Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2011, 20:06
Verwijderd
Ik zie 3 mogelijkheden om te stemmen.

1. Dott of Batave.

2. Etmakas, maar dat heb ik uit anderen zijn theorieen dat moet ik zelf nog nazoeken.
Advertentie
Oud 22-02-2011, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Je hebt helemaal gelijk daarin. Maar als je even de ''we moeten de geliefden zoeken'' posts gaat terugvinden zie je dat ik dit altijd doe ná de 3e of 4e hangronde.
Ik kan me anders ook een spel herinneren waarin VeGs en ik geliefden waren en jij meteen de tweede ronde al begon ons op te jagen! Dat is natuurlijk je goed recht, hoor. De geliefden moeten er gewoon uit.

Voor deze ronde weet ik niet op wie ik moet stemmen. Mijn eerste gevoel zegt Batave omdat ik hem al de hele tijd verdacht vond. Ook veel mensen willen Dott stemmen, maar ik weet nog steeds niet of ik haar verdacht vind, want haar stem in de eerste ronde was misschien wel vreemd, maar het lijkt zo onschuldig. Etmakas viel mij op omdat ze zo verraderig heeft lopen posten (met betrekking tot Batave), maar als ze inderdaad verrader is, is Batave waarschijnlijk wolf, dus is het sowieso een goed idee om hem eruit te stemmen.

Ik zet mijn stem op Batave.

Edit: Complete lijstje eerste ronde staat op de site, mochten mensen er behoefte aan hebben.
Oud 22-02-2011, 20:13
Verwijderd
Stemlijst hangronde 2

Dott
1 Michelangelo
4 Batave
5 Schrödinger
11 Furby Feeder
14 sann

Batave
2 sann
3 Syori
6 Dingaantouwtje
7 Dobermann*
8 Röps
9 Dott
10 Daboman
12 Eye of Sauron
13 Twinkebel

(Nog) niet gestemd
Etmakas
Neko*
Absinthe

Stemlijsthangronde 1: klik

Disclaimer: ben ik iets vergeten of ben je het niet met me eens? Laat het me weten. Een * achter de naam betekent waarschijnlijk. Als ik je te vaag vindt neem ik je niet in de lijst op.

Laatst gewijzigd op 23-02-2011 om 14:50.
Oud 22-02-2011, 20:20
Batave
Batave is offline
Ik stem uit logische overwegingen op Dott. Lekker vroeg, anders krijg ik weer gezeik.
Oud 22-02-2011, 20:24
Rationeel
Rationeel is offline
zouden er nummertjes bij de stemmen mogen please?
Oud 22-02-2011, 20:25
Verwijderd
Citaat:
zouden er nummertjes bij de stemmen mogen please?
Nummertjes?
Oud 22-02-2011, 20:25
Batave
Batave is offline
Zodat hij de chronologische volgorde kan zien.
Oud 22-02-2011, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Nummertjes?
Volgorde waarin is gestemd

@Rationeel, done.
Oud 22-02-2011, 20:29
Verwijderd
Oh, lol. Volgens mij ben ik hier te lang niet geweest. En hoe doe je dat nummeren dan als iemand z'n stem wijzigt? - Dan kan ik het ook aanpassen in mijn eigen lijstjes op de site.

Edit: Nevermind. Ik ben te noob, heb geen flauw idee hoe ik dingen moet doorstrepen op die site. Ik laat het wel als uiteindelijke lijstjes staan.
Oud 22-02-2011, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Oh, lol. Volgens mij ben ik hier te lang niet geweest. En hoe doe je dat nummeren dan als iemand z'n stem wijzigt? - Dan kan ik het ook aanpassen in mijn eigen lijstjes op de site.
Ik denk dat ik gewoon doornummer, dat lijkt me het makkelijkst.
Oud 22-02-2011, 20:31
Rationeel
Rationeel is offline
dan krijg je gewoon een nieuw nummer, je nummert zeg maar de stem en niet de persoon.

@sann, thank you! :x
Röps
Röps is offline
Citaat:
Ik stem uit logische overwegingen op Dott. Lekker vroeg, anders krijg ik weer gezeik.
Ik snap dat je het gezeik vond maar dat 'late' vond ik vooral voor wat betreft dag 1 opvallend eigenlijk.

Ik ga later meer posten want vanaf iphone is niet fijn.
Verwijderd
Ik voel mij een beetje een nummer geworden
Oud 22-02-2011, 20:33
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik snap dat je het gezeik vond maar dat 'late' vond ik vooral voor wat betreft dag 1 opvallend eigenlijk.

Ik ga later meer posten want vanaf iphone is niet fijn.
Terwijl de eerste stemronde meestal de meest nietszeggende is imo :').
Oud 22-02-2011, 20:55
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ga voor Dott, omdat ik het ook raar vind dat haar stem "uit lijfsbehoud" op de verkeerde persoon was. Kan natuurlijk een oprechte vergissing zijn, maar zulke vergissingen moet je niet maken in het weerwolfspel.
Oud 22-02-2011, 20:58
Neko*
Neko* is offline
Halleluja wat gaat dit topic hard. Ik ben helemaal niet gewend dat in de eetronde zoveel gepost wordt. Heb ondertussen bijgelezen en ga zo nog maar een keer lezen want het zijn erg veel posts om in een keer wijs uit te worden.

Wat ik nu al wel kan zeggen is dat ik vind dat Dott om echt een prutreden verdacht geworden is, imo.
Dit:
Citaat:
Ik wil eventueel wel met je meestemmen op snoopy, maar Dott en .sann hebben ook allebei twee stemmen, dus dat zou niet echt helpen. Als er meer mensen mee willen gaan, verander ik m'n stem naar snoopy.
werd niet ver voor haar gepost, dus als ze inderdaad het topic slechts vluchtig heeft doorgelezen kan ik me voorstellen dat ze daardoor is afgeleid. Verder snap ik ook de ophef niet, ja, ze plaatste haar stem misschien niet in het voordeel van een groter verschil, maar net als Snoopy vind ik dat gelijkspel niet per definitie iets slechts is.

Een opvallende post vind ik ook deze
Citaat:
Bij mij is Dobermann ook meer onderbuikgevoel. Zijn verraste reactie op snoopy's functie komt op mij gespeeld over. Dat is eigenlijk de enige reden.
Niet alleen dat het een beetje een zwakke reden is om in dit stadium van het spel iemand te verdenken, maar ook omdat het niet echt vaak voorkomt dat in de eerste ronde er meteen een wolf uit gaat. En zeker omdat ik snoopy's postgedrag (wat snoopy zelf ook al aangaf klik) nou niet echt wolvig over vond komen.
NIet iets om nou meteen over te gaan schreeuwen en vingers te gaan wijzen van 'verdacht, verdacht', maar wel iets wat ik in mijn achterhoofd ga houden.

Als ik verder ga kijken naar de keuze van de wolven, mja, Geel. Natuurlijk toevalstreffer want hij heeft nog niet de kans gehad om iets op te vragen. En als je kijkt naar zijn inhoudelijke posts, komt het erop neer dat hij hier aangeeft dat hij van tevoren aangaf dat hij niet zo aanwezig zou zijn in het begin en later deze avond met theorieën zou komen en hier dan de beloofde theorieën post waar ik eigenlijk weinig nuttigs uit kan opmaken. Behalve dat hij wel heel direct is met het beschuldigen Etmakas. Juist met in het achterhoofd dat hij ziener is, had ik dat in zijn plaats anders aangepakt. Syori legt wel mooi uit hoe haar gedrag als verraderachtig over kan komen, maar op mij komt het eerder oprecht 'ik weet niet wat ik hiervan vind' en onschuldig/naïef over. Niet meteen onverdacht, want zulk gedrag kan heel gevaarlijk zijn.
Wat hij verder zegt over Michelangelo ben ik het wel enigszins mee eens. Ik ken verder zijn speelwijze niet, dus ik vind het moeilijk daar verder wat over te zeggen. Het enige wat me bij hem opviel is dat hij wel heel erg overdreven credit neemt voor het ophangen van snoopy terwijl het nog maar de 1e hangronde was en de verdachtmakingen echt nog op lucht gebaseerd zijn.

Dat was wat mij tot nu toe in het oog sprong, ga zo nog een keer herlezen en eens zien of ik er nog wat anders uit kan pikken.
Oud 22-02-2011, 21:02
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik bedenk me net dat ik morgen waarschijnlijk helemaal niet op tijd thuis ben om te stemmen, dus dat ga ik nu alvast doen. Ik stem Batave.
Oud 22-02-2011, 21:16
Lorelei
Lorelei is offline
Michelangelo is een arrogante kwal, Neko, dat is niets nieuws
Oud 22-02-2011, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Michelangelo is een arrogante kwal, Neko, dat is niets nieuws
Oud 22-02-2011, 22:28
Verwijderd
Vooralsnog gaat mijn stem uit naar Batave. Ik vind het maar een curieus manneke met een frappante manier van doen, maar meer dan wat ik er in de eerste stemronde over gezegd heb kan ik eigenlijk niet zeggen zonder te gaan herkauwen wat de experts hier al lang en breed geschetst hebben.

Oh, voor ik het verwijt krijg niet actief genoeg te zijn en/of te weinig spectaculaire inbreng heb met alle nare consequenties van dien; ik moet echt even wennen aan dit spel. Ik weet dat ik meteen mezelf nu vast weer verdachter ga maken dan ik aanvankelijk was, maar ik zit nog in de opwarm-fase, dus houd dat een beetje in je achterhoofd vooralleer je me op de hitlist zet.
Oud 22-02-2011, 22:38
Röps
Röps is offline
Citaat:
Ik wilde netjes de eetronde afwachten maar ik wil best mijn kijk hierop geven.
En waarom ik het niet doe?
Omdat ik elke keer als ik daarover begin de eerstevolgende 3/4 pagina's mijzelf weer kan verdedigen.

Geel, steken onder water, Syori meerdere malen. Hmm *noteert*

Ik denk dat de geliefden hieronder zit:

2. .sann
5. Röps
10. Dott
11. Neko*
14. Syori
16. Schrödinger

2. Ik vind Snoopy wel een romantische ziel is.

5,10,11,14. posten ook op andere subfora van DK misschien kent snoopy ze daar van? Dat moet ik nog uitzoeken, want ben er nog niet actief mee bezig geweest.
En je geeft toch je vriendjes op het forum die extra functie.

16. Kent hem persoonlijk naar mijn weten.
Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je met het schuingedrukte dikgedrukte bedoelt, maar ik ken snoopy verder niet, behalve uit het weerwolfspel. Daarin heb ik nooit in een of andere interessante spelsituatie gezeten voor zover ik me kan herinneren. Succes als je het wilt uitzoeken , maar dit is dus voor wat betreft mijn situatie.
Oud 22-02-2011, 22:41
Röps
Röps is offline
Het lijkt dus Dott of Batave te worden... in dat geval ga ik waarschijnlijk voor Batave, want Dott komt me wel redelijk onschuldig over. Dat ze vlug naar de stemlijst van Sann heeft gekeken en daarop een 2-2 zag staan omdat de stemlijst niet real-time bijgewerkt wordt (wat logisch is), vind ik best plausibel.
Oud 22-02-2011, 22:46
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik vind het maar een curieus manneke met een frappante manier van doen
Oud 23-02-2011, 10:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ken snoopy overigens ook niet, begrijp niet zo goed hoe je daarbij komt.
Oud 23-02-2011, 11:22
Geel
Geel is offline
Kakwolven! Lukt het me om mezelf in de eerste ronde niet al te verdacht te maken, eten ze me op!

Ik was/ben trouwens deze week echt druk, .sann

Succes dorpelingen, en you go, leerling-ziener!

Laatst gewijzigd op 23-02-2011 om 11:32.
Oud 23-02-2011, 11:35
Röps
Röps is offline
Het is rustig, ik stem definitief op Batave iig.
Oud 23-02-2011, 11:53
Dott
Dott is offline
Ik stem nu op Batave, ik ben vanaf 3 uur tot vannacht ergens weg en het lijkt een beetje hij of ik te worden.. dus tja..
Oud 23-02-2011, 12:38
Daboman
Daboman is offline
Ik stem ook Batave, ik zie geen redenen om van mijn eerdere posts af te wijken. Dott vind ik niet zo verdacht eerlijk gezegd en op iemand anders stemmen heeft ook zo weinig zin, aangezien ik ook niet echt sterke verdachten heb verder.
Oud 23-02-2011, 12:43
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
op dit moment vinden we niemand zeer opvallend verdacht.

wel zijn hier ook twijfels bij batave, etmakas en dott. in die volgorde. dott wil ik op zich wel het voordeel van de twijfel geven, maar we gaan toch onze stem op haar doorgeven om misschien een (bijna) gelijkspel te creëren.
dat zou op dit moment nuttige informatie kunnen opleveren, zoals michelangelo ook al aangaf.

dott it is dus.
Oud 23-02-2011, 12:54
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
wij nodigen bij dezen dus graag opvolgende stemmers uit om mee op dott te gaan, om gelijkspel te forceren!
Oud 23-02-2011, 13:09
Dott
Dott is offline
haha, mag ik daar tegen zijn?
Oud 23-02-2011, 13:18
Rationeel
Rationeel is offline
nee!
Oud 23-02-2011, 14:12
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
wij nodigen bij dezen dus graag opvolgende stemmers uit om mee op dott te gaan, om gelijkspel te forceren!
Helaas ga ik deze ronde toch voor Batave. Ik heb me voorgenomen om dit spel niemand te vertrouwen, en daar hoor jij dus ook bij Furby Feeder. Het gelijkspel forceren kan namelijk ook zijn omdat jij weet dat Batave een wolf is, omdat jij de verrader bent bijvoorbeeld.
Bovendien had ik al aangegeven voor één van de Snoopy-stemmers te gaan, en Batave stond in dat lijstje en Dott niet. Als Batave slecht blijkt dan ben jij wat mij betreft de volgende die aan de galg gaat.
Oud 23-02-2011, 14:32
twinkebel
twinkebel is offline
Ik geef mijn stem nu door op Batave.
Oud 23-02-2011, 14:34
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Helaas ga ik deze ronde toch voor Batave. Ik heb me voorgenomen om dit spel niemand te vertrouwen, en daar hoor jij dus ook bij Furby Feeder. Het gelijkspel forceren kan namelijk ook zijn omdat jij weet dat Batave een wolf is, omdat jij de verrader bent bijvoorbeeld.
Bovendien had ik al aangegeven voor één van de Snoopy-stemmers te gaan, en Batave stond in dat lijstje en Dott niet. Als Batave slecht blijkt dan ben jij wat mij betreft de volgende die aan de galg gaat.
Lorelei: Ik vind het prima als Batave eruit gaat hoor. Sterker nog, ik heb liever dat Batave eruit gaat want ik vind hem verdachter dan Dott. Maar als we deze ronde allemaal op dezelfde persoon gaan staan, kunnen we daar nooit informatie uit afleiden, welke rol Batave ook heeft.
Oud 23-02-2011, 14:34
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
zozozo wat een agressie! op dit moment vindt het merendeel batave én dott verdacht, dus het maakt ons dorpelingen niet zoveel uit welke nu gaat, de situatie nu is dus sowieso gunstig. een gelijkspel zou dan wel de keuze aan de wolven laten, maar er gaat alsnog een verdachte uit. maarrrr... met gelijkspel is er wel de kans dat we informatie kunnen halen uit de lijstjes'én de keuze van de wolven!

wat raar om meteen over de galg te beginnen na dit idee. wij willen batave er op dit moment ook uit hoor, desnoods volgende hangronde.

/rationeel
Oud 23-02-2011, 14:35
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
lol doublepost

Wat zijn we toch eensgezind
Oud 23-02-2011, 14:38
Verwijderd
Citaat:
zozozo wat een agressie! op dit moment vindt het merendeel batave én dott verdacht, dus het maakt ons dorpelingen niet zoveel uit welke nu gaat, de situatie nu is dus sowieso gunstig. een gelijkspel zou dan wel de keuze aan de wolven laten, maar er gaat alsnog een verdachte uit. maarrrr... met gelijkspel is er wel de kans dat we informatie kunnen halen uit de lijstjes'én de keuze van de wolven!

wat raar om meteen over de galg te beginnen na dit idee. wij willen batave er op dit moment ook uit hoor, desnoods volgende hangronde.

/rationeel
Beetje apart om dat te gaan benadrukken (ons dorpelingen). Opvallend.

Verder vraag ik me af of het info oplevert: er zijn nog 3 wolven en 1 verrader. (En een evilziener, maar die weet, denk ik, nog niet wie wolven zijn). Twee wolven gaan onder dott staan, 1 onder batave, de verrader dekt de stem van 1 van de wolven onder dott en het wordt echt gelijkspel. En we hebben er nog geen fuck aan.
Oud 23-02-2011, 14:43
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:

Verder vraag ik me af of het info oplevert: er zijn nog 3 wolven en 1 verrader. (En een evilziener, maar die weet, denk ik, nog niet wie wolven zijn). Twee wolven gaan onder dott staan, 1 onder batave, de verrader dekt de stem van 1 van de wolven onder dott en het wordt echt gelijkspel. En we hebben er nog geen fuck aan.
Maar we willen geen echt gelijkspel. Dat staat ook in de post ergens hierboven. We willen alleen iets meer spreiding. Dat helpt misschien nu nog niet maar later wel. 15 stemmen op Batave helpt nooit. Bovendien was het een voorstel van Michelangelo, en aangezien ik hem op dit moment vertrouw én vertrouw op zijn spelkwaliteiten wil ik wel met zijn suggestie meegaan.

De kans is wel groot op info, omdat een groot deel al gestemd heeft. Het net 7-3 was in stemmen en een aantal mensen verwachten of hopen dus niet op gelijkspel.

je kunt waarschijnlijk best wat mensen laten zweten door richting gelijkspel te gaan.

Overigens kan de keuze van de wolven ook best nuttig zijn bij gelijkspel hoor.. maar in dit stadium van het spel nog niet echt.
Oud 23-02-2011, 14:46
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Lorelei: Ik vind het prima als Batave eruit gaat hoor. Sterker nog, ik heb liever dat Batave eruit gaat want ik vind hem verdachter dan Dott. Maar als we deze ronde allemaal op dezelfde persoon gaan staan, kunnen we daar nooit informatie uit afleiden, welke rol Batave ook heeft.
Ik begrijp je confused smiley niet. Er zit toch wel wat in wat EoS zegt? Je kunt gewoon niemand vertrouwen in dit spel. Ik vind je reactie dus opvallend.

Het gaat er ook niet om wie eruit gaat. Het gaat erom dat je oproept tot gelijkspel. Dat is wat hij niet ziet zitten. En niet zozeer of je het erg vind of Batave eruit vliegt, want dat is nogal gemakkelijk te faken als je daadwerkelijk de verrader bent.

Persoonlijk ben ik tegen gelijkspel, want ik vind Dott niet verdacht.
Oud 23-02-2011, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Maar we willen geen echt gelijkspel. Dat staat ook in de post ergens hierboven. We willen alleen iets meer spreiding. Dat helpt misschien nu nog niet maar later wel. 15 stemmen op Batave helpt nooit. Bovendien was het een voorstel van Michelangelo, en aangezien ik hem op dit moment vertrouw én vertrouw op zijn spelkwaliteiten wil ik wel met zijn suggestie meegaan.

De kans is wel groot op info, omdat een groot deel al gestemd heeft. Het net 7-3 was in stemmen en een aantal mensen dus geen gelijkspel verwachten of hopen

je kunt waarschijnlijk best wat mensen laten zweten door richting gelijkspel te gaan (zonder dus een volledig gelijkspel uit te lokken)
Voor later in het spel levert het inderdaad misschien nog wel goede info op, daar had ik even niet over nagedacht

Ik ben wel bereid te switchen dan.
Oud 23-02-2011, 14:47
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Ik begrijp je confused smiley niet. Er zit toch wel wat in wat EoS zegt? Je kunt gewoon niemand vertrouwen in dit spel. Ik vind je reactie dus opvallend.

Het gaat er ook niet om wie eruit gaat. Het gaat erom dat je oproept tot gelijkspel. Dat is wat hij niet ziet zitten. En niet zozeer of je het erg vind of Batave eruit vliegt, want dat is nogal gemakkelijk te faken als je daadwerkelijk de verrader bent.

Persoonlijk ben ik tegen gelijkspel, want ik vind Dott niet verdacht.
Mijn confusedsmiley kwam voort uit het feit dat wij ten eerste niet de eersten waren die opriepen tot deze tactiek en ten tweede dat wij batave helemaal niet proberen te beschermen en een uitleg gaven over waarom we op Dott stemmen. Ik zeg toch ook niet dat jullie allemaal opgehangen moeten worden als Batave onschuldig blijkt? Ik vond de aggressieve reactie gewoon een beetje vreemd.
Oud 23-02-2011, 14:48
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Citaat:
Voor later in het spel levert het inderdaad misschien nog wel goede info op, daar had ik even niet over nagedacht

Ik ben wel bereid te switchen dan.
Omg, maar als batave slecht blijkt, dan ben jij overduidelijk wel de verrader!!!1111

ja, grapje dus.
Oud 23-02-2011, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Omg, maar als batave slecht blijkt, dan ben jij overduidelijk wel de verrader!!!1111

ja, grapje dus.
Stelletje etterbakken zijn jullie. Bekijk het maar mooi *armen over elkaar slaat en tong uitsteekt*
Oud 23-02-2011, 14:50
Verwijderd
Oke grapje, ik wijzig naar Dott
Oud 23-02-2011, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Ja dikke zwans, toen ik dit eerder bij iemand opmerkte kreeg ik hier facepalms voor!

Citaat:
Dit.
Oud 23-02-2011, 14:54
Röps
Röps is offline
Citaat:

Plus dat er nog een liefdeskoppel in zit, dat kan de stemming nog schever draaien.

Ik ben het wel met Daboman eens, want ik vind Dott niet heel verdacht vergeleken met Batave.
Oud 23-02-2011, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Ja dikke zwans, toen ik dit eerder bij iemand opmerkte kreeg ik hier facepalms voor!

Dit.
ik vind het juist verdacht, jij vond het niet verdacht, het is heel iets anders.
Oud 23-02-2011, 15:03
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
als jullie niet met ons 'meegaan' op weg naar gelijkspel á la, we zijn ook blij als batave er uit vliegt, maar zo raar is de theorie niet hoor.

het is in het begin van het spel voor wolven belangrijk om risico's te nemen en snel onder iemand te gaan staan. daarom denk ik dat er best wel eens een wolf (of twee) onder batave kan staan, omdat het op een gegeven moment 3-7 was in stemmen was dat ook een goede optie. maar als het dan opeens richting gelijkspel zou gaan wordt het vervelend voor ze.

sterker nog. de enige reden voor dorpelingen om geen gelijkspel te willen is als ze ZEKER zijn van de onschuld van óf dott óf batave. op dit moment zijn ze beiden zo'n beetje de enige verdachte personen, dus alleen bad guys zouden het idee van nu naar gelijkspel werken écht niet leuk vinden..

tenminste, zo zie ik het.
Oud 23-02-2011, 15:03
Verwijderd
Citaat:
ik vind het juist verdacht, jij vond het niet verdacht, het is heel iets anders.
Eh, ik zei dat 't me opviel. Dat is iets heel anders dan expliciet "verdacht" of "niet verdacht", wel iets wat ik in m'n achterhoofd houd bij het lezen van verdere posts. Nee, dit is precies hetzelfde behalve dat ik niet meteen "VERDACHT" blèrde
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten