Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2008, 18:59
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Ik heb hier één PC in het netwerk dat erg traag tot niet werkend internet heeft. Het is niet browserspecifiek: Al het HTTP verkeer dat erover gaat is érg traag, maar Internet Explorer is wel sneller met laden dan Opera maar dat komt misschien door de proxy die ik daar in heb gesteld.
Ik heb de caches al geleegd, temp. internet files weggegooid, virusscan eroverheen gehaald, een clean up van het systeem uitgevoerd. Héél af en toe is het weer snel als vanouds, maar dat is binnen no-time weer over.
Daarnaast gaan torrentfiles wel op normale snelheid, SSH en telnet ook en FTP geen enkel probleem, etc.. Alleen het HTTP verkeer doet raar.

Mijn PDA en laptop krijgen wel pagina's op normale snelheid binnen en online gamen op de Wii gaat ook geheel zonder lag.

Met andere woorden: Ik heb geen énkel idee waar het vandaan komt en heb ook geen idee in welke richting ik moet gaan zoeken. Heeft iemand een idee?
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2008, 19:23
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Al gescand op spyware? Je kunt ook hier een HijackThis logje posten.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 19:33
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Ook gedaan en daar kwam ook niet écht veel uit: Standaard tracking cookies en het verwijderen van deze deed ook niets.
'k Zal HijackThis 's bekijken zometeen. Helemaal vergeten.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 19:39
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...0#post27422250
HijackThis logfile.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 19:48
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik heb ff snel naar je logje gekeken en kon (tot nu toe) geen vreemde dingen vinden.
Uit ervaring weet ik dat wanneer je bezig bent met een torrent, dat het bandbreedte vreet.
maar dan zou je tijdens het gebruik van je ftp-server/client dat moeten merken.

Je zou bijvoorbeeld een networkpackagemonitor de boel laten scannen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 20:04
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
De maximale up- en download van de torrentclient staan zo gelimiteerd dat HTTP verkeer zonder problemen verstuurd kan worden. Daarnaast staat deze nu niet aan, dus da's het punt niet.

's Naar een packetsniffer kijken.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 20:34
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik zie wel allemaal McAfee troep. Zet dat eens uit, en dan vooral dat mcproxy.exe geval; dat zal wel een soort "veiligheids"filter zijn en ik kan me zo voorstellen dat dat de snelheid niet ten goede komt. Zou ook verklaren waarom alleen het HTTP-verkeer traag is.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 22:09
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Niets. Sterker nog: mcproxy start zichzelf direct erna opnieuw op, dus echt monitoren kan ik niet.
Er is, wat dat betreft ook niets verandert, aan de set-up en config van het programma en het heeft altijd prima gewerkt...
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 22:12
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Ik zie wel allemaal McAfee troep. Zet dat eens uit, en dan vooral dat mcproxy.exe geval; dat zal wel een soort "veiligheids"filter zijn en ik kan me zo voorstellen dat dat de snelheid niet ten goede komt. Zou ook verklaren waarom alleen het HTTP-verkeer traag is.
Je vergeet wel de max. connections. Een heel belangrijke. Standaard staat deze vrij hoog en weet goed je rouer bezig te houden.
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 06:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Niets. Sterker nog: mcproxy start zichzelf direct erna opnieuw op, dus echt monitoren kan ik niet.
Er is, wat dat betreft ook niets verandert, aan de set-up en config van het programma en het heeft altijd prima gewerkt...
Dat zegt op zich niet zoveel, dergelijke programma's hebben altijd de neiging om zomaar ineens problemen te gaan veroorzaken

Ik neem aan dat er heus wel een manier is om McAfee uit te schakelen? Desnoods deïnstalleren. Probeer anders eerst eens de PC in Safe Mode met netwerkondersteuning (bij het booten, vóór het laadscherm van Windows verschijnt, op F8 rammen) te starten, als het goed is wordt McAfee dan niet opgestart.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 09:30
Verwijderd
Of je zet McAfee ff uit via MsConfig (uitvoeren > msconfig > tabblad opstarten). Kun je meteen zien of dat het probleem is.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 12:11
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Ik heb nog niet de tijd gehad / genomen om één van de ideeën te proberen, maar het vreemde is dat mijn internet het nu alweer 2 dagen goed doet, alsof er nooit wat is geweest. Alhoewel er nog wel steeds hiccups zijn, dus ik ga het zeker proberen.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware foutje in html code
Evelientjuh
16 16-07-2003 08:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.