Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zit altijd met afgrijzen zo'n stukjes te lezen die beginnen met: "Tja, nu moet ik dan maar een stukje schrijven en ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen...." ![]() |
![]() |
|
(Hoofdredacteur zijn is als het goed is meer regelwerk, zorgen dat mensen alles op tijd inleveren en censuur plegen voor zover nodig)
In een collumn moet een mening komen te staan (als je begin 2004 naar de schoolkrantdag in Amsterdam gaat is daar een workshop collumnschrijven die je kunt volgen) Over school ben je waarschijnlijk snel uitgesproken (daar gaan natuurlijk de andere artikelen ook al over) dus dat kun je vaak alleen gebruiken wannneer er echt iets heel leuks gebeurd is. Een collumn is ook altijd een beetje persoonlijk. En inderdaad is de schrijfstijl erug belangrijk. Misschien kun je bij spunk.nl wat ideeen opdoen! Succes!
||
Citaat:
Het is belangrijk om een karakter neer te zetten. Stel bijv. dat je overgewicht hebt, dan moet je dit van bóven tot onder uitdikken: ''Als ik 's morgens opsta voel ik het vet al flubberen bij iedere teug adem die ik haal. Zodra de wekker dan toch eindelijk gaat blijken mijn armen iedere dag te kort om op de SNOOZE-knop te meppen. Uit ellende eet ik - nog in mijn bed liggend - 5 MARS'en zodat ik energie krijg om de wekker uit te zetten. Na heel wat flubber-teugen adem sta ik op en trek mijn t-shirt [ of tent, het is maar net hoe je het ziet] aan. '''''''''''''''''' Enzovoort '''''''''''''''''''''' ' [geestig afsluiten:] Wat is mijn leven toch goed!'' Een goede afsluiting is geniaal! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
column vooroordelen bluebird | 6 | 25-06-2004 10:59 |