Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Toen mijn potloodje nog een potlood was.
Dichtend, denkend, spelend, voelend in het gras. Alles klopt en alles rijmt, zoals het hoort te zijn. Een zoemend bijtje, warme zonnestraal en een vogeltje dat tjilpt. Zo intens gelukkig. Maar nu, donker- grijs en grauw. Ik wilde dat mijn potloodje nog groot was. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik weet het nog niet precies, maar het loopt niet helemaal zoals ik in mijn hoofd zou willen hoe het loopt. |
![]() |
|
De eerste strofes lopen heel goed - vind ik - maar de laatste strofe loopt echt heel lelijk. Vooral de laatste regel valt uit de boot. Misschien kun je daar iets aan doen?
|
Verwijderd
|
Ik bewandel het pad
Heb een bos lieve Rode rozen in mijn hand Roos voor roos een apart verhaal Roos voor roos een andere band Loop verder over het pad Onderga de hindernissen Elke hindernis zorgt dat ik Een van die bijzondere rozen verlies, ik zal ze allemaal gaan missen Er rolt een traan over mijn wang, Stap verder over het pad der duisternissen... wat vinden jullie hiervan? ![]() Laatst gewijzigd op 22-02-2011 om 13:45. |
![]() |
|
![]() |
Door het gewelf draaft
de onschuld verheven, aanschouwt leegte slechts het sierlijk smetteloos, maar schitterend vergeven. In verlaten ongeloof pulseert aarde melodieus, druipt van verzwegen verdriet als slotakkoord een schreeuw. Een hemel gedoofd, ster van het vergaan geweten; beleeft bezongen geluk een zo snel vergeten? Een oudje, maar ik vind hem nog steeds mooi ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Spoiler
ik zwem, zwem,zwem voor mn leven, hou mn zwembandjes goed om, ze zorgen dat ik niet verdrink, en dat mij niets overkomt, houden me boven water, zelfs bij vloed,storm, en aller aller woeststewind, die zwembandjes die kwamen, onverwacht, plotseling aangedreven, en tot nu toe altijd in mn hart gebleven, dan komt de kwade meeuw, en hij prikt mn dierbare zwembandjes lek, ik verdrink....... |
![]() |
||
Citaat:
Bij mij gaat het altijd weer over dansers.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Huh? De letter d kwam er niet in voor? Ansers?
![]() Ik vermoed trouwens dat het komt doordat ik als klein meisje (lees: ik was elf) Bloemen op zolder (+ de rest van de serie) ging lezen, en toen een klein beetje gefascineerd raakte door dansen/ballet. In woorden. Want écht dansen en dergelijke heb ik dan weer niets mee. ![]() ![]() Stiekem is het best wel raar, bijna alles gaat bij mij/gebruikt bij mij woorden die met dansen/ballerina/ect te maken hebben, maar alleen voor de sfeer uit een ander boek dat met dansen te maken had, want in het echte leven mag dansen van mijn part doodvallen. Oké, niet dat ik denk dat jij oorlog suport, maar oorlog is dan ook een ander thema dan dansen. Zegmaar. Als je dansen gebruikt houd je waarschijnlijk van dansen (denk ik) voor oorlog geldt dat dan weer niet. Misschien moeten we samen eens een oorlogdansgedicht maken? ![]()
|
Oh, maar stiekem dacht ik (toen je over de d begon) dat je richting alliteratie dacht. De danser dacht dat dit de draai was, zoiets. Nou ja, dat dacht ik als tweede, want eerst dacht ik wel 'huh, ansers?'
![]() Ik wil weten hoe jouw danspoging is! Zal ik dan maar ![]() Krant de smaak van aarde overspoelt het hemelgewelf en we dragen duizend namen meer naar de ondergang mensen zijn hier nummers: ze geven zwarte vegen op je vingers van de krant en in de trein rijd je alle doodsbedreigingen voorbij zelfs de plaatsnamen vervagen onder hun accenten en ongrijpbaarheid de conducteur komt en we zijn ze alweer kwijt
|
Dacht ik dat alleen de lentezon mij nog kon verwarmen,
vergiste ik me groots, de zomer zou weer komen en ik zou de winter overwinnen, want winnen, dat kon ik wel. Zo, tussen daar en achterom, daar stond ik in het midden van mijn vier seizoenen. Goedemorgen zon, dag waardeloos bestaan. Verdrietjes, die zullen toch wel overgaan? |
![]() |
|
Dubbelglas
Het liefste was ik dubbelglas. En keken ze dan boos door ons allebei, dan lag het niet aan mij, maar regende het vast.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vervelend is dat he, wat bij mij helpt is gewoon even stoppen en niet wanhopig naar woorden zoeken.
Ik weet nog dat ik dichten vorig jaar heel leuk vond en het in de eerste ook wel geoefend heb op school maar het is me de laatste tijd een beetje vergaan. Dus ik begin weer opnieuw! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Waar een thuis kan zijn The Larch | 8 | 01-11-2011 16:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 |