Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2002, 23:16
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
3) Tja... ik snap het, je bent niet goed opgevoed.
Advertentie
Oud 23-03-2002, 23:17
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
******** schreef:
Volgens mij zit de Abt nu ergens achter z'n computer en vermaakt zich kostelijk .. 't is maar een gedachte ..
Nee, dat doet hij niet. Hij vindt het erg dat zoveel jonge mensen hun leven zo aan zich voorbij moeten laten gaan.
Oud 23-03-2002, 23:19
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Drizzt schreef:
Damn, na alle replies gelezen te hebben, heb ik niet eens zin meer om een constructieve reply te geven. Meteen de posten van de stelling afkraken op subjectieve grond, zonder de moeite te nemen om even over zijn stelling na te denken.

Waar ik bij zijn stelling aan denk, is cognitieve herstructurering en dat is iets waar veel mensen naar mijn mening baat van kunnen ondervinden.

Niet iedereen is depressief door een tekort aan serotonine en deze mensen kunnen er wel degelijk wat aan doen. En ja, ik spreek uit ervaring... je bent zo zielig als je jezelf vindt.

PS Ik zeg niet dat mensen die iets verschrikkelijks hebben meegemaakt zichzefl een draai om de oren moeten geven - om maar met de woorden van de topicstarter te spreken - en van de ene op de andere dag helemaal 'happy' moeten worden. Het is een proces dat tijd kan vergen, maar iedereen is in staat de draad van zijn leven weer op te pakken en boven zijn problemen uit te stijgen.

Amen.
Dank voor je reactie. Je hebt gelijk. En die draai om de oren was inderdaad symbolisch bedoeld.

Oud 23-03-2002, 23:19
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Of ik erge dingen heb meegemaakt? Is dat van belang? Ik denk dat je door goed te abstraheren overal overheen kunt komen. Intelligente mensen kunnen goed abstraheren. Blijven hangen in depressiviteit zou dus een teken van domheid zijn. En een van laksheid.
Hm, ken toch zat hoogbegaafde mensen die juist depressief zijn.
Volgens mij klopt je beredenering dus niet zo.

Citaat:
2) Hoezo moet ik mijn mond houden? Mag ik omdat ik niets van auto's weet, niet over ongevallen praten?
Jij snapt het. Er zijn ook ongevallen zonder auto's, dus je vergelijking klopt ook niet. Ja, als het zo moet ga ik ook mierenneuken.

Vind je auto's nou echt met mensen te vergelijken? Ik niet. Familie van ***** soms? Ik vraag of je zelf, jij zelf, weet wat depressiviteit is. Of je het mee gemaakt hebt.
Oud 23-03-2002, 23:20
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee, dat doet hij niet. Hij vindt het erg dat zoveel jonge mensen hun leven zo aan zich voorbij moeten laten gaan.
Gelukkig ben JIJ er om nog een extra blok hout op hun depressiviteitsvuurtje te gooien door te gaan raaskalken dat ze het hunzelf aandoen en niet nuttig zijn.

oh ja alah, uw magische woorden "Maak jezelf eens nuttig, in plaats van je hele jeugd te blijven verzuren en verzeuren!" hebben geholpen! Alle depressievelingen, sta op, u zijn genezen nu. Loop hinder en wees gelukkig.
Oud 23-03-2002, 23:21
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
No_third_ch@nce schreef:
Godverdomme begin je hier ook al, is af en toe een oh zo wijze stelling op L & R te posten niet genoeg ? Denk alsjeblieft eerst na voor je dingen post, vooral op dit forum, je kunt namelijk mensen kwetsen
Kwetsen? Laat die mensen de confrontatie met zichzelf toch aangaan. Weg bij dat leger psychologen en psychiaters. Laat ze zichzelf aanpakken. Is dat kwetsen? Ik noem het confronterend helpen.

Oud 23-03-2002, 23:22
Verwijderd
Jongens, een discussie is leuk, maar we gaan mekaar niet af zitten kraken of zitten azen op beledigende uitspraken. Dat zijn voor mij namelijk wèl redenen om een topic te sluiten.
Oud 23-03-2002, 23:23
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef:
En toch getuigen die pure afzeik-replies van een ongelooflijke kortzichtigheid. Een teken van zwakte is het niet willen praten over je probleem met iemand die een afwijkende mening heeft. Jullie moeten dus zielig gevonden worden, anders worden jullie kwaad. In feite dus wel aandachttrekkerij, hoewel je zelf stellig het tegendeel zult beweren, maar het gaat onbewust.

Dank je.

Oud 23-03-2002, 23:23
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Kwetsen? Laat die mensen de confrontatie met zichzelf toch aangaan. Weg bij dat leger psychologen en psychiaters. Laat ze zichzelf aanpakken. Is dat kwetsen? Ik noem het confronterend helpen.

Ik denk dat een psych of iemand anders net dat gene kan zijn om de cirkel waar een depressief iemand vak inzit te doorbreken. Soms lukt je dat zelf niet.

Wil je jezelf veranderen, probeer je d'r wat aan te doen, weer niet goed.


Oud 23-03-2002, 23:24
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Jongens, een discussie is leuk, maar we gaan mekaar niet af zitten kraken of zitten azen op beledigende uitspraken. Dat zijn voor mij namelijk wèl redenen om een topic te sluiten.
Weet ik.
Oud 23-03-2002, 23:25
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee, dat doet hij niet. Hij vindt het erg dat zoveel jonge mensen hun leven zo aan zich voorbij moeten laten gaan.
Vanwaar deze (overbodige) liefde voor de medemens? Waarom geniet hij niet van z'n eigen leven en laat deze jonge mensen in rust genieten van hun poel van depressiviteit?

Is soms bestwel cool hoor, rondjes in je kamer lopen en hoofdpijn-veroorzakende-muziek draaien zodat de leegte in die kamer wordt opgevuld

I need you to hear, I need you to see that I have had all I can take and exploding seems like a definite possibility to me. So pardon me while I burst into flames.. (Incubus)
Oud 23-03-2002, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Weet ik.
Ahh, een luchtverfrisser ..
Oud 23-03-2002, 23:28
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Ahh, een luchtverfrisser ..
Get on MSN. Miro wants to have a piece of you. luchtverfrisser tussen je oksels.
Oud 23-03-2002, 23:28
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Vanwaar deze (overbodige) liefde voor de medemens? Waarom geniet hij niet van z'n eigen leven en laat deze jonge mensen in rust genieten van hun poel van depressiviteit?
(sorry)

Citaat:


Is soms bestwel cool hoor, rondjes in je kamer lopen en hoofdpijn-veroorzakende-muziek draaien zodat de leegte in die kamer wordt opgevuld
[/i]
Is dat het beeld wat jij van depressieve mensen hebt? Ik ken er zat die er heel anders mee om gaan. Mensen die de gewone dingen doen, maar nergens (meer) plezier aan (kunnen) beleven. Maar verder leven ze een vrij normaal leven, net zo als ze meeste mensen.
Oud 23-03-2002, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Is dat het beeld wat jij van depressieve mensen hebt?
Nah, dat is wat ik op het moment doe

Citaat:
Ik ken er zat die er heel anders mee om gaan. Mensen die de gewone dingen doen, maar nergens (meer) plezier aan (kunnen) beleven. Maar verder leven ze een vrij normaal leven, net zo als ze meeste mensen.
Dat weet ik .. ik ben zelf gelukkig niet depressief .. heb alleen soms van die buien die niet zo aangenaam zijn.
Oud 23-03-2002, 23:36
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Dat weet ik .. ik ben zelf gelukkig niet depressief .. heb alleen soms van die buien die niet zo aangenaam zijn.
Miro .. e-mail .. date .. bel .. .. anders .. .. rotterdam .. straat .. steentjes .. scherp .. Marc .. rollebol .. steentjes nie meer scherp .. .. zeg maar ..
Oud 23-03-2002, 23:42
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Gwennygirl schreef:
en het is wel duidelijk dat niemand het met hem eens is, en ipv hier boos op te reageren kun je er beter een slote op doen geloof ik
Heel wat mensen zijn het met me eens. Eerst lezen, dan reageren.
Oud 23-03-2002, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Miro .. e-mail .. date .. bel ..
Miro: check
E-mail: check
Date: todo
Bel: todo

Citaat:
rotterdam .. straat .. steentjes .. scherp .. Marc .. rollebol .. steentjes nie meer scherp .. .. zeg maar ..
Is dat een dreigement?
Oud 23-03-2002, 23:46
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Je weet mijn standpunt niet eens, halfafgebakken kippekont.

Jazeker wel, ik kan het afleiden uit wat je schrijft. En eh... halfafgebakken kippekont??
Oud 23-03-2002, 23:47
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
En eh... halfafgebakken kippekont??
Smaakt niet zo goed en gaat stinken na verloop van tijd
Oud 23-03-2002, 23:50
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

1) Jij snapt het. Er zijn ook ongevallen zonder auto's, dus je vergelijking klopt ook niet. Ja, als het zo moet ga ik ook mierenneuken.

2) Vind je auto's nou echt met mensen te vergelijken? Ik niet. Familie van ***** soms? Ik vraag of je zelf, jij zelf, weet wat depressiviteit is. Of je het mee gemaakt hebt.
1) Dit was overdrachtelijk bedoeld.
2) Nee. Het was overdrachtelijk bedoeld. Familie van wie?
Oud 23-03-2002, 23:53
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Marcade schreef:
1) Gelukkig ben JIJ er om nog een extra blok hout op hun depressiviteitsvuurtje te gooien door te gaan raaskalken dat ze het hunzelf aandoen en niet nuttig zijn.

2) oh ja alah, uw magische woorden "Maak jezelf eens nuttig, in plaats van je hele jeugd te blijven verzuren en verzeuren!" hebben geholpen! Alle depressievelingen, sta op, u zijn genezen nu. Loop hinder en wees gelukkig.
1) Ze doen het zichzelf aan, ja, (tenzij het om een stofje in de hersenpan gaat), maar ik heb nooit gezegd dat ze niet nuttig zijn. en dat zou ik ook nooit willen zeggen. Ze moeten zichzelf aanpakken.
2) Er moet aan gewerkt worden, in plaats van lui te blijven liggen op de divan van de psychiater.
Oud 23-03-2002, 23:54
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Jazeker wel, ik kan het afleiden uit wat je schrijft. En eh... halfafgebakken kippekont??
Dan mag je mij mijn visie op jou stukje is uitvoerig gaan beschrijven; waarom ik vind dat mensen die depressief zijn, wel degelijk geholpen moeten worden, en het NIET alleen af kunnen.
Oud 23-03-2002, 23:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Jongens, een discussie is leuk, maar we gaan mekaar niet af zitten kraken of zitten azen op beledigende uitspraken. Dat zijn voor mij namelijk wèl redenen om een topic te sluiten.
1) Ik zit hier niemand af te kraken. Ik beoog het tegendeel.
2) Ik doe geen beledigende uitspraken.
3) Dit topic sluiten past niet bij je geduldige en democratische houding tot nu toe. En ook niet bij de mijne.

Oud 24-03-2002, 00:16
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Is dat een dreigement?
Ja?
Oud 24-03-2002, 00:17
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
beetje pim voortuin effect abt van nogwat mij reaktie een beetje negeren..

loop maar weg voor moeilijke discussies
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Oud 24-03-2002, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Ja?
Pas op hoor .. ik doe aan Taekwondo
Oud 24-03-2002, 00:19
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Pas op hoor .. ik doe aan Taekwondo
Celesta beschermt me wel.
Oud 24-03-2002, 00:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:
Onzin,

1. Het is bewezen dat depressie erfelijk is.

2. Je ziet een invidu als de hele jeugd "verzuren en verzeuren" (tenminste zo komt het op mij over)

3. Depressie is een erkende ziekte dus niet iets dat "aangepraat" is.

ik ben wel van mening dat het wordt depressie vaak misplaatst is.

1) Het is bewezen dat bepaalde vormen van depressiviteit erfelijk kunnen zijn.
2) Die zin snap ik niet.
3) Erkenning levert vanwege het hokjesdenken vaak starheid op. Heel wat mensen lijken - gezien hun fel-negatieve reacties op mijn stelling - trots te zijn op hun depressiviteit.

Oud 24-03-2002, 00:24
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Celesta beschermt me wel.

Gnehehe *kicks Marc*
Ik doe aan Celestakwando

Oud 24-03-2002, 00:29
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Gnehehe *kicks Marc*
Ik doe aan Celestakwando
Celestakwando.

gekker moet het niet worden.
Oud 24-03-2002, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Gnehehe *kicks Marc*
Ik doe aan Celestakwando
Tae = voet, kwan = vuist, do = weg ..

Celesta .. vuist .. weg .. dus iemand verdedigt zich door met een Celesta te slaan, en met zijn vuisten
Oud 24-03-2002, 00:31
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Celestakwando.

gekker moet het niet worden.


Hahaha zeur niet!
Ik moest je toch beschermen
Anders zoek je het zelf maar uit hoor
Maar zonder m'n Celestakwando word je zo in elkaar geramd

Oud 24-03-2002, 00:32
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Tae = voet, kwan = vuist, do = weg ..

Celesta .. vuist .. weg .. dus iemand verdedigt zich door met een Celesta te slaan, en met zijn vuisten
ce·les·ta

A musical instrument with a keyboard and metal plates struck by hammers that produce bell-like tones.

Ok, .. makes sense ..
Oud 24-03-2002, 00:32
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Tae = voet, kwan = vuist, do = weg ..

Celesta .. vuist .. weg .. dus iemand verdedigt zich door met een Celesta te slaan, en met zijn vuisten
"Een Celesta"???
Pas op hee,ben geen ding!

Oud 24-03-2002, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Ok, .. makes sense ..
Oud 24-03-2002, 00:34
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marcade schreef:
ce·les·ta

A musical instrument with a keyboard and metal plates struck by hammers that produce bell-like tones.

Ok, .. makes sense ..

Jaahaa ik ben van alle markten thuis

Oud 24-03-2002, 00:34
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Celesta schreef:

"Een Celesta"???
Pas op hee,ben geen ding!
"A musical instrument with a keyboard and metal plates struck by hammers that produce bell-like tones."

Jawel, je bent een instrument .. van god .. die bell-like tones produceert.

bell bellll .. bel bellll bellll bellll
Oud 24-03-2002, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
"Een Celesta"???
Pas op hee,ben geen ding!
Een lekker ding

Nee hoor, zo laag denk ik niet .. tenminste, zo mag ik me hier niet gedragen .. dan krijg ik een hoop in mijn richting
Oud 24-03-2002, 00:37
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Een lekker ding

Nee hoor, zo laag denk ik niet .. tenminste, zo mag ik me hier niet gedragen .. dan krijg ik een hoop in mijn richting


Dacht ik nou toch even dat je eindelijk wat los kwam, praat je het weer weg. *zucht*
Oud 24-03-2002, 00:39
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Een lekker ding

Nee hoor, zo laag denk ik niet .. tenminste, zo mag ik me hier niet gedragen .. dan krijg ik een hoop in mijn richting
Tsss sure,en ook de koningin

Oud 24-03-2002, 00:43
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Dacht ik nou toch even dat je eindelijk wat los kwam, praat je het weer weg. *zucht*
Als ik 'los' kom op dit forum mag me niemand meer
Oud 24-03-2002, 00:44
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Als ik 'los' kom op dit forum mag me niemand meer
.. 'me niemand' .. dat jij niemand meer mag?

..
Oud 24-03-2002, 00:50
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
.. 'me niemand' .. dat jij niemand meer mag?

..
'niemand' is lijdend voorwerp. Bij mij niet.

[Dit bericht is aangepast door ******** (24-03-2002).]
Oud 24-03-2002, 01:11
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) Het is bewezen dat bepaalde vormen van depressiviteit erfelijk kunnen zijn.

Dus klopt de inslag van je topic niet.
Je scheert iedereen over 1 kam dus ook degeen die er niks aan kunnen doen.

2) Die zin snap ik niet.

zijn je eigen woorden

3) Erkenning levert vanwege het hokjesdenken vaak starheid op. Heel wat mensen lijken - gezien hun fel-negatieve reacties op mijn stelling - trots te zijn op hun depressiviteit.

Nee, dat denk ik niet het is meer een verdediging denk ik.
T'is ook niet zo dat iedereen die nu negatief reageert depressief is.
Ik bijvoorbeeld ben het gewoon niet helemaal met je eens.
Wel vind ik dat je in somige dingen gelijk hebt dr is zeker een groep die niet depressief is maar "aandachtsgeil".
Citaat "kun je uitkomen, namelijk door jezelf aan te passen. Dat vergt een inspanning" Tuurlijk heb je gelijk in maar het komt verkeerd over zoenzo kan niet iedreen dit alleen en kan je dit niet zo zeggen.
dat is voor ider mens anders..


__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Oud 24-03-2002, 08:10
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:


2) Alleen de woorden "verzuren en verzeuren" zijn van mij. Wil je van de rest even een complete zin maken? Dan kan ik erop reageren.

Oud 24-03-2002, 10:44
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Wat ik iig onzin vind zijn jouw stellingen!
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Oud 24-03-2002, 11:27
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
2) Er moet aan gewerkt worden, in plaats van lui te blijven liggen op de divan van de psychiater.
Ga d'r eens langs, dan weet je dat het niet zo werkt. Veel van de mensen die daar komen werken zich helemaal de t*r*ng om 'beter' te worden. Ze willen er aan werken, maar kunnen dat niet alleen. Ze liggen daar echt niet te slapen oid, d'r worden soms dingen opgerakeld die heel diep zitten en veel pijn doen. Ze werken er aan.

Verder iedereen weer back ontopic ajb.
Oud 24-03-2002, 16:29
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
2) Alleen de woorden "verzuren en verzeuren" zijn van mij. Wil je van de rest even een complete zin maken? Dan kan ik erop reageren.

dit shreef ik: 2. Je ziet een invidu als de hele jeugd "verzuren en verzeuren" (tenminste zo komt het op mij over)

wat ik ermee bedoel ik geloof niet dat je dreprresief tijd als "de jeugd" kan omschrijven.

1. Een in verhouding klein gedeelte van de jeugd is depressief

2.Denk dat je dat per indivudueel geval moet bekijken en veel voorkomende oorzaken moet onderzoeken, en die aanpakken.

__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Oud 24-03-2002, 21:30
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Mensen, mensen, mensen, het begint in dit topic wel heel erg heet te worden, er staan weer allemaal dingen die hier niet thuis horen...misschien dat ik maar eens wat strenger moet gaan optreden!

Kunnen we nu a.j.b. ophouden met het gechat?

Anders ben ik genoodzaakt een groot slot op dit topic te knetteren.

Bedankt voor uw aandacht!

Ps: Marcade het is kippenkont volgens de nieuwe spelling...(geen reactie nodig)
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Faalangst als (neven)vorm van depressiviteit is
de abt van sion
23 26-03-2002 21:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.