Scholieren.com forum
Beantwoorden
Oud 25-10-2002, 14:07
Ik kom bij dit topic omdat mijn pa vandaag iets kreeg van O2 over hun dekking ofzo, maar nu zat ik heel vluchtig die brief door te lezen en dat boekje erbij en het viel me op dat alles met jij en je gedaan was. Ik vond dat best stom overkomen en ik vind dat ze hun klanten aan moeten spreken met u, wat vinden jullie?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:11
neej, vind ik niet. Lekker informeel houden.
__________________
je freakt niet
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:11
het ligt er puur aan wat de doelgroep van het desbetreffende bedrijf is.

Is het bedrijf vooral gericht op jongeren dat wordt er sneller gebruik gemaakt van je/jij.
Bij de volwassene doelgroep zie je in 99% van de gevallen dat in brieven wél getutoyeerd wordt.

O2 zal zich wel vooral op jongeren richten en daarom je/jij in de brieven gebruiken.

Maar ik vind het niet horen dat ze dit doen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:22
Tis net Veronica, je komt binnen en het is meteen 'jij'

ach...t hangt nogal van de doelgroep af, t komt idd wel vreemd over
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:42
Ik kan me er kapot aan ergeren. Voor een bedrijf ben jij een vreemde en dan mogen ze je niet tutoyeren.
__________________
wie begrepen wil worden, geve geen uitleg
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 15:50
Verwijderd
Ik houd er niet van, ik vind het echt irritant. Van die popi-jopi bedrijfjes doen het. Ben ook bijvoorbeeld, jij mag dit jij mag dat. Bah.

In mijn geval dus lekker formeel houden.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 21:52
ik heb er een hekel aan

ook als mensen gelijk zeggen: "zeg maar jij hoor" of "noem me maar gewoon jan" terwijl ik zon persoon helemaal niet ken
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 22:02
slaat nergens op.
alsof ze je niet eens respecteren als klant.
als een van onze klanten zegt dat ik hem/haar met je of jij mag aanspreken doe ik dat alsnog niet.
dat is niet professioneel...
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 22:29
ten alle tijden U
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 16:34
WolterB schreef:
[B]Is het bedrijf vooral gericht op jongeren dat wordt er sneller gebruik gemaakt van je/jij.
Bij de volwassene doelgroep zie je in 99% van de gevallen dat in brieven wél getutoyeerd wordt.
weet je uberhaupt wat het is

Ik vind het niet erg professioneel overkomen.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 16:39
Ik vind het schandalig, niet professioneel inderdaad, en ook niet beleefd. Net als de IKEA, waar ze ook iedereen met je en jij aanspreken .
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 18:27
Ja, of BEN, die kan er ook wat van....maar ja, bij IKEA interesseert het me weinig.....ik zou liever zien dat ze die meubels zelf in elkaar schroeven *gefrustreerd kijk*
__________________
Please...refrain from the taking of flash photography, as the lesbians may attack you!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:06
Ik vind het heel irritant als bedrijven je en jij zeggen...maar het is nog irritanter als de klanten jouw (als verkoper) tutoyeren. Daar kan ik dus écht niet tegen! Voor onbekende ben ik gewoon een U, geen je en jij, en al helemaal geen 'jongetje'
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:08
Verwijderd
Tutoyeren hoort helemaal niet bij bedrijven, dat staat erg onprofessioneel.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:24
Ik vind het idd een btje onprofessioneel,
ze kennen je niet eens oid.
Mja, t hangt idd ook wel van de doelgroep af..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:26
Een bedrijf als o2 richt zich vooral op jongeren en heeft zelf een jong imago. Niet zo gek dus dat ze je en jij in hun brieven zetten. Voel jij je meer aangesproken als er U stond? Ik niet. Ik vind t juist goed dat ze je en jij zeggen, ze spreken de mensen aan die ze nodig hebben. Je pa zal zich waarschijnlijk niet aangesproken voelen, aan hem hebben ze dan ook geen boodschap.

In de bedrijven waar ik gewerkt heb werd er alleen bij goede relaties getutoyeerd. Maar dat is omdat t een bedrijf is met een oudere doelgroep en oudere relaties.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:33
miro schreef:
Een bedrijf als o2 richt zich vooral op jongeren en heeft zelf een jong imago.
Dat is niet waar; ze hebben alleen heel duidelijk een scheiding tussen particulier en zakelijk. Maar o2 probeert heel hard om veel bedrijven binnen te halen (oa met die ondernemersabonnementen).

Ben vind ik de ergste van het stel, vreselijk hoe die communiceren.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:50
Verwijderd
Nu vind ik het niet zo heel erg meer als ze me met 'mevrouw' en 'u' aan spreken, maar een jaar of 4 terug vond ik het vreselijk. In brieven ed vind ik het wat anders dan in bv. een gesprek ofzo. In ziekenhuizen is het ook 'mevrouw dit, mevrouw dat'...dat vind ik dus wel vreselijk, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 20:15
Ik wens toch wel met "u" aangesproken worden door bedrijven. Ook in winkels als ik geadviseerd word. "Je" staat zo kinderachtig, alsof ik nog een klein kind ben.

Nou ja, bij nieuwsbrieven van CJP zeggen ze ook "je", dat is ook een doelgroep tm 26 jaar. Dat vind ik wel kunnen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 20:38
Verwijderd
Tutoyeren in zakelijke brieven is onbeleefd. Niet alleen omdat je een vrijwel anonieme zakelijke relatie met 'u' hoort aan te spreken, maar ook omdat de klant daar meestal niet van gediend is. Zo wens ik bijvoorbeeld niet aangesproken te worden alsof ik een goede bekende ben, aangezien het om een verhouding gaat waarin afstand gepast is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 21:23
Verwijderd
WolterB schreef:


Is het bedrijf vooral gericht op jongeren dat wordt er sneller gebruik gemaakt van je/jij.
Bij de volwassene doelgroep zie je in 99% van de gevallen dat in brieven wél getutoyeerd wordt.

*lacht*
*voelt zich heel volwassen*
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 21:26
Leonoor schreef:
Nu vind ik het niet zo heel erg meer als ze me met 'mevrouw' en 'u' aan spreken, maar een jaar of 4 terug vond ik het vreselijk. In brieven ed vind ik het wat anders dan in bv. een gesprek ofzo.
Ja, k vind t dus vreselijk, nouja misschien wat overdreven, om met mevrouw en u aangesproken te worden. Ach, misschien wen ik er nog aan net als jij. In brieven heb ik er eigenlijk geen last van.
__________________
* Voer eendjes geen oorlog * Bij genialen ben ik vaag (????) *
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 21:39
niet goed: O2 is bedrijf dat onde rfinanciele voorwaarde een contract heeft met particulier:moet formeel blijven
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 21:54
Verwijderd
nare man schreef:
Tutoyeren in zakelijke brieven is onbeleefd. Niet alleen omdat je een vrijwel anonieme zakelijke relatie met 'u' hoort aan te spreken
Dat wordt sowieso nog maar weinig gedaan. Zo werd mij vorige week bij Duits verteld dat je volwassenen altijd met 'Sie' aan moet spreken, wat natuurlijk niet meer dan logisch is.
Met citaat reageren
Beantwoorden

Soortgelijke topics


Normale versie Uitloggen