Advertentie | |
|
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sowieso is dat niet mijn stijl, dus het klopt ook niet dat ik dat altijd doe. Citaat:
1. De wolfsbane is geraakt, deze kans is 57,14%. 2. De beschermde is getroffen, deze kans is 42,86% (3. De beschermde wolfsbane is geraakt) 1. De bane is geraakt. Als de wolven die weer kiezen, zijn wij een onschuldige dorpeling kwijt. In het topic vaststellen dat de tovenaar bij dezelfde beschermeling blijft, voorkomt dat de wolven het weer proberen. Gevolg: onschuldige wolfsbane blijft leven = voordeel voor de dorpelingen. 2. De beschermde is getroffen. Deze persoon is met zekerheid geen wolf en de kans dat deze goedaardig is, is groter dan niet. In het topic vaststellen dat de tovenaar bij dezelfde beschermeling blijft, voorkomt dat deze sterft als de wolven het weer proberen. Gevolgen: a. geen eten voor wolven bij een tweede poging = nadeel voor de wolven; b. onschuldige dorpeling blijft leven bij een tweede poging = voordeel voor de dorpelingen; c. mocht beschermeling schuldig zijn, dan wordt deze niet vervangen door een leerling bij een tweede poging = geen voordeel/nadeel, streept elkander weg. Het is dus voordelig voor de dorpelingen, want de wolven weten niet waar ze aan toe zijn. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Oh ja, verder hebben we genoeg geluld over Interglot. Zoals gezegd moesten de wolven wel iemand kiezen. Als zij dorpeling is, was de meest logische zet om op Luts te stemmen. Als zij wolf is, dan was dat ook wel logisch (doch riskant), na de opmerking van VeGs over stemmen uit lijfsbehoud. Dus, we weten het niet. Dus nu houdt iedereen erover op, want Interglot werd in de eerste ronde niet verdacht. Anders was het nu wel verstandig geweest haar sowieso op te hangen. soija dossier 3 naamzoek Laatst gewijzigd op 01-08-2011 om 12:52. |
![]() |
|
Sjezus wat een lappen tekst, ik ga het vanmiddag eerst nog een keer doorlezen voordat ik mijn stem ga geven, want nu ben ik brak en kapot van gisteravond/nacht en kan ik toch niets nuttigs toevoegen. Ik vind eigenlijk nog niemand echt verdacht, naar mijn idee speelt iedereen zoals ze dat eigenlijk altijd een beetje doen, dus ik hoop dat dat gaat veranderen als ik het topic nog eens doorspit.
|||
Citaat:
En dat hij dan opeens met een hele uitleg komt over waarom hij het in het topic heeft gezegd, maakt hem niet minder verdacht voor mij. Citaat:
||
Wederom fuck, wederom onmogelijke lappen tekst
![]() Citaat:
En dan is er nog de mogelijkheid dat de geliefden een wolf en de tovenaar zijn, hoewel het dan natuurlijk niet echt slim is om dat in de eerste ronde al zo bekend te maken en ik zie ook niet in hoe ze dan voordeel halen uit het beschermen van een dorpeling.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
En jongens (en Severus in het bijzonder) alsjeblieft, als het een beetje mogelijk is, een klein beetje minder uitbundig met de lappen tekst alsjeblieft.
![]() ![]()
||
Citaat:
|
En ik moet eigenlijk nu ook stemmen want ik ga zodadelijk weg en weet niet of ik nog tijd heb om te stemmen. Onderstaand is allemaal geschreven na het vluchtig doorlezen van dit topic, dus het kan zijn dat ik fout redeneer, dus als er grove fouten in zitten, corrigeer me gerust.
Mijn verdenkingen zijn alles behalve concreet. Soija springt natuurlijk gelijk in het oog, maar zo is hij als speler nu eenmaal altijd. Normaliter heb ik een hekel aan het beroepen op gedrag in voorgaande spellen (zoals daboman de hele tijd doet, naar mijn idee), maar als er iemand is waarbij het gedrag heel duidelijk is, is het wel Soija en tot nu toe is het niet opmerkelijk. Ik vind zijn theorie tot nu toe niet echt overtuigend, maar hij heeft er vaak zat naast gezeten toen hij onschuldig was, dus nog even het voordeel van de twijfel. Geel is nogal onhandig naar mijn idee, hij gedraagt zich vreemd, en dat is verdacht, maar hij zou dan wel een beetje dom zijn om zich zo vroeg in het spel al zo in het centrum van de aandacht te zetten. Aan de andere kant, domme wolven zijn er natuurlijk ook, maar ik kan hem nog niet concreet beschuldigen. Daboman is een beetje apart met zijn redenaties. Het is de hele tijd "typisch gedrag voor persoon X" hier en "typisch gedrag voor een wolf/dorpeling" daar. En eigenlijk daarop baseert hij zijn hele verdenking richting Wammus. Tja, daar kan ik dus echt niets mee, en ik vind het vooral vaagheid, en vaagheid is voor mij verdachter dan zeggen "ik heb weinig om me op te baseren" (zoals ik zelf doe) ![]() Ik neig eigenlijk het meest naar Daboman om die reden. Kutreden, I know, maar meer heb ik voorlopig nog niet
||
Citaat:
![]()
|
Ik vind eigenlijk nog niet zoveel. Deze post van Vegs zit me niet lekker, eerst een redenatie maar daarna toch nog even prikken en naar mij wijzen. De reden daarvan ontgaat me een beetje, ik stelde enkel Geel een vraag.
Dat dus, maar ik wil niet nog een solo-stem erbij zetten en van degenen met een stem vond ik dat LP wel erg vlug de conclusie over Interglot trok. Ik stem dus voorlopig op LP. |
![]() |
|
Ik stem op Severus, en ik geef hem meteen door, want ik moet zo weg.
De enorme posts waar ik amper of niet doorheen kwam, werken bij mij enorm verwarrend en ik denk dat ik niet de enige ben. Dat is natuurlijk precies wat een wolf/bad guy wil, verwarring zaaien. Ik weet nog wel dat andere spelers dat ook regelmatig deden (en ikzelf ook). Interglot hou ik zeker in de gaten, maar ik heb gewoon niet meer genoeg reden om op haar te stemmen (anders dan 'de eerste ronde overleefd' en 'ze stemt op mij').
||||
Citaat:
Verder inderdaad enigszins vreemde zinsconstructie, zoals Röps al zei. Maar ik denk dat dat vooral te wijten is aan het feit dat dit je allereerste spel is, dus daar ga ik nu nog niet over tuimelen (ook omdat je goed meedoet voor een newbie en ik je nog niet echt iets verdachts heb zien doen). Citaat:
Zoveel inconsistenties in één post... toch wel verdacht eigenlijk. Ik ga jou héél goed in de gaten houden vanaf nu. Citaat:
Ik vind het ook vreemd dat nu zoveel mensen er over vallen dat ik veel schrijf, want dat doe ik echt ieder spel, ook in precies deze mate: compleet normaal gedrag voor mij, waar iedereen goed gewend aan zou moeten zijn (ook al is het een jaar geleden dat ik voor het laatst meedeed). Maar nu is het opeens een probleem blijkbaar, en ik denk dat slechteriken daar nu gebruik van beginnen te maken door dit sentiment verder op te zwepen en te proberen mij opgehangen te krijgen. Mij proberen te opeten zullen ze namelijk niet proberen, doen ze vrijwel nooit, omdat ik ieder spel toch al gauw vroeg verdacht ben door mijn geschrijf en manier van spelen. Ze proberen me er altijd via de dorpelingen uit te werken... en daarom vind ik nu de mensen verdacht die mijn geschrijf als reden hebben opgegeven voor hun stem. Voor mij is dat een duidelijke poging tot sturing en/of opzweperij/stemmingmakerij van de anderen. Dientengevolge wil ik op één van deze mensen stemmen. Daarvoor vind ik Little Phoebe het meest geschikt, want er is geen enkele stem op Queasy en er zijn al twee mensen die (al dan niet onder voorbehoud) op Little Phoebe stemmen, dus zij is de meest logische optie. Bij deze dus. Echter, ik behoud mij het recht om deze stem later te wijzigen, als dat beter is voor mijn overlevingskansen. Van de 16 overgebleven spelers moeten er namelijk nog 4 mensen laten weten op wie ze (denken te) stemmen (namelijk: Honestsmile, Absinthe, Neko en Wammus), dus er kan nog redelijk wat veranderen. En o ja, nu je het zegt... Absinthe. Ik was bijna vergeten dat ze meedeed! Ze heeft twee dagen geleden voor het laatst van zich laten horen hier, en de 3 (!) posts die ze heeft gemaakt sinds het daadwerkelijke begin van het spel, hebben totaal geen inhoud. Dat vind ik ook op z'n minst opmerkelijk, aangezien ik van haar gewend ben dat ze 1) actiever is en 2) inhoudelijker post. Ook bijna even opmerkelijk is dat het blijkbaar niemand is opgevallen, tot nu toe dan. Al met al vind ik dit een reden om haar vanaf nu ook goed in de gaten te gaan houden. Dit is het voor nu, 'k ga nu van de zondagse vrijheid gebruik maken om een paar lang uitgestelde huishoudelijke klusjes te doen. 's Avonds ben ik er weer.
Laatst gewijzigd op 31-07-2011 om 17:08. |
![]() |
|
Stemlijstje hangronde 2
Honestsmile Fantome (1) Snoopy (11) LP Interglot (2) Rops (10) Severus (13) Wammus (14) Honestsmile (15) Wammus VeGs (3) Daboman (8) Adamczowice Geel (4) Interglot Geel Adamczowice (6) Severus Queasy (7) LP (12) Daboman Martino (9) Niet gestemd: Absinthe Onbekend: Neko* Laatst gewijzigd op 31-07-2011 om 20:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Gelijkspel, of meeschapen op Luts, leek mij niet tactisch; en ik dacht dat je Geel wilde overhalen om dat toch te doen. Na je uitleg snap ik je vraag en je hebt ook gewoon gelijk: het is wel wat verdacht dat Geel aangeeft veilig te stemmen, en tegelijk zegt dat híj waarschijnlijk ook tactisch had kunnen stemmen. |
![]() |
|
Ik twijfel of ik Severus verdacht vind of niet. Ze heeft absoluut gelijk dat ze altijd veel post. Maar ik geloof dat er wel een verschil zit in hoe ze post icm haar functie. Als ze slecht is, zijn haar posts minder samenhangend en wat wanhopiger. Daarom neig ik ernaar te geloven dat ze dit spel een goede funcite heeft. Maar alleen op dat gevoel ga ik niet beslissen of ik haar goed of slecht vind. Daarvoor moet ik meer - objectieve - argumenten hebben.
|
Ik ben behoorlijk stil geweest waarvoor mijn excuses.
Ik heb niet alles gelezen maar het is gezien de stemlijst voor mij op dit moment ook niet heel belangrijk om een goed onderbouwde theorie te spuien. Omdat ik bij gelijkspel geen enkele baat heb stem ik uit lijfsbehoud op Little Phoebe. Een theorie volgt later nog.
|
![]() |
@ Severus,
Je zou inderdaad veel risico nemen als je nu al zo in de schijnwerpers zet als slechterik. Maar mijn gedachte was ook meer dat het wat vreemd lijkt dat je het zo sterk voor iemand op neemt. Maar nu je het zegt, denk jij dat Interglot een Zoals jij en Röps al zeiden, was mijn zin niet goed, ik heb hem nog eens gelezen en laat dat wat ik zei over verrader maar zitten, dat klopt niet... Vandaar dat ik er al achter had gezet dat ik het totaal niet logisch vond. Verder wou ik stemmen op iemand die heel rustig is in dit topic, maar als ik dat doe heb ik zelf kans om dood te gaan... Dus daarom stem ik toch maar op Little Phoebe. |
![]() |
||
Citaat:
Zulke opmerkingen kunnen wel iets vriendelijker. Het is maar een spelletje. ![]() Verder zal de uitslag vandaag niet om 5 over half 9 komen maar iets later want wij zijn net thuis en gaan eerst nog even wat eten. Maar we zullen het niet te laat maken ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 Verwijderd | 500 | 12-11-2011 23:58 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #87 deel 2 Verwijderd | 470 | 15-08-2011 14:29 |