Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2012, 12:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Cows on a typical dairy ration can produce 80 to 100 litres of saliva per day.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 31-10-2012, 18:11
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
During World War II, the same government agency that developed the atomic bomb was also secretly planning “Project Pigeon.” Pigeons were trained to ride inside missiles and guide them by pecking them on a screen. In 1944, the project was cancelled in favor of other secret research — radar.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 12-11-2012, 14:02
Verwijderd
Dat peepshows fiscaal gezien toneelvoorstellingen zijn en dat DERHALVE het verlaagde btw-tarief geldt
Oh. Blijkbaar geldt voor toneel tegenwoordig het gewone tarfief. Dat gaat mijn leuke weetje
Oud 13-11-2012, 18:50
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dat ze bij de Prednoral (de prednison voor honden en katten) het component eruit gehaald hebben dat zorgt voor het vasthouden van vocht. Dat ze dat bij mensenpred ook niet gewoon doen, zeg
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 13-11-2012, 19:12
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat zal vast een hele goede reden hebben
__________________
you're not my demographic
Oud 13-11-2012, 19:16
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ja, dat dacht ik ook al
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 13-11-2012, 19:31
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Dat niet alle kindertjes de gelegenheid hebben om sintmaarten te vieren
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 13-11-2012, 21:28
Verwijderd
Dat Literatuurgeschiedenis niets voor mij is. Rotvak is het toch!
Oud 13-11-2012, 23:55
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Dat ze bij de Prednoral (de prednison voor honden en katten) het component eruit gehaald hebben dat zorgt voor het vasthouden van vocht. Dat ze dat bij mensenpred ook niet gewoon doen, zeg
Hoe tof zou dat zijn! Het zal inderdaad (nog) wel niet kunnen, maar ik zie een gat in de markt
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 14-11-2012, 10:45
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik denk dat de oorzaak dat dat niet kan eerder bij de mens ligt dan bij de prednisonfabrikant.
__________________
you're not my demographic
Oud 14-11-2012, 11:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
En ik ben al een half uur aan het zoeken waarom maar ik kan het niet vinden! Miekje, welke Prednoral gebruiken jullie? Want prednoral is gewoon prednisolon en dat wordt ook voor mensen gebruikt.
__________________
you're not my demographic
Oud 14-11-2012, 18:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
KLIK! En zie bij 'beschrijving'. AST is één van de grootste leveranciers aan dierenartsen, en zij zetten bijsluiters letterlijk op hun website Handig voor schoolopdrachten enzo. Overigens hoorde ik het nieuwtje van de dierenarts, en ben het daarna gaan opzoeken.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 14-11-2012, 18:29
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nouja, prednisolon kan voor zover ik weet ook gewoon aan mensen worden toegediend, en prednison wordt ook vaak gebruikt om prednisolon aan te duiden. Sarah naamzoek, die kan dit misschien beter uitleggen wat het verschil is tussen het een en het ander (behalve dat prednison in de lever wordt omgezet in de werkzame stof prednisolon).
__________________
you're not my demographic
Oud 14-11-2012, 21:28
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh, ik krijg prednisolon. Maar wat jij zegt, klopt Martiño. Maar prednison wordt zo snel omgezet in prednisolon dat het geen verschil maakt welke van de twee je slikt (las ik zojuist)
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 15-11-2012, 10:34
Verwijderd
Oud 15-11-2012, 10:43
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, ik krijg prednisolon. Maar wat jij zegt, klopt Martiño. Maar prednison wordt zo snel omgezet in prednisolon dat het geen verschil maakt welke van de twee je slikt (las ik zojuist)
Ja, dus ik vraag me nu even af wat precies die component is die er niet in zou zitten (of misschien voegen ze iets toe?)
__________________
you're not my demographic
Oud 15-11-2012, 11:40
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ik ben Sarah dan wel niet, maar toch. Prednison wordt inderdaad in de lever omgezet in prednisolon en in de praktijk maakt het niet zo heel veel uit wat je geeft. Volgens mij is een "moon face" (wat overigens niet alleen vastgehouden vocht is, maar ook een andere verdeling van het lichaamsvet) gewoon een bijwerking van predniso(lo)n. Het is namelijk een gluco-corticoïd, dat een synthetisch derivaat is van cortisol. En (een teveel aan) cortisol zorgt voor een moonface (zoals bv bij het syndroom van Cushing). Dus ik vraag me af wat ze dan in die dierenversie anders hebben gedaan...
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 15-11-2012, 12:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja, zo ver waren we dus al
__________________
you're not my demographic
Oud 15-11-2012, 13:02
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Prostituees moesten volgen de Romeinse wet een toga dragen. Vrouwen waren verboden een toga te dragen maar voor prostituees was de toga verplicht. Zo kon iedereen zien dat ze een prostituee is een geen echte vrouw. Rare jongens die Romeinen.
Oud 15-11-2012, 13:04
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Ja, zo ver waren we dus al
Ja, maar jullie vroegen naar een verschil! Daar gaf ik antwoord op . Dat verschil is er dus niet. Bij zowel prednisolon als prednison kun je die bijwerking hebben. Dus dat is niet de verklaring voor het feit dat het bij dieren met dat geneesmiddel niet voorkomt. Misschien zit het verschil dan in hoe dieren reageren op dit middel ofzo? Of Miekje, vraag het eens aan de dierenarts?
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 15-11-2012, 13:10
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik ben Sarah dan wel niet, maar toch. Prednison wordt inderdaad in de lever omgezet in prednisolon en in de praktijk maakt het niet zo heel veel uit wat je geeft. Volgens mij is een "moon face" (wat overigens niet alleen vastgehouden vocht is, maar ook een andere verdeling van het lichaamsvet) gewoon een bijwerking van predniso(lo)n. Het is namelijk een gluco-corticoïd, dat een synthetisch derivaat is van cortisol. En (een teveel aan) cortisol zorgt voor een moonface (zoals bv bij het syndroom van Cushing). Dus ik vraag me af wat ze dan in die dierenversie anders hebben gedaan...
Ohja, mijn arts noemt het inderdaad een cushing-gezicht! weer wat geleerd.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 15-11-2012, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ja, dus ik vraag me nu even af wat precies die component is die er niet in zou zitten (of misschien voegen ze iets toe?)
Nouja, wat in die bijsluiter staat die Miekje gaf, is dat het zorgt voor minder vocht vasthouden dan hydrocortison. Dat klopt ook wel, mensen die hydrocortison gebruiken (wat soms handig is omdat het in tabletvorm sneller werkt dan prednisolon) houden veel vocht vast in de handen en voeten en krijgen binnen een week zo'n Cushing-gezicht terwijl bij mensen die predniso(lo)n gebruiken veel minder vocht in handen en voeten vasthouden en er weken overheen gaan voordat je er wat van gaat zien in het gezicht.

Mogelijk dat het verschil dus vooral is, dat dieren niet zo lang achtereen predniso(lo)n gebruiken als mensen?
Oud 15-11-2012, 14:16
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
OT: Dat hydrocortison in tabletvorm bestaat . Ik kende het alleen als zalf! Of ik was het vergeten.

Offtopic: Sarah, wordt het dan ook voorgeschreven voor andere dingen dan bijnierschorsinsufficientie?
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 15-11-2012, 18:46
Verwijderd
Citaat:
OT: Dat hydrocortison in tabletvorm bestaat . Ik kende het alleen als zalf! Of ik was het vergeten.

Offtopic: Sarah, wordt het dan ook voorgeschreven voor andere dingen dan bijnierschorsinsufficientie?
Ja ik ken het verder vooral tegen allergie voor CT-contrastvloeistof en bij sommige secundaire gevolgen van kanker, ik meende o.a. bij drukverhoging in de schedel als mensen hersenuitzaaiingen hebben.
Oud 18-11-2012, 13:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mogelijk dat het verschil dus vooral is, dat dieren niet zo lang achtereen predniso(lo)n gebruiken als mensen?
Sommige dieren staan wel op een onderhoudsdosering pred, maar over het algemeen krijgen ze een kuur die ze dan afbouwen. De onderhoudsdosering wordt gevonden door een kuur af te bouwen en dan te bekijken op welke dosering ze het goed blijven doen. Vanzelfsprekend wordt die dosering dan zo laag mogelijk gehouden.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-01-2013, 15:46
Verwijderd
Dit paard is uitgeroepen tot het mooiste paard ter wereld.



Ik vraag me af door wie precies.
Oud 04-01-2013, 15:47
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dit paard is uitgeroepen tot het mooiste paard ter wereld.

[afbeelding]


Ik vraag me af door wie precies.
doet me denken aan

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-01-2013, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Dit paard is uitgeroepen tot het mooiste paard ter wereld.

[afbeelding]


Ik vraag me af door wie precies.
Die lijkt wel van boter. Ik zou een blokje om gaan.
Oud 04-01-2013, 15:53
Verwijderd
Serieus, hoe kan een paard zo glimmen?
Oud 04-01-2013, 15:57
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dit paard is uitgeroepen tot het mooiste paard ter wereld.

[afbeelding]


Ik vraag me af door wie precies.
Wauw, het lijkt net..zilvergoudachtig
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 04-01-2013, 16:08
Verwijderd
Z'n staart kan wel wat conditioner gebruiken.


Oud 04-01-2013, 16:15
Verwijderd


Maar ik zie het al, het is een hoax. Qua 'dit is het mooiste paard', dan, niet qua hoe glimmend hij is.
Oud 04-01-2013, 16:38
Maaike.
Avatar van Maaike.
Maaike. is offline
Ik wil 'm hebben
__________________
kak
Oud 04-01-2013, 16:40
Maaike.
Avatar van Maaike.
Maaike. is offline
En dan dit:

te eten geven, zodat 'ie nog meer OMGWTFBBQ is
__________________
kak
Oud 06-01-2013, 19:14
Verwijderd
Dat wat eens mijn favoriete Magnum was, nu veel te zwaar en zoet is. Nou ja, weten we dat ook weer, volgende product om van mijn lijst te schrappen ^^
Oud 06-01-2013, 19:50
Verwijderd
Er zit een gat in mijn sok #ontdekkingvddag
Oud 07-01-2013, 08:12
Verwijderd
Citaat:
Er zit een gat in mijn sok #ontdekkingvddag
hashtags werken hier niet
Oud 07-01-2013, 08:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Serieus, hoe kan een paard zo glimmen?
dat ras heeft een metallic-vacht, ja niet echt metallic natuurlijk, maar in alle kleuren hebben die zo'n bizarre metalic glans

Citaat:
De stokmaat van de Akhal-Teke ligt tussen de 143 en 163 centimeter. De paarden hebben meestal een bleekgouden kleur, vergelijkbaar met buckskin. Ze kunnen ook bruin, zwart of grijs zijn. De Akhal-Teke’s meest noemenswaardige kenmerk is de natuurlijke metaalachtige glans van zijn vacht. Dit wordt vooral gezien bij de palomino en buckskin kleuren. Er wordt vermoed dat dit kleurpatroon functioneel was als schutkleur in de woestijn.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-01-2013, 15:14
Verwijderd
de seksuele ontwikkeling van een embryo verloopt in drie stadia:
1 de lichamelijke seksualiteit (penis/vagina)
2 de geestelijke seksualiteit (je mannelijkheid/vrouwelijkheid)
3 je seksuele oriëntatie (jongens/meisjes/beide)

Homoseksualiteit is dus een goed verloop van stadia 1 en 2, maar een 'foutje' in stadium 3.
En transgenderisme is dus stadium 1 die niet bij de ontwikkeling in stadium 2 past, of andersom.
Oud 20-01-2013, 21:13
Verwijderd
Dat er een 50 tinten party game is. Ik heb de boeken niet gelezen, maar naar wat ik heb gehoord, lijkt het me niet bepaald een onderwerp voor een ontspannen partygame met je buren of familie...
Oud 20-01-2013, 21:55
Verwijderd
Dat er twee loonstrookjes die waarschijnlijk ui 1921 komen in mijn tweedehands gekochte slipjas zitten <3
Oud 21-01-2013, 13:17
Verwijderd
Carlo Kannewasser wordt gespeeld door Robert Pattinson
Oud 21-01-2013, 13:52
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Carlo Kannewasser wordt gespeeld door Robert Pattinson
Really? Ik zeg elke keer 'ik vond hem in HP leuk, tot hij dood ging en in een glinsterende vampier veranderde' (maar misschien niet tegen jou?)
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-01-2013, 13:58
Verwijderd
Ik heb wel eens mensen het er over horen hebben, maar ik heb er nooit aandacht aan besteed, ik dacht dat hij gewoon een van de opvulleerlingen was. Blijkt dat hij wel iets meer was dan opvulling en ik heb het nooit eerder beseft of gezien.
Oud 21-01-2013, 18:38
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb zojuist weer vet gave dingen geleerd over honden en die beesten trainen enzo Mijn docent is echt zo awesome.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 21-01-2013, 20:10
Verwijderd
Dat dit liedje natuurlijk helemaal niet over een fluitje gaat.
Oud 21-01-2013, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Ik wil 'm hebben
Citaat:
En dan dit:
[afbeelding]

te eten geven, zodat 'ie nog meer OMGWTFBBQ is
Wil je alsjeblieft een man worden en dan met me trouwen?
Oud 22-01-2013, 17:01
Verwijderd
Het woord flyswatter. Ik las dat om een of andere reden altijd als flys-watter, dus ik wist nooit wat het was.
Ik besloot het te googelen, en toen ik een vliegenmepper zag dacht ik 'ooooooooooh' fly-swatter dus.
Oud 22-01-2013, 17:14
Verwijderd
Dat het woord 'juggernaut', vooral bekend van zulk soort units in strips en games, hier vandaan komt:

Citaat:
A juggernaut in colloquial English usage is a literal or metaphorical force regarded as mercilessly destructive and unstoppable. Originating ca. 1850, the term is a metaphorical reference to the Hindu Ratha Yatra temple car, which apocryphally was reputed to crush devotees under its wheels.
Citaat:
(...) temple car, which apocryphally was reputed to crush devotees under its wheels.




WAT
Oud 22-01-2013, 18:20
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat er op een pakje roomboter streepjes staan om aan te geven hoeveel gram dat is.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb je als laatst ontdekt en/of geleerd?
Verwijderd
228 24-08-2018 10:05
Levensbeschouwing & Filosofie Allah en God
MaxiDirk
3 23-01-2011 21:10
De Kantine Wat heb jij als laatst ontdekt en/of geleerd? #2
Verwijderd
110 08-07-2007 15:53
De Kantine Wat heb jij als laatst ontdekt en/of geleerd?
Verwijderd
500 21-05-2007 21:12
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.