![]() |
|
Microsoft: Windows heeft zwakke plek
De Amerikaanse softwaregigant Microsoft heeft computergebruikers wereldwijd gewaarschuwd voor een zwakke plek in het besturingssysteem Windows. Krakers Krakers kunnen wachtwoorden, privé-bestanden en belangrijke codes stelen, bestanden verwijderen of herschrijven of de computer misbruiken voor aanvallen gericht op andere systemen. Update gereed De problemen doen zich voor bij alle recentere varianten van Windows, zoals Windows 2000 en Windows XP. Microsoft heeft voor gebruikers een oplossing gereed voor installatie. Bron: RTL Nieuws Microsoft waarschuwt voor ernstig lek in Windows Uitgegeven: 11 februari 2004 08:39 Laatst gewijzigd: 11 februari 2004 08:51 AMSTERDAM - Microsoft heeft zijn klanten dinsdag gewaarschuwd voor een veiligheidsprobleem met Windows. Het is veel ernstiger dan normaal, zegt het bedrijf, dat toch al een half jaar van het gebrek op de hoogte is. Gebruikers van onder meer Windows XP, Windows NT en Windows NT Server moeten zo snel mogelijk een programma downloaden van de website van Microsoft om het probleem op te lossen, zei Stephen Toulouse van de afdeling beveiliging van Microsoft. Hackers kunnen van het gebrek in de software gebruik maken om computers binnen te dringen en gegevens te stelen of te wissen. Het probleem is al meer dan zes maanden geleden ontdekt door het bedrijf eEye Digital Security. eEye stelde Microsoft op de hoogte en beloofde niets naar buiten te zullen brengen totdat Microsoft een oplossing had gevonden. Marc Maiffret van eEye vindt dat dat veel te lang heeft geduurd. Gebruikers van de software van Microsoft zijn al die tijd uiterst kwetsbaar geweest. Microsoft ontdekt wel vaker beveiligingsproblemen in de eigen software. Ditmaal is het aantal getroffen computers groter dan ooit, zei Maiffret. Hierdoor kun je op internet-servers komen, op interne netwerken, eigenlijk overal. Zelfs elektriciteitscentrales zijn kwetsbaar. Maiffret voorspelt dat er snel virussen op zullen duiken die van het lek gebruik maken. Bron: Nu.nl Klik hier om de security-patch te downloaden Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 10:07. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
bull.
||
Citaat:
Opvallend is trouwens ook dat Microsoft blijkbaar al een half jaar van dit kritieke lek op de hoogte was, raar dat ze niet eerder met een oplossing komen vind ik het wel. |
![]() |
||
Citaat:
Gelukkig geld dit niet voor linux,..een lek in linux word gemeld en meteen daarna word er een patch ervoor geschreven (omdat iedereen meteen bij de source kan). Omdat windows closetsource is, moeten we uren/dagen wachten totdat er weer een patch verschijnt. Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 12:20. |
![]() |
||
Citaat:
als je weet waar het over gaat praat je wel anders.. dit lek is namelijk zo ernstig dat je elke willekeurige machine (dus ook webserver ed) theoretisch voor de volle 100% kan besturen.. ze zijn 6 maanden bezig geweest met een patch wat imho wel aangeeft dat het niet zomaar een klein gaatje was
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu kan er niet in de source worden gegraven naar gaten.. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien vind ik het gewoon geen nieuws ![]()
||
Citaat:
Als je de engelse patch wil downloaden volg dan de bovenstaande link en voor de nederlandse versie, download je hem hier ![]() Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 19:08. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en de (laten we maar zeggen) "dark Hackers" -> mietjes, s*kkels, l*sers, enz |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Om direct van die discussie af te zijn: linux is niet beter dan M$
niet direct gaan lopen schelden en tieren, maar eerst eventjes doorlezen. Ik vind dat je linux niet kan vergelijken met windows, dit omdat windows zo'n ontzettende sterke positie heeft en linux eigenlijk niet echt een OS is waarmee iedere malloot kan werken. Windows werd (word) standaard op kant-en-klare PC's geleverd (waar je overigens wel bakken geld voor moet betalen), omdat anders die winkel geen producten van m$ mag verkopen, ik vind dit misbruik maken van je monopolie-positie, en ook absoluut niet netjes. Maar dat wil nog niet zeggen dat de Os dan direct stinkt, of zuigt. Omdat zo gigantisch veel mensen deze OS gebruiken, zijn er veel meer attacks op dan op een OS als linux (i know, "linux" is niet de OS, maar ik heb 't over het algemeen). Zolang er nog geen goede concurent voor windows is, zal de Windows veel gebruikt worden, en dus zullen er ook veel exploits voor worden gevonden. Omdat linux open-source is, kunnen vele mensen direct aan 1 probleem werken, terwijl dat met closed-(niet closet, want dat is een kast)-source niet kan. Voordelen zijn er, nadelen zijn er, maar mensen hou alsjeblieft 'ns op met het gegooi van modder naar elkaar, als mensen Windows willen gebruiken (offeeuhh.. moeten gebruiken) laat ze lekker, dat jij zo neet op je linux-bak zit maakt niemand wat uit. Het is hetzelfde als discuseren over of aardbeien nou lekker zijn of niet. Dus lieve mensjes, geen geroep van "Linux roelt, windows zuigt" of "man hou die *** van je dicht, met je l773e gedoe op je linux-bak" wil ik nietmeer horen van jullie. Dit topic is neit bedoelt om linux en windows te vergelijken, maar gaat over een zwakke plek in Windows (wat overigens niet alleen voor WinXP en Win2000 geld hoor)
||
Dafelix, je hebt helemaal gelijk.
Maar ik wil nog één ding kwijt over linux, voordat ik stop, (wat ik ook altijd bij de andere anti-linux topics zeg): Vele mensen onderschatten Linux! Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Mensen die Linux haten.. LEER DER MEE WERKEN en je gaat WINDOWS haten |
![]() |
||
Citaat:
Best grappig, Linux is echt zo super goed... totdat ik er mee begin te werken dan ineens kan de helft niet of werkt het niet ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[O/S] Broncode Windows uitgelekt via internet? Gatara | 28 | 13-02-2004 18:43 |