Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Godverkut.
Lessen goed voorbereid (zelfs dingen voor gekocht enzo), vanmorgen vroeg naar het station gefietst in de bittere kou, daar 1,5 uur gewacht op m'n trein naar Den Bosch (een andere dan normaal, dus ik zou sowieso al langer reizen), daar aangekomen weer een uur gewacht op een trein die eventueel de goede kant op zou gaan. Inmiddels volledig verkleumd maar weer de trein terug naar Tilburg gepakt. Dus nu zit ik weer thuis en heb ik weer een fijn visitekaartje afgeleverd op m'n werk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Drie Eurostar-treinen vast in de Kanaaltunnel
LONDEN - Drie Eurostar-treinen kwamen zaterdagnacht vast te zitten in de tunnel onder het Kanaal. Twee andere treinen uit respectievelijk Brussel en Parijs richting Londen moesten rechtsomkeert maken. Het koude weer was de oorzaak van de problemen. Door het verschil tussen de zeer lage buitentemperatuur en de hogere temperatuur binnen de tunnel was een technisch defect ontstaan. De woordvoerder van Eurotunnel sprak van een situatie 'zonder precedent'. Drie treinen die vanuit Parijs op weg waren naar Londen stonden in panne. De passagiers, zo'n 1.200 en 1.300 in totaal, werden geëvacueerd naar een leeg treinstel dat naar de tweede treintunnelkoker gestuurd werd. De defecte treinstellen werden weggesleept. De Kanaaltunnel is 50 km lang en verbindt het Franse departement Pas-de-Calais met het Engelse graafschap Kent. De tunnel bestaat uit twee treintunnelkokers en een diensttunnel. De verschillende tunnelkokers zijn op meedere plaatsen met elkaar verbonden. Ticketruil Eurostar heeft nu alle treinverkeer opgeschort tot zaterdagmiddag. De operator van de hogesnelheidstrein hoopt na 12.00 uur de dienst te hervatten. De maatschappij raadt reizigers ten strengste aan dit weekend niet te reizen als hun reis niet essentieel is. Reizigers kunnen hun ticket omruilen voor een reis op latere datum of een terugbetaling vragen. Maandag zou het dienstschema opnieuw normaal zijn, luidt het. |
![]() |
|
|