Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2011, 20:12
Verwijderd
Tabel
Spoiler
Advertentie
Oud 30-03-2011, 20:13
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Hoezo hebben vier mensen niet gestemd? Of is jouw lijstje nog steeds voorwaardelijke-stemmen-vrij?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-03-2011, 20:19
Verwijderd
Voor zover ik weet, hebben die niet gestemd.
Overigens tel ik voorwaardelijke stemmen wél mee. Onzekere/onduidelijke/impliciete stemmen tel ik niet mee.
Oud 30-03-2011, 20:21
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Ik ben net thuis, vandaar late de uitslag. Compleet vergeten dat ik uit eten zou met familie ed. Morgen edit ik het verhaal erbij, nu te moe/bezopen voor! (ik voel me zo'n slechte spelleider nu..) Uitslag!

Deelnemers:
1. Little Phoebe
2. Geel
3. Dobermann (evilziener)
4. Andijvie
5. SweetSmile
6. Schrödinger (dorpeling)
7. .sann
8. Doux
9. Daboman
10. snoopy
11. napoleonzuurtje (dorpeling)
12. Röps (verrader)
13. Sherlock
14. Batave
15. Syori
16. Queasy (dorpeling)
17. Lychee Leto
18. Vegs
19. arPos
20. Onait Sirch

Blauw = onthoofd
Rood = opgegeten

Jullie hebben Dobermann opgehangen, hij was evilziener! Aan de wolven nu om wraak te nemen! Stemmen tot 20.30, als gewoonlijk!
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 30-03-2011, 20:22
Verwijderd
Evilziener, dikke prima
Oud 30-03-2011, 20:23
Verwijderd
Die stiekemerd had dus expres niet gestemd (lees: stiekem op Queasy gestemd). Of hij wist dat Queasy dorpeling was, of hij wist dat Lychee Leto wolf/verrader was, of het was random fuckerij.

Tabel
Spoiler
Oud 30-03-2011, 20:24
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Hier wilde ik even op reageren. Je hebt gelijk dat mensen op één of andere manier de twee mensen (mijzelf dus ook) negeren die buiten de lijstjes staat. Ik ben geen geliefde (maar daar heb je waarschijnlijk geen boodschap aan), maar ik heb al meerdere keren in mijn posts geopperd dat arPos wat mij betreft nu ook verdacht is, juist omdat hij buiten de lijstjes staat.

Overigens moet ik er wel bij zetten dat ik denk dat geliefden niet op die manier aandacht op zichzelf zouden vestigen, want dat brengt alleen maar risico's mee, zoals je nu wel kunt zien.
Ik zeg niet direct dat jullie dan direct geliefden zijn. Het is gewoon een van de vele mogelijkheden waarvan ik het verdacht vond dat niemand daar nog iets over had gemeld.

Citaat:
Op Dobermann dus?
__________________
Yoloswag 420
Oud 30-03-2011, 20:25
Lychee Leto
Avatar van Lychee Leto
Lychee Leto is offline
Super! We wisten wel dat hij slecht was.
__________________
Mr.Mark en Etmakas
Oud 30-03-2011, 20:27
Verwijderd
Blijf er bij dat dat gesjoemel met de stemlijstjes wel moet betekenen dat er iets met Dobermann of Lychee Leto aan de hand is trouwens. Nu het Dobermann niet blijkt te zijn (want de wolven konden, lijkt mij, niet weten dat Dobermann evilziener was, en hij was dus ook geen geliefde) moet er wel wat aan de hand zijn met Lychee Leto.

De kans is dus behoorlijk groot dat ik overmorgen op hem stem.

En wat betreft alle nietstemmers:
Oud 30-03-2011, 20:27
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Dikke prima!

Citaat:
Super! We wisten wel dat hij slecht was.
Hoe wisten jullie dat? Of doel je op de algemene overeenstemming dat Dobermann wel slecht moest zijn?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-03-2011, 20:28
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Blijf er bij dat dat gesjoemel met de stemlijstjes wel moet betekenen dat er iets met Dobermann of Lychee Leto aan de hand is trouwens. Nu het Dobermann niet blijkt te zijn (want de wolven konden, lijkt mij, niet weten dat Dobermann evilziener was, en hij was dus ook geen geliefde) moet er wel wat aan de hand zijn met Lychee Leto.

De kans is dus behoorlijk groot dat ik overmorgen op hem stem.

En wat betreft alle nietstemmers:
Nou ja, ik zie Dobermann er wel voor aan subtiele hints te geven die een slimme wolf zou kunnen oppikken. Het lijkt me daarom ook niet onmogelijk dat de wolven moesten kiezen tussen Dobermann en Queasy en hebben gekozen voor Dobermann (om hem in leven te laten blijven). Het lijkt me dus geen slecht idee om Dobermann's posts na te pluizen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-03-2011, 20:29
Lychee Leto
Avatar van Lychee Leto
Lychee Leto is offline
Citaat:
Hoe wisten jullie dat? Of doel je op de algemene overeenstemming dat Dobermann wel slecht moest zijn?
We konden het niet zeker weten, meer van 'we wisten het wel' als uitdrukking.
__________________
Mr.Mark en Etmakas
Oud 30-03-2011, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, ik zie Dobermann er wel voor aan subtiele hints te geven die een slimme wolf zou kunnen oppikken. Het lijkt me daarom ook niet onmogelijk dat de wolven moesten kiezen tussen Dobermann en Queasy en hebben gekozen voor Dobermann (om hem in leven te laten blijven). Het lijkt me dus geen slecht idee om Dobermann's posts na te pluizen.
Absoluut met je eens dat we dat moeten doen. Maar het zou gelijkspel moeten zijn tussen Dobermann en LL, Queasy had maar 2 stemmen. Onder beide rijtjes staan dus meerdere stemmen die niet kloppen, en dat moet met een reden geweest zijn, imo. Bovendien vond ik Lychee Leto verdacht, en dat vind ik nog steeds, dat veranderd niet doordat iedereen op Dobermann gaat stemmen.
Oud 30-03-2011, 20:30
Verwijderd
Mooizo

En inderdaad, Dobermann's posts maar eens even goed nakijken.
Oud 30-03-2011, 20:35
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Oeh nice! Niet echt wat ik verwacht had maar niets te klagen
__________________
Yoloswag 420
Oud 30-03-2011, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Super! We wisten wel dat hij slecht was.
Ja, dikke doei. Je (geen meervoud bitte) stemde enkel op Dobermann uit lijfsbehoud. Dit soort posts maakt je alleen maar verdachter.

Overigens heeft SweetSmile geen eigen mening. Wellicht omdat ze nieuw is, wellicht omdat ze 16v is, maar wellicht omdat ze een onervaren wolf is.
Oud 30-03-2011, 20:45
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Eeh, ik zeg toch ook niet dat het verkeerd is? Ik merkte alleen wat op zonder daar direct allemaal conclusies aan te verbinden; ik zeg dan ook helemaal niet dat VeGs een slechte rol heeft. Dat jij dit er maar wat graag uit wilt halen vind ik prima maar ik hoop dat ik niet de enige ben die in de gaten heeft dat je wel érg lichtzinnig mij van snode intenties beticht.
Kan zijn dat ik dingen zie die er niet zijn maar ik zie Dobermann er wel voor aan om zulke hints te sturen naar de wolven.

Citaat:
Verschillende mensen hebben geopperd dat onder Schrödinger badguys zitten, maar mijn motivatie om voor Schrödinger te gaan in plaats van Napoleonzuurtje was echt puur en alleen de reden die ik aanvankelijk opgaf; ik rekende Napoleonzuurtje zo goed als onthoofd en mja, sommige mensen pakken die gare Random Generator maar mijn enige redenen om op Schrödinger te stemmen was écht vanwege z'n buttsecksremark. En omdat ik 'm per definitie een slinkse speler vind. Ik ben dan ook geen wolf noch geliefde (iets wat Schrödinger later oppert), maar ja, jullie zullen daar probably pas achter komen als ik goed en wel het spel verlaten heb

.
Ik denk dat Dobermann Schrödinger heeft opgevraagd. Dat denk ik onder meer door deze post maar ook door zijn verhaal van 'buttsecks' en alles in de eerste ronde. En ik heb ook zo'n gevoel dat de wolven de hints hebben opgevangen en Schrödinger hebben opgegeten om Dobermann te laten weten dat zij weten dat hij evilziener is. Maar nogmaals, het kan zijn dat ik dingen die er niet zijn.

Citaat:
Pfff, Geel is ook vergeten te stemmen. Er zijn dus, naast de toch al dubieuze lijstjes, 2 mensen die NIET gestemd hebben. Ik begrijp dan ook niet zo goed hoe iedereen blijft gapen naar die lijstjes die inmiddels door de 2 ontbrekende stemmen (!) én lijstfucking mindboggling zijn. Althans, voor mij dan.



Probably stem ik ook op LL (toch gek, ik denk steeds dat Lucky Luciano meespeelt steeds wanneer ik 'LL' lees) puur omdat ik anders waarschijnlijk gezien ben. En omdat ik het beste voor heb met de good guys lijkt me dat niet wenselijk. Maar goed!



Mja, ik vind 't maar gek dat mijn niet-stemmen uitgelegd wordt als "verdacht" terwijl monsieur Geel gewoon in de safetyzone bij jou blijft zitten.



Hier kan ik me trouwens wel in vinden.



Andijvie vind ik niet echt te peilen, maar then again, dat heb ik met wel meer mensen. Syori vind ik niet echt raar spelen, maar dit is dan ook pas mijn tweede spel. Ik vind haar posts wel tof om te lezen, ze goochelt aardige theoriën uit haar hoge hoed. Enige nadeel is dat ik er soms geen ruk van begrijp, maar dat komt omdat de reverse-reverse-reverse-reverse-autoreverse-dingen voor mij nog lastig zijn. Batave heb ik niet echt een mening over.



Hmm, ik weet niet precies waarom maar ik heb zo m'n twijfels over Sanne. Snoopy lijkt mij ook een dorpeling though.
Dat dikgedrukte lijkt me een duidelijke hint naar de wolven. Verder heb ik zo'n idee dat hij hier ook uit doeken doet wie hij als tweede op heeft gevraagd. Maar dat ik (nu) niet zo goed uit deze post halen.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-03-2011, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Kan zijn dat ik dingen zie die er niet zijn maar ik zie Dobermann er wel voor aan om zulke hints te sturen naar de wolven.

Ik denk dat Dobermann Schrödinger heeft opgevraagd. Dat denk ik onder meer door deze post maar ook door zijn verhaal van 'buttsecks' en alles in de eerste ronde. En ik heb ook zo'n gevoel dat de wolven de hints hebben opgevangen en Schrödinger hebben opgegeten om Dobermann te laten weten dat zij weten dat hij evilziener is. Maar nogmaals, het kan zijn dat ik dingen die er niet zijn.



Dat dikgedrukte lijkt me een duidelijke hint naar de wolven. Verder heb ik zo'n idee dat hij hier ook uit doeken doet wie hij als tweede op heeft gevraagd. Maar dat ik (nu) niet zo goed uit deze post halen.
Dat was de eerste hangronde toch? Toen kon hij nog niemand hebben opgevraagd --> ziener en evilziener vragen op tijdens eetronde.
Oud 30-03-2011, 20:52
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Dat was de eerste hangronde toch? Toen kon hij nog niemand hebben opgevraagd --> ziener en evilziener vragen op tijdens eetronde.
Waar doel je precies op? Dat over Schrödinger wat ik gequote heb zegt hij na de uitslag van hangronde 2, als ik het goed heb gezien.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-03-2011, 20:53
Verwijderd
Ik had toch verwacht dat hij wolf was, maar evilziener zijn we ook liever kwijt dan rijk, dus goede uitslag nonetheless. Het uiteindelijke lijstje voor hangronde 3 was dan zo:

Spoiler

Willen de niet-stemmers nog even doorgeven of/wat ze hebben gestemd, want ik heb vage dingen als 'ik denk' en 'waarschijnlijk' weer weggelaten.

Nu de stem van Dobermann echt blijkt te zijn neem ik aan dat hij in ronde 2 op Queasy heeft gestemd. Misschien omdat hij zelf ook dacht dat Lychee wolf was en hij hen wilde redden? Mijn stem gaat volgende hangronde waarschijnlijk naar Lychee. Ook moet ik zeggen dat VeGs door die post van Dobermann ook iets verdachter lijkt.

Laatst gewijzigd op 31-03-2011 om 12:03.
Oud 30-03-2011, 21:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ha dat is mooi
Oud 30-03-2011, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Waar doel je precies op? Dat over Schrödinger wat ik gequote heb zegt hij na de uitslag van hangronde 2, als ik het goed heb gezien.
Hij verdedigt in die quote waarom ie in ronde 1 voor Schrodinger ging. Toen kon hij nog niet weten dat Schrodinger goed was.

Maakt verder ook niet zoveel uit, overigens.
Oud 30-03-2011, 21:09
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Niet gestemd
Dobermann
Daboman
Batave
arPos
Is voor geen van allen de eerste ronde dat ze niet stemmen als ik me niet vergis
__________________
Yoloswag 420
Oud 30-03-2011, 21:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik word moe van dat niet stemmen.
Oud 30-03-2011, 21:18
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Geel
Nou ja, ik zie Dobermann er wel voor aan subtiele hints te geven die een slimme wolf zou kunnen oppikken. Het lijkt me daarom ook niet onmogelijk dat de wolven moesten kiezen tussen Dobermann en Queasy en hebben gekozen voor Dobermann (om hem in leven te laten blijven). Het lijkt me dus geen slecht idee om Dobermann's posts na te pluizen.
Terwijl hij vanaf ronde 1 onder vuur ligt? Dat is wel een risico, bovendien is het ook moeilijk hinten als je geen wolven weet. Hij heeft maar twee kansen gehad; hoe zeker is het dat hij een wolf opgevraagd heeft?

Citaat:
Sann
Absoluut met je eens dat we dat moeten doen. Maar het zou gelijkspel moeten zijn tussen Dobermann en LL, Queasy had maar 2 stemmen. Onder beide rijtjes staan dus meerdere stemmen die niet kloppen, en dat moet met een reden geweest zijn, imo. Bovendien vond ik Lychee Leto verdacht, en dat vind ik nog steeds, dat veranderd niet doordat iedereen op Dobermann gaat stemmen.
Ik begin haar nu wel verdacht te vinden, vooral omdat Dobermann al twee rondes niet gestemd heeft, terwijl hij grote kans had er uit te gaan.
Ik kan me voorstellen dat hij de tweede eetronde LL heeft opgevraagd en daarom nu niet op haar wilde stemmen.

Overigens lijkt het me waarschijnlijker dat het gelijkspel dan tussen LL en Queasy was. De wolven wisten niet dat Dobermann evilziener was, en als LL wolf is, zullen ze dus eerder bij hem zijn gaan staan. LL zal meer echte stemmen gehad hebben.

Dit is sowieso interessant vanwege de verrader: die wist dat Dobermann géén wolf was en als LL wolf is, was het dus veel handiger geweest om Dobermann te stemmen en niet Queasy. Dus ik denk dat die netjes Dobermann gestemd heeft.

Citaat:
Syori
Ook moet ik zeggen dat VeGs door die post van Dobermann ook iets verdachter lijkt.
Welke post en waarom?

Voor mij zijn er nu twee verdachten: LL en LP.

LL omdat Dobermann nu al twee keer niet op haar gestemd heeft, en ik ben het voor de verandering eens met Soija: die opmerking dat ze zeker wisten dat Dobermann slecht was, is opmerkelijk.
Want ik had hem staan als wolf, als gevolg van de stemlijstjes. Dat hij slecht is, maar wél een stem te vergeven had zou ik dus niet zo snel gegokt hebben. Laat staan dat ik het zeker wist; de uitslag verrast me juist.

En verder LP. Het is natuurlijk mogelijk dat Dobermann de eerste ronde stiekem Napoleonzuurtje gestemd heeft om voor een mogelijke wolf te coveren... Maar de kans is ook aanwezig dat dat er gewoon een wolf onder staat en dan blijven LP en ik over. Daarnaast staan er vermoedelijk meer wolven onder Dobermann in hangronde twee dan onder LL nu hij evilziener bleek. Daar staan we ook allebei, alleen van mezelf weet ik dan toevallig dat ik geen wolf ben (of leerling-verrader, for that matter).
Oud 30-03-2011, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Welke post en waarom?
Deze dus:
Citaat:
Eeh, ik zeg toch ook niet dat het verkeerd is? Ik merkte alleen wat op zonder daar direct allemaal conclusies aan te verbinden; ik zeg dan ook helemaal niet dat VeGs een slechte rol heeft. Dat jij dit er maar wat graag uit wilt halen vind ik prima maar ik hoop dat ik niet de enige ben die in de gaten heeft dat je wel érg lichtzinnig mij van snode intenties beticht.
Al is het zo dat hij maar één persoon heeft kunnen opvragen (deze post was tijdens hangronde 2), maar het lijkt alsof hij jou aan het indekken is.
Oud 30-03-2011, 22:53
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Is voor geen van allen de eerste ronde dat ze niet stemmen als ik me niet vergis
Citaat:
Ik word moe van dat niet stemmen.
Offtopic: mja ik weet niet wie de regel heeft verzonnen dat stemmen verplicht is maar men kan net zo makkelijk zeggen te stemmen en het niet doen, nogmaal ten eerste stemlijstjes bijhouden is geenszins verplicht en de kracht van stemlijstjes zit hem er in dat je er conclusies aan kan verbinden als je er meerdere hebt.

Je niet doodstaren op lijstjes in de eerste paar ronde is geen overbodige luxe, ikzelf hecht er zeker waarde aan maar ik vertrouw niemand, niet de praters niet de zwijgers, niet de lijstmakers, alleen door zowel de opmerkingen als het gebrek eraan en het al dan niet gelogen stemgedrag en een beetje geluk te combineren probeer ik erachter te komen, alle middelen op zichzelf zijn waardeloos.

dus of het gehuil wat minder mag, het is tenslotte een psychologisch spelletje


Citaat:
Napoleonzuurtje (eruit)
Röps (2) (ver)
Schrödinger (4)
Syori (6)
Andijvie (17)
Sherlock (9)

Schrödinger
Doux (7)
Little phoebe (11)
Vegs (12)
Doberman (13) (evil zien)
Geel (8)
Ik geloof dat dober hier echt heft gestemt in ronde 1

Vegs LP of beiden zijn dus slecht.
Citaat:
Lychee Leto
Schrödinger
Andijvie
Snoopy
Onait Sirch
Daboman
Sweetsmile

Queasy (eruit)
Geel
Doux
Batave


Doux
arPos

Onait sirch
Syori

Doberman
Little phoebe
Vegs
.Sann
Sherlock
Lychee leto
Queasy
Ik vermoed dat LP hier verrader was (röps dood) en Vegs wolf, (andere opties zeker mogelijk) dan staat er wat mij betreft nog 1 of 2 wolven onder Lychee wat het ofwel 4-4 werd ofwel 3-3

De meest waarschijnlijke wolf onder lychee lijkt me Snoopy (schapen ronde 2 en veilig ronde 1) maar dat is een weinig concreet.

Het moge duidelijk zijn dat ik meen dat Vegs en LP beiden slecht zijn (staan ook voortdurend bij elkaar in het rijtje) en dat ik dan wel op de een dan wel op de ander ga stemmen in de volgende ronde

NB lychee vind ik nog steeds erg verdacht ronde 1 veilig ronde 2 gezellig bij dober en LP ronde 3 veilig laat stemmen op Lychee

Dat ik opgevroten mag worden als hier niets van waar is...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 23:07.
Oud 30-03-2011, 22:57
Verwijderd
@ArPos 3x niet stemmen (bij de spelleiders) levert je een rode kaart op voor het volgende spel.
Oud 30-03-2011, 22:57
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Je kunt wel zeggen dat je stemt en het niet doen, dat vind ik wel een beetje flauw, maar erg vind ik het niet. Als je maar een rode kaart krijgt na 3 keer niet stemmen, dan mag je als je het mij vraagt hier zeggen wat je wilt.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-03-2011, 22:57
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
@ arPos;
Lieverd, als je conclusies trekt, doe dat dan op basis van de juiste stemlijstjes.

Geel heeft niet gestemd in ronde 2, en je mist Queasy onder Dobermann.

Verder kan ik het niet tegenspreken.
Oud 30-03-2011, 22:58
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
@ArPos 3x niet stemmen (bij de spelleiders) levert je een rode kaart op voor het volgende spel.
Volgens mij bedoelt hij alleen maar dat hij niet verplicht is om zijn stem door te geven in het topic.
Kan dus prima zijn dat hij wel degelijk gestemd heeft.
Oud 30-03-2011, 22:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je zegt eerst dat we ons niet moeten doorstaren op de lijstjes, en vervolgens verdenk je me op basis van de stemlijstjes. Right.
Oud 30-03-2011, 23:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
@ arPos;
Lieverd, als je conclusies trekt, doe dat dan op basis van de juiste stemlijstjes.
Ik bepaal wel welke ik denk dat juist zijn

Citaat:
Geel heeft niet gestemd in ronde 2,
Geel zegt niet gestemd te hebben maar dat zou 2 stemmen op Queasy geven en maakt het verhaal waarschijnlijker

Citaat:
en je mist Queasy onder Dobermann.
Dat klopt die staat inderdaad op de volgende pagina in mn .doc

Citaat:
Citaat:
Je zegt eerst dat we ons niet moeten doorstaren op de lijstjes, en vervolgens verdenk je me op basis van de stemlijstjes. Right.
Och maar ik staar me daarbij niet dood, ik neem ook notes mee in m'n al dan niet juiste verdenkingen:

ronde 1:
.Sann zegt 25 en 26 maart amper aanwezig te zijn
Snoopy zegt hetzelfde als .Sann te hebben.
Sweetsmile opmerkelijke vote, dabo likewise
Vegs wierde opmerking over schapen

ronde 2:
Geel zegt niet op napoleon maar op schrödinger te hebben gestemd
Queasy heeft niet gestemd zegt ze

waarschijnlijk 1 wolf schröd, 2 kleine rijtjes, 1 niet gestemd

ronde3:
Vegs switched naar dabo terwijl queasy meer stemmen heeft

e.d.

Dat ik dit deel is heel erg zeldzaam maar ik wil de goodguys nu eenmaal helpen; feitelijk is het een coinflip of/en wie van jullie beiden (vegs, lp) of 3en (LL) de slechte zijn, maar 1 zit er zeker tussen en 2 zeer waarschijnlijk

Citaat:
@ArPos 3x niet stemmen (bij de spelleiders) levert je een rode kaart op voor het volgende spel.
Citaat:
Je kunt wel zeggen dat je stemt en het niet doen, dat vind ik wel een beetje flauw, maar erg vind ik het niet. Als je maar een rode kaart krijgt na 3 keer niet stemmen, dan mag je als je het mij vraagt hier zeggen wat je wilt.
Ik vind het een belachelijke regel, maar ik zal het in de gaten houden.

Citaat:
Vegs schreef:
Volgens mij bedoelt hij alleen maar dat hij niet verplicht is om zijn stem door te geven in het topic.
Kan dus prima zijn dat hij wel degelijk gestemd heeft.
Dat ook maar ook en principé, soms kan het tactisch zijn om niet te stemmen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 30-03-2011 om 23:10.
Oud 30-03-2011, 23:05
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik bepaal wel welke ik denk dat juist zijn
Geel zegt niet gestemd te hebben maar dat geeft 2 stemmen op Queasy en maakt het verhaal waarschijnlijker

Dat klopt die staat inderdaad op de volgende pagina in mn .doc
Dan is het toch praktischer om dat er bij te vermelden.
Oud 30-03-2011, 23:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Tja, ik kan moeilijk zeggen dat ik in de goede rijtjes sta, want dat is niet zo. En volgens de lijstjes zou ik net zo slecht kunnen zijn als de losse stemmers. Dus ik zeg, your argument is invalid.
Oud 30-03-2011, 23:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Tja, ik kan moeilijk zeggen dat ik in de goede rijtjes sta, want dat is niet zo. En volgens de lijstjes zou ik net zo slecht kunnen zijn als de losse stemmers. Dus ik zeg, your argument is invalid.
Ten dele, ik vind dat er minder duidelijkheid is omtrent de losse rijtjes dan de "stemmers" of er moeten er wel een hele hoop gelogen hebben.

ik snap vanuit jouw perspectief je punt ook, jij gaat er niet vanuit dat ik een goede ben, daarmee heb je wat minder info (maar je weet wel je eigen functie en hebt dus ook weer meer info)
het verschil daartussen drukt zich uit in de conclusies

maargoed bedtijd zo onderhand, zie jullie morgen weer
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 31-03-2011, 04:45
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja, dikke doei. Je (geen meervoud bitte) stemde enkel op Dobermann uit lijfsbehoud. Dit soort posts maakt je alleen maar verdachter.

Overigens heeft SweetSmile geen eigen mening. Wellicht omdat ze nieuw is, wellicht omdat ze 16v is, maar wellicht omdat ze een onervaren wolf is.
Dit was letterlijk wat ik dacht. LL is wat mij betreft niet minder verdacht geworden nu Dobermann eruit is.

En SweetSmile zit me ook niet lekker.

Ga morgen uitgebreider hietop in, typ nu via tel.
__________________
Tsja
Oud 31-03-2011, 10:15
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
@Syori: ik heb op sweetsmile gestemd, aangezien ik zowel Dobermann als Lychee niet verdacht. Met Dobermann zat ik blijkbaar fout, maar ik ben blij dat hij toch hangt en evilziener blijkt te zijn.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 31-03-2011, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: mja ik weet niet wie de regel heeft verzonnen dat stemmen verplicht is maar men kan net zo makkelijk zeggen te stemmen en het niet doen, nogmaal ten eerste stemlijstjes bijhouden is geenszins verplicht en de kracht van stemlijstjes zit hem er in dat je er conclusies aan kan verbinden als je er meerdere hebt.

Je niet doodstaren op lijstjes in de eerste paar ronde is geen overbodige luxe, ikzelf hecht er zeker waarde aan maar ik vertrouw niemand, niet de praters niet de zwijgers, niet de lijstmakers, alleen door zowel de opmerkingen als het gebrek eraan en het al dan niet gelogen stemgedrag en een beetje geluk te combineren probeer ik erachter te komen, alle middelen op zichzelf zijn waardeloos.

dus of het gehuil wat minder mag, het is tenslotte een psychologisch spelletje
Het is verplicht te stemmen, het is niet verplicht het door te geven in het topic, maar wat je vergeet is dat (als je goed bent, anyway) je ons wel tegenwerkt door het niet door te geven, want hierdoor kunnen we jou (onterecht) verdacht gaan vinden en leidt je de aandacht af van de echte slechteriken. Dit heeft overigens vrij weinig met 'gehuil' te maken; zo werkt het.

Ik ben het dus met je eens dat het niet 'verplicht' is, maar echt handig is het niet. We horen samen te werken om de slechteriken eruit te halen en als zélfs de dorpelingen gaan lopen rotzooien kunnen we nergens meer vanuit gaan. En nog een heel klein dingetje: Je moet natuurlijk nooit de lijstjes zomaar geloven zonder ze te checken. Zoals je wel hebt gezien heb ik in ronde twee ook een aantal fouten gemaakt in het lijstje en het is maar goed dat mensen dan opletten.

En:
Citaat:
Dat ook maar ook en principé, soms kan het tactisch zijn om niet te stemmen.
Stem dan op iemand zonder stemmen. Dat is net zo 'tactisch' als niet stemmen. Dan krijg je in ieder geval geen rode kaart.

Citaat:
@Syori: ik heb op sweetsmile gestemd, aangezien ik zowel Dobermann als Lychee niet verdacht. Met Dobermann zat ik blijkbaar fout, maar ik ben blij dat hij toch hangt en evilziener blijkt te zijn.
Aangepast.

Het uiteindelijke lijstje dan (en arPos zou dan overal kunnen staan, dus dat moeten we even meenemen in onze theorieën):

Spoiler
Oud 31-03-2011, 14:02
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Hoezo hebben vier mensen niet gestemd? Of is jouw lijstje nog steeds voorwaardelijke-stemmen-vrij?
De discussie was toch juist dat Onait mensen met een voorwaardelijke stem al erin zette?
__________________
Tsja
Oud 31-03-2011, 14:05
Verwijderd
@ Geel; zoals eerder gezegd, in de eerste ronde was nog niemand opgevraagd, dus ik vind het wat vergezocht.

@ VeGs; dat is ook mijn theorie, dat er meer wolven onder Dobermann stonden dan onder Lychee (zie hiervoor mn posts n.a.v. de betreffende uitslag).

@ arPos; het is logisch dat stemmen verplicht is. Het hele spel draait juist erom dat dorpelingen per stem iemand ophangen. Dan kan je moeilijk stellen dat ze niet hoeven te stemmen, want dan ontbreekt de essentie van het spel. Dan is er geen spel.
Een bepaalde functie heb je niet voor niks, die moet dan ook gebruikt worden. Aan het eind van het spel mag je zelfs niet niet-stemmen.

Spoiler
Oud 31-03-2011, 14:14
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Even nog over de geliefden: ik weet dat het een long shot is, maar wellicht dat napoleonzuurtje .sann en Röps geliefden heeft gemaakt? Dat waren de eerste twee mensen die zeiden dat ze niet wilden dat hij meedeed (kan iemand me nog even vertellen waarom dat was eigenlijk? Was dat omdat zijn aanmeldpost zo irritant was of speelde er meer mee?). Meer aanknopingspunten heb ik niet eigenlijk. Nou ja, behalve wat ik eerder zei: dat Geel misschien geliefde is met iemand in het Queasy-rijtje, die hij zo verdachte-af maakt. (dus dat Geel stiekem wél gestemd heeft, en wel op Queasy)

Dan nog even over de wolven: zoals gezegd blijft Lychee Leeto voor mij verdacht, o.a. door de overdreven ziejewelpost toen Dobermann doodging.
SweetSmile vind ik idd erg nietszeggend (niet letterlijk, maar wel dat er weinig input komt), maar dat kan idd ook komen doordat ze nog niet zo lang meespeelt.
Verder vind ik ArPos iemand om in de gaten te houden. Hij 'knoeit' met de lijstjes, naar eigen zeggen om de goodguys te helpen, maar het was handig geweest als hij er even bij had gezegd dat het een ander lijstje was dan het lijstje in het topic.
Overigens vind ik dat hij gelijk heeft mbt het niet zeggen wie je stemt. Het is wel fijner als mensen het doen (en ik vind het wel degelijk verdacht als mensen het niét doen, maar dat moeten ze zelf weten), maar ik vind het géén verplichting. (mensen moeten wel stemmen, staat ook in de regels, maar als mensen het niet zeggen: zelf weten)
Verder vond ik de post van LP wel een verraderspost (die ene waarin ze groepjes mensen noemde, dit is iets wat door de verrader vaak gedaan wordt om de wolven duidelijk te maken dat hij de verrader is) maar dit is geen erg sterke theorie.
Ook Batave valt me op. Of eigenlijk: valt me niét op, aangezien hij superweinig zegt. Stille wolf wellicht?
__________________
Tsja
Oud 31-03-2011, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Oké, geen idioot grote theorie, maar het lijkt me dat Lychee Leto of Dobermann wolf is. Of allebei, maar die optie gaat me te ver.

Als ik dan echt moet kiezen, ga ik voor Dobermann. Hij had zijn stem kunnen laten gelden, en dan was het misschien niet gelijkspel geworden. Maar misschien heeft hij geen stem en maakt het niet uit? Mijn wolfgevoel is bij hem sterker dan bij LL, vooral door de (per ongeluk expres?) vergeten stem, wat tot gelijkspel leidde. Of zijn stem had uitgemaakt, is dus de vraag.

Lychee Leto is natuurlijk ook verdacht, maar de actie van het "niet uit lijfsbehoud stemmen" vind ik niet zo verdacht. Ze blijven in ieder geval bij wat ze vinden, en ik geloof niet dat een wolf zo makkelijk zou opgeven. De kans is er natuurlijk dat ze veilig wilden gaan staan, maar doe je dat als de galg/guillotine je boven het hoofd hangt?
Even een samenvatting (in eigen woorden, uiteraard) van deze drie alinea's:

1. "Eén persoon is slechts wolf, dus richt je slechts op één persoon."
2. "Richt je op Dobermann, niet op Lychee Leto."
3. "Lychee Leto is eigenlijk helemaal niet zo verdacht."

Kortom, als Lychee Leto wolf blijkt, is LP de volgende stap.

Verder wil ik stellen dat iedereen die niet op LL stemt de volgende ronde, voor mij een verdachte is. Dit is niet bedoeld om mensen ervan te overtuigen op dr te stemmen, maar puur bedoeld als safety-uitspraak.

Edit: geliefden kennen ze ook zijn natuurlijk.
Oud 31-03-2011, 14:24
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
@ Onait: ghehe, volgens mij zijn wij nog nooit zo éénsgezind geweest
__________________
Tsja
Oud 31-03-2011, 14:26
Verwijderd
Ik ben druk met vanalles, maar ik probeer hier wel alles telkens te lezen en ik zal ook m'n overdenkingen weer zsm posten. Iig kan ik me goed vinden in van Onait nu net postte, en het moge duidelijk zijn dat ik niet ineens Lychee niet meer verdacht vind nu Dobermann is opgehangen.
Oud 31-03-2011, 14:36
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Even nog over de geliefden: ik weet dat het een long shot is, maar wellicht dat napoleonzuurtje .sann en Röps geliefden heeft gemaakt? Dat waren de eerste twee mensen die zeiden dat ze niet wilden dat hij meedeed (kan iemand me nog even vertellen waarom dat was eigenlijk? Was dat omdat zijn aanmeldpost zo irritant was of speelde er meer mee?). Meer aanknopingspunten heb ik niet eigenlijk. Nou ja, behalve wat ik eerder zei: dat Geel misschien geliefde is met iemand in het Queasy-rijtje, die hij zo verdachte-af maakt. (dus dat Geel stiekem wél gestemd heeft, en wel op Queasy)
Bij mij staat Onait Sirch met stip op 1 als het om geliefden gaat. Dorpeling-geliefde, dat wel.

Eigenlijk om twee redenen:
1. Hij is ineens akelig omgeslagen wat betreft zijn toon. Hiervoor was het sneer hier, lompe opmerking daar. Afgelopen paar rondes is hij opvallend beleefd en vriendelijk. Alsof iemand sterk bij hem aangedrongen heeft zich in te houden, omdat hij te veel mensen tegen zich in het harnas jaagt op die manier.
Was hij niet eens eerder geliefde met Daboman, die hem beschuldigde dat hun dood alleen zijn lompe gedrag te wijten was?
2. Hij is absoluut het type om met stemlijstjes te klooien. Hij heeft wel vaker gelogen over stemmen.

Maar vooral het eerste is opvallend.
Oud 31-03-2011, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Twee theorieën.

1: Röps heeft echt op zuurtje gestemd omdat er een wolf onder stond (wellicht Geel/Andijvie).
2. Röps heeft echt op zuurtje gestemd omdat Schrödinger een wolf is.
Nou, theorie twee is het iig niet.
Oud 31-03-2011, 14:38
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
@ VeGs: moet zeggen dat dat mij ook opgevallen was. (vandaar mijn post hierboven) Het zou ook nog kunnen dat hij leerlingverrader is geworden.
Ik vind het echter nog niet zo'n heel sterke theorie, maar hij staat genoteerd bij mijn andere zwakke theorieën
__________________
Tsja
Oud 31-03-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Even nog over de geliefden: ik weet dat het een long shot is, maar wellicht dat napoleonzuurtje .sann en Röps geliefden heeft gemaakt? Dat waren de eerste twee mensen die zeiden dat ze niet wilden dat hij meedeed (kan iemand me nog even vertellen waarom dat was eigenlijk? Was dat omdat zijn aanmeldpost zo irritant was of speelde er meer mee?). Meer aanknopingspunten heb ik niet eigenlijk. Nou ja, behalve wat ik eerder zei: dat Geel misschien geliefde is met iemand in het Queasy-rijtje, die hij zo verdachte-af maakt. (dus dat Geel stiekem wél gestemd heeft, en wel op Queasy)
Dat kan natuurlijk niet, Röps is dood.

Citaat:
Ook Batave valt me op. Of eigenlijk: valt me niét op, aangezien hij superweinig zegt. Stille wolf wellicht?
Ik vind hem ook verdacht stil, hij stemt niet eens.


Citaat:
Bij mij staat Onait Sirch met stip op 1 als het om geliefden gaat. Dorpeling-geliefde, dat wel.
Ok, die zag ik niet aankomen.

Citaat:
Eigenlijk om twee redenen:
1. Hij is ineens akelig omgeslagen wat betreft zijn toon. Hiervoor was het sneer hier, lompe opmerking daar. Afgelopen paar rondes is hij opvallend beleefd en vriendelijk. Alsof iemand sterk bij hem aangedrongen heeft zich in te houden, omdat hij te veel mensen tegen zich in het harnas jaagt op die manier.
Was hij niet eens eerder geliefde met Daboman, die hem beschuldigde dat hun dood alleen zijn lompe gedrag te wijten was?
Ik heb een opmerking gemaakt tegen Syori, dat was omdat zij agressief en met 'flikker op' reageerde, uit het niets. Zij heeft er niet meer op gereageerd, dus ik ook niet, dus dan is het klaar. Zoals gezegd ben ik dit spel niet uit op bitcherij.
Daarnaast waren de reacties op jou n.a.v. jouw onware uitspraken. Ik heb aangegeven niet meer op dat soort uitspraken in te gaan, dus vandaar dat ik jou (bij jouw passief agressieve opmerkingen) en Sherlock verder heb genegeerd. Staat allemaal geregistreerd, lees maar na.
Als ik bitch, dan is het terecht en zelf verdiend. Als men te veel lult, dan negeer ik men (immer na aankondiging vooraf).

Citaat:
2. Hij is absoluut het type om met stemlijstjes te klooien. Hij heeft wel vaker gelogen over stemmen.
Klopt. Sinds ik erachter kwam dat er mensen als Geel bestaan, die uit eigenbelang valse stemmen doorgeven, heb ik dat een aantal keren ook gedaan. Alleen ik meldde het dan toch, omdat ik niet zó egoïstisch kon zijn. Echter, een keer heb ik het niet gemeld, omdat ik me ergerde aan dat soort vals-stemmers. Dan hadden zij zelf ook niks aan hun leugenarij.

Maar goed. Ik ben uiteraard geen geliefde, klooien doe ik ook niet meer (uit principe). En om te klooien hoef je geen geliefde te zijn, dus je twee argument haalt het niet.
Oud 31-03-2011, 14:59
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Dat kan natuurlijk niet, Röps is dood.
Jezus, dat was dom

Ik heb de eerste pagina nog eens gelezen en kwam hier toen mee, maar heb idd niet nagedacht over wie er al dood waren

Negeer die theorie dan maar
__________________
Tsja
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 84 deel 2
Verwijderd
500 10-04-2011 22:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.