|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vinden jullie van homo's lesbi's of bi's? | |||
Hartstikke Normaal |
![]() ![]() ![]() ![]() |
164 | 77.73% |
Niks tegen ze, maar wil ze ook niet kennen |
22 | 10.43% |
't is gewoon een ziekte! |
25 | 11.85% |
Aantal stemmers: 211. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
En lees gvd wat ik schrijf. Ik heb het hier over uitingen die stereotypisch aan holebi's worden toegeschreven, niet het uiten van hun geaardheid. Dat is een enorme verschil! Want ik ken ook homofiele mannen waaraan totaal niet te merken is dat ze homo zijn aan hun gedrag of kleding, behalve dan dat ze een vriend hebben en daar mee hand-in-hand over straat lopen. Je verbind het uiten van je geaardheid aan een aantal gedragingen of kledingkeuze 'omdat homo's nou eenmaal zo zijn'. Nou dat is echt dikke onzin. Ik ben hetero, of ik nou rondloop in een strakke legging en de hele tijd de stem van mijn vriendin probeer na te doen, of als ik in emo kledij over straat ga en alleen maar praat over het doorsnijden van mijn polsen. Dat maakt niet uit. En het interessante is dat jij mij hier nu een beetje loop weg te zetten als iemand die homo's in zijn omgeving niet accepteert, of in ieder geval vind dat ze zich aan moeten passen. Ik vind het echt onzin dat je me daarmee dwingt mijn positie ten over mijn holebi kennissen te verdedigen. Daar heb ik geen zin in, want mijn vrienden zijn mijn vrienden en die weten wat ik van hen vind, in zowel positieve en negatieve zin. En fuck dat idee van de Palestijnen. Die partijen zijn beide fout. Het zijn gewoon fijne sjaals. En wat maakt het uit dat ik ze homofiel noem? Dat is gewoon een beschrijving die al lang gangbaar is, en homo is hier een afkorting van. @Mark: Homofilie is een onder meerdere dieren vastgestelde genetische variatie die tot versterking van de groep kan leiden. Homofiele mannetjes dieren zijn namelijk geen concurrentie voor de hetero mannen en kunnen daardoor zonder problemen in een groep met (te veel) mannetjes leven. Ze hebben namelijk wel de fysieke eigenschappen van een mannetje van de soort, wat een voordeel kan zijn. Bij vrouwtjes leidt in de meeste gevallen homofiel gedrag tot een grotere binding tussen de vrouwtjes in een groep. Dit betekend dat er meer binding is in de groep en daardoor sterker. Daarnaast is de hoeveelheid jongen van homofiele vrouwtjes dieren niet zo veel lager, noch de kwaliteit van de jongen of de zorg. Het is dus niet echt een afwijking, maar een logische genetische gedrags variatie die voornamelijk naar voren komt bij grote populaties. Daarin is namelijk het verminderen van agressie meer van belang dan bij suboptimale populaties waarbij maximale voortplanting van de mannetjes wordt geeist. @Mafkees: Het is niet raar dat er in deze wereld nog mensen met ouderwetse, achterhaalde dogmas rondlopen. Je ziet bijvoorbeeld dat we hier in Nederland ook nog steeds een biblebelt hebben.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien, waarom doe je zo agressief? Hoe wil je kritiek uiten op Staphorsters als je zelf zwaar intolerant reageert? Om van je totale gebrek aan kennis over zowel homseksualiteit door de geschiedenis heen en de geschiedenis van de Palestijnen nog maar te zwijgen.
Laatst gewijzigd op 14-10-2008 om 15:32. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laten we deze bewering eens analyseren. Homofiele mannen (het is een algehele partner selectie, niet alleen seks) zijn dus over de gehele breedte, ongeacht cultuur of opvoeding anders dan heteromannen. Dit betekend dat er een gemeenschappelijke eigenschap moet zijn binnen de soort Homo sapiens sapiens. Dus deze eigenschap is genetisch in aanleg. Dit klopt. Er is aangetoond dat er een bepaalde genetische aanleg bestaat die de partner keuze 'vrijer' maakt dan bij de gemiddelde mens. Dit betekend dat waar de gemiddelde mens puur en alleen zich op het andere geslacht oriënteert, een deel van de populatie zowel voor het andere geslacht als hetzelfde geslacht kan gaan. Daarbij heb je verschillende gradaties, van voornamelijk oriënterend op het andere geslacht (licht bicurious) tot voornamelijk oriënterend op hetzelfde geslacht (sterk homofiel). Dit is in de hersenen aan te tonen, maar het blijkt dat niet alle mannen die een homofiele aanleg hebben daadwerkelijk zichzelf identificeren als homofiel. Dit betekend dat de genetisch aanleg niet direct gecorreleerd kan worden aan daadwerkelijk homofiel gedrag. Daarnaast geven verschillende studies aan dat de anders aangelegde hersenstructuren het enige fysieke verschil is (die bij homofiele mannen lijken deze meer lijken op die van de vrouw, net als bij transseksuelen). Dit betekend dat expressie van homofiel gedrag afhangt van de situatie van het individu. Hamsters (Cricitinae) zijn een van de weinige dieren waarbij homofiel gedrag bij mannetjes duidelijk is vastgesteld. Nader onderzoek naar de daadwerkelijke expressie van homofiel gedrag liet een duidelijke correlatie zien tussen de populatie dichtheid en de hoeveelheid homofiel gedrag. Deze positieve correlatie duidde er dus op dat homofilie bij lage populatie dichtheden niet verwacht wordt. Dit komt waarschijnlijk omdat de druk op de populatie dermate hoog is dat homofiel gedrag de algemene fitness van het individu (in plaats van kin selection, waarbij homofiel gedrag positief kan werken) naar beneden gaat. Denk bijvoorbeeld aan het gedrag van mieren, waar velen zich uit de naad werken voor de reproductie van 1 soort. Een gebrek aan homofiel gedrag moet dan worden gezien als een soort nood-maakt-wet. Men kan zich waarschijnlijk wel voorstellen dat als de nood hoog is, de normale gevoelens onderdrukt worden ter bevordering van het voortbestaan van de gemeenschap. Dit is ook de origine van de weerzin binnen de menselijke gemeenschap tegen homofilie en niet voortplantingsgerichte copulatie (denk aan bijv. de Bijbel). Om de menselijke populatie in stand te houden is lange tijd elke reproductief individu nodig geweest. Er was dus geen situatie waar homofilie kon bestaan. Veel homofielen zullen dus hun drang onderdrukt hebben ten behoeve van voortplantingsgedrag. In de geschiedenis zien we echter dat tijdens de bloeiperiode van cultuur dat homofilie en de acceptatie hiervan omhoog gaat (denk bijv. aan de Grieken). Moderne maatschappij heeft echter gezorgd voor de juiste voorwaarden om homofiel gedrag te uiten, alleen de maatschappelijke acceptatie is nog niet volledig aanwezig. Als we terug gaan naar de eerste vraagstelling: is er een fysiek verschil tussen homofiele en hetero mannen? Het antwoord is ja, maar heel weinig. Over de eeuwen heeft homofilie in aanleg altijd bestaan in de mens. De uiting hiervan is echter vele jaren niet tot expressie gekomen, met bovengenoemde redenen (en vast nog meer). Een uitzondering zijn natuurlijk individuen met een sterk homofiele aanleg, die op verschillende manieren toch uiting hebben proberen te geven. Dat betekend dus dat zonder dit te merken, vele homofielen in de kast hebben geleefd zonder dat iemand dit merkte. Het moet echter wel vermeld worden dat homofiel gedrag, wanneer het tot expressie komt, niet zomaar weer onderdrukt kan worden. Hoewel dit niet duidelijk is, valt aan te nemen dat homofiel gedrag over de gehele jeugd en pubertijd wordt ontwikkeld en daarna niet te wijzigen is. Daarmee wil ik vooral aangeven dat homofielen niet zomaar kunnen stoppen met homofiel zijn, of dat de 'juiste' opvoeding het gedrag kan onderdrukken. Waarschijnlijk zal de enige manier zijn de persoon in kwestie op te voeden op een eiland waar verder alleen twee vrouwen leven (lage populatie en een gebrek aan mannelijke individuen). Dat geeft te denken dat er naast de voorkeur voor een partner, en dus baltsgedrag, er geen wezenlijk verschil is tussen homofiele en hetero individuen van Homo sapiens. Dat betekend dus ook dat verder gedrag of verdere voorkeuren (bijv voor kleding) een cultureel verschijnsel is. Er is echter geen wezenlijk verschil in de culturele opvoeding tussen homofiele en hetero individuen over de breedte van de soort (met uitzondering van kinderen van (een) homofiele ouder(s)). Dit betekend dat de expressie van ander gedrag puur te beschrijven valt aan de hand van de sociale cirkels waarin homofielen (holebi's over de gehele breedte) zich bewegen. En dit betekend dus ook dat dit sociale gedrag een keuze is, en waar benodigd aangepast kan worden. Eind conclusie: Homofilie is geen keuze, kleding en verder gedrag wel.
Laatst gewijzigd op 14-10-2008 om 17:14. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Racisme is een niet te onderbouwen algemeen waardeoordeel. Ik maakte een doodgewone observatie op basis van feiten. Het is een feit dat Marrokanen vaker homoseksuelen haten, en dat tevens vaker in crimineel handelen omzetten ook. Verrek, er zijn hele organisaties opgezet om te voorkomen dat allochtone homoseksuelen hun leven lang ongelukkig in de kast blijven zitten of verstoten en aangevallen worden, en jij komt me hier vertellen dat ik overdrijf door dat vast te stellen? Citaat:
Hoewel seksuele oriëntatie me iets dieper lijkt te zitten dan linkshandig zijn.
||||||
in jouw laatste post
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
P.s. Ik woon in Wageningen en kom uit Lienden. Helaas betekend dat dat je dicht bij de belangrijkste broeinesten van gereformeerden zit in Nederland. p.p.s. Kan dit topic naar L&R worden verplaatst? Ik heb het idee dat het daar thuishoort.
||
Verwijderd
|
Offtopic:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-10-2008 om 20:18. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Mijn bron, o.a.: Korf & Jorna (1997), “Hoe roze is Amsterdam” Bovendien: Het effect van religie is het sterkst. De mate van religiositeit is hier gebaseerd op hoe belangrijk men religie in het dagelijks leven vindt.10 Mensen die religie op enigerlei wijze van belang vinden, hebben een negatievere attitude ten opzichte van homoseksualiteit dan mensen die niet religieus zijn.11 Naarmate men religie belangrijker vindt, wordt het verschil in attitude ten opzichte van de niet-religieuzen groter. (pagina 43) Tussen de etnische groepen bestaan er eveneens verschillen. Autochtone jongeren staan positiever ten opzichte van homoseksualiteit dan de Marokkaanse, Turkse en Surinaamse groep. Surinaamse jongeren staan op hun beurt positiever ten opzichte van homoseksualiteit dan Turkse en Marokkaanse jongeren. De Marokkaanse en Turkse jongeren hebben de meest negatieve houding; het verschil tussen die twee groepen is niet-significant. (pagina 47) Uit 'Gewoon Doen', Sociaal Cultureel Planbureau, 2006. Voila, mijn stellingname in beton gegoten lijkt me. Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Behalve natuurlijk als je met groepen zoals neonazi's te maken krijgt (extreem rechts). Of met partijen die een sterk religieuze achtergrond hebben (die vaak centrum-links tot links zijn).
Maar over het algemeen is volgens mij het standpunt omtrent homo-emancipatie tussen de belangrijkste partijen (PvdA, CDA, SP en VVD) niet verschillend.
|||||
Citaat:
Citaat:
Ik zal wel een hint geven voor de volgende keer: rechts demoniseren is iets dat al vrij rap op zijn gat gaat als discussietechniek. Juist omdat zoveel van die ergerlijke extremistjes hun toevlucht nemen tot roepen 'rechts is evil' zonder dat ze ook maar het minste over politiek weten ken ik uit de losse pols er al meerdere weerleggingen voor. Zoals ik hieronder ook zal wijzen op het feit dat de asociale linkse partijen discriminatie invoerden of goedkeurden, en alleen midden en rechts tegenstander was. Citaat:
Het is jammer dat jij bereid bent om misstanden en zelfs geweld en onderdrukking goed te keuren omdat je te bang bent om er iets aan te doen. Laten we hopen dat politici die je standpunt delen nooit aan de macht komen. Ze zouden de ziel van het land verkopen. Citaat:
Echter, in daden in plaats van woorden: De Christenunie is ook links, en het is mede onder de PVDA dat de discriminatie van homoseksuelen door ambtenaren is gelegaliseerd. SP en GL stonden erbij en gaven goedkeuring, slechts D66 en de VVD uitten serieuze kritiek. Je ziet, als het op daden aankomt in plaats van mooie woorden moet je toch echt bij rechts en het middenveld zijn. Nu stemmen veel homo's sowieso al D66. Een goede keuze lijkt me. Verdonk vergroot tevens haar aanhang. Alle kritiek op daadkracht terzijde is Verdonk ook niet iemand die zoals jij net betoogde discriminatie toestaat om maar niemand voor het hoofd te stoten. (bron)
|
Maar uiteindelijk zal emancipatie niet via de politiek gaan. De politiek hoeft slechts de regels aan te passen zodat alle regels die voor hetero's gelden niet ander zijn voor homo's (denk bijv. aan homohuwelijk etc.). Echte emancipatie komt door acceptatie in de breedte van de maatschappij en dat kan alleen als over de gehele breedte er wordt gestreden voor het afkeuren van discriminatie. Een huwelijksambtenaar die geen homohuwelijken wil voltrekken moet niet via regels gestraft worden, maar door een totale weigering van alle stellen (homo en hetero) om door zo iemand getrouwd te worden. Je kan iemand door regels wel knarsentandend een huwelijk laten voltrekken, maar daar schiet je niet veel mee op. Zolang de maatschappij niet die volledige druk geeft, gaat het niet lukken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. Ik zou de inspanningen van Wilders en Verdonk op homo-emancipatie an sich niet zo ter discussie stellen, maar misschien wel hun methodes. 3. Alle minderheden in Nederland worden politiek ingezet als demonisatie- of zieltjeswin groep.
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat kan je niet zo stellen. Qua sommige zaken lijken de partijen inderdaad op elkaar(sociaal beleid bijvoorbeeld), maar de partijstandpunten betreffende ethische kwesties, drugs en buitenlandsbeleid komen absoluut niet met elkaar overeen. het is vooral de conservatief christelijke inslag die de partij kenmerkt en niet de linkse en dat is vrij bepalend voor het denken over homoseksuelen Laatst gewijzigd op 16-10-2008 om 17:29. |
![]() |
||||||
Citaat:
Dus niet: "Omg noes, Wilders is de incarnatie van het kwaad!!1oneleven!" Maar: "Linkse partijen doen niets aan religieus en cultureel geweld tegen homoseksuelen. Als ze gewezen zijn op de gevolgen en die accepteren, zijn ze dus asociaal, en niet geïnteresseerd in de normale mens." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De functie van mutaties Inanis | 21 | 19-11-2008 01:41 | |
Seksualiteit |
Homo, Bi ??? GiovsGio | 331 | 04-05-2007 18:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bibliotheek leent behalve boeken ook homo's, zigeuners en islamieten uit. Hydrogen | 95 | 14-09-2005 19:22 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Wat vinden jullie van Homoseksualiteit in het algemeen? February | 8 | 28-10-2004 18:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
Seksualiteit |
Houding tegenover homo's JurG | 54 | 14-02-2002 19:33 |