Oud 08-03-2017, 16:22
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Hoi,
Ik ben 14 jaar (in de zomer 15) en ik wil een bijbaantje.
Ik heb echt al heel veel geprobeerd, maar er komt niks van terecht
  • Bij de supermarkt oproepen plaatsen voor oppassen, honden uitlaten of boodschappen doen voor iemand.
  • Aangemeld bij verschillende oppassites en hondenuitlaatsites.
  • Bij alle campings en winkels naar vacatures gezocht

Ik heb ook wel eens een folterwijk gehad, maar daar verdiende ik onder het minimumloon en ik heb op de dagen waarop folders bezorgd moeten worden vaak erg veel tijd nodig voor school. Ook het dat niet echt mijn ding.
Als ik thuisoppas verdien ik zo'n 2 euro per uur, en meestal zijn ze ongeveer 5 uur weg. Dit is alleen niet erg vaak, 1x in de twee maanden ofzo. Dus ik heb niet echt meer ideeën voor wat ik nu nog kan proberen!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2017, 16:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Is er een markt in de stad/ het dorp waar jij woont? Ga dan gewoon eens langs bij één van de kramen (groenten en fruit, brood - dat zijn vaak leuke kramen om te werken, vis lijkt me persoonlijk minder) en vraag of ze nog personeel zoeken.
Ik heb zelf vier jaar met veel plezier (bijna) elke zaterdag op de markt gewerkt. Het is hard werken en je maakt een lange dag, maar het verdient ook prima!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-03-2017, 16:29
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Is er een markt in de stad/ het dorp waar jij woont? Ga dan gewoon eens langs bij één van de kramen (groenten en fruit, brood - dat zijn vaak leuke kramen om te werken, vis lijkt me persoonlijk minder) en vraag of ze nog personeel zoeken.
Ik heb zelf vier jaar met veel plezier (bijna) elke zaterdag op de markt gewerkt. Het is hard werken en je maakt een lange dag, maar het verdient ook prima!
Dat is inderdaad een goed idee, ik zal eens vragen op welke dag er bij ons markt is!

Update: De markt is op een vrijdagochtend, dan zit ik op school. Maar ik ga toch eens langs voor in de vakantieweken.
Misschien nog andere opties voor in het weekend of na school?
__________________
Without music, life would be a mistake

Laatst gewijzigd op 08-03-2017 om 16:30. Reden: Update
Met citaat reageren
Oud 09-03-2017, 20:47
Verwijderd
Je kan ook voor meerdere oppasadresjes een briefje met je info in brievenbussen doen bij mensen in de buurt waarvan je weet dat ze kinderen hebben (omdat je dat wel eens kan zien door ramen heen enzo) zo krijg je misschien wel een reactie (dit heb ik ook gedaan en heb 2 onregelmatige oppasbaantjes in de buurt; ik weet niet hoeveel jij vraagt, maar ik vraag altijd 3 euro voor 1 kind, 4 euro voor 2 kinderen en 5 euro voor 3 kinderen per uur (dit vroeg ik toen ik net 15 jaar oud was). Het loopt natuurlijk niet zo snel binnen als een echt bijbaantje, maar dat valt te verwachten.
Over een echt bijbaantje gesproken. Bedenk eerst bij jezelf hoever je wilt reizen; dan beperk je je keuzes en kan je daarbinnen bedenken wat voor werk je leuk vind, zoek dan alleen nog op internet of ze mensen nodig hebben of stuur een open sollicitatie! Succes!!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2017, 08:53
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Thnx
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 14:27
PikaPika
PikaPika is offline
Hi! Hier zat ik ook al over in. Ikzelf wordt in de zomervakantie 16, en heb ook echt een baantje nodig. Het moet van mijn ouders en sta in de schulden (oeps!). Ook ik heb aan een krantenwijk gedaan, maar gatverdamme wat weinig geld voor zo veel uren! Nu zit ik te denken aan vakkenvuller bij een supermarkt niet al te dichtbij (degene het dichtst bij werken mensen die ik half ken en waarbij het heel ongemakkelijk gaat worden), of misschien een winkelmedewerker.
Trouwens, als de markt in jouw eigen dorp op vrijdag is, misschien kan je de markt iets verder weg uitproberen, die wel op zaterdag is? Als je het niet erg vindt om wat vroeger op te staan, dan.

Laatst gewijzigd op 12-03-2017 om 14:29. Reden: verduidelijken
Met citaat reageren
Oud 12-03-2017, 19:33
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Hi! Hier zat ik ook al over in. Ikzelf wordt in de zomervakantie 16, en heb ook echt een baantje nodig. Het moet van mijn ouders en sta in de schulden (oeps!). Ook ik heb aan een krantenwijk gedaan, maar gatverdamme wat weinig geld voor zo veel uren! Nu zit ik te denken aan vakkenvuller bij een supermarkt niet al te dichtbij (degene het dichtst bij werken mensen die ik half ken en waarbij het heel ongemakkelijk gaat worden), of misschien een winkelmedewerker.
Misschien kun je bij een bakker of bloemist vragen? Misschien een camping in de buurt of een tuincentrum? Oppassen?

Citaat:
Trouwens, als de markt in jouw eigen dorp op vrijdag is, misschien kan je de markt iets verder weg uitproberen, die wel op zaterdag is? Als je het niet erg vindt om wat vroeger op te staan, dan.
Hé, dankjewel! Daar zal ik zeker even naar kijken!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 18:57
Bronc
Bronc is offline
*knip*

Laatst gewijzigd op 13-03-2017 om 20:36. Reden: Lijkt op reclame
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 20:16
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
*knip*
Ik snap niet helemaal waarom je dit onder dit topic plaatst, want ik heb duidelijk vermeld dat ik pas 14 jaar ben
__________________
Without music, life would be a mistake

Laatst gewijzigd op 13-03-2017 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2017, 20:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik snap niet helemaal waarom je dit onder dit topic plaatst, want ik heb duidelijk vermeld dat ik pas 14 jaar ben
Toch reclame dus Ik haal het weg!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-04-2017, 16:18
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Nog steeds niks gevonden, ik heb rondgezocht op internet voor inpakwerk vanuit huis. Maar het probleem is dat je voor die sites vaak moet betalen. Bij welke sites hoef je niet te betalen om bijvoorbeeld een vacature te openen?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 05-04-2017, 17:22
Verwijderd
Klinkt misschien onreel maar is het niet als je de aanleg ervoor hebt en moeite wil doen: leer programmeren genoeg mensen die wat geld over hebben voor freelanceprojecten (java/c#/python [vooral telefoonapps en desktop apps], of php/html/css/javascript [websites], of als je echt hardcore wilt gaan c/c++/haskell [alle andere toepassingen en ook de vorig genoemde dingen maar komt minder vaak voor])

Of computer/telefoon/tablet problemen oplossen/fixen. Meestal is googlen genoeg en er zijn ook genoeg mensen die hulp nodig hebben (denk aan mensen die niet zo goed zijn met technologie).

Er zullen vast wel wat mensen in je omgeving zijn die je kent en ook verstand hebben van de genoemde dingen die je misschien ook het een en ander kunnen leren.

Verder zijn er heel veel fora/helpsites voor pc problemen, als je weet waar je moet posten (denk aan 10forums of superuser) en je kan een goede en duidelijke/concrete vraag opbouwen heb je meestal erg snel antwoord op je vragen (de "slechte" vragen blijven onbeantwoord, gewon omdat als iemand geen moeite doet om zijn vraag te stellen dan gaan mensen ook geen moeite doen om een antwoord te vinden).

Er komen vaak zat mensen met een klein probleempje en dan doe ik het uit mijzelf meestal voor een symbolisch bedrag van 5 euro zodat ze niet gaan denken dat ik voor niks werk, maar zitten zat mensen die bereid zijn om 30 of 50 euro te betalen per probleem/geval, soms betalen mensen dat ook gewoon aan mij zonder dat ik erom vraag, want computerproblemen oplossen is niet mijn primaire bezigheid/baan, ik heb er gewoon verstand van en goede google-foo kunsten (en uiteindelijk door veel te googlen, veel verstand over die dingen gekregen ).

Laatst gewijzigd op 05-04-2017 om 17:30.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2017, 17:36
Roosjexx
Roosjexx is offline
Citaat:
Hoi,
Ik ben 14 jaar (in de zomer 15) en ik wil een bijbaantje.
Ik heb echt al heel veel geprobeerd, maar er komt niks van terecht
  • Bij de supermarkt oproepen plaatsen voor oppassen, honden uitlaten of boodschappen doen voor iemand.
  • Aangemeld bij verschillende oppassites en hondenuitlaatsites.
  • Bij alle campings en winkels naar vacatures gezocht

Ik heb ook wel eens een folterwijk gehad, maar daar verdiende ik onder het minimumloon en ik heb op de dagen waarop folders bezorgd moeten worden vaak erg veel tijd nodig voor school. Ook het dat niet echt mijn ding.
Als ik thuisoppas verdien ik zo'n 2 euro per uur, en meestal zijn ze ongeveer 5 uur weg. Dit is alleen niet erg vaak, 1x in de twee maanden ofzo. Dus ik heb niet echt meer ideeën voor wat ik nu nog kan proberen!
ik heb het bij de ijssalon in mijn buurt geprobeerd je verdient niet heel erg veel maar het is wel super leuk!
en je moet even op het internet lezen hoeveel je mag werken want volgens mij mag je maar 2 uur op een schooldag werken
Met citaat reageren
Oud 05-04-2017, 17:38
Verwijderd
Citaat:
volgens mij mag je maar 2 uur op een schooldag werken
Uit ervaring kan ik vertellen dat niemand er iets om geeft Zal wel ondertussen anders zijn dan.... #not

Laatst gewijzigd op 05-04-2017 om 18:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Neiging tot competitie
Warsocket
23 18-09-2007 08:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.