Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 21:16
Verwijderd
Als ik zo lees kan het idd erger...
baal trouwens ook nog wel een beetje van mij buik. Vooral de laatste tijd begint ie nogal over mijn riem te hangen, das neit echt de bedoeling. Spreek ongeveer 365 dagen per jaar met mezelf af dat ik vanaf morgen minder ga eten, en heb het nog nooit gedaan .

Maar wat hebben wij te klagen. Als je beste vriend(in) kanker heeft! dat zijn pas problemen. en dan ook nog op een vrij jonge leeftijd neem ik aan. das pas bala.

weet niet wie het schreef maar wil diegene in iig sterkte wensen.
ajuu
Advertentie
Oud 19-04-2004, 21:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 19-04-2004 @ 21:53 :
nee. ik ga het weer afsluiten.
haar wissen en verwijderen uit mijn leven.

maakt niets uit. wat is zij vergeleken met al die anderen die ik heb moeten verwerken en vergeten?

nee. zonder liefde is het mooier.

ik hoor alleen.
heey meisje, een beetje meer zelfvertrouwen mag wel hoor! komop, je bent een leuke meid, en je bent toevallig verliefd op hun dochter, maar wie zegt dat je in hun ogen echt van 'het verkeerde geslacht bent' ik bedoel, weet je, of denk je dat ze er iets tegen zullen hebben? je moet er niet teveel opletten, bij alles wat je doet (als je al gaat!) van oww, zeg ik dat nou wel goed, of owwww, dat had ik niet moeten zeggen, dan ga je je alleen maar zenuwachtig maken. Je bent zoals je bent, en laat dat hen dan ook gewoon zien, mensen zijn heus niet zo kritisch als jij denkt hoor!! terwijl jij alleen op de 'minpuntjes' let, zien zij waarschijnlijk ook alle leuke en positieve dingen in jou! bovendien gaat het er in de eerste instantie om wat ZIJ van je vind, en niet haar ouders, howel het wel zo fijn is als haar ouders je mogen natuurlijk . Maar meis, je bent gelukkig met haar, laat je dat geluk door deze angs, die echt te overwinnen valt, niet afpakken hoor!!

liefs, wen
Oud 19-04-2004, 21:26
Steleto
Steleto is offline
Mijn beste vriendin wil niet meer bij me thuis komen omdat ze de sfeer verschrikkelijk vindt (manipulaties, vernederingen, etc)
Het doet pijn. Ik weet dat het terecht is, ik bedoel: ik ben ook liever niet thuis. Maar het laat me beseffen hoe ziek mijn thuissituatie eigenlijk is.

Alles broeit van binnen, maar ik heb er nauwelijks woorden voor. Ik voel vaag waar het om gaat: weer een groter stuk besef en erkenning van de incest, inzicht in hoe moeilijk ik het vind om normale relaties met mensen te hebben en de druk van school en andere verplichtingen.
Verdriet, vage woede, angst, afstoten, eenzaam voelen.

Zó eenzaam. Het voelt als een lichamelijke leegte, ik kan het bijna aanraken. Alsof ik verdwaald ben in mijn eigen lijf.

en morgen wiskundeherkansing....
Oud 19-04-2004, 21:41
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 19-04-2004 @ 22:15 :
Waarom denkt toch iedereen alleen maar aan zichzelf?
niet iedereen... alleen stomme mensen. *knuft*
Oud 19-04-2004, 21:53
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Steleto schreef op 19-04-2004 @ 22:26 :
Mijn beste vriendin wil niet meer bij me thuis komen omdat ze de sfeer verschrikkelijk vindt (manipulaties, vernederingen, etc)
Het doet pijn. Ik weet dat het terecht is, ik bedoel: ik ben ook liever niet thuis. Maar het laat me beseffen hoe ziek mijn thuissituatie eigenlijk is.

Alles broeit van binnen, maar ik heb er nauwelijks woorden voor. Ik voel vaag waar het om gaat: weer een groter stuk besef en erkenning van de incest, inzicht in hoe moeilijk ik het vind om normale relaties met mensen te hebben en de druk van school en andere verplichtingen.
Verdriet, vage woede, angst, afstoten, eenzaam voelen.

Zó eenzaam. Het voelt als een lichamelijke leegte, ik kan het bijna aanraken. Alsof ik verdwaald ben in mijn eigen lijf.

en morgen wiskundeherkansing....
wow, steleto... je hebt het zo mooi verwoord, maar de situatie is so sad... jeej, je hebt me echt een beetje aan het huilen gekregen. het moet wel heel moeilijk voor je zijn <knuff> sorry, niet echt nuttig dit.
Oud 19-04-2004, 22:55
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
RockGuru schreef op 19-04-2004 @ 22:11 :
Een van mijn beste vrienden heeft net te horen gekregen dat hij ongeneeslijk ziek is...

hij heeft kanker...

Dat is behoorlijk k*t.
Oud 19-04-2004, 23:18
sublime
sublime is offline
ik heb vandaag 2 reacties gekregen om te komen hospiteren!!!! wauw! wel eng, though.. ik mag nu in principe bij 3 kamers hospiteren, maar 1 datum kan ik waarschijnlijk niet... iew wat spannend

en vanavond discussiegroep gehad voor de derde keer en ik durfde gewoone cht mee te doen, zelfs tegen iemand die ik eerst altijd heel eng vond in

welk een positieve avond
Oud 20-04-2004, 06:57
Verwijderd
zo naar school,
wil echt niet meer.
voel me zó onwijs slecht
k zit hier bina te janken.....
Oud 20-04-2004, 07:26
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 19-04-2004 @ 22:41 :
niet iedereen... alleen stomme mensen. *knuft*
T was een vraag die ik me stelde vandaag. Het valt me erg op dat mensen alleen maar aan zichzelf denken en aan hun eigen behoeften, wat zij vinden en denken is waar en een ander doet er niet toe. Dat snap ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen ofzo.
Oud 20-04-2004, 09:37
laughing_man
laughing_man is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
RockGuru schreef op 19-04-2004 @ 22:11 :
Een van mijn beste vrienden heeft net te horen gekregen dat hij ongeneeslijk ziek is...

hij heeft kanker...

--------------------------------------------------------------------------------

sterkte

ik had een vriendin die precies het zelfde had op haar 17de
ze kreeg te horen dat ze ook ongeneselijk ziek was.
ze is niet ouder geworden helaas.

ik hoop voor je vriend dat het anders ligt sterkte
(ze kunnen tegenwoordig zoveel tegen kanker)
Oud 20-04-2004, 09:43
laughing_man
laughing_man is offline
quote:

meeste mensen hebben dat nog geen eens door he. Mensen zijn druk met hun eigen leven en hebben niet door dat er andere mensen bestaan en wat hun intresse zijn.
Hun eigen bestaan en intresse willen ze namelijk eerst weten en ontdekken.
Ze willen graag hun leven op gang hebben en gaan dan ook alleen voor hun leven.

maar idd niet iedereen is zo gelukkig
Oud 20-04-2004, 12:08
Verwijderd
net biologie gehad. zaten we een beetje druk te praten, zegt een 'vriendin' ineens: jezus jill hou je bek is. dus ik denk: huh
zegt ze ja je ben zo irritant ik wordt kotsmisselijk van je!!
ik kon wel huilen..
ik weet echt niet waarom ze me dit aandoet..
echt zei is zo gemeen
en ik weet echt niet meer wat ik moet doen!!!!
Oud 20-04-2004, 12:52
charmedgirl
charmedgirl is offline
ik ben nu zooo blij ik dacht namelijk dat ik mn laatste tentamenweek erg slecht had gemaakt maar ik heb mn cijfers en ze vallen erg mee!!!

bio: 7
na: 65
en: 80 (mondeling)
ne: 67
gs: 61
wi:51

wi viel echt mee want ik had serieus een 3 verwacht.. alleen sk moet ik nog terug krijgen maar hoop dat die ook mee valt hoewel ik daar nie zo veel hoop voor heb

ben echt ffies blij!! en krijg weer beetje hoop dat k maybe nog ga slagen
Oud 20-04-2004, 12:54
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
laughing_man schreef op 20-04-2004 @ 10:43 :
quote:

meeste mensen hebben dat nog geen eens door he. Mensen zijn druk met hun eigen leven en hebben niet door dat er andere mensen bestaan en wat hun intresse zijn.
Hun eigen bestaan en intresse willen ze namelijk eerst weten en ontdekken.
Ze willen graag hun leven op gang hebben en gaan dan ook alleen voor hun leven.

maar idd niet iedereen is zo gelukkig
*psst* In elk bericht staat dit knopje. Dat maakt het quoten wat makkelijker.
Oud 20-04-2004, 12:57
Verwijderd
hmm,alles zit een beetej tegen de laatste tijd lijkt het.
het enige positieve is dat ik zeker ga slagen voor mijn have,
zit nu dus al een paar dagen in een dipje,maar ach,ik kom er wel weer uit
Oud 20-04-2004, 13:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
whaaaaaaaaaaaaaaaa, ik ben zoooooo blij Ik heb een 7.3 voor Frans 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik geloof het nog steeds niet, vraag me ook niet hoe ik eraan kom en ik ben er nog altijd heilig van overtuigd dat mijn blaadje verwisseld is met dat van iemand anders. Voor mijn vorige toets had ik een 4.2 en ik had een 6.2 nodig voor een voldoende en dan haal ik ineens een 7.3 Ik ben echt super blij, echt mijn dag kan niet meer stuk. Voor m&o had ik nog een 7.2 en dat vond mijn lerares echt super goed, ze gunde het me ook van harte. Ze zei ook dat als ik alles nog even door zou lezen dat ik voor mijn examen makkelijke een ruime 7 zou halen dus dat komt vast helemaal goed. Mijn lerares was echt zo vrolijk en zo aardig. Voor scheikunde 2 had ik een 5.9 maar ik weet niet of ik dat vak nou wel of niet wil houden, ik wil het opzich wel graag houden en mijn gemiddelde voor m'n SE gaat er maar twee tiende van omlaag maar ik moet er nog eens over nadenken.

Ik ben echt zo blij, mijn dag kan niet meer stuk. Allemaal mooie cijfers teruggehad, mijn profielwerkstuk afgemaakt en uitgeprint, het komt nog wel eens goed.

Manchmal hat er Glück, doch meistens hat er Pech, uit een liedje van Nena

mwah, wel op mij van toepassing, ik heb vandaag ook nog eens geluk. Ik heb nu alleen een herkansing over omdat ik er zo vanuit ging dat ik Frans moest herkansen dus nu wil ik Duits uit de vorige toetsweek herkansen maar dat mag eigenlijk niet (mijn eerste toets was voldoende en die tweede heb ik al een keer herkansd, maar ik ga morgen maar eens langs mn docente, misschien weet zij nog een oplossing)

Zo, dat moest ik ff kwijt, ik ben gewoon zo ontzettend blij. Nou kan ik tenminste nog een onvoldoende halen voor Engels of natuurkunde, dat geeft me wat meer speelruimte en dat is een heel wat relaxter gevoel.
Oud 20-04-2004, 14:55
Verwijderd
kan alleen van kwaad naar erger lijkt het...

ik dacht altijd dat een leraar zijn eigen mening niet mocht geven omdat de anderen er dan door beïnvloed worden..

niet te geloven.. en ze weten het.. en ze genieten ervan...
en 3kwart van de school ook...

maar ik moet posi denken, dit jaar examen, volgend jaar andere school

maar eerst een hellige vakantie ertussen

ze praten er allemaal over.... wat zij vinden klopt met wat de leraren zeggen absurd.

vandaag ziek.. moest toch naar shcool omdat moeke migraine heeft (de arme stakker ) en omdat ik bijles had (waarvan ik na een halfuur w8en ontdekte dat ze er niet was)

life goes on...

*edit* heb net een digi kaartje gekregen.... oww.. heb me helemaal suf gejankt van blijdschap , vind het echt een prachtig gebaar

Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 15:24.
Oud 20-04-2004, 15:06
snoopy
snoopy is offline
godver in het kwadraat...
heb een 4,2 voor een tentamen, waarvoor ik zoooo hard heb geleerd... Was er echt al 3 maanden mee bezig, kende het van binnen en van buiten. Heb echt geen idee hoe ik hier ooit een voldoende voor moet krijgen... Kan net zo goed stoppen met de opleiding
Oud 20-04-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 20-04-2004 @ 16:06 :
godver in het kwadraat...
heb een 4,2 voor een tentamen, waarvoor ik zoooo hard heb geleerd... Was er echt al 3 maanden mee bezig, kende het van binnen en van buiten. Heb echt geen idee hoe ik hier ooit een voldoende voor moet krijgen... Kan net zo goed stoppen met de opleiding
ik kan me helemaal voorstellen hoe dat moet voelen als je er 3 maand voor geleerd hebt!

niet mteen opgeven joh...
Oud 20-04-2004, 15:29
Verwijderd
omfg.. m'n broertje is niet alleen chagrijnig in huis, maar ook nog eens wanneer hij in z'n microfoontje praat met z'n medespelers
Ik hoor de hele tijd gvd en "klote-shotgun"
Oud 20-04-2004, 15:44
Daboman
Daboman is offline
voor de laatste schoolexamenweek stond ik nog maar liefst 4 tekorten (teveel om te slagen helaas), voor vakken waar ik eigenlijk al jaren te zwak in ben.

Na de laatste schoolexamenweek + herkansingen stond ik opeens 0 tekorten
Oud 20-04-2004, 15:46
laughing_man
laughing_man is offline
Citaat:
dreen schreef op 20-04-2004 @ 13:54 :
*psst* In elk bericht staat dit knopje. [afbeelding] Dat maakt het quoten wat makkelijker.

hahaha joh zo kan het ook ja
Oud 20-04-2004, 16:48
Snowtje
Snowtje is offline
Een vriendin van me had geprobeert zelfmoord te plegen, ben toen naar haar toe gegaan en had de ambulance gebeld enzo....
Ze ligt nu in het ziekenhuis en is heel boos op me terwijl ik haar alleen maar wilde helpen...
Ze heeft ook allemaal medicijnen waar ze duf van word dus de meeste keren dat ik er ben dringt het niet echt tot haar door wat ik zeg, en als het doordringt dan is ze alleen maar kwaad....
niet leuk
Oud 20-04-2004, 16:50
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
relaxxamann schreef op 20-04-2004 @ 16:22 :
ik kan me helemaal voorstellen hoe dat moet voelen als je er 3 maand voor geleerd hebt!

niet mteen opgeven joh...
nou... omdat ik het eerste jaar over doe (ivm prive omstandigheden) moet ik dit jaar m'n propedeuse halen. Heb het idee dat ik dat wel kan vergeten.
Oud 20-04-2004, 17:46
laughing_man
laughing_man is offline
Citaat:
Snowtje schreef op 20-04-2004 @ 17:48 :
Een vriendin van me had geprobeert zelfmoord te plegen, ben toen naar haar toe gegaan en had de ambulance gebeld enzo....
Ze ligt nu in het ziekenhuis en is heel boos op me terwijl ik haar alleen maar wilde helpen...
Ze heeft ook allemaal medicijnen waar ze duf van word dus de meeste keren dat ik er ben dringt het niet echt tot haar door wat ik zeg, en als het doordringt dan is ze alleen maar kwaad....
niet leuk
je hebt goed gereageerd op haar actie echt kan niet anders zeggen.
en hoe boos ze nu ook is later is ze je dankbaar echt
Oud 20-04-2004, 18:16
sublime
sublime is offline
iew. ik ben moe en bang en blue en en.. ik heb weer zin om te huilen heb zondagavond al de ogen uit mijn hoofd gehuild en nu voel ik me weer zwaar kut waar gaat het heen?

en ik weet niet of ik morgen moet hospiteren of niet, het blijkt nml een huis te zijn waar 4 kerels wonen tussen de 22 en de 29 durf ik dat? wil ik dat?

i need advise...

en donderdag ga ik sowieso hospiteren, dus ben benieuwd. nu zie ik er echt extreem tegen op, maar komt ook omdat ik me nu niet ok voel..

ik ben ook nog ongesteld ook

en gister zag ik en vandaag... its getting quite confusing...
Oud 20-04-2004, 21:27
Verwijderd
nah, vandaag in het ziekenhuis geweest. aardige reumatologe, was ik wel blij mee . heb bloed moeten laten prikken, er wordt urine-onderzoek gedaan en moet over 2 weken fotos laten maken van mijn handen en knie en over 3 weken weer terug naar de reumatologe voor de uitslag *is nou al zenuwachtig*.
Oud 20-04-2004, 21:35
Miracle
Miracle is offline
Wanneer leer ik een keer voor mezelf opkomen.
Oud 21-04-2004, 08:20
On Fire
On Fire is offline
Ik heb over een klein uurtje een herkansing van mijn Schoolexamen economie
Compleet met indexcijfers, lorenzcurve, de betalingsbalans en het belastingstelsel...

K had eerst een 5...niks mis mee dacht ik toen! Jammer alleen dat mijn gemiddelde SE cijfer een 5,65 is...en neeee dat word geeeeen 6! fuckers...k moet zorgen dat ik 0,05 punt hoger uitkom..want een 5,7 word wel een 6

Ik MOET een 6 halen!!!!!!!!!
... en dat terwijl mijn laatste economie toetsen allemaal 4en waren .. dit word een piece of cookie!
Oud 21-04-2004, 09:09
Verwijderd
Zometeen naar Deventer om naar een training te gaan voor mijn voetbalwedstrijd in mei tegen BN-ers...
Zin in!
Oud 21-04-2004, 09:48
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
dreen schreef op 20-04-2004 @ 22:35 :
Wanneer leer ik een keer voor mezelf opkomen.
Dat komt met de tijd wel.
Oud 21-04-2004, 10:11
sublime
sublime is offline

zomer en lente zijn leuk hoor, zeker, maar WAAROM moeten die klote wespen altijd MIJN kamer binnenvliegen?

ja, ik heb me wéér laten verjagen

verder gaat het eigenlijk gewoon goed.

al weet ik nog steeds niet of ik wel of niet moet gaan hospiteren vanavond...
Oud 21-04-2004, 10:16
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
pfff gisteren een verrot gezinsgesprek gehad waaruit bleek dat het eigenlijk toch allemaal niet goed gaat met iedereen en dan voornamelijk met m'n zusje en mn vader.
zusje wat nergens meer over wil praten omdat dat toch niets oplost, ze lijkt te veel op hoe ik was en dat is niet echt goed gegaan, dus ik hoop echt dat we er wat aan kunnen doen.

wespen heb ik hier gelukkig nog niet gezien trouwens, wel muggen.
Oud 21-04-2004, 10:53
Gothic
Gothic is offline
net SE wiskunde herkanst... zelfde gevoel over als vorige keer. Vorige keer had ik een 6, dus het zal wel 'zonde' van m'n tijd geweest zijn.

Helaas was m'n biologielerares op excursie... weet ik nog m'n cijfer niet en weet ik ook niet of mijn herkansing vrijdag belangrijk is of niet ... ik had een 6, maar als ik vorige toets verpest heb, heb ik compensatie nodig, anders niet en kan ik lekker deze laten zitten
Oud 21-04-2004, 12:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jakkiebakkie schreef op 21-04-2004 @ 09:20 :
Ik heb over een klein uurtje een herkansing van mijn Schoolexamen economie
Compleet met indexcijfers, lorenzcurve, de betalingsbalans en het belastingstelsel...

K had eerst een 5...niks mis mee dacht ik toen! Jammer alleen dat mijn gemiddelde SE cijfer een 5,65 is...en neeee dat word geeeeen 6! fuckers...k moet zorgen dat ik 0,05 punt hoger uitkom..want een 5,7 word wel een 6

Ik MOET een 6 halen!!!!!!!!!
... en dat terwijl mijn laatste economie toetsen allemaal 4en waren .. dit word een piece of cookie!
Wat raar dat ze dat zo berekenen

heel veel succes dan maar!!!
Oud 21-04-2004, 14:26
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
weet je.
liefde is niet leuk als zij nooit bij mij is.
of omgekeerd.

en ik mis haar ziekelijk veel & constant.

het allerergste is dat angstige gevoel.
dat ze me gaat verlaten. dat ze vroeg of laat bij mij weggaat.
Oud 21-04-2004, 14:50
kroot
kroot is offline
Wwhhhhhhhhhaaaaaa
Ik ben een beetje gestrest en van slag en alles
Ik heb gisteren gesprek gehad met leerlingbegeleidster zei gaat nu vanavond met ouders bellen om te zeggen dat ze volgende week een gesprek met hun en met mij wil, maar dat wil ik helemaal niet.......maarja het schijnt dat ik geen keus heb.
Ze wil ook dat ik ze dan ga vertellen dat ik naar een psycholoog ga. Dat heb ik nu wel geacepteerd dat dat moet, ik wil niet zo door blijven gaan, maar mijn ouders hoeven het toch niet te weten??? Dus ik ben ontiegelijk zenuwachtig voor vanavond, wat ze aan de telefoon gaan zeggen en hoe ze zullen reageren...Het probleem is dus ook nog dat ze niets over mijn weten, geen cijfers niks niet, dat wil ik gewoon absoluut niet. Het klinkt misschien een beetje apart maar ik beschouw ze niet echt helemaal meer als mijn ouders. Laat staan dat ik ze nu opeens moet gaan vertellen dat het niet goed met me gaat. En ze wil het ook al gaan hebben over mijn studiekeuze. Ik heb zeg maar een lijst met 10 studies die mijn heel leuk lijken, maar geen één springt er echt uit zeg maar. Nu zit ik er steeds meer over na te denken om toelatingsexamen op het conservatorium voor schoolmuziek te gaan doen, maar ze hebben gezegd als ik dat ga doen dat ik het huis niet meer in hoef te komen, ze zijn er hartstikke tegen. Want met gymnasium ga je natuurlijk geen hbo-opleiding doen, het leidt op voor werkloosheid en ik heb natuurlijk geen muzikaal talent en oja ik kan geen leraar worden. Dat zijn ongeveer hun zeer lompe argumenten. We staan zeg maar in alles lijnrecht tegen over elkaar. En dan zul je misschien wel zeggen van ja dat gaat wel over, maar nee dat werkt zo niet.
Kortom om maar eens een eind te maken aan mijn gezeur: ik zie heel erg tegen dat gesprek op, ze heeft het liefst dat ik het ze zelf vertel, maar anders wil ze ook wel beginnen. Ik ben wel opgelucht dat ik het zo heb opgeschreven, maar help ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Alsof iemand dit leest......
Oud 21-04-2004, 15:23
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Heb t gevoel dat me ouders gaan scheide vlak voor me exame egt toppie
Oud 21-04-2004, 15:34
laughing_man
laughing_man is offline
Citaat:
kroot schreef op 21-04-2004 @ 15:50 :
Wwhhhhhhhhhaaaaaa
Ik ben een beetje gestrest en van slag en alles
Ik heb gisteren gesprek gehad met leerlingbegeleidster zei gaat nu vanavond met ouders bellen om te zeggen dat ze volgende week een gesprek met hun en met mij wil, maar dat wil ik helemaal niet.......maarja het schijnt dat ik geen keus heb.
Ze wil ook dat ik ze dan ga vertellen dat ik naar een psycholoog ga. Dat heb ik nu wel geacepteerd dat dat moet, ik wil niet zo door blijven gaan, maar mijn ouders hoeven het toch niet te weten??? Dus ik ben ontiegelijk zenuwachtig voor vanavond, wat ze aan de telefoon gaan zeggen en hoe ze zullen reageren...Het probleem is dus ook nog dat ze niets over mijn weten, geen cijfers niks niet, dat wil ik gewoon absoluut niet. Het klinkt misschien een beetje apart maar ik beschouw ze niet echt helemaal meer als mijn ouders. Laat staan dat ik ze nu opeens moet gaan vertellen dat het niet goed met me gaat. En ze wil het ook al gaan hebben over mijn studiekeuze. Ik heb zeg maar een lijst met 10 studies die mijn heel leuk lijken, maar geen één springt er echt uit zeg maar. Nu zit ik er steeds meer over na te denken om toelatingsexamen op het conservatorium voor schoolmuziek te gaan doen, maar ze hebben gezegd als ik dat ga doen dat ik het huis niet meer in hoef te komen, ze zijn er hartstikke tegen. Want met gymnasium ga je natuurlijk geen hbo-opleiding doen, het leidt op voor werkloosheid en ik heb natuurlijk geen muzikaal talent en oja ik kan geen leraar worden. Dat zijn ongeveer hun zeer lompe argumenten. We staan zeg maar in alles lijnrecht tegen over elkaar. En dan zul je misschien wel zeggen van ja dat gaat wel over, maar nee dat werkt zo niet.
Kortom om maar eens een eind te maken aan mijn gezeur: ik zie heel erg tegen dat gesprek op, ze heeft het liefst dat ik het ze zelf vertel, maar anders wil ze ook wel beginnen. Ik ben wel opgelucht dat ik het zo heb opgeschreven, maar help ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Alsof iemand dit leest......

ten eerste tuurlijk lezen mensen dit anders kom je niet op dit forum lijkt me

en ik kan me een beetje voorstellen waarom je geen zin hebt in vanavond.
het klinkt allemaal wel een beetje tegen je

je moet trouwens wel gewoon de school kiezen die jij het leukste vindt hoor.
jouw toekomst maak je zelf en die moet je zo leuk, goed en geweldig mogelijk maken naar je eigen smaak zeg altijd maar.
(kan er niks aan doen ben positief )
Oud 21-04-2004, 16:20
Drez
Drez is offline
waaaarom doe ik de hele tijd niets voor mn opleiding?
ik vind het wel heel leuk, maar ik ben steeds heel erg moe en supersnel afgeleid. bah straks haal ik nog geeneens genoeg punten om over te gaan
Oud 21-04-2004, 16:32
laughing_man
laughing_man is offline
Citaat:
dReZ schreef op 21-04-2004 @ 17:20 :
waaaarom doe ik de hele tijd niets voor mn opleiding?
ik vind het wel heel leuk, maar ik ben steeds heel erg moe en supersnel afgeleid. bah straks haal ik nog geeneens genoeg punten om over te gaan
mischien ben je niet meer geintereseerd in je opleiding?

maar hoe je zo moe komt? mischien span je jezelf te veel in?

snel afgeleidn zijn we allemaal
maar hou vol joh

Laatst gewijzigd op 21-04-2004 om 16:36.
Oud 21-04-2004, 16:50
Verwijderd
Het was echt heel leuk!
zal binnenkort proberen wat meer te posten
wordt zo al opgehaald om te gaan paardrijden en moet nog plassen.
doei!
Oud 21-04-2004, 16:57
Drez
Drez is offline
Citaat:
laughing_man schreef op 21-04-2004 @ 17:32 :
mischien ben je niet meer geintereseerd in je opleiding?

maar hoe je zo moe komt? mischien span je jezelf te veel in?

snel afgeleidn zijn we allemaal
maar hou vol joh
ik ben er dus wel in geïnteresseerd (doe geschiedenis) maar het is altijd zo fokking veel, dat ik er tegen aan zie om eraan te beginnen...waardoor ik het uitstel enzo, vooral leren
essays schrijven doe ik wel optijd, das echt leuk

mja. bah.
Oud 21-04-2004, 17:09
laughing_man
laughing_man is offline
Citaat:
dReZ schreef op 21-04-2004 @ 17:57 :
ik ben er dus wel in geïnteresseerd (doe geschiedenis) maar het is altijd zo fokking veel, dat ik er tegen aan zie om eraan te beginnen...waardoor ik het uitstel enzo, vooral leren

mja. bah.

leuk man geschiedenis heel leuke opleiding ( doe mij hem maar )

kleine hint stel niet zoveel uit
scheeld jezelf heel veel werk ben ik zelf ook achtergekomen
Oud 21-04-2004, 20:59
Gothic
Gothic is offline
Godver ... hij heeft waarschijnlijk geen tijd dit weekend... betekent dus dat het nog een week duurt oid voordat ik hem weer zie ... herkansingen. Ik begrijp het wel maar toch. Ik wilde hem gewoon zien. Dit is m'n laatste week school, laatste toetsen gehad en dan ben ik moe en kapot en verdrietig en dan wil ik gewoon vastgehouden worden en gewoon opgevrolijkd worden, en gewoon samen niets doen ipv thuis zitten hele dag... dat heb ik hele week al gedaan door herkansingweek, ik wil gewoon ff het huis uit en bij hem zijn ... kutzooi
Oud 21-04-2004, 21:13
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
*waardeloos voelt*

weer door zoiets kleins...
Oud 21-04-2004, 21:53
juliettebinoche
IK HAAAT HET! LIEFDE!

Ik mag niet daarheen. Zij niet hierheen.
Onbegrijpelijk dat ze gehoorzaamt.
Ik snap haar niet. Echt niet.

Ze houdt niet van me. Denk ik.
Oud 21-04-2004, 21:54
juliettebinoche
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 21-04-2004 @ 22:13 :
*waardeloos voelt*

weer door zoiets kleins...
*knufft* ik vind jou niet waardeloos.
Oud 21-04-2004, 21:55
juliettebinoche
Citaat:
Gothic schreef op 21-04-2004 @ 21:59 :
Godver ... hij heeft waarschijnlijk geen tijd dit weekend... betekent dus dat het nog een week duurt oid voordat ik hem weer zie ... herkansingen. Ik begrijp het wel maar toch. Ik wilde hem gewoon zien. Dit is m'n laatste week school, laatste toetsen gehad en dan ben ik moe en kapot en verdrietig en dan wil ik gewoon vastgehouden worden en gewoon opgevrolijkd worden, en gewoon samen niets doen ipv thuis zitten hele dag... dat heb ik hele week al gedaan door herkansingweek, ik wil gewoon ff het huis uit en bij hem zijn ... kutzooi
wat stom. *knufft*
maar je hebt hem in ieder geval. en je houdt van hem en hij van jou. en een week is niets, vergelijken met mijn wachttijd tot eternity.
dus blijf blij.
Oud 21-04-2004, 23:04
sublime
sublime is offline
Citaat:
dReZ schreef op 21-04-2004 @ 17:57 :

mja. bah.
héél herkenbaar - doe ook geschiedenis en heb hetzelfde probleem.. vooral de massa's die we moeten lezen

lucht hart:

ik ben vanavond niet gaan hospiteren, omdat het in een huis met vier kerels was die veel ouder waren dan ik en dat zag ik niet zitten.

ben ik nu een mietje??
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten