Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2012, 19:13
esmeexd
esmeexd is offline
ik heb al sinds een tijdje een vriendje, en we hebben sinds 4maanden elkaar in het echt gezien zegmaar, want daarvoor was het via internet. en nu kennen mijn ouders hem ook en ik die van hem, en al paar x bij hem/hij hier op bezoek geweest. alleen nu is hij dus bijna jarig en we willen volgendweekend samen zijn verjaardag gaan vieren. dus willen we uiteten en naar de bios gaan, alleen hij woont dus niet dichtbij, is dus 40min met de auto/trein en ik mag niet alleen met de trein terug naar huis, en zijn ouders willen mij niet heletijd thuis brengen en als mijn ouders mij willen ophalen willen ze dat zo vroeg. dus ik vroeg of we misschien bij elkaar mochten slapen en bovendien vinden zijn ouders het goed maar mijn moeder flipte hem net helemaal. ging ze zeggen dat ze geen tienermoeder wilt, en dat ik niet bij hem in bed mag liggen en weetikveel. en ik wil ook geen tienermoeder zijn en hij wilt ook geen kind en we hebben nog niet eens seks gehad! we zijn alleen maar beetje verder gegaan en liggen af en toe / redelijk vaak samen in bed. waarom zou dat nou weer niet mogen? ik vind het dus zo'n onzin, en met mijn verjaardag over paar weken, wilt ieook komen alleen heeft ie die zaterdag een voetbalwedstrijd en dan vier ik mn verjaardag dus kan hij pas savonds komen, en oet ik na 4uur naar huis en mag ie ook niet blijve slapen. wat moet ik nu doen?"blijven smeeken of wat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2012, 20:04
Verwijderd
Om mee te beginnen: Zou je misschien met fatsoenlijke interpunctie willen schrijven? Dat leest een stuk makkelijker.

Als reactie: Hou oud zijn jij en je vriendje? Je zou eventueel met je ouders kunnen afspreken dat jij met de pil begint, of dat jouw ouders met zijn ouders overleggen en jullie afpsreken dat jullie op aparte kamers slapen, als dat de enige manier is waarop jullie wél bij elkaar mogen slapen. En als het niet mag en jullie zijn beiden minderjarig (wat ik wel vermoed gezien je schrijfstijl), heb je pech, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 20:07
SecretDesire
SecretDesire is offline
Waarschijnlijk zou ik je ouders wel begrijpen.
Al is 40 minuten met de auto/trein ook weer niet zó super lang reizen.

Misschien kan je ook gewoon dagen opzoeken dat je eerder naar elkaar toe kunt en dan maak je de dag zo lang als je zelf wil.

Op een toffe manier met jouw/zijn ouders praten helpt waarschijnlijk ook. Probeer hen te begrijpen en alles op een rustige manier te bespreken. Schiet niet gelijk in de verdediging of voel je niet gelijk aangevallen. Ze hebben het beste met je voor en zijn gewoon bezorgd om je. (Dit lijkt misschien nu niet zo, omdat jij natuurlijk graag bij je vriendje wil zijn.).
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 21:22
luna-23
luna-23 is offline
nee niet de hele tijd ruzie gaan maken dan komen ze alleen maar vaster bij hun standpunt. Ik had ook iets vergelijkbaars en bij mij hielp het uiteindelijk om ze over te kijgen met allemaal afspraken zoals waar ik zou slapen waar hij hoelaat en zo. vraag waarom en zeg dat je echt nog niet met hem wil doen (overdrijf gewoon een beetje daarin) succes
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 21:30
Daantjer
Daantjer is offline
Interpunctie werkt meestal om een bericht te begrijpen.
1. Hoe oud zijn jullie?
2. 40 minuten met de trein is niet zo veel
3. Maak heldere afspraken met je ouders
4. Als ze NEE! zeggen, accepteer dat dan, want ze zullen er wel goede redenen voor hebben, vraag er desnoods naar.
Oud 24-02-2012, 23:30
Verwijderd
@ Daantjer

'ik wil geen tienermoeder als dochter' klinkt niet echt als een goede reden...

Ze mag niet alleen met de trein, dus de reistijd doet niet terzake.

Heldere afspraken over wat?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2012, 23:51
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
@ Daantjer

'ik wil geen tienermoeder als dochter' klinkt niet echt als een goede reden...

Ze mag niet alleen met de trein, dus de reistijd doet niet terzake.

Heldere afspraken over wat?
voor die kerel maakt reistijd wel uit
heldere afspraken over tijden, anticonceptie etc...
Verder lijkt het me toch dat ze ±14 jaar is, dus deze post an sich is niet serieus te nemen.
Oud 24-02-2012, 23:58
Verwijderd
Want op je veertiende kun je geen serieuze relatie/ een behoefte en/of nieuwsgierigheid naar seks hebben?

Dat lijkt een beetje op het standpunt van de moeder...

Mee eens, op je veertiende zou je geen haast moeten hebben, maar uit de openingspost blijkt juist dat ze dat niet hebben...

Miss zou de ts daar nog eens rustig over moeten praten met haar moeder.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 09:13
Volk
Volk is offline
Als het je echt om de verjaardag gaat, kun je niet voorstellen een vriendin mee te nemen zodat je niet alleen in de trein hoeft?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 10:32
Schrödinger
Schrödinger is offline
Als het probleem is dat ze denken dat je zwanger wordt kun je natuurlijk voorstellen aan de pil te gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 11:38
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
voor die kerel maakt reistijd wel uit
heldere afspraken over tijden, anticonceptie etc...
Verder lijkt het me toch dat ze ±14 jaar is, dus deze post an sich is niet serieus te nemen.
Zegt de jongen die welgeteld drie jaar ouder is.
Mensen van 14 kunnen ook serieuze relaties hebben.

TS, blijven smeken zal niet echt helpen, dan denken je ouders misschien juist alleen maar dat je bij hem wil zijn en seks hebben, terwijl dat niet het geval is.
Toon begrip voor hun zorgen, probeer ze te weerleggen en wees ook bereid om compromissen te sluiten. Als ze je willen ophalen is dat op zich al heel lief van ze, dus misschien moet je maar gewoon vragen of ze dat willen doen. Je kan altijd nog vroeg op de dag zelf naar je vriendje gaan.
Oud 25-02-2012, 16:40
Verwijderd
Het is heel erg afhankelijk van je leeftijd. Ik sluit me volledig aan bij Cherry Springs. Verder is het wellicht handig wat dingen te doen waar je ouders bij zijn, dus bijvoorbeeld dat jullie eens een zondagmiddag met zijn allen een spelletje doen, zodat ze ook enig idee hebben wie hij is.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 22:53
denisa
denisa is offline
ik zou je moeder aanhoren en haar gerust stellen dat je echt (nog geen) kinderen wilt
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 23:04
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het is helemaal niet zo moeilijk.

Slaap gewoon niet op dezelfde kamer... dan is het probleem opgelost.
Oud 27-02-2012, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Het is helemaal niet zo moeilijk.

Slaap gewoon niet op dezelfde kamer... dan is het probleem opgelost.
En dan? Overlopen? Wel oldskool
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 16:56
Guinie
Guinie is offline
Niet zo zeuren jij.
Mijn vriend en ik mochten pas na een jaar samen logeren.

Evt tussenoplossing zou wel kunnen zijn wat een vriendin van mij deed, namelijk dat haar vriend beneden in de woonkamer sliep en zij gewoon in haar eigen kamer. Op die manier mocht het van haar moeder wel.
Zonder het "overlopen" zoals elmar zei trouwens.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 16:57
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
En dan? Overlopen? Wel oldskool
Het gaat de TS er niet om dat ze seks hebben. Het enige probleem is dat die moeder niet wil dat ze bij elkaar slapen.
Oud 27-02-2012, 16:58
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Niet zo zeuren jij.
Mijn vriend en ik mochten pas na een jaar samen logeren.

Evt tussenoplossing zou wel kunnen zijn wat een vriendin van mij deed, namelijk dat haar vriend beneden in de woonkamer sliep en zij gewoon in haar eigen kamer. Op die manier mocht het van haar moeder wel.
Zonder het "overlopen" zoals elmar zei trouwens.
dit idd, en van gewoon slapen wordt je niet zwanger... en als je seks wil kan dat ook op andere tijden en plaatsen...
Oud 27-02-2012, 17:43
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Stel inderdaad voor om op een andere kamer te slapen. En eventueel dat jou ouders zijn ouders kunnen bellen als ze jou niet geloven.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Het gaat de TS er niet om dat ze seks hebben. Het enige probleem is dat die moeder niet wil dat ze bij elkaar slapen.
Dan zou je toch alsnog kunnen overlopen, om dat voor elkaar te krijgen... Was overigens meer als grap bedoelt hé, dat je niet in de war bent.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 13:48
Carbi
Carbi is offline
maar je word tegenwoordig toch zwanger van op dezelfde kamer slapen?

toen ik m'n eerste vriendin had en we wouden 'logeren', deden we dat gewoon.
ook al mogt ik bij haar niet bij haar in bed vanwege haar ouders, deed ze het bij mij thuis wel.

vind het best wel gemeen als je niet bij je vriend samen mag zijn van je ouders, op je verjaardag.
eerlijk gezegt, zou ik gewoon zelf naar hem toe gaan als ze zouden zeggen dat het niet mag.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2012, 13:56
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
maak er een logeerfeestje van met meerdere vrienden van jullie, net of je seks gaat hebben als er nog meer mensen op die kamer slapen...
Oud 28-02-2012, 14:37
Verwijderd
Citaat:
maak er een logeerfeestje van met meerdere vrienden van jullie, net of je seks gaat hebben als er nog meer mensen op die kamer slapen...
Je hebt een relatie, geen kinderfeestje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten