Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 00:06
deadpassenger
deadpassenger is offline
bij elke studie is wel een stereotype student te bedenken :
bijv de geitenwollensokken alternatieveling bij sociologie , de blije doos bij pabo , de skaterige computernerd bij multimedia ,
de rechtse bal bij bedrijfseconomie , nou ja , je snapt wel wat ik bedoel ..

nu mijn vraag : welk stereotyp beeld denk je dat andere mensen hebben bij jouw studie , en vooral - wat voor een type mensen bevindt zich in werkelijkheid op jouw opleiding ?
leek me wel interessant ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 07:36
songeur
songeur is offline
Nou ik studeer niet, maar ik wil toch wel graag reageren. Zelf doe ik gymnasium en als ik dat zeg op de sportclub (waar bijna iedereen VMBO doet), zeggen ze allemaal 'daar zitten alleen maar nerdjes'. Maar dat klopt niet echt, zoals jullie waarschijnlijk al weten.
Oud 16-03-2004, 08:31
Verwijderd
Nou, ik bend dus een nerd, want ik ben een beta. Of iemand die horoscopen trekt, want ik studeer sterrenkunde.

En ja, aan dat eerste criterium voldoen velen bij ons, maar ik moet wel zeggen dat de natuur- en sterrenkundigen een stuk socialer zijn dan de andere studies binnen onze studievereniging: de wiskundigen en informatici. Die laatste leven echt alleen voor hun computer. De witte gezichtjes en onverzorgd uiterlijk vind je hoofdzakelijk daar.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:36
Verwijderd
ik ga econometrie studeren en als ik zo afga op de reacties die ik zo hoor: 'maar jij bent toch heel normaal?' 'bij die sukkeltjes?' dan weet ik wel wat het stereotype zo ongeveer is. Maar als ik kijk bij het proefstuderen en de open dagen wat voor mensen daar komen kijken valt het allemaal best mee
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:43
Verwijderd