Advertentie | |
|
![]() |
|
Sorry jongens, Sinterklaasweekend kost een stuk meer tijd dan verwacht. Gisteren gevierd en moet nu weer weg om het vanavond met familie te vieren, dus ik moet nu mijn stem doorgeven omdat de kans groot is dat ik niet meer online kom voor half 9. Ben niet bijgelezen maar zie hierboven dat er veel stemmen op the economist zijn. Met z'n allen op 1 lijkt me niet handig. Ik geef nu mijn stem door op Fawkes. Gigantisch in de aanval, maar van alles roepen, + de verwachting wie hij/zij is staan me niet aan.
Stem geef ik nu dus ook gelijk door. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ga nu proberen alles binnen kwartier door te lezen en dan te stemmen omdat ik ook een vreselijk druk weekend heb. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Aan het lijstje te zien hebben we al vijf stemmen voor the economist en maar twee voor Snaartje. Eigenlijk wil ik ook op the economist stemmen, maar als er verder geen mensen op Snaartje willen gaan staan, zal ik toch Snaartje stemmen omdat één lange lijst ons niets zal opleveren en een (bijna) gelijkspel wel. |
![]() |
|
Sorry jongens ik heb echt te weinig tijd om zoveel te lezen. Nu zie ik is dat het vervelend is alles bij te houden.
Ik ga 2 dingen doen met stemmen. Ik geef mijn eigen korte theorie even aan die gebaseerd is op de stemlijstjes en ik ga even kort kijken naar wat het meeste helpt met de stemlijstjes om er veel info uit te halen. Eerste gedeelte: Als we japonica en black mamba moeten geloven had het een een 6-6 gelijkspel moeten zijn tussen pro-ananiem en the economist. Als we hun niet meetellen is het 5-5-5. Prima er blijven 3 rijtjes over en ik kijk dus niet naar het rijtje van pro-ananiem. Maar wel naar het 6-6 rijtje proananiem en the economist, wil ik even kijken naar het rijtje van the economist. Naar het einde van hangronde 1 heb ik geprobeerd 3 papieren gelijkspelen te creeeren en dat is gelukt. Enkel de stemmers van the economist waren vrij laat dus voor een wolf riskant daar op te stemmen. 1 iemand onder the economist heeft vantevoren al gestemd als een van de eerste en dat is benbekant16. Die heeft de pech gehad dat ze the economist als eerste is op gaan staan en zodoende is ze in het nauw geraakt doordat we 3 papieren gelijkspelen wilden creeeren. Ik verwacht dus dat benbekant16 pech gehad heeft in de 1e hangronde wat we vaker hebben gezien en een wolf is die niet meer kon veranderen van rijtje. In mijn ogen is dus benbekant16 een wolf. the economist benbekant16 Lady Grey Kaylee Frye Fawkes Snaartje Japonica Mijn stem gaan naar benbekant16. Enkel is dit puur gebaseerd op het stemlijstje en logisch nadenken omdat ik geen enkele tijd heb alles na te lezen. Ik moet zometeen al weer weg en nog een gedicht in elkaar knallen, cadeaus inpakken etc.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En 3/4 lange rijtjes kan wéér veel info opleveren hè ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Snaartje Stoer. the economist Spaanse Kraag the economist Kutjeplof Isaja Yin Li Derk Boerrigter Mariken92 Yin Li Pluizig Kutje Fawkes Alpaca's benbekant16 Fawkes Is het dan jouw mening dat we met z'n allen verspreid over die vijf rijtjes moeten gaan staan? Is dat niet té verspreid? the economist heeft nu al 5 stemmen, ik weet niet of we dan een nuttig lijstje krijgen. Ik was geneigd the economist te stemmen, maar dat is weinig zinvol, dus zit ik nu te denken dat Snaartje misschien een betere keuze is.. Eigenlijk moeten we even weten hoe de anderen erover denken. Laatst gewijzigd op 03-12-2011 om 14:23. Reden: Spaanse Kraag vergeten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Waarom snaartje? Ik zou nog liever op die rare stemwijziging van Balck Mamba stemmen waar ik ga zak van geloof. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil eventueel ook iemand anders stemmen, maar dat is alleen handig als andere mensen ook een gelijkspel willen creëren, want teveel losse rijtjes gaat ook niets opbrengen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar mensen luister wel dat we niet teveel diversiteit moeten veroorzaken dus probeer 3 a 4 gelijkwaardige op papier stemlijstjes te maken ![]() Mijn stem blijft op benbekant16 staan door tijdsgebrek (zie logische theorie paar post hierboven). Ik probeer zo snel mogelijk alles weer te lezen en dan fatsoelijk te reageren. Maarja familie en sint verplichtingen .. |
![]() |
||
Citaat:
En inderdaad, we moeten er zeker niet zonder meer van uitgaan dat PA zijn stem gewijzigd heeft, maar het is iets waar we eventueel rekening mee kunnen houden. Nu ik het zo teruglees, verwacht ik eigenlijk dat PA niet gewisseld heeft, maar het zou kunnen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
SNAARTJE Stoer. (1) The Economist (5) Spaanse Kraag (9) THE ECONOMIST Kutjeplof (2) Isaja (3) Yin Li (6) Derk Boerrigter (7) Mariken92 (8) YIN LI Pluizig Kutje (4) FAWKES Alpaca's (10) BENBEKANT16 Fawkes (11) Overigens, uitgebreidere post van mij volgt zo. ![]() |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Overigens vind ik de tactiek trouwens heus nog niet zo onnetjes, hoor. Ik ben het er zeker mee eens dat zo'n tactiek niet continu gespeeld moet worden in een spel (want dan wordt alles systematisch ondermijnd), maar voor één keer moet zoiets best kunnen per spel, en het prille begin leent zich daar het beste voor (want het minst risicovol - in een later stadium is het onverstandig). Daarnaast hebben meerdere dorpelingen die stunt in het verleden al eens uitgehaald, en ik kan me niet herinneren dat dat als "niet netjes" bij hen werd bestempeld. Hoogstens werden ze meer verdacht, maar dat was dan ook alles en men ging ze zeker niet persoonlijk aanvallen door het een en ander te insinueren over hun persoonlijkheid. Zoals ik het zie, was mijn strategie meer een onconventionele manier om meer informatie in te winnen: omdat niet iedereen dat meteen zou verwachten, dacht ik dat het nog wel eens zou kunnen werken. En daarnaast: waarom zou het spel altijd precies binnen de stippeltjes van het bekend verkende terrein moeten worden gespeeld? Dat wordt toch saai op een gegeven moment? Het van tijd tot tijd even een andere manier proberen houdt het spel juist een beetje fris. In ieder geval heb ik niets gedaan dat de spelregels geweld aan doet (het mogen wijzigen van stem is namelijk een basisrecht van iedere speler), en zolang dat niet het geval is, valt het perfect binnen hetgeen allemaal mag worden uitgespookt in het spel. Binnen de spelregels = netjes, zo zie ik het (en al helemaal als het eenmalig bedoeld is en je er ook nog eerlijk voor uitkomt). O ja, en definieer jij "pas achteraf melden" als zijnde na het feitelijke einde van de hangronde (20:30 uur, donderdag 1 december)? Zo ja, dan vind ik het wel frappant dat jij me dat wel nadraagt, maar (in je eerste post na Japonica's bekentenis) Japonica niet. Zij heeft immers exact hetzelfde gedaan. Beetje selectief van je. In ieder geval was het allesbehalve eigenbelang van mijn kant. Ik had het ook het hele spel voor me kunnen houden, hoor (of pas tot ik een paar rondes later de pijp uitging) - dan had je (nadat het achteraf uitkwam) het al helemáál godsgruwelijk onbeleefd/eigenbelang van me gevonden. Ik heb mijn nek uitgestoken door het 1) het zo te spelen en 2) het eerlijk te vertellen, dat vind ik allesbehalve eigenbelang. Ik heb alleen maar oog voor de groep waartoe ik behoor. Serieus. Meer motieven heb ik niet. En dat zul je nog weten ook. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk staat het iedereen vrij om dit wel of niet te geloven. Ik wou alleen voor de zekerheid het toch maar even aankaarten. Citaat:
![]() ![]() Oké, en nu even door naar wat ik ga stemmen deze ronde. Het liefst zou ik op The Economist stemmen, want het zal sowieso een win-win situatie voor ons zijn als hij er uit is. In het beste geval ruimen we daarmee nu al een weerwolf op, en in het slechtste geval de tovenaar of ziener. Maar in het laatste geval hebben we altijd de leerling nog, waarvan we mogen hopen dat hij zijn geërfde functie dan beter uitvoert. Echter, ik zie dat jullie liever weer een papieren gelijkspel hebben, en er zijn al een groot aantal stemmen op The Economist. Als zoenoffer ben ik bereid om mee te werken aan papieren gelijkspel en mijn uiteindelijke stem datgene te laten worden wat jullie het liefste willen. Zal ik op Snaartje stemmen (zodat er twee grote rijtjes ontstaan) of op Yin Li of Fawkes of Benbekant16 (in de hoop dat meerdere mensen daar op mee gaan en er mogelijk uit één van hen nog een derde groot rijtje ontstaat)? Er moeten nog 11 mensen stemmen (mijzelf incluis), dus het rijtje van Snaartje heeft nog het potentieel om nog minimaal 2 stemmen erbij te krijgen (zodat het 5-5 is tussen Snaartje en The Economist), én er kan nog een derde groot rijtje komen. Jullie zeggen het maar. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
zo eindelijjk tijd. Sluit me vooral aan bij post van cliche van 14.33
ga niet op economist stemmen omdat hij al zoveel stemmen heeft. Weet niet wat ik van hem moet denken; pretendeert het allemaal te weten en toch al die domme fouten ![]() Fawkes valt me opnieuw negatief op Citaat:
als reactie op een beschuldigign zou het een natuurlijkere reactie zijn maart is tweede keer out of nowhere dat hij zichzelf bij voorbaat vrij pleit 'kijk mee eens onschuldig zijn' opmerking er bij dat hij hele dag écht niet meer online kan zijn... en opnieuw eerst proberen los te staan na eerder een grote bek aan andere spelers te geven die ook los gingen staan... geen info geven en inconsisten spelen.. zichzelf vrij pleiten en alvast aangeven dat z'n stem niet meer veranderd kan worden ik gok op verrader bij fawkes.. maar leerling zit er nog in neig naar snaartje dan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, nog even afwachten wat de anderen ervan vinden natuurlijk, maar met deze recentste ontwikkeling vind ik het persoonlijk wel een goed plan als ik op Yin Li stem. |
![]() |
|
Eigenlijk zou ik graag the economist stemmen, omdat ik er ergens vanuit ga dat hij een slechte rol heeft, en anders speelt hij sowieso niet handig. Aan de andere kant lijkt iedereen dat te denken en dat brengt me dan weer aan het twijfelen.. Misschien dat gelijkspel dan wel een betere optie is in dit geval en dan ga ik mee op Snaartje omdat ik die na the economist denk ik het meest verdacht vind. Al weet ik ook niet zo goed wat ik van Yin Li moet vinden, dus mochten jullie het handiger vinden om Yin Li te stemmen dan wil ik dat best doen.
|
![]() |
|
Ik vind het een prima idee. Maar gaan we nu ook voor een vierde rijtje dan?
Japonica, als jij Snaartje stemt kan ik wel Yin Li stemmen. Of als er een vierde rijtje komt wil ik voor benbekant gaan, want ik vertrouw Fawkes wel. Ik weet dat 'ie vreemd speelt en heel aanvallend, maar ik heb het gevoel dat 'ie wel oprecht speelt. Het is lastig zonder te weten wat andere mensen gaan stemmen en of ze het überhaupt wel eens zijn met het plan. Edit: Misschien is vier rijtjes wel een beetje te veel van het goede.. |
![]() |
|
Zo dan (Black Mamba, ik weet niet zeker of je nu wel of niet Yin Li ging stemmen, vandaar het sterretje)
Snaartje Stoer. the economist Spaanse Kraag Lady Grey Japonica RareVogel the economist Kutjeplof Isaja Yin Li Derk Boerrigter Mariken92 Yin Li Pluizig Kutje Kaylee Frye Black Mamba Cliché Snaartje Fawkes Alpaca's benbekant16 Fawkes Nog niet gestemd: Achterwerk benbekant16 Rhodium Laatst gewijzigd op 03-12-2011 om 17:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder is nog nooit aangetoond dat er een verband is tussen stil spelen en wolf zijn; het is zo'n onzinnige regel die mensen op een gegeven moment maar geaccepteerd hebben. De waarheid is dat er nog niet echt serieuze verdenkingen te maken zijn. The economist; mwoah, lijkt me onwaarschijnlijk dat een wolf zo zou handelen. Dus ik doe gewoon weer mee aan het maken van een papieren gelijkspel, en ik stem op Yin Li. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn nu dus 6 stemmen voor Snaartje, 5 stemmen voor The Economist en 3 stemmen voor Yin Li. Met mijn stem erbij (als ik daadwerkelijk stem) zou dat dan 4 stemmen zijn voor Yin Li. We kunnen er wel van uit gaan dat als Snaartje vanavond nog on-line komt, zij uit lijfsbehoud op The Economist zal stemmen, waardoor er theoretisch dan minimaal 6 stemmen voor Snaartje zullen zijn en 6 stemmen voor The Economist. Yin Li lijkt dus nog steeds de beste optie voor mij, en onderhand wil ik nu wel mijn stem gaan versturen, want het is inmiddels al bijna 19:00 uur (plus het begint er op begint te lijken dat er vanavond niet veel meer gepraat gaat worden vanwege Sinterklaas). Wel moeten er dan nog 2 stemmen op Yin Li gaan komen, wil dat het derde gelijkspel-rijtje gaan worden. EDIT: Oh, Snaartje stemt op Yin Li. Ja, dan lijkt het me al helemaal duidelijk. Stem op Yin Li ga ik nu versturen. Laatst gewijzigd op 03-12-2011 om 17:55. Reden: Edit: Post aangepast. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en vast ook onder snaartje... denk dat we bij de mensen onder yin li grotere kans hebt dat hun stem klopt of ik heb een gigantische inschattingsfout gemaakt
||
Ik heb geen tijd vandaag, maar ik lees nu even bij en zal zo m'n stem bepalen.
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Uit die stemlijstjes valt op dit moment nog niet zoveel af te lezen: we weten niet hoeveel wolven er waar staan (behalve dan dat ik Yin Li enigszins verdenk). Op basis daarvan een beslissing nemen is dus niet zo heel waardevol. De kans dat ik erin blijf is op het moment sowieso relatief klein, op wie ik ook stem, dus ik kan dan beter op langetermijnlijfsbehoud mikken, voor het geval dat ik erin blijf. |
![]() |
|
Ik heb op Yin Li gestemd, economist mtttjah ik vind hem niet heel verdacht op basis van die "eet-post" van gisteren en mocht hij nu op 5 blijven staan en overleven kunnen we hem nog voor een andere gelijkspelstemming misbruiken
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan moeten we ook nog rekening houden met de verrader en evilziener. Als Fawkes inderdaad de verrader is, staat hij lekker veilig en zal hij stiekem op één van de drie grote rijtjes gaan stemmen. De evilziener zal wellicht al onder één van de rijtjes staan (of zal daar nog komen te staan), en mogelijk ook liegen over zijn/haar stem. Los gaan staan zal deze zich in ieder geval niet in zijn/haar hoofd halen, als deze in het topic nog geen stem heeft doorgegeven; dat valt immers erg op. Blugh, en dan zijn er ook nog de geliefden die kunnen kloten. Het gaat interessant worden deze ronde. In ieder geval heeft niemand van de drie tussen wie het nu gaat echt de garantie dat hun stem hen de grootste overlevingskans biedt. Toch had ik desondanks in zo'n geval sowieso altijd op degene gestemd die de meeste stemmen heeft ná mij, om het zekere voor het onzekere te nemen. Als ik in Snaartjes schoenen had gestaan, was ik dus voor The Economist gegaan. Maar ja, ieder zo zijn eigen ding en mening, hè. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||||
Ik kan het zelf amper geloven, maar ik heb alles bijgelezen. En ik ga reageren op alles wat ik me herinner van de vorige pagina's (maar niet heb gequote), dus het kan eerst nogal herhalerig overkomen.
Ten eerste, wat een gezeur over UC's in het begin van het spel. Ik wil de discussie daarover niet weer aanwaaien, dus ik zal er niet veel van zeggen, alleen maar dat men dus niet zoveel moet zeuren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ok, ik zie dat ik nu veel minder gequote heb dan waarop ik had willen reageren. Hmm, ik ga niet nog een keer alles doorlezen. Iig, ik vind Fawkes verdacht om de bovenstaande post. Maar nog wel meer mensen. Over deze hangronde. Ik vind Snaartje helemaal niet verdacht en heb het gevoel dat er mensen bezig zijn om stemmen op hem/haar? te krijgen. Dus wil ik niet op haar stemmen. Maar op het moment dat ik dit typ staat het 6:5:6 - Snaartje:the economist: Yin Li. Ik wil wel op the economist gaan want ik denk dat hij geenszins een goede functie heeft. Want, waarom zou hij zeggen dat dit hele spel om manipuleren gaat en waarom gebruikt hij dat als een excuus voor zijn vaagdoenerij? Maar ik weet niet of een gelijkspel van 666 wel zo handig is..? Ik ben geneigd om op Yin Li te stemmen, al moet ik nog voor mezelf de redenen hiervoor nog even helemaal op een rijte zetten.
||
![]() |
Citaat:
Waarom ik Yin Li het meest verdenk, heb ik eerder gezegd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind het jammer dat ik er niet vroeg genoeg bij was om nadat jij had gezegd dat jij Snaartje en Fawkes het meest verdacht van de TE-lijstje te zeggen dat ik dan leiver voor Fawkes ga. Want, dat had ik liever gewild...
||
Citaat:
maar yin li staat bij mij nu bovenaan.
|
O ja, waarom? Omdat ik dus niet op snaartje wil stemmen, en ik niet denk dat Pluizig Kutje is wie we denken dat hij/zij is - aangezien de geliefden er nog in zitten. Maar ook één van de wolven had die actie uit gehaald kunnen hebben.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #1 Vowel | 220 | 30-11-2011 21:15 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #89 deel 2 Spelleider | 501 | 16-11-2011 23:16 |