Advertentie | |
|
13-08-2012, 22:29 | |
ja tuurlijk zou het leuk zijn als er nog iets na dit leven komt. dat maakt alles een stuk minder eng.
maar ik denk net zoals veel in dit topic dat als je sterft het gewoon ophoud. en eigenlijk is daar ook helemaal niks engs aan want je weet het dan toch niet meer. al lijkt het me wel prettig als het gebeurd zonder al te veel pijn of rare dingen. dus het liefst gewoon naar bed gaan en niet meer wakker worden.
13-08-2012, 23:14 | ||
Citaat:
16-08-2012, 18:03 | ||
Citaat:
16-08-2012, 18:36 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
17-08-2012, 20:33 | |
Ik zie hier veel mensen die het over "Ja je lichaam is dood en dus kan niet verder".
Echter je lichaam en ziel zijn 2 compleet andere dingen hoor. Tuurlijk je lichaam stopt en je staat natuurlijk niet zomaar op. Mits er een zombie apocalypse komt maar dat verwacht ik niet. Maar je ziel maakt weldegelijk een reis. Ook zie ik veel mensen die vragen om bewijs. Nou zie de topic starter. Das 1. Hoe vaak hoor je mensen zeggen van "Oh ik heb last van paranormale verschijnselen". Google het gewoon eens. Honderden bewijzen. De vraag aan jullie allen: Bewijs het dan dat dit "niet" zo is. |
17-08-2012, 22:02 | |
Dat iets op google staat maakt het niet ineens waar. En die miljarden mensen die er niet in geloven en die nog nooit iets mee hebben gemaakt gaan dat niet allemaal op het internet zetten.
Als ik internet moet geloven dan is fenylketonurie ook een veel voorkomende ziekte. En ik weet wel beter dat dat niet zo is. Je gelooft erin, of je gelooft er niet in. En wat er niet is, kun je ook niet bewijzen. Wetenschap draait erom onder gecontroleerde omstandigheden iets te bewijzen. Met dood gaat dat lastig want a. mensen komen niet terug uit de dood en b. je krijgt geen enkele medisch-etische toetsingscommisie zo ver om onderzoek goed te keuren waarbij mensen dood worden gemaakt ten behoeve van onderzoek.
18-08-2012, 01:23 | ||
Citaat:
maar even serieus de kans dat niet elke molecuul deel zal zijn van een ander bewustzijn in tijd dat een molecuul bestaat (bestaat al een paar biljoen jaar) is nog kleiner dan de Fe-element zelf, in kilogram
18-08-2012, 10:48 | ||||
Citaat:
Citaat:
Iets is niet waar omdat het op het internet staat. We kunnen er ook niet automatisch vanuit gaan dat iets waar is, omdat iemand het zegt. Als we dat doen dan kunnen we alles wel geloven en dan weten we niet meer wat echt is en wat niet. Iemand kan iets natuurlijk gewoon verzonnen hebben of heeft zelf de verkeerde conclusie getrokken. Ik zal dit illustreren met een voorbeeld. Piet en Kees zitten samen in de wachtkamer bij de dokter. Ze raken in gesprek en Piet begint te vertellen over een overleden dierbare (Els) die hij heel erg mist. Plotseling begint de lamp te flikkeren en het wordt licht, donker, licht, donker, licht enz. 'Zie je wel', zegt Piet. 'Els laat weten dat ze hoort dat ik over haar praat'. 'Ik heb wel vaker zulke paranormale ervaringen'. Kees is slimmer dan Piet. Hij loopt naar de lamp toe en draait eraan. Plotseling doet de lamp het weer gewoon. Het bleek dat de lamp niet goed aangedraaid was en dat de lamp daarom flikkerde. Als Kees genoegen had genomen met de verklaring van Piet dan had hij nooit de waarheid geweten. Citaat:
|
18-08-2012, 12:39 | ||
Citaat:
|
21-08-2012, 16:00 | |
Ik ben zelf een christen en geloof erin dat als je ''dood'' bent je eigenlijk gewoon slaapt.
en dat als het moment aanbreekt dat JEZUS terugkomt iedereen zal op staan uit de slaap die wij de dood noemen. en dat er dan pas word geoordeeld over of je naar de hemel mag of naar de hel moet. misschien vinden mensen dit raar maar ook christenen komen uit voor hun geloof! |
21-08-2012, 16:04 | ||
Citaat:
|
22-08-2012, 09:49 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
22-08-2012, 17:08 | |
Verwijderd
|
Maar het doen van "zonden" is toch menselijk, daar hoeven wij ons toch niet schuldig voor te voelen? Zolang je probeert een goed leven te leiden. Dat lijkt mij tenminste. Ik vind het een beetje moeilijk om uit een oud boek, de bijbel, aan te nemen dat God en Jezus echt bestaan. Daarom denk ik dat er geen leven is na de dood.
|
22-08-2012, 18:28 | ||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
22-08-2012, 19:00 | ||
Citaat:
|
22-08-2012, 19:07 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik begrijp het christelijke idee van zonde niet helemaal. Adam en Eva zouden begonnen zijn met zondigen, waardoor de hele mensheid vervloekt werd met zonde. Waarom moeten wij nou opeens geloven in God en Jezus om gered te worden? We kunnen er immers niks aan doen en God had toch Adam en Eva kunnen vergeven, of de mensen helpen om geen zonde te doen? Ik ben christelijk opgevoed en weet genoeg van de bijbel, maar ik snap niet helemaal welke dingen je bedoelt die voorspeld zijn en nu gebeuren. Heb je een paar voorbeelden? |
22-08-2012, 19:09 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
22-08-2012, 20:39 | ||
Citaat:
Jullie hebben allebei n punt.. ik twijfel ook.. er niks geen bewijs meer tegenwoordig de bijbel is vroeger geschreven en waarom gebeurd dat nu niet meer? Niemand kan ooit echt bewijs vinden of zijn of haar geloof echt waar is. Dat heet geloven.. Helaas moeten we er mee leven. we komen er toch nooit uit. |
22-08-2012, 23:04 | ||
Citaat:
er is voorspeld in de bijbel dat de landen rondom Israël te maken krijgen met de dingen die nu gebeuren in Syrië en vorig jaar in Libië en Egypte. ook was de holocaust al voorspeld en dat is uitgekomen. er staat ook in de bijbel dat er steeds meer natuurrampen komen, denk maar is aan het tsunami dat is pas van de laatste jaren daar hadden ze daarvoor nog nooit van gehoord en ook hoor je steeds vaker dat er aardbevingen zijn. of de orkanen de laatste jaren in Amerika die hele steden verwoesten. |
23-08-2012, 10:45 | ||
Citaat:
OT: Ik betwijfel of er iets is na de dood. Ik zie de dood als een leegte, een 'niets'. Ik heb ook niet de behoefte.om na mijn leven nog te leven. Het lijkt me wel grappig als ik nog een.tijdje een geest zou zijm, om mensen te laten schrikken enzo, en mijn aartsvijanden tot totale wanhoop drijven.
23-08-2012, 12:56 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |