Advertentie | |
|
08-12-2019, 22:32 | ||
Citaat:
|
09-12-2019, 09:33 | ||
Verwijderd
|
Wat dacht je van al die binnenlandse vluchten in Australië en Amerika? Misschien moeten ze daar eens een fatsoenlijke treinverbinding aanleggen.
Citaat:
|
09-12-2019, 10:49 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Je creëert gewoon meer capaciteit, niet janken over de details. En natuurlijk moeten ze in de VS en in mindere mate Australië (van Adelaide naar Sydney is het nog steeds 10 uur op 300km/u ofzo). In Californië zijn ze begonnen met de bouw van een 150 miljard dollar kostend hogesnelheidsnetwerk, maar de huidige status is onzeker. Er zijn plannen om de boel door te trekken naar Las Vegas en Salt Lake City. Aan de oostkust wordt er wel veel geld geïnvesteerd in infrastructuur en materieel voor hogesnelheidstreinen. Het moet gewoon wettelijk verboden worden om te vliegen, in fases, <600 <750 <1000 <1500. Frankrijk is binnen de landsgrenzen en naar Brussel en Londen al zover. |
09-12-2019, 12:43 | |
Verwijderd
|
Die komen wel weer aan het werk, bijvoorbeeld bij het spoor, waar een stuk van die markt naartoe verhuist. Daarnaast is het economisch voordeliger om gewoon hun laatstverdiende loon door te betalen dan het missen aan belastinginkomsten van alle vrijstellingen die vliegtuigmaatschappijen krijgen.
Dit is niet controversieel verder, ik snap niet waarom je er zoveel moeite mee lijkt te hebben? |
10-12-2019, 06:36 | ||
Citaat:
Edit: oké, ik liet me ff gaan.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
|
10-12-2019, 06:37 | |
Vliegen is goed voor economie, zowel buitenlandse als binnenlandse, dusja. Dit verhaal over het "spoor" bijvoorbeeld is voornamelijk speculatie, zijn hier ook concrete gegevens over? Daarnaast krijg je een booming business als deze nooit uit de lucht. Letterlijk en figuurlijk. We kunnen ons beter richten op de buitenlandse CO2-uitstoot.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
|
10-12-2019, 06:54 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Vliegen kost de belastingbetaler juist heel erg veel geld op dit moment, waardoor je zou kunnen stellen dat het juist gigantisch destructief is voor de economie. Anders ga je even aan je economiedocent vragen wat externaliteiten precies zijn. En daarnaast is CO2 uitstaat iets wat we per capita moeten bekijken en in dat geval scoort Nederland behoorlijk slecht en juist op het gebied van luchtvaart. |
10-12-2019, 15:27 | |
Bekijk https://www.volkskrant.nl/columns-op....google.com%2F
https://www.parool.nl/nederland/topm....google.com%2F Dus, gewoon even ter inventarisering, gaan jullie nooit met het vliegtuig? Dat zou namelijk een voor de hand liggende maatregel vanuit jullie zelf kunnen zijn, stel je bent voor de afschaffing.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
|
10-12-2019, 17:28 | ||
Verwijderd
|
Onderdompelen in andere culturen ja, daar hoort heen en weer vliegen naar Londen niet bij. Of twee weken naar de Costa Loesoe. Kom nou Dit sluit dus precies aan bij mijn argument dat vluchten op korte afstanden niet hoeven en het beter is om ruimte voor meer langeafstandsvluchten te hebben. Dit is trouwens ook de reden van Lelystad Airport. Ik snap echt niet waarom je dit niet snapt?
"Wij van WC-eend adviseren WC-eend." Laat me niet lachen joh Die man beschermt z'n eigen tent Citaat:
|
10-12-2019, 19:34 | ||
Citaat:
Loungestatus, really. Dat is verassend...
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
|
10-12-2019, 20:27 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 07:41 |