Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 16:56
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik vind ze behoorlijk op elkaar lijken, qua muziekstijl en ook qua stem, of ben ik de enige die dat vind?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 16:59
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Er lijken zoveel bands op Pearl Jam. Dan kun je wel allerlei topics openen met bands die op Pearl Jam lijken.

Kijk nog effe of hier zinnige antwoorden op komen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:16
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
birthmark schreef:
creed en nog wat andere zooi lijkt allemaal op pearl jam.....

maar pearl jam is er mee begonnen en vind ik ook nog steeds de beste band met die sound. hoewel creed ook goed in elkaar zit (ondanks de teksten)
Creed vind ik er niet zo heel veel op lijken eigenlijk..

Maar weet je nog andere band die ook in die richting zitten??
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:25
disaster
disaster is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:

Creed vind ik er niet zo heel veel op lijken eigenlijk..

Maar weet je nog andere band die ook in die richting zitten??

ik noem een nickleback

maar t zijn wel allemaal slappe aftreksels van PJ
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:26
86dagreed
86dagreed is offline
Ik wil hier wel een zinnig antwoord opgeven:

Pearl Jam is veel innovatiever dan lifehouse. Pearl jam experimenteert veel meer dan een creed of een lifehouse of een kane.

Luister eens naar ' vitalogy ' of het zware 'yield', waar ook veel maffe dingen tussenzitten, led zeppein achtige dingen, logge punkachtige songs, enzovoort.

Alleen krijg ik vaak het idee van Pearl jam dat ze wouden dat 'ten' niet zo'n succes was geworden. Ik vind die cd wel schitterend, zoals het meeste werk van ze, alleen 'no code' vond ik wat tegenvallen.

Lifehouse vind ik zwak, slecht en niet origineel. Dat maakt op zich niet zoveel uit, maar ze doen echt niets nieuws en het blijft zo ' veilig ' allemaal.
Oud 31-08-2002, 17:38
disaster
disaster is offline
Citaat:
86dagreed schreef:

Pearl Jam is veel innovatiever dan lifehouse. Pearl jam experimenteert veel meer dan een creed of een lifehouse of een kane.

Luister eens naar ' vitalogy ' of het zware 'yield', waar ook veel maffe dingen tussenzitten, led zeppein achtige dingen, logge punkachtige songs, enzovoort.

Alleen krijg ik vaak het idee van Pearl jam dat ze wouden dat 'ten' niet zo'n succes was geworden. Ik vind die cd wel schitterend, zoals het meeste werk van ze, alleen 'no code' vond ik wat tegenvallen.

Lifehouse vind ik zwak, slecht en niet origineel. Dat maakt op zich niet zoveel uit, maar ze doen echt niets nieuws en het blijft zo ' veilig ' allemaal.

alleen vink no code ook een goed album

voor de rest: thumbs up!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 21:34
battlestar
battlestar is offline
kvin ze niet op elkaar lijken en ik vind creed al helemaal niet op pearl jam lijken..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:09
disaster
disaster is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef:
kvin ze niet op elkaar lijken en ik vind creed al helemaal niet op pearl jam lijken..
niet???

voornamelijk de zangpartijen zijn zow pearl jam, en dan bedoel ik niet alleen dat ie zo'n beetje dezelfde stem heeft als eddie vedder maar dat ie ook op dezelfde manier zingt enzow, als je me begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:17
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
disaster schreef:

niet???

voornamelijk de zangpartijen zijn zow pearl jam, en dan bedoel ik niet alleen dat ie zo'n beetje dezelfde stem heeft als eddie vedder maar dat ie ook op dezelfde manier zingt enzow, als je me begrijpt.
de link tussen creed en lifehouse leg ik dan nog wel..
maar pearl jam vink toch echt niet int rijtje passen..ok, de zang klinkt allebei zo amerikaans als het maar zijn kan..maar verder
nja, misschien zie ik het oowk niet vanwege mijn afkeer voor lifehouse en creed en mijn waardering voor pearl jam
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 23:28
Black Soul
Black Soul is offline
ik vind lifehouse helemaal niet op pearl jam lijken, wat ik trouwens wel van creed vind.
Oud 01-09-2002, 15:56
Daysleeper
Daysleeper is offline
Juist!
No code ken ik nog niet, moet ik tocg maar eens gaan luisteren, het is een van de weinige PJ cd's die ik nog niet ken.
Ik vind lifehouse zelf ook absoluut niet op PJ lijken, meer op Vertical horizon of 3 Doors Down, dat is ook van die (zoals 86dagreet hieronder al schreef) "veilige muziek."
Verder vind ik Creed meer op Kane lijken, vooral de stem van de zanger, met het verschil dat ik Creed beter vind en ik zelf een beetje het idee heb, dat die Dinant van Kane misschien zelfs wel probeert met zijn stem op die van de zanger van Creed te lijken.

Citaat:
86dagreed schreef:

Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:59
Rrr.
Rrr. is offline
Creed en Pearl Jam vind ik alleen qua zang op elkaar lijken... de link tussen Life House en Pearl Jam zie ik persoonlijk niet... Kane lijkt overigens ook qua zang weer erg op Pearl Jam
Oud 01-09-2002, 16:00
Rhinus
Rhinus is offline
Lijkt Nickelback op Pearl Jam?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:56
disaster
disaster is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Lijkt Nickelback op Pearl Jam?
nickelback probeert iig wel uit hetzelfde vaatje te tappen ja...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:37
Rhinus
Rhinus is offline
En welk vaatje is dat dan? Want ik hoor niet echt super veel overeenkomsten..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 08:35
machina82
machina82 is offline
altijd zo makkelijk die overeenkomsten...

nickelback lijkt totaal niet op pj, de riffs zijn meer gejat van soundgarden of alice in chains.. En de manier van zingen is gewoon een standaard rock stem, iets wat eddie (pearl jam) niet heeft.

Altijd dat gehuil dat zoveel bands op pearl jam lijken, pearl jam heeft zoveel stijlen dat dat al moeilijk is en op ten lijken doen ze ook niet. En als je ff goed luistert hoor je dat ze qua stem niet eens in de buurt van vedder komen.

Kijk het lijkt dat enigzins op de grunge uit begin jaren 90, maar waren mogen die mensen niet hun invloeden laten horen, de meeste bands zijn dan muzikaal niet zo sterk en laten die invloeden niet horen maar het zijn hun invloeden.

Als je de grunge uit jaren 90 hebt meegemaakt heb je misschien minder behoefte aan die muziek maar als je nu into rock raakt, raakt die muziek je misschien net zo erg als pearl jam mijn in begin jaren 90..

Want als je zo gaat kijken heeft pearl jam ook zijn invloeden, zie jimi hendrix, led zeppelin, the who, rolling stones etc etc..

Laat die bands muziek maken en als het erger op lijkt volgens jou fijn, luister er niet naar, er zijn mensen die dat wel doen en laat die dan ook in hun waarde.

Dit argument geld trouwens alleen voor bands die oprecht muziek maken niet voor die door een management opgezette rock-boybands a la the calling.
Oud 02-09-2002, 11:36
disaster
disaster is offline
Citaat:
machina82 schreef:
altijd zo makkelijk die overeenkomsten...

nickelback lijkt totaal niet op pj, de riffs zijn meer gejat van soundgarden of alice in chains.. En de manier van zingen is gewoon een standaard rock stem, iets wat eddie (pearl jam) niet heeft.

Altijd dat gehuil dat zoveel bands op pearl jam lijken, pearl jam heeft zoveel stijlen dat dat al moeilijk is en op ten lijken doen ze ook niet. En als je ff goed luistert hoor je dat ze qua stem niet eens in de buurt van vedder komen.

Kijk het lijkt dat enigzins op de grunge uit begin jaren 90, maar waren mogen die mensen niet hun invloeden laten horen, de meeste bands zijn dan muzikaal niet zo sterk en laten die invloeden niet horen maar het zijn hun invloeden.

Als je de grunge uit jaren 90 hebt meegemaakt heb je misschien minder behoefte aan die muziek maar als je nu into rock raakt, raakt die muziek je misschien net zo erg als pearl jam mijn in begin jaren 90..

Want als je zo gaat kijken heeft pearl jam ook zijn invloeden, zie jimi hendrix, led zeppelin, the who, rolling stones etc etc..

Laat die bands muziek maken en als het erger op lijkt volgens jou fijn, luister er niet naar, er zijn mensen die dat wel doen en laat die dan ook in hun waarde.

Dit argument geld trouwens alleen voor bands die oprecht muziek maken niet voor die door een management opgezette rock-boybands a la the calling.
kben het wel met je eens hoor... kzeg dat nergens dat ik nickleback niet goed vind?

verder rhinus:

PERSOONLIJK heb ik het gevoel dat nickleback een soort van combinatie van metallica en PJ is, dus. kvind et moeilijk om uit te leggen waarom, tis moeilijk om muziek te analyseren vinnik, maar als ik NB luister hoor ik die bands iig er wel in als invloed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten