Hallo allemaal,
Ik ben nu al een tijdje werkzaam in een coffeeshop en nu kijken wij tegen de komst van de wietpas op.
De wietpas betekent voor een hoop minder gezelligheid.
Dit heeft natuurlijk meerdere redenen!
Onder andere de volgende:
* Geen belgen meer, vaak zijn dit onze rustigste klanten (zij brengen het minste overlast, omdat ze netjes de auto parkeren, rustig een drankje drinken en in een rustige sfeer weer teruglopen naar de auto, om vervolgens rustig tilburg te verlaten)
*Onze vaste klanten moeten een keuze gaan maken naar welke shop ze het liefste gaan. (Veel tilburgers komen in elke shop wel een keertje per week. Dit omdat veel mensen van afwisseling houden) Dit is straks natuurlijk niet meer mogelijk omdat je een pasje kan krijgen van één koffieshop.
* Zelf blow ik ook, maar ik blow liever niet in de shop waar ik werk, maar de wietpas betekend dat ik maar op straat moet gaan blowen, omdat ik alleen pasje kan krijgen van de shop waar ik werk.
*mensen die geen pasje hebben kunnen krijgen omdat ze niet genoeg kopen zullen de wiet/hasj bij drugsdealers op straat moeten halen, dit bezorgt natuurlijk een hoop extra overlast voor buurtbewoners.
*mensen die wel een pasje hebben gekregen zullen voor een hoop andere mensen wiet moeten halen die geen pasje hebben kunnen krijgen.
* mensen die echt heel af en toe blowen zullen er de dupe van worden, want zij zullen hun supplie niet meer in een betrouwbare coffeeshop kunnen halen.
Wat vinden jullie hier nu van?
|