Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet dat het iets uitmaakt, want natuurlijk bestaan geesten niet, ook niet als je erin gelooft. Net als god. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kernachtig samengevat kan je ook niet bewijzen dat er geen onzichtbare vliegende roze olifanten bestaan, maar daar hoor je nooit iemand over. Behalve ikzelf natuurlijk, maar je moet er ook in geloven voordat je ze kan zien. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ze bestaan wel degelijk. Ik merk altijd als er wat is, in een huis vlakbij me, zit wel degelijk een geest een goede. Niemand hoort hem maar ik wel. Altijd als ik bij dat huis ben speelt hij piano altijd het zelfde liedje. Er zijn verschillende bewoners daar geweest maar hun maakte 1 fout ze verplaatste de piano, en een paardagen later waren de mensen verhuist, de geest werd kwaad omdat je aan zijn meubelstuk kwam waar hij over waakt. En soms kon ik met mijn overleden oom.praten. Heel raar maar t is wel zo.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb ook heel vreemde ervaringen, was ze aan het typen maar heb het weer weggehaald voor dit soort reacties. Dat van die geest in dat huis geloof ik niet direct, maar dat praten met haar overleden oom enzo geloof ik wel degelijk.
Maar ik ga mijn ervaringen achterwege laten voor reacties als hierboven. |
![]() |
|
Uiteindelijk zitten die gebeurtenissen toch altijd in je hoofd... Mensen kunnen zichzelf heel goed dingen aanpraten als ze maar lang genoeg denken dat het écht zo is
![]() Bijvoorbeeld mijn grote oplichter-vriend Derek Ogilvrie (en alle andere mediums). Het is gewoon onzin, alleen mensen wíllen het geloven. |
![]() |
|
Toch is wel zo. Ben heel vaak bij dat huis. En dr wonen elke week wel weer andere mensen in. en elke keer verplaatsten ze de piano. Behalve deze mensen die er nu in wonen. Ze wonen er nu al 2 maanden en de piano blijft staat waar hij staat, en dan zei de man daar die daar woont zegt zo oppeens goh hoor jij ook de piano en ja dan horen we dat samen enzoo. En mn overleden oom betekende veel voor me. En hij is er ook vaak bij. En een meisje die laatst is overledeb van 13 jaar was mn kleine maatje met gym, die werd begraven en ik voelde een koude vlaag en de pastoor ging met wierrook en wijwater de kist besprankelen en er kwam een warme vlaag. En tijden haar lievelingsliedje werd de muziek plots gestopt en kregeb de radio niet meer aan.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Haha, heb dit ook al 's een paar keer meegemaakt, vooral met de excorcist film ''The Devil Inside''. Ik begon 'geesten/schimmen' te verbeelden in donkere hoekjes, maar na een tijdje dacht ik bij mezelf; ''Waar ben ik mee bezig..''
Toen ik het ook echt realiseerde dat het eigenlijk gewoon uh-.. Bullcrap was, was het ook gestopt. Ik denk dat het er puur om gaat dat je weliswaar een beetje geschrokken en bang bent geraakt door de trailer ;p. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Geloven jullie deze onzin nu echt of denk je dat je plotseling interessant bent als je iets "bovennatuurlijks" hebt meegemaakt? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het op het goede subforum staat hier; geesten lijken me puur een (soms onbewust) verzinsel, mensen zijn heel beinvloedbaar, dus als je een trailer ziet met geesten, dan denk je daar direct weer aan wanneer je een koude/warme vlaag voelt. In mijn ogen dus een puur psychologisch verschijnsel...
|
![]() |
|
Dus even samengevat; Geesten bestaan niet.
Er is nog nooit bewezen dat ze wel bestaan, als ze wel bestonden hadden ze inmiddels echt wel een duidelijk bewijsmateriaal van dit fenomeen en hadden mensen er veel bewuster van geweest. Tegenwoordig blijft het alleen maar bij ik heb dit met geesten meegemaakt en ik heb dat met geesten mee gemaakt zonder enig bewijsmateriaal van dat dit ook echt heeft plaatsgevonden. Geesten zijn een hersenspinsel van de mens, als die "schimmen" die je in een hoekje van een kamer ziet geesten waren, zou ik iedere keer geesten in mijn hoofd hebben als ik mijn ogen sluit. |
![]() |
|
![]() |
hee sorry hoor, misschien lijkt dit raar maar ik snap wat je bedoeld. ik had een tijdje geleden een spiegel gekregen van iemand en ik voelde de aanwezigheid van iets... (niet van de spiegel -.-, maar van een persoon ofzo)... ik zag ook een groene waas heel eventjes ... toen de spiegel weg was kreeg ik opeens een rust over me heen en wist ik dat ik alleen was.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mensen die de ervaring niet hebben moeten misschien niet oordelen over mensen die da wel hebben. Het is een beetje ik ben gek of jij bent gek verhaal. De film kan natuurlijk de oorzaak zijn geweest en toch... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zit geen logica in het bestaan van geesten, het heeft geen doel, er is niets dat wijst op het bestaan van geesten. Het slaat simpelweg nergens op. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Waargebeurde Geesten Verhalen SomeCuteness | 22 | 23-07-2015 14:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geesten of hallucinaties? vosje16 | 44 | 01-08-2008 18:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Geesten (2) Sjoerd | 4 | 20-09-2004 23:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Geesten. Sjoerd | 2 | 01-09-2004 20:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Het Huis der Geesten AlopiA | 1 | 20-10-2003 21:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Je geest is de enige vriend die je nodig hebt Evito | 12 | 07-01-2003 10:14 |