Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou juist nu wachten als een nieuwe PC niet echt nodig is.
De reden dat ik het afraad is omdat de prijzen onlangs zijn verhoogd van o.a. geheugen en processors en omdat er niet veel nieuws is gekomen afgelopen 2 maanden. 2600+ met 512MB ram en Radeon 9700 non-pro is geeneens zo superveel sneller dan wat je nu hebt, wel voor DirectX9 spellen maar die zijn er nu nog niet. Jouw hardware is echt snel genoeg om nu lekker te kunnen gamen, je zou nog kunnen proberen wat te overclocken, je videokaart en FSB enzo. Ik zou begin 2004 eens kijken naar de Athlon 64 icm ATi's R420, de opvolger van de R350 (Radeon 9800). Wat je wel zou kunnen doen is nu al een lekkere monitor kopen. Hiervoor zou je kunnen denken aan een 19" TFT van Belinea. Kost maar €680 bij FCC en hiervoor heb je een digitaal (DVI) scherm met 25ms responsetijd en een supergroot scherm (vergelijkbaar met 22" CRT). Link: http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=09905
|
daar heb je gelijk in,
maar toch blijft het weg gegooid geld als je nu spullen gaat kopen voor je pc, als je volgend jaar toch een geheel nieuw pc wilt hebben. Want volgend jaar zijn er weer nog betere videokaarten of nog snellere processors Ook al kan je het nooit bij houden hoor, maar goed ik w8 in ieder geval ff
||
![]() |
Citaat:
![]() maar in jou situatie zou ik altijd wachten sinds dat je nu geen voordeel kunt krijgen. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het zelf ook erg lastig, zit er zelf namelijk ook over te denken. Heb zelfs nog slechtere hardware dan jij (qua processor iig) want ik heb een XP1800+. Heb zelf een Gef. 4 TI 4200 en dit voldoet nog voor mij, maar ik denk dat die processor binnenkort aan vervanging toe is. Zeker als er weer veel nieuwe spellen uitkomen. Zelf heb ik niet veel geld te besteden (op dit moment zeker niet
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het nog niet echt de moeite (het geld) waard om de hele pc te vervangen. Voor de huidige spellen volstaat hij immers prima.
Pas als er echt veel zware DX9 spellen uitkomen, zoals HL2, dan kan je eventueel voor een snellere videokaart en misschien ook snellere processor gaan kijken. In de praktijk zul je dan wel gaan merken of een upgrade echt hard nodig is. Voor nu zou ik inderdaad kijken naar een nieuwere monitor, die je ook voor toekomstige systemen kunt gebruiken. |
![]() |
|
Als je ook alleen een monitor mag bestellen zou ik dat zéker doen!
Vraag wel na of het toegestaan is uit Duitsland te bestellen (want FCC is stukken goedkoper denk ik), want je hebt dan natuurlijk wel Duitse BTW. De verzendkosten zijn €7, het overmaken via BIC is gratis bij alle banken (verplicht vanaf 1 juli 2003). Maak wel over via een echte bank, niet postbank.
|
Ik zou een monitor kopen, een flink goeie CRT van NEC of Mitsubishi. Of een professionele $ony.
In ieder geval zo'n ding waar je de komende 10 jaar mee kan doen. En verschil zal je wel merken, vooral als je huidige monitor een beetje gaar is..
||
![]() |
Citaat:
nou succes ![]() |
![]() |
|
Goed, het wordt dus een TFT monitor. Ik zoek me al de pleuris naar welke monitor dan geschikt zou kunnen zijn, maar er is ontzettend veel te krijgen.
Een 17" lijkt me in principe genoeg. 19" is natuurlijk mooi, maar voor mij waarschijnlijk te veel. Bovendien is de resolutie dan toch vaak 't zelfde, dus schiet je daar weinig mee op, behalve dat je alles groter ziet natuurlijk. Ik zoek dus een fatsoenlijke 17" monitor. De Q17a van Hyundai schijnt goed te zijn, maar over de Syncmaster van Samsung, en een aantal Acer modellen heb ik ook goede verhalen gehoord. Iemand die hier ervaringen mee heeft? |
![]() |
|
Niet met die modellen die je noemt, zijn op Tomshardware wel reviews over geweest, dus kijk daar maar even.
Let erop dat de responsetijd niet hoger is dan 25ms en de monitor een digitale DVI aansluiting heeft, ben je af van het moire-probleem. 19" vind ik zelf juist heel erg mooi, omdat het een stuk groter is. Resolutie van 1280x1024 vind ik juist mooi, en dan zo'n groot scherm. ![]() Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Feit is wel dat het prijsverschil tussen een goede 17" (€500) en een goede 19" (€680) niet meer zo groot is.
|
Ik had de review gelezen ja. Daar kwam de Hyundai goed vanaf. Maar ik lees op GoT ook andere verhalen. Het probleem is dat er zó veel verschillende zijn, en iedereen eigenlijk wat anders koopt en men ze allemaal goed vindt, dat het moeilijk is een echte 'beste' monitor aan te wijzen.
En tja, 180 op 500 euro is niet zo heel veel, maar ik vind persoonlijk 500 euro al aardig wat geld. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Dat is ook zo. Maar je moet wel beseffen dat een monitor veel meer dan een computer waardevast is. Een monitor heb je veel langer plezier van, en is naar mijn mening ook het belangrijkste onderdeel van een computer.
![]() Wat betreft TFT is het zo dat er heel veel merken zijn, maar de half-fabrikaten door een vijftal producenten wordt gemaakt, waaronder LG.Philips. Waar IIyama een cult status geniet voor CRT, is een populair merk voor TFT monitoren niet duidelijk aan te wijzen. LG, Belinea en andere merken doen het relatief goed. Maar ook meer onbekende merken kunnen een goed produkt neerzetten, omdat het scherm zelf door een grote fabrikant gemaakt wordt.
|
![]() |
Samsung heeft een aantal mooie TFT schermpjes.
Ook Acer, IIyama en Viewsonic zou een aantal mooie schermpjes hebben. Op GOT hebben ze een interessant draadje over TFT monitoren. Verder is er nog een Neovo K-19.Die wou ik eerst halen... maarja.. mn ouders vonden het geldverspilling aangezien ik pas een half jaar deze crt monitor heb. (Had toentertijd goedkoop gekregen) K-19 is 19" voor 599 bij computerland... 25ms 600:1 contrast 250cd/m2 helderheid d-sub en dvi Zijn wel goede specs.. alleen bij sommige games is lichte ghosting te merken... (ervaring van klasgenoot) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"super response" Hitachi 19" TFT schermen hebben een response tijd van 25 ms... dat is niet super. 19" TFT's van andere merken hebben ook een response tijd van 25ms. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik heb de 19" Neovo K-19 TFT Zwart geen super merk maar nog geen problemen mee en kocht hem voor 399euro dus vond het wel de moeite waard om hem te pakken voor die prijs. Al is het nu wel (weet eigenlijk niet waarom) dat de prijs naar het dak gestegen is als ik hem nu bij tweakers zoek staat hij op 549euro. ( Grootte: 19" Refreshtijd: 25ms Inkijkhoek: 170/170 Contrast: 600:1 Helderheid:250 cd/m2 Resolutie: 1280x1024 Aansluiting: D-Sub & DVI ) |
![]() |
||
Citaat:
Deze dus met 16ms responsetijd. ![]() Hoe duur heb je 'em gekocht? ![]()
||
Citaat:
![]() FCC is niet altijd goedkoper. LiteOn's b.v. waren een stuk duurder bij FCC. Maar vooral qua processors, geheugen, moederborden en videokaarten is FCC vaak net wat goedkoper. MyCom staat bekend als relatief dure webshop, dus is een prijs van €500 zeker mooi te noemen. En die LG is prima geschikt om te gamen, have fun with it. Niet vergeten te posten hoe hij bevalt hè. ![]()
|
|