Advertentie | |
|
05-07-2005, 11:38 | ||
Citaat:
ik weet niet eigelijk of iemand dit allemaal wel snapt, bedoel ik niet lullig ofzo maar het is nogal ingewikkeld. miss is dit ook wel veel te vaag allemaal om uberhuapt te vragen...
05-07-2005, 12:32 | ||
Citaat:
05-07-2005, 12:37 | ||
Citaat:
|
05-07-2005, 12:48 | ||
Citaat:
05-07-2005, 13:46 | ||
Citaat:
Ik verstop mijn extremen. Ik ben altijd een beetje bang dat mensen de kracht van m'n liefde, verontwaardiging, enthousiasme, woede, etc. niet aan kunnen of dat ze er bang voor worden. Draag geen masker, maar een neutralisator. Alles word een beetje naar het midden getrokken.
05-07-2005, 14:42 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-07-2005, 15:37 | ||
Citaat:
05-07-2005, 21:06 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
06-07-2005, 22:53 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
06-07-2005, 23:54 | ||
Citaat:
|
18-07-2005, 18:29 | ||
Citaat:
Daarbij komt nog bij dat ik als kind best te vertrouwend was wanneer het op mensen aan kwam (mijn vertrouwen werd dus de nodige keren beschaamd), heb toch wel moeten leren dat zeker 90% van de mensen niet te vertrouwen zijn. Ik vertrouw daarom ook maar heel moeilijk mensen, en geef mezelf heel erg moeilijk bloot - en het dragen van een masker is dan wel heel erg handig. Ik laat mezelf nooit echt zien wie ik echt ben - thuis ben ik het meest mezelf, maar ook niet helemaal, omdat ik mijn ouders en zusjes ook niet voor de volle 100% kan vertrouwen. Hier in huis is privacy namelijk niet zo belangrijk als in de meeste Nederlandse gezinnen. Ik draag een verschillend masker, afhankelijk van de situatie en van de persoon met wie ik aan het praten ben. Ik heb het gevoel dat ik echt een soort kameleon ben, eigenlijk - en dat wordt ook in de hand gewerkt door de problematiek die bij mijn lichamelijke beperking hoort. Ik weet wel dat ik ook niet echt gelukkig word van dat masker, want het belemmert me wel bij mijn sociale contacten (wat betreft diepgang, e.d.), maar ik kan het gewoon niet opbrengen om het af te doen. Ik ben namelijk een keer verliefd geworden op iemand, en die heeft dus 'zomaar', schijnbaar zonder moeite, door mijn muur heen weten te breken - en daar ben ik heel erg ondersteboven van geweest. Ik houd mijn wereldje en gevoelsleven het liefst ordelijk, en onder mijn controle - en dat was met die verliefdheid dus niet mogelijk. Daar heb ik het echt moeilijk mee gehad. Toen die verliefdheid dan ook eindelijk over was, was voor mij duidelijk dat ik nooit aan een relatie wil beginnen - want dat gevoel wil ik nooit meer meemaken. Ik ben te zeer een kluizenaarstype, te introvert, te gevoelig en op mezelf gericht voor dat soort dingen. Niet dat ik dat erg vind, maar ik vind het veilig zo. Ja, best een complicerend karakter heb ik - ik begrijp het ook nog niet allemaal zelf, moet toch nadenken als ik dit hele verhaal schrijf. Maar dat komt omdat een verhaal altijd meerdere kanten en invalshoeken heeft, en als je dat dan allemaal gaat analyseren, wordt dat een heel langdradig verhaal en raak je het spoor kwijt. Maar ja, om een lang verhaal kort te maken - ja, ik draag ook een masker. En ja, ook ik vind het tonen van gevoelens een teken van zwakte, met name huilen. Intimiteit verafschuw ik (knuffels kan ik al niet verdragen), want dat vereist een bepaalde openstelling van je gevoelens e.d. Hmm. Dat is het, denk ik.
28-07-2005, 00:09 | ||
Citaat:
waarom ik mezelf nooit uit aan anderen? ja ik weet et eigenlijk niet, het voelt ongelofelijk kut. net alsof ik naakt ben ofzo klinkt miss beetje gek...
28-07-2005, 01:20 | ||
Citaat:
Volgens mij ben je gewoon verlegen aangelegd. Dat maak niet uit ik heb dat ook. Beter dan iemand die spontaan is en alles aan jan en allemaal alles verteld
28-07-2005, 10:45 | ||
Citaat:
Je kan altijd proberen een ander masker op te zetten; hoe onnatuurlijk of geforceerd dat misschien ook voelt en overkomt .. maar op een gegeven moment went dat wel. |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn masker. Sorry.x | 5 | 04-01-2011 17:50 | |
Psychologie |
Maskers Hanooss | 21 | 07-10-2008 11:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gebruiken jullie weleens een masker? Verwijderd | 20 | 09-05-2006 10:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Masker cyntha | 4 | 12-05-2004 22:13 | |