Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 19:01
cup a soup
cup a soup is offline
K heb hier een Pentium III 500 staan met 256 mbram en een geforce mx 440.
Hij is eigenlijk alleen bedoeld om btje films mee af te spelen enzo. Maar met dvd'tjes heeft ie ut best moeilijk... ze haperen best wel vaak. komt dit waarschijnlijk door m'n processor of door iets anders?? t kan ook nog door de dvdtjes komen (gekopierd, niet al te hoge kwaliteit... wisselende leessnelheid, overbelasting processor)

Maar goed... als ut de processor is, wil k em denk ik overklokken. Maar tot hoever kan dat ongeveer? Zal dat zin hebben en hoe warm mag je cpu worden?
Oud 15-01-2004, 19:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heb je het over DVD, of over DivX/XviD?

Probeer eerst eens met een goede player af te spelen. Zoom Player Pro is zo'n speler. Maar er zijn er meer. WMP is niet bepaald zuinig met resources.

Hoeveel is je processorbelasting gedurende playback? Hoeveel geheugen is er vrij? Test dit met StatBar; www.statbar.nl

// edit, twee keer verkeerd typen? Damn.

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:42
Yorick
Yorick is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-01-2004 @ 20:35:
Heb je het over DVD, of over DivX/XviD?

Probeer eerst eens met een goede player af te spelen. Zoom Player Pro is zo'n speler. Maar er zijn er meer. WMP is niet bepaald zuinig met resources.

Hoeveel is je processorbelasting gedurende playback? Hoeveel geheugen is er vrij? Test dit met StarBar; www.starbar.nl
bedoel je soms staTbar?
Oud 15-01-2004, 19:43
cup a soup
cup a soup is offline
t gaat echt over DVD-tjes...

Mm.. die site van je werkt niet echt... maar gewoon volgens windows, zit ik meestal bij het afspelen opde volle 100% of in ieder geval hoog. maar de echte oorzaak kon ook mn dvdrom zijn, dat die neit meer constant leest.

Kep genoeg dvd-programma's (Windvd, Powerdvd, WMP, Powercinema) en ook nog best veel geheugen over.
Oud 15-01-2004, 19:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
ja 100% of 99% maakt heel veel uit.

100% betekent dat je CPU bottleneck is, 99% betekent dat je CPU geen bottleneck is.

Link gefixed, probeer nog eens.
Oud 19-01-2004, 19:31
cup a soup
cup a soup is offline
kej
hij zit echt op 100% geheugen gebruikt ie maar dehelft ofzo
nu ligt t volgens mij wel aan de dvd'tjes, maar k wil em sowieso eigenlijk wel wat harder laten gaan.
khad et er met een vriend die er flink wat over weet. hij zei dat als ie wat in de processor zou veranderen, ik em stabiel op 1000 mhz zou kunnen laten draaien. is dat echt mogelijk?
Oud 19-01-2004, 19:40
Koning
Koning is offline
Welke windows staat er eik. op?
Oud 19-01-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
cup a soup schreef op 19-01-2004 @ 20:31:
khad et er met een vriend die er flink wat over weet. hij zei dat als ie wat in de processor zou veranderen, ik em stabiel op 1000 mhz zou kunnen laten draaien. is dat echt mogelijk?
Met een Pentium-III 500? Onmogelijk. Met de oude versie (Slot-A, ziet eruit als een soort videocassette die haaks op het moederbord is geprikt) lukt het je sowieso niet. Met de FC-PGA versie (een chip die rechtstreeks in een voetje wordt geprikt) heb je nog wel enige kans om 'm goed over te klokken, maar voorbij de 650 kom je met luchtkoeling echt niet.

1000 MHz is een enorm zwetsverhaal. Er zijn mensen die hun Celeron-566 op 8.5x112 (952) MHz hebben draaien, maar dat waren al hoge uitzonderingen (hoewel 8.5x100 met die CPU goed mogelijk was, heb 'm zelf ook gehad). Maar met een P3-500 is dat gewoon onmogelijk. Zoveel weet die vriend er dus blijkbaar niet van.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 09:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2004 @ 21:38:
Met een Pentium-III 500? Onmogelijk.
Inderdaad. En omdat ik bang ben dat de TS het niet weet nog even dit: een poging je CPU op 1000MHz te laten lopen wordt hoogstwaarschijnlijk afgestraft met een doorgefikte CPU. En in het geval van een CPU is kapot ook echt kapot, dat wordt dan dus een nieuwe kopen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:07
Verwijderd
je hebt van die proggie's waarmee je kunt controleren hoever je je processor kunt overklokken. Fuzzy Logic is een van die programma's

Die laat terwijl windows draait de FSB omhoog zetten. langzaam aan. totdat je computer uitvalt. dan heeft ie de FSB daarvoor al opgeslagen. en dan kun je die in je Bios zetten.

Als je echt veel info over overklokken wilt hebben raad ik hetTweakers Forum aan om informatie te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:20
cup a soup
cup a soup is offline
er staat xphome op...

hij had et erover om een stukkie doorte lassen, zodat de processor minder heet zou worden. iets in die richting?
Oud 20-01-2004, 22:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Door te lassen? Voltmod?
Ik denk dat je dat verhaal kunt vergeten.

Zoom Player Pro kun je nog proberen, of andere lichtere mediaspelers. WMP gaat niet zuinig met resources om; je komt duidelijk processorsnelheid tekort.
Oud 20-01-2004, 22:51
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Van een voltmod wordt ie juist warmer lijkt me. Je kunt je voltages wel omlaag gooien, maar dan kan je systeem instabiel worden.

Anders koop gewoon een socket A bordje met duron 1600...die laat zich wel redelijk clocken icm met fatsoenlijk geheugen
Oud 21-01-2004, 11:00
Verwijderd
Voltmod is hier een onzinverhaal. Een voltagemod is iets dat soms bij videokaarten wordt gedaan om het voltage van de GPU te verhogen. Die kaarten zijn namelijk niet zo makkelijk te regelen als moederborden, waar je in beginsel het voltage zelf kunt instellen zo hoog je maar wilt. De meeste moederborden geven al ruim voldoende juice om je CPU over te klokken. Hoger dan 20% boven het normale voltage moet je toch niet gaan, tenzij je echt goed weet waar je mee bezig bent.

Lassen op een processor? LOL Het is al moeilijk genoeg om er aan te solderen met een zeer fijne punt, en dat weet ik uit ervaring (ik wil nog altijd een Pentium-III 1400 op mijn Abit Celeron ZM-6 bordje laten draaien ).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:42
Tuinkabouter !!
* maakt zich voorstelling van beklede electrode lassen op een cpu *

Volgens mij vind je er niet eens wat van terug na de tijd
Oud 21-01-2004, 15:44
Verwijderd
Wat nou "niet kunnen"? Schroef je multiplier naar 8x, FSB gooi je op 133, voltage van 3V d'r op en rammelen met die machine
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:47
Tuinkabouter !!
Citaat:
Dobermann schreef op 21-01-2004 @ 16:44:
Wat nou "niet kunnen"? Schroef je multiplier naar 8x, FSB gooi je op 133, voltage van 3V d'r op en rammelen met die machine
En stikstof koeling ?
Oud 21-01-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 21-01-2004 @ 16:44:

Intels ass gepwn3d!!!111
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 10:52
phoxetis
phoxetis is offline
DVD ROM eens schoonmaken c.q. vervangen. Met powerDVD kun je op een celeron 4xx zelfs nog DVD kijken, moet dus op die P3-500 zeker gaan lukken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 10:56
Verwijderd
Op zich kan ik op een Celeron-450 met 128 MB en een TNT2 ook prima DiVX- en DVD's kijken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten