Advertentie | |
|
![]() |
|
Het lijkt me redelijk duidelijk dat de geliefden en verrader flink hebben lopen kutten met het lijstje. Zo erg, dat er niks zinnigs meer van te maken is. Ik denk dat we het daarom maar even moeten laten, het komt later ongetwijfeld van pas.
@Syori: Dat spel dat je geliefden met DP was, weet ik nog wel ja. Toen was ik een hele oorlog met jullie aan het voeren ![]() Maar je bent sindsdien (volgens mij) niet meer slecht geweest, dus ach. Ik zei toch dat het debiel was ![]() Maar ik snap dat je er niks van kan maken, dat kan niemand op dit punt, geloof ik. Voor nu stem ik Dobermann. |
![]() |
||||
Citaat:
Geel doux en batave zijn wat mij betreft compleet veilig (of er moet iets heel absurds gebeurt zijn) en we weten inmiddels dat schrödinger, queasy en napoleonzuurtje echt zijn, ik weet van mezelf dat mijn stem echt is (maargoed dat zal de rest worst wezen) Citaat:
Little phoebe (11) Vegs (12) Doberman (13) sweetsmile gaat pas way laat op doux staan terwijl allang duidelijk was dat doux niet in aanmerking voor verwijdering zou komen. (.Sann wordt hierdoor in samenhang met ronde 2 verdacht) Citaat:
Laten we voor de gein aannemen dat .Sann verrader is maar heeft gelogen en op queasy heeft gestemd, dat geeft 4 voor queasy 5 voor dober (waarvan m.i. 1 dus nep) (kan ook net andersom zijn) en lychee 2 neppe stemmen (nu dacht ik dat sweetsmile ook geswitched had maar blijkbaar vergis ik me met sann (nagezocht) Het viel me op dat Onait en Snoopy geschaapt hebben (beiden veilig gestemd in ronde 1), gezien mijn vergissing met sweetsmile vind ik hen verdachter anyway dat zijn de minst duidelijke maar nu ff terug naar de 3 onder schrödinger: Vegs Dober LP Vegs en LP staan bij Dober en dober probeert zichzelf niet eens te redden. allemaal nog lastig genoeg maar een aantal patronen beginnen wmb te ontstaan (overigens Vegs maakt dit je wmb ook weer net iets minder verdacht dan doberman) maarja onder voorbehoud gezien e.e.a. nog afhangt van wie de verrader nu is. tijd om tactisch te stemmen meen ik edit: mja alles meegenomen (incluis stond onder schrödinger, 2 keer niet stemmen van dober) meen ik dat dober vrij zeker een wolf is en ik stel em voor op te hangen. Lychee vertrouw ik ook voor geen meter maar daar valt gewoon weinig over te zeggen, ik wacht nog even met de definitieve stem.
Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 14:07. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb mijn stem op Lychee doorgegeven (ik zag dat ik het eerder over Leechy had ![]() ![]() |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik denk dat afgelopen hangronde best interessant is mbt de geliefden. Volgens mij hadden niet alleen wolven/verrader/evilziener kunnen klooien maar moet er bijna wel een geliefdenactie zijn geweest. En ik bedoel maar te zeggen dat we wel met z'n allen op zoek naar wolven kunnen gaan, maar dat de geliefden gevaarlijker zijn dan veel mensen denken. Op zich kunnen we ons nog één wolf veroorloven, maar daarna moeten we voorzichtig zijn aangezien het kán dat napoleonzuurtje twee wolven geliefden heeft gemaakt. (kans is niet groot, maar oké) Overigens hamer ik altijd op de geliefden, en deed ik dit juist niet toen ik er zelf één was ![]() Wat je zegt over dat de wolven de geliefden eruit willen ben ik niet met je eens. Zoals je aan bovenstaande stukje merkt hebben de wolven profijt van het feit dat de geliefden er nog in zitten. Oké, dan nog even concreet mijn verdachten: * Lychee Leto en/of Dobermann - wolven * Geel misschien als één van de geliefden. Ik denk dat de geliefden namelijk aandeel hebben gehad in de laatste stemlijst. Misschien is Geel geliefde met iemand in het Queasy rijtje aangezien die nu verdachte-af lijken te zijn. Ik weet dat het niet veel is, maar ik vind het vervelend om loze dingen te roepen. Mijn stem gaat naar Dobermann. @ Syori: normaal gesproken ben ik er erg voor om 2 ongeveer gelijke rijtjes te maken, maar aangezien er deze keer wel érg gefuckt wordt met de rijtjes ben ik er deze ronde voor om in ieder geval zélf te kunnen kiezen wie eruit gaat ipv de keuze weer aan de wolven te laten. Vandaar Dobermann, tenzij iemand anders ineens veel stemmen krijgt.
|||||
Edit:
Ik heb in de tussentijd een hoop gemist zie ik. Zal zo nog even reageren. ![]() Citaat:
Citaat:
Kijk, Queasy heeft maar twee stemmen. Als je die andere rijtjes naar beneden wilt halen qua aantal stemmen, moeten er wolven onder beiden staan. In het meest extreme geval onder beiden 2 wolven, waardoor het 4-4 is. Dan moet Queasy nog steeds twee stemmen extra gehad hebben. Dus verrader én evilziener moet op Queasy gestemd hebben. Wáárom? Dat is alleen logisch als Dobermann en Lychee beiden wolf zijn, en ik heb moeite om dat te geloven. Dan spelen de wolven het heel erg slecht: als er nu al twee wolven bijna gehangen werden. Ik wilde daarom voornamelijk het punt maken dat de geliefden hier vrijwel zeker bij getrokken zijn geweest. En die kunnen (evenals wolven, verraders en evilzieners) prima in een los rijtje staan. Citaat:
Allereerst werd Queasy wel degelijk door een aantal spelers verdacht. Het was 6 tegen 6 tegen 3. Stel dat ze gelijkelijk verdeeld stonden onder LL en Dobermann en ze stemmen stiekem om Queasy, dan weten zij dat het in werkelijkheid 5 tegen 5 tegen 5 is. (Geels vergeten stem was toen nog onbekend). Dan wordt de uitslag ineens heel interessant als er geen gelijkspel is. Zij zouden dan namelijk weten dat er ook iemand onder Queasy vermoedelijk liegt. Doe dat een paar rondes achter elkaar en je hebt informatie die niemand anders heeft. Ik kan me goed voorstellen dat je het nut er niet van inziet, maar ik heb het zelf ooit gedaan toen ik met EoS geliefde was. Beiden dorpeling; geen flauw idee wie de wolven waren. Stemlijstjes verkloten was heel interessant om te zien waar andere valse stemmen stonden en hoe mensen daar op reageerden. Maar ik zie lang niet iedere speler er voor aan om het op zo'n manier te doen. Citaat:
En dat is belangrijk om te weten, omdat het iets over de geliefden kan vertellen, en over de identiteit van Dobermann en LL. Neemt niet weg dat ik goed begrijp dat het momenteel erg veel kanten op kan. |
![]() |
|||
@ arPos: heldere analyse. Grotendeels eens.
Citaat:
Blijk jij zo meteen onschuldig en LL wolf, dan vrees ik dat de rest me ook niet op mijn onschuldige blauwe ogen gelooft dat ik dorpeling ben en ben ik nog verdachter. Doodgaan hoort bij het spel. Onschuldigen ophangen ook. Leuk is anders. Het enige wat je kunt doen, is met goede alternatieven komen. LP, ik en LL zijn momenteel de meest verdachte spelers (naast jou). Overtuig de rest waarom één van ons zo veel verdachter is dan jij zelf. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een stemlijstjes-geklooi. Ik heb net gelezen wat er allemaal van gemaakt werd en toen dacht ik: 'Nou, eigenlijk kan alles wel.' Ik denk dat als we de functie van Dobermann en Lychee Leto weten, we wel een stuk verder komen. En ik denk dat één van die twee wolf is, aangezien de wolven ervoor gekozen hebben om Queasy op te eten. Of ze zijn allebei onschuldig en de geliefden hebben gewoon lopen klooien. Maar waarom ze dan op Queasy gestemd zouden hebben, geen idee. Of één van die twee is geliefde. Of allebei.
Kortom: Ik ga deze ronde op Dobermann of Lychee Leto stemmen. Op wie van de twee dat wacht ik nog even af, want het lijkt me niet handig dat we weer een gelijkspel krijgen en dat de wolven iemand mogen kiezen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik stem Lychee Leto trouwens. Verder vind ik LP en Dobermann ook verdacht.
Batave en Doux zijn van wolvenverdenking uitgesloten, hun stemmen moeten bijna wel echt zijn, aangezien Queasy eruit ging. Onait lijkt me onschuldig, met zijn geschop tegen alles enzo. Als wolf speelt ie volgens mij berekenender. Ook van VeGs vermoed ik dat ze goed is, ze maakt wat foutjes maar komt oprecht op me over. Ook geel staat redelijk buiten verdenking, gezien het ontzettende aandacht vestigen wat ie op zichzelf doet. Met dat in mijn achterhoofd kom ik tot deze stemlijstjes: Hangronde 1:
Spoiler
In deze ronde ging napoleonzuurtje eruit. Er moet onder Schrodinger dus 1 valse stem meer staan dan onder Napoleonzuurtje. Er staan dus 1 of 2 valse stemmen onder Schrodinger en 1 of 0 onder Napoleonzuurtje. Ik denk dus: of LP of Dobermann of allebei. Zoals eerder gezegd vond ik in deze ronde ook Lychee Leto verdacht, vanwege het alleen stemmen en de theorie dat er altijd wel 1 of 2 wolven apart gaan staan. Lychee Leto deed dat ook nog eens vrij laat. Hangronde 2:
Spoiler
Van deze stemronde is natuurlijk maar weinig te maken, gezien de bizarre uitkomst. Vast staat dat er een hoop valse stemmen onder Dobermann en Lychee Leto staan. Interessant leek mij dus eens te kijken naar Dobermann, LP en Lychee Leto, die ik op basis van stemronde 1 redelijk verdacht vond. Dobermann heeft niet gestemd. Kan een tactische keuze zijn omdat te zeggen, hij staat iig niet in een verdacht rijtje. Bovendien hoeft hij een hangronde wellicht niet te stemmen, dus dan is vergeten vrij makkelijk. Het kan natuurlijk ook echt een fout zijn, en hij kan dorpeling zijn. Wat doet LP? LP staat onder Dobermann, verdachte plek dus, want het had gelijkspel moeten worden tussen Dobermann en Lychee Leto, maar nee Queasy ging er uit. Ook Lychee Leto zien we hier weer opduiken. Onder Lychee Leto zien we Schrodinger, wiens stem dus wel zal kloppen, en Onait, die ik voorlopig dus ook vertrouw. Zijn er nog 4 mensen over. Van die 4 (Andijvie, snoopy, daboman, sweetsmile) zijn wellicht twee stemmen nep (want wolf). Twee stemmen zijn dan verhuisd naar Queasy. Ik gok dat de geliefden hier hebben lopen fucken. Ook kan de leerlingverrader naar Queasy zijn overgestapt, en de evilziener. Bijvoorbeeld. Maar dit lijstje is echt te lastig om er iets goeds over te kunnen zeggen. Ik denk dat het voor een groot deel met de geliefdes te maken heeft. Maar waarom willen de geliefden Lychee Leto of Dobermann er niet uit hebben? Omdat 1 van die twee geliefden is. Denk ik. En wellicht (waarschijnlijk?) ook nog wolf. Conclusie: Lychee Leto en/of Dobermann zijn wolf en/of geliefde. Ik stem dan op Lychee Leto want daarbij heb ik een nog net wat slechter gevoel als bij Dobermann. |
![]() |
|||
Ik raak er alleen maar meer van overtuigd dat Dobermann een badguy is. Gezien het onduidelijke lijstje in hangronde twee weet ik niet honderd procent (haha, honderd procent zeker weten in een wwspel
![]() Daarom vind ik het ook raar dat er zoveel (nou ja, ik vind dat er best wel veel mensen zijn) mensen op Lychee Leto stemmen. Het is natuurlijk heel raar dat Lychee Leto het hebben overleefd terwijl zij echt bijna-zeker-weten doodgingen, maar ik heb zo'n gevoel dat we van Dobermann met meer zekerheid kunnen zeggen dat hij slecht is. Het lijkt mij handiger om deze ronde Dobermann gewoon te hangen en dan kijken wat we met Lychee Leto doen. Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik ga ook voor Dobermann, want het wordt met te krap in het lijstje nu. Het laatste wat we moeten willen is een ander gelijkspel. Hoewel een gelijkspel tussen Lychee en Dobermann ook wel interessant kan zijn; als er een wolf uitgaat weten we meteen wie de andere wolf is.
Spoiler
Edit: @.sann: Ik heb het gewijzigd. Sorry, de tweede ronde was echt een zooitje. Ik dacht dat ik het goed had. Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 19:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar als er maar één wolf is verspillen we weer een hangronde/dorpeling
|
@Vegs: volgens mij zit er geen evilziener in? Alleen een verrader en 4 wolven.
Verder heb ik even Schrödinger's meest recente posts doorgelezen. Het lijkt erop dat hij Lychee verdenkt. De vorige ronde is er ook naar Lychee gepusht en waren er dus veel valse stemmen op hem/haar. Het lijkt dus alsof de wolven Lychee eruit willen. En dat het dus reverse is. Dus ga ik stemmen op iemand die in hangronde 2 op Lychee heeft gestemd. Ik weet alleen nog niet zo goed wie, want de namen zeggen me niet zoveel en roepen eigenlijk ook niet echt "oh die is slecht"-gevoelens op.
||
Citaat:
Ok en we zijn begonnen! Ter info: De volgende functies zitten erin: 4 wolven, tovenaar, ziener, wolfsbane, leerling, evilziener, verrader en jager. De heks heb ik er maar uitgelaten omdat die toch nooit zo populair is, en omdat de wolven anders iets te sterk zijn naar mijn mening omdat we 20 ipv 22 spelers hebben. Er is ook geen cupidofunctie, de geliefden zullen gekozen worden door degene die morgenavond zijn hoofd verliest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
Schrödinger vond Lychee ook verdacht. Dat kan natuurlijk betekenen dat Lychee wolf is en dat hij/zij Schrödinger hebben gegeten om zichzelf vrij te pleiten. Dat zou Lychee verdacht maken. Maar, dat geloof ik dus eigenlijk niet. Dat zou in mijn ogen de meest doorzichtige reden zijn om Schrödinger op te eten. Dus denk ik dat Schrödinger is opgegeten, zodat anderen, gaan denken dat Lychee wel eens wolf zou kunnen zijn. Dat is dan, als deze theorie klopt, precies wat de wolven willen. Persoonlijk was ik niet van plan om me daardoor te laten manipuleren. Aangezien het naast de vorige alinea al de tweede aanwijzing is dat de wolven Lychee eruit willen denk ik dus juist dat iemand anders wolf is. Misschien is het dan Sweetsmile? Die werd ook een paar keer genoemd. Ik denk dat ik daar dan op ga stemmen.
|
Verwijderd
|
Maar goed, een reverse kan ook prima worden omgedraaid als reverse-reverse. Ik had bij het wisselen naar Dobermann in de tweede hangronde erg het idee dat mensen ons van Lychee af probeerden te houden, dus daarom verdenk ik Lychee. Maar de kans is groot dat er meer achter zit, omdat er ook gefuckt werd rondom Dobermann (gezien Queasy die eruit ging). Dus mja, het is mij nu om het even; ze zijn allebei niet te vertrouwen imo.
En ik probeer idd ook op de onopvallende mensen te letten, maar vooralsnog vind ik Lychee en Dobermann gewoon té verdacht om niet op een van hen te stemmen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Zoals hier eerder al genoemd is, is het niet handig om gelijkspel uit te lokken. De kans dat Dobermann wolf is is aanwezig en als we gelijkspel hebben gaat hij er sowieso niet uit. Als hij wolf is zullen de wolven niet voor hem kiezen, als hij niet wolf is zullen de wolven ook niet voor hem kiezen omdat we allemaal alleen maar langer voor hem zullen gaan.
Het lijkt ons dus stom om de wolven hier te laten kiezen dus proberen we Dobermann op te hangen. Daarom stemmen wij op hem.
||
Citaat:
![]()
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Spoiler
Wat ik ook nergens op vond slaan aangezien het de eerste ronde was. De tweede hangronde gingen ze opeens onder geel staan terwijl ze zelf op het moment stonden om opgehangen te worden en Dobermann ongeveer even veel stemmen had. Uiteindelijk zijn ze hier wel van af gedraaid maar nog steeds een vreemde keuze. Citaat:
Tot slot vind ik het ook apart dat arPos en Syori amper genoemd worden als we het over de vorige hangronde hebben want die staan toch wel op een veilige plek om de lijstjes te manipuleren. Stel: er staan 2 wolven onder Dobermann en 2 onder LL en arPos en Syori zijn geliefden. Ze willen er achter komen wie de wolven zijn dus verplaatsten ze hun stem naar Queasy om er wat meer info uit te halen. Uitkomst: 4-4-4 Waarom is deze optie nog niet voorbij gekomen? Ik vind het zonde om mijn stem te verspillen als ik alleen onder een persoon sta dus als niemand meegaat ga ik wederom voor Dobermann
||
Citaat:
En nu, die post was helemaal niet persoonlijk bedoeld. Ik snap gewoon niet zo goed waarom je op SweetSmile stemt als je stem totaal zinloos gaat zijn (en dat je daaorm verdacht KUNT worden omdat je dus veilig staat) en ik snap je argumenten om op SweetSmile te stemmen ook niet zo goed. Omdat ze wellicht een weerwolf zou kunnen zijn? Ik vind het gewoon raar.
Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 19:07. Reden: hebT |
![]() |
|
Jongens, ik ga net zo lief voor Lychee hoor. Ik wil alleen wel graag deze keer daadwerkelijk iemand eruit dus géén gelijkspel.
edit: eigenlijk doe ik zelfs liever LL, maar heel veel mensen hebben nog niet doorgegeven op wie ze gestemd hebben ![]()
Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 19:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens moet ik er wel bij zetten dat ik denk dat geliefden niet op die manier aandacht op zichzelf zouden vestigen, want dat brengt alleen maar risico's mee, zoals je nu wel kunt zien. |
![]() |
|
Mij was het ook al opgevallen dat Syori en arPos buiten de lijstjes stonden en ik heb het ook al opgemerkt. Ik weet alleen niet wat ik van Syori en arPos moet denken. Vooral de laatste kan ik voor geen meter peilen aangezien ik nog nooit met hem het wwspel heb gespeeld. Maar eerlijk gezegd neig ik arPos te vertrouwen en Syori eerder te verdenken - vooral omdat ze wel degelijk anders speelt dan anders. Maar ja, dan, ik weet ook niet wanneer ze nou veel post; als ze slecht is of als ze goed is.
Dus. Ik heb ze wel opgemerkt, alleen weet ik niet wat ik van ze moet denken.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: Ik las de post net van Geel. Ik heb al uitgelegd dat het gewoon moeilijker is dan normaal gesproken, want deze keer is er flink gerotzooid. Als jij mij één iemand kan aanwijzen die een goed onderbouwde theorie heeft gepost dat niet alleen gebaseerd is op giswerk, dan zou ik dat knap vinden (behalve dan de verdenkingen jegens Lychee en Dobermann want die spreken voor zich). Noem eens een voorbeeld van iets dat ik heb gezegd dat volgens jou beïnvloed is door iemand anders. Want je zit er echt compleet naast. Maar misschien wil je wel gewoon dat mensen mij verdacht vinden en dat maakt jou weer ietsje verdachter voor mij, vooral in combinatie met je 'vergeten' stem. Want het zou maar zo kunnen dat je wel hebt gestemd, maar dat je verwarring wilt zaaien door te zeggen dat je niet hebt gestemd, zodat wij de verkeerde mensen aanwijzen als slechteriken. |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
|
![]() |
|
@Syori: Nee, ik wil je helemaal niet verdacht maken. Zoland ik neit weet wat ik precies van je meot denken, vertrouw ik je. Ik wilde alleen reageren op Sherlocks post dat niet veel mensen de losstaandnde mensen zijn opgevallen. Mijn zijn ze (jij en arPos) wel opgevallen. En ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ik niet weet ik van je moet denken en een beetje proberen te onderbouwen waarom ik dat vind.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 84 deel 2 Verwijderd | 500 | 10-04-2011 22:55 |