Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van Lady GaGa
Leuk, ik vind haar muziek en haarzelf als persoon leuk. 36 32.14%
Helemaal niks. Ik vind haar muziek en haarzelf als persoon niks. 61 54.46%
Ik heb nog geen mening. 15 13.39%
Aantal stemmers: 112. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2011, 20:57
Verwijderd
Gerbino das niet waar!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2011, 20:59
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ieder z'n mening, Ducky
Oud 26-03-2011, 05:50
Verwijderd
Das wel waar!!!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 14:26
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
ja, ieder zijn eigen mening idd, Maar dat ze WEL kan zingen is geen mening, dat is een feit...
Oud 26-03-2011, 16:02
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
ja, ieder zijn eigen mening idd, Maar dat ze WEL kan zingen is geen mening, dat is een feit...
Als je zingen ziet als praten met een melodietje kan iedereen zingen
Oud 28-03-2011, 20:07
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dat ligt aan je definitie van zingen.
Oud 29-03-2011, 16:57
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
Dat ligt aan je definitie van zingen.
Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat dat praten met een melodietje is zonder een valse noot uit te brengen. En dat kan zij dus wel goed.
Oud 29-03-2011, 20:14
Batave
Batave is offline
Soms zingen zangers expres een valse noot. Die kunnen wel zingen.
Oud 30-03-2011, 19:07
Joran Darkholme
Joran Darkholme is offline
Lady Gaga is niet beroemd geworden door te "praten met een melodietje er bij" hoor !
Ze wordt niets voor niets de Queen of Pop genoemd !!
Ze heeft btw al veel live gezongen en ze zong prachtig !!!!
En ik heb haar biografie gelezen dus geloof me ik weet genoeg over haar
mensen die iets hebben tegen gaga zijn gewoon jaloers !!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 20:15
Verwijderd
Ik weet niet waar jij het over hebt, want Madonna wordt is de Queen of Pop. De eerste resultaten die je krijgt als je 'Queen of Pop' googelt zijn allemaal pagina's over Madonna.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 20:40
Joran Darkholme
http://en.wikipedia.org/wiki/Lady_Gaga:_Queen_of_Pop
correctie madonna was de queen of pop
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 20:42
Joran Darkholme
http://en.wikipedia.org/wiki/Queen_of_Pop#Female_titles
nu zije wel geript wi LOSER !!!!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 21:58
Verwijderd
Vertaling? Er zijn inderdaad wel meer zangeressen die de 'Queen of Pop' worden genoemd, maar meestal bedoelen mensen Madonna als ze 'Queen of Pop' zeggen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 22:12
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Dit is volgens een of andere auteur, hoezo bepaalt diegene wie de Queen of Pop is?
Oud 30-03-2011, 22:12
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
En wie bepaalt dit? Als ik zo'n wikipediapagina maak heb ik ook ineens die autoriteit?
Oud 31-03-2011, 14:51
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
Lady Gaga is niet beroemd geworden door te "praten met een melodietje er bij" hoor !
Ze wordt niets voor niets de Queen of Pop genoemd !!
Ze heeft btw al veel live gezongen en ze zong prachtig !!!!
En ik heb haar biografie gelezen dus geloof me ik weet genoeg over haar
mensen die iets hebben tegen gaga zijn gewoon jaloers !!!!!!
Ik heb ook de biografie gelezen, GaGa is voor mensen als ons veel meer dan een zangeres je weet zelf denk ik wel wat ik bedoel.
Okej, dan is ze niet Queen Of Pop maar wel Goddess Of Pop
Wat boeit het eigenlijk ook, ze is geweldig.
Oud 31-03-2011, 19:28
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik vind het wel fascinerend hoe je een ander mens zo geweldig kunt vinden. Waarom vind je haar eigenlijk zo geweldig?
Oud 31-03-2011, 21:10
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ik vind het wel fascinerend hoe je een ander mens zo geweldig kunt vinden. Waarom vind je haar eigenlijk zo geweldig?
Toevoegende:

Ik snap dit ook niet, meestal is zo'n hyperbole fascinatie namelijk een gevolg van een persoonlijkheidsstoornis.
Lijd jij (gagafan) hieraan of heb je een slecht zelfbeeld, want dat kan de oorzaak van deze fascinatie.
Ik geef toe dat ze hier en daar wel leuke nummers heeft, maar zo'n fascinatie kan (is) ongezond zijn.
Oud 31-03-2011, 21:46
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Toevoegende:

Ik snap dit ook niet, meestal is zo'n hyperbole fascinatie namelijk een gevolg van een persoonlijkheidsstoornis.
Lijd jij (gagafan) hieraan of heb je een slecht zelfbeeld, want dat kan de oorzaak van deze fascinatie.
Ik geef toe dat ze hier en daar wel leuke nummers heeft, maar zo'n fascinatie kan (is) ongezond zijn.
Touché, net als al die miljoenen Bieberfans

Maar toch blijft het vreemd, nog even en ze wordt echt een afgod voor je (als ze dat al niet is).
Oud 01-04-2011, 14:25
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:
Toevoegende:

Heb dit hier al een keer uitgelegd. Al een paar keer geloof ik.
Ik lijd nergens aan. Soms ben je iemand zo verschrikkelijk dankbaar dat je hem/haar geweldig vind. That's it.
Oud 01-04-2011, 14:43
Joran Darkholme
indd en wie bepaald dat madonna de queen of pop is ? wie weet was het ook wel een of andere idioot die d8 van ik zal eens een gerucht verspreiden, het maakt dus niet uit WIE het bepaald kijk gewoon naar de persoon zelf
stel de vraag is lady gaga Queen of pop-waardig ?
als je nee zegt dank dan eerst eens aan al haar fans youtube hits prijzen en dat alleen in 2 jaar !
iedreen weet het maar de meesten willen het gewoon niet toegeven
(btw lady gaga - fan je bent super je begrijpt net zoals ik dat wij (the little monsters) een speciale band hebben met lady gaga en met elkaar)
mss zijn we wel een beetje anders SO WHAT ....
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 15:11
Batave
Batave is offline
Citaat:
indd en wie bepaald dat madonna de queen of pop is ? wie weet was het ook wel een of andere idioot die d8 van ik zal eens een gerucht verspreiden, het maakt dus niet uit WIE het bepaald kijk gewoon naar de persoon zelf
stel de vraag is lady gaga Queen of pop-waardig ?
als je nee zegt dank dan eerst eens aan al haar fans youtube hits prijzen en dat alleen in 2 jaar !
iedreen weet het maar de meesten willen het gewoon niet toegeven
(btw lady gaga - fan je bent super je begrijpt net zoals ik dat wij (the little monsters) een speciale band hebben met lady gaga en met elkaar)
mss zijn we wel een beetje anders SO WHAT ....
In mijn ogen dient een "Queen of Pop" de popmuziek te hebben beïnvloedt en daar zouden dan nog sporen te zien van moeten zijn. Lady GaGa is duidelijk een voortvloeiing van Madonna, tenminste.. de muziek, de kleding. Het is net een graadje extremer, maar het is hetzelfde principe.
Oud 01-04-2011, 15:41
Joran Darkholme
eum NEE gaga eeft een hele grote invloed gebracht in de wereld
bv:
tijdens een concert van lady gaga in japan bewogen de japanners wat nooit eerder is gebeurt (zelfs niet bij madonna)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 15:46
Batave
Batave is offline
Citaat:
bv:
tijdens een concert van lady gaga in japan bewogen de japanners wat nooit eerder is gebeurt (zelfs niet bij madonna)
Je kan je afvragen of dat te maken heeft met het feit dat het Lady GaGa is of dat er een sociaal-culturele verandering onder ligt. Daarbij heeft dat natuurlijk niks te maken met de popmuziek, maar meer met het publiek zelf.
Oud 01-04-2011, 17:26
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Misschien niet bij dat voorval maar het is gewoon zo dat GaGa een boodschap heeft voor haar fans die heel wat los maakt bij deze mensen. En misschien willen jullie haar geen Queen noemen, maar ik en miljoenen anderen vinden haar wel meer dan dat.
Oud 02-04-2011, 21:24
Noname,..
Noname,.. is offline
ik hou niet van pop muziek en ik vind haar kleding soms een beetje te bloot maar wel speciaal ze doet dingen wat een ander niet durft
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 21:34
Daantjer
Daantjer is offline
Ik geloof niet dat mevrouw GaGa ook maar een klein beetje invloed heeft op de hedendaagse popmuziek. Haar boodschap zou zijn: 'zet jezelf voor lul en verdien veel geld' ofzo...
De fascinatie die mensen hebben bij gaga is dezelfde als bij Bieber, en zoals ook heel veel mensen radicaal geloven in een god. De propagerende indoctrinatie van 1 of meerdere personen waar je al een beetje tegenop keek.
Een boodschap achter de muziek zoeken is de muziekliefhebber mee gestopt toen er popmuziek ontstond.
Mocht hier meer dan 1 fan zijn op zo'n extreme manier; laat je nakijken, je bent waarschijnlijk makkelijk beïnvloedbaar en je hebt (waarschijnlijk) een lichte mentale stoornis (als: autisme).
Oud 03-04-2011, 21:46
Em.
Em. is offline
Daantjer, volgens mij is het niet nodig om mensen die heel erg fan van persoon X te zijn, te beschuldigen van mentale stoornissen. Niet leuk voor de Gaga-fans (en dergelijke) en misschien ook niet leuk voor mensen met autisme die toevallig niets met haar of Bieber of wie dan ook hebben.

En volgens mij is het namelijk helemaal niet zo raar om in de puberteit een 'obsessie' voor een bepaald persoon/band in de muziekindustrie te hebben. Anders zouden behoorlijk wat mensen 'gek' zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 22:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat een gejank. Dit hoor ik helaas ook dagelijks over Tokio Hotel.

Maar ja, haters gonna hate.
Oud 03-04-2011, 22:18
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Daantjer, volgens mij is het niet nodig om mensen die heel erg fan van persoon X te zijn, te beschuldigen van mentale stoornissen. Niet leuk voor de Gaga-fans (en dergelijke) en misschien ook niet leuk voor mensen met autisme die toevallig niets met haar of Bieber of wie dan ook hebben.

En volgens mij is het namelijk helemaal niet zo raar om in de puberteit een 'obsessie' voor een bepaald persoon/band in de muziekindustrie te hebben. Anders zouden behoorlijk wat mensen 'gek' zijn.
Hyperbole fascinaties in deze orde van grote zien ik en vele anderen niet meer als een teenage dream. Ik ben groot fan van een aantal artiesten, maar mijn fascinatie daarbij blijft bij graag naar de muziek luisteren en graag naar een concert gaan, maar dit is bijna religie.
Oud 04-04-2011, 11:25
TheEditor
TheEditor is offline
Citaat:
bv:
Yeah, right. Ik ga er van uit dat in elk mogelijk genre, elk mogelijk moment, in Japan, nog nooit iemand is gaan bewegen. :')

Flapdrol.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 11:34
Volk
Volk is offline
Citaat:
bv:
Wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 21:57
Verwijderd
Maar Lady Gaga is nu, wat, twee jaar(?) echt groot en doorgebroken and all, en dan is het toch pas over tien jaar ofzo te zien of ze een hele grote invloed heeft gehad op DE WERELD?

Daarnaast doet ze echt wel wat Madonna doet, maar dan gepast in dit tijdsbeeld. Toen Madonna net doorbrak, was de hele wereld in shock omdat ze een punttietenbh aanhad en in een van haar clips een neger als jezus uitbeeldde (of iig als heilige). Nu zou dat niet meer dezelfde impact hebben als toen. En Lady Gaga doet precies hetzelfde. Er word atm veel gedaan aan bewust omgaan met eten, om maar een voorbeeld te noemen. Biologisch vlees, scharrelvlees, noem het maar op. Wat doet zij? Ze provoceert door op een groot event met een vleesjurk aan te komen. OMGWTFBBQ, dat kan natuurlijk niet en heeft de hele wereld er een mening over. Ze heeft acties die nog niet eerder op deze manier zijn uitgevoerd (hallo, welke idioot propt zichzelf in een ei om daarna gedragen door een paar maffen in lelijke kleding over de rode loper te komen?), en ik kan me voorstellen dat dat mensen trekt. Omdat ze zich 'afzet tegen de commerciele wereld' (of hoe dat ook genoemd word), word ze opgemerkt. Maar eigenlijk deed Madonna dat toch ook? Haar shockmomenten pasten in dat tijdsbeeld, wat Lady Gaga nu doet, past hier. Er zijn echter veel mensen die hetzelfde deden als Lady Gaga, alleen op een andere manier.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 06:47
Batave
Batave is offline
Echter, dat heeft weinig met popmuziek te maken als meer met publiciteit.
Oud 06-04-2011, 08:27
Joran Darkholme
popmuziek zou niet bestaan als de popmuzikant niet alleen muziek zou maken maar ook nog zijn POPulariteit zou behalen door PUBLICITEIT
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 08:43
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Wauw
Oud 06-04-2011, 09:31
Batave
Batave is offline
Citaat:
popmuziek zou niet bestaan als de popmuzikant niet alleen muziek zou maken maar ook nog zijn POPulariteit zou behalen door PUBLICITEIT
Zoals ik al zei heeft de economische kant van muziek(publiek genereren en zo je plaatjes verkopen) weinig te maken met het al dan niet king/queen of pop zijn.

Doorbreken van conventies en revolutionair omgaan met het genre wel.
Oud 08-04-2011, 16:56
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Ik volg het niet meer... En ik heb ook geen autisme daantjer, en zijn die woorden van jezelf of heb je het wordenboek ingestudeert?
Oud 08-04-2011, 19:15
Verwijderd
Hij heeft 'grote' geschreven in plaats van 'grootte', maar voor de rest zijn het allemaal woorden die je vanaf een bepaalde leeftijd gewoon hoort te weten.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 22:24
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ik volg het niet meer... En ik heb ook geen autisme daantjer, en zijn die woorden van jezelf of heb je het wordenboek ingestudeert?
Ik heb het woordenboek geenszins ingestudeerd, ik spreek gewoon Algemeen Beschaafd Nederlands, echter zijn hyperbole fascinaties als de jouwe teken van een mindere mentale gesteldheid.
Oud 08-04-2011, 22:59
Batave
Batave is offline
Hij probeert gewoon de patser uit te hangen door enigzins 'moeilijke' woorden te gebruiken(waar hij ook nog eens in faalt). Kort gezegd vindt hij je fascinatie voor Lady GaGa teken van mentale problemen. Om eerlijk te zijn vind ik dat nogal kortzichtig.
Oud 09-04-2011, 16:21
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Godzijdank...
Oud 09-04-2011, 23:13
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Hij probeert gewoon de patser uit te hangen door enigzins 'moeilijke' woorden te gebruiken(waar hij ook nog eens in faalt). Kort gezegd vindt hij je fascinatie voor Lady GaGa teken van mentale problemen. Om eerlijk te zijn vind ik dat nogal kortzichtig.
Er blijft een verschil in interesse en een fascinatie (obsessie) als deze. Ik beschouw dit als ongezond of als een verstandelijke beperking en ben met mijn mening niet de enige. Er zijn vele studies gedaan naar zulk soort fascinaties en ben er geen een tegen gekomen die uitwijst dat zulk soort fascinaties getuigen van goede mentale gezondheid.

P.S.: Mijn woorden zijn trouwens zo moeilijk nog niet.
Oud 10-04-2011, 04:27
Batave
Batave is offline
Citaat:
Er blijft een verschil in interesse en een fascinatie (obsessie) als deze. Ik beschouw dit als ongezond of als een verstandelijke beperking en ben met mijn mening niet de enige. Er zijn vele studies gedaan naar zulk soort fascinaties en ben er geen een tegen gekomen die uitwijst dat zulk soort fascinaties getuigen van goede mentale gezondheid.

P.S.: Mijn woorden zijn trouwens zo moeilijk nog niet.
Wil je nou werkelijk beweren dat elke tiener met een dergelijke obsessie mentaal niet in orde is? Want dit soort tienergrillen zijn er al jaren en wijdverbreid. Ik gok dat je dan ongeveer 75% van de mensheid wel kan laten behandelen. Als zo'n obsessie op latere leeftijd bestaat is het inderdaad niet helemaal in orde, maar het fenomeen is typerend voor de tienerjaren.

P.S.: Wel eens gehoord van aanhalingstekens?
Oud 10-04-2011, 07:46
LilyZ
LilyZ is offline
Ik vind haar helemaal geweldig, ben normaal niet van 3FM muziek. Heb haar ook live gezien en vond dat echt super!

Laatst gewijzigd op 10-04-2011 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 12:34
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Oud 10-04-2011, 20:23
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Wil je nou werkelijk beweren dat elke tiener met een dergelijke obsessie mentaal niet in orde is? Want dit soort tienergrillen zijn er al jaren en wijdverbreid. Ik gok dat je dan ongeveer 75% van de mensheid wel kan laten behandelen. Als zo'n obsessie op latere leeftijd bestaat is het inderdaad niet helemaal in orde, maar het fenomeen is typerend voor de tienerjaren.

P.S.: Wel eens gehoord van aanhalingstekens?
Er is een verschil tussen tienergrillen en deze fascinatie. Als je 10 posters van Jan Smit op je kamer heb hangen, al zijn CD's heb en naar al zijn concerten gaat is dat nog geen verafgoding, dit wel...
Oud 10-04-2011, 20:36
Em.
Em. is offline
Daantjer, als je hier per se op door wilt gaan, nodig ik je uit om een topic te maken op bijvoorbeeld psych en er niet hier mee door te gaan. Dit topic gaat over Lady Gaga en dan is het dus niet leuk om aan te komen met 'mentaal minder goed zijn' als je toevallig fan bent van haar/iemand anders. Daar is dit topic niet voor, dus ophouden alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 21:20
Batave
Batave is offline
-> http://forum.scholieren.com/showthre...8#post31519618
Oud 10-04-2011, 22:40
Jefar
Jefar is offline
Ik heb gehoord dat lady gaga een man is..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten