Advertentie | |
|
16-10-2002, 18:22 | |
Over het betoog:
Ik heb er [betoog] bijgezet. Dat is weer wat duidelijker he De link naar je oma komt te laat. Ik vraag mezelf het hele betoog dan af waarom je je oma in vredesnaam in de titel noemt, maar krijg later pas, als mosterd na de maaltijd de oma-reden. Het betoog zelf is aardig geschreven, maar niet vernieuwend en niet krachtig, want eigenlijk wel handig is bij een betoog. Ik ben het zelf helemaal niet met de stelling eens, ik vind juist wel dat de tranen, emoties en dergelijke van het Koningshuis moeten worden gezien. Heel Nederland betaald veel geld voor de oranjes. Daar mogen wij uiteraard wat voor terug zien. En daar de meeste oranje-fans nog steeds kicken en geilen op het verdriet van de oranjes, willen zij dat zien. Die vier miljoen extra die Beatrix er nu per jaar bijkrijgt, moeten die camera's m.i. wel compenseren. Want ben ik nu echt de enige die het lichtpunt ziet? Toen ik hoorde dat Claus dood was, ging ik stilletjes juichen. Want dit is weer een uitgavepost minder. Oké, het is beroerd en lullig, maar de man is iets van 74 geworden! Dat is echt oud genoeg om een mooi leven geleid te hebben, er sterven zat mensen die véél jonger zijn en die een véél slechter leven hebben gehad. Helaas is ons (inmiddels bijna demissionair) kabinet niet slim genoeg om dat geld wat anders naar Claus zou gaan, goed en verstandig te besteden. Helaas. Overigens heb ik een hekel aan de echte oranje-fans. Maar ik zou dan eerder de koningsfamilie afschaffen en een president aanschaffen. En niet de publiciteit aanpakken.
16-10-2002, 20:50 | ||
Ok. Het koningshuis kost veel geld en kranten moeten ook ergens van bestaan, maar 4 keer een 'bijna' huilende beatrix in de telegraaf is ook zwaar overdreven. Wat denken jullie dat het fijne demissionaire kabinet gaat kosten? Al die lui krijgen een riante wachtgeldregeling wat ook een fortuin kost. Ok, het is dan eenmalig, maar het kost toch een vermogen. Ik heb vandaag op de tv gehoort dat ze zo'n €7000,- per persoon per maand krijgen gedurende 2 jaar.
Ook kunnen de bedragen die die mensen in het koningshuis krijgen wel wat minder, maar we moeten ook de kostenposten niet vergeten zoals onderhout van de gebouwen. Of dat nu door hen betaalt wordt of door de regering als er geen koningshuis meer is, het wordt allemaal door ons betaalt. Persoonlijk heb ik liever een koningshuis dan een precident. Zo'n man kost ook handenvol geld en je krijgt ook niet bepaalt altijd de keuze tussen de beste mensen. Kijk maar naar de VS. Het is daar naar mijn inzien echt kiezen tussen 2 slechte waarvan je naar je mening de minst slechte van de 2 moet kiezen. De Koning(in) heeft op zich 'bijna' geen (ik weet niet precies hoeveel) politieke macht. Ze zit er meer voor de show en om Nederland te promoten en als een persoon dat er voor seremonies is en de mensen te troosten als er wat gebeurt is (een ramp ofzo). Dat geeft troost, het gevoel dat er echt naar je geluistert wordt, ook al heeft ze geen macht, maar omdat zij zo'n aanzien heeft geeft het je het gevoel dat iedereen aan je denkt en je steunt. Verder vind ik het jammer om zo'n tradietie af te schaffen. Ze hebben toch geen (directe politieke) macht en kunnen veel voor ons land betekenen (Ik revereer hier naar prins Claus) en ook voor andere mensen. Even terug naar het topic: Ik ben het met het commentaar van Scimmia eens. Citaat:
17-10-2002, 11:19 | |
Ik ben het zo ontzettend met je eens!! Ik weet niet of je dit betoog moet inleveren, ofzow, want (het spijt me dat ik het zeg) het is niet fantastisch goed geschreven. Als je gewoon je mening wilde geven, dan is dat goed gelukt. Ik snap precies wat je bedoelt, en dat ben ik dus echt voor 100% met je eens.
17-10-2002, 14:49 | |
En nu, na een paar reacties, komt dan de verdere uitleg
Het was mijn bedoeling om mijn mening te verwoorden op een manier waarop mensen het zouden lezen, dus dat het niet gaat vervelen of dat men er helemaal niet aan begint... [Lucky Duck weer, onder weer een andere naam ]
17-10-2002, 22:15 | ||
Citaat:
17-10-2002, 23:35 | ||
Citaat:
18-10-2002, 11:16 | |
Goed !
Tsjah.. de koninklijke familie zou bijna een amusementsprogramma krijgen.. "de begrafenis van claus in zeven delen" "Mis het deze week niet! Beatrix huilt! Nu in close up!" "Raad de kleur van het ondergoed van Maxima en win een koelkast!" ...
18-10-2002, 11:42 | ||
Citaat:
18-10-2002, 12:18 | ||
Citaat:
18-10-2002, 16:23 | |
Verwijderd
|
Ik ga me niet mengen in de politieke discussie, tenzij jullie me daar heel graag willen hebben en me heel erg veel geld of anders hamsters geven.
Betreffende het betoog; je hebt een mening en je weet die duidelijk en vrij kort weer te geven. Om de verwende, door-de-televisie-doodgeslagen Nederlander echter te pakken, zal je toch met meer uit de kast moeten komen. Snijdende zinssneden, aandachtrekkende alliteraties of toch anders een woordgrap of twee. Maak het sappiger, zonder aan inhoud onder te doen. Het onderwerp kon trouwens wel origineler. Dit is een vaak geuitte klacht en geen nieuws. Als je dan wilt 'blijven hangen' in het vergiet van een hoofd van de lezers, moet je het wel heel erg goed aanpakken. Ik heb overigens alles van Claus' begrafenis gemist. De val van het kabinet is ook aan mij voorbij gegaan en God weet wat er allemaal nog meer gebeurd is. Edinburgh is best leuk, maar er zou geen zee voor moeten liggen. LUH-3417 |
18-10-2002, 17:02 | ||
Citaat:
|
|
|