Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2011, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Maar jij weet dus meer? Oke, prima

Godver

En wat je bent het met mij eens

Dat gevoel heb ik al heel lang niet meer gehad van jou sann bij het weerwolfspel
Citaat:
De vorige spellen waren het er altijd drie, volgens mij. Weet jij soms meer?
Ik heb niet meegespeeld sinds #82, en toen zaten er vier wolven in.
Advertentie
Oud 14-06-2011, 19:32
Spelleider
Spelleider is offline
Stil de nacht op Vzryv

Niet zo heel ver van Kujbyshev* af ligt een groot, dicht bos van het kijk-een-eland-type. De mensen van Kujbyshev wagen zich daar niet zo vaak, want wie bang is voor de wolven, gaat het bos niet in. Het wordt dan ook vaak een beetje vergeten dat er daar nog een kerncentrale staat, Staatskerncentrale №58 staat daar om precies te zijn. De geelverkleurde koepel gaat schuil achter een aantal toppen van het hemelhoge Zhiguligebergte en kleurt mooi bij de bomen in de directe omgeving, die ook een beetje geel geworden zijn sinds Staatskerncentrale №58 (in de omgeving algemeen aangeduid met 'Centrale') daar staat.
Naast de Centrale ligt een dorpje, Vzryv. Vroeger, toen de dingen nog anders waren, had het niet echt een naam (het werd algemeen 'Tyvygljadishkakblin' genoemd, maar zo kan een dorp natuurlijk niet heten en daarom werd het sinds de bouw van de Centrale Vzryv genoemd. Iedereen in het dorp - meest import: Oekraïners en Moskovieten die in de Centrale kwamen werken - vond dat een prima naam. Alleen Snoopy, een oud vrouwtje met een grote mond dat al sinds haar geboorte in Vzryv woonde, was het er aanvankelijk niet zo mee eens. "Bezem!" krijste ze, en ze trok in wanhoop aan haar neus. "Bezem! Bezem...! Wie noemt zijn dorp nu bezem...!" Zij staakte haar verzet pas toen Uice haar had uitgelegd dat 'Vzryv' dan wel 'bezem' betekent, maar vooral gebruikt werd als synoniem voor 'Hitlersnor'. Daar kon ook Snoopy wel mee leven en de naamswijziging werd ingevoerd. (Het leek nog even mis te gaan, daar de formulieren voor aanvraag van naamswijziging met blauwe pen werden ingevuld i.p.v. met zwarte. Gelukkig kwam dat met veel gepraat, vodka en geld vanzelf goed.)

Het was nacht in Vzryv en er was geen geluid, geen beweging, niets, behalve dat in de verte een paar witte kraanvogels overvlogen. Misschien was het daarom zo stil; immers, is het niet daarom dat wij, zo vaak zo verdrietig, zwijgen, wanneer wij naar de hemel kijken? En er waren best wat inwoners die vaak naar de hemel keken, vooral de kinderen; hun nekken waren vaak een beetje misvormd, waardoor ze permanent de wolken leken te bewonderen.
Of - toch - geluid. Ergens ging een deurtje open en Uice kwam naar buiten, een zeldzaam lelijke oorflapmuts diep over zijn oren getrokken. Hij keek naar links, naar rechts, weer naar links en liep met grote passen over de straten van Vzryv. Zijn adem maakte zilveren wolkjes in de donkere nacht. Hij stopte pas bij het huis van Fantôme.
"In de donkere nacht... Ik weet dat jij, mijn liefste, niet slaapt", zong hij. En inderdaad, ze sliep niet, want toen ze opendeed zat haar haar keurig in model. "Kom", fluisterde ze, "Kom snel binnen!" Ze deed de deur helemaal open (voor zover dat ging, want als je hem te ver opendeed overstrekten de scharnieren en vielen er met veel gekraak onderdelen van het huis naar beneden) en Uice stapte het huis in...

In de kelder van de plaatselijke kerk, tussen de uien, vermaakten .sann en arPos zich prrrrrima. "Laten we drinken!" zei .sann, terwijl ze in arPos' piemels kneep. Die schudde benauwd zijn hoofd.
"Nee. Beter van niet."
"Waarom niet? Kom nou, arPosik... één glaasje? Nee? Ik wil wel voor jou drinken dan, hoor. Zo." .sann atte het glas. (dat klinkt weinig indrukwekkend, maar hee. Het gaat hier niet zomaar om een glas - in Rusland is alles groter.)
"Niet? Kijk, ik heb ook..." Ze haalde een fles zelfgestookte texnicheskij spirt tevoorschijn. "Drink dan?"
Maar arPos bleef zijn hoofd maar schudden. Hij keek steeds benauwder en liep rood aan. Eigenlijk was het niet aan hem af te zien dat hij nog niet gedronken had.
"ArPosik. Toe nou. Wil je niet, nee? Je gaat er heus niet dood van, hoor!"
Nee, bleef hij schudden, neeneenee!
"Waarom niet?"
"Z-zomaar niet."
"Wat verberg jij?"
"N-niets."
.sann fronste haar wenkbrauwen. "Als jij het zegt..." Ze gooide het glas stuk tegen de muur en zette de fles aan haar mond.

"Dokter! Dokter!" Onait Sirch rende door de nacht richting het huis van Sabir, de dorpsdokter. Sabir was een ietwat verlopen man met een lange baard, een sjofele bril en een jas die wellicht - hopelijk - betere tijden had gekend. Hij neigde ernaar om alles op te lossen met spuiten met verschillende alcoholoplossingen erin, en wat daarmee niet verholpen was, ging wel weg met een flinke dosis uit Kujbyshev geïmporteerde pillen, aangelengd met kernafval. Deze pillen werden meegenomen door Schrödinger, die op en neer reisde tussen Kujbyshev en Vzryv en allerhande nuttige dingen (tandenborstels, wc-papier, plastic beeldjes van Lenin) in het dorp verkocht. Het grootste gedeelte van de tijd was hij dronken, wat hem een goede dokter maakte. Mopperend deed hij de deur open.
"Wat is er, jongetje?"
Onait hijgde; zijn kleine beentjes renden niet zo vaak zo hard. "Little Phoebe!" riep hij, "ze krijgt haar kind!" Sabir kreunde - kinderen, waren er daar al niet genoeg van op de wereld? - en liep terug het huis in. "Minuutjes", riep hij, "ik pak mijn spullen." Gewapend met schaar en anesthesietas (=plastic zak, hamer, fles vodka) volgde hij Onait op zijn gemak naar het huis van Phoebe.
"Zo", zei hij, daar aangekomen zijnde. "Waar is de zieke?" Onait wees naar de aardappelschuur (immers, het brengt geluk om je kind tussen de aardappels ter wereld te brengen). Sabir liep naar binnen. Daar waren inderdaad Phoebe en Bright Blue, de moeder van Onait en Phoebe. LP lag op de grond, een aardappel in de mond, de benen gespreid. Sabir knielde, deed een kunstje met een schaar en een hamer, en niet veel later was Bright Blue grootmoeder.
"We noemen hem Röps!" riep ze, voor Phoebe had kunnen roepen dat ze Vjacheslav een veel mooiere naam vond. (Eigenlijk kon zij überhaupt weinig roepen, want: 1. ze was dronken en 2. de hamer kleefde nog een beetje aan haar schedel vast.) "Gusenica", glimlachte Blue verliefd. "Röpssss."
Het kindje stootte een luid, gezond gebrul uit. Drie armen graaiden opgewekt naar Little Phoebe, Bright Blue en Sabir.

*Nu: Samara

Dorpsbewoners:

Snoopy:

Uice:

Fantôme:

Arpos:

Sann:

Onait Sirch:
Spoiler

Sabir:

Schrödinger:

Bright Blue:

(Zij is ervan overtuigd dat je je onsterfelijke ziel vergooit als je gefotografeerd wordt, vandaar dat dit een tekening is.)

Röps:

Little Phoebe:

--

De deelnemerslijst is als volgt:

1. Schrödinger
2. Syori
3. Sabir
4. Uice
5. arPos
6. .sann
7. Onait Sirch
8. Little Phoebe
9. snoopy
10. Michelangelo
11. Röps
12. Eye of Sauron
13. Interglot
14. Mr.Mark
15. Bright Blue
16. Fantôme
17. Furby Feeder
18. Vegs
19. Absinthe
20. Heksjuh

We spelen met een leerling, een ziener, een tovenaar, een wolfsbane, een slet en acht dorpelingen aan de ene kant en vijf (!) wolven, een evilziener en een verrader aan de andere kant.
De eerste dode is Cupido en die mag de Spelleider een PM sturen met wie hij geliefde maakt. Beide geliefden (het zijn er twee, ja, dat heb je wel eens met geliefden) kunnen niet gezien worden door ziener en evilziener.

From Russia with love,

jullie spelleiders. xooxxoox

Oh, en jullie mogen stemmen tot morgen 20.30

Laatst gewijzigd op 15-06-2011 om 17:11.
Oud 14-06-2011, 19:33
Geel
Geel is offline
Schat, de geweldige foto van Röps doet het weer niet! ;x
Verwijderd
Citaat:
Maar jij weet dus meer? Oke, prima

Godver

En wat je bent het met mij eens

Dat gevoel heb ik al heel lang niet meer gehad van jou sann bij het weerwolfspel
Volgens mij waren wij 2 of 3 spellen geleden nog een absoluut dreamteam toen we de wolven er samen uitflikkerden Dus dat valt wel mee, vorig spel heb ik het je gewoon even (terecht) moeilijk gemaakt.

Het is wel een risico om aan te nemen, maar het lijkt me heel aannemelijk dat de spelleiders beginnen bij de wolven pm'en. Dat deed ik als spelleider geloof ik ook
Verwijderd
Citaat:
Stil de nacht op Vzryv

Niet zo heel ver van Kujbyshev* af ligt een groot, dicht bos van het kijk-een-eland-type. De mensen van Kujbyshev wagen zich daar niet zo vaak, want wie bang is voor de wolven, gaat het bos niet in. Het wordt dan ook vaak een beetje vergeten dat er daar nog een kerncentrale staat, Staatskerncentrale №58 staat daar om precies te zijn. De geelverkleurde koepel gaat schuil achter een aantal toppen van het hemelhoge Zhiguligebergte en kleurt mooi bij de bomen in de directe omgeving, die ook een beetje geel geworden zijn sinds Staatskerncentrale №58 (in de omgeving algemeen aangeduid met 'Centrale') daar staat.
Naast de Centrale ligt een dorpje, Vzryv. Vroeger, toen de dingen nog anders waren, had het niet echt een naam (het werd algemeen 'Tyvygljadishkakblin' genoemd, maar zo kan een dorp natuurlijk niet heten en daarom werd het sinds de bouw van de Centrale Vzryv genoemd. Iedereen in het dorp - meest import: Oekraïners en Moskovieten die in de Centrale kwamen werken - vond dat een prima naam. Alleen Snoopy, een oud vrouwtje met een grote mond dat al sinds haar geboorte in Vzryv woonde, was het er aanvankelijk niet zo mee eens. "Bezem!" krijste ze, en ze trok in wanhoop aan haar neus. "Bezem! Bezem...! Wie noemt zijn dorp nu bezem...!" Zij staakte haar verzet pas toen Uice haar had uitgelegd dat 'Vzryv' dan wel 'bezem' betekent, maar vooral gebruikt werd als synoniem voor 'Hitlersnor'. Daar kon ook Snoopy wel mee leven en de naamswijziging werd ingevoerd. (Het leek nog even mis te gaan, daar de formulieren voor aanvraag van naamswijziging met blauwe pen werden ingevuld i.p.v. met zwarte. Gelukkig kwam dat met veel gepraat, vodka en geld vanzelf goed.)

Het was nacht in Vzryv en er was geen geluid, geen beweging, niets, behalve dat in de verte een paar witte kraanvogels overvlogen. Misschien was het daarom zo stil; immers, is het niet daarom dat wij, zo vaak zo verdrietig, zwijgen, wanneer wij naar de hemel kijken? En er waren best wat inwoners die vaak naar de hemel keken, vooral de kinderen; hun nekken waren vaak een beetje misvormd, waardoor ze permanent de wolken leken te bewonderen.
Of - toch - geluid. Ergens ging een deurtje open en Uice kwam naar buiten, een zeldzaam lelijke oorflapmuts diep over zijn oren getrokken. Hij keek naar links, naar rechts, weer naar links en liep met grote passen over de straten van Vzryv. Zijn adem maakte zilveren wolkjes in de donkere nacht. Hij stopte pas bij het huis van Fantôme.
"In de donkere nacht... Ik weet dat jij, mijn liefste, niet slaapt", zong hij. En inderdaad, ze sliep niet, want toen ze opendeed zat haar haar keurig in model. "Kom", fluisterde ze, "Kom snel binnen!" Ze deed de deur helemaal open (voor zover dat ging, want als je hem te ver opendeed overstrekten de scharnieren en vielen er met veel gekraak onderdelen van het huis naar beneden) en Uice stapte het huis in...

In de kelder van de plaatselijke kerk, tussen de uien, vermaakten .sann en arPos zich prrrrrima. "Laten we drinken!" zei .sann, terwijl ze in arPos' piemels kneep. Die schudde benauwd zijn hoofd.
"Nee. Beter van niet."
"Waarom niet? Kom nou, arPosik... één glaasje? Nee? Ik wil wel voor jou drinken dan, hoor. Zo." .sann atte het glas. (dat klinkt weinig indrukwekkend, maar hee. Het gaat hier niet zomaar om een glas - in Rusland is alles groter.)
"Niet? Kijk, ik heb ook..." Ze haalde een fles zelfgestookte texnicheskij spirt tevoorschijn. "Drink dan?"
Maar arPos bleef zijn hoofd maar schudden. Hij keek steeds benauwder en liep rood aan. Eigenlijk was het niet aan hem af te zien dat hij nog niet gedronken had.
"ArPosik. Toe nou. Wil je niet, nee? Je gaat er heus niet dood van, hoor!"
Nee, bleef hij schudden, neeneenee!
"Waarom niet?"
"Z-zomaar niet."
"Wat verberg jij?"
"N-niets."
.sann fronste haar wenkbrauwen. "Als jij het zegt..." Ze gooide het glas stuk tegen de muur en zette de fles aan haar mond.

"Dokter! Dokter!" Onait Sirch rende door de nacht richting het huis van Sabir, de dorpsdokter. Sabir was een ietwat verlopen man met een lange baard, een sjofele bril en een jas die wellicht - hopelijk - betere tijden had gekend. Hij neigde ernaar om alles op te lossen met spuiten met verschillende alcoholoplossingen erin, en wat daarmee niet verholpen was, ging wel weg met een flinke dosis uit Kujbyshev geïmporteerde pillen, aangelengd met kernafval. Deze pillen werden meegenomen door Schrödinger, die op en neer reisde tussen Kujbyshev en Vzryv en allerhande nuttige dingen (tandenborstels, wc-papier, plastic beeldjes van Lenin) in het dorp verkocht. Het grootste gedeelte van de tijd was hij dronken, wat hem een goede dokter maakte. Mopperend deed hij de deur open.
"Wat is er, jongetje?"
Onait hijgde; zijn kleine beentjes renden niet zo vaak zo hard. "Little Phoebe!" riep hij, "ze krijgt haar kind!" Sabir kreunde - kinderen, waren er daar al niet genoeg van op de wereld? - en liep terug het huis in. "Minuutjes", riep hij, "ik pak mijn spullen." Gewapend met schaar en anesthesietas (=plastic zak, hamer, fles vodka) volgde hij Onait op zijn gemak naar het huis van Phoebe.
"Zo", zei hij, daar aangekomen zijnde. "Waar is de zieke?" Onait wees naar de aardappelschuur (immers, het brengt geluk om je kind tussen de aardappels ter wereld te brengen). Sabir liep naar binnen. Daar waren inderdaad Phoebe en Bright Blue, de moeder van Onait en Phoebe. LP lag op de grond, een aardappel in de mond, de benen gespreid. Sabir knielde, deed een kunstje met een schaar en een hamer, en niet veel later was Bright Blue grootmoeder.
"We noemen hem Röps!" riep ze, voor Phoebe had kunnen roepen dat ze Vjacheslav een veel mooiere naam vond. (Eigenlijk kon zij überhaupt weinig roepen, want: 1. ze was dronken en 2. de hamer kleefde nog een beetje aan haar schedel vast.) "Gusenica", glimlachte Blue verliefd. "Röpssss."
Het kindje stootte een luid, gezond gebrul uit. Drie armen graaiden opgewekt naar Little Phoebe, Bright Blue en Sabir.

*Nu: Samara

Dorpsbewoners:

Snoopy:
[afbeelding]

Uice:
[afbeelding]

Fantôme:
[afbeelding]

Arpos:
[afbeelding]

Sann:
[afbeelding]

Onait Sirch:
[afbeelding]

Sabir:
[afbeelding]

Schrödinger:
[afbeelding]

Bright Blue:
[afbeelding]

(Zij is ervan overtuigd dat je je onsterfelijke ziel vergooit als je gefotografeerd wordt, vandaar dat dit een tekening is.)

Röps:
[afbeelding]

Little Phoebe:
[afbeelding]

--

De deelnemerslijst is als volgt:

1. Schrödinger
2. Syori
3. Sabir
4. Uice
5. arPos
6. .sann
7. Onait Sirch
8. Little Phoebe
9. snoopy
10. Michelangelo
11. Röps
12. Eye of Sauron
13. Interglot
14. Mr.Mark
15. Bright Blue
16. Fantôme
17. Furby Feeder
18. Vegs
19. Absinthe
20. Heksjuh

We spelen met een leerling, een ziener, een tovenaar, een wolfsbane, een slet en acht dorpelingen aan de ene kant en vijf (!) wolven, een evilziener en een verrader aan de andere kant.

From Russia with love,

jullie spelleiders. xooxxoox
Vijf wolven?!
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Schat, de geweldige foto van Röps doet het weer niet! ;x
Noes! Even repareren.
Oud 14-06-2011, 19:35
snoopy
snoopy is offline
Oh, geweldig die foto's! Ik ben cool
Oud 14-06-2011, 19:36
Geel
Geel is offline
Ah, toe, .sann, moet je dat nou alles quoten?

/stopt op dit account te posten
Oud 14-06-2011, 19:36
snoopy
snoopy is offline
Maar goed, ik ga dus voor Sabir.
Oud 14-06-2011, 19:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Huh, waarom vijf wolven?
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Volgens mij waren wij 2 of 3 spellen geleden nog een absoluut dreamteam toen we de wolven er samen uitflikkerden Dus dat valt wel mee, vorig spel heb ik het je gewoon even (terecht) moeilijk gemaakt.

Het is wel een risico om aan te nemen, maar het lijkt me heel aannemelijk dat de spelleiders beginnen bij de wolven pm'en. Dat deed ik als spelleider geloof ik ook
Ik meen dat Geel en ik dat ook deden.

Maar 5 wolven... Weten we iig dat alle opmerkingen over 3 of 4 wolven per ongeluk zijn.
Verwijderd
Citaat:

"Laten we drinken!" zei .sann, terwijl ze in arPos' piemels kneep.
arPos heeft meerdere piemels!
Leuk verhaal!

Oud 14-06-2011, 19:38
Verwijderd
Goed verhaal Mooi dat ik weer eens de aan piemel zittende alcoholist ben
Oud 14-06-2011, 19:38
snoopy
snoopy is offline
En LP met hoofddoek <3
Oud 14-06-2011, 19:39
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Goed verhaal Mooi dat ik weer eens de aan piemel zittende alcoholist ben
Weten we gelijk wie 'de slet' is dit spel.
Oud 14-06-2011, 19:40
Verwijderd
Ik moest hardop lachen bij het verhaal .
Verwijderd
Goed verhaal.
Verwijderd
Citaat:
Waar heeft de spelleider gezegd dat er 3 wolven in het spel zitten?
Hij zegt niks over 1,2,4,5 of meer wolven dus nog steeds aannemelijk voor mij
Oud 14-06-2011, 19:49
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Huh, waarom vijf wolven?
Ik vind het wel interessant. De wolven winnen niet zo vaak; misschien is dit een betere verdeling.

@ Spelleider: begrijp ik goed dat we deze keer géén geliefden/cupido hebben?
Oud 14-06-2011, 19:51
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Ik vind het wel interessant. De wolven winnen niet zo vaak; misschien is dit een betere verdeling.

Oei. Ik zet ze er nu bij!
Oud 14-06-2011, 19:51
Verwijderd
Citaat:

Dat zou jammer en een keer handig zijn

En als ze er wel komen, de ziener en evilziener krijgen ze NIET te zien
Oud 14-06-2011, 19:53
Verwijderd
Een Cupido? Of gewoon de eerste dode?
Edit: Nevermind. Eerste dode dus.
Oud 14-06-2011, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Een Cupido? Of gewoon de eerste dode?
Volgens mij is de afgelopen spellen geen Cupido geweest en was het gewoon de eerste dode.
Oud 14-06-2011, 20:00
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
En als ze er wel komen, de ziener en evilziener krijgen ze NIET te zien
Klopt! Ik zal het er bijzetten. Sorry voor de rommeligheid.
Oud 14-06-2011, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Klopt! Ik zal het er bijzetten. Sorry voor de rommeligheid.
Geen probleem hoor! Het was meer een herinnering aan jullie omdat de vorige spelleider (Sherlock ) het was vergeten en het toen1 speler wel héél gemakkelijk maakte.
Oud 14-06-2011, 21:24
Verwijderd
1. Ik vind mijn personage (iig het plaatje, heb nog niet gelezen) vies. Ik wens verwijdering van het plaatje onde rmijn naam, ik hou niet van kijken naar dat soort mensen en al helemaal niet om met ze vergeleken te worden. Ik ben bloedserieus.

2. Vijf wolven? Jeuzes. Ben benieuwd.

3. Slet.

4. Daarom verzond ik de functies op volgorde van lijst, om gespeculeer te voorkomen.
Oud 14-06-2011, 21:28
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
1. Ik vind mijn personage (iig het plaatje, heb nog niet gelezen) vies. Ik wens verwijdering van het plaatje onde rmijn naam, ik hou niet van kijken naar dat soort mensen en al helemaal niet om met ze vergeleken te worden. Ik ben bloedserieus.
Als het je lukt om drie insidegrapjes in het verhaal aan te wijzen, krijg je een spoiler, meneer de Oekraïner!
Oud 14-06-2011, 21:33
Verwijderd
Zal het verhaal morgen lezen, nu niet thuis. Maar, ik wil een verwijdering.
Oud 14-06-2011, 22:11
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja, maar dat klopt niet, want toen hij zijn functie binnen had, had ik 'em nog niet.

Edit: Je had het al gewijzigd..
niet dat dit heel waarschijnlijk is, maar jij kunt hem natuurlijk ook gewoon voor leugenaar uitmaken zodat hij meteen verdacht overkomt, terwijl jij ook al je pm binnen had.

Maargoed, het viel mij ook op dat hij meteen riep dat hij zijn functie binnen had. Is Sabir een nieuwe speler? Want als wolf lijkt het me ook weer niet héél handig om meteen te roepen dat je je functie binnen hebt
Ik denk er nog over na of ik meega op Sabir of toch niet..
Oud 14-06-2011, 22:14
Verwijderd
Citaat:
niet dat dit heel waarschijnlijk is, maar jij kunt hem natuurlijk ook gewoon voor leugenaar uitmaken zodat hij meteen verdacht overkomt, terwijl jij ook al je pm binnen had.
Ja, het zou eventueel kunnen, maar er waren toch zeker 4 mensen die samen op de post van Sabir reageerden en het zou wel heel dom zijn als alle slechteriken samen bovenop hem springen. Ik neem aan dat één van ons sowieso wel 'bestraft' wordt als Sabir onschuldig blijkt.
Oud 14-06-2011, 22:21
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
Furby Feeder stemt altijd op nr 13 in ronde 1. Sorry interglot, het is niets persoonlijks.
Oud 14-06-2011, 22:31
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik stem op Heksjuh omdat ze de vorige keer dat ze meespeelde erg inactief was en dat vond ik storend. Zeker omdat ze toen wolf was.
Oud 14-06-2011, 22:34
Röps
Röps is offline
Citaat:
[*]Als de slet zijn/haar stem in een eetronde niet doorgeeft (of te laat doorgeeft) en de wolven proberen hem/haar te eten, dan lukt dat en gaat de slet dood;[/LIST]
De slet kan er dus in principe ook bewust voor kiezen om niet te gaan logeren?

Ik stem op Furby Feeder omdat ik oorspronkelijk op 13 stond en toen bedacht dat die eigenlijk standaard op Furby Feeder zou moeten stemmen
Oud 14-06-2011, 22:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja, het zou eventueel kunnen, maar er waren toch zeker 4 mensen die samen op de post van Sabir reageerden en het zou wel heel dom zijn als alle slechteriken samen bovenop hem springen. Ik neem aan dat één van ons sowieso wel 'bestraft' wordt als Sabir onschuldig blijkt.
In ieder geval jij en Interglot die hem een leugenaar vonden en daarnaast vonden wel meer mensen het verdacht inderdaad

Ik vind jou ook niet meteen verdacht hoor Syori.
Ik poste het meer omdat aannamens over dat iemand, jij in dit geval, onschuldig zou zijn en dat daaruit zou blijken, niet altijd even handig is in een spel. Ik hou graag de opties nog even open
Oud 14-06-2011, 23:14
Verwijderd
Oh hai, we zijn begonnen!
Goed verhaal, slet is leuk, en vijf wolven vind ik érg veel voor maar 20 spelers. Maar goed.

We'll see!
Oud 15-06-2011, 01:43
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben even weg en het spel is gelijk begonnen
5 wolven is wel erg veel, maar aan de andere kant, wij hebben de bane en de slet en de tovenaar. Het zal wel een uitdaging worden.

Ik weet niet zo goed wat ik van Sabir moet denken. Het was misschien niet zo slim, maar zoals gezegd wordt, weten wij veel hoe de rollen zijn verdeeld. Misschien liegt Syori wel.
Ik denk er nog even over na.

(Overigens heb ik vrijdag een feestje, dus ik geef mijn stem eerder door.)
Oud 15-06-2011, 06:39
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
.:
Citaat:
De slet kan er dus in principe ook bewust voor kiezen om niet te gaan logeren?

Ik stem op Furby Feeder omdat ik oorspronkelijk op 13 stond en toen bedacht dat die eigenlijk standaard op Furby Feeder zou moeten stemmen
Oud 15-06-2011, 08:07
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Ik stem op Heksjuh omdat ze de vorige keer dat ze meespeelde erg inactief was en dat vond ik storend. Zeker omdat ze toen wolf was.
Welk spel was dat dan? Want ik ben nog nooit wolf geweest.

Ik denk dat Snoopy geen dorpeling is. Door deze posts:

Citaat:
@ Michelangelo: oké, het was een onhandige zet, maar ik vind het wel een beetje overdreven van je. Want zoals je zelf heel terecht opmerkt, we kunnen er toch niet echt door weten of hij goed of slecht is. Want we hebben geen idee in welke volgorde de functies verstuurd worden.
Citaat:
@ VeGs/Michelangelo:
Mja, ik zou als spelleider eerst de dorpelingen pm-en
Tussen mijn pm en het tijdstip waarop Sabir zegt dat hij zijn functie heeft, zitten ruim tien minuten (en Vegs zegt dit ook). De berichten zijn niet in volgorde van deelnemerslijst verstuurd, want Syori staat boven Sabir en zij had haar functie ook nog niet gehad. Als je dan kijkt naar je eigen functie en het tijdstip van de pm, weet je in welke volgorde de berichten zijn verstuurd (eerst wolven of eerst dorpelingen).
Oud 15-06-2011, 08:20
Röps
Röps is offline
Dus Syori is ook een slechtje? Ik snap het geloof ik niet helemaal
Oud 15-06-2011, 08:25
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Dus Syori is ook een slechtje? Ik snap het geloof ik niet helemaal
Nee, want zij heeft haar functie later gehad.
Als de spelleiders eerst de wolven hun functie hebben gestuurd en als laatste de dorpelingen, is Sabir waarschijnlijk wolf omdat hij vroeg zijn functie heeft gehad. Syori zegt dat ze haar functie later heeft gehad dan Sabir, dus dan zou zij geen wolf zijn.
Maar Snoopy zegt dat we niet kunnen weten in welke volgorde de functies zijn verstuurd. Dat kan je wel gokken als je naar je eigen functie kijkt: als je als dorpeling je pm veel later hebt gehad dan Sabir, weet je dat de dorpelingen niet als eerste hun pm hebben gehad. Dus daarom denk ik dat Snoopy geen dorpeling is.
Oud 15-06-2011, 08:53
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
het is dat furby feeder zo'n grondige hekel heeft aan nummer 13, anders waren we ook gegaan voor sabir.

maar ik heb zo het idee dat er al genoeg stemmen voor hem komen
Oud 15-06-2011, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Welk spel was dat dan? Want ik ben nog nooit wolf geweest.

Ik denk dat Snoopy geen dorpeling is. Door deze posts:

Tussen mijn pm en het tijdstip waarop Sabir zegt dat hij zijn functie heeft, zitten ruim tien minuten (en Vegs zegt dit ook). De berichten zijn niet in volgorde van deelnemerslijst verstuurd, want Syori staat boven Sabir en zij had haar functie ook nog niet gehad. Als je dan kijkt naar je eigen functie en het tijdstip van de pm, weet je in welke volgorde de berichten zijn verstuurd (eerst wolven of eerst dorpelingen).
Prima gedacht Maar dat hangt dus af van Sabir? Of vind jij dat er los van staan.
Oud 15-06-2011, 09:18
Verwijderd
Aha, even terug gelezen. Interessant begin, met sabirs fail. Mijn stem gaat naar hem. Lijkt me duidelijk dat ie een functie heeft, en ik denk wolf omdat ie daar ook info over leek te hebben, en als ie nu een goede functie heeft, hebben we altijd de leerling nog.
Oud 15-06-2011, 09:25
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Nee, want zij heeft haar functie later gehad.
Als de spelleiders eerst de wolven hun functie hebben gestuurd en als laatste de dorpelingen, is Sabir waarschijnlijk wolf omdat hij vroeg zijn functie heeft gehad. Syori zegt dat ze haar functie later heeft gehad dan Sabir, dus dan zou zij geen wolf zijn.
Maar Snoopy zegt dat we niet kunnen weten in welke volgorde de functies zijn verstuurd. Dat kan je wel gokken als je naar je eigen functie kijkt: als je als dorpeling je pm veel later hebt gehad dan Sabir, weet je dat de dorpelingen niet als eerste hun pm hebben gehad. Dus daarom denk ik dat Snoopy geen dorpeling is.
Ho, wacht even! Ik zeg niet dat déze spelleider de dorpelingen eerst heeft gestuurd. Ik zeg dat ik, áls ik spelleider zou zijn, de dorpelingen eerst zou sturen. En dat je dus aan de volgorde niet kunt ontlenen.

Overigens had ik mijn functie ook nog niet binnen toen Sabir de zijne noemde.
Oud 15-06-2011, 09:50
Röps
Röps is offline
Citaat:
Overigens had ik mijn functie ook nog niet binnen toen Sabir de zijne noemde.
Ja maar het gaat om het moment dat jij die post over de onhandige zet maakte.
Oud 15-06-2011, 09:53
snoopy
snoopy is offline
leg dat s uit?
Oud 15-06-2011, 10:11
Verwijderd
Ik ben een paar keer spelleider geweest en heb altijd de wolven als eerste gepmd, daarna de andere functies, daarna de dorpelingen.
Oud 15-06-2011, 10:17
Fantôme
Fantôme is offline
Maar Heksjuh, waarom ga je er zo vanuit dat Syori de waarheid spreekt.
ze kan toch net zo goed heel handig gebruik maken van Sabir's fail om direct te posten dat hij zijn functie binnen heeft?
Misschien had zij hem wél ook al binnen maar doet ze alsof dat niet zo is en is ze verrader ofzo, ik noem maar wat...

Maargoed, alleen tegen Sabir is echt een argument om hem eruit te stemmen en dat zie je niet zo vaak in ronde één. En zoals nog een paar mensen zeggen; mocht hij een goede functie hebben, dan hebben we de leerling nog over. Mocht hij dorpeling zijn... ja, die kans heb je bij ieder ander willekeurige speler die je eruit stemt, ook...

Dus ik ga wel mee op Sabir, maar niet omdat ik per sé overtuigd ben.
Oud 15-06-2011, 10:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou, het ziet er naar uit dat we het de volgende ronde weten in welke volgorde de spelleider de pm's verstuurd heeft.
Oud 15-06-2011, 10:19
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nou, het ziet er naar uit dat we het de volgende ronde weten in welke volgorde de spelleider de pm's verstuurd heeft.

maar niet iedereen heeft gezegd wanneer hij/zij zijn pm binnen had, dus voor de rest zegt dat nog weinig he.

Regels voor berichten