Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2003, 13:14
Nakki
Nakki is offline
heey,

Ik zit dus op school(vmbo) en de leeraren/leerlingen zijn allemaal niet zo 100% sommige wel hoor, die zijn gewoon normaal. maar als je een keertje je huiswerk van bv wiskunde neit af hebt moet je 4 uur terug komen, maar ok daar gaat het niet over.
we hebben in de klas een aantal gasten zitten die aan de drugs zijn en hdhd hebben, vandaag tijdens de gyme werd een leerling in elkaar gemat door 4 gasten. de leerraar kijkt een beetje toe en zegt alleen hee stopen daarmee!(luister doen ze niet en gaan door,veder word er niks van gezegt) 2e leerling krijgt expres een shutel van badminton in ze gezicht en heeft een dikke rode plek op ze gezicht. niemand van hen durft naar de directeur tegaan ofso omdat ze bang zijn dat ze klappen krijgen.. in de pauze zat ik met me vrienden in de kantine komen die zelfde gasten van de gyme achter mij zitten en begingen een beetje ter irriteren, maajah dat geneurt wel is vaker dus ik laat ze lekker,toen gingen ze me jas onder spugen..ging mij iets te ver.. dus ik wou naar de directeur gaan maar die was neit aanwezig ofzo en zijn vervanger ook niet.. dus ben ik naar huis gegaan want ik heb geen zin om nog langer bij die gasten te zitten. wat vinden jullie hiervan..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2003, 13:38
m@rie
m@rie is offline
Tsja...dat gebeurt wel vaker op het vmbo

ff serieus:
Ik vind het echt niet kunnen dat leerlingen zich zo gedragen. Vaak ligt het aan de opvoeding of zijn ze gewoon dom....
Leraren moeten in dit soort situaties ook meteen ingrijpen en niet alleen zeggen:' hou daar mee op'
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 13:49
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik denk dat die leraren er niets van zeggen omdat ze weten dat ze er toch niets aan kunnen veranderen. Straffen zal alleen maar averechts werken, en er zijn ook scholen waar niet alleen de leerlingen in elkaar worden geslagen, maar ook de leraren, misschien dat de leraren hier bang voor zijn en daarom niets doen, maar ik vind wel dat de leraren hiervoor naar de rector zouden moeten gaan, dit is niet de taak van een leerlingen maar van de leraren. Als je bang bent om bijvo. in elkaar geslagen te worden als je naar de rector gaat, zou je het hem ook kunnen schrijven (anoniem) alleen zal hij er dan misschien niet meteen wat aan doen.
Je kunt ook met een groepje naar de rector gaan. Lopen er in de pauze geen leraren rond om te controleren?
Over het algemeen denk ik toch dat je er weinig aan kunt doen, zo zijn die mensen, en vaak van het vmbo, niet bedoeld als een belediging, meer als een constatering, nou eenmaal, al is dat natuurlijk wel een heel slecht advies...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 16:23
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
melden bij de rector, en anders de politie ze begaan strafbare feiten dus..

ik vind dat ze dit soort (kansloze) mensen gewoon van school moeten trappen.
dat ze dan maar n x opgepakt en opgesloten worden, heeft niemand er last meer van.

bij ons gaat iedereen die lager dan VMBO-T doet na het 2e jaar naar een andere school. maar zover ik weet komen zulke dingen daar zelfs niet voor.
als er bij ons op school VMBO'ers komen waarvan bekend is dat ze problemen veroorzaken wordt gelijk de directeur van die school en de politie gebeld. (is trouwens wel grappig om te zien hoe dat dat gaat, "volwassenen" die verstoppertje spelen )

dus ik denk dat er gewoon hard opgetreden moet worden tegen dit soort "probleemgevallen". gooi 't in de ideeën-bus zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 15:58
bite_me
bite_me is offline
als aller eerste zou ik naar de rector gaan,helpt dat niet ga je naar je mentor...als dat ook niet helpt, zou je het het beste zelf kunnen oplossen.
ik bedoel niet gaan slaan hoor ofzo...maar gewoon hun uitbokken zodat ze niets meer kunnen zeggen of doen.
als ze je dan gaan slaan zou ik altijd maar peperspray,of een zakmes bij je houden...
wie niet wilt luisteren moet voelen!
zo los ik het altijd op...is me tot nu toe altijd goed gelukt...iedereen laat me met rust.
ik hoop dat het helpt bye bye
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:25
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
bite_me schreef op 26-03-2003 @ 16:58:
als aller eerste zou ik naar de rector gaan,helpt dat niet ga je naar je mentor...als dat ook niet helpt, zou je het het beste zelf kunnen oplossen.
(= Leonoor)

Is omgekeerd niet logischer? Eerst zelf proberen, dan naar je mentor en dan naar de rector? Volgens mij is dit ook de volgorde die je over het algemeen aanhoudt...als je meteen naar de rector gaat is de kans dat die vraagt of je zelf al iets geprobeerd hebt en of je al met je mentor er over gepraat hebt ed...en dan moet je 'nee' zeggen...beetje vreemd staat dat... 'k zou btw eerst naar je mentor gaan (zelf iets doen heeft denk ik weinig zin) en als dat niet helpt naar de rector of naar een intern begeleider ofzo.
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 14:17
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 26-03-2003 @ 19:25:
(= Leonoor)

Is omgekeerd niet logischer? Eerst zelf proberen, dan naar je mentor en dan naar de rector? Volgens mij is dit ook de volgorde die je over het algemeen aanhoudt...als je meteen naar de rector gaat is de kans dat die vraagt of je zelf al iets geprobeerd hebt en of je al met je mentor er over gepraat hebt ed...en dan moet je 'nee' zeggen...beetje vreemd staat dat... 'k zou btw eerst naar je mentor gaan (zelf iets doen heeft denk ik weinig zin) en als dat niet helpt naar de rector of naar een intern begeleider ofzo.
Lijkt me ook
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:43
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 25-03-2003 @ 17:23:
melden bij de rector, en anders de politie ze begaan strafbare feiten dus..

ik vind dat ze dit soort (kansloze) mensen gewoon van school moeten trappen.
dat ze dan maar n x opgepakt en opgesloten worden, heeft niemand er last meer van.
Inderdaad melden bij de rector of politie, maar ik denk dat je ze niet van school moet trappen, ondanks de problemen die ze veroorzaken. Wanneer ze niet meer naar school gaan wordt het probleem slechts verplaatst en hebben ze niet echt een toekomst zonder diploma en dat kan leiden tot grotere problemen dan wellicht nu het geval is. Het lijkt handig, zoiets als 'uit het oog, uit het hart', maar uiteindelijk zullen deze mensen meer problemen veroorzaken wanneer ze niet meer naar school gaan. Op school is juist de mogelijkheid om ze te veranderen/op te leiden, wanneer dat niet lukt vindt ik dat iemand die onhandelbaar is en zich niet goed aan kan passen op een gewone school in een internaat geplaatst moet worden.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 19:53
pepijn 14
Avatar van pepijn 14
pepijn 14 is offline
misschien ligt het aan mij maar dat istoch hartstikke ziek?
je gaat toch niet zomaar mensen in elkaar meppen? Probeer het tegen de directeur te zeggen als iedereen ongeveer naar huis gaat en vraag hem je naam niet bekent te maken. Probeer bij een andere groep te gaan staan, maar geloof me, vroeg of laat horen ze nergens meer bij dat is bij ons op school ook zo.

ik hoop dat het snel is afgelopen want zo mag je niet behandelt worden.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 13:42
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
hmm87 schreef op 25-03-2003 @ 14:14:
heey,

Ik zit dus op school(vmbo) en de leeraren/leerlingen zijn allemaal niet zo 100% sommige wel hoor, die zijn gewoon normaal. maar als je een keertje je huiswerk van bv wiskunde neit af hebt moet je 4 uur terug komen, maar ok daar gaat het niet over.
we hebben in de klas een aantal gasten zitten die aan de drugs zijn en hdhd hebben, vandaag tijdens de gyme werd een leerling in elkaar gemat door 4 gasten. de leerraar kijkt een beetje toe en zegt alleen hee stopen daarmee!(luister doen ze niet en gaan door,veder word er niks van gezegt) 2e leerling krijgt expres een shutel van badminton in ze gezicht en heeft een dikke rode plek op ze gezicht. niemand van hen durft naar de directeur tegaan ofso omdat ze bang zijn dat ze klappen krijgen.. in de pauze zat ik met me vrienden in de kantine komen die zelfde gasten van de gyme achter mij zitten en begingen een beetje ter irriteren, maajah dat geneurt wel is vaker dus ik laat ze lekker,toen gingen ze me jas onder spugen..ging mij iets te ver.. dus ik wou naar de directeur gaan maar die was neit aanwezig ofzo en zijn vervanger ook niet.. dus ben ik naar huis gegaan want ik heb geen zin om nog langer bij die gasten te zitten. wat vinden jullie hiervan..?
bedoel je niet mensen met ADHD ipv HDHD volgens mij wel haha ik heb zelf ook adhd maar ik ga echt geen mensen in elkaar meppen enzo hoor. Zit jij op speciaal onderwijs of niet ? Klinkt me heel erg raar dit allemaal.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Leraar verliefd op mij?
popje2000
25 20-11-2020 21:14
Algemene schoolzaken [B]Lerares onrechtvaardig, koppig en respectloos. HELP! [/B]
jarne66
16 29-04-2013 00:09
Algemene schoolzaken Grappige Leraaruitsprake
Magican
236 04-02-2007 16:30
Psychologie Minder dan ik denk dat ik kan...
Ajacied 01
6 04-05-2006 12:16
Studeren 18 en havo.
Verwijderd
20 16-12-2005 15:48
Algemene schoolzaken diploma uitreiking
Babs123
19 13-03-2004 14:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.