Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2011, 11:56
Verwijderd
Overigens kan het ook dat een wolf geliefde is met LL of Dobermann en de andere wolven ervan heeft weten te overtuigen voor de niet-zo-logische-keuze Queasy te gaan. Maar dat is dan vooral een probleem voor de minder snuggere wolven.

Als het goed is hebben alleen Geel en VeGs nu gestemd?
Stemtabel
Spoiler

Edit: ik stem op Lychee Leto. Op basis van mijn eerdere theorie verwacht ik meer (eerder) wolven onder Dobermann dan onder Lychee Leto.
Daarnaast vind ik het altijd verdacht als iemand die eerst bovenaan de dodenlijst staat, ineens aan de dood ontsnapt.
En ik kan me herinneren dat Uice ooit volgens mij ook uit principe (want stemmen onder lijfsbehoud "had geen zin") stemde op een losse persoon. Hij was toen wolf.
Advertentie
Oud 30-03-2011, 13:06
Daboman
Daboman is offline
Zo, vandaag heb ik eindelijk de kans gehad om bij te lezen, al is het met zoveel discussie en 2 dagen afwezigheid wel erg moeilijk om tussen de regels door te lezen. Vandaar dat ik me eigenlijk liever focus op de keuzes die de wolven hebben gemaakt. Het eten van Röps lijkt me erg lastig te verklaren, maar zou kunnen betekenen dat de wolven de situatie wel best vonden. De keuze om Queasy op te hangen, is waarschijnlijk bedoeld als 1 grote mindfuck. De keuze om Schrödinger op te eten begrijp ik eigenlijk ook nog niet, maar misschien als ik weer wat dieper in het spel zit.

Verder viel het me op dat Geel in 2 dagen tijd niet duidelijk gereageerd heeft op mijn vragen, maar ik vraag me af hoe relevant die nu zijn. Misschien is het juist wel slim om alles wat voor hangronde 2 gebeurd is voor nu even te vergeten. Opvallend hoe iemand anders dan wel op de vragen reageerde. Alsof er sprake was van een team.

En Vegs, ik jou ook niet verdacht vinden, jij wolf zijn Hoewel... ik begrijp je reactie op mr soija niet zo. Soija is gewoon soija, een ongeleid projectiel dus. Wat mij betreft is het ook dus wel best dat hij nog leeft, want ongeleide projectielen zijn kut voor de wolven.
Oud 30-03-2011, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Je staat de afgelopen ronden niet in erg florisant in de lijstjes bovendien staan er m.i. fouten in je theoriën die je anders niet maakt, maargoed het is waar; dat maakt je niet direct een wolf, slecht of dommig misschien
Je hebt gelijk dat VeGs veel fouten maakt, terwijl ik dat ook niet van haar gewend ben. Toch lijkt het mij onschuldig over te komen, dus óf ze heeft gewoon haar week niet, óf ze speelt het stiekem toch heel geniaal. Ik houd haar wel in gedachten, maar voor nu zijn er mensen die verdachter zijn, bijvoorbeeld Dobermann.

Citaat:
Ik ben wel benieuwd naar je verhaal over Sweetsmile; die is me nog totaal niet opgevallen. Vooral interessant, omdat Schrodinger die ook noemde. En die is dood.
Hier heb je wel een beetje gelijk, maar je moet er wel voorzichtig mee zijn om dingen als 'interessant' aan te duiden, want het was nu eenmaal pas de tweede ronde en Schrödinger was maar een gewone dorpeling, dus hij had geen extra kennis. Dit spreekt SweetSmile niet vrij, natuurlijk (want ik vind haar een beetje té erg niet opvallen en dat is meestal een slecht teken), maar echt veel informatie geeft het niet.

Citaat:
True, bear with me; het is mijn eerste spel dus ik maak vast rare sprongen. Ik zeg ook niet dat ze geen wolf kunnen zijn, maar dat ik ze momenteel niet verdenk. Of ja, ik kan weinig met hun, ik heb geen basis me te verdenken. Behalve dan bij Dobermann, die staat op de tweede plaats qua verdenking en de rest die ik noemde volgt daarna.
Sorry. Het is verder niet persoonlijk, hoor. Ik neem vaak het feit dat iemand voor het eerst speelt niet mee en wil nogal fanatiek doen.

Ik snap je punt overigens, hoor. Er zijn veel mensen van wie ik geen hoogte kan krijgen dit spel.

Citaat:
Oke, nog even die lijstjes op een heldere morgen.

Gezien de stand van 6-6-2: is het dan mogelijk dat dit alléén door wolven/verraders komt.
Evilziener neem ik even niet mee. Die kan één persoon opgevraagd hebben. Zelfs als die weet dat een van beiden wolf is, zou het logischer zijn om op die ander te stemmen, dan op Queasy en hij kan niet weten of beiden wolf zijn.
Ik zie niet in waarom je dat zou doen als evilziener, maar dat maakt het natuurlijk niet onmogelijk.
Ook hiermee ben ik het grotendeels eens, maar je vergeet één optie: Wat nu als de evilziener juist Queasy heeft opgevraagd en daarom wist dat zij dorpeling was? Dan is Queasy juist de logische/veilige keuze voor de evilziener, aangezien er bij Dobermann én Lychee een kans bestaat dat zij wolven zijn. En je vergeet dat er ook twee mensen (mijzelf incluis) buiten de rijtjes stonden én dat Dobermann en Geel -blijkbaar- niet hebben gestemd, maar als die twee (of één van de twee) slecht blijken (of geliefde zelfs), dan kunnen we ook daar niet zeker van zijn.

Citaat:
Als de wolven 2-2 onder Dobermann/LL staan, dan is de stand 4-4-2. Zelfs als de verrader stiekem Queasy stemt en onder LL/Dobermann staat, kan het nog steeds maar 4-3-3 staan => geen gelijkspel.
Je vergeet weer dat er ook nog mensen buiten de rijtjes staan. Als (bijvoorbeeld) de evilziener wél op Queasy heeft gestemd en (bijvoorbeeld) arPos (verrader?) van buitenaf ook op Queasy heeft gestemd, is het wel mogelijk.

Maar, again: I'm shooting blanks. Het is een beetje gissen en het is sowieso logischer als de geliefden erbij betrokken zijn.

Citaat:
En ook maar even de verrader mee pakken; waarom zou die op Queasy stemmen?
- Dobermann of LL is wolf. Maar dan is het handiger om op de ander te stemmen en niet op Queasy met haar weinige stemmen.
- Verwarring zaaien? Maar waarom?
- zowel LL als Dobermann is wolf.
Citaat:
Naja, zoals ik het nu bekijk ga ik er vanuit dat de geliefden in ieder geval hebben gestemd op Queasy. Stel dat dit beiden dorpelingen zijn, zou zij hiermee 4 stemmen gehad hebben. Staan ze verdeeld onder LL en Dobermann, dan zouden die dus 5 stemmen hebben. Staat onder Dobermann en LL een wolf, is het 4-4-4.

Goed, mijn vermoeden dan is dat de geliefden twee dorpelingen zijn, die op zoek zijn naar de wolven en afgelopen ronde op Queasy hebben gestemd. Op die manier kan ik die uitslag het beste verklaren.
Maar ook dit slaat nergens op, want Queasy was helemaal niet verdacht als wolf, dus waarom zouden ze in godsnaam op haar stemmen? Ik denk nog steeds dit (gepost op de vorige pagina):

Het begint er voor mij nu op te lijken dat óf Lychee, óf Dobermann geliefde is en dat die persoon geen wolf is. Dan zouden de geliefden allebei op Queasy hebben gestemd om zichzelf te redden - bij elkaar dan dus al 4 stemmen. Er staan ook wolven onder beide rijtjes en nog een verrader. Dan zou het dus 5-5 zijn geworden tussen Queasy en Dobermann, of Queasy en Lychee.

Citaat:
Overigens kan het ook dat een wolf geliefde is met LL of Dobermann en de andere wolven ervan heeft weten te overtuigen voor de niet-zo-logische-keuze Queasy te gaan. Maar dat is dan vooral een probleem voor de minder snuggere wolven.
Dit kan inderdaad heel goed. Hoewel Queasy sowieso wel een goede keuze zou zijn geweest, omdat Dobermann en Lychee toch nog verdacht zijn en zeer waarschijnlijk worden opgeknoopt. Dan hebben de wolven één extra slachtoffer, zegmaar.

Citaat:
En Vegs, ik jou ook niet verdacht vinden, jij wolf zijn Hoewel... ik begrijp je reactie op mr soija niet zo. Soija is gewoon soija, een ongeleid projectiel dus. Wat mij betreft is het ook dus wel best dat hij nog leeft, want ongeleide projectielen zijn kut voor de wolven.
Tenzij Soija voor team Evil speelt, dan is het slecht voor ons.

Okay, nu twijfel ik een beetje op wie ik moet stemmen. Het wordt Lychee of Dobermann. Aan de ene kant wil ik graag zorgen dat er daadwerkelijk iemand uitgaat en dat de wolven niet weer mogen kiezen, dus zou het beter zijn een groot verschil in stemmen te veroorzaken. Maar aan de andere kant hebben we dan weer weinig aan de lijstjes.

Wat hebben jullie liever?

Het lijstje tot nu toe dan. Hangronde 3:

Spoiler

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 15:09.
Oud 30-03-2011, 13:33
Verwijderd
Syori, je lijstje op je blogspot klopt niet, ik sta zowel onder lychee leto als onder dobermann. (Hangronde 2)

Edit; ik hoor dus alleen onder dobermann.
Oud 30-03-2011, 13:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het lijkt me redelijk duidelijk dat de geliefden en verrader flink hebben lopen kutten met het lijstje. Zo erg, dat er niks zinnigs meer van te maken is. Ik denk dat we het daarom maar even moeten laten, het komt later ongetwijfeld van pas.

@Syori: Dat spel dat je geliefden met DP was, weet ik nog wel ja. Toen was ik een hele oorlog met jullie aan het voeren
Maar je bent sindsdien (volgens mij) niet meer slecht geweest, dus ach. Ik zei toch dat het debiel was
Maar ik snap dat je er niks van kan maken, dat kan niemand op dit punt, geloof ik.

Voor nu stem ik Dobermann.
Oud 30-03-2011, 14:00
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik ben wel benieuwd naar je verhaal over Sweetsmile; die is me nog totaal niet opgevallen. Vooral interessant, omdat Schrodinger die ook noemde. En die is dood.
Ach ik heb op het moment meer verdachten dan dat er slechterikken in het spel zitten, maargoed in ieder geval de onderbouwing voor mijn keuzen:

Geel doux en batave zijn wat mij betreft compleet veilig (of er moet iets heel absurds gebeurt zijn)
en we weten inmiddels dat schrödinger, queasy en napoleonzuurtje echt zijn, ik weet van mezelf dat mijn stem echt is (maargoed dat zal de rest worst wezen)

Citaat:
Hangronde 1:

Doux

.Sann (1)
Snoopy (5)
Sweetsmile (15)

Napoleonzuurtje (eruit)
Röps (2) (ver)
Schrödinger (4)
Syori (6)
Andijvie (17)
Sherlock (9)

Schrödinger

Doux (7)
Little phoebe (11)
Vegs (12)
Doberman (13)
Geel (8)

Queasy
Lychee Leto (10)

Syori

Onait sirch(14)
Daboman (16)

Niet
arPos (18)
napoleonzuurtje (19)
Batave (20)
Queasy (3)
Napoleon eruit dus een valse stem onder schrödinger; verrader is immers bekend (geliefden waren er hier nog niet)
Little phoebe (11)
Vegs (12)
Doberman (13)

sweetsmile gaat pas way laat op doux staan terwijl allang duidelijk was dat doux niet in aanmerking voor verwijdering zou komen.
(.Sann wordt hierdoor in samenhang met ronde 2 verdacht)

Citaat:
Hangronde 2

Lychee Leto
Schrödinger
Andijvie
Snoopy (schaap)
Onait Sirch (schaap)
Daboman
Sweetsmile

Queasy (eruit)
Geel
Doux
Batave

Doux
arPos

Onait sirch

Syori

Doberman

Little phoebe
Vegs
.Sann (geswitched)
Sherlock
Lychee leto
Queasy

Niet
Dobermann
.Sann switched van lychee op doberman (e.e.a. hangt hier van aannames af)
Laten we voor de gein aannemen dat .Sann verrader is maar heeft gelogen en op queasy heeft gestemd, dat geeft 4 voor queasy 5 voor dober (waarvan m.i. 1 dus nep) (kan ook net andersom zijn)
en lychee 2 neppe stemmen

(nu dacht ik dat sweetsmile ook geswitched had maar blijkbaar vergis ik me met sann (nagezocht)

Het viel me op dat Onait en Snoopy geschaapt hebben (beiden veilig gestemd in ronde 1), gezien mijn vergissing met sweetsmile vind ik hen verdachter

anyway dat zijn de minst duidelijke maar nu ff terug naar de 3 onder schrödinger:
Vegs
Dober
LP

Vegs en LP staan bij Dober en dober probeert zichzelf niet eens te redden.

allemaal nog lastig genoeg maar een aantal patronen beginnen wmb te ontstaan

(overigens Vegs maakt dit je wmb ook weer net iets minder verdacht dan doberman)
maarja onder voorbehoud gezien e.e.a. nog afhangt van wie de verrader nu is.

tijd om tactisch te stemmen meen ik

edit: mja alles meegenomen (incluis stond onder schrödinger, 2 keer niet stemmen van dober) meen ik dat dober vrij zeker een wolf is en ik stel em voor op te hangen.

Lychee vertrouw ik ook voor geen meter maar daar valt gewoon weinig over te zeggen, ik wacht nog even met de definitieve stem.

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 14:07.
Oud 30-03-2011, 14:07
Verwijderd
Citaat:
[...]

Sorry. Het is verder niet persoonlijk, hoor. Ik neem vaak het feit dat iemand voor het eerst speelt niet mee en wil nogal fanatiek doen.

Ik snap je punt overigens, hoor. Er zijn veel mensen van wie ik geen hoogte kan krijgen dit spel.
[...]
Oh, ik vat het ook echt niet persoonlijk op hoor Het is meer dat ik het krom formuleerde; ik verdenk iedereen, maar er zijn er nu twee die boven de rest uitsteken en een aantal waarvan ik gewoon geen hoogte krijg die dus een beetje tussen alles in zitten (is geen hoogte kunnen krijgen verdacht of (nog) niet? ik blijf ze iig volgen om te kijken of dat gewoon hoort bij het begin van het spel of dat het dus meer is dan dat alleen).

Ik heb mijn stem op Lychee doorgegeven (ik zag dat ik het eerder over Leechy had ).
Oud 30-03-2011, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Oké, geen idioot grote theorie, maar het lijkt me dat Lychee Leto of Dobermann wolf is. Of allebei, maar die optie gaat me te ver.

Als ik dan echt moet kiezen, ga ik voor Dobermann. Hij had zijn stem kunnen laten gelden, en dan was het misschien niet gelijkspel geworden. Maar misschien heeft hij geen stem en maakt het niet uit? Mijn wolfgevoel is bij hem sterker dan bij LL, vooral door de (per ongeluk expres?) vergeten stem, wat tot gelijkspel leidde. Of zijn stem had uitgemaakt, is dus de vraag.
Pfff, Geel is ook vergeten te stemmen. Er zijn dus, naast de toch al dubieuze lijstjes, 2 mensen die NIET gestemd hebben. Ik begrijp dan ook niet zo goed hoe iedereen blijft gapen naar die lijstjes die inmiddels door de 2 ontbrekende stemmen (!) én lijstfucking mindboggling zijn. Althans, voor mij dan.

Citaat:
Lychee Leto is natuurlijk ook verdacht, maar de actie van het "niet uit lijfsbehoud stemmen" vind ik niet zo verdacht. Ze blijven in ieder geval bij wat ze vinden, en ik geloof niet dat een wolf zo makkelijk zou opgeven. De kans is er natuurlijk dat ze veilig wilden gaan staan, maar doe je dat als de galg/guillotine je boven het hoofd hangt?
Probably stem ik ook op LL (toch gek, ik denk steeds dat Lucky Luciano meespeelt steeds wanneer ik 'LL' lees) puur omdat ik anders waarschijnlijk gezien ben. En omdat ik het beste voor heb met de good guys lijkt me dat niet wenselijk. Maar goed!

Citaat:
De rest nog even snel onder de loep genomen:

Vegs, Onait/Soija, Geel: Zijn voor mij helemaal niet verdacht. Geel heeft zichzelf al vrijgepleit toen hij zijn actie opbiechtte (waarom zou je zo in de spotlights willen staan als wolf), Soija is gewoon weer heerlijk irritant aan het spelen en lijkt me niet slecht. En bij vegs is het meer een gevoel dat ze goed is.
Mja, ik vind 't maar gek dat mijn niet-stemmen uitgelegd wordt als "verdacht" terwijl monsieur Geel gewoon in de safetyzone bij jou blijft zitten.

Citaat:
Sherlock, Daboman, Sweetsmile: Zij voor mij voorlopig nog niet verdacht. Sherlock houdt een afwachtende houding aan, maar nevertheless heb ik een goed gevoel bij hem. Dabo is normaal gesproken wat actiever, maar die heeft het volgens mij druk met werk oder etwas. Sweetsmile is wat afwachtend, maar het is de tweede ronde (en haar tweede spel) pas.
Hier kan ik me trouwens wel in vinden.

Citaat:
Syori, Batave, Andijvie: Syori speelt raar. Geen idee waarom ik dat idee heb, maar haar monsterposts zijn niet zo aanwezig als altijd. Betekent dit dat ze slecht is? Niet per se. Ze maakt namelijk altijd monsterposts, maar waarom nu dan niet? Ik hou haar in mijn hoofd als mogelijke geliefde en/of verrader. Batave, tja, is niet erg verdacht in mijn ogen. Hij zou een wolf kunnen zijn, maar dat is meer gevoel dan iets anders. Andijvie is voor mij niet verdacht.
Andijvie vind ik niet echt te peilen, maar then again, dat heb ik met wel meer mensen. Syori vind ik niet echt raar spelen, maar dit is dan ook pas mijn tweede spel. Ik vind haar posts wel tof om te lezen, ze goochelt aardige theoriën uit haar hoge hoed. Enige nadeel is dat ik er soms geen ruk van begrijp, maar dat komt omdat de reverse-reverse-reverse-reverse-autoreverse-dingen voor mij nog lastig zijn. Batave heb ik niet echt een mening over.

Citaat:
Snoopy, Sann: Snoopy is een dorpeling, imo. Sann weet ik nog niet zeker, ze zou wolf en/of geliefde kunnen zijn, maar ook hiervoor heb ik niks meer te bieden dan een gevoel.
Hmm, ik weet niet precies waarom maar ik heb zo m'n twijfels over Sanne. Snoopy lijkt mij ook een dorpeling though.
Oud 30-03-2011, 14:11
Verwijderd
Citaat:
anyway dat zijn de minst duidelijke maar nu ff terug naar de 3 onder schrödinger:
Vegs
Dober
LP

Vegs en LP staan bij Dober en dober probeert zichzelf niet eens te redden.
Pardon? Ik heb toch uitgelegd waarom ik onder Schrödinger sta en waarom ik 'n stemronde gemist heb? Ik begrijp niet zo goed wat ik nog meer moet doen om mezelf (en de good guys, at that) te redden hoor.
Oud 30-03-2011, 14:14
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik wilde hier nog even op reageren.

Hoe precies wil je op zoek naar de geliefden? De ziener kan ze niet zien (denk ik? Dat is wel vrij ingeburgerd inmiddels toch?)
En ik heb eigenlijk maar zelden mee gemaakt dat twee mensen juist aan elkaar gelinkt werden, tenzij één van hen op het punt van sterven stond en dan maakt het sowieso niet uit.

Het enige vervelende is dat de kans vrij aanwezig is dat ze met de lijstjes aan het kloten zijn.
Daar zou je nog een aanwijzing uit kunnen halen wat betreft de identiteit; welke spelers je daar wel voor aan ziet.
Zo grofweg: Soija is altijd in voor kloten, dus die is de meest waarschijnlijke kandidaat om als geliefde de lijstjes te verpesten. Geel is ook een optie; aanhanger van de 'wolven vind je met valse stemmen'-theorie. Ergens zie ik er arPos ook wel voor aan, maar dat is gevoelsmatig.

Je hebt trouwens geluk: normaal gesproken had je nu allang de opmerking naar je hoofd gehad dat je vast wolf was (want die willen de geliefden er uit) of zelf geliefde (want waarom denk je daar aan). Overigens vind ik dat drogredenen.
Nou ja, ik heb nog niet echt een idee over de geliefden, daarom begon ik met napoleonzuurtje als aanknopingspunt.
Maar ik denk dat afgelopen hangronde best interessant is mbt de geliefden. Volgens mij hadden niet alleen wolven/verrader/evilziener kunnen klooien maar moet er bijna wel een geliefdenactie zijn geweest.

En ik bedoel maar te zeggen dat we wel met z'n allen op zoek naar wolven kunnen gaan, maar dat de geliefden gevaarlijker zijn dan veel mensen denken. Op zich kunnen we ons nog één wolf veroorloven, maar daarna moeten we voorzichtig zijn aangezien het kán dat napoleonzuurtje twee wolven geliefden heeft gemaakt. (kans is niet groot, maar oké)

Overigens hamer ik altijd op de geliefden, en deed ik dit juist niet toen ik er zelf één was
Wat je zegt over dat de wolven de geliefden eruit willen ben ik niet met je eens. Zoals je aan bovenstaande stukje merkt hebben de wolven profijt van het feit dat de geliefden er nog in zitten.

Oké, dan nog even concreet mijn verdachten:
* Lychee Leto en/of Dobermann - wolven
* Geel misschien als één van de geliefden. Ik denk dat de geliefden namelijk aandeel hebben gehad in de laatste stemlijst. Misschien is Geel geliefde met iemand in het Queasy rijtje aangezien die nu verdachte-af lijken te zijn.

Ik weet dat het niet veel is, maar ik vind het vervelend om loze dingen te roepen.
Mijn stem gaat naar Dobermann.

@ Syori: normaal gesproken ben ik er erg voor om 2 ongeveer gelijke rijtjes te maken, maar aangezien er deze keer wel érg gefuckt wordt met de rijtjes ben ik er deze ronde voor om in ieder geval zélf te kunnen kiezen wie eruit gaat ipv de keuze weer aan de wolven te laten.
Vandaar Dobermann, tenzij iemand anders ineens veel stemmen krijgt.
Oud 30-03-2011, 14:15
VeGs
VeGs is offline
Edit:
Ik heb in de tussentijd een hoop gemist zie ik. Zal zo nog even reageren.

Citaat:
Hier heb je wel een beetje gelijk, maar je moet er wel voorzichtig mee zijn om dingen als 'interessant' aan te duiden, want het was nu eenmaal pas de tweede ronde en Schrödinger was maar een gewone dorpeling, dus hij had geen extra kennis. Dit spreekt SweetSmile niet vrij, natuurlijk (want ik vind haar een beetje té erg niet opvallen en dat is meestal een slecht teken), maar echt veel informatie geeft het niet.
Interessant is ook vooral wat het zegt: interessant. Nog niet per definitie verdacht.

Citaat:
Ook hiermee ben ik het grotendeels eens, maar je vergeet één optie: Wat nu als de evilziener juist Queasy heeft opgevraagd en daarom wist dat zij dorpeling was? Dan is Queasy juist de logische/veilige keuze voor de evilziener, aangezien er bij Dobermann én Lychee een kans bestaat dat zij wolven zijn. En je vergeet dat er ook twee mensen (mijzelf incluis) buiten de rijtjes stonden én dat Dobermann en Geel -blijkbaar- niet hebben gestemd, maar als die twee (of één van de twee) slecht blijken (of geliefde zelfs), dan kunnen we ook daar niet zeker van zijn.
Die mensen buiten de rijtjes waren even niet interessant voor het punt dat ik wilde maken: is het mogelijk om die stand te creëren met alleen de kant van de wolven.

Kijk, Queasy heeft maar twee stemmen. Als je die andere rijtjes naar beneden wilt halen qua aantal stemmen, moeten er wolven onder beiden staan. In het meest extreme geval onder beiden 2 wolven, waardoor het 4-4 is. Dan moet Queasy nog steeds twee stemmen extra gehad hebben. Dus verrader én evilziener moet op Queasy gestemd hebben.
Wáárom? Dat is alleen logisch als Dobermann en Lychee beiden wolf zijn, en ik heb moeite om dat te geloven. Dan spelen de wolven het heel erg slecht: als er nu al twee wolven bijna gehangen werden.

Ik wilde daarom voornamelijk het punt maken dat de geliefden hier vrijwel zeker bij getrokken zijn geweest. En die kunnen (evenals wolven, verraders en evilzieners) prima in een los rijtje staan.

Citaat:
Maar ook dit slaat nergens op, want Queasy was helemaal niet verdacht als wolf, dus waarom zouden ze in godsnaam op haar stemmen? Ik denk nog steeds dit (gepost op de vorige pagina):
Wolven zoeken.

Allereerst werd Queasy wel degelijk door een aantal spelers verdacht.
Het was 6 tegen 6 tegen 3. Stel dat ze gelijkelijk verdeeld stonden onder LL en Dobermann en ze stemmen stiekem om Queasy, dan weten zij dat het in werkelijkheid 5 tegen 5 tegen 5 is. (Geels vergeten stem was toen nog onbekend).
Dan wordt de uitslag ineens heel interessant als er geen gelijkspel is. Zij zouden dan namelijk weten dat er ook iemand onder Queasy vermoedelijk liegt. Doe dat een paar rondes achter elkaar en je hebt informatie die niemand anders heeft.

Ik kan me goed voorstellen dat je het nut er niet van inziet, maar ik heb het zelf ooit gedaan toen ik met EoS geliefde was. Beiden dorpeling; geen flauw idee wie de wolven waren. Stemlijstjes verkloten was heel interessant om te zien waar andere valse stemmen stonden en hoe mensen daar op reageerden. Maar ik zie lang niet iedere speler er voor aan om het op zo'n manier te doen.

Citaat:
Het begint er voor mij nu op te lijken dat óf Lychee, óf Dobermann geliefde is en dat die persoon geen wolf is. Dan zouden de geliefden allebei op Queasy hebben gestemd om zichzelf te redden - bij elkaar dan dus al 4 stemmen. Er staan ook wolven onder beide rijtjes en nog een verrader. Dan zou het dus 5-5 zijn geworden tussen Queasy en Dobermann, of Queasy en Lychee.
Ook mogelijk. Maar nogmaals: het zijn waarschijnlijk geliefden geweest in deze ronde.

En dat is belangrijk om te weten, omdat het iets over de geliefden kan vertellen, en over de identiteit van Dobermann en LL. Neemt niet weg dat ik goed begrijp dat het momenteel erg veel kanten op kan.
Oud 30-03-2011, 14:29
VeGs
VeGs is offline
@ arPos: heldere analyse. Grotendeels eens.

Citaat:
Dobermann
Pardon? Ik heb toch uitgelegd waarom ik onder Schrödinger sta en waarom ik 'n stemronde gemist heb? Ik begrijp niet zo goed wat ik nog meer moet doen om mezelf (en de good guys, at that) te redden hoor.
Soms kun je jezelf gewoon niet redden. Jij (en ik en LP) zijn sowieso f*cked vanwege hangronde 1. Kun je hoog en laag springen, verontwaardigd doen of fel van leer trekken (mijn stijl), maar je ontkomt er niet aan.
Blijk jij zo meteen onschuldig en LL wolf, dan vrees ik dat de rest me ook niet op mijn onschuldige blauwe ogen gelooft dat ik dorpeling ben en ben ik nog verdachter. Doodgaan hoort bij het spel. Onschuldigen ophangen ook. Leuk is anders.

Het enige wat je kunt doen, is met goede alternatieven komen. LP, ik en LL zijn momenteel de meest verdachte spelers (naast jou). Overtuig de rest waarom één van ons zo veel verdachter is dan jij zelf.

Citaat:
Snoopy
dat je zegt over dat de wolven de geliefden eruit willen ben ik niet met je eens. Zoals je aan bovenstaande stukje merkt hebben de wolven profijt van het feit dat de geliefden er nog in zitten.
Dan verschillen we daarin van mening. Ik zou ze er als wolf wel uit willen hebben, omdat ze een te onzekere factor zijn.
Oud 30-03-2011, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Het enige wat je kunt doen, is met goede alternatieven komen. LP, ik en LL zijn momenteel de meest verdachte spelers (naast jou). Overtuig de rest waarom één van ons zo veel verdachter is dan jij zelf.
Nja maar ik snap er eerlijk gezegd geen hol meer van dus dan wordt het terugredeneren zoals sommigen dat met zo veel flair, verve en aannames doen vrij lastig. Ik ben een beetje huiverig voor oprechte doch opzichtige fouten en daarmee mezelf het nóg lastiger maken
Oud 30-03-2011, 14:33
Verwijderd
Wat een stemlijstjes-geklooi. Ik heb net gelezen wat er allemaal van gemaakt werd en toen dacht ik: 'Nou, eigenlijk kan alles wel.' Ik denk dat als we de functie van Dobermann en Lychee Leto weten, we wel een stuk verder komen. En ik denk dat één van die twee wolf is, aangezien de wolven ervoor gekozen hebben om Queasy op te eten. Of ze zijn allebei onschuldig en de geliefden hebben gewoon lopen klooien. Maar waarom ze dan op Queasy gestemd zouden hebben, geen idee. Of één van die twee is geliefde. Of allebei.

Kortom: Ik ga deze ronde op Dobermann of Lychee Leto stemmen. Op wie van de twee dat wacht ik nog even af, want het lijkt me niet handig dat we weer een gelijkspel krijgen en dat de wolven iemand mogen kiezen.
Oud 30-03-2011, 14:35
Verwijderd
Zoals het er nu naar uit ziet moet ik ook wel op LL stemmen. Ik zal het nog even aanzien inderdaad (en wakker blijven at that) en eventuele kansen met beide handen (oei typte ik toch bijna "bijde") aangrijpen.
Oud 30-03-2011, 14:44
Verwijderd
Er komen heel lange posts bij moeite met bijlezen
Oud 30-03-2011, 14:46
Verwijderd
Ik stem Lychee Leto trouwens. Verder vind ik LP en Dobermann ook verdacht.

Batave en Doux zijn van wolvenverdenking uitgesloten, hun stemmen moeten bijna wel echt zijn, aangezien Queasy eruit ging. Onait lijkt me onschuldig, met zijn geschop tegen alles enzo. Als wolf speelt ie volgens mij berekenender. Ook van VeGs vermoed ik dat ze goed is, ze maakt wat foutjes maar komt oprecht op me over. Ook geel staat redelijk buiten verdenking, gezien het ontzettende aandacht vestigen wat ie op zichzelf doet.

Met dat in mijn achterhoofd kom ik tot deze stemlijstjes:

Hangronde 1:

Spoiler

In deze ronde ging napoleonzuurtje eruit. Er moet onder Schrodinger dus 1 valse stem meer staan dan onder Napoleonzuurtje. Er staan dus 1 of 2 valse stemmen onder Schrodinger en 1 of 0 onder Napoleonzuurtje.

Ik denk dus: of LP of Dobermann of allebei.
Zoals eerder gezegd vond ik in deze ronde ook Lychee Leto verdacht, vanwege het alleen stemmen en de theorie dat er altijd wel 1 of 2 wolven apart gaan staan. Lychee Leto deed dat ook nog eens vrij laat.

Hangronde 2:
Spoiler

Van deze stemronde is natuurlijk maar weinig te maken, gezien de bizarre uitkomst. Vast staat dat er een hoop valse stemmen onder Dobermann en Lychee Leto staan. Interessant leek mij dus eens te kijken naar Dobermann, LP en Lychee Leto, die ik op basis van stemronde 1 redelijk verdacht vond. Dobermann heeft niet gestemd. Kan een tactische keuze zijn omdat te zeggen, hij staat iig niet in een verdacht rijtje. Bovendien hoeft hij een hangronde wellicht niet te stemmen, dus dan is vergeten vrij makkelijk. Het kan natuurlijk ook echt een fout zijn, en hij kan dorpeling zijn.

Wat doet LP? LP staat onder Dobermann, verdachte plek dus, want het had gelijkspel moeten worden tussen Dobermann en Lychee Leto, maar nee Queasy ging er uit. Ook Lychee Leto zien we hier weer opduiken.

Onder Lychee Leto zien we Schrodinger, wiens stem dus wel zal kloppen, en Onait, die ik voorlopig dus ook vertrouw. Zijn er nog 4 mensen over. Van die 4 (Andijvie, snoopy, daboman, sweetsmile) zijn wellicht twee stemmen nep (want wolf). Twee stemmen zijn dan verhuisd naar Queasy. Ik gok dat de geliefden hier hebben lopen fucken. Ook kan de leerlingverrader naar Queasy zijn overgestapt, en de evilziener. Bijvoorbeeld. Maar dit lijstje is echt te lastig om er iets goeds over te kunnen zeggen. Ik denk dat het voor een groot deel met de geliefdes te maken heeft. Maar waarom willen de geliefden Lychee Leto of Dobermann er niet uit hebben? Omdat 1 van die twee geliefden is. Denk ik. En wellicht (waarschijnlijk?) ook nog wolf.

Conclusie: Lychee Leto en/of Dobermann zijn wolf en/of geliefde. Ik stem dan op Lychee Leto want daarbij heb ik een nog net wat slechter gevoel als bij Dobermann.
Oud 30-03-2011, 14:51
Verwijderd
Even wat anders: ik ben zaterdag en zondag in Parijs, geen idee of we daar wifi hebben, maar het kan dus zijn dat ik het hele weekend niet reageer (als ik er nog in zit)

Ik geef vrijdagavond dus ook gelijk mijn stem door voor de hangronde van zondag, just in case.
Oud 30-03-2011, 15:04
Geel
Geel is offline
Ik raak er alleen maar meer van overtuigd dat Dobermann een badguy is. Gezien het onduidelijke lijstje in hangronde twee weet ik niet honderd procent (haha, honderd procent zeker weten in een wwspel ) of hij wolf is maar ik denk dat hij dat wel is.

Daarom vind ik het ook raar dat er zoveel (nou ja, ik vind dat er best wel veel mensen zijn) mensen op Lychee Leto stemmen. Het is natuurlijk heel raar dat Lychee Leto het hebben overleefd terwijl zij echt bijna-zeker-weten doodgingen, maar ik heb zo'n gevoel dat we van Dobermann met meer zekerheid kunnen zeggen dat hij slecht is. Het lijkt mij handiger om deze ronde Dobermann gewoon te hangen en dan kijken wat we met Lychee Leto doen.

Citaat:
Verder viel het me op dat Geel in 2 dagen tijd niet duidelijk gereageerd heeft op mijn vragen, maar ik vraag me af hoe relevant die nu zijn. Misschien is het juist wel slim om alles wat voor hangronde 2 gebeurd is voor nu even te vergeten. Opvallend hoe iemand anders dan wel op de vragen reageerde. Alsof er sprake was van een team.
Citaat:
Voor mensen die afvragen waarom ik switch op Schrödinger niet meteen heb doorgegeven: Dat heb ik al gezegd in de post waarin ik aangaf dat ik het had gedaan. Ik vond dat VeGs wel gelijk had dat het niet slim was om met z'n allen op napoleonzuurtje te gaan stemmen. Toen wist ik natuurlijk niet dat mijn switch gelijkspel in de lijstjes ging veroorzaken, maar het is wel een positieve bijkomstigheid.
Edit: Wacht, ik besef net dat niet verduidelijkt waarom ik mijn switch dan niet meteen heb doorgegeven....Dat heeft ook deels te maken dat ik wat meer tegengewicht wilde geven aan de stemmen op napoleonzuurtje - zonder dat de badguys ervan af wisten.
Of vind je dit niet duidelijk genoeg? /oprechte vraag. Want dan moet je het zeggen en zeggen op welke punten ik mezelf moet verduidelijken. En ik weet eerlijk gezegd ook niet precies wat 'jouw vragen' waren, dus misschien ben ik inderdaad wel iets vergeten te beantwoorden.
Oud 30-03-2011, 15:09
Verwijderd
Ik ga ook voor Dobermann, want het wordt met te krap in het lijstje nu. Het laatste wat we moeten willen is een ander gelijkspel. Hoewel een gelijkspel tussen Lychee en Dobermann ook wel interessant kan zijn; als er een wolf uitgaat weten we meteen wie de andere wolf is.

Spoiler

Edit: @.sann: Ik heb het gewijzigd. Sorry, de tweede ronde was echt een zooitje. Ik dacht dat ik het goed had.

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 19:33.
Oud 30-03-2011, 15:10
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik ga ook voor Dobermann, want het wordt met te krap in het lijstje nu. Het laatste wat we moeten willen is een ander gelijkspel. Hoewel een gelijkspel tussen Lychee en Dobermann ook wel interessant kan zijn; als er een wolf uitgaat weten we meteen wie de andere wolf is.

Spoiler
Dat laatste is wel waar, zou wel super zijn
Maar als er maar één wolf is verspillen we weer een hangronde/dorpeling
Oud 30-03-2011, 15:13
Verwijderd
Nu het rijtje onder Dobermann langer is geworden dan dat van Lychee Leto (vijf tegen drie), ga ik toch voor Dobermann. Want ik wil vooral niet nog een keer gelijkspel.

Oud 30-03-2011, 15:48
Daboman
Daboman is offline
@Vegs: volgens mij zit er geen evilziener in? Alleen een verrader en 4 wolven.

Verder heb ik even Schrödinger's meest recente posts doorgelezen. Het lijkt erop dat hij Lychee verdenkt. De vorige ronde is er ook naar Lychee gepusht en waren er dus veel valse stemmen op hem/haar. Het lijkt dus alsof de wolven Lychee eruit willen. En dat het dus reverse is.

Dus ga ik stemmen op iemand die in hangronde 2 op Lychee heeft gestemd. Ik weet alleen nog niet zo goed wie, want de namen zeggen me niet zoveel en roepen eigenlijk ook niet echt "oh die is slecht"-gevoelens op.
Oud 30-03-2011, 15:50
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Jawel, zie post spelleider bij beginverhaal:

Ok en we zijn begonnen! Ter info: De volgende functies zitten erin: 4 wolven, tovenaar, ziener, wolfsbane, leerling, evilziener, verrader en jager. De heks heb ik er maar uitgelaten omdat die toch nooit zo populair is, en omdat de wolven anders iets te sterk zijn naar mijn mening omdat we 20 ipv 22 spelers hebben. Er is ook geen cupidofunctie, de geliefden zullen gekozen worden door degene die morgenavond zijn hoofd verliest.
Oud 30-03-2011, 15:55
Verwijderd
Citaat:

Verder heb ik even Schrödinger's meest recente posts doorgelezen. Het lijkt erop dat hij Lychee verdenkt. De vorige ronde is er ook naar Lychee gepusht en waren er dus veel valse stemmen op hem/haar. Het lijkt dus alsof de wolven Lychee eruit willen. En dat het dus reverse is.

Dus ga ik stemmen op iemand die in hangronde 2 op Lychee heeft gestemd. Ik weet alleen nog niet zo goed wie, want de namen zeggen me niet zoveel en roepen eigenlijk ook niet echt "oh die is slecht"-gevoelens op.
Ik snap niet helemaal hoe je komt bij dat het erop lijkt dat de wolven Lychee eruit willen? Kun je dat beter uitleggen? Bedoel je dat Schrö op Lychee zat, Schrö is opgegeten en het dus lijkt alsof de wolven daarom hinten op Lychee? Hmm... iets om over na te denken idd. Maar ik kan me niet voorstellen dat de wolven zó doorzichtig zijn, eigenlijk. Ik heb het idee dat het opeten van Schrö juist een soort fuck-actie was om ons van Lychee af te houden.
Oud 30-03-2011, 15:58
Verwijderd
Ik ga deze ronde voor safe en ik ga mee op Dobberman, uitleg komt straks
Oud 30-03-2011, 16:12
Verwijderd
Citaat:
@Syori: Dat spel dat je geliefden met DP was, weet ik nog wel ja. Toen was ik een hele oorlog met jullie aan het voeren
Ooooooooooooh ja, dat weet ik ook nog.

Citaat:
Het viel me op dat Onait en Snoopy geschaapt hebben (beiden veilig gestemd in ronde 1), gezien mijn vergissing met sweetsmile vind ik hen verdachter
Heb je het over schapen in ronde 1?

Spoiler
Oud 30-03-2011, 16:13
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik snap niet helemaal hoe je komt bij dat het erop lijkt dat de wolven Lychee eruit willen? Kun je dat beter uitleggen? Bedoel je dat Schrö op Lychee zat, Schrö is opgegeten en het dus lijkt alsof de wolven daarom hinten op Lychee? Hmm... iets om over na te denken idd. Maar ik kan me niet voorstellen dat de wolven zó doorzichtig zijn, eigenlijk. Ik heb het idee dat het opeten van Schrö juist een soort fuck-actie was om ons van Lychee af te houden.
Eerst is er een ronde waar Lychee 6 stemmen krijgt en vervolgens iemand anders die volgens eruit vliegt. Dat betekent dat er bad guys zijn die zeggen te stemmen op Lychee, maar dat vervolgens niet doen. Wanneer iemand zegt te gaan stemmen op Lychee kan dat iemand anders ook weer inspireren om ook te gaan stemmen op Lychee.

Schrödinger vond Lychee ook verdacht. Dat kan natuurlijk betekenen dat Lychee wolf is en dat hij/zij Schrödinger hebben gegeten om zichzelf vrij te pleiten. Dat zou Lychee verdacht maken. Maar, dat geloof ik dus eigenlijk niet. Dat zou in mijn ogen de meest doorzichtige reden zijn om Schrödinger op te eten. Dus denk ik dat Schrödinger is opgegeten, zodat anderen, gaan denken dat Lychee wel eens wolf zou kunnen zijn. Dat is dan, als deze theorie klopt, precies wat de wolven willen. Persoonlijk was ik niet van plan om me daardoor te laten manipuleren. Aangezien het naast de vorige alinea al de tweede aanwijzing is dat de wolven Lychee eruit willen denk ik dus juist dat iemand anders wolf is.

Misschien is het dan Sweetsmile? Die werd ook een paar keer genoemd. Ik denk dat ik daar dan op ga stemmen.
Oud 30-03-2011, 16:33
Verwijderd
Maar goed, een reverse kan ook prima worden omgedraaid als reverse-reverse. Ik had bij het wisselen naar Dobermann in de tweede hangronde erg het idee dat mensen ons van Lychee af probeerden te houden, dus daarom verdenk ik Lychee. Maar de kans is groot dat er meer achter zit, omdat er ook gefuckt werd rondom Dobermann (gezien Queasy die eruit ging). Dus mja, het is mij nu om het even; ze zijn allebei niet te vertrouwen imo.

En ik probeer idd ook op de onopvallende mensen te letten, maar vooralsnog vind ik Lychee en Dobermann gewoon té verdacht om niet op een van hen te stemmen.
Oud 30-03-2011, 16:40
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Maar goed, een reverse kan ook prima worden omgedraaid als reverse-reverse. Ik had bij het wisselen naar Dobermann in de tweede hangronde erg het idee dat mensen ons van Lychee af probeerden te houden, dus daarom verdenk ik Lychee. Maar de kans is groot dat er meer achter zit, omdat er ook gefuckt werd rondom Dobermann (gezien Queasy die eruit ging). Dus mja, het is mij nu om het even; ze zijn allebei niet te vertrouwen imo.

En ik probeer idd ook op de onopvallende mensen te letten, maar vooralsnog vind ik Lychee en Dobermann gewoon té verdacht om niet op een van hen te stemmen.
Of reverse reverse reverse. Voor mij geldt in ieder geval dat ervaring leert dat je niet al te diep moet gaan graven.
Oud 30-03-2011, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Of reverse reverse reverse. Voor mij geldt in ieder geval dat ervaring leert dat je niet al te diep moet gaan graven.
Nee, ok
Oud 30-03-2011, 16:45
Geel
Geel is offline
Citaat:
Misschien is het dan Sweetsmile? Die werd ook een paar keer genoemd. Ik denk dat ik daar dan op ga stemmen.
Je weet dat dit een rare keuze is aangezien Lychee Leto en Dobermann de twee hoofdverdachten zijn? En dat je stem waarschijnlijk niet zoveel gaat uithalen? Probeer je veilig te stemmen zodat niet duidelijk wordt dat jij eigenlijk geen stem hebt?
Oud 30-03-2011, 16:52
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Je weet dat dit een rare keuze is aangezien Lychee Leto en Dobermann de twee hoofdverdachten zijn? En dat je stem waarschijnlijk niet zoveel gaat uithalen? Probeer je veilig te stemmen zodat niet duidelijk wordt dat jij eigenlijk geen stem hebt?
Ik begrijp niet waarom ik op dobermann zou moeten stemmen? Ik verdenk hem niet echt. En je gaat niet stemmen op mensen die je niet verdenkt. Ik denk eerder dat jij je nog steeds aangevallen voelt omdat ik het niet eens ben met het feit dat jij je stem eerder in het spel niet wilde vertellen en dus maar gaat graven naar iets om een opmerking over te maken.
Oud 30-03-2011, 16:54
Lychee Leto
Lychee Leto is offline
Zoals hier eerder al genoemd is, is het niet handig om gelijkspel uit te lokken. De kans dat Dobermann wolf is is aanwezig en als we gelijkspel hebben gaat hij er sowieso niet uit. Als hij wolf is zullen de wolven niet voor hem kiezen, als hij niet wolf is zullen de wolven ook niet voor hem kiezen omdat we allemaal alleen maar langer voor hem zullen gaan.

Het lijkt ons dus stom om de wolven hier te laten kiezen dus proberen we Dobermann op te hangen. Daarom stemmen wij op hem.
Oud 30-03-2011, 17:47
Sherlock
Sherlock is offline
Tering wat een hoop lange posts....

Even alles teruglezen
Oud 30-03-2011, 18:15
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Zoals hier eerder al genoemd is, is het niet handig om gelijkspel uit te lokken. De kans dat Dobermann wolf is is aanwezig en als we gelijkspel hebben gaat hij er sowieso niet uit. Als hij wolf is zullen de wolven niet voor hem kiezen, als hij niet wolf is zullen de wolven ook niet voor hem kiezen omdat we allemaal alleen maar langer voor hem zullen gaan.

Het lijkt ons dus stom om de wolven hier te laten kiezen dus proberen we Dobermann op te hangen. Daarom stemmen wij op hem.
Ghehe ja, kan me voorstellen dat jullie dat vinden aangezien jullie de andere keuze zijn
Oud 30-03-2011, 18:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dobermann: Geel zou wel eens geliefde kunnen zijn, en het ís heel kut dat hij is vergeten te stemmen. Maar jij bent verdachter voor mij.
Oud 30-03-2011, 18:33
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Eh, rare post van Andijvie...

Ik denk dat ik morgen op Dabermann ga stemmen. Zijn dood kan ons heel veel informatie opleveren. Als hij wolf blijkt te zijn dan weten we dat het gelijkspel stond tussen Dabomann en Queasy en als we dat weten kunnen we met meer zekerheid zeggen onder welk rijtje de wolven stonden in de twee hangronde.

En als hij geen wolf blijkt te zijn dan, dan is hij geen wolf!
Citaat:
Omfffg! Ik bedacht net dat ik me niet kan herinneren op iemand gestemd te hebben in de tweede hangronde. Dus heb ik mijn postvak uit eens gechekt....en ik heb inderdaad niet gestemd.
Het is dat het stemlijstje (dat al amper te vertrouwen is) je zo goed als goed bestempelt, waarom sla je dan alleen maar zulke onzin uit die je misschien wel verdacht kunnen maken?

Citaat:
Ik zie dat Schrodinger gelijk had over het switchen van Lychee. Op Geel stemmen (die voor iedereen niet verdacht is, en terecht imo) als je bijna gehangen wordt en er niemand op Geel gaat, dat is inderdaad een beetje dom. Ik vond het wel goed dat ze bij hun punt bleven, maar Geel stemmen is niet zo'n goed punt. Dit maakt hen wel verdachter voor mij.
Duidelijk mee eens, wat heb je er aan als je maar net achter staat om op iemand zonder stemmen te gaan stemmen?

Citaat:
Alleen Soija blijft met leugens komen, noemt me wolf, geliefde én ziener in een kort aantal posts. Maar goed: Soija ignore. Die laatste post heeft heel duidelijk gemaakt dat hij gewoon dorpeling is, dat heel erg niet leuk vind en daarom maar gaat lopen rellen om nog iets van een pleziertje er uit te krijgen.
Ik irriteer me hier ook mateloos aan. Vooral de slecht onderbouwde argumenten en het niets van anderen aan willen nemen.

Citaat:
Arpos kan ik ook niet zo peilen. Vooral omdat hij niet duidelijk wil maken waarom hij mij verdenkt. Maar hij gebruikt in ieder geval zijn hersens en stemt op mensen onder Schrodinger in hangronde 1 en ik heb het idee dat de wolven ons daar juist vanaf willen brengen. Dus even aan kijken.
Ik snap ook niet waarom dit zo snel verworpen werd na de tweede hangronde. Misschien door de verwarring die er door het lijstje plaatsvond?

Citaat:
LL verdenk ik niet zo. Ik snap nog steeds niet waarom die ineens verdacht werd?
De tweede hangronde waren ze verdacht omdat ze volgens een paar mensen 'te veilig stonden' in de eerste hangronde.

Spoiler

Wat ik ook nergens op vond slaan aangezien het de eerste ronde was.

De tweede hangronde gingen ze opeens onder geel staan terwijl ze zelf op het moment stonden om opgehangen te worden en Dobermann ongeveer even veel stemmen had. Uiteindelijk zijn ze hier wel van af gedraaid maar nog steeds een vreemde keuze.

Citaat:
Nu het rijtje onder Dobermann langer is geworden dan dat van Lychee Leto (vijf tegen drie), ga ik toch voor Dobermann. Want ik wil vooral niet nog een keer gelijkspel.

Rare reden om op iemand te stemmen als de je vorige ronde dacht dat Lychee Leto wolf is.

Tot slot vind ik het ook apart dat arPos en Syori amper genoemd worden als we het over de vorige hangronde hebben want die staan toch wel op een veilige plek om de lijstjes te manipuleren. Stel: er staan 2 wolven onder Dobermann en 2 onder LL en arPos en Syori zijn geliefden. Ze willen er achter komen wie de wolven zijn dus verplaatsten ze hun stem naar Queasy om er wat meer info uit te halen. Uitkomst: 4-4-4
Waarom is deze optie nog niet voorbij gekomen?

Ik vind het zonde om mijn stem te verspillen als ik alleen onder een persoon sta dus als niemand meegaat ga ik wederom voor Dobermann
Oud 30-03-2011, 18:38
Lychee Leto
Lychee Leto is offline
Citaat:
Ghehe ja, kan me voorstellen dat jullie dat vinden aangezien jullie de andere keuze zijn
Maak het dat minder waar?
Oud 30-03-2011, 18:41
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik begrijp niet waarom ik op dobermann zou moeten stemmen? Ik verdenk hem niet echt. En je gaat niet stemmen op mensen die je niet verdenkt. Ik denk eerder dat jij je nog steeds aangevallen voelt omdat ik het niet eens ben met het feit dat jij je stem eerder in het spel niet wilde vertellen en dus maar gaat graven naar iets om een opmerking over te maken.
Ten eerste, om het helemaal duidelijk te maken, ik heb een post gemaakt waarin ik uitleg geef over mijn switch. Toen jij die niet zag heb ik heb nog een keer gequote en gevraagd of je er nog vragen over had. Ik weet niet of je die hebt gezien, maar ik heb zo'n gevoel van niet. Dus nogmaals, zoek die post op en als je dan nog vragen hebt stel ze aan mij.

En nu, die post was helemaal niet persoonlijk bedoeld. Ik snap gewoon niet zo goed waarom je op SweetSmile stemt als je stem totaal zinloos gaat zijn (en dat je daaorm verdacht KUNT worden omdat je dus veilig staat) en ik snap je argumenten om op SweetSmile te stemmen ook niet zo goed. Omdat ze wellicht een weerwolf zou kunnen zijn? Ik vind het gewoon raar.

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 19:07. Reden: hebT
Oud 30-03-2011, 18:56
snoopy
snoopy is offline
Jongens, ik ga net zo lief voor Lychee hoor. Ik wil alleen wel graag deze keer daadwerkelijk iemand eruit dus géén gelijkspel.

edit: eigenlijk doe ik zelfs liever LL, maar heel veel mensen hebben nog niet doorgegeven op wie ze gestemd hebben

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 19:14.
Oud 30-03-2011, 19:14
Sherlock
Sherlock is offline
Ik ben nu naar fitness dus daarbij is mijn stem dus ook definitief
Oud 30-03-2011, 19:32
Verwijderd
Citaat:

Tot slot vind ik het ook apart dat arPos en Syori amper genoemd worden als we het over de vorige hangronde hebben want die staan toch wel op een veilige plek om de lijstjes te manipuleren. Stel: er staan 2 wolven onder Dobermann en 2 onder LL en arPos en Syori zijn geliefden. Ze willen er achter komen wie de wolven zijn dus verplaatsten ze hun stem naar Queasy om er wat meer info uit te halen. Uitkomst: 4-4-4
Waarom is deze optie nog niet voorbij gekomen?
Hier wilde ik even op reageren. Je hebt gelijk dat mensen op één of andere manier de twee mensen (mijzelf dus ook) negeren die buiten de lijstjes staat. Ik ben geen geliefde (maar daar heb je waarschijnlijk geen boodschap aan), maar ik heb al meerdere keren in mijn posts geopperd dat arPos wat mij betreft nu ook verdacht is, juist omdat hij buiten de lijstjes staat.

Overigens moet ik er wel bij zetten dat ik denk dat geliefden niet op die manier aandacht op zichzelf zouden vestigen, want dat brengt alleen maar risico's mee, zoals je nu wel kunt zien.
Oud 30-03-2011, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nu naar fitness dus daarbij is mijn stem dus ook definitief
Op Dobermann dus?
Oud 30-03-2011, 19:41
Geel
Geel is offline
Mij was het ook al opgevallen dat Syori en arPos buiten de lijstjes stonden en ik heb het ook al opgemerkt. Ik weet alleen niet wat ik van Syori en arPos moet denken. Vooral de laatste kan ik voor geen meter peilen aangezien ik nog nooit met hem het wwspel heb gespeeld. Maar eerlijk gezegd neig ik arPos te vertrouwen en Syori eerder te verdenken - vooral omdat ze wel degelijk anders speelt dan anders. Maar ja, dan, ik weet ook niet wanneer ze nou veel post; als ze slecht is of als ze goed is.
Dus.
Ik heb ze wel opgemerkt, alleen weet ik niet wat ik van ze moet denken.
Oud 30-03-2011, 19:43
snoopy
snoopy is offline
Op wat voor manier speelt Syori anders dan?
Oud 30-03-2011, 19:54
Geel
Geel is offline
Citaat:
Op wat voor manier speelt Syori anders dan?
Hmmja... ik weet het neit zo goed. Zoals ik al zei kan van ik Syori (en arPos) niet zo goed een hoogte krijgen. Dat zegt misschien al wel genoeg. Ik vind dat Syori in andere spellen veel doelgerichter is en veel meer weet waar ze mee bezig is. Niet dat ze nu niet weet waar ze mee bezig is, maar ik heb toch zo'n gevoel alsof ze niet helemaal zichzelf is - alsof ze zichzelf laat beinvloeden door de meningen van andere spelers - misschien wel andere medeteamgenoten.
Oud 30-03-2011, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Maar eerlijk gezegd neig ik arPos te vertrouwen en Syori eerder te verdenken - vooral omdat ze wel degelijk anders speelt dan anders. Maar ja, dan, ik weet ook niet wanneer ze nou veel post; als ze slecht is of als ze goed is.
Maar dat is het hem dus juist. Normaal gesproken, of ik nu een goede functie heb of een slechte, post ik altijd veel. Alleen deze keer is het gewoon moeilijk om een goed onderbouwde theorie uit mijn mouw te schudden omdat het tot nu toe een nogal vreemd spel is. En ik heb nog wel een idee, maar daarvoor moet ik echt even wachten tot de uitslag er is, want dan weet ik meteen of het kan (of niet).

Edit: Ik las de post net van Geel. Ik heb al uitgelegd dat het gewoon moeilijker is dan normaal gesproken, want deze keer is er flink gerotzooid. Als jij mij één iemand kan aanwijzen die een goed onderbouwde theorie heeft gepost dat niet alleen gebaseerd is op giswerk, dan zou ik dat knap vinden (behalve dan de verdenkingen jegens Lychee en Dobermann want die spreken voor zich).

Noem eens een voorbeeld van iets dat ik heb gezegd dat volgens jou beïnvloed is door iemand anders. Want je zit er echt compleet naast. Maar misschien wil je wel gewoon dat mensen mij verdacht vinden en dat maakt jou weer ietsje verdachter voor mij, vooral in combinatie met je 'vergeten' stem. Want het zou maar zo kunnen dat je wel hebt gestemd, maar dat je verwarring wilt zaaien door te zeggen dat je niet hebt gestemd, zodat wij de verkeerde mensen aanwijzen als slechteriken.
Oud 30-03-2011, 19:58
Verwijderd
#spelers Hangronde 3Hangronde 2Hangronde 1
1Little Phoebe Dobermann 04Dobermann 08Schrödinger 12
2Geel Dobermann 01(geen stem) E1Schrödinger E1
3Dobermann  (geen stem) E2Schrödinger 14
4Andijvie Lychee Leto 05Lychee Leto 05napoleonzuurtje 18
5SweetSmile Dobermann 09Lychee Leto 19Doux 16
6Schrödinger2 Dp *****Lychee Leto 01napoleonzuurtje 04
7.sann Lychee Leto 07Dobermann 20Doux 01
8Doux Dobermann 10Queasy 11Schrödinger 08
9Daboman  Lychee Leto 14Syori 17
10snoopy Dobermann 06Lychee Leto 09Doux 05
11napoleonzuurtje1 Dp **********(onbekend)
12Röps1 Vr **********napoleonzuurtje 02
13Sherlock Dobermann 12Dobermann 21napoleonzuurtje 10
14Batave  Queasy 13(geen stem) E3
15Syori Dobermann 08Onait Sirch 04napoleonzuurtje 06
16Queasy2 Dp *****Dobermann 23(geen stem) E2
17Lychee Leto Dobermann 11Dobermann 22Queasy 11
18VeGs Dobermann 02Dobermann 18Schrödinger 13
19arPos  Doux 03(geen stem) E4
20Onait Sirch Lychee Leto 03Lychee Leto 10Syori 15
Oud 30-03-2011, 20:10
Geel
Geel is offline
@Syori: Nee, ik wil je helemaal niet verdacht maken. Zoland ik neit weet wat ik precies van je meot denken, vertrouw ik je. Ik wilde alleen reageren op Sherlocks post dat niet veel mensen de losstaandnde mensen zijn opgevallen. Mijn zijn ze (jij en arPos) wel opgevallen. En ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ik niet weet ik van je moet denken en een beetje proberen te onderbouwen waarom ik dat vind.

Regels voor berichten