Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2007, 22:11
Verwijderd
Sinds pas hebben we een nieuwe router voor adsl omdat de vorige kapot was gegaan, maar sinds een paar weken kan ik opeens niet meer op gewoon normale sites komen waar ik normaal vrij vaak kwam. Dit terwijl ik daar ergens anders wel op kan komen. En dit worden er steeds meer.

Ik krijg dan bijv. te zien:

Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET http://(mijn hyves pagina)
Reason: DNS lookup failure for: (mijn hyves pagina)

Nu dacht ik dat ik dat misschien op kon lossen door mijn router te rebooten, maar daar kan ik opeens niet meer via IE in komen. Ik weet dat ik 192.168.1.1 of 192.168.2.1 (iig één van de 2) moet gebruiken om in de router in te kunnen loggen, maar ik krijg dan steeds te zien dat hij de pagina niet weer kan geven.

Weet iemand wat deze problemen kunnen zijn, en nog belangrijker, hoe ik die op kan lossen?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2007, 23:12
Verwijderd
Probleem met router is opgelost, moest toch een ander adres intypen

Internetprobleem is er wel nog steeds, maar weet niet of dit topic dan nog op het goede forum staat.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 11:54
Verwijderd
nein ;x

->>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>S&M
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 12:10
deefeketje
deefeketje is offline
een IP config doen, het DNS adres zal waarschijnlijk het adres zijn van je router (start->run->CMD intypen, IPCONFIG /ALL intypen, het IP-adres zie je achter DNS staan.

naar dat adres proberen te surfen dus http://......
lukt het niet, kijk dan even je proxy na, zet die eventueel af, of tenmiste het vinkje aanzetten bij "Bypass PROXY for local addresses"

dan zou het normaal moeten gaan..
indien je wireless zou verbinden, probeer het dan toch maar eens met een kabeltje :-)
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 14:45
Verwijderd
Citaat:
deefeketje schreef op 04-06-2007 @ 13:10 :
een IP config doen, het DNS adres zal waarschijnlijk het adres zijn van je router (start->run->CMD intypen, IPCONFIG /ALL intypen, het IP-adres zie je achter DNS staan.

naar dat adres proberen te surfen dus http://......
lukt het niet, kijk dan even je proxy na, zet die eventueel af, of tenmiste het vinkje aanzetten bij "Bypass PROXY for local addresses"

dan zou het normaal moeten gaan..
indien je wireless zou verbinden, probeer het dan toch maar eens met een kabeltje :-)
Bedankt voor je tips , maar...

Ik kan om de één of andere reden niets binnen cmd typen, dus dat gaat niet echt lukken

Proxy staat bij mij al standaard uit.

En ik heb hier nog heel ouderwets internet via een LAN-kabel, dus daar kan het ook niet aan liggen.

En heb solcon ook al benaderd, maar die willen mijn probleem nog niet snappen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 10:24
deefeketje
deefeketje is offline
welk merk/type router heb je?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 18:14
Verwijderd
Een SpeedTouch 5x6 ofzo. Vrij nieuwe router

Heb hem ook al goed gereset net en alles opnieuw ingesteld, maar dan krijg ik nog steeds hetzelfde probleem. Ook op de andere pc's hier in huis kan ik niet op de site komen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 18:21
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Bij welke site(s) krijg je die foutmelding?

Je gebruikt Solcon, gebruik je ook hun filtersysteem? Dat is feitelijk gewoon een proxy server en daar zou die foutmelding dus wel eens vandaan kunnen komen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 14-06-2007 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 22:08
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
deefeketje schreef op 04-06-2007 @ 13:10 :
een IP config doen, het DNS adres zal waarschijnlijk het adres zijn van je router (start->run->CMD intypen, IPCONFIG /ALL intypen, het IP-adres zie je achter DNS staan.

naar dat adres proberen te surfen dus http://......
lukt het niet, kijk dan even je proxy na, zet die eventueel af, of tenmiste het vinkje aanzetten bij "Bypass PROXY for local addresses"

dan zou het normaal moeten gaan..
indien je wireless zou verbinden, probeer het dan toch maar eens met een kabeltje :-)
Die eerste tip hoeft niet sowieso te werken. Laat me dat even uitleggen: op dat IP-adres draait dan normaalgezien een DNS-server, maar daar hoeft niet noodzakelijk ook een HTTP-server op te draaien (die je dus via je browser zou bekijken). Wat WEL kan werken is het zogenaamde 'pingen' of een traceroute.

Hoe je dat doet op Windows. Stel dat je het IP-adres 195.130.130.1 wilt pingen. (dat is bijvoorbeeld een DNS-server, zonder HTTP-server, en volgens mij is dat bij de meeste providers het geval hoor; vermits extra services extra veiligheidsproblemen kunnen inhouden).

Dan ga je ook Start > Run > 'cmd' > ping 195.130.130.1 . Je krijgt dan als het goed gaat 4 pings, waarbij telkens staat hoe lang het duurt om die server te bereiken. Duurt dit proces vrij lang (enkele seconden, vermits je zeker voor DNS-servers van je normale provider de grootte-orde van een 20 a 50 ms zou moeten zitten (op deze server haal ik 14 ms, maar dat is ook die van mijn provider)). Goed, wat we zojuist hebben gedaan met dat pingen is gewoon de server vragen : ben je daar? En dat werkt normaalgezien op elke server (DNS-server, HTTP-server, ...). Een traceroute (commando: 'tracert 195.130.130.6') doet grotendeels hetzelfde, maar je ziet bovendien langs welke andere serverrs je verzoek eerst passeert.

En vermits je zegt dat je niets kan invullen in het command prompt-venster, als je Windows XP (of een NT-gebasserde Windows, in feite) gebruikt, dan kan je die command prompt ook gewoon direct een commando laten uitvoeren. Stel je wilt het commando 'XXX' uitvoeren, dan doe je dat als volgt:
Start > Run > 'cmd /k XXX'
Die /k zorgt ervoor dat die command prompt ook open blijft nadat dat commando afgelopen is, anders sluit het venster weer.

Voor de hierboven gegeven commando's dus:'cmd /k ping ip-adres'. En voor je netwerkconfiguratie die XXX vervangen door 'ipconfig /all'. Om daaruit het IP--adres van je router te halen, meestal komt dit gewoon neer op het IP-adres dat bij Standard Gateway staat (de eerste cijfers daarvan komen meestal overeen met je eigen IP-adres (meestal 192.168. ) en vaak is het laatste getal gewoon een .1). Daarnaast, dat valt natuurlijk allemaal in te stellen door de router, daarom dat je het op deze manier moet controleren.

Om eventjes te controleren dat er niets mis is met je DNS-server/instellingen: probeer eens in je browser 85.17.99.248 in te geven (dat is het IP-adres van hyves.nl). Geraak je daar ook niet, dan is het in ieder geval geen probleem bij je DNS-instellingen. Maar de kans dat de sDNS-server fout is, is vrij klein; misschien kan het aan je lokale DNS-bestandje liggen ('hosts' genaamd), maar die kans acht ik vrij klein.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 22:12
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 14-06-2007 @ 19:21 :
Bij welke site(s) krijg je die foutmelding?

Je gebruikt Solcon, gebruik je ook hun filtersysteem? Dat is feitelijk gewoon een proxy server en daar zou die foutmelding dus wel eens vandaan kunnen komen.
Ik krijg hem constant op hyves en bij andere sites wisselt het vrij sterk. Rare is alleen dat ik dus gewoon overal op hyves kan komen, behalve m'n eigen pagina.

En ik gebruik idd hun filtersysteem. Heb hen er al over gemaild en ze waren ermee bezig zeiden ze, maar nog steeds geen verbetering
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 22:25
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 14-06-2007 @ 23:08 :
...
Bedankt voor je tips.

Maar dat met uitvoeren wil nog steeds niet werken. Krijg gewoon een zwart scherm met een knipperend balkje, maar geen tekst (kan hem trouwens ook niet gewoon afsluiten, krijg ik de melding dat hij het niet kan beëindigen).

En over die DNS server/instellingen. Ik kan met dat ip-adres gewoon op hyves komen, dus dat is het niet.

Maar heb ze van filternet maar weer eens gemaild (filter is van hen en solcon heeft me naar hen doorverwezen). Is alweer even geleden dat ze gemaild hebben met de belofte het te laten weten als ze meer wisten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Problemen met nieuwe router
Rachel
7 12-09-2008 18:48
Software & Hardware Problemen met internet
Verwijderd
21 24-07-2008 20:22
Software & Hardware [Router] Verbindingsproblemen
Obi Wan
16 14-01-2007 23:10
Software & Hardware [Router?]Problemen met internet
Kingofthemall
7 10-08-2006 02:01
Software & Hardware [Router] PC en Xbox 360
D
7 26-03-2006 11:39
Software & Hardware [ROUTER] Problemen met internet delen.
Yohst
27 09-09-2002 11:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.