Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2009, 21:28
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen, dus ik heb het maar op DK gedaan .

Wij hebben wel wat gala's op school gehad, maar dat was nooit echt een succes. Ik vind het wel jammer, want ik hoorde van iemand anders dat gala's echt helemaal 'de bom' zijn op andere scholen.

Hoe zit dat bij jou?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2009, 21:38
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Op de middelbare school hadden we nooit gala's. Wel veel feesten, maar nooit dat je helemaal in 't netjes moest ofzo. M'n eerste gala was vorig jaar pas, van de studievereniging en het werd gehouden in het grootste altoowhok van Leiden.
Dus ik zat lekker in m'n mooie jurk en m'n hakjes op de bank geploft in het rookhok en naar Family Guy te kijken.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 21:44
Verwijderd
Nog nooit, jammergenoeg.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Nog nooit, jammergenoeg.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 21:55
Verwijderd
Eindexamengala, ja, en nog een andere. Beide waren wel gaaf, maar verder niet zoveel bijzonders. Hoewel ik wel supergave jurkjes had Een soort groene baljurk uit de jaren '50 en een andere die niet zo makkelijk uit te leggen valt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 22:00
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Prom night-achtig bedoel je? Dat vind ik echt van dat aanstellerige Amerikaanse gedoe. Er is zelfs een tijdschrift dat PROM heet ofzo. Echt bespottelijk.
We hadden elk jaar een schoolfeest met een thema, dat werd door de hoogste klas georganiseerd en de opbrengst was dan een soort extraatje voor hun kunstreis naar Italië. Een keer was het thema wel Gala, maar dat was echt niet de leukste keer.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 22:00
Verwijderd
Op de middelbare school hadden wij in de bovenbouw altijd gala aansluitend op de schoolvoorstelling in het theater. Aangezien de voorstelling altijd uitverkocht was, bleef ook altijd iedereen bij het gala.

Laatst gewijzigd op 18-11-2009 om 22:26.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 22:08
Verwijderd
Een keertje, kan ik mij herinneren. Stelde niet heel veel voor, was gewoon in de aula van de school en ik weet niet meer echt meer ter gelegenheid van wat. Gewoon zomaar geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 07:50
Verwijderd
In groep acht gehad, was wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 11:42
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Ja, en dat was wel gaaf. Het begon allemaal vrij classy, en het eindigde in een mooie grote puinzooi. Nog flink bezopen staan raven op happy hardcore met m'n leraar geschiedenis.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 12:12
Verwijderd
Wij hadden altijd eindejaarsgala, maar dat was eigenlijk alleen maar leuk als je nog geen eindejaars was. Toen ik in de vierde was hadden we geregeld dat we als introducé mee konden (dat mocht dus wel, vanaf 16 jaar of zo) en toen was het nog wel spannend en leuk, maar toen ik eenmaal in de zesde zat was het een lame feestje met mensen in glimmende jurken die eigenlijk net niet goed zitten en jongens die te grote pakken aanhebben.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 14:28
Verwijderd
Alleen eindexamengala en ik was geloof ik best wel het mannetje want mijn vader heeft een Rolls-Royce dus die werd gebruikt en ik droeg in tegenstelling tot de c&a pakjes een fatsoenlijke Hugo Boss. Het feest zelf was behoorlijk saai maar goed, het merendeel bestond ook uit Brabantse boeren.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 14:47
Verwijderd
Wij hadden Kerstbal. Dat was op de vrijdag een week voor de kerstvakantie. Het was bedacht en de eerste keer georganiseerd door een paar vriendinnen van mijn zus en ik weet niet door wie het daarna werd georganiseerd. En dan werd de school versierd en waren er vieze hapjes en er kwam een DJ die gewoon popmuziek speelde waarop iedereen dan in hun pak of galajurk ging staan dansen. Sommige meisjes lieten hun haar doen door de kapper en sommige jongens huurden een limousine om hun vriendinnetje mee op te halen, maar ik ging gewoon op de fiets (brrr koud). Was wel gezellig altijd, maar het feit dat het een gala was voegde niet veel toe.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 15:30
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Ik ben namelijk uitgenodigd voor het nieuwjaarsgala van m'n vriendin en ze zegt dat het helemaal top is
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 16:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb 3x kerstgala gehad, wij hadden dat in de bovenbouw. Dat was altijd zeer geslaagd voor zover ik me herinner.
En in de eindexamenklas deden we het in de vorm van een diner met daarna een feest. Ook kregen we vooraf aan dat laatste gala een dansles. Die dansles werd uiteindelijk tijdens het gala zelf niet benut, maar was wel grappig om te doen.

Later ben ik zelf op dansles gegaan en heb ik nog 3x in gala-stijl af moeten dansen. Maar dat is dan toch een ander soort gala natuurlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 16:31
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Wij hadden jaarlijks een kerstgala. Opzich wel cool om iedereen in gala outfit te zien. Alle meisjes in mooie jurken en alle jongens in pak. Verder was het niet echt interessant eigenlijk. Keiharde kutmuziek, zodat eigenlijk direct de galasfeer verneukt is. Maar gelukkig was het ook weer niet zo cheesy als zo'n Amerikaanse prom.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 16:46
Verwijderd
Nee, niks van dat al!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 17:13
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja, bij ons op school werd, en wordt nog steeds, elk jaar een eindexamengala georganiseerd, na de examens. Ik ben er twee keer heengeweest (ik bleef nou eenmaal zitten in de vijfde, en wilde graag met mijn vrienden die het jaar daarop van school zouden zijn). Vond het allemaal vooral vantevoren erg leuk en spannend. Mijn moeder maakte de eerste keer mijn jurk in een soort jaren '50 stijl: knalroze jurk met enórm wijde rok en daaronder een knalgroene petticoat. Wilde die jurk dinsdag eigenlijk aandoen naar m'n themafeest rock 'n roll, maar hij zat van boven ineens een beetje strak, ik kon geen bh meer aan huhu .
Eigenlijk was het niet zo. De eerste keer zoende ik met een """"""""vriend"""""""" waar ik """""""verliefd""""""" op was, en die daarna de rest van de avond kotsend (niet om mij hoor!!) heeft doorgebracht. Er werd belachelijk veel gedronken, en ik voelde me niet erg op mijn plaats. Het leukste was eigenlijk je mooi aankleden, daarna duisent keer met al je vrienden op de foto, en een tijdje later alle foto's te bekijken die in de gang werden opgehangen en die je kon nabestellen.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2009, 17:16
Verwijderd
Drie eindexamengala's. Tja, gala. Het is gewoon een feestje, maar dan heeft iedereen dure kleren aan en hangt er een pretentieuze sfeer.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 17:51
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Alleen eindexamengala en ik was geloof ik best wel het mannetje want mijn vader heeft een Rolls-Royce dus die werd gebruikt en ik droeg in tegenstelling tot de c&a pakjes een fatsoenlijke Hugo Boss. Het feest zelf was behoorlijk saai maar goed, het merendeel bestond ook uit Brabantse boeren.
"gebruikt"?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 18:08
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
"gebruikt"?
Ik denk dat hij hier doelt op een glamour-entree.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 18:22
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Op de havo hadden we altijd eindexamengala, compleet met auto's etc. Op het HBO had onze opleiding elk jaar een gala in het voorjaar. Was niet elk jaar even leuk en drukbezocht maar toch wel oke. Minder uitbundig, gewoon leuke kleren/jurk/pak aan en een bandje. Sfeer is altijd wel leuk met zo'n gala.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 18:23
Verwijderd
Er zijn wel één of twee gala's geweest op mijn middelbare school, maar ik heb er nooit een bezocht.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 18:54
Verwijderd
Op de middelbare school nooit, daar hadden we disco's.
En nu op de uni zijn er wel gala's van de studievereniging, maar daar doe ik niet aan
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 20:23
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
oh andijvie, disco

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2009, 20:47
Verwijderd

Zo seventies waren we dan weer niet
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 01:53
Verwijderd
Citaat:
"gebruikt"?
Ja want mijn pa rijdt niet zo vaak in de auto, alleen bij speciale gelegenheden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 08:05
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ja, er wordt hier ieder jaar een gala georganiseerd voor de bovenbouw maar die zijn niet zo leuk als dat je zou verwachten met de moeite die ze erin steken. Rode loper, foto-hoekje erbij, iedereen een glaasje champagne bij binnenkomst. Vrijwel alle meisjes in dezelfde zwarte Wonder Woman jurkjes en allemaal kutmuziek. Hetzelfde als al onze schoolfeesten alleen is de sfeer dan ietsjes anders. Ze organiseren weer een gala in plaats van IN PLAATS VAN een examenstunt. Dat vind ik eigenlijk vrij kut want niemand had ons daar iets over gevraagd, opeens gewoon de mededeling dat we niet gaan stunten maar een heel friggin' Prom Night programma krijgen. God.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Op de middelbare school nooit, daar hadden we disco's.
En nu op de uni zijn er wel gala's van de studievereniging, maar daar doe ik niet aan
welles we hadden kerstballen! Alleen was jij daar nooit
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 08:30
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
We hadden volgens mij elk jaar wel een gala op mijn eerste middelbare school. 4 Schoolfeesten per jaar, dus daar zat vast wel een gala bij. Bij de tweede weet ik het eigenlijk niet zo. In ieder geval eindexamengala maar daar ging ik niet heen. Ik ben van al die keren überhaupt maar 2 keer geweest, eigenlijk zelfs 1 keer want de ander was het eindexamengala van vriendje.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 09:43
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, nu weer elk jaar half in december met de studievereniging. Ik grijp elke gelegenheid om me mooi aan te kleden/een nieuwe jurk te kopen aan, dus ik ben er altijd bij.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 10:28
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik had een eindexamengala op de middelbare school en dat was echt geweldig! Al kwam de jurk die ik had besteld niet op tijd, dus ik had een lelijk goedkoop flutding aan, maar hé het was een leuk feestje! Mijn studievereniging organiseert ook altijd een gala met wat andere studieverenigingen maar die studievereniging is stom dus ik ga nooit. En mijn studentenvereniging organiseert er elk jaar ook één, maar ik vind het te duur. Ik word nooit zo vrolijk als de prijs hoog is, ook al is de drank afgekocht, want dat drink ik er toch niet uit.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 11:32
Verwijderd
Citaat:
welles we hadden kerstballen! Alleen was jij daar nooit
Oh, ik kan me dat écht niet herinneren
Maar dat zal wel zijn omdat ik toch geen date had ofzo?

edit: Volgens mij ben ik wel op een kerstbal geweest op de middelbare school! En toen gingen we wijn drinken! Maar meer weet ik er niet van...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 13:02
Verwijderd
Hm we hadden niet echt dates ervoor. Als je in de 4e of hoger zat mocht je inderdaad wel wijn Maar het was wel iets van 25 gulden entree en dat is best veel als je 16 bent, dus kan zijn dat je een keer geweest bent en de andere keer het te duur vond ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 14:21
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wij hadden een eindexamengala. Ben ik niet heen geweest. Was 18 euro per persoon, en dan moest ik er nog zien te komen. Het was namelijk niet in het schoolgebouw. Ik heb toen zelf een vervangend feest gegeven. Achteraf bleek ook dat ik niks had gemist, mij feest was drukker bezocht en er waren geen ruzies en kotspartijen. Maar ooit wil ik nog wel een keer naar een gala. Lijkt me heerlijk om tussen allemaal mensen in een mooie jurk rond te lopen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Hm we hadden niet echt dates ervoor. Als je in de 4e of hoger zat mocht je inderdaad wel wijn Maar het was wel iets van 25 gulden entree en dat is best veel als je 16 bent, dus kan zijn dat je een keer geweest bent en de andere keer het te duur vond ofzo.
Ik herinner 't me weer In de 4de ben ik idd geweest, ik weet nog dat ik toen heel last minute m'n oppaswerk had afgezegd (want 't was op donderdag!) en dat ik me daar schuldig over voelde, maar ik had ook heel last minute bedacht dat ik toch wél naar dat bal wilde gaan. En het was leuk In de 5de kon ik niet, geloof ik, ik wilde iig wel, maar ik had al iets anders (geen idee meer wat overigens).

En nu herinner ik me ook weer dat er toen brugklassers op de meisjes-wc aan het 'indrinken' waren en stiekem roken enzo En een stel 3de klassers had bedacht dat het wel leuk zou zijn om dronken en stoned aan te komen Die mochten dus niet naar binnen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-11-2009, 15:35
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
We hadden altijd gewoon feesten, en ik geloof dat één keer het thema 'gala' was, of iets dergelijks. Dus iedereen ging een beetje in nette jurken en pakken, maar verder wel gewoon als een mongool lopen dansen op Justin Timberlake en Nirvana. Waardeloze DJ, dat weet ik nog wel.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 16:44
Verwijderd
Wij hadden op de middelbare elk jaar een kerstgala. Eerst mocht dat nog wel buiten de school, maar na de zoveelste vechtpartij en het zoveelste incident met kotsende brugklassers die laveloos in de toiletten lagen, mocht het alleen nog maar in de school.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 16:45
Verwijderd
Veel sfeer was er niet. Wel veel drank. Ik herinner mij nog een vriend die even ging zitten en vervolgens de dansvloer trakteerde op projectielkots.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 16:52
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb gala gehad op school weet er alleen nog maar weinig van
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 18:54
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik had 1 gala in 5 vwo. Persoonlijk vond ik het erg leuk.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Ik had 1 gala in 5 vwo. Persoonlijk vond ik het erg leuk.
Maar wat is je professionele mening? [/flauw]
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 16:32
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Jups heb een eindexamengala gehad. Voor de rest organiseerde mijn studievereniging er eentje en had ik er gisteren eentje van de studentenvereniging van mijn vriend. Doorgaans een ontzettend leuke sfeer, mensen in mooie kleding en leuke muziek
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 16:35
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ja, in de brugklas een kerstgala voor de onderbouw in de RAI. Ik vond het nogal fail, de muziek was helemaal niet leuk of romantisch of kerstig maar heel hard en verneukte de kerstsfeer compleet.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 16:59
Vluggertje
Vluggertje is offline
Ik heb vanaf de brugklas elk jaar een gala gehad waarbij ook een echte dresscode gold, maar vorig schooljaar vond ik tot nu toe het leukste, ik ben na de tweede overgestapt naar een andere school en op het gala in het 3e jaar werdik gewoon geaccepteerd zoals ik was, ik vond tot nu toe het 3e jaar het leukste maar ben benieuwd hoe het dit jaar gaat worden, zit in examenjaar dus is sowieso leuk om te gaan en ik ga dit jaar met mijn vriendje samen, dus hoop dat het gezellig word
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #115
Heksjuh
495 09-12-2007 18:03
Algemene schoolzaken Gala
Mara
17 20-01-2007 23:19
Eindexamens 2005 Examens (enquête)
Bloementje
40 17-05-2005 15:05
Lichaam & Gezondheid chronisch ziek
-bambi-
225 19-03-2005 13:37
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Altijd nog een tweede kans
Verwijderd
0 03-06-2004 20:48
ARTistiek meningen graag??(verhaal)
Verwijderd
8 02-05-2002 09:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.