Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2011, 19:30
Alpaca's
Avatar van Alpaca's
Alpaca's is offline
Rhodium
Cliché
Black Mamba
Alpaca's
Isaja
Stoer.

Yin Li
pluizig kutje

Pluizig Kutje
Isaja

Fawkes
Stoer.
Spaanse Kraag
Kutjeplof
Derk Boerrigter
Yin Li
Rhodium
Lady grey
Japonica
Rare Vogel?
Achterwerk

Achterwerk
Benbekant16

Laatst gewijzigd op 08-12-2011 om 19:38.
Advertentie
Oud 08-12-2011, 19:31
Alpaca's
Avatar van Alpaca's
Alpaca's is offline
5-8 dus, als Rare Vogel daadwerkelijk Fawkes gestemd heeft en Fawkes niet gestemd heeft.
Oud 08-12-2011, 19:33
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
En wie heeft er dan nog meer geen stem doorgegeven? Er zitten nog 17 mensen in, toch? Hier staan er 15. Fawkes staat er niet bij en wie nog meer?

edit: Achterwerk niet? Volgens mij had hij ook nog Fawkes gestemd toch?
Oud 08-12-2011, 19:37
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Hangronde 4

1. Derk Boerrigter
2. Achterwerk
3. Stoer.
4. RareVogel
5. Fawkes (dorpeling)
6. Cliché
7. Lady Grey
8. Benbekant16
9. Mariken92 (dorpeling)
10. Alpaca's
11. Black Mamba
12. Rhodium
13. Pluizig Kutje
14. Pro-Ananiem (dorpeling/cupido)
15. Yin Li
16. Isaja
17. Icesoul (dorpeling)
18. Kutjeplof
19. Kaylee Frye (dorpeling)
20. Spaanse Kraag
21. Snaartje (weerwolf)
22. Japonica
23. the economist (dorpeling)

Blauw - Opgehangen door de dorpelingen
Rood - Opgegeten door de weerwolven

En weer wordt er een onschuldige dorpeling de dood in gejaagd... 7 doden al, en tot nu toe pas één wolf opgehangen. Hoe gaat dit zich ontwikkelen? Zullen de wolven morgen weer een onschuldige dorpeling te grazen nemen, of gaan zij nu een domme zet maken?
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 08-12-2011, 19:37
Alpaca's
Avatar van Alpaca's
Alpaca's is offline
Je hebt gelijk, ik heb dit lijstje gewoon gekopieerd van de vorige pagina en aangevuld. Ik pas 'm aan.
Oud 08-12-2011, 19:37
Alpaca's
Avatar van Alpaca's
Alpaca's is offline
Citaat:
Hangronde 4

1. Derk Boerrigter
2. Achterwerk
3. Stoer.
4. RareVogel
5. Fawkes (dorpeling)
6. Cliché
7. Lady Grey
8. Benbekant16
9. Mariken92 (dorpeling)
10. Alpaca's
11. Black Mamba
12. Rhodium
13. Pluizig Kutje
14. Pro-Ananiem (dorpeling/cupido)
15. Yin Li
16. Isaja
17. Icesoul (dorpeling)
18. Kutjeplof
19. Kaylee Frye (dorpeling)
20. Spaanse Kraag
21. Snaartje (weerwolf)
22. Japonica
23. the economist (dorpeling)

Blauw - Opgehangen door de dorpelingen
Rood - Opgegeten door de weerwolven

En weer wordt er een onschuldige dorpeling de dood in gejaagd... 7 doden al, en tot nu toe pas één wolf opgehangen. Hoe gaat dit zich ontwikkelen? Zullen de wolven morgen weer een onschuldige dorpeling te grazen nemen, of gaan zij nu een domme zet maken?
Shit
Oud 08-12-2011, 19:39
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Ai, dat valt tegen. Wie zijn er begonnen met die massale Fawkes stemming? Want daar zou best wel eens een wolf bij kunnen zitten. Ga zo even teruglezen.
Oud 08-12-2011, 19:39
Yin Li
Avatar van Yin Li
Yin Li is offline
Alweer een dorpeling eruit . En nog niet eens informatief.
Oud 08-12-2011, 19:41
Yin Li
Avatar van Yin Li
Yin Li is offline
Citaat:
Alweer een dorpeling eruit . En nog niet eens informatief.
Eigenlijk was ik er wel bijna van overtuigd dat hij slecht was
Oud 08-12-2011, 19:43
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Oh, nog even wat betreft de vervanging (ik weet niet zeker of het gepast is om het te melden, maar ik vind toch dat ik het even moet doen). Fawkes was een van de spelers die niet meer mee kon spelen.

Wat betreft de andere speler, ik ben daar nog mee in overleg, maar die blijft waarschijnlijk wel gewoon meespelen. Het blijkt erg lastig te zijn om vervanging te vinden.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 08-12-2011, 19:46
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Oké, heb even teruggelezen en eigenlijk blijft Pluizig Kutje voor mij de meest logische volgende om op te hangen. Maar goed, we hebben even de tijd natuurlijk
Oud 08-12-2011, 19:51
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
crap

maar gelukkig was hij dus blijkbaar één van de spelers die niet meer mee kon spelen...
Oud 08-12-2011, 21:20
Kutjeplof
Avatar van Kutjeplof
Kutjeplof is offline
Hee! Wat onverwacht, en vervelend! Maar nu weten we in elk geval in hoeverre we zijn theorieën kunnen vertrouwen: hij heeft ze echt op eerlijke logica gepost, niet op gegronde kennis (door functie) of manipulatieve intenties (slechte functie). Maar we zijn de wolven zo wel heel lekker aan het helpen, met steeds gelijkspellen en dan dorpelingen ophangen.
__________________
De vrucht van liefde is dienstbaarheid.
Oud 08-12-2011, 21:38
Pluizig Kutje
Avatar van Pluizig Kutje
Pluizig Kutje is offline
Ik blijf bij Yin Li en Kutjeplof. Wellicht dat ik morgen nog Isaja aan het lijstje toevoeg.
__________________
Wok yu.
Oud 08-12-2011, 22:56
benbekant16
Avatar van benbekant16
benbekant16 is offline
Lelijke uitslag
__________________
Niet zelden praat ik nauwelijks onduidelijk. Je bent slimmer als je denkt.
Oud 09-12-2011, 05:21
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Citaat:
Hee! Wat onverwacht, en vervelend! Maar nu weten we in elk geval in hoeverre we zijn theorieën kunnen vertrouwen: hij heeft ze echt op eerlijke logica gepost, niet op gegronde kennis (door functie) of manipulatieve intenties (slechte functie). Maar we zijn de wolven zo wel heel lekker aan het helpen, met steeds gelijkspellen en dan dorpelingen ophangen.
Het was nu bij lange na geen gelijkspel he?

Citaat:
Ik blijf bij Yin Li en Kutjeplof. Wellicht dat ik morgen nog Isaja aan het lijstje toevoeg.
Moet je doen!
Oud 09-12-2011, 07:18
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Het was nu bij lange na geen gelijkspel he?
Nee, dus mn wijziging was eigenlijk voor niks
Want nu kunnen dus nog alle wolven zich verscholen hebben onder Fawkes

Laatst gewijzigd op 09-12-2011 om 07:58. Reden: al die namen :s verkeerde naam dus ;)
Oud 09-12-2011, 07:26
Cliché
Avatar van Cliché
Cliché is offline
Fawkes onschuldig, ik had het al verwacht. Jammer van de uitslag. En sorry dat ik er gisteren helemaal niet kon zijn, maar vanaf vandaag kan ik weer gewoon meespelen.

Citaat:
De kans op twee wolf-geliefden is inderdaad ontzettend klein (een wolf en een dorpeling als geliefden lijkt me dan waarschijnlijker). Als dat dit spel inderdaad aan de orde is, hebben de wolf-geliefden gewonnen als we de laatste gewone wolf ophangen. Maar we kunnen als dorpelingen nooit met zekerheid weten dat 1) er twee wolf-geliefden zijn en 2) we dan ook de juiste wolf gaan ophangen, dus daarom zou ik nooit het risico nemen door een wolf-verdachte niet op te hangen voor het geval deze een wolf-geliefde mócht zijn. De kans is te klein om het risico waard te zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik weet het, de kans is ontzettend klein, maar het zou wel erg zuur zijn. Ach en zelfs als het zo is hebben we 2/3 kans om de juiste wolf te hangen, dus het is het risico wel waard, lijkt me. Ik word altijd een beetje para van het weerwolfspel..


Citaat:
Waarom zouden ze dat doen? Ze hebben ons in feite al een dienst bewezen door twee inactieve mensen uit de weg te ruimen (Icesoul en The Economist), terwijl ze die ons eigenlijk beter zelf hadden kunnen laten opruimen (want dan verspilden wij weer een kostbare hangronde aan een onschuldige). Ik zie ze dat niet nóg een keer doen, want ze weten heel goed dat dorpelingen snel geneigd zijn om inactieve spelers op te hangen (en zoals deze ronde ook blijkt, zijn er nu ook mensen die Rhodium in overweging aan het nemen zijn voor hun stem). Ze zouden Rhodium alleen opeten als het écht nodig is (dus benarde positie waarbij Rhodium het enige veilige hapje is). En wie weet, misschien is Rhodium wel de stille wolf die door zogenaamd niet te stemmen lekker overal buiten blijft, zodat men hem niet kan aanrekenen dat hij in een bepaald rijtje staat en daardoor verdacht is. Wat dat betreft vind ik mijn eigen theorie voor hangronde 1 (1 wolf onder Pro-Ananiem, 1 wolf onder Pluizig Kutje en 1 wolf onder The Economist, met de 4e wolf los - Rhodium?) eigenlijk steeds aannemelijker worden.
Hmm, dat is inderdaad mogelijk..

Citaat:
Eens. Mij persoonlijk lijkt het dan ook het beste om op iemand te stemmen omdat we deze verdenken van wolf te zijn, inplaats van iemand die we ervan verdenken verrader of evilziener te zijn. Als we namelijk op het laatste stemmen en goed blijken te zitten, zijn we onze leerling kwijt aan de slechteriken. Een big no-no, als je het mij vraagt.
Yup, I agree. De leerling moet aan onze kant, maar liever heb ik dat wel nu al in plaats van 4 rondes verder, want dan gaat er teveel informatie verloren. Ik heb jammer genoeg van niemand een idee wat betreft functie..



Citaat:
Ik vind dit inderdaad een pussy-move. Want als jij geen stem hebt en mensen gaan opeens met jou mee, dan kan later uit de lijstjes blijken dat je geen stem hebt. Maar ik denk eigenlijk niet dat je wolf bent. Je zou wel een geliefde kunnen zijn (met bijv. Fawkes? - die jij erg verdedigt) die niet veel aandacht op zichzelf wil vestigen.
Ja, ik weet dat het een pussy-move was maar ik wilde het op safe spelen. Ik kon de hele dag niet online komen dus ik had mijn stem nooit meer aan kunnen passen. En ik vind het nog steeds irritant dat je meteen wordt verdacht van geliefde zijn als je een keertje iemand verdedigt. Dit is me al zo vaak overkomen dat ik bijna mijn mond niet meer opentrek als ik iemand niet verdacht vind. Je snapt hopelijk wel dat áls ik geliefde met hem was, dat ik dan héél anders had gespeeld, toch? Veel minder opvallend, bijvoorbeeld. Ik vond Fawkes niet verdacht. Irritant, aanvallend en een beetje arrogant? Ja, dat was 'ie wel (dat zal ik niet ontkennen), maar ik zag absoluut geen slechterik in hem. Zoals je ziet kun je ook mensen verdedigen zonder er een evil motive bij te hebben.

Nou ja, eerst maar eens afwachten wie de wolfjes gaan eten.
Oud 09-12-2011, 16:39
Fawkes
Avatar van Fawkes
Fawkes is offline
En natuurlijk zaten jullie er naast er waren geen enkele argumenten vóór.

Maar wat de Spelleider ook zei, ik ben er niet zo rouwig om omdat ik zoals jullie al merkte, absoluut geen tijd had om mee te spelen. Helaas want het was vast en zeker een leuk spel geworden.

Succes nog dorpelingen

ps: ongelofelijk dat er niet over mij gezegd was dat ik inactief was. haha

Laatst gewijzigd op 09-12-2011 om 16:51.
Oud 09-12-2011, 16:48
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
En natuurlijk zaten jullie er naast er waren geen enkele argumenten vóór.

Succes nog dorpelingen
ow ow ow, gelukkig helemaal niet arrogant.

en dank.
Oud 09-12-2011, 20:04
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Zo. ik ben er even voor gaan zitten, anderhalf uur later:

Spoiler


Dit waren zomaar wat gedachtenspinsels. Ik zou zeggen 'shoot' want ik weet dat de dingen die ik zeg niet waterdicht zijn, maar lijkt me wel goed om met zn allen kritisch te kijken om nog wat baddies te hangen.

Laatst gewijzigd op 09-12-2011 om 20:11. Reden: halve zin ;)
Oud 09-12-2011, 20:28
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
*klik*

Achterwerk zette de TV uit. Was er vanavond al wéér geen aflevering van Deep Space Nine uitgezonden... Hij had er geen zin meer in, het was nu al meer dan een week geleden dat er nieuwe afleveringen kwamen, en in de tussentijd niks, erg saai allemaal.

Sowieso waren zijn gedachten elders. Het dorp ging gebukt onder alle moorden die de afgelopen tijd plaatsvonden. Meerdere onschuldige dorpelingen waren al opgegegeten door vreselijke weerwolven. Een geïmproviseerd tribunaal moest de wolven opsporen, maar ondanks dat er één wolf was gevonden gingen de moorden gewoon door.

Toen hoorde hij geluiden uit zijn achtertuin. Wat was dat nu weer? Weer die kwajongens die in zijn tuin zaten te spelen? Of dieven? Of misschien... een weerwolf? Hij pakte zijn geweer en liep naar buiten... Hij zag niks, maar het was ook stikdonker buiten... Hij liep een eindje zijn erf op, en riep een paar maal. Plots werd hij opgeschrikt door een geluid dat hij in de struiken hoorde. Hij liep er naar toe en boog zich over de struik.

"Laat jezelf zien, indringer!" Hij richtte zijn geweer, en wilde de trekker overhalen... En werd vervolgens van achteren aangevallen door een bloeddorstige weerwolf, die zijn buik openrukte en zijn ingewanden opvrat... Zijn geweer viel naast hem neer...


Eetronde 4

1. Derk Boerrigter
2. Achterwerk (dorpeling)
3. Stoer.
4. RareVogel
5. Fawkes (dorpeling)
6. Cliché
7. Lady Grey
8. Benbekant16
9. Mariken92 (dorpeling)
10. Alpaca's
11. Black Mamba
12. Rhodium
13. Pluizig Kutje
14. Pro-Ananiem (dorpeling/cupido)
15. Yin Li
16. Isaja
17. Icesoul (dorpeling)
18. Kutjeplof
19. Kaylee Frye (dorpeling)
20. Spaanse Kraag
21. Snaartje (weerwolf)
22. Japonica
23. the economist (dorpeling)

Blauw - Opgehangen door de dorpelingen
Rood - Opgegeten door de weerwolven

Weer een dorpeling overleden... Hoe gaan de dorpelingen hier op reageren?
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 09-12-2011, 21:25
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
dat hij dorpeling is. Voordeel is wel dat hij een van de losse stemmers was, die ik zelf zou willen hangen (zie post hierboven), dus wat dat betreft wel weer fijn...

Vraag me alleen af wat de wolven eraan hadden om achterwerk te eten?
Oud 09-12-2011, 22:15
Achterwerk
Avatar van Achterwerk
Achterwerk is offline
*spelinhoudelijke info inslik*

Zet 'em op dorpelingen! (ik typte eerst wolvelingen ... ;p)
__________________
Wie zijn billen brandt, moet er zalf op smeren.
Oud 09-12-2011, 23:25
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Ja, godver... Gaat niet best. Ik kan me in behoorlijk veel dingen vinden die Stoer. zegt, vooral Black Mamba.
Overigens denk ik dat Pluizig Kutje mij vooral op zijn lijstje zette omdat ik hém steeds verdacht vind. Maar het zou wel interessant zijn om te zien wat zijn reden is. Dus: Pluizig Kutje: verlicht ons!

Wat mij betreft hangen we één van deze twee op.
Oud 09-12-2011, 23:27
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Typisch trouwens dat er steeds dorpelingen uitgaan. Er zitten nu minder dorpelingen in dan 'anderen'. 5 dorpelingen, ziener, evilziener, wolfsbane, verrader, tovenaar. Dat is al 5 om 5. En daarnaast dan nog 3 wolven én de geliefden. Bizar.
Oud 10-12-2011, 00:51
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Citaat:
Typisch trouwens dat er steeds dorpelingen uitgaan. Er zitten nu minder dorpelingen in dan 'anderen'. 5 dorpelingen, ziener, evilziener, wolfsbane, verrader, tovenaar. Dat is al 5 om 5. En daarnaast dan nog 3 wolven én de geliefden. Bizar.
Dit gezegd hebbende denk ik dat de kans vrij klein is dat 2 dorpelingen geliefden zijn. Aan de ene kant is dat fijn: als er twee dorpelingen geliefden zijn is dat natuurlijk sterk in ons nadeel. Maar dan is de kans dus wel heel groot dat er iig één geliefde is met extra kennis/krachten. Hm...
Oud 10-12-2011, 09:02
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Als ik kijk naar achterwerks podtgeschiedenis, valt op dat hij a) snaartje niet verdacht vond b) benbekant verdedigde en c) vrije vogel aanvalt.
d) hij in hangronde 1 een losse stem zat, wat interessant is als we aannemen dat de wolven verspreid stonden.
Verder blijkt hij nu dorpeling, dus geen extra kennis, wel oprecht gespeeld.

Een reden die ik kan bedenken is dat de wolven dachten dat hij geliefde was net benbekant. En misschien daarbij dat zij dachten dat hij verrader was. Want hij beschermde wel heel duidelijk snaartje. Zij bleek wolf. Als hij geliefde zou zijn én verrader hadden de wolven vrij weinig aan hun verrader en zouden ze wellicht liever zien dat de leerling die rol overnam...

Nog andere ideeën?

Laatst gewijzigd op 10-12-2011 om 09:45.
Oud 10-12-2011, 09:09
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Dit gezegd hebbende denk ik dat de kans vrij klein is dat 2 dorpelingen geliefden zijn. Aan de ene kant is dat fijn: als er twee dorpelingen geliefden zijn is dat natuurlijk sterk in ons nadeel. Maar dan is de kans dus wel heel groot dat er iig één geliefde is met extra kennis/krachten. Hm...
Ja, eens. Anders hebben de dorpeling geliefden wel heel veel mazzel. Wie weet hebben we extra winst als we pluizig kutje eruit stemmen. Hij kan nog wolf zijn. Met zijn dood komt goede info vrij en met een beetje mazzel heeft pro ananiem echt de twee kutjes bij elkaar gezet , of een van hen...
Oud 10-12-2011, 09:19
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Citaat:
Ja, eens. Anders hebben de dorpeling geliefden wel heel veel mazzel. Wie weet hebben we extra winst als we pluizig kutje eruit stemmen. Hij kan nog wolf zijn. Met zijn dood komt goede info vrij en met een beetje mazzel heeft pro ananiem echt de twee kutjes bij elkaar gezet , of een van hen...
De twee kutjes
Oud 10-12-2011, 09:20
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
De twee kutjes
Ja sorry
Oud 10-12-2011, 09:24
Yin Li
Avatar van Yin Li
Yin Li is offline
Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, ben ik de laatste tijd iets minder actief geweest. Mijn zusje is met (waarschijnlijke) blindedarmontsteking in het ziekenhuis opgenomen, dus hier thuis loopt alles door elkaar omdat we proberen zo vaak mogelijk iemand bij haar te laten zijn en daarom heb ik het nogal druk met andere dingen dan het weerwolfspel. Ik zal sowieso proberen mee te blijven lezen en af en toe nog een beetje inhoudelijk proberen te posten, maar dan weten jullie dat.

En kak dat er weer een dorpeling uit is
Oud 10-12-2011, 09:31
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, ben ik de laatste tijd iets minder actief geweest. Mijn zusje is met (waarschijnlijke) blindedarmontsteking in het ziekenhuis opgenomen, dus hier thuis loopt alles door elkaar omdat we proberen zo vaak mogelijk iemand bij haar te laten zijn en daarom heb ik het nogal druk met andere dingen dan het weerwolfspel. Ik zal sowieso proberen mee te blijven lezen en af en toe nog een beetje inhoudelijk proberen te posten, maar dan weten jullie dat.

En kak dat er weer een dorpeling uit is
Jemig... Sterkte met je zusje!
Oud 10-12-2011, 09:34
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Citaat:
Jemig... Sterkte met je zusje!
Dit ja! Logisch dat je niet zo actief bent natuurlijk!
Oud 10-12-2011, 10:43
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Ik stem vanavond op Rhodium, Pluizig Kutje of Black Mamba.
Ben eigenlijk nu even meer geneigd naar Rhodium. Hij en Spaanse Kraag zijn de enige losse stemmers nog van ronde 1. Grote kans dat Rhodium dus wolf is, dus dat zou erg fijn zijn. En anders geeft het info weg over hoe de wolven verstopt moeten zitten.
maar ik zie dat isaja meer voor Black Mamba of Pluizig Kutje is. Vind ik beide ook prima (zie mijn spoiler post).
Ik kijk vanavond nog wel even waar het meest animo voor is.
Oud 10-12-2011, 11:39
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Ik vind Rhodium ook prima hoor. Hij voegt ook niks toe, dus wat dat betreft verliezen we er sowieso niks aan.

Ik ben er trouwens voor om het weer ongeveer zo te doen als vorige ronde: geen gelijkspel (ook niet op papier), maar ook niet met z'n allen op dezelfde.
Oud 10-12-2011, 13:36
Verwijderd
Eens met jullie wat betreft Rhodium, maar ik stem deze ronde eerst op Pluizig K. Als hij namelijk is wat hij ons wil doen geloven dat hij is, en daar komen we vanavond achter hebben we waardevolle info, eigenlijk gewoon een lijstje spelers die we kunnen gaan hangen. En de leerling aan onze kant. Als hij wolf is: ook win. En is hij niks (wat steeds minder aannemelijk wordt, aangezien we zowat door de dorpelingen heen zijn), dan is het jammer maar helaas. Zoveel voegt hij ook niet toe.
Oud 10-12-2011, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, ben ik de laatste tijd iets minder actief geweest. Mijn zusje is met (waarschijnlijke) blindedarmontsteking in het ziekenhuis opgenomen, dus hier thuis loopt alles door elkaar omdat we proberen zo vaak mogelijk iemand bij haar te laten zijn en daarom heb ik het nogal druk met andere dingen dan het weerwolfspel. Ik zal sowieso proberen mee te blijven lezen en af en toe nog een beetje inhoudelijk proberen te posten, maar dan weten jullie dat.

En kak dat er weer een dorpeling uit is
Dat is verschrikkelijk klote, ik hoop dat alles gauw weer goed met haar zal gaan en dat ze weer thuis zal zijn met de kerst.

Verder denk ik niet dat ik nog on-line zal komen vandaag (het is een vrij drukke zaterdag tot nu toe en 's avonds ben ik bij mijn ouders op bezoek), dus beter geef ik nu maar meteen mijn stem door. Deze gaat wederom naar Rhodium, en de redenen daarvoor zijn hetzelfde als die waarmee ik de vorige ronde op hem stemde.
Oud 10-12-2011, 14:59
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Ik geef mijn stem op Rhodium vast door.
en @ Isaja; prima om weer zoiets te doen. zal kijken of ik vanavond nog even online kan zijn of ik nog iets moet wijzigen etc.

Rhodium
Black Mamba
Stoer.
Pluizig Kutje

Pluizig Kutje
Spaanse Kraag
Benbekant16

Laatst gewijzigd op 10-12-2011 om 17:36. Reden: + PK + BBK16
Oud 10-12-2011, 15:28
Alpaca's
Avatar van Alpaca's
Alpaca's is offline
Citaat:
Eens met jullie wat betreft Rhodium, maar ik stem deze ronde eerst op Pluizig K. Als hij namelijk is wat hij ons wil doen geloven dat hij is, en daar komen we vanavond achter hebben we waardevolle info, eigenlijk gewoon een lijstje spelers die we kunnen gaan hangen. En de leerling aan onze kant. Als hij wolf is: ook win. En is hij niks (wat steeds minder aannemelijk wordt, aangezien we zowat door de dorpelingen heen zijn), dan is het jammer maar helaas. Zoveel voegt hij ook niet toe.
Ik snap deze redenatie niet helemaal. Waarom niet 1 van de genoemde mensen hangen?
Oud 10-12-2011, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Ik snap deze redenatie niet helemaal. Waarom niet 1 van de genoemde mensen hangen?
Hoe bedoel je? De genoemde mensen als in de mensen die PK heeft genoemd? Omdat we niet weten of hij te vertrouwen is.
Oud 10-12-2011, 15:50
Pluizig Kutje
Avatar van Pluizig Kutje
Pluizig Kutje is offline
Wat een achterlijke onzin: een vermeende ziener eruit stemmen voor extra info. als je die wilt, dan hang je de door "ziener" genoemden op.

Maar goed, genoeg gespeeld. ik ben geen ziener. ik verdenk Isaja van ziener-zijn. maar he, misschien is Stoer. dat wel.
Zie maar of je mij ophangt pf niet. ik ben dorpeling dus tuut. en ik stem Rhodium.
Oud 10-12-2011, 17:06
benbekant16
Avatar van benbekant16
benbekant16 is offline
Ik ben het hele weekend weg en lees nu even snel bij vanaf m'n telefoon. Ik stem pluizig kutje, precies om wat Spaanse Kraag zegt, plus bovenstaande post waardoor ik eerder neig naar wolf dan naar dorpeling of ziener.
__________________
Niet zelden praat ik nauwelijks onduidelijk. Je bent slimmer als je denkt.
Oud 10-12-2011, 17:35
Stoer.
Avatar van Stoer.
Stoer. is offline
Citaat:
Wat een achterlijke onzin: een vermeende ziener eruit stemmen voor extra info. als je die wilt, dan hang je de door "ziener" genoemden op.

Maar goed, genoeg gespeeld. ik ben geen ziener. ik verdenk Isaja van ziener-zijn. maar he, misschien is Stoer. dat wel.
Zie maar of je mij ophangt pf niet. ik ben dorpeling dus tuut. en ik stem Rhodium.
Maar waarom onderbouw je je posts dan niet en leg je niet uit waarom je bepaalde mensen verdenkt? Want ik ben er nu ook voor (en meer mensen) om jou eerst op te hangen en pas áls je ziener bent, één van die mensen uit jouw rijtje. Stel dat je een onderbouwing had gehad voor de mensen die je verdacht vond én ik dacht daaruit nog steeds op te maken dat je de ziener zou kunnen zijn, had ik het andersom gedaan. Dus dat is mijn uitleg daarover.
Oud 10-12-2011, 17:51
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Citaat:
Wat een achterlijke onzin: een vermeende ziener eruit stemmen voor extra info. als je die wilt, dan hang je de door "ziener" genoemden op.

Maar goed, genoeg gespeeld. ik ben geen ziener. ik verdenk Isaja van ziener-zijn. maar he, misschien is Stoer. dat wel.
Zie maar of je mij ophangt pf niet. ik ben dorpeling dus tuut. en ik stem Rhodium.
Je verdénkt me van ziener zijn? Je beseft toch wel dat als je echt denkt dat ik ziener ben, en jij bent geen slechterik, dat het dan niet erg slim is om openlijk te vertellen wie je denkt dat ziener is.

Ik zou, o.a. door deze post, liever op Pluizig Kutje stemmen dan op Rhodium, maar als ik me aan mijn eigen voornemen zou houden dan kan ik beter Rhodium stemmen. Hm.
Oud 10-12-2011, 18:07
Alpaca's
Avatar van Alpaca's
Alpaca's is offline
Citaat:
Wat een achterlijke onzin: een vermeende ziener eruit stemmen voor extra info. als je die wilt, dan hang je de door "ziener" genoemden op.

Maar goed, genoeg gespeeld. ik ben geen ziener. ik verdenk Isaja van ziener-zijn. maar he, misschien is Stoer. dat wel.
Zie maar of je mij ophangt pf niet. ik ben dorpeling dus tuut. en ik stem Rhodium.
Ik ben het eens met het eerste. Maar met je 2e deel verpest je het behoorlijk. Waarom moedwillig het spel bederven?

Ik stem graag op Black Mamba, maar ik denk dat ik daar de enige in ben. Rhodium geloof ik niet zo, gewoon een onervaren speler, en ja kut voor het spel, maar om nu een dorpeling op te hangen is een bijzonder slecht idee.
Oud 10-12-2011, 18:12
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Citaat:
Ik heb even geen tijd om uitgebreid te posten, maar mijn stem gaat deze ronde naar Pluizig Kutje.
Je weet dat je het dan gelijkspel maakt?

Na deze post maakt het iig niet meer uit of ik voor Rhodium of voor Pluizig Kutje ga, dus dan ga ik alsnog voor Pluizig Kutje. Ik moet zo weg, dus kan waarschijnlijk niet meer bijlezen/posten (heb wel telefoon mee) dus ik geef mijn stem op Pluizig Kutje vast door.
Oud 10-12-2011, 18:16
Cliché
Avatar van Cliché
Cliché is offline
Sorry mensen dat ik zo weinig tijd heb, maar ik ben toch drukker dan ik had verwacht. Maar ik heb alles even bijgelezen en er zijn een paar dingen die me opvallen.

Citaat:
Zo. ik ben er even voor gaan zitten, anderhalf uur later:

Spoiler


Dit waren zomaar wat gedachtenspinsels. Ik zou zeggen 'shoot' want ik weet dat de dingen die ik zeg niet waterdicht zijn, maar lijkt me wel goed om met zn allen kritisch te kijken om nog wat baddies te hangen.
Hmm, ik ben het helemaal niet met je eens dat je Black Mamba wilt hangen. Dat is één van de personen die ik helemaal niet verdacht vind. Over Rhodium ben ik het eens, vooral omdat het toch een inactieve speler is en als die goed blijkt verliezen we er niet heel veel mee, maar het jammere is dat we niet veel informatie zouden krijgen met zijn dood.

Pluizig Kutje zou kunnen, maar ik vind dat een groot risico. Er is maar één reden waarom iemand zomaar uit het niets op iemand gaat staan zonder goede "onderbouwing" en als dat waar is verliezen we te veel informatie met zijn dood. Snap je? Dan zou ik ervoor kiezen Yin Li eerst op te hangen en als dat niet klopt Pluizig Kutje.

Wat me ook opviel is dat je Lady Grey helemaal niet hebt genoemd en ik vind het vreemd dat je in je overzicht helemaal niet mee hebt genomen dat bijvoorbeeld Fawkes (die dorpeling was en dus aan onze kant stond) wel een theorie had over benbekant. Ik denk dat er veel informatie kan komen uit de dood van bepaalde mensen maar we moeten wel goed uitzoeken bij wie de kans het grootst is dat ze slecht zijn.

Citaat:
Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, ben ik de laatste tijd iets minder actief geweest. Mijn zusje is met (waarschijnlijke) blindedarmontsteking in het ziekenhuis opgenomen, dus hier thuis loopt alles door elkaar omdat we proberen zo vaak mogelijk iemand bij haar te laten zijn en daarom heb ik het nogal druk met andere dingen dan het weerwolfspel. Ik zal sowieso proberen mee te blijven lezen en af en toe nog een beetje inhoudelijk proberen te posten, maar dan weten jullie dat.

En kak dat er weer een dorpeling uit is
Oh, jeetje dat is kut. Nou ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat het weerwolfspel dan geen prioriteit meer is. Sterkte ermee.

Citaat:
Eens met jullie wat betreft Rhodium, maar ik stem deze ronde eerst op Pluizig K. Als hij namelijk is wat hij ons wil doen geloven dat hij is, en daar komen we vanavond achter hebben we waardevolle info, eigenlijk gewoon een lijstje spelers die we kunnen gaan hangen. En de leerling aan onze kant. Als hij wolf is: ook win. En is hij niks (wat steeds minder aannemelijk wordt, aangezien we zowat door de dorpelingen heen zijn), dan is het jammer maar helaas. Zoveel voegt hij ook niet toe.
Uhm, maar vind je het dan geen ontzettend slecht idee om een mogelijke ziener op te hangen? We hebben al vier eetrondes gehad en die informatie zou allemaal verloren gaan. Kunnen we dan niet beter op degene stemmen die Pluizig Kutje heeft genoemd? Yin Li, dus.

Citaat:
Wat een achterlijke onzin: een vermeende ziener eruit stemmen voor extra info. als je die wilt, dan hang je de door "ziener" genoemden op.

Maar goed, genoeg gespeeld. ik ben geen ziener. ik verdenk Isaja van ziener-zijn. maar he, misschien is Stoer. dat wel.
Zie maar of je mij ophangt pf niet. ik ben dorpeling dus tuut. en ik stem Rhodium.
Dit vind ik een hele rare opmerking, nu gaan er alleen maar meer vraagtekens bij gezet worden. Ben je nu een ziener die doet alsof hij dorpeling is, zodat de wolven je niet gaan eten? Of ben je echt een dorpeling die zomaar zonder reden heel erg op Yin Li ging zitten? En waarom noem je Isaja? Als je daadwerkelijk denkt dat iemand ziener is ga je dat toch niet roepen? Beetje vreemd allemaal..

Citaat:
Maar waarom onderbouw je je posts dan niet en leg je niet uit waarom je bepaalde mensen verdenkt? Want ik ben er nu ook voor (en meer mensen) om jou eerst op te hangen en pas áls je ziener bent, één van die mensen uit jouw rijtje. Stel dat je een onderbouwing had gehad voor de mensen die je verdacht vond én ik dacht daaruit nog steeds op te maken dat je de ziener zou kunnen zijn, had ik het andersom gedaan. Dus dat is mijn uitleg daarover.
Ja, zie mijn reactie op Spaanse Kraag: Er zou teveel informatie verloren gaan (4 eetrondes), als we de ziener ophangen? Ik wil niet op Pluizig Kutje stemmen.

Citaat:
Je verdénkt me van ziener zijn? Je beseft toch wel dat als je echt denkt dat ik ziener ben, en jij bent geen slechterik, dat het dan niet erg slim is om openlijk te vertellen wie je denkt dat ziener is.

Ik zou, o.a. door deze post, liever op Pluizig Kutje stemmen dan op Rhodium, maar als ik me aan mijn eigen voornemen zou houden dan kan ik beter Rhodium stemmen. Hm.
Ik vraag me wel af waarom iemand jou zou verdenken ziener te zijn, want aan je stemgedrag te zien ben je iedere keer op iemand anders gaan staan en bent nooit plotseling van mening veranderd vlak na een eetronde, of zo. Ik persoonlijk had jou nooit voor ziener aangezien.. Dus ik vind het nog steeds vaag.

Nu we toch al aan het discussiëren zijn over Pluizig Kutje: Kunnen we hem niet het voordeel van de twijfel geven en proberen erachter te komen of hij een goede functie heeft, want als we per ongeluk echt de ziener eruit gooien zijn we stom bezig. Ik wil in ieder geval niet op hem stemmen.

Ik wil eigenlijk op Yin Li stemmen, maar dat zal wel weinig nut hebben..
Oud 10-12-2011, 18:20
Isaja
Avatar van Isaja
Isaja is offline
Ik pretendeer ook helemaal niet de ziener te zijn. Ik snap ook echt niet waarom Pluizig Kutje dat zomaar roept

En ik zou hem graag het voordeel van de twijfel geven. Ik heb hem een paar keer gevraagd of hij zijn vermoedens kan onderbouwen, maar er komen alleen maar hele rare opmerkingen uit
Oud 10-12-2011, 18:28
Cliché
Avatar van Cliché
Cliché is offline
Nou goed, ik wil niet op Pluizig Kutje stemmen (want: als hij echt ziener is gaat er teveel informatie verloren) dus ik ga op Yin Li. Ik geef mijn stem nu door.

Als het goed is klopt 'ie zo (bij twijfel laat ik de stem eruit):

Rhodium
Black Mamba
Stoer.
Pluizig Kutje

Pluizig Kutje
Spaanse Kraag
benbekant16
Lady Grey
Isaja

Yin Li
Cliché

Geen stem doorgegeven:
Derk Boerrigter
RareVogel
Alpaca's
Rhodium
Yin Li
Kutjeplof
Japonica
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Undercover Weerwolfspel #1
Spelleider
480 07-12-2011 09:07
De Kantine Undercover Weerwolfspel #1
Vowel
220 30-11-2011 21:15
De Kantine Weerwolfspel #89 Napraten / discussie regels?
snoopy
176 19-11-2011 11:48
De Kantine Weerwolfspel #89 deel 2
Spelleider
501 16-11-2011 23:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.