Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2003, 19:41
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
doet iemand dit wel eens met textiel verf van de etos oid?
ik wil binnenkort een broek verven, ik heb gehoord dat dat gewoon in de wasmachine kan of in een pan ofzo, maar dat je daarna grote kans heeft dat de kleding af gaat geven bij een volgende 'normale' was?
en als ik zo'n klein etos potje gebruik, pakt het dan wel goed op redelijk dikke ribstof?

iemand tips? dank u.
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2003, 19:45
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik heb een paar maanden geleden een lichte broek geverfd (nadat er een paar vlekken niet meer uit gingen).
Heb (rode) verf bij de DA gehaald, niet zo'n klein 'rondje' maar zo'n pakje. Dat kun je dan gewoon in de wasmachine doen, nog een keerte uitspoelen en daarna geeft hij eigenlijk niet meer af.
Werkte dus prima (maar het was een normale katoenen stof).
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:12
Verwijderd
doet mijn moeder ook wel is. kan gewoon in de wasmachine en werkt best goed.

LET OP: zoiets als je witte broekzak word natuurlijk ook geverfd. het hele kledingstuk moet eraan geloven
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:23
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
Dukko schreef op 07-12-2003 @ 21:12:
LET OP: zoiets als je witte broekzak word natuurlijk ook geverfd. het hele kledingstuk moet eraan geloven
haha ja dat snap ik hoor
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:31
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Bij Etos verkopen ze ook klerenverf van Dylon, die heb ik al een paar keer gebruikt, die is . Maar als je broek erg groot is (als in: wijd enzo) moet je wel voldoende verf kopen. (doh.. maar op de verpakking staat 1 pakje voor een broek, maar de gemiddelde AlToWwW broek is wat groter dan de ophetverfpakjebroek)
En inderdaad de was kleurt vrolijk mee als je direct na het kleuren gaat wassen, dus moet je even een lege wasmachine laten draaien
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:44
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
het is geen altowwww broek, hij is iig niet supergroot. ik koop wel 2 pakjes dan voor de zekerheid.
maar hoe bedoel je, eerst kleuren in de wasmachine, en dan de broek nog 1 x laten wassen in de wasmachine?
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 21:36
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
ik heb pas geleden ook een (vrij zware) ribbroek geverfd. 2 pakjes van die dylon. kan wel beter in een grote pan/emmer/teil dan in wasmachine omdat dat soms later nog een beetje afgeeft (van 3 kwartier roeren krijg je wel zere armen trouwens..)
na het verven moet je m gelijk wassen, dus als je in de asmachine verft moet je na het verven ook nog een keer wassen. om extra te spoelen ofzo denk ik
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 10:06
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
cottoncandy schreef op 07-12-2003 @ 21:44:
het is geen altowwww broek, hij is iig niet supergroot. ik koop wel 2 pakjes dan voor de zekerheid.
maar hoe bedoel je, eerst kleuren in de wasmachine, en dan de broek nog 1 x laten wassen in de wasmachine?
nee, de broek in de wasmachine doen + verf, en dan wassen enzo (hoe dat precies moet weet ik niet, staat vast wel op t pakje). En dan de broek eruit en dan de wasmachine laten draaien, dus zonder was erin. Ik vraag het zo wel even aan mijn mama want nu weet ik het niet precies meer
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 10:34
Verwijderd
is het dan niet voordeliger/beter voor milieu en wasmachine om het met de hand te doen?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 11:22
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
maria schreef op 08-12-2003 @ 11:34:
is het dan niet voordeliger/beter voor milieu en wasmachine om het met de hand te doen?
ik neem aan dat het met de wasmachine beter gaat, dat ding draait rond met bv 900 toeren, dat kun je met de hand niet nadoen. dus het resultaat lijkt me beter worden als je het in de wasmachine gooit.

overigens staat op zo'n pakje wel voor hoeveel kilo stof het bedoeld is. en hoe meer verf je er in doet, hoe donkerder het kledingstuk wordt (logisch).
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 11:23
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Ik heb in de zomer een 3/4broek zwart geverfd, zoals alies al zei:

Citaat:
de broek in de wasmachine doen + verf, en dan wassen enzo (hoe dat precies moet weet ik niet, staat vast wel op t pakje). En dan de broek eruit en dan de wasmachine laten draaien, dus zonder was erin.
kheb totaal geen last van afgeven gehad, later.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 11:29
Verwijderd
is er eigenlijk ook verf speciaal voor handwas?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 11:32
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
volgensmij kun je het zowel met handwas doen als met machine, maar machine lijkt me gewoon handiger
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:19
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
alles wordt geverft maar stiksels pakken meestal niet dus als je een opgenaaid embleem hebt of witte stiksels van broek die blijven meestal dezelfde kleur.

en mooi zwart hebben ze ook niet. dus van een witte broek zwart maken dat ziet er neit zo goed uit wel een vale zwarte broek helemaal zwart maken dat ziet er wel mooi uit.

ook de eerste tijden daarna alleen wassen want tijdens de was geeft het nog af aan andere kleding volgens mij
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:24
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Hangt van soort verf af of het afgeeft, die kleine (en goedkopere) dingetjes (bij de DA) schijnen wel af te geven. Terwijl zo'n pakje (iets van 7 a 8 euro) na een keertje spoelen niet meer afgeeft.

En inderdaad, stiksels worden niet meegeverfd, maar er staat wel op zo'n pakje wat de verf wel dekt en wat niet.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 12:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij doen dat altijd in de wasmachine en dat gaat prima. Je kan bijvoorbeeld ook zwarte kleren die niet echt meer mooi zwart zijn (vaal ofzo) opnieuw zwart verven. Dat wordt wel heel mooi.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 17:35
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
thx iedereen
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 17:46
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Na veel gezeik van mama ("ik moet de wasmachine 3 keer laten draaien, zonde van al die elektriciteit") heb ik een lila trui zwart geverfd. Ik had er ook een donkerblauwe haarband bijgegooid maar die bleef gewoon donkerblauw De trui werd overigens heeeeel donkerblauw (bijna zwart) ook al was het een lichte kleur voor het verven, maar hij werd wel mooi egaal. Het was dat spul van de Etos en volgens mama zaten er wel een paar zwarte vegen op de was de eerstvolgende keer.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2004, 10:41
joseeholadiejee
Avatar van joseeholadiejee
joseeholadiejee is offline
welke idioot gaat nou zijn kleren verven! zonde hoor!
__________________
*~Al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald haar wel~*
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 10:53
Nuck
Nuck is offline
Ik heb wel eens een lichte broek geverfd omdat er vlekken inzaten, gewoon zo'n pakje bij de DA gehaald, werkt prima .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:30
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik wil een middenblauwe spijkerbroek lichtblauw bleken.
Kan dit?
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 17-03-2004 @ 16:30:
Ik wil een middenblauwe spijkerbroek lichtblauw bleken.
Kan dit?
bleekwater, krijg je van die lelijke jaren 80 spijkerstof
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:20
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Is een bikini ook verfbaar eigenlijk?
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
joseeholadiejee schreef op 17-03-2004 @ 11:41:
welke idioot gaat nou zijn kleren verven! zonde hoor!
misschien iets voor jou, je oilily sjaaltje iedere dag anders verfen, hoef je niet meer voor een nieuwe sparen. Dan denkt iedereen dat je zoveel geld hebt dat je iedere dag een ander sjaaltje kan dragen

Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:23
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Roxane schreef op 17-03-2004 @ 16:41:
bleekwater, krijg je van die lelijke jaren 80 spijkerstof
Hm, lelijk jaren 80 spijkerstof, klinkt nou niet echt alsof ik het moet gaan proberen.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Sooz schreef op 18-03-2004 @ 15:20:
Is een bikini ook verfbaar eigenlijk?
Nee ik denk het niet. Volgens mij pakt die verf alleen op katoen en linnen enzo. Die synthetische bikine-stofjes lijken mij vrij onverfbaar. Staat op het pakje trouwens, welke stoffen je ermee kunt verven.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:49
Verwijderd
Mijn moeder had een roze jas, die wou ze toen groen verven met drogistspul, sinds die tijd heeft ze een viesbruine jas. Maar dat is alweer tien jaar geleden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:45
Verwijderd
Mijn broer had ooit eens een broek geverfd, en hij had dat spulletje bij het kruidvat vandaan. Hier staat wel voldoende info denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 22:59
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
als je kleren blijven afgeven kan je ze een dag in azijn laten weken, en daarna weer wassen
__________________
Massive
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 23:28
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
Citaat:
joseeholadiejee schreef op 17-03-2004 @ 11:41:
welke idioot gaat nou zijn kleren verven! zonde hoor!
welke achterlijk kutje gaat nou een maanden oud topic uppen voor zo'n nuttige opmerking
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 08:27
Gianluca *
Avatar van Gianluca *
Gianluca * is offline
ik heb bijvoorbeeld een diesel die eerst beetje geel-ig was maar dat is er dus nu uit gewssen, kan ik hem dan ook weer beetje geel-ig maken met die verf? of word het dan heeeeel lelijk?
__________________
Je Moeder Op Een Hobbelpaard! of Bijstandspony _ Je Moeder !!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:18
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik heb een viscose sjaaltje dat ik een andere kleur wil, er stat op het labeltje van die sjaal dat je hem koud moet wassen, en op de verpakking van de koudwaterverf staat dat die verf niet kleurvast is, betekend dat dat hij na een tijdje gaat vlekken of dat je hem niet in de was moet gooien??/
__________________
;-)

Laatst gewijzigd op 22-03-2004 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Heleentju! schreef op 22-03-2004 @ 16:18:
Ik heb een viscose sjaaltje dat ik een andere kleur wil, er stat op het labeltje van die sjaal dat je hem koud moet wassen, en op de verpakking van de koudwaterverf staat dat die verf niet kleurvast is, betekend dat dat hij na een tijdje gaat vlekken of dat je hem niet in de was moet gooien??/
Als de verf niet kleurvast is op die stof en je gaat de sjaal wassen, was je de kleur eruit. Hetzelfde als je er mee in de regen loopt lijkt me. Dus waarom zou je het doen, zonde van de verf en moeite.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
mr.Ed schreef op 19-03-2004 @ 09:27:
ik heb bijvoorbeeld een diesel die eerst beetje geel-ig was maar dat is er dus nu uit gewssen, kan ik hem dan ook weer beetje geel-ig maken met die verf? of word het dan heeeeel lelijk?
Nee dat kan niet, je kunt de broek niet geel maken op bepaalde plekken, omdat je de broek in water stopt inclusief de verf, de hele broek wordt dan een andere kleur. Dus als je broek blauw is en je stopt er gele verf bij moet je eraan denken dat het een groenige broek gaat worden!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:25
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
gewoon normale t-shirt waar vlekken inzitten die er niet meer uit gaan gewoon iets donkerder verven...zie je ze niet meer en k heb ook me gordijen geverfd met zo'n soort verf...
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:47
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
mij zwarte spijkerbroeken verf ik altijd als ze vaal worden. Scheelt me een hoop kleding geld , en het werkt perfect.
Verder ga ik me oude wijde broek goed te lijf: Ik maak er driekwarts broeken van, en als het blauwe zijn met bleekwater er over heen, daarna met een zwarte marker ondertekenen samen met me vrienden. Geeft wel een leuk effect.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle waar heb je je geld nu weer aan uitgegeven deel zoveel :)
idontcare
500 04-01-2006 18:34
Verhalen & Gedichten Verhaal (toch nog verder gegaan)
vleermuismaatje
2 28-09-2005 18:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken Sk werkweek TUe
Oen
7 15-05-2002 20:21
ARTistiek eerste verhaal
Heelduh
5 22-01-2002 19:44
ARTistiek 'A Night In Tipsy Tin Tin'
Woodstock
7 05-12-2001 15:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.