Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2012, 22:45
Verwijderd
Heey, heeft er iemand hier enkele ervaring met geesten?

Het zit namelijk zo. Ik ging net een trailer kijken van een film met geesten. Toen ging ik nogal veel aan geesten denken, en nu voel ik al zeker een kwartier een warme gloed aan mijn linkerzij, terwijl het op mijn kamer maar 17 graden ofzo is. Net alsof er een verwarming vlak naast mijn linkerzij staat. Echt vet raar. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2012, 22:51
Zeppelin
Zeppelin is offline
Het heeft te maken met dat jij een film over geesten hebt gezien en daar vervolgens dingen bij betrekt waar je anders waarschijnlijk geen aandacht aan had geschonken. Als je die film niet had gekeken en je had ineens een dergelijke ervaring, zou je dan ook meteen denken dat dat het werk van een geest is?
Geesten bestaan niet. Misschien volgende keer als je een enge film hebt gezien daarna iets luchtigs kijken of gewoon helemaal geen enge films van kijken als je er bang en/of paranoide van wordt.
Oud 16-06-2012, 22:57
Verwijderd
Ik word er niet bang van, eerder tegenovergesteld zelfs. Maar geesten bestaan weldegelijk, en dat zeg ik nu niet omdat ik een trailer heb gezien van een film met geesten. Maar je moet in geesten geloven, wil je ze kunnen zien/voelen. En door die trailer ga je er deels in geloven en voel je waarschijnlijk de aanwezigheid.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 11:11
Verwijderd
Geesten bestaan niet. En al helemaal niet op momenten dat je net de trailer van een of andere slechte film heb gezien waardoor je blijkbaar verschrikkelijk makkelijk te beïnvloeden bent.

Door die trailer ga je er trouwens niet in geloven. Jij gelooft er in omdat je het gewoon heel graag wil geloven.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 15:09
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Maar je moet in geesten geloven, wil je ze kunnen zien/voelen.
Als je eerst moet geloven in geesten om ze te kunnen zien/voelen, is dat inderdaad omdat jij dat graag wil geloven. Is natuurlijk nogal vreemd om een voorwaarde te stellen aan of iets bestaat of niet.
Oud 17-06-2012, 15:53
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Als je eerst moet geloven in geesten om ze te kunnen zien/voelen, is dat inderdaad omdat jij dat graag wil geloven. Is natuurlijk nogal vreemd om een voorwaarde te stellen aan of iets bestaat of niet.
Dat zegt ze niet. Ze zegt dat ze sowieso bestaan, en de voorwaarde (het geloven) geldt voor of je ze kunt zien of niet.

Niet dat het iets uitmaakt, want natuurlijk bestaan geesten niet, ook niet als je erin gelooft. Net als god.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 16:44
RienoBieno
RienoBieno is offline
Ik had ooit een meisje dat huilde in mij kamer. Heb er toen een knuffel naar gegooid en nooit meer gezien. Dacht dat het een geest was.

Bleek het de volgende morgen me moeder te zijn. Had ook echt de knuffel naar der hoofd gegooid en raak.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 18:30
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ik ben dit toevallig aan het onderzoeken met een groep mensen. Niet geesten specifiek, maar het onderbewustzijn veranderen.
Kort gezegd: jij denkt aan geesten, je verwacht geesten, je denkt aan geesten wanneer je iets voelt doordat dat het eerste is wat in je opkomt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 02:22
Prospect
Prospect is offline
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat geesten niet bestaan. Net zoals nog nooit is bewezen dat geesten bestaan, is er ook nog nooit bewezen dat ze niet bestaan. Je kunt wel zeggen dat je denkt dat geesten niet bestaan, maar zeker weten kun je het niet.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat geesten niet bestaan. Net zoals nog nooit is bewezen dat geesten bestaan, is er ook nog nooit bewezen dat ze niet bestaan. Je kunt wel zeggen dat je denkt dat geesten niet bestaan, maar zeker weten kun je het niet.
Dat klopt, maar je kunt er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat ze niet bestaan. Als we elke hersenspinsel van iemand die beweert dat er 'meer is dan je kan zien' serieus moeten nemen blijf je bezig. Zeker als het iemand betreft die duidelijk verschrikkelijk beïnvloedbaar is door slechte films.

Kernachtig samengevat kan je ook niet bewijzen dat er geen onzichtbare vliegende roze olifanten bestaan, maar daar hoor je nooit iemand over. Behalve ikzelf natuurlijk, maar je moet er ook in geloven voordat je ze kan zien.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 17:04
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Volgens mij kun je sowieso niet bewijzen dat iets niet bestaat, alleen maar dat het wel bestaat.
Oud 20-06-2012, 01:57
hardstylemeisje
hardstylemeisje is offline
Ze bestaan wel degelijk. Ik merk altijd als er wat is, in een huis vlakbij me, zit wel degelijk een geest een goede. Niemand hoort hem maar ik wel. Altijd als ik bij dat huis ben speelt hij piano altijd het zelfde liedje. Er zijn verschillende bewoners daar geweest maar hun maakte 1 fout ze verplaatste de piano, en een paardagen later waren de mensen verhuist, de geest werd kwaad omdat je aan zijn meubelstuk kwam waar hij over waakt. En soms kon ik met mijn overleden oom.praten. Heel raar maar t is wel zo.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 11:01
feniks
feniks is offline
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 14:44
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ze bestaan wel degelijk. Ik merk altijd als er wat is, in een huis vlakbij me, zit wel degelijk een geest een goede. Niemand hoort hem maar ik wel. Altijd als ik bij dat huis ben speelt hij piano altijd het zelfde liedje. Er zijn verschillende bewoners daar geweest maar hun maakte 1 fout ze verplaatste de piano, en een paardagen later waren de mensen verhuist, de geest werd kwaad omdat je aan zijn meubelstuk kwam waar hij over waakt. En soms kon ik met mijn overleden oom.praten. Heel raar maar t is wel zo.
Klopt. En daarna kwam er een eenhoorn langslopen en gingen jullie op bezoek bij the wizard of Oz.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2012, 23:24
Prospect
Prospect is offline
Ik heb ook heel vreemde ervaringen, was ze aan het typen maar heb het weer weggehaald voor dit soort reacties. Dat van die geest in dat huis geloof ik niet direct, maar dat praten met haar overleden oom enzo geloof ik wel degelijk.
Maar ik ga mijn ervaringen achterwege laten voor reacties als hierboven.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 00:01
Inspire
Inspire is offline
Uiteindelijk zitten die gebeurtenissen toch altijd in je hoofd... Mensen kunnen zichzelf heel goed dingen aanpraten als ze maar lang genoeg denken dat het écht zo is

Bijvoorbeeld mijn grote oplichter-vriend Derek Ogilvrie (en alle andere mediums). Het is gewoon onzin, alleen mensen wíllen het geloven.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 00:04
hardstylemeisje
Toch is wel zo. Ben heel vaak bij dat huis. En dr wonen elke week wel weer andere mensen in. en elke keer verplaatsten ze de piano. Behalve deze mensen die er nu in wonen. Ze wonen er nu al 2 maanden en de piano blijft staat waar hij staat, en dan zei de man daar die daar woont zegt zo oppeens goh hoor jij ook de piano en ja dan horen we dat samen enzoo. En mn overleden oom betekende veel voor me. En hij is er ook vaak bij. En een meisje die laatst is overledeb van 13 jaar was mn kleine maatje met gym, die werd begraven en ik voelde een koude vlaag en de pastoor ging met wierrook en wijwater de kist besprankelen en er kwam een warme vlaag. En tijden haar lievelingsliedje werd de muziek plots gestopt en kregeb de radio niet meer aan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 11:04
Verwijderd
Dus?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 15:04
Schrödinger
Schrödinger is offline
Zo zo, dat is een flexibele huisbaas.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 02:09
hardstylemeisje
Jupp klopt. Die buurvrouw van die eigenaar ken ik. Goed. En die zei laat dat meisje eens langs komen en toen belde hij me.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 02:28
Verwijderd
Sommige mensen zijn écht dom.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 11:18
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Sommige mensen zijn écht dom.
Ja, het verbaast me dat mensen dat soort dingen kunnen verzinnen en stug blijven volhouden, terwijl iedereen weet dat ze onzin praat.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 13:45
hitz0r
hitz0r is offline
Citaat:
Toch is wel zo.
Nou, mooi! Dan is dat maar duidelijk
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 18:52
Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Toch is wel zo. Ben heel vaak bij dat huis. En dr wonen elke week wel weer andere mensen in. en elke keer verplaatsten ze de piano. Behalve deze mensen die er nu in wonen. Ze wonen er nu al 2 maanden en de piano blijft staat waar hij staat, en dan zei de man daar die daar woont zegt zo oppeens goh hoor jij ook de piano en ja dan horen we dat samen enzoo. En mn overleden oom betekende veel voor me. En hij is er ook vaak bij. En een meisje die laatst is overledeb van 13 jaar was mn kleine maatje met gym, die werd begraven en ik voelde een koude vlaag en de pastoor ging met wierrook en wijwater de kist besprankelen en er kwam een warme vlaag. En tijden haar lievelingsliedje werd de muziek plots gestopt en kregeb de radio niet meer aan.
Weet je uitgever dat je hier het plot van je nieuwe boek neerzet?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 18:59
Jay1
Jay1 is offline
Haha, heb dit ook al 's een paar keer meegemaakt, vooral met de excorcist film ''The Devil Inside''. Ik begon 'geesten/schimmen' te verbeelden in donkere hoekjes, maar na een tijdje dacht ik bij mezelf; ''Waar ben ik mee bezig..''
Toen ik het ook echt realiseerde dat het eigenlijk gewoon uh-.. Bullcrap was, was het ook gestopt.
Ik denk dat het er puur om gaat dat je weliswaar een beetje geschrokken en bang bent geraakt door de trailer ;p.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2012, 19:54
Inspire
Inspire is offline
Ik vind die foto's altijd geniaal van 'geesten' bijvoorbeeld in stofwoken tijden de aanslagen van 11 september. 'Kijk een geest!' en dan tekenen ze er een mooi lijntje omheen en jaaaa dan wel xD

Verbeelding doet veel mensen...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 17:04
EenManOpEenVork
EenManOpEenVork is offline
Geen trailers kijken als je high bent. Geesten voelen niet "warm" aan tenzij je ze goed kent (bijv familie of goede vrienden), en als het dat was dan zou je WETEN wie het was, als je dit hier moet vragen is het niet waar.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 00:39
hardstylemeisje
Citaat:
Geen trailers kijken als je high bent. Geesten voelen niet "warm" aan tenzij je ze goed kent (bijv familie of goede vrienden), en als het dat was dan zou je WETEN wie het was, als je dit hier moet vragen is het niet waar.
Inderdaad.dat klopt ja.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 10:59
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Citaat:
Inderdaad.dat klopt ja.
Oh dear.

Geloven jullie deze onzin nu echt of denk je dat je plotseling interessant bent als je iets "bovennatuurlijks" hebt meegemaakt?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2012, 11:59
Verwijderd
Ik denk dat het op het goede subforum staat hier; geesten lijken me puur een (soms onbewust) verzinsel, mensen zijn heel beinvloedbaar, dus als je een trailer ziet met geesten, dan denk je daar direct weer aan wanneer je een koude/warme vlaag voelt. In mijn ogen dus een puur psychologisch verschijnsel...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 03:05
Rikje18
Rikje18 is offline
Dus even samengevat; Geesten bestaan niet.
Er is nog nooit bewezen dat ze wel bestaan, als ze wel bestonden hadden ze inmiddels echt wel een duidelijk bewijsmateriaal van dit fenomeen en hadden mensen er veel bewuster van geweest.
Tegenwoordig blijft het alleen maar bij ik heb dit met geesten meegemaakt en ik heb dat met geesten mee gemaakt zonder enig bewijsmateriaal van dat dit ook echt heeft plaatsgevonden.
Geesten zijn een hersenspinsel van de mens, als die "schimmen" die je in een hoekje van een kamer ziet geesten waren, zou ik iedere keer geesten in mijn hoofd hebben als ik mijn ogen sluit.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 15:52
*oma*
*oma* is offline
Oud 02-07-2012, 00:01
eavdn
eavdn is offline
hee sorry hoor, misschien lijkt dit raar maar ik snap wat je bedoeld. ik had een tijdje geleden een spiegel gekregen van iemand en ik voelde de aanwezigheid van iets... (niet van de spiegel -.-, maar van een persoon ofzo)... ik zag ook een groene waas heel eventjes ... toen de spiegel weg was kreeg ik opeens een rust over me heen en wist ik dat ik alleen was.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 16:27
nachtmens
nachtmens is offline
sommige mensen zijn wel heel gevoelig..
Oud 03-07-2012, 18:09
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
ik denk nu dat wel het wel weten...geesten bestaan nii
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 19:58
marijke 1992
marijke 1992 is offline
Entiteiten wel dan?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:52
islikkenlekker
islikkenlekker is offline
Citaat:
sommige mensen zijn wel heel gevoelig..
Dat klopt ja. Die twee wegen zijn ook wel grappig. 2 wegen, één van leven en één van dood.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:54
islikkenlekker
islikkenlekker is offline
Citaat:
Entiteiten wel dan?
Grappig dat geesten kennelijk niet bestaan omdat de meeste mensen dat zo vinden. Voor mensen die ze zien of denken ze te zien zou dat anders kunnen zijn.

Mensen die de ervaring niet hebben moeten misschien niet oordelen over mensen die da wel hebben. Het is een beetje ik ben gek of jij bent gek verhaal.

De film kan natuurlijk de oorzaak zijn geweest en toch...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Grappig dat geesten kennelijk niet bestaan omdat de meeste mensen dat zo vinden. Voor mensen die ze zien of denken ze te zien zou dat anders kunnen zijn.

Mensen die de ervaring niet hebben moeten misschien niet oordelen over mensen die da wel hebben. Het is een beetje ik ben gek of jij bent gek verhaal.

"Omdat de meeste mensen dat zo vinden?" Het bestaan van geesten gaat compleet in tegen de huidige kennis van de mens. Het is onlogisch, en er wijst niets op dat ze bestaan. Het is dus een logisch gevolg dat men het bestaan van geesten ontkent. Mensen die die ervaring hebben met geesten houden zich voor de gek met hun eigen gedachten, zijn gestoord of hebben een psychose o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2012, 21:08
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
"Omdat de meeste mensen dat zo vinden?" Het bestaan van geesten gaat compleet in tegen de huidige kennis van de mens. Het is onlogisch, en er wijst niets op dat ze bestaan. Het is dus een logisch gevolg dat men het bestaan van geesten ontkent. Mensen die die ervaring hebben met geesten houden zich voor de gek met hun eigen gedachten, zijn gestoord of hebben een psychose o.i.d.
Een paar eeuwen terug dacht ierdereen dat de aarde plat is, waarom? Omdat het zo vanzelfsprekend was, iedereen die beweerde dat de aarde wel eens rond kon zijn, werd als gestoorde bestempeld. Zo is het met alles, geesten, God etcetc. Er is vandaag de dag een hoop onderzocht, er is een hoop informatie, maar tegelijkertijd zegt men dat we een minideeltje van de wereld snapen. Nemen de werking van het berein, how much do we know? We kunnen vandaag de dag niet bewezen dat geesten bestaan noch dat ze niet bestaan, maar wat voor nut heeft het om iedereen die er wel in gelooft als gekken te bestempelen. Heel veel wetenschap wordt met de tijd als ongeldig verklaard, we hebben steeds veel kennis en materiaal en in de toekmost kan heel veel theorieen de prullenbak in! We hadden het nog laatst over alternatieve geneeswijze, en het was heel mooi om te zien (als een van de weinigen die in God gelooft) hoe iedereen gezond verstand gebruikte ipv blindelings de boeken te geloven.
Oud 04-07-2012, 21:12
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Dat klopt ja. Die twee wegen zijn ook wel grappig. 2 wegen, één van leven en één van dood.
Nee, dan zou iedereen allebei de wegen bewandelen, zowel die van leven als die van de dood, of ontkomt er iemand aan de dood?
Oud 05-07-2012, 14:25
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Heel veel wetenschap wordt met de tijd als ongeldig verklaard [...]
Zoals wat, en wat heeft dat te maken met metafysica?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 17:45
Rikje18
Rikje18 is offline
Citaat:

Mijn moeder denkt geesten te zien, of zegt slechte dingen aan te kunnen voelen. Toch geloof ik er niet in, ik geloof nog eerder in zombies of weerwolven als in geesten. Die vallen beter te verklaren als iets dat niemand ziet maar wel kan voelen. Als er geesten waren die misschien wel familie van je waren, dan hadden ze dat heus wel op enige fysieke manier laten merken. Het is heus niet zo dat, als je dood gaat, je ineens denkt van: "Oh laat ik eens naar me familie gaan en hopen dat ze me dan kunnen voelen". Ook als ze echt bestonden, zou dat dus betekenen dat we een tweede leven op aarde zoude kunnen hebben als geest, en dat is al helemaal onlogisch.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 20:30
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Zoals wat, en wat heeft dat te maken met metafysica?
De reden dat men niet in geesten gelooft en anderen die geesten zien, horen, voelen erin geloven als gekken worden bestempeld, heeft alles te maken met het feit dat de wetenschap zoals we die kennen het bestaan van geesten niet kan aantonen.
Oud 05-07-2012, 20:31
Verwijderd
Citaat:
De reden dat men niet in geesten gelooft en anderen die geesten zien, horen, voelen erin geloven als gekken worden bestempeld, heeft alles te maken met het feit dat de wetenschap zoals we die kennen het bestaan van geesten niet kan aantonen.
Niet kan aantonen? Dat komt omdat ze niet bestaan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 22:12
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Niet kan aantonen? Dat komt omdat ze niet bestaan.
Kan je aantonen dat ze niet bestaan? Men dacht vroeger ook dat niets bestond dan hun buurt zwaartekracht, heelal, virussen etc.
Oud 05-07-2012, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Kan je aantonen dat ze niet bestaan? Men dacht vroeger ook dat niets bestond dan hun buurt zwaartekracht, heelal, virussen etc.
Zo werkt het niet he. Je kunt niet verwachten dat ik aantoon dat iets niet bestaat, je moet aantonen dat het juist wél bestaat . Ik kan wel beargumenteren waarom het zeer onlogisch dat ze bestaan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 09:44
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Zo werkt het niet he. Je kunt niet verwachten dat ik aantoon dat iets niet bestaat, je moet aantonen dat het juist wél bestaat . Ik kan wel beargumenteren waarom het zeer onlogisch dat ze bestaan
Je kunt nooit 100% iets uitsluiten, je dient daarmee rekening te houden, zolang men de tegenstelling niet bewijzen kan. En wat zijn je argumnnten voor het niet bestaan van de geesten?
Oud 06-07-2012, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Je kunt nooit 100% iets uitsluiten, je dient daarmee rekening te houden, zolang men de tegenstelling niet bewijzen kan. En wat zijn je argumnnten voor het niet bestaan van de geesten?
Nee je kan het niet uitsluiten, maar de kans dat geesten bestaan is 0,001%, en dat ze niet bestaan 99,999%. Een logische conclusie is dat je niet in geesten gelooft.
Er zit geen logica in het bestaan van geesten, het heeft geen doel, er is niets dat wijst op het bestaan van geesten. Het slaat simpelweg nergens op.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 18:29
Verwijderd
En ik maar denken dat er .000043% kans op geesten is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten