Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Psychologie: links, vaag, enigzins kunstzinnig, heeft vaak zelf één of meerdere stoornissen, wil over de geest van anderen weten om zich niet te veel met het eigen leven bezig te houden, leest uit stoffige boekjes van Freud en stelt enorm irritante vragen.
In werkelijkheid is het inderdaad zo dat mensen die zelf psychische problemen hebben al snel psychologie gaan studeren. Daar merk je echter weinig van als je een collegezaal binnen loopt, de meeste mensen zijn gewoon erg normaal. Vaak worden studenten zich ook al vroeg bewust gemaakt van de werking van sociale factoren en dat maakt psychologie studenten redelijk sociaal en minder vatbaar voor invloeden van de groep (ja, dat is echt zo als je je van die invloeden bewust bent). Verder merk ik weinig van de kunstzinnige neigingen van psychologie studenten. Veel kraagje-streepje-types lopen er niet echt rond, maar erg alternatief is het niet. Stoffige boekjes kom je ook niet veel tegen; de studie heeft zich de laatste jaren erg gemoderniseerd.
|
![]() |
politicologie, standaard vraag: goh wil je later minister-president worden. niet dus. zo niet echt weten wat voor stereotype erbij hoort, van die rare gasten die de politiek volgen en binnen allerlei rare jongerenpartijen zichzelf omhoog likken ofzo? er zitten wel een paar die zo zijn maar over het algemeen is zijn het hele leuke mensen die niet echt aan een stereotype voldoen er zit vanalles wat.
kunstgeschiedenis, van die idioten die zelf denken kunstzinnig te zijn maar dat helemaal niet zijn en constant tussen kunst&kitsch kijken enzo. dat klopt wel aardig, er zitten relatief veel oudere studenten (50ers enzo) en euhm tja t zijn niet echt mijn soort mensen. Zo net doen alsof je zelf creatief bent, maar dat ben je niet anders had je wel kunstacademie gedaan.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dit is afaik niet het stereotype dat van psychologie bestaat. Daarvoor ga ik toch ook meer mee met Ninnoc. Psychologie is vooral een studie voor meisjes die niet weten wat ze moeten gaan doen (dat zo'n 30 - 40% van de studenten tot het mannelijk geslacht behoort wordt blijkbaar even vergeten). Verder denken mensen vaak dat je als psycholoog(-in-opleiding) dwars door hen heenkijkt. Dat je bij wijze van spreken aan hun uiterlijk kunt zien welke stoornis ze hebben. Dat eerste zou trouwens nog best eens waar kunnen zijn, dat het een studie is die je gaat doen als je niet weet wat je wil doen, maar ik denk dat de overgrote meerderheid het gewoon een erg interessante studie vindt.
||
Citaat:
En denk ik aan bedrijfskunde, dan denk ik aan corpsballen... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Multimedia... mja, ik denk dan nergens aan. Bedrijfseconomie denk ik aan nerdjes, maar geen rechtse ballen.. gewoon jongens die nog steeds het nest niet uit zijn, brilletjes op... (en dat terwijl mijn vriend dat gestudeerd heeft!). Ik doe Oriëntaalse Talen en Communicatie - Japans, HBO niveau. Ik denk dat het stereotype... hmm, allemaal van die manga en anime gekken, beetje alternatief misschien... In het echt is 50% wel een manga en anime gek, maar 50% ook niet... die zijn heel normaal ![]() |
![]() |
|
De geitenwollensokverhalen bij sociologie zijn redelijk gedateerd. Sociologie was in de jaren 70 een studie voor wereldverbeteraars, kwam zo ook aan z'n etiketje, maar ik merk dat dat etikel langzaam begint te verwateren. Mensen doen tegenwoordig redelijk serieus en geïnteresseerd als je verteld dat je sociologie studeert.
Maar om heel eerlijk te zijn dacht ik zelf wel, toen ik ging studeren, dat socio's links, vegetarisch, anarchistisch, rebels en lelijk waren ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Echte nerds vind je bij Klassieke Talen, als ik zo kijk in m'n milieu. Vegetariërs zijn vaak erg geïnteresseerd in biologie en doen dan ook vaak iets in die richting. Zelf ben ik ook behoorlijk links en sociologie of iets met biologie zou geknipt zijn voor mij, maar ik overweeg nog om misschien economie te gaan studeren, want dat vind ik ook erg interessant. Veel linkse economen zijn er niet, dus misschien zou ik daarmee m'n voordeel kunnen doen. |
![]() |
|
ik heb een jaar psychologie gestudeerd in nijmegen
- sociale mensen - erg veel mensen die eigenlijk niet echt weten wat ze willen , of die uitgeloot zijn voor geneeskunde ofzo - houden over het algemeen wel van feestjes ( maar zijn geen studentenverenigingachtige types ) - idd best een aantal mensen met eigen ervaring met psychische stoornissen - idd zijn de 'mutsen' redelijk goed vertegenwoordigd , over het algemeen weinig echt extreme types ofzo bij psychologie |
![]() |
|
ik ga kunstacademie doen, en de meeste mensen gaan er van uit dat daar vage, alternatieve types zitten. Wat ik tot nu toe gezien heb bij open dagen en toelating, zegt me dat dat klopt
![]()
|
Ik ga biologie doen, en dat heeft volgens mij ook nog wel een beeld van linkse, vegetarische, geitenwollesokken dierenrechtenstrijders of zoiets. Wat ik er tot nu toe van heb gezien, valt dat 100% mee, gelukkig. Tijdens zo'n meeloopdag was er zo'n alto, en op de vraag wat hij er nou zo leuk aan vond, zij hij: de plantjes!
![]() Maar feit is wel dat alle bio-leraren die ik tot nu toe heb gehad, getenwollensokken in sandalen droegen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() (ik ken toevallig een jongen en een meisje die het studeren en die zijn echt heel.. typisch ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gelukkig is dit wel een minderheid (in Groningen tenminste, hoe zit dat bv. bij Rechten in ballenstad Leiden?).
||
Citaat:
Ik ging een paar jaar terug naar de opendag van de Willem de Kooning academie, en vanuit alle hoeken van Rotterdam liepen er alto's en goths richting de kunstacademie. En binnen was het een verzameling van jongens op plateauzolen, en meisjes met alle kleuren haar etc.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik zit op de pabo. Je geeft zelf het vooroordeel van 'blije doos' al aan, nou ja, eerlijk gezegd doen veel van mijn studiegenootjes eer aan dat vooroordeel, en zou je haast zeggen dat het dus geen vooroordeel is.
Toch zitten er ook genoeg leuke, interessante, intelligente mensen op de pabo. Gelukkig maar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dat betweterige herken ik trouwens wel bij hen , dus misschien dat dat dan wel bij het stereotype gs-student hoort .. Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 13:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
hehe, stereotype voor wiskunde is niet zo moeilijk
![]() alleen maar jongens, allemaal nerds natuurlijk, haren ongekamd en geen sociaal leven.. nou moet ik toegeven dat dit voor een groot deel van de studenten en zeker docenten wel geldt (behalve het mannelijk zijn dan, want het eerst jaar bestaat uit meer meisjes dan jongens), maar er zijn ook zeker wel uitzonderingen (denk niet dat er snel iemand zal gokken dat wij een wiskundecollege volgen als je mijn jaar de collegezaal in ziet gaan). en ikzelf..kam elke dag mijn haar en ga minstens 2 keer per week uit met vrienden en heb de ballen verstand van computers (buiten hoe je kunt internetten ofzo), dus denk niet dat ik aan het stereotype voldoe ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
De Kantine |
Bestaat dé Nederlandse identiteit? Missy | 42 | 30-01-2008 18:50 | |