Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik heb het nu liever niet meer over de NS, want ik vind het eigenlijk ook maar een saaie discussie die nergens toe leidt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Niet de Nederlandse Spoorwegen (NS), maar de overheid heeft de sleutel in handen om treinen vaker op tijd te laten rijden. Om de punctualiteit te verbeteren, zijn vooral meer sporen nodig en daar moet de overheid in investeren. Dat stelt de website treinreiziger.nl maandag op basis van eigen onderzoek. De website vroeg bij het ministerie van Verkeer alle punctualiteitsgegevens op van het treinverkeer. Daaruit blijkt dat er veel meer vertragingen zijn op drukke trajecten en trajecten waarover veel goederentreinen rijden. Uit de cijfers blijkt verder dat treinen bij Heerlen het minst met vertraging hebben te kampen. Eind 2005 reed daar acht procent van de treinen met vertraging. Nijmegen scoort het slechtst, met 28 procent vertragingen. Rond Utrecht rijdt 74 procent van de treinen op tijd. Amsterdam scoort iets beter met 76 procent, terwijl bij Den Haag acht op de tien treinen zonder vertraging rijden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Veolia kan trouwens dit jaar wel schermen met een laag percentage vertraagde treinen, vorig jaar en het jaar daarvoor hebben ze boetes gehad vanwege de hoeveelheid vertragingen. Iedere dag nog dit jaar moeten ze mensen achterlaten op de stations omdat ze simpelweg niet meer in het materieel passen.
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom wil je deze cijfers eigenlijk zo graag tegenspreken, want het is volstrekte logica (en onderbouwd door cijfers notabene) dat trajecten met relatief meer treinen op per uur, slechter presteren. Of anders gezegd, dat rustige trajecten beter presteren. Hoe dan ook zegt het landelijke gemiddelde niks over de de punctualiteit in een bepaald gebied. Dus wat is je punt nu?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Arnhem-Winterswijk wordt sinds het door Syntus is overgenomen geplaagd door enorme vertragingen en treinuitval. De dienstregeling is te krap en de infrastructuur zuigt. |
![]() |
|
|