Advertentie | |
|
![]() |
|
Kruip tegen me aan, heel dicht,
Streel en kus mijn gezicht. Allen zijn gelijk, mijn lief, Maar jij bent anders. Jij bent bijzonder, lief, jij bent bijzonder lief Knuffel me stevig nu, omhels mij ferm. Smoor mij in vertedering, bind mij aan je met een ring, Zeg dat je liefde wilt, altijd van mij. Blijf bij me tot ik stik, diep in jouw liefde, ik adem jouw adem en zwelg in je geur. Hopend dat je mijn adem smoort, en je mijn hart doorboort, en ik in je armen sterf - voor altijd van jou. |
![]() |
|
![]() |
Mijn pijn, mijn verdriet, mijn woede
Opgeslagen in het diepst van mijn hart Daar waar niemand ooit zal komen Dik ommuurd en afgezet met haat En daar is het veilig Want slechts een ontsnapte traan is genoeg Om de wereld te laten verdrinken in mijn zoute vocht En één uitroep van pijn Zal de hele wereld doen lijden En al ontsnapt er slechts één schreeuw van woede De wereld zal imploderen van angst Kom daarom maar niet te dichtbij Want de muren afgezet met haat Zouden kunnen smelten door jouw liefde Ik weet je bedoelt het goed Maar het is zoals het wezen moet Zo is het veilig Jij je liefde, ik mijn pijn Zo zal het voor altijd zijn
|
![]() |
Zo zal het voor altijd zijn dan.
Zo, dus vol verdriet. Want anders zou het niet zo zijn, En tsja, zo ging het rijmpje niet Misschien moet je maar iets anders proberen. Want ik denk, ja ik zou zelfs zweren dat zo alsnog voor zorgen zorgt met al die haat, en dat verdriet. Zou er misschien dan toch wat zijn? Naast woede, haat, verdriet en pijn? Weten doe ik weinig, maar kunnen zou het best Toch jammer, dat ik nu alsnog dit gedichtje verpest. |
![]() |
|
Een poging tot, het schrijven van, een achterstevoren
met het zetten van, komma's, waar ze niet horen. De mens evolueert, tot aap en goud, verwordt tot lood, de grijsaard wordt geboren en gaat als jongeling, dood. Piet Heyn entert de zilvervloot en vaart ermee naar Spanje, en komt met rode mijter terug naar Willen van Oranje. Daar deelt hij dan kadootjes uit en tapas wordt gestrooid, maar omdat dat zo zout is, wordt de sneeuw ermee gedooid. De kerstman voelt de concurrentiepost van Sint Heyn groeien, en laat zwaar, gefrustreerd, de neus van Rendier Rudolf gloeien. Met pasen verstoppen de eieren zich, maar de paashaas die achterhaalt ze, en als de boze heks hans en grietje zoekt, wordt het donker en verdwaalt ze. Ze valt in slaap en wordt gewekt door een knappe, blonde koningszoon, ze verandert hem in een kikker en berooft hem van zijn koningstroon. Ze regeert het land met harde hand, en maakt ieder het naar zijn zin, zo begon ik achteraan en eindig ik bij het begin. |
![]() |
|
![]() |
zo begon ik achteraan en eindig ik bij het begin.
De tiraden der devoten verschanseld in kleurloze vlaggen gestoken in de vrucht der verzoening van de decibellen van pentagradische nachten, gehuld in wit licht schijnen schijnen schijnen schijnen schijnen schijnen schijnen schijnen kleverig als rode banen in gedachten die niet bestaan, voor de quattro's der tropentrachten, gehuld in gestenigde paradigmas, verzoend in gedachtentrapes |
![]() |
|
liep alles toch nog goed af.
zijn we toch samen gekomen? is er hetzelfde vertrouwen, waren er nog dezelfde dromen. kunnen we samen nog leven. worden we toch samen oud? jij hebt me alles gegeven, maar destijds liet alles me koud. pas toen ik weg was gelopen. toen ik een andere had. ben ik begonnen te hopen, dat er destijds meer achter zat. dat ik je uit liefde liet jagen. dat ik je onschuldig ontweek. dat uit onze jongere dagen, goudeerlijke jeugdliefde bleek. jij liet me koud, hij liet me koken. jij joeg me op, hij had me beet. maar terwijl ik jou lied lijden, behandelde hij mij uiterst wreed. hij gaf zich, maar liet me toch wachten. ik at niet meer, maar werd toch verteerd. hoewel we er goed over dachten, voelde het van binnen verkeerd. en tijdens die eenzame nachten, ben ik mijn liefde verleerd. |
![]() |
|
Ben ik mijn liefde verleerd?
Verleerd door hem, die mij zo kwetste? Was het dan echt zo verkeerd? Jij hebt het liefdesvuur in mijn hart Met grote emmers water geblust. Ben ik mijn liefde echt verleerd? Kwam het door jou dat mijn hart wegsmolt, en op die plaats een groot zwart gat ontstond? Ik ben het verleerd...
|
Die mag je best nog meer uitwerken, het is geen geheel, maar ik vind 'm wel heel tof. "Tot de zon de hemel kust" en "De maan in brokken op de aarde stort - de vruchten van de bomen rotten" <3. Alleen de laatste regel snap ik dan weer niet, maar hij staat er wel mooi en klinkt goed.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Archieftopic: wie schreef wat wanneer? Verwijderd | 17 | 01-02-2007 11:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Brand in Peru, zeker 240 doden. Isa | 11 | 06-07-2006 16:18 |