Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 19:23
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Ik word binnenkort geopereerd aan mn ogen en ik zit te twijfelen of ik me plaatselijk zal laten verdoven of door middel van een narcose. De operatie is in dagbehandeling en ik moet de zelfde avond al weer naar huis. Dit houd dus kort gezegd in dat ik s'avonds met mn misselijke kop (heb vaak gehoord dat je na een narcose erg misselijk bent) de auto in moet en 3 uur op de achterbank mag liggen voordat ik thuis ben. Mischien kun je je nu voorstellen dat ik meer voel voor een plaatselijke verdoving. Echter, ook deze heeft een nadeel aangezien ik aan beide ogen geopereerd moet worden en dus tijdelijk 'blind' zal zijn (of heb ik dat mis?). Dat lijkt me erg rot, vandaar dat ik erg zit te twijfelen of ik me nu plaatselijk zal laten verdoven of dat ik een narcose 'zal nemen'.....
Opinions please!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:44
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
ik denk dat ik voor de plaatstelijke verdoving zou gaan, tis idd wel een eng idee om niks te kunnen zien, maar aan de andere kant is het niet enger dan je ogen dichthouden. Je ziet niks, maar kunt wel nog contact houden met de buitenwereld (neem ik aan??). Maar ik vind t wel vreemd, een plaatstelijke verdoving daar, kan ik me weinig bij voorstellen.
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik zou zeker weten voor de plaatselijke verdoving gaan, als je mag kiezen. Dat draagt minder risico's met zich mee, je knapt sneller op en je hebt er minder last van.
Ik weet niet of je nog kunt zien, als het gebied rond je ogen verdoofd is.

Waarom vraag je het niet aan de artsen?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:55
Ilja_
Avatar van Ilja_
Ilja_ is offline
Denk niet dat je kunt zien met een plaatselijke verdoving dan.. Zie 't niet echt voor me, die scalpeltjes richting je oogje komen ... Sorry als ik je nu bang maak Nah iig succes! *knuft*
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
_TiggaH_ schreef op 06-04-2004 @ 20:55 :
Denk niet dat je kunt zien met een plaatselijke verdoving dan.. Zie 't niet echt voor me, die scalpeltjes richting je oogje komen ... Sorry als ik je nu bang maak Nah iig succes! *knuft*
Precies... Voor een oogoperatie zou ik sowieso onder zeil willen.

Maare, 3 uur in de auto? Ik zou óók geen 3 uur in de auto gaan liggen na zo'n operatie!

Kon je niets dichterbij regelen? 3 uur rijden is wel érg ver voor een simpele oogoperatie.

Aangezien het geen heel ingrijpende operatie is (dan zou je geen keuze hebben in de verdoving) neem ik aan dat het iets is wat in ieder ziekenhuis gedaan kan worden. Als ik jou was zou ik die operatie afbellen en naar je plaatselijke ziekenhuis bellen.

3 uur in de auto gaan zitten/liggen na een oogoperatie is een héél slecht idee. Zorg dat je kotszakken meeneemt...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-04-2004 @ 20:49 :
Ik zou zeker weten voor de plaatselijke verdoving gaan, als je mag kiezen. Dat draagt minder risico's met zich mee, je knapt sneller op en je hebt er minder last van.
Ik weet niet of je nog kunt zien, als het gebied rond je ogen verdoofd is.

Waarom vraag je het niet aan de artsen?
minder risico's? Een van de redenen dat ik tot nu toe altijd voor gehele narcose heb gekozen is het risico van een plaatselijke verdoving. Ze hoeven maar fout te prikken en je bent verlamd. Misschien een kans van een of de zoveel, maar is dat niet veel? Ik neem het risico toch liever niet..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 06-04-2004 @ 22:10 :
Ze moet naar het LUMC, dat zal heus niet voor niks zijn Bovendien heb je heus niet na elke narcose last van misselijkheid, ik heb vaak genoeg na een uurtje slapen alweer gegeten zonder daar last van te krijgen.
Idd.

Ik had van de narcose die ik ooit gehad heb, totaal geen last. Integendeel, ik was daarna heerlijk uitgerust en voelde me prima, was totaal niet misselijk of wat dan ook (ben met een kapje onder narcose gegaan, weet niet of dat nog wat uitmaakt (schijnt erger te zijn, volgens mij, maar goed )). Ik zou zelf zeker weten kiezen voor narcose, maar goed, wie ben ik? 'k zou het er idd met de arts over hebben, is misschien wel handig.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 12:55
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-04-2004 @ 21:48 :
Precies... Voor een oogoperatie zou ik sowieso onder zeil willen.

Maare, 3 uur in de auto? Ik zou óók geen 3 uur in de auto gaan liggen na zo'n operatie!

Kon je niets dichterbij regelen? 3 uur rijden is wel érg ver voor een simpele oogoperatie.

Aangezien het geen heel ingrijpende operatie is (dan zou je geen keuze hebben in de verdoving) neem ik aan dat het iets is wat in ieder ziekenhuis gedaan kan worden. Als ik jou was zou ik die operatie afbellen en naar je plaatselijke ziekenhuis bellen.

3 uur in de auto gaan zitten/liggen na een oogoperatie is een héél slecht idee. Zorg dat je kotszakken meeneemt...
Wat dacht je dat ik heb gedaan? Ik heb de hele regio afgebelt maar omdat ik voor de tweede keer aan dit kwaaltje word geopereerd durven ze het hier niet aan.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Nikki1986 schreef op 07-04-2004 @ 13:55 :
Wat dacht je dat ik heb gedaan? Ik heb de hele regio afgebelt maar omdat ik voor de tweede keer aan dit kwaaltje word geopereerd durven ze het hier niet aan.
Sorry, ik had even niet gezien dat jij dezelfde persoon was als het LUMC-topic.

Dan nog vind ik 3 uur in de auto onverstandig.

Regel dan een hotel daar voor een nachtje ofzo, is beter dan 3 uur in de auto.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:00
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb toen voor narcose gekozen, omdat ik er niet geestelijk bij wilde zijn zeg maar...
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:15
pluizeb33stje
Avatar van pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Ik ben al twee keer onder volledige narcose geweest.. en eigenlijk prefereer ik toch die optie hoor. Je weet van niets, en voor je het weet ben je er van af. En als je nuchter blijft, wordt je normaal niet misselijk hoor. Er is een kleine kans van 1 op .. zoveel dat er iets misloopt. De kans dat je overreden wordt is bij wijze van spreken veeeeeeel groter. Maar ja, de keuze ligt bij jou natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:50
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
k ben een jaar geleden geopereerd onder volledige narcose, en daar ben ik zoooo beroerd van geweest. Mijn advies zou dus altijd zijn: plaatselijke verdoving, maar ja... t schijnt dat tegenwoordig lang niet iedereen zo misselijk wordt van narcose, dus...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 09:51
chantyyy
chantyyy is offline
narcose ben er wel ziek van geweest maar plaatselijke verdovind is zwaar kloteuh ik
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:28
Verwijderd
Ik zou zelf voor de narcose kiezen, omdat zo'n operatie aan m'n ogen me echt eng lijkt. Ik wil dan niet bewust meemaken wat er allemaal voor enge dingen aan m'n lijf gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:34
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
als je nog 3u in de auto moet zitten dan zeker plaatselijk..
dat geschommel in de auto maakt t niet prettiger als je misselijk bent denk ik...
en voor de pijn hoef je niet bang te zijn plaatselijk is ook echt plaatselijk
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:22
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Ik heb de operatie afgezegd, althans, voor een tijdje. Ik durf echt niet meer en ik ga niet rechtstreeks tegen mijn gevoel in.
Ik moet maar eens kijken hoe ik het beste van die angst kan afkomen want dit is ook niets. In ieder geval bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:43
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hej klote dat je zo bang bent joh!
maar goed tis idd misschien beter als je er helemaal achter staat zeg maar.. dat maakt t wel makkelijker natuulrijk..

ikzelf was ONTZETTEND bang toen ik ana mn knie geopereerd werd.. liep al dagen te stressen en te bibberen durfde niet...
ben nl heel bang voor spuiten en was bang dat ik alles gweoon zou voelen.. dat was gelukkig niet zo
wel heel veel napijn gehad en daarom zou ik het niet snel weer doen mar goed dat is iets heel anders dan aan je ogen natuulrijk..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:21
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 08-04-2004 @ 18:43 :
hej klote dat je zo bang bent joh!
maar goed tis idd misschien beter als je er helemaal achter staat zeg maar.. dat maakt t wel makkelijker natuulrijk..

ikzelf was ONTZETTEND bang toen ik ana mn knie geopereerd werd.. liep al dagen te stressen en te bibberen durfde niet...
ben nl heel bang voor spuiten en was bang dat ik alles gweoon zou voelen.. dat was gelukkig niet zo
wel heel veel napijn gehad en daarom zou ik het niet snel weer doen mar goed dat is iets heel anders dan aan je ogen natuulrijk..
Ik wou dat ik me er overheen kon zetten maar dat lukt niet
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Nikki1986 schreef op 08-04-2004 @ 20:21 :
Ik wou dat ik me er overheen kon zetten maar dat lukt niet
Waarvoor ben je precies bang? De narcose, de operatie, erna, ...?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:32
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 20:26 :
Waarvoor ben je precies bang? De narcose, de operatie, erna, ...?
Ik ben voornamelijk bang voor de narcose. Ik ben een control-freak en kan mijzelf niet overgeven aan anderen, want op dit moment heeeel erg lastig is.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Nikki1986 schreef op 08-04-2004 @ 20:32 :
Ik ben voornamelijk bang voor de narcose. Ik ben een control-freak en kan mijzelf niet overgeven aan anderen, want op dit moment heeeel erg lastig is.
Hmm. Misschien kun je afspreken met degene die de narcose geeft dat hij/zij het pas doet als jij daar 'toestemming' voor geeft? Dan heb je iig nog een heel klein beetje het idee dat jij ergens de controle over hebt, nl wanneer je 'weg' gaat. Wanneer je voor plaatselijke verdoving kiest, heb je er dan niet minder last van? Je bent dan immers 'bij'.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:37
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 20:34 :
Hmm. Misschien kun je afspreken met degene die de narcose geeft dat hij/zij het pas doet als jij daar 'toestemming' voor geeft? Dan heb je iig nog een heel klein beetje het idee dat jij ergens de controle over hebt, nl wanneer je 'weg' gaat. Wanneer je voor plaatselijke verdoving kiest, heb je er dan niet minder last van? Je bent dan immers 'bij'.
Ik heb pas te horen gekregen dat het het beste is als ik onder algehele narcose ga, omdat ik aan beide ogen geopereerd moet worden. Ik zit eraan te denken om eens naar de huisarts te gaan, misschien kan die mij hiervan af helpen, of anders een psycholoog.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Nikki1986 schreef op 08-04-2004 @ 20:37 :
Ik heb pas te horen gekregen dat het het beste is als ik onder algehele narcose ga, omdat ik aan beide ogen geopereerd moet worden. Ik zit eraan te denken om eens naar de huisarts te gaan, misschien kan die mij hiervan af helpen, of anders een psycholoog.
Hmm. Of goed overleg met degene die je onder narcose brengt? Misschien dat als je hem of haar vertrouwt, dat de angst ook al minder groot is? Naar je huisarts gaan kan natuurlijk nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:46
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik wee tnie tof dat mogelijk is voor haar...
vaak doet de anestesist (of hoe je dat schrijft) de verdoving en die spreek je niet voor de operatie.. tenzij je er specifiek om kunt vragen maar weet niet of dat gebruikelijk is ???
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:13
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb wel met de anesthesist gesproken voor de operatie. Hij heeft me toen wel gerustgesteld (achteraf gezien wel ten onrechte... ). Ik was nl. heel bang om misselijk te worden na de operatie (heb een soort van braakfobie...).
De narcose zelf viel me heel erg mee.
Ik weet nog dat ik een soort spul binnenkreeg, dat ik zei: "ik word nu al misselijk".
Toen zei de dokter : "nee, dat denk je maar"
Toen dacht ik: "waar slaat dat nou op"
Maar voor ik dat kon zeggen was ik al weg. Echt... t gebeurt in een flits. Dus als je dat eng vindt... hoeft volgens mij niet.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:19
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
wel fijn in elkgeval dat je die kunt spreken als je dat graag wilt!
ook al was t dan nie thelemaal terecht
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 06:39
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 08-04-2004 @ 20:46 :
ik wee tnie tof dat mogelijk is voor haar...
vaak doet de anestesist (of hoe je dat schrijft) de verdoving en die spreek je niet voor de operatie.. tenzij je er specifiek om kunt vragen maar weet niet of dat gebruikelijk is ???
Je kan er idd om vragen, lijkt me, volgens mij is dat niet zo heel vreemd. Ik heb ook gezegd dat ik met zo'n kapje onder narcose wil, ik heb dat in die kamer waar ze je onder narcose brengen nog wel tien keer moeten zeggen en later in de operatiekamer nog een keer tegen de anestesist. Als je echt zo bang ed bent, dan zou ik daar gewoon om vragen ('k zou het wel van te voren goed doorspreken, niet op het laatste moment). Nee heb je, ja kan je krijgen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 08-04-2004 @ 21:32 :
Elke keer voordat ik geopeerd werd sprak ik met de anesthesist, dus die spreek je meestal juist wél voor een operatie.
Idd, ik ook. De anesthesist moet vaak nog het één en ander weten (of je je tong ver genoeg kan uitsteken i.v.m. een buisje in je keel voor het beademen ed.).

Als je echt heel erg tegen de operatie opziet en zenuwachtig bent, dan kan je ook om een pilletje vragen waar je rustig van word. Dat werkte de laatste keer bij mij echt goed! Ik was helemaal overstuur en wilde weer naar huis, dus toen maar zo'n pilletje genomen. Daarna heb ik geen seconde meer aan de operatie gedacht, ik heb alleen maar leuke gesprekken gevoerd (het is dus wel even een wat zwaarder pilletje dan je bijv. voor een examen kan innemen)

En over het ziek worden van de narcose: het kan natuurlijk altijd. Maar doordat je nuchter moet zijn word het in ieder geval beperkt. En het ligt denk ik vooral aan de persoon; wordt je normaal ook snel misselijk ed.? Bovendien hangt het ook sterk van de operatie af. Als je bijv. aan je kaak of neus geopereerd word, bestaat er een grote kans dat er bloed in je maag stroomt, waardoor je erg ziek word.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:21
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Ik ben gisteren geopereerd en ik heb gekozen voor een narcose.
Ik hoorde ook allemaal verhalen van misselijk worden enzo, maar dat was bij mij totaal niet het geval. Ik ben al een paar keer geopereerd onder plaatselijke verdoving maar da's echt niks voor mij. Ten eerste deden die prikken superveel zeer, ten tweede hoefde ik mijn operatie eigenlijk niet zonodig zelf te zien
Ik kreeg voor de operatie een of ander drankje waar ik echt supervaag van werd. Ik was totaal niet zenuwachtig en kon alleen maar lachen. Ik had ook verwacht dat je langzaamaan in slaap zou vallen, maar het gaat echt in 1 klap, ik kon niet eens denken zo van: nu ga ik slapen.

Tegen die misselijkheid kan je pilletjes vragen, die moet je slikken een uur voor de operatie, als het goed is wordt je dan niet meer misselijk. Het is echt voor ieder persoon verschillend of je misselijk wordt en ik geloof dat als je in slaap gebracht wordt met zo'n ranzig kapje dat je dan eerder misselijk wordt dan alleen een narcose via een infuus.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:27
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Het is niet zozeer de misselijkheid waar ik bang voor ben, het is meer dat ik andere mensen snel wantrouw en het moeilijk vind om mezelf aan anderen over te laten. Ik denk dat dat eerst 'weg' moet zijn voordat ik me kan laten opereren, want op zo'n manier werkt 't ook niet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Nikki1986 schreef op 09-04-2004 @ 10:27 :
Ik denk dat dat eerst 'weg' moet zijn voordat ik me kan laten opereren, want op zo'n manier werkt 't ook niet.
Met zo'n pilletje ben je al min of meer 'weg', je maakt je er dan iig niet meer druk om. En als je onder narcose gaat...dan ben je toch ook weg?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:53
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-04-2004 @ 10:33 :
Met zo'n pilletje ben je al min of meer 'weg', je maakt je er dan iig niet meer druk om. En als je onder narcose gaat...dan ben je toch ook weg?
Ik bedoel 'weg' in de zin van dat die angst voor een operatie eerst weg moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 09:59
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Ik kreeg atropine (ofzo) wat maakte dat ik ook totaal niet meer bang was. Misschien een idee om dat ook aan je arts te vragen?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Nikki1986 schreef op 09-04-2004 @ 10:53 :
Ik bedoel 'weg' in de zin van dat die angst voor een operatie eerst weg moet zijn.
Ah. En hoe kan die angst weg gaan? Of weet je dat niet? (Bij mij helpt het bv vaak als ik exact weet wat er gaat gebeuren ed.)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:34
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 08-04-2004 @ 20:46 :
ik wee tnie tof dat mogelijk is voor haar...
vaak doet de anestesist (of hoe je dat schrijft) de verdoving en die spreek je niet voor de operatie.. tenzij je er specifiek om kunt vragen maar weet niet of dat gebruikelijk is ???
Integendeel, die spreek je zelfs altijd voor een operatie.

Als je in een enigszins goed ziekenhuis zit, natuurlijk.

Dat is gewoon standaardprocedure... Hoewel het bij kleine operaties (zoals een oogoperatie) soms ook wel door een anesthesie-assistent (HBO'er) wordt gedaan.

In ieder geval heb je, ook wanneer dat niet wordt aangeboden door je arts, recht op een pre-operatief gesprek met de anesthesist (anesthesioloog, eigenlijk).
Bel even de poli oogheelkunde en vertel het aan de assistente, die kan je waarschijnlijk in contact met de poli anesthesiologie stellen, zodat je een afspraak met de anesthesioloog (of assistent) kan maken.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:35
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
kitabe schreef op 09-04-2004 @ 10:59 :
Ik kreeg atropine (ofzo) wat maakte dat ik ook totaal niet meer bang was. Misschien een idee om dat ook aan je arts te vragen?
Volgens mij kan dat in dit geval niet vanwege mogelijke nevenwerkingen van atropine, maar dat weet ik niet zeker.
Is wel een idee misschien.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:41
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 09-04-2004 @ 14:34 :
Integendeel, die spreek je zelfs altijd voor een operatie.

Als je in een enigszins goed ziekenhuis zit, natuurlijk.

Dat is gewoon standaardprocedure... Hoewel het bij kleine operaties (zoals een oogoperatie) soms ook wel door een anesthesie-assistent (HBO'er) wordt gedaan.

In ieder geval heb je, ook wanneer dat niet wordt aangeboden door je arts, recht op een pre-operatief gesprek met de anesthesist (anesthesioloog, eigenlijk).
Bel even de poli oogheelkunde en vertel het aan de assistente, die kan je waarschijnlijk in contact met de poli anesthesiologie stellen, zodat je een afspraak met de anesthesioloog (of assistent) kan maken.
Ik heb inmiddels een gespek gehad met de anesthesioloog, daar werd ik op zich wel zekerder van. Hij vertelde vanalles over de narcose, over de premedicatie, enzovoort. Op zich was ik erg tevreden met het LUMC als ziekenhuis, ze deden niet moeilijk toen ik vertelde dat ik liever niet meer wilde: ik moest er eerst nog maar eens goed over nadenken, misschien naar de huisarts voor iets kalmerends en mocht ik de operatie toch door willen laten gaan dan kon ik bellen. In principe had ik helemaal geen afspraak met de anesthesioloog, maar ik kon er zo even tussen door aangezien ik van ver moest komen. Vriendelijk en vooral flexibel, dus. Heel anders dan in het streekziekenhuis hier, daar zijn ze vooral goed in moeilijk doen. Misschien is het, zoals hun al zeiden, het beste om iets kalmerends te krijgen maar het is natuurlijk wel zo dat ik de oorzaak daarmee niet weghaal.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Nikki1986 schreef op 09-04-2004 @ 16:41 :
maar het is natuurlijk wel zo dat ik de oorzaak daarmee niet weghaal.
Daar zal waarschijnlijk ook wel aardig wat tijd over heen gaan, wil je dat eerst voor elkaar krijgen... En misschien helpt een positieve ervaring voor een volgende keer?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:32
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-04-2004 @ 16:43 :
Daar zal waarschijnlijk ook wel aardig wat tijd over heen gaan, wil je dat eerst voor elkaar krijgen... En misschien helpt een positieve ervaring voor een volgende keer?

Ja, het zal vast niet de laatste keer zijn dat ik geopereerd zal worden.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 15:04
Verwijderd
Ik zou zelf voor een lokale verdoving gaan. Ik heb al vaak verdovingen gehad en de lokale bevielen mij veel beter. Niet dta je van een narcose hondsberoerd bent ofzo, mara je verneemt het langer. Heb een paar keer 6uur en 8uur onder narcose gelegen en was van de narcose zelf niet echt beroerd alleen wel vreselijk brak! Het zelfde had ik van narcoses van 1uur en korter. Het enigste nadeel van een lokale verdoving vindt ik dat je alles mee krijgt. Maar daar tegen hebben ze ook wat. je zou kunnen vragen om een lokale verdoving in combinatie met een roesje. Een roesje val je licht inslaap en na een tijdje ben je weer op en toppie.

Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:00
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
powder-king schreef op 10-04-2004 @ 16:04 :
Ik zou zelf voor een lokale verdoving gaan. Ik heb al vaak verdovingen gehad en de lokale bevielen mij veel beter. Niet dta je van een narcose hondsberoerd bent ofzo, mara je verneemt het langer. Heb een paar keer 6uur en 8uur onder narcose gelegen en was van de narcose zelf niet echt beroerd alleen wel vreselijk brak! Het zelfde had ik van narcoses van 1uur en korter. Het enigste nadeel van een lokale verdoving vindt ik dat je alles mee krijgt. Maar daar tegen hebben ze ook wat. je zou kunnen vragen om een lokale verdoving in combinatie met een roesje. Een roesje val je licht inslaap en na een tijdje ben je weer op en toppie.

Veel succes ermee!
Ik weet wel (dat hebben mijn ouders mij vertelt) dat ik erg misselijk was na een operatie (was drie jaar destijds) en praktisch de hele dag heb overgegeven. Ook daarom lijkt mij een plaatselijk verdoving aantrekkelijker. Overigens is het wel zo dat het schijnt dat je van oogoperaties misselijker wordt van een operatie aan bijvoorbeeld je knie. Weet iemand of dat waar is?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nikki1986 schreef op 10-04-2004 @ 17:00 :
Ik weet wel (dat hebben mijn ouders mij vertelt) dat ik erg misselijk was na een operatie (was drie jaar destijds) en praktisch de hele dag heb overgegeven. Ook daarom lijkt mij een plaatselijk verdoving aantrekkelijker. Overigens is het wel zo dat het schijnt dat je van oogoperaties misselijker wordt van een operatie aan bijvoorbeeld je knie. Weet iemand of dat waar is?
Het zou te maken kunnen hebben met je evenwichtsorgaan dat je van een oogoperatie misselijker bent dan van een operatie aan je knie maar dat heeft dan weinig met de narcose te maken lijkt mij.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:10
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-04-2004 @ 18:21 :
Het zou te maken kunnen hebben met je evenwichtsorgaan dat je van een oogoperatie misselijker bent dan van een operatie aan je knie maar dat heeft dan weinig met de narcose te maken lijkt mij.
Ik ben destijds met kapje onder narcose gebracht. Ik heb wel ns gehoord dat het behoorlijk kan verschillen of je via een injectie verdoofd wordt of via een kapje....
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:09
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Nikki1986 schreef op 10-04-2004 @ 20:10 :
Ik ben destijds met kapje onder narcose gebracht. Ik heb wel ns gehoord dat het behoorlijk kan verschillen of je via een injectie verdoofd wordt of via een kapje....
Met een kapje kan het worden stopgezet als er iets fout gaat.
Bij een infuus gaat het spul erin, en dan kan het niet meer gestopt worden.

Daarom kreeg ik toen ik 12 was een kapje i.p.v. infuus...

(Weet het niet zeker, hoe dat zit, maar dit is wat ik me kan herinneren.)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 15:23
Gent
Avatar van Gent
Gent is offline
Algehele narcose!! Tijdens mijn besnijdenis heb ik plaatselijke verdoving gehad. Pfoeh, ik heb echt alles kunnen voelen wat er gedaan werd. (vezel voor vezel zeg maar, het deed niet zoveel pijn maar fijn is anders). Ik zeg dit trouwens niet om je bang te maken!


Groeten,



The Gent
__________________
The Gent
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:09
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Ehm mensen, ik kom nu ook ff met een probleempje over het ziekenhuis...:

Ik krijg binnen een maand een heel kleine operatie (5 minuutjes) om een pin (die er mei 2002 is ingezet) uit m'n linkervoet te halen.

Ik had er ook één in m'n rechtervoet maar die is er al uitgehaald onder narcose.

Nu kwam de dokter vandaag met het idee om de pin uit m'n linkervoet met een ruggeprik eruit te halen. Nu weet ik dus niet of ik dat wel wil... Ik heb tot nu toe (de andere 4 grotere operaties + de kleine operatie voor de pin van m'n rechtervoet) steeds narcose gehad. En ik weet niet of ik er wel bij wil blijven.

Je krijgt dan wel zo'n scherm voor je enzo, maar ik weet niet, narcose vind ik tot nu toe nog steeds wel het 'fijnste'...nu komt dus waar het omgaat: als ik weer voor narcose kies zal ik waarschijnlijk weer 1-2 weken school missen, klinkt leuk, maar niet als je het hele jaar al veel school hebt gemist (zoals ik) waardoor er twijfel bestaat of je over gaat, dus wat moet ik doen!!!???

narcose op ruggeprik (ohja, doet de ruggeprik nou pijn of niet, de dokter en m'n ouders zeggen van niet omdat ik nog jong ben en dan zou het makkelijker gaan ofzo, maar heel veel anderen die ik spreek zeggen dat het heel erg pijn doet, dus please help me!!!)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:27
-CeaiLLóiG-
Avatar van -CeaiLLóiG-
-CeaiLLóiG- is offline
Ik zou eerlijk gezegt, maakt niet uit voor wat voorn operatie, gaan voor volledige narcose. Ik ben twee keer geopereerd onder narcose. De eerste keer zou het ook een dagbehandeling zijn, maar omdat ik zo ziek was mocht ik blijven slapen. Dus het scheelt ook wel dat als je echt heel misselijk bent en ziek je mag blijven slapen (als het ziekenhuis niet te vol ligt). En over een ruggeprik weet ik niet veel. K heb wel een keer op tv een meisje gezien van 16 die een ruggeprik kreeg en tog wel behoorlijk verkrampte.. Het schijnt dan ook dat je benen heel vaag voelen, maar dat weet ik allemaal niet zeker... Iig.. iedereen die nog moet: VEEL SUCCES
__________________
VIRESCIT VULNERE VIRTUS
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:13
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Tja, ik weet het nog steeds niet want het schijnt dus dat als je ontspant het minder/geen pijn doet, naja, ik zie het wel. Blijf a.u.b. berichten sturen want ik weet het dus nog steeds niet

mzzl,

Zjongen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:33
Nikki1986
Nikki1986 is offline
Citaat:
-CeaiLLóiG- schreef op 13-04-2004 @ 22:27 :
Ik zou eerlijk gezegt, maakt niet uit voor wat voorn operatie, gaan voor volledige narcose. Ik ben twee keer geopereerd onder narcose. De eerste keer zou het ook een dagbehandeling zijn, maar omdat ik zo ziek was mocht ik blijven slapen. Dus het scheelt ook wel dat als je echt heel misselijk bent en ziek je mag blijven slapen (als het ziekenhuis niet te vol ligt). En over een ruggeprik weet ik niet veel. K heb wel een keer op tv een meisje gezien van 16 die een ruggeprik kreeg en tog wel behoorlijk verkrampte.. Het schijnt dan ook dat je benen heel vaag voelen, maar dat weet ik allemaal niet zeker... Iig.. iedereen die nog moet: VEEL SUCCES

Hehe, dat hoop ik dat ik mag blijven slapen....dat lijkt me veel fijner aangezien ik die 3 uur in de auto echt niet zie zitten. Ik ben zelf al vrij snel wagenziek dus je kunt wel nagaan wat er zal gebeuren als je net bent geopereerd en vervolgens in de auto mag....
Ik ken een meisje die het aan haar blindedarm had, ze heeft een ruggeprik gehad en dat beviel voor zover ik het weet goed. Ze was gezellig aan het kwebbelen met de chirurg over van alles en nog wat er vroeg tussendoor even hoe het ging. Viel allemaal mee dus....
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid wijsheidstanden
elke5
12 31-05-2009 17:39
Lichaam & Gezondheid Neuspoliepen verwijderen
Ingetjuhh
15 11-10-2006 17:26
Seksualiteit Besneden
Bubbeldoosje
51 20-07-2006 13:31
Lichaam & Gezondheid Verstandskiezen
MB
55 03-08-2005 20:34
Lichaam & Gezondheid Prik tegen Rodehond
Suzanne_2003
118 25-11-2003 10:48
Lichaam & Gezondheid Welke operaties heb je ondergaan?
Rabbi Daniel
37 18-10-2002 20:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.