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 18:49
Merible
Merible is offline
misschien wel als zij jou gewoon aankijkt betekent niet meteen dat er iets aan de hand is

of ze wat voor je voelt..... kan ik uit je informatie niet opmaken
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 20:03
Verwijderd
ik een vermoeden van dat die vriendin een lulverhaal over je heeft opgehangen tegen je ex-vriendin, dat ze jou wilt. want een normaal mens maakt het niet na 1dage uit. vraag haar eens waarom ze uit heeft gemaakt, als je daar behoefte aan hebt en het durft.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Ik zie veel overeenkomsten.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 21:05
Thew
Thew is offline
Citaat:
misschien wel als zij jou gewoon aankijkt betekent niet meteen dat er iets aan de hand is

of ze wat voor je voelt..... kan ik uit je informatie niet opmaken
Nou ik weet niet, maar ze keek echt naar me alsof ze wou zoenen ofzo

Citaat:
ik een vermoeden van dat die vriendin een lulverhaal over je heeft opgehangen tegen je ex-vriendin, dat ze jou wilt. want een normaal mens maakt het niet na 1dage uit. vraag haar eens waarom ze uit heeft gemaakt, als je daar behoefte aan hebt en het durft.
Dat denk ik niet, aangezien m'n ex-vriendin mij gewoon niet meer dan een aardige jongen vond, en dat ze het daarom uitmaakte. Dat had ze ook helemaal zelf gedaan.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 21:16
Verwijderd
In dat geval had je gewoon haar vriendin moeten pakken.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 22:28
art4live
art4live is offline
jup das de enigste oplossing voor jou "probleem"
Oud 09-12-2011, 22:30
art4live
art4live is offline
Nee maar even serieus als die vriendin van jou ex dat wilt dan boeit het toch niet en je had toch niet echt een lange relatie met je ex dus is ook niet pijnlijk ofzo ik zal er voor gaan
Oud 11-12-2011, 00:26
Thew
Thew is offline
Maar ik vind er niet leuk ofzo... Gewoon aardig, maar ik wil d'r niet beledigen...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 10:03
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Maar ik vind er niet leuk ofzo... Gewoon aardig, maar ik wil d'r niet beledigen...
Als je dr niet leuk vindt, moet je natuurlijk niks doen .
Je gaat niet met iemand zoenen om te voorkomen dat je dr beledigt.
Oud 11-12-2011, 12:16
Verwijderd
Gewoon één keertje ballen dan. Als je haar niet balt is ze waarschijnlijk beledigd.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 22:05
Omegatypez
Omegatypez is offline
Citaat:
Gewoon één keertje ballen dan. Als je haar niet balt is ze waarschijnlijk beledigd.
Beste optie!

Zonder gekheid, Trok ze jou expres mee dan!
Ik zou me niet teveel van die vriendin aantrekken, komt vaker voor dan je denkt dat een vriendin van je ex verliefd op je is

Probeer eens met haar te chillen zonder die vriendin, praat over dingen die jullie beiden interresant vinden, natuurlijk niet over huiswerk dat word dan een afknapper -.-'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten