Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2011, 09:43
Daboman
Daboman is offline
Over wammus ben ik zekerder dan over honestsmile, dus ik stem dan op Wammus.

Ik vind geel absoluut niet verdacht overigens.

@vegs: tip wat bij mij werkte: maximum aantal regels aan je posts stellen. Kans dat ze (goed) gelezen worden is daarmee een stuk groter. Kans dat ze bewust of onbewust verdraaid worden wordt een stuk kleiner. En je kan er dieper op in gaan als er vragen over gesteld worden. Of maak het overzichtelijk door slechts een paar regels als je wat over een quote wil zeggen.

@queasy: ik denk niet dat een bad guy het vaker doet, het zijn juist bepaalde spelers die het vaak doen, of ze nou bad guy zijn of niet.
Oud 31-07-2011, 09:51
Verwijderd
Een badguy kan het doen om iemand op het verkeerde spoor te zetten.
Oud 31-07-2011, 10:56
Verwijderd
God jongens Wat een lappen tekst. Alweer. En we zijn ook best wel heel erg verdeeld, of niet?

Overigens, nog even voor de duidelijkheid: Ik heb nu een voorlopige stem op LP, eigenlijk puur omdat zij zo op mij springt. Dus eigenlijk is het bijna een 'ik stem op jou omdat jij op mij stemt' stem.
Oud 31-07-2011, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Oh, en @Adamczowice; je mag het dan verdacht vinden, *knip*
Dat mag ik inderdaad, dus de rest van je post lees ik niet.

Citaat:
Ook vraag ik me af wat ik hier van moet denken. Soija zegt dat de uitslag totaal niet boeiend is wat natuurlijk onzin is. Hij is nu nog niet boeiend maar gaat dat later zeker wel worden. Ik ben dus wel benieuwd naar welke oorzaken voor jou het meest logisch zijn.
Als ik zeg dat de uitslag niet boeiend is, dan is dat tegenwoordige tijd. Met andere woorden jij bent het met mij eens als jij zegt dat het nu niet boeiend is, want dat is tegenwoordige tijd. Dus ik heb gelijk (verrassend), dus je post heeft geen toegevoegde waarde.

Citaat:
Ook vraag ik me af wat Daboman hier precies mee bedoeld? Ik heb het dan uiteraard over de eerste regel. Hij kan onmogelijk zeker weten dat Soija dorpeling is dus dat maakt het toch een opmerkelijke post. Wat ik ook opmerkelijk vind is dat Soija hier impliceert wolf te zijn. Ik weet wel dat hij dat altijd doet en dat Soija sowieso moeilijk te peilen is maar in combinatie met Daboman die hem al heel snel een dorpeling noemt vind ik het wel opvallend.
Ik impliceer nergens wolf te zijn, hoe kom je daar in godsnaam bij?
Sowieso is dat niet mijn stijl, dus het klopt ook niet dat ik dat altijd doe.

Citaat:
@adamczowice; waarom vertrouw ik jouw post niet? lekker handig als de tovenaar jouw advies opvolgt, blijft een eeuwigheid iemand beschermen en de wolven happen de rest van het dorp dood. De wolven hebben nu echt nog niet iemand proberen te eten omdat die bedreigend voor hen is hoor. Hooguit omdat iemand dat in de toekomst kan worden, maar neem aan dat ze wel meer dan één persoon als een mogelijke bedreiging zullen ervaren.

En ja, ik snap ook wel dat het handig kan zijn om na een mislukte eetronde nog iemand een aantal keer te beschermen. De wolven zullen het allicht opnieuw proberen. Maar met jouw 'tip' naar te tovenaar als ervaren speler, maak je het de wolven wel wat makkelijker... Zeker een relatief nieuwe speler zal jouw tip als ervaren iemand goed kunnen opvolgen. Het lijkt me voor de dorpelingen handiger als de wolven nog even twijfelen of ze nog een keer dezelfde zullen proberen te eten in de hoop dat de tovenaar iemand anders beschermd of dat ze daar nog een paar rondes mee wachten. Na jouw hint zou ik als wolf idd de volgende keer iemand anders eten omdat de kans reëler is dat een tovenaar jouw hint wel opvolgt.

dit is geen verdachtmaking naar jou, maar ik hou het wel in de gaten.
Ik ga hier, t.b.v. het dorp toch maar even op in. Er zijn twee mogelijkheden (niet rekening houdende met een niet tijdig doorgegeven stem):
1. De wolfsbane is geraakt, deze kans is 57,14%.
2. De beschermde is getroffen, deze kans is 42,86%
(3. De beschermde wolfsbane is geraakt)

1. De bane is geraakt. Als de wolven die weer kiezen, zijn wij een onschuldige dorpeling kwijt. In het topic vaststellen dat de tovenaar bij dezelfde beschermeling blijft, voorkomt dat de wolven het weer proberen.
Gevolg: onschuldige wolfsbane blijft leven = voordeel voor de dorpelingen.

2. De beschermde is getroffen. Deze persoon is met zekerheid geen wolf en de kans dat deze goedaardig is, is groter dan niet. In het topic vaststellen dat de tovenaar bij dezelfde beschermeling blijft, voorkomt dat deze sterft als de wolven het weer proberen.
Gevolgen: a. geen eten voor wolven bij een tweede poging = nadeel voor de wolven; b. onschuldige dorpeling blijft leven bij een tweede poging = voordeel voor de dorpelingen; c. mocht beschermeling schuldig zijn, dan wordt deze niet vervangen door een leerling bij een tweede poging = geen voordeel/nadeel, streept elkander weg.

Het is dus voordelig voor de dorpelingen, want de wolven weten niet waar ze aan toe zijn.

Citaat:
Ik stem op Adamczowice. Omdat hij doet alsof hij meer weet dan de rest van ons door te stellen dat de tovenaar in de afgelopen eetronde heeft gedaan en dat het dus niet de bane is geweest Dit kan hij niet weten. En hij was de laatste (naast Interglot) die meeschaapte op Luts.

lalalalala, hier komt de hel van zijn kant. Maar dat ben ik inmiddels als wel gewend.
Nogmaals, dit heb ik nooit gesteld, dus 1. Geel liegt, 2. hij is wanhopig op zoek naar argumenten om onschuldigen op te hangen, 3. wellicht heeft hij mij proberen op te eten vannacht (om van mij af te zijn) en kan hij mijn opmerking over de tovenaar dus niet hebben.

Citaat:
Soms hou ik van je grofheid
Ik ook van jou.

Citaat:
Soija jij speelt op zo'n frapante manier dat ik nooit weet of ik jou moet vertrouwen of niet

Ik ga vanavond voor serverus.

Zij noemt zoveel namen en heeft lappentekst waar ik niet meer door heen kom. Dat is iets wat een badguy vaker doet.

Betere argumenten heb ik niet en serverus is de enige waarbij ik twijfel.
Neuh, Severus post altijd veel tekst. En niet alleen in het weerwolfspel.

Oh ja, verder hebben we genoeg geluld over Interglot. Zoals gezegd moesten de wolven wel iemand kiezen. Als zij dorpeling is, was de meest logische zet om op Luts te stemmen. Als zij wolf is, dan was dat ook wel logisch (doch riskant), na de opmerking van VeGs over stemmen uit lijfsbehoud. Dus, we weten het niet. Dus nu houdt iedereen erover op, want Interglot werd in de eerste ronde niet verdacht. Anders was het nu wel verstandig geweest haar sowieso op te hangen.

soija dossier 3 naamzoek

Laatst gewijzigd op 01-08-2011 om 12:52.
Oud 31-07-2011, 11:22
snoopy
snoopy is offline
Zo, eindelijk tijd om even overal doorheen te ploegen (jongens, is dat nou écht nodig in ronde 3? ). Mooie uitslag, zeker zo vroeg in het spel.
Ik vind het van Adamsoijadinges ook wel een beetje raar om te impliceren dat het zéker is dat het de tovenaar is geweest. Die kans is natuurlijk best groot, maar ook weer niet zó groot dat je de bane helemaal kunt afschrijven. Maar het zou wel leuk zijn als we zo'n goede tovenaar hebben

Ik vind het wel raar, want de enige manier hoe ik die opmerking kan opvatten is: 'hoi, ik ben wolf. De tovenaar moet even dezelfde blijven beschermen, dan kunnen wij wolven iemand anders eten zonder weer mis te happen'. Ik neem aan dat ie dat niet bedoelt, maar waarom zo'n rare opmerking maken dan?

Goed, mijn verdachten: Interglot is natuurlijk enigszins verdacht door het gelijkspelverhaal in de eerste ronde. Maar ik blijf erbij dat dat ook toeval kan zijn.
Daarnaast hebben we honestsmile die haar naam wel erg veel eer aandoet en zichzelf zo onschuldig mogelijk lijkt te willen positioneren. Over het algemeen zijn er meer (noob)wolven die dat doen dan goodguys.
Verder vind ik Wammus zo opvallend onopvallend, vooral voor zijn doen.
Little Phoebe vind ik niet echt verdacht, maar wel een beetje typisch spelen. Het zou net zo goed een goede rol kunnen zijn, maar misschien ook wel verrader ofzo.
Queasy maakt losse opmerkingen die heel stellig klinken, maar die helemaal niet waar hoeven te zijn. Ze lijkt me echter oprecht overkomen en gewoon wat actiever te willen spelen.
Nou ja, en Adam (in de rest van het spel heet ie voor mij zo, zal ie niet leuk vinden, maar soit) dus. Hoewel ik het zo raar vind dat ik het eigenlijk niet echt verdacht vind.
Oud 31-07-2011, 11:27
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:

Ik ga hier, t.b.v. het dorp toch maar even op in. Er zijn twee mogelijkheden (niet rekening houdende met een niet tijdig doorgegeven stem):
1. De wolfsbane is geraakt, deze kans is 57,14%.
2. De beschermde is getroffen, deze kans is 42,86%
(3. De beschermde wolfsbane is geraakt)

1. De bane is geraakt. Als de wolven die weer kiezen, zijn wij een onschuldige dorpeling kwijt. In het topic vaststellen dat de tovenaar bij dezelfde beschermeling blijft, voorkomt dat de wolven het weer proberen.

2. De beschermde is getroffen. Deze persoon is met zekerheid geen wolf en de kans dat deze goedaardig is, is groter dan niet. In het topic vaststellen dat de tovenaar bij dezelfde beschermeling blijft, voorkomt dat deze sterft als de wolven het weer proberen.
Gevolgen: a. geen eten voor wolven bij een tweede poging = nadeel voor de wolven; b. onschuldige dorpeling blijft leven bij een tweede poging = voordeel voor de dorpelingen; c. mocht beschermeling schuldig zijn, dan wordt deze niet vervangen door een leerling bij een tweede poging = geen voordeel/nadeel, streept elkander weg.

Het is dus voordelig voor de dorpelingen, want de wolven weten niet waar ze aan toe zijn.

Goh, verrassend dat je er toch nog meer over gaat typen dat ik of slecht of dom ben.

En je hele beredenatie snap ik ook wel, zoals ik allang gepost had, alleen het feit dat je dat in het topic neerzet vindt ik niet echt handig. De kans dat de tovenaar idd weer dezelfde zal beschermen is nu nog een stukje groter waardoor de keuze voor de wolven om iemand anders te eten ook gemakkelijker gemaakt is. Ik heb liever dat de wolven zoveel mogelijk twijfelen. Maar jij blijkbaar niet. Het is dat je idd net zo speelt als normaal, zou bijna denken dat je verrader bent, die de tovenaar een 'opdracht' geeft waardoor de wolven vrij spel hebben.

Misschien is Geel idd wel verdachter, door, na mij, op je post te springen met informatie die niet klopt; namelijk dat je al zou weten dat de tovenaar goed heeft beschermd.
Oud 31-07-2011, 11:35
Neko*
Neko* is offline
Sjezus wat een lappen tekst, ik ga het vanmiddag eerst nog een keer doorlezen voordat ik mijn stem ga geven, want nu ben ik brak en kapot van gisteravond/nacht en kan ik toch niets nuttigs toevoegen. Ik vind eigenlijk nog niemand echt verdacht, naar mijn idee speelt iedereen zoals ze dat eigenlijk altijd een beetje doen, dus ik hoop dat dat gaat veranderen als ik het topic nog eens doorspit.
Oud 31-07-2011, 11:38
snoopy
snoopy is offline
Voelt iemand zich geroepen om een lijstje te maken vast?
Oud 31-07-2011, 11:40
Geel
Geel is offline
Citaat:
Geel, ik volg je niet, volgens mij klopt er idd iets niet in je argumentatie. Wat heeft dat met de wolven te maken? Ook de wolven weten niet of het de bane was of de tovenaar. De tovenaar weet het zelf niet eens, aangezien de wolfsbane nog leeft. En vanuit de wolfsbane gezien kan het ook de tovenaar geweest zijn. Dus het zegt niets. Alleen de spelleider weet wat er gebeurd is.
Ik zeg nergens dat het iets met wolven te maken heeft. Dat hij dat zo stellig stelt maakt het verdacht voor mij. Ik weet nog niet verdacht als wat, maar verdacht zeker wel. Daarom stem ik op hem. En, ik vind dat ik in de twee hangronde wel op zulke gevoelens af mag gaan, aangezien er niet echt veel bekend is.

En dat hij dan opeens met een hele uitleg komt over waarom hij het in het topic heeft gezegd, maakt hem niet minder verdacht voor mij.

Citaat:
Nog paar kleine dingetjes; en dan ben ik vermoedelijk pas eind van de middag weer online, dus eerder kan ik het stemlijstje niet bijwerken.

Twee wolven onder Luts én een onder Interglot levert deze stand op: Luts (5) - Interglot (4).
Dan moet de verrader buiten de rijtjes staan en op Interglot gestemd hebben voor 5-5.
Waarom die ene wolf coveren als je ook de twee onder Luts kunt coveren?
Ik vind het niet zo waarschijnlijk.
Ik denk dat de wolven zich zo hebben gesitueerd en dat de verrader dan ervoor heeft gekozen om gelijkspel te veroorzaken. Waarom hij dit zou doen weet ik niet - en ja, daarmee verzwak ik mijn eigen theorie. Maar, dan, ik ben ook niet zo'n iemand die stellig aan zijn eigen theorie vast blijft houden.
Oud 31-07-2011, 11:46
Martiño
Martiño is offline
Wederom fuck, wederom onmogelijke lappen tekst

Citaat:
Maar het zou wel leuk zijn als we zo'n goede tovenaar hebben
Nouja, waarschijnlijker dat we gewoon een tovenaar hebben die heel erg veel geluk heeft. Het zou dom zijn van de bane om zich zo vroeg in het spel al zo in de picture te zetten dat de wolven hem uitkiezen om te eten.

En dan is er nog de mogelijkheid dat de geliefden een wolf en de tovenaar zijn, hoewel het dan natuurlijk niet echt slim is om dat in de eerste ronde al zo bekend te maken en ik zie ook niet in hoe ze dan voordeel halen uit het beschermen van een dorpeling.
Oud 31-07-2011, 11:50
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
En dan is er nog de mogelijkheid dat de geliefden een wolf en de tovenaar zijn, hoewel het dan natuurlijk niet echt slim is om dat in de eerste ronde al zo bekend te maken en ik zie ook niet in hoe ze dan voordeel halen uit het beschermen van een dorpeling.
Nou, dat laatste kan natuurlijk wel. En wat ze daaraan hebben is dat de geliefden (meestal) ook willen dat de wolven verliezen (zeker als een wolf geliefde is).
Oud 31-07-2011, 12:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Maar wat heeft dit voor nut? Als je als wolf vermoedt dat speler x wolfsbane/beschermd is, dan eet je toch speler y op?

Citaat:

Waarom dan de hele tijd deze persoon beschermen? Die is dan 'immuun' zo lang de tovenaar leeft, maar de rest van de dorpelingen zijn vogelvrij (m.u.v. de wolfsbane). En dan speelt er nog dat (zoals je zelf zegt) er meer goedzakken zijn dan slechterikken, er is dan dus een grotere kans dat als de wolven (vooral in het begin) semi-random gaan eten er een onschuldige dorpeling wordt opgegeten ipv een slechterik. Als je de tovenaar gaat instrueren dat speler x moet worden beschermd, dan is de rest van ons minder beschermd. Op een bepaalde manier profiteren we allemaal van de bescherming van de tovenaar, omdat de wolven nu eenmaal niet weten wie er beschermd wordt. Die onzekerheid neem je dan weg.
Oud 31-07-2011, 12:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou, dat laatste kan natuurlijk wel. En wat ze daaraan hebben is dat de geliefden (meestal) ook willen dat de wolven verliezen (zeker als een wolf geliefde is).
Ja, maar het maakt niet direct de wolf verdacht voor de dorpelingen, maar wel in eigen gelederen, en dat zou een domme zet zijn zo vroeg in het spel.
Oud 31-07-2011, 12:07
Martiño
Martiño is offline
En jongens (en Severus in het bijzonder) alsjeblieft, als het een beetje mogelijk is, een klein beetje minder uitbundig met de lappen tekst alsjeblieft. Ik wil graag meespelen, maar het lukt me niet om die enorme hoeveelheden tekst door te lezen in de korte tijd die ik heb om aan dit topic te besteden.
Oud 31-07-2011, 12:22
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik zeg nergens dat het iets met wolven te maken heeft. Dat hij dat zo stellig stelt maakt het verdacht voor mij. Ik weet nog niet verdacht als wat, maar verdacht zeker wel. Daarom stem ik op hem. En, ik vind dat ik in de twee hangronde wel op zulke gevoelens af mag gaan, aangezien er niet echt veel bekend is.
Oh, dat is voor mij dan weer typisch soija. Hij begint zo vaak over de tovenaar. Lijkt me ook niet echt een nuttige discussie, ik ben niet van plan om de wolven te gaan helpen bij het zoeken naar de tovenaar. Of welke goede rol dan ook.
Oud 31-07-2011, 12:24
Verwijderd
Zit nu in de bus, zal als ik in roffa ben reageren op de personen met minder inzicht dan ik.
Oud 31-07-2011, 12:37
Martiño
Martiño is offline
En ik moet eigenlijk nu ook stemmen want ik ga zodadelijk weg en weet niet of ik nog tijd heb om te stemmen. Onderstaand is allemaal geschreven na het vluchtig doorlezen van dit topic, dus het kan zijn dat ik fout redeneer, dus als er grove fouten in zitten, corrigeer me gerust.

Mijn verdenkingen zijn alles behalve concreet. Soija springt natuurlijk gelijk in het oog, maar zo is hij als speler nu eenmaal altijd. Normaliter heb ik een hekel aan het beroepen op gedrag in voorgaande spellen (zoals daboman de hele tijd doet, naar mijn idee), maar als er iemand is waarbij het gedrag heel duidelijk is, is het wel Soija en tot nu toe is het niet opmerkelijk. Ik vind zijn theorie tot nu toe niet echt overtuigend, maar hij heeft er vaak zat naast gezeten toen hij onschuldig was, dus nog even het voordeel van de twijfel.

Geel is nogal onhandig naar mijn idee, hij gedraagt zich vreemd, en dat is verdacht, maar hij zou dan wel een beetje dom zijn om zich zo vroeg in het spel al zo in het centrum van de aandacht te zetten. Aan de andere kant, domme wolven zijn er natuurlijk ook, maar ik kan hem nog niet concreet beschuldigen.

Daboman is een beetje apart met zijn redenaties. Het is de hele tijd "typisch gedrag voor persoon X" hier en "typisch gedrag voor een wolf/dorpeling" daar. En eigenlijk daarop baseert hij zijn hele verdenking richting Wammus. Tja, daar kan ik dus echt niets mee, en ik vind het vooral vaagheid, en vaagheid is voor mij verdachter dan zeggen "ik heb weinig om me op te baseren" (zoals ik zelf doe)

Ik neig eigenlijk het meest naar Daboman om die reden. Kutreden, I know, maar meer heb ik voorlopig nog niet
Oud 31-07-2011, 12:38
Martiño
Martiño is offline
Voor de duidelijkheid: voorlopige stem op daboman. Indien ik hier niet meer post blijft het daarbij.
Oud 31-07-2011, 12:38
Martiño
Martiño is offline
Stemlijstje hangronde 1

Spoiler

Stemlijstje hangronde 2

Honestsmile
Fantome (1)

LP
Interglot (2) *

Wammus
VeGs (3)
Daboman

Adamczowice
Geel (4)

Interglot
LP (5) *

Geel
Adamczowice (6)

Severus
Queasy

Daboman
Martiño*
Oud 31-07-2011, 12:55
honestsmile
honestsmile is offline
Zooo jemig, wat zijn al die theorieen super verwarrend zeg. En op mijn mobiel is het echt niet bij te houden. Dus ik ga maar eens de laptop aan doen en alles eens goed doorlezen, want ik heb echt nog geen flauw idee op wie ik moet stemmen....
Oud 31-07-2011, 12:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja dag, ik heb die laatste van Severus niet gelezen hoor, wat een idioot lange teksten, nu al.

Ik heb zelfs op dit moment geen idee of ik wel op Interglot moet stemmen of niet.
Oud 31-07-2011, 13:02
Verwijderd
Als het zo verdeeld is komen we nooit ergens.
Oud 31-07-2011, 13:02
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
En ik moet eigenlijk nu ook stemmen want ik ga zodadelijk weg en weet niet of ik nog tijd heb om te stemmen. Onderstaand is allemaal geschreven na het vluchtig doorlezen van dit topic, dus het kan zijn dat ik fout redeneer, dus als er grove fouten in zitten, corrigeer me gerust.

Mijn verdenkingen zijn alles behalve concreet. Soija springt natuurlijk gelijk in het oog, maar zo is hij als speler nu eenmaal altijd. Normaliter heb ik een hekel aan het beroepen op gedrag in voorgaande spellen (zoals daboman de hele tijd doet, naar mijn idee), maar als er iemand is waarbij het gedrag heel duidelijk is, is het wel Soija en tot nu toe is het niet opmerkelijk. Ik vind zijn theorie tot nu toe niet echt overtuigend, maar hij heeft er vaak zat naast gezeten toen hij onschuldig was, dus nog even het voordeel van de twijfel.

Geel is nogal onhandig naar mijn idee, hij gedraagt zich vreemd, en dat is verdacht, maar hij zou dan wel een beetje dom zijn om zich zo vroeg in het spel al zo in het centrum van de aandacht te zetten. Aan de andere kant, domme wolven zijn er natuurlijk ook, maar ik kan hem nog niet concreet beschuldigen.

Daboman is een beetje apart met zijn redenaties. Het is de hele tijd "typisch gedrag voor persoon X" hier en "typisch gedrag voor een wolf/dorpeling" daar. En eigenlijk daarop baseert hij zijn hele verdenking richting Wammus. Tja, daar kan ik dus echt niets mee, en ik vind het vooral vaagheid, en vaagheid is voor mij verdachter dan zeggen "ik heb weinig om me op te baseren" (zoals ik zelf doe)

Ik neig eigenlijk het meest naar Daboman om die reden. Kutreden, I know, maar meer heb ik voorlopig nog niet
Jij wil wel heel graag mij eruit Eerst random, nu weer dit. Hoe random is dat eigenlijk?
Oud 31-07-2011, 13:12
Martiño
Martiño is offline
Oh fuck, dat was ik al bijna vergeten! Fail!

Dat is inderdaad opmerkelijk, maar mijn stem in de eerste ronde was echt random. En ik sta achter deze stem, dus ik laat hem staan.
Oud 31-07-2011, 13:27
Röps
Röps is offline
Ik vind eigenlijk nog niet zoveel. Deze post van Vegs zit me niet lekker, eerst een redenatie maar daarna toch nog even prikken en naar mij wijzen. De reden daarvan ontgaat me een beetje, ik stelde enkel Geel een vraag.

Dat dus, maar ik wil niet nog een solo-stem erbij zetten en van degenen met een stem vond ik dat LP wel erg vlug de conclusie over Interglot trok. Ik stem dus voorlopig op LP.
Oud 31-07-2011, 13:29
snoopy
snoopy is offline
Ik ga denk ik voor honestsmile omdat ik voor haar de enige échte argumenten heb.
Oud 31-07-2011, 14:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik stem op Severus, en ik geef hem meteen door, want ik moet zo weg.

De enorme posts waar ik amper of niet doorheen kwam, werken bij mij enorm verwarrend en ik denk dat ik niet de enige ben. Dat is natuurlijk precies wat een wolf/bad guy wil, verwarring zaaien. Ik weet nog wel dat andere spelers dat ook regelmatig deden (en ikzelf ook).

Interglot hou ik zeker in de gaten, maar ik heb gewoon niet meer genoeg reden om op haar te stemmen (anders dan 'de eerste ronde overleefd' en 'ze stemt op mij').
Oud 31-07-2011, 17:00
Severus
Severus is offline
Citaat:
Misschien vind ik trouwens Severus wel enigzins verdacht omdat ze het wel erg duidelijk voor Interglot op neemt. Maarja dan zou Interglot wolf moeten zijn.... Ja of de verrader. Maar dat is helemaal niet logisch. Dus kortom, ik heb geen flauw idee nog.
Eens kijken, dus jij stelt dat alleen slechteriken het duidelijk voor iemand kunnen opnemen (om zelf onschuldig te lijken of simpelweg een mede-slechterik te helpen), en goeieriken niet? Daar ben ik het niet mee eens. Ook goeieriken kunnen het voor iemand opnemen, als ze menen dat er haken en ogen zitten aan de beschuldigingen richting desbetreffend persoon (of als ze vermoeden dat die persoon een belangrijke goede functie heeft). Daarnaast moet je je verder afvragen of het wel verstandig zou zijn voor een slechterik om zichzelf in dit stadium al zó in de schijnwerpers te zetten, zoals nu bij mij het geval is. Natuurlijk kan een slechterik in het begin al risico's nemen, zoals ik al vaker heb gezegd, maar dit zou me dan toch een buitenproportioneel risico lijken, inplaats van een gecalculeerd risico.

Verder inderdaad enigszins vreemde zinsconstructie, zoals Röps al zei. Maar ik denk dat dat vooral te wijten is aan het feit dat dit je allereerste spel is, dus daar ga ik nu nog niet over tuimelen (ook omdat je goed meedoet voor een newbie en ik je nog niet echt iets verdachts heb zien doen).

Citaat:
Soija jij speelt op zo'n frapante manier dat ik nooit weet of ik jou moet vertrouwen of niet

Ik ga vanavond voor serverus.

Zij noemt zoveel namen en heeft lappentekst waar ik niet meer door heen kom. Dat is iets wat een badguy vaker doet.

Betere argumenten heb ik niet en serverus is de enige waarbij ik twijfel.
Ik vind dit een beetje een vreemde post: zeggen dat ik de enige ben waarbij je twijfelt, terwijl je Soija ook niet vertrouwt (en dus ook aan hem twijfelt). Zeggen dat ik zoveel namen post, terwijl ik dat dus helemaal niet heb lopen doen (sterker nog, ik had van Daboman commentaar gekregen op het feit dat ik nog weinig verdachten had). De enige namen die ik uitgebreid heb zitten behandelen, zijn Luts en Interglot. Bovendien heb je al vaker met mij in het spel gezeten en weet je dat ik altijd veel schrijf, ongeacht of ik goed ben of slecht. Dat heeft helemaal niks te maken met verwarring zaaien.

Zoveel inconsistenties in één post... toch wel verdacht eigenlijk. Ik ga jou héél goed in de gaten houden vanaf nu.

Citaat:
Ik stem op Severus, en ik geef hem meteen door, want ik moet zo weg.

De enorme posts waar ik amper of niet doorheen kwam, werken bij mij enorm verwarrend en ik denk dat ik niet de enige ben. Dat is natuurlijk precies wat een wolf/bad guy wil, verwarring zaaien. Ik weet nog wel dat andere spelers dat ook regelmatig deden (en ikzelf ook).
Zie hetgeen ik schreef bij Queasy. Eveneens verdacht.

Ik vind het ook vreemd dat nu zoveel mensen er over vallen dat ik veel schrijf, want dat doe ik echt ieder spel, ook in precies deze mate: compleet normaal gedrag voor mij, waar iedereen goed gewend aan zou moeten zijn (ook al is het een jaar geleden dat ik voor het laatst meedeed). Maar nu is het opeens een probleem blijkbaar, en ik denk dat slechteriken daar nu gebruik van beginnen te maken door dit sentiment verder op te zwepen en te proberen mij opgehangen te krijgen. Mij proberen te opeten zullen ze namelijk niet proberen, doen ze vrijwel nooit, omdat ik ieder spel toch al gauw vroeg verdacht ben door mijn geschrijf en manier van spelen. Ze proberen me er altijd via de dorpelingen uit te werken... en daarom vind ik nu de mensen verdacht die mijn geschrijf als reden hebben opgegeven voor hun stem. Voor mij is dat een duidelijke poging tot sturing en/of opzweperij/stemmingmakerij van de anderen.

Dientengevolge wil ik op één van deze mensen stemmen. Daarvoor vind ik Little Phoebe het meest geschikt, want er is geen enkele stem op Queasy en er zijn al twee mensen die (al dan niet onder voorbehoud) op Little Phoebe stemmen, dus zij is de meest logische optie. Bij deze dus. Echter, ik behoud mij het recht om deze stem later te wijzigen, als dat beter is voor mijn overlevingskansen. Van de 16 overgebleven spelers moeten er namelijk nog 4 mensen laten weten op wie ze (denken te) stemmen (namelijk: Honestsmile, Absinthe, Neko en Wammus), dus er kan nog redelijk wat veranderen.

En o ja, nu je het zegt... Absinthe. Ik was bijna vergeten dat ze meedeed! Ze heeft twee dagen geleden voor het laatst van zich laten horen hier, en de 3 (!) posts die ze heeft gemaakt sinds het daadwerkelijke begin van het spel, hebben totaal geen inhoud. Dat vind ik ook op z'n minst opmerkelijk, aangezien ik van haar gewend ben dat ze 1) actiever is en 2) inhoudelijker post. Ook bijna even opmerkelijk is dat het blijkbaar niemand is opgevallen, tot nu toe dan. Al met al vind ik dit een reden om haar vanaf nu ook goed in de gaten te gaan houden.

Dit is het voor nu, 'k ga nu van de zondagse vrijheid gebruik maken om een paar lang uitgestelde huishoudelijke klusjes te doen. 's Avonds ben ik er weer.

Laatst gewijzigd op 31-07-2011 om 17:08.
Oud 31-07-2011, 17:00
VeGs
VeGs is offline
Stemlijstje hangronde 2

Honestsmile
Fantome (1)
Snoopy (11)

LP
Interglot (2)
Rops (10)
Severus (13)
Wammus (14)
Honestsmile (15)

Wammus
VeGs (3)
Daboman (8)

Adamczowice
Geel (4)

Interglot
LP (5) * (voorlopige stem gewisselt)

Geel
Adamczowice (6)

Severus
Queasy (7)
LP (12)

Daboman
Martino (9)

Niet gestemd: Absinthe
Onbekend: Neko*

Laatst gewijzigd op 31-07-2011 om 20:33.
Oud 31-07-2011, 17:01
Verwijderd
VeGs was mij voor met het stemlijstje.

Laatst gewijzigd op 31-07-2011 om 17:07.
Oud 31-07-2011, 17:01
Verwijderd
oh lekker VeGs Nét nu ik wat moeite deed!
Oud 31-07-2011, 17:02
Verwijderd
En serverus ja dit doe je vaker, maar normaal kom ik wel door je posts heen en nu kom ik er echt niet door heen.
Ik heb voor nu nog niet een beter iemand om op te stemmen. Soija twijfel ik aan, maar dat doe ik élk spel omdat hij echt bizar speelt
Oud 31-07-2011, 17:05
VeGs
VeGs is offline
@ Queasy:
Haal jij de jouwe weg? Want de mijne is completer.
@ Severus:
Mijn definitieve stem staat er al sinds gister bij.

Verder: Ja, het viel me ook op dat Absinthe erg stil is. Laatste paar spellen is ze nogal rustig; ik weet niet of ik het verdacht vind.
Oud 31-07-2011, 17:08
Verwijderd
Mijn voorlopige stem is niet meer voorlopig!
Oud 31-07-2011, 17:10
Severus
Severus is offline
Citaat:
@ Severus:
Mijn definitieve stem staat er al sinds gister bij.
Oeps, foutje. Kun je nagaan, zei ik dat 4 mensen nog moesten stemmen, noem ik 5 namen op. *pokes brains* Denk dat ik nog maar 'ns een bak koffie ga maken dan.
Oud 31-07-2011, 17:35
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Rops
ik vind eigenlijk nog niet zoveel. Deze post van Vegs zit me niet lekker, eerst een redenatie maar daarna toch nog even prikken en naar mij wijzen. De reden daarvan ontgaat me een beetje, ik stelde enkel Geel een vraag.
Ik vatte jouw vraag onterecht op als een aanval, waarbij je Geel probeerde te manipuleren. Karakterfoutje van mijn kant.
Gelijkspel, of meeschapen op Luts, leek mij niet tactisch; en ik dacht dat je Geel wilde overhalen om dat toch te doen.

Na je uitleg snap ik je vraag en je hebt ook gewoon gelijk: het is wel wat verdacht dat Geel aangeeft veilig te stemmen, en tegelijk zegt dat híj waarschijnlijk ook tactisch had kunnen stemmen.
Oud 31-07-2011, 17:55
Geel
Geel is offline
Ik twijfel of ik Severus verdacht vind of niet. Ze heeft absoluut gelijk dat ze altijd veel post. Maar ik geloof dat er wel een verschil zit in hoe ze post icm haar functie. Als ze slecht is, zijn haar posts minder samenhangend en wat wanhopiger. Daarom neig ik ernaar te geloven dat ze dit spel een goede funcite heeft. Maar alleen op dat gevoel ga ik niet beslissen of ik haar goed of slecht vind. Daarvoor moet ik meer - objectieve - argumenten hebben.
Oud 31-07-2011, 18:37
Wammus
Wammus is offline
Ik ben behoorlijk stil geweest waarvoor mijn excuses.

Ik heb niet alles gelezen maar het is gezien de stemlijst voor mij op dit moment ook niet heel belangrijk om een goed onderbouwde theorie te spuien.

Omdat ik bij gelijkspel geen enkele baat heb stem ik uit lijfsbehoud op Little Phoebe. Een theorie volgt later nog.
Oud 31-07-2011, 18:53
honestsmile
honestsmile is offline
@ Severus,

Je zou inderdaad veel risico nemen als je nu al zo in de schijnwerpers zet als slechterik. Maar mijn gedachte was ook meer dat het wat vreemd lijkt dat je het zo sterk voor iemand op neemt.
Maar nu je het zegt, denk jij dat Interglot een

Zoals jij en Röps al zeiden, was mijn zin niet goed, ik heb hem nog eens gelezen en laat dat wat ik zei over verrader maar zitten, dat klopt niet... Vandaar dat ik er al achter had gezet dat ik het totaal niet logisch vond.

Verder wou ik stemmen op iemand die heel rustig is in dit topic, maar als ik dat doe heb ik zelf kans om dood te gaan... Dus daarom stem ik toch maar op Little Phoebe.
Oud 31-07-2011, 19:23
snoopy
snoopy is offline
Ik snap eigenlijk niet helemaal waar de massale LP-stemming vandaan komt? Waarom is ze verdacht?
Oud 31-07-2011, 19:25
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Vieze vuile gore leugenaar, .
Beste Adamczowice en andere spelers,

Zulke opmerkingen kunnen wel iets vriendelijker. Het is maar een spelletje.

Verder zal de uitslag vandaag niet om 5 over half 9 komen maar iets later want wij zijn net thuis en gaan eerst nog even wat eten. Maar we zullen het niet te laat maken
Oud 31-07-2011, 19:34
Severus
Severus is offline
Citaat:
Maar nu je het zegt, denk jij dat Interglot een
Het lijkt er op dat je zin om de een of andere reden niet goed is doorgekomen, zou je nog eens een poging kunnen wagen?

Citaat:
Ik snap eigenlijk niet helemaal waar de massale LP-stemming vandaan komt? Waarom is ze verdacht?
De laatste drie stemmen op haar zijn vooral uit lijfsbehoud (al is het bij mij een mix van verdenking + lijfsbehoud), de eerste twee zijn meer vanuit verdenking (omdat ze Little Phoebe te happig vonden op Interglot).
Oud 31-07-2011, 19:39
Verwijderd
Ik heb als eerste LP genoemd inderdaad, omdat ze mij zo aanviel. Waar de rest ineens allemaal vandaan komt I have no idea.
Oud 31-07-2011, 19:43
VeGs
VeGs is offline
Ik hoop dat Absinthe en Neko* nog doorgeven of ze gestemd hebben.
En de kans bestaat dat LP gewisseld is uit lijfsbehoud.
Oud 31-07-2011, 19:45
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik hoop dat Absinthe en Neko* nog doorgeven of ze gestemd hebben.
En de kans bestaat dat LP gewisseld is uit lijfsbehoud.
Op wie had ze dan moeten gaan stemmen uit lijfsbehoud?
Oud 31-07-2011, 19:45
Verwijderd
Ze zijn allebei wel online geweest vandaag maar waarom ze dan niks van zich hebben laten horen..
Oud 31-07-2011, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Op wie had ze dan moeten gaan stemmen uit lijfsbehoud?
Ja dat vroeg ik me ook af.
Oud 31-07-2011, 19:53
Röps
Röps is offline
Nou ben benieuwd, ik vind het maar een lelijke stemlijst met al die spreiding. Mijn stem op LP had ik trouwens al uitgelegd, ik wilde niet los gaan staan en om mee te gaan op Wammus zag ik ook niet zitten.
Oud 31-07-2011, 19:53
Fantôme
Fantôme is offline
Ik snap niet zo goed waarom LP nou bij Severus is gaan staan
Ze had beter bij Wammus of Honestsmile kunnen gaan staan, dan was de kans op overleven voor haar nog iets groter geweest
Oud 31-07-2011, 19:55
Verwijderd
Awel si.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten