Advertentie | |
|
![]() |
|
Om maar even ontopic te gaan
![]() Gelukkig bezorgen ze geen flessenpost in Amsterdam. want tijden zijn veranderd zoals moeder aarde haar rug keert terwijl wij keer op keer herhalen wat we moeten doen, voordat de wateren onze monden vullen. Van schaamte laten wij onze trots vallen in de waterplassen en duwen de met zand gevulde zakken verder vooruit, wetend dat geen wonder ons kan helpen.
|
wetend dat geen wonder ons kan helpen
huilen we een zomer aan elkaar met losse steken trek de natte slierten voor je ogen uit de weg, tik de resten van de asbak in je sigaret wil je handen haken in de naden van mijn vest, neem de dichtheid op tussen hier en de rest doe de deuren dicht, veeg de stoep en sluit de ramen daar liggen alle draden die ik weer heb weggedaan UPPP. |
![]() |
|
Daar liggen alle draden die ik weer heb weggedaan.
Vergeten stof van dagen, allengs naar jaren vertaald. Verweven tot vermetelheid, ooit andersdaags verdwaald, tezamen met de wegen die ik toch niet ben begaan. 'k heb mijn spinsels vergaard, mijn dromen bedongen maar niemand kan zien wat ik zwijgend heb verzonnen.
|
Wow die is echt leuk, elysea!!!
Ik hoor het niet te weten maar de druppels vallen op het raam dat net gewassen is door tranen uit betere getijden overvloedig overgaand in eb De mol nam zijn bes mee in de as des es- doorn. Ik sla het boek, de bladzijde open en om Ritselblader tot het requiem mijn hart bereikt. |
![]() |
|
![]() |
Ritselblader tot het requiem mijn hart bereikt.
Boud en overvloedig de surrealiteit Dat zijn gevoel van, superioriteit en grootsheid. Niet overeenkwam met de tand des tijds na zijn verkiezingsstrijd. Een pyrrusoveroverwinning, naar blijkt gecreëerd door de realitijd. (Sorry voor mijn kwantiteit) |
![]() |
|
neem me, meer.
Neem me weer. Neem me weer meer mee. Want ik zweef zo in jouw armen - neem me mee. Heb me, lief, heb me lief. Heb me weer meer lief. Want ik adem van jouw liefde - heb me lief. Raak me, weer. Raak me weer. Raak me weer meer aan. Want jouw lichaam voedt mijn glimlach, raak me aan. Sla me neer. Sla me weer. Sla me weer meer neer. Want die pijn, die maakt me zeker, sla me neer. Als ik huil. Als ik treur. Want ik huil weer meer. Als ik tranen laat, verlaat me, als ik huil. En kom dan weer. |
![]() |
|
En kom dan weer.
Ik zie je gaan wachtend op de volgende keer Offtopic: want dichten zonder rijm lukt mij al helemaal niet ![]()
|
en wij hebben het gedaan
als de kinderen die we zijn we namen onze jassen en scheurden er een hoek af we schaafden onze vingers en noemden het een kring en wij zijn geworden naar het voorbeeld van de tuin we zijn gegroeid tot boven onze moeders en we hebben angstig door het bos gerend tot we naar gras geurden
|
Als een piraat giert met zijn ene oog door
verre kijker en de ander op de grond. Papegaaigezang herhalend elk zijn bonkstap bonkstap spiraal- en zigzaggend doorheen het huis der trappen als een piraat verkist zijn schatten zeewaardig zeewierige schelpenschepen elk een stukje van de zee. |
![]() |
|
Naar de zee, vér beneden de baren
stroomafwaarts vlieden we, varen vanzelf; de rivier is een molen die wentelt en maalt. De rollende stenen die we eens waren zijn zo snel verpulverd, zinken nu af; ons slijk is verwaterd, het verdunt en verdwijnt. Offtopic: Meh, ver-,ver-,ver-, ver- ![]()
|
Onze jungle muteert ongeremd,
de wildernis is altijd aangepast. Ons woud lijkt misschien wel getemd maar is geenszins door ons verrast. We leggen onze wetten op en wegen neer, maar tijd en de jungle verteren het weer. We harken aan en branden plat, maar rimboe en geduld overleven ook dat. Het is je best duidelijk, al wil je 't niet horen. Beschaving is het échte onkruid, en de mens heeft bij voorbaat verloren.
|
De mens heeft bij voorbaat verloren,
want geen enkele wereld is te winnen met een vlot. Op het strand liggen de schepen ons te wachten knikt de zee ons onuitstrekbaar tegemoet en joelend wuiven duizenden beesten, want de ark is gedoemd te vergaan. Ooit een spoor zal níemand van ons vinden, alleen de mythe zal blijven bestaan. Offtopic: Oei, lang geleden dat ik gedicht heb/ op DoP was. Maar het moest maar weer eens. Gewoon beginnen helpt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Alleen de mythe zal blijven bestaan,
die op den duur niemand meer zal geloven. Enkele sekten zullen ons ras enkel loven, tot ook deze laatsten vergaan. Alleen de aarde zal nog van ons weten, niets is in het verleden gemaakt dat niet bleef, dat zijn plichten verzaakte. Ook de aarde is eeuwig en zal niet vergeten. In haar zullen we blijven bestaan. Offtopic: he bah, twee keer eindigen op -bestaan. ![]() |
![]() |
|
In haar zullen we blijven bestaan
aan en afgaan dichtbij en ver vandaan kloppend hart, volle, danwel nieuwe maan. Ik adem in laat de lucht glijden over borsten over dijen in en uit vernauwen, verwijden rondgang, leven en verleiden Ik wil met je vrijen. Offtopic: wat ben ik toch gemeen Laatst gewijzigd op 29-10-2008 om 20:30. Reden: offtopic toevoegen |
![]() |
|
En kus me
Laat me zien dat je om me geeft Laat je gaan uit deze wereld Naar een wereld die alleen wij delen En bemin me Als een bloem in de lentezon Als vele insecten in de lucht Zodat de zon op je huid warmt En verlies me In je ogen als saffieren In de handen van een vakman Tot de ochtend weer komt
|
Tot de ochtend weer komt
zul je naast me blijven beloof je me dat? Ja, je blijft. Jij blijft en ik ga en ik zal op je wachten Tot de nieuwe ochtend komt, wacht jij op mij. De winter van mijn leven voel ik dooien, voel ik sterven. Maar je zal herboren worden, net als ik. Dus we wachten. |
![]() |
|
Dus we wachten
Dus we zuchten Dus we huilen Dus we kijken Naar de heuvels Naar de straat Naar de velden Naar de horizon Op zoek naar vlaggen Op zoek naar laarzen Op zoek naar de glinstering Op zoek naar het leger Vrezend voor nieuws Vrezend voor stilte Vrezend voor karren Vrezend voor doden Dus we wachten op je terugkomst Naar huis moet je komen Op zoek naar vrede en liefde Vrezend voor oorlog en geweld Laat geen zwaard je ooit vinden
Laatst gewijzigd op 30-10-2008 om 15:15. Reden: Spatietje vergeten :bloos: |
![]() |
|
O wauw geweldig Kitten!
Laat geen zwaard je ooit vinden Want de zwaan die weet het wel De lange grijze baard schaduwt over water onder oevergewassen heen en weer keren maar nooit terug. De punt bereikt zijn stierenoog het watert rode dansers doelloos zoeken synchroonsyndromen, de maan. Ter aarde vallen sleept zijn wijsheid door het zand druppeltjes gedachten door de grond. Maar mieren pakken op wat jij niet meer kan houden En zo blijft de cirkel schaamteloos. Kijkend door een raam zonder het glas te spotten is net als... |
![]() |
|
Kijkend door het raam
zonder het glas te spotten is net als... Wacht Eigenlijk is het logisch Want waarom zou je Als je kan denken Spotten met glas? En waarom zou je denken Als je kan voelen? Of waarom zou je voelen Als je kan horen? Horen, ja dat is wat ik wil Muziek in mijn oren Melodie die heen en weer springt Zang die verhalen verteld Meer dan hun betekenis geeft Muziek die mijn wezen omringt Opbouwt naar een crescendo Spanning in de tonen stopt De wind laat suizen door de kamer De haren op je nek overeind laat staan Het spat een orgasme van kleuren uit elkaar!
|
Het spat een orgasme van kleuren uit elkaar!
Veel te lang heeft het moeten wachen Te veel leugens moeten horen Veel te lang heeft het moeten huilen Om elke leugen een traantje of duizend Genoeg is genoeg Die tijd is al lang voorbij En nu het eindelijk mag zijn Zijn wat het is Is het weer blij Een penseel
|
Die zal zalig zijn
Hij die het woord verspreid Die mensen wegbrengt van zonde en geniep Die zachtjes zijn geloof beleid Maar wat zullen we geloven Als er geen reden is te vrezen Of te denken dat er zoiets is Als een fictief omnipotent wezen
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Archieftopic: wie schreef wat wanneer? Verwijderd | 17 | 01-02-2007 11:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Brand in Peru, zeker 240 doden. Isa | 11 | 06-07-2006 16:18 |