Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2007, 18:21
polysix
polysix is offline
Dag heren met verstand,

Ik heb een mooi drumstelletje staan maar heb vaak s'avonds pas tijd om te spelen, mijn buren vinden dat minder leuk en dus denk ik dat het moment is aangebroken dat ik een elektronische voor erbij moet kopen. Het vorige topic hierover is van 2005 dus tijd voor een nieuwe.

Ik heb niet veel eisen, het moet in ieder geval comfortabel spelen en beschikken over degelijke geluiden, midi en dergelijke zouden een leuke extra zijn maar eigenlijk gebruik ik dat toch nooit.

Budget is ongeveer 400, a 500 piek. 2ehands geen bezwaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2007, 20:17
Verwijderd
Te weinig geld om iets fatsoenlijks voor te kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 20:49
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Veel beter dan iets als dit krijg je niet voor dat geld, en dan heb je een nog wel redelijke sound module en behoorlijk crappy drumpads. Een vriend van me ging ook voor een dergelijke oplossing, en daar zijn vrij snel al twee pads doorgescheurd en één van de cymbals is nauwelijks meer gevoelig. Slecht idee dus.

Misschien dat je tweedehands iets meer kans van slagen hebt?
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2007, 23:19
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
wat Metallicat zegt.

als je onder de 1000 euro wil blijven en je wil iets wat enigszins speelt (goede pads) en degelijk is dan is 2de hands de enige optie, en dan moet je lang zoeken vrees ik. Het gros van de prijs zit m overigens in de module geloof ik.

Let ook op, bij de wat hardere rubberen pads heb je nogsteeds een vrij hard 'tik' geluid, vooral met de bassdrum. Ik weet niet wat de situatie is qua buren; maar in een kamer langs/onder/boven je kan je het vaak nog wel horen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 10:27
polysix
polysix is offline
Daar was ik al bang voor.

Op marktplaats zie ik veel van die Hayman setjes staan, zijn die net zo slecht als de stokken onder hun naam? En kunnen jullie setjes noemen waar ik op moet letten op de tweedehandsmarkt?


Ook hoor ik wel eens wat over mensen die een elektronisch setje maken van hun oude set door er meshheads en triggers op te doen, lijkt me omslachtig maar misschien is dat een goede optie?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 11:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Daar was ik al bang voor.

Op marktplaats zie ik veel van die Hayman setjes staan, zijn die net zo slecht als de stokken onder hun naam? En kunnen jullie setjes noemen waar ik op moet letten op de tweedehandsmarkt?


Ook hoor ik wel eens wat over mensen die een elektronisch setje maken van hun oude set door er meshheads en triggers op te doen, lijkt me omslachtig maar misschien is dat een goede optie?
Ik heb ooit op zo'n hayman gespeeld en het is idd 3x niks, erg fragiel allemaal. Qua 'setjes', je komt toch meestal uit bij de gangbare merken (Roland, Yamaha, etc).

en ja, oude kit kopen/gebruiken met meshheads en triggers is te doen; je kan bv ook kijken naar een pearl rhytm traveler (compact setje). Verder ben je nog wel het nodige kwijt aan tijd, en een die modules blijven prijzig.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 22:15
polysix
polysix is offline
Vanavond bij een kennis een setje gecheckt. Het ging om de td 3.

Nu vind ik hier een mooi setje met de zelfde module.
De pads zijn gemaakt door Millenium, nog nooit van gehoord echter. Iemand ervaringen mee? (en staan er op harmony central geen drum reviews?)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 12:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nooit van gehoord; klinkt n beetje als n cheap knockoff ;P
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 13:51
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Is flink crap, dat drumstel van die vriend van me was ook van Millenium, zie voorgaande post. Kapot binnen een maand.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 18:23
polysix
polysix is offline
Ik heb nog een oud akoestisch setje liggen, ombouwen naar een elektronisch setje met gaasvellen lijkt me best te doen.

Wat heb ik daar voor nodig naast een module en gaasvellen?

Triggers, heeft er iemand aanraders?
Nepbekkens. idem, aanraders?
Snoeren.
anders nog iets?

Ik weet zeker dat er een site moet zijn met alle informatie die ik nodig heb maar het is lastig googlen. Weet iemand toevallig hoe dat zit?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 18:59
polysix
polysix is offline
"Ik gebruik voor al mijn trommels (zeven in totaal, inclusief snare en base) Pearl Muffl gaasvellen. Die heb ik getriggerd met DDrum Redshots. Verder gebruik ik voor mijn crashes en ride Roland CY-6 elektronische bekkens en een Roland PD-6 drumpad als hi-hat (met ook een FD-7 hi-hat control pedaal).

Dit alles heb ik gekoppeld aan de Alesis DM5."

aldus een ander forum
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 12:17
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
is een oplossing. ben wel benieuwd wat je kwijt bent. En er zijn geen algemene sites met dit soort dingen; wat forum's afstruinen werkt vaak het beste.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 22-12-2007, 22:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
is een oplossing. ben wel benieuwd wat je kwijt bent. En er zijn geen algemene sites met dit soort dingen; wat forum's afstruinen werkt vaak het beste.
Zat bij een vriend van me door het karige feedback blaadje te kijken..setje fatsoenlijke triggers is rond de 130; een redelijke drumbrain begint vanaf de 250, setje gaasvellen gok ik rond de 60 voor heel de set. En dan heb je nog niks qua hihat/bekkenwerk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 26-12-2007, 22:46
polysix
polysix is offline
Na wat research kom ik op het volgende uit:

1
2
3

Ik ben toch heel erg aan het overwegen om een conversie te doen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 22:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
klinkt goed allemaal; als je er de tijd en moeite voor over hebt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Software & Hardware mini disc
neo_1986
54 20-08-2001 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.