Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast heb jij oot een nickchange ondergaan? Zoja wat was je oude? |
![]() |
||
Stemmen moeten vandaag binnen zijn.
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier nu de definitieve statistieken voor hangronde numero uno.
![]() Barabas 1. JasperJD Abzg 1. Jörmungandr 2. Dark Phoenix ggcy8 1. Hanneke (onder voorbehoud) 2. Wammus 3. Archont 4. Mutsieprutsie 5. Tink* Dark Phoenix 1. Abzg Jörmungandr (Jurre) 1. testout.com 2. lentekriebel (onder voorbehoud) Wammus 1. grl Aapje* 1. Biertank 52 Biertank 52 1. Barabas 2. Absinthe (onder voorbehoud) Archont 1. Daboman Hanneke 1. zoemzoem Mutsieprutsie 1. Aapje* Voor de duidelijkheid: de nummers onder een persoon geven de chronologische volgorde aan waarin op die persoon is gestemd (of gezegd te stemmen). ● Personen die niet hebben gezegd of hun voorlopige stem definitief is geworden (of dat ze naar een andere speler zijn geswitcht), op alfabetische volgorde: - Absinthe - Hanneke - Lentekriebel ● Personen die helemáál geen stem hebben doorgegeven in het topic, op alfabetische volgorde: - Allure - ggcy8 ● Personen die na afloop van de hangronde pas zeiden op wie ze hadden gestemd, op alfabetische volgorde: - Absinthe (haar stem op Biertank 52 was uiteindelijk definitief) Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 20:30. |
![]() |
|
Absinthe liep door de stad. Ze voelde zich niet prettig. Ze had de hele dag al het gevoel gehad dat ze vandaag zou sterven. Dat gevoel had ze niet zomaar, al enige tijd werd ze gestalkt door een onbekende man. Deze laatste weken had Absinthe van deze man rare telefoontjes en brieven ontvangen. Daarin werd ze bedreigd. In het begin waren de bedreigingen nog redelijk onschuldig, Absinthe was er dan ook niet bang door. Maar vandaag was ze wel bang. Heel erg bang. Ze had vanmorgen een envelop gevonden op de deurmat. Direct had ze geweten dat het zijn brief was geweest. Niet verrassend had ze de de brief toen nog niet gelezen, veel meer dan anders zou er niet in hebben gestaan.
Nogmaals probeerde Absinthe haar man te bellen; er werd niet opgenomen. Ze maakte zich heel veel zorgen. Waarom had ze de brief vanochtend niet al geopend? Absinthe begon hard te rennen. Een onbekende man rende achter haar aan. Net voor het kruispunt had hij Absinthe ingehaald. De man pakte haar beet bij haar schouder. Ze gaf een harde gil. 182 "Oh, sorry, ik wilde u niet laten schrikken", zei de man, "U liet uw telefoon vallen toen u rende voor de tram." "Ja, sorry, ja. Het ligt niet aan u. Sorry. Ben een beetje gespannen. Heel erg bedankt. Voor de telefoon." Absinthe stapte de tram in. Ze nam plaats op de stoel achter de bestuurder. Ze stopte de telefoon in haar tas. Daar zag ze de brief weer liggen. Ze nam de brief uit haar tas. Als ik jou tegenkom, vermoord ik je. Er ging een rilling over Absinthes rug. Ze wist dat ze deze bedreiging serieus moest nemen. De stalker was een 'stille' aanbidder van haar man en kon het niet hebben dat zij met hem getrouwd was. Absinthe kwam thuis. Ze zag haar man, Gerard Gijsbert Cornelis van Ypenburg VIII, op de woonkamervloer liggen met een plas bloed om zich heen. Ze wist dat het de aanbidder van G.G.C.Y. VIII was die hierachter zat. Ze rende gauw weer het huis uit, gillend en huilend. Zij zou de volgende zijn. Aan de overkant van de straat zag ze een man met een mes uit de bosjes springen. Ze begon hard weg te rennen. Gerards stille aanbidder rende haar net zo hard achterna. Absinthe vond een plekje achter een bedekte tramhalte. Ze zag hoe de aanbidder de verkeerde kant op rende. Absinthe liep langzaam achteruit, van de adrenaline hoorde ze het bellen niet. Een HTM-tram schepte haar met een zijspiegel. Hangend aan de spiegel werd Absinthe enkele meters meegetrokken tot haar hoofd eraf rolde. Haar lichaam viel neer op de stoep en haar hoofd rolde de rails op, waarna de tram eroverheen reed. Haar hoofd spatte uiteen. Kazet en Pippeloen die net langs liepen zaten helemaal onder het bloed en de hersenen. Zowel Gerard als zijn vrouw Absinthe waren overleden dankzij de jaloerse aanbidder. "Halte: Fahrenheitstraat. Let op: links uitstappen." Absinthe schrok wakker. Ze was in slaap gevallen in de tram en had gedroomd dat ze was aangereden. Ze pakte haar telefoon en belde haar man nog een keer op. Hij nam nog steeds niet op. Gerard hoorde de telefoon niet overgaan. Hij was in de achtertuin, daar lag hij met twee vrienden in het zwembad. Ze waren heerlijk aan het grillen. Zo lui als de drie kameraden waren, hadden ze de grill bovenop het zwembad geïnstalleerd. Ze hadden een tafeltje in het zwembad geplaatst met daarop de grill en een aantal flesjes bier. De grill hadden ze aangesloten op meerdere verlengsnoeren. Eén ervan hadden ze op twee slippers weten te laten drijven. Daar lagen ze heerlijk in het bad. Gerard stond op om een nieuw flesje bier te pakken. Hierbij viel een worstje van hem op de slippers. Hij liet dit lekker worstje niet liggen en greep ernaar. Hij tikte lichtjes tegen het contactdoosje aan waardoor deze omkiepte. Gerard voelde een schok door zijn lichaam heen gaan. De drie mannen begonnen te trillen als een kind met epilepsie en vielen één voor één neer, in het bad. Het worstje dreef de mond van Gerard in. Het voorval. De uitslag:
Spoiler
|
Toch wel jammer van de stille aanbidder. Die is best handig als er al meer aanwijzingen zijn.
Verder denk ik dat ik hieruit kan concluderen dat mutsieprutsie geen wolf is. Op het moment dat zij stemde was het immers helemaal nog niet zeker dat ggcy8 eruit zou gaan. Het lijkt me dan vrij riskant om er als wolf bij te gaan staan, bij gelijkspel worden de lijstjes er immers altijd gelijk bij gepakt. Ze kan dan nog wel verrader of evilziener zijn, maar het lijkt me sterk dat ze wolf is. Verder denk ik dat de wolven vooral staan onder de mensen die juist duidelijk geen meerderheid zouden krijgen. Dat valt niet zo op.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel vreemd trouwens dat jij het - als hij echt een wolf mocht blijken te zijn - het niet echt een probleem vindt dat hij als wolf nog gewoon aanwezig is in de tweede hangronde. Een echte dorpeling vindt immers: hoe sneller een wolf er uit, hoe beter. Blijkbaar ben je van de verkeerde kant? |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
er: dit is in deze context een zelfstandig naamwoord, en doelt niet op de tweede hangronde, maar op het spel in het algemeen. Het is toch te belachelijk voor woorden dat ik zou hebben gezegd: hij mag niet te lang in de tweede hangronde blijven? Dat is niet logisch en bovenal dom. |
![]() |
|
Dus je wil biertank preventief ophangen? Hij heeft dan wel een pokerface, maar als hij wolf is verraadt hij zich vast nog wel onbewust op een andere manier. Waarom vind je het een groot risico om hem in leven te laten? Ik snap eigenlijk ook niet waarom hij nu zo'n groot risico is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Lol kom op Jormungandr. Wat is dit voor tactiek en rare verwijzingen, wat natuurlijk wel bij je past, preventief verwijderen van ervaren spelers. Dit heb ik de vorige keer ook geprobeerd (met lisa, nog sorry daarvoor
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het feit dat hij ervaren is, heeft er niets mee te maken (zelfs áls dat zo was: als ervaren speler zou ik, als ik slecht was, niet zo opzichtig proberen om iemand uit het spel te verwijderen). Al was hij iemand die het spel pas voor de tweede keer speelt, ik vertrouw het gewoon niet. Het is een onderbuikgevoel. Het is begrijpelijk dat het daarom rationeel gezien voor jullie amper steek houdt, omdat het voor mij vooral op gevoel gebaseerd is. Het is jammer dat ik in deze vroege fase van het spel helaas geen andere concrete verwijzingen heb en jullie daardoor niet overtuigen kan, maar hopelijk stapelen deze zich in de loop van het spel op. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, nog niet veel uit de lijst te halen. Ik streep alle namen die onder mij staan af als weerwolf. (aangezien ik nooit, op dit spel na, de eerste ronde te vertrouwen ben).
Voor de rest is iedereen nog steeds even verdacht. Helaas hebben er 2 mensen(?) hun stem niet doorgegeven of niet gestemd. Dit telt voor mij ook mee. Voor de rest is het netjes wachten op de eetronde. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #71, deel 2. Severus | 152 | 19-08-2010 06:35 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #63, deel 2 Lorelei | 420 | 05-11-2009 19:35 | |