Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 00:06
deadpassenger
deadpassenger is offline
bij elke studie is wel een stereotype student te bedenken :
bijv de geitenwollensokken alternatieveling bij sociologie , de blije doos bij pabo , de skaterige computernerd bij multimedia ,
de rechtse bal bij bedrijfseconomie , nou ja , je snapt wel wat ik bedoel ..

nu mijn vraag : welk stereotyp beeld denk je dat andere mensen hebben bij jouw studie , en vooral - wat voor een type mensen bevindt zich in werkelijkheid op jouw opleiding ?
leek me wel interessant ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2004, 07:36
songeur
songeur is offline
Nou ik studeer niet, maar ik wil toch wel graag reageren. Zelf doe ik gymnasium en als ik dat zeg op de sportclub (waar bijna iedereen VMBO doet), zeggen ze allemaal 'daar zitten alleen maar nerdjes'. Maar dat klopt niet echt, zoals jullie waarschijnlijk al weten.
Oud 16-03-2004, 08:31
Verwijderd
Nou, ik bend dus een nerd, want ik ben een beta. Of iemand die horoscopen trekt, want ik studeer sterrenkunde.

En ja, aan dat eerste criterium voldoen velen bij ons, maar ik moet wel zeggen dat de natuur- en sterrenkundigen een stuk socialer zijn dan de andere studies binnen onze studievereniging: de wiskundigen en informatici. Die laatste leven echt alleen voor hun computer. De witte gezichtjes en onverzorgd uiterlijk vind je hoofdzakelijk daar.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:36
Verwijderd
ik ga econometrie studeren en als ik zo afga op de reacties die ik zo hoor: 'maar jij bent toch heel normaal?' 'bij die sukkeltjes?' dan weet ik wel wat het stereotype zo ongeveer is. Maar als ik kijk bij het proefstuderen en de open dagen wat voor mensen daar komen kijken valt het allemaal best mee
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:43
Verwijderd
Het beeld dat mensen bij rechten hebben is natuurlijk de corpsstudent die na zeven jaar studeren net z'n P heeft. In de praktijk valt dat wel mee, want als je zoals ik al bijna afstudeertis het onmogelijk elke avond lam te zijn. Die types geven dus óf het drinken op, óf ze geven de studie op (vaak het laatste, in het masterjaar zitten alleen nog serieuze studenten).
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 10:51
El Kim
El Kim is offline
Bij theater-, film- en televisiewetenschappen schijnt het zo te zijn dat de zaal vol zit met allerlei alternatievelingen In de praktijk valt het wel mee, de meeste mensen zijn gewoon normaal. Ook hoor ik van mensen dat 'dat die opleiding is waar je helemaal niks voor hoeft te doen, alleen tv kijken'. Forget it, het is wel meer dan dat.

Bij communicatie opleidingen (HBO communicatie, communicatiewetenschap) zitten de zalen vol met geplamuurde breezersletjes die niet weten wat ze willen. Nu viel dat bij mij nog wel mee, maar ik denk dat het ervan af hangt in welke klas/werkgroep je komt en naar welke uni/hogeschool je gaat.
Oud 16-03-2004, 12:43
deadpassenger
deadpassenger is offline
Citaat:
Bij theater-, film- en televisiewetenschappen schijnt het zo te zijn dat de zaal vol zit met allerlei alternatievelingen In de praktijk valt het wel mee, de meeste mensen zijn gewoon normaal. Ook hoor ik van mensen dat 'dat die opleiding is waar je helemaal niks voor hoeft te doen, alleen tv kijken'. Forget it, het is wel meer dan dat.
dat is wel grappig , bij theater/film/televisiewetenschappen komt bij mij het beeld op van een wannabe-hippe doos die 'iets met televisie wil' .. misschien ook wel mede veroorzaakt door die alice van idols trouwens ..

( ik bedenk me trouwens dat dit misschien best wel beledigend is .. alvast sorry - is niet zo bedoeld , ik handel in het echt niet ( niet bewust in elk geval ) naar- of beoordeel mensen niet op grond van stereotypes ofzo , hoewel ze in trouwens wel vaak blijken te kloppen , maar goed , ik vind ze gewoon interessant .. )
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:52
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
joosdt schreef op 16-03-2004 @ 13:43:
dat is wel grappig , bij theater/film/televisiewetenschappen komt bij mij het beeld op van een wannabe-hippe doos die 'iets met televisie wil' .. misschien ook wel mede veroorzaakt door die alice van idols trouwens ..
Godzijdank heb ik nog niet zo'n doos als Alice bij me in de zaal zien zitten (nu volg ik ook de opleiding in Amsterdam- die heet daar Media & Cultuur). Tja, ik vind de meeste mensen eigenlijk wel gezellig en absoluut geen hippe wannabe-dozen, dus dat BrEeZaH-gehalte valt wel mee
Oud 16-03-2004, 12:55
Nona
Nona is offline
Psychologie: links, vaag, enigzins kunstzinnig, heeft vaak zelf één of meerdere stoornissen, wil over de geest van anderen weten om zich niet te veel met het eigen leven bezig te houden, leest uit stoffige boekjes van Freud en stelt enorm irritante vragen.

In werkelijkheid is het inderdaad zo dat mensen die zelf psychische problemen hebben al snel psychologie gaan studeren. Daar merk je echter weinig van als je een collegezaal binnen loopt, de meeste mensen zijn gewoon erg normaal. Vaak worden studenten zich ook al vroeg bewust gemaakt van de werking van sociale factoren en dat maakt psychologie studenten redelijk sociaal en minder vatbaar voor invloeden van de groep (ja, dat is echt zo als je je van die invloeden bewust bent).
Verder merk ik weinig van de kunstzinnige neigingen van psychologie studenten. Veel kraagje-streepje-types lopen er niet echt rond, maar erg alternatief is het niet.
Stoffige boekjes kom je ook niet veel tegen; de studie heeft zich de laatste jaren erg gemoderniseerd.
Oud 16-03-2004, 12:56
Ninnoc
Ninnoc is offline
politicologie, standaard vraag: goh wil je later minister-president worden. niet dus. zo niet echt weten wat voor stereotype erbij hoort, van die rare gasten die de politiek volgen en binnen allerlei rare jongerenpartijen zichzelf omhoog likken ofzo? er zitten wel een paar die zo zijn maar over het algemeen is zijn het hele leuke mensen die niet echt aan een stereotype voldoen er zit vanalles wat.

kunstgeschiedenis, van die idioten die zelf denken kunstzinnig te zijn maar dat helemaal niet zijn en constant tussen kunst&kitsch kijken enzo. dat klopt wel aardig, er zitten relatief veel oudere studenten (50ers enzo) en euhm tja t zijn niet echt mijn soort mensen. Zo net doen alsof je zelf creatief bent, maar dat ben je niet anders had je wel kunstacademie gedaan.
Oud 16-03-2004, 12:59
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-03-2004 @ 13:55:
Psychologie: links, vaag, enigzins kunstzinnig, heeft vaak zelf één of meerdere stoornissen, wil over de geest van anderen weten om zich niet te veel met het eigen leven bezig te houden, leest uit stoffige boekjes van Freud en stelt enorm irritante vragen.

links, vaag, kunstzinnig?? bij mij en mensen om mij heen hangt toch vooral het stereotype psychologiemuts ongeveer vergelijkbaar met communicatiedoos. mensen die vaak niets weten om te studeren en dan maar psychologie doen omdat je mensen wel leuk vinden. van die populaire mutsen. of idd degene die zelf gek is.

ik heb ook vrienden die psychologie studeren dus no offence, maar ik ken een wat ander stereotype
Oud 16-03-2004, 13:08
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:

Dit is afaik niet het stereotype dat van psychologie bestaat. Daarvoor ga ik toch ook meer mee met Ninnoc. Psychologie is vooral een studie voor meisjes die niet weten wat ze moeten gaan doen (dat zo'n 30 - 40% van de studenten tot het mannelijk geslacht behoort wordt blijkbaar even vergeten).
Verder denken mensen vaak dat je als psycholoog(-in-opleiding) dwars door hen heenkijkt. Dat je bij wijze van spreken aan hun uiterlijk kunt zien welke stoornis ze hebben.

Dat eerste zou trouwens nog best eens waar kunnen zijn, dat het een studie is die je gaat doen als je niet weet wat je wil doen, maar ik denk dat de overgrote meerderheid het gewoon een erg interessante studie vindt.
Oud 16-03-2004, 13:36
Gaea
Gaea is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 16-03-2004 @ 11:51:

Bij communicatie opleidingen (HBO communicatie, communicatiewetenschap) zitten de zalen vol met geplamuurde breezersletjes die niet weten wat ze willen. Nu viel dat bij mij nog wel mee, maar ik denk dat het ervan af hangt in welke klas/werkgroep je komt en naar welke uni/hogeschool je gaat.
Op zich valt het muts-gehalte bij ons wel mee. Er zitten wel een paar van die breezahs in, maar ik denk dat je dat bij elke opleiding ook wel hebt...(nou ja niet alle, maar wel veel).
En denk ik aan bedrijfskunde, dan denk ik aan corpsballen...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
joosdt schreef op 16-03-2004 @ 01:06:
bij elke studie is wel een stereotype student te bedenken :
bijv de geitenwollensokken alternatieveling bij sociologie , de blije doos bij pabo , de skaterige computernerd bij multimedia ,
de rechtse bal bij bedrijfseconomie , nou ja , je snapt wel wat ik bedoel ..
Bij sociologie denk ik eerder aan meisjes die er gewoon goed uitzien dan aan geitenwollensokken alternatievelingen... en bij de Pabo denk ik aan van die jonge meisjes (die wel 18/19/20 oid zijn, maar er meer als 16 uitzien, maar wel lief 16 hoor).
Multimedia... mja, ik denk dan nergens aan.
Bedrijfseconomie denk ik aan nerdjes, maar geen rechtse ballen.. gewoon jongens die nog steeds het nest niet uit zijn, brilletjes op... (en dat terwijl mijn vriend dat gestudeerd heeft!).

Ik doe Oriëntaalse Talen en Communicatie - Japans, HBO niveau. Ik denk dat het stereotype... hmm, allemaal van die manga en anime gekken, beetje alternatief misschien... In het echt is 50% wel een manga en anime gek, maar 50% ook niet... die zijn heel normaal
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 20:30
extinction
extinction is offline
De geitenwollensokverhalen bij sociologie zijn redelijk gedateerd. Sociologie was in de jaren 70 een studie voor wereldverbeteraars, kwam zo ook aan z'n etiketje, maar ik merk dat dat etikel langzaam begint te verwateren. Mensen doen tegenwoordig redelijk serieus en geïnteresseerd als je verteld dat je sociologie studeert.

Maar om heel eerlijk te zijn dacht ik zelf wel, toen ik ging studeren, dat socio's links, vegetarisch, anarchistisch, rebels en lelijk waren God ja, dat valt allemaal best mee.
Oud 16-03-2004, 20:34
Verwijderd
Misschien kun je studenten beter indelen op eerste, tweede, derde en vierde jaars. Ik merk dat daar een groter verschil tussen zit, dan tussen verschillende studies. (Uitzonderingen daargelaten).
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef op 16-03-2004 @ 21:30:
De geitenwollensokverhalen bij sociologie zijn redelijk gedateerd. Sociologie was in de jaren 70 een studie voor wereldverbeteraars, kwam zo ook aan z'n etiketje, maar ik merk dat dat etikel langzaam begint te verwateren. Mensen doen tegenwoordig redelijk serieus en geïnteresseerd als je verteld dat je sociologie studeert.

Maar om heel eerlijk te zijn dacht ik zelf wel, toen ik ging studeren, dat socio's links, vegetarisch, anarchistisch, rebels en lelijk waren God ja, dat valt allemaal best mee.
Maar wat daar ook van zij, het grootste gedeelte van de sociologie, culturele antropologie, ontwikkelingsstudies enz. studenten zijn gewoon alto's
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2004 @ 23:03:
Maar wat daar ook van zij, het grootste gedeelte van de sociologie, culturele antropologie, ontwikkelingsstudies enz. studenten zijn gewoon alto's
Onzin, ze zijn gewoon zichzelf.

Echte nerds vind je bij Klassieke Talen, als ik zo kijk in m'n milieu. Vegetariërs zijn vaak erg geïnteresseerd in biologie en doen dan ook vaak iets in die richting. Zelf ben ik ook behoorlijk links en sociologie of iets met biologie zou geknipt zijn voor mij, maar ik overweeg nog om misschien economie te gaan studeren, want dat vind ik ook erg interessant. Veel linkse economen zijn er niet, dus misschien zou ik daarmee m'n voordeel kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 22:10
deadpassenger
deadpassenger is offline
ik heb een jaar psychologie gestudeerd in nijmegen

- sociale mensen
- erg veel mensen die eigenlijk niet echt weten wat ze willen , of die uitgeloot zijn voor geneeskunde ofzo
- houden over het algemeen wel van feestjes ( maar zijn geen studentenverenigingachtige types )

- idd best een aantal mensen met eigen ervaring met psychische stoornissen
- idd zijn de 'mutsen' redelijk goed vertegenwoordigd , over het algemeen weinig echt extreme types ofzo bij psychologie
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 22:58
Dannemann
Dannemann is offline
Wat voor stereotypes horen er bij geschiedenis studenten?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 16-03-2004 @ 23:58:
Ook rare alto's.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:54
Nuck
Nuck is offline
Hmm, geneeskunde, tja...ik heb geen idee eigenlijk.
Oud 17-03-2004, 11:26
bumblebee
bumblebee is offline
Journalistiek. Links. Vroeger was het beeld van studenten journalistiek: vrijgevochten, beetje rare types. Ik weet niet of dat nu nog zo is.
Oud 17-03-2004, 13:06
Sannetje
Sannetje is offline
ik ga kunstacademie doen, en de meeste mensen gaan er van uit dat daar vage, alternatieve types zitten. Wat ik tot nu toe gezien heb bij open dagen en toelating, zegt me dat dat klopt
Oud 17-03-2004, 13:16
Gaea
Gaea is offline
Aardrijkskunde, hmmz, ik zou niet weten wat voor stereotyp beeld daarbij past...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 15:39
Saycheese
Saycheese is offline
Ik ga biologie doen, en dat heeft volgens mij ook nog wel een beeld van linkse, vegetarische, geitenwollesokken dierenrechtenstrijders of zoiets. Wat ik er tot nu toe van heb gezien, valt dat 100% mee, gelukkig. Tijdens zo'n meeloopdag was er zo'n alto, en op de vraag wat hij er nou zo leuk aan vond, zij hij: de plantjes!
Maar feit is wel dat alle bio-leraren die ik tot nu toe heb gehad, getenwollensokken in sandalen droegen.
Oud 17-03-2004, 16:19
Fatality
Fatality is offline
Biologie valt inderdaad mee.
Ik ken een meisje die biologie wil doen. En die mag er wezen hoor
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 17-03-2004 @ 10:54:
Ballen. Duh. Dat weet je toch wel Rechten en geneeskunde zijn de grootste leveranciers van corpsleden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Gaea schreef op 17-03-2004 @ 14:16:
Aardrijkskunde, hmmz, ik zou niet weten wat voor stereotyp beeld daarbij past...
Hmm, ik weet dat het niet waar is hoor, maar ik zie een heel kirrig leraresje voor me Zo eentje die een beetje klein is, stevig en heel gezellig... En daarnaast staat een hele lange vent met een stoffige ribbroek aan en een gekke bril op

(ik ken toevallig een jongen en een meisje die het studeren en die zijn echt heel.. typisch )
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 17-03-2004 @ 10:54:
Dat zijn lieve mensen, geïnteresseerde mensen en... ook serieus... Maar ik ken alleen sarahbressers dus ja...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:11
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2004 @ 09:43:
Het beeld dat mensen bij rechten hebben is natuurlijk de corpsstudent die na zeven jaar studeren net z'n P heeft. In de praktijk valt dat wel mee, want als je zoals ik al bijna afstudeertis het onmogelijk elke avond lam te zijn. Die types geven dus óf het drinken op, óf ze geven de studie op (vaak het laatste, in het masterjaar zitten alleen nog serieuze studenten).
Inderdaad. Bovenstaande profiel klopt ook wel voor de selecte groep corpsleden. De mensen die in pak of strepentrui met schreeuwerige kleuren naar het college komen en daar vervolgens luid kletsen over hoeveel bier en vrouwen ze die nacht hebben gehad.

Gelukkig is dit wel een minderheid (in Groningen tenminste, hoe zit dat bv. bij Rechten in ballenstad Leiden?).
Oud 17-03-2004, 19:13
extinction
extinction is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 17-03-2004 @ 14:06:
ik ga kunstacademie doen, en de meeste mensen gaan er van uit dat daar vage, alternatieve types zitten. Wat ik tot nu toe gezien heb bij open dagen en toelating, zegt me dat dat klopt
OMG ja!
Ik ging een paar jaar terug naar de opendag van de Willem de Kooning academie, en vanuit alle hoeken van Rotterdam liepen er alto's en goths richting de kunstacademie. En binnen was het een verzameling van jongens op plateauzolen, en meisjes met alle kleuren haar etc.
Oud 17-03-2004, 19:46
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2004 @ 17:20:
Ballen. Duh. Dat weet je toch wel Rechten en geneeskunde zijn de grootste leveranciers van corpsleden.
Haha, nou, als ik zo bij mijn jaargenootjes rondkijk zijn er bar weinig lid van het corps hoor. Maar goed, over het algemeen heb je wel gelijk denk ik, misschien zit ik dan gewoon in een slecht jaar .
Oud 17-03-2004, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 17-03-2004 @ 20:46:
Haha, nou, als ik zo bij mijn jaargenootjes rondkijk zijn er bar weinig lid van het corps hoor. Maar goed, over het algemeen heb je wel gelijk denk ik, misschien zit ik dan gewoon in een slecht jaar .
Je hebt denk ik wel een beetje gelijk. Ik was misschien iets te voorbarig met geneeskunde. Vriendinnen van mij studeren geneeskunde in Rotterdam en Utrecht, en daar valt het inderdaad ook wel mee met het percentage corpsleden. Het is geloof ik nog eerder zo dat veel studenten tandheelkunde bij het corps gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 23:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2004 @ 17:20:
Dat het allemaal ballen zijn mag je gerust stellen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Idealisten
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 18-03-2004 @ 00:29:
Is gewoon gelul. Ik ben bijvoorbeeld echt geen bal.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2004 @ 00:30:
Is gewoon gelul. Ik ben bijvoorbeeld echt geen bal.
Nee, is waar, je hebt eigenlijk wel gelijk, maar het is wel een bepaald slag mensen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:06
huytuneng
huytuneng is offline
Citaat:
Links langharig werkschuw tuig op bakfietsen, 'iedereen recht op zijn eigen mening', 'ik weet hoe de wereld in elkaar zit en hoe hij zou moeten zijn' en 'respect voor mij, maar ik niet voor jou' komt aardig in de buurt.
Oud 18-03-2004, 11:12
Verwijderd
Ik zit op de pabo. Je geeft zelf het vooroordeel van 'blije doos' al aan, nou ja, eerlijk gezegd doen veel van mijn studiegenootjes eer aan dat vooroordeel, en zou je haast zeggen dat het dus geen vooroordeel is.
Toch zitten er ook genoeg leuke, interessante, intelligente mensen op de pabo. Gelukkig maar
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:34
NN
NN is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 18-03-2004 @ 00:29:
Nee, dat kan je niet.

Ik ben het niet, bijvoorbeeld...
Oud 18-03-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 18-03-2004 @ 00:35:
Nee, is waar, je hebt eigenlijk wel gelijk, maar het is wel een bepaald slag mensen
Ja, mensen die inzien dat ze rijk worden.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:35
deadpassenger
deadpassenger is offline
Citaat:
Links langharig werkschuw tuig op bakfietsen, 'iedereen recht op zijn eigen mening', 'ik weet hoe de wereld in elkaar zit en hoe hij zou moeten zijn' en 'respect voor mij, maar ik niet voor jou' komt aardig in de buurt.
grappig , de paar geschiedenis-mensen die ik ken zijn eerder conservatief / richting rechts , en verder alleen maar extreem in het feit dat ze zo ongelooflijk gewoon zijn ..
dat betweterige herken ik trouwens wel bij hen , dus misschien dat dat dan wel bij het stereotype gs-student hoort ..

Laatst gewijzigd op 18-03-2004 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
huytuneng schreef op 18-03-2004 @ 12:06:
Ik denk dat ik me daar volgend jaar zeer goed thuis ga voelen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:43
Verwijderd
Toekomstige uitkeringstrekkers onder elkaar
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2004 @ 14:43:
Toekomstige uitkeringstrekkers onder elkaar
Dan ga je daarna toch gewoon rechten studeren
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:48
Verwijderd
Zonder stufi, go for it
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:06
Fleurop
Fleurop is offline
Verpleegkunde dan?
Iets in de richting van; sandalen met witte sokken en overdreven aardig ?

Ben wel nieuwsgierig eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:45
El Kim
El Kim is offline
Nederlands: mensen die zichzelf ont-zet-tend slim vinden en allemaal dure taal gebruiken om iets onnozels te zeggen (Althans, zulke lui zitten er bij een paar studiegenootjes in de werkgroep)
Oud 18-03-2004, 19:41
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
hehe, stereotype voor wiskunde is niet zo moeilijk
alleen maar jongens, allemaal nerds natuurlijk, haren ongekamd en geen sociaal leven..

nou moet ik toegeven dat dit voor een groot deel van de studenten en zeker docenten wel geldt (behalve het mannelijk zijn dan, want het eerst jaar bestaat uit meer meisjes dan jongens), maar er zijn ook zeker wel uitzonderingen (denk niet dat er snel iemand zal gokken dat wij een wiskundecollege volgen als je mijn jaar de collegezaal in ziet gaan). en ikzelf..kam elke dag mijn haar en ga minstens 2 keer per week uit met vrienden en heb de ballen verstand van computers (buiten hoe je kunt internetten ofzo), dus denk niet dat ik aan het stereotype voldoe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten