Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2004, 18:23
0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
* nieuwe droom*

ik droomde gister over mijn nieuwe mobieltje (1,5 week oud), ik had hem mee naar een kennis van ons, ik ging met mij vader in een grijz busje, (de hele everjaardag heb ik niet gezien) toen wij teruggingen, kon ik in de auto mijn mobieltje niet meer vinden! toen ik uit het raampje keek, zag ik hem helemaal verpulverd liggen. Ik riep angstig en gehaast naar mijn vader dat hij moest stoppen, en de deur open moest doen (net alsof ik dat zelf niet meer kon) en dat ik mijn mobieltje mee moest nemen! maar hij wou niet stoppen, en hij wou mij er ook niet uitlaten. Toen hij dat niet wou ging ik gillen en schreeuwen en huilen dat hij mij eruitlaten moest! ik was zóó bang om mijn mobiel te verliezen! toen we thuis waren ging ik naar mijn moeer, en nog steeds hysterisch begon ik te schreeuwen dat ik terug moest, en vroeg of zij mij wou brengen, nu echt in tranen, en met een angstig gevoel. Toen zij mij ook niet wou wegbrengen stapte ik op de fiets en racede naar de plek toe, waar ik hem (totaal kapot) zag liggen. Toen pakte ik de onderdelen 1 voor 1 op, heel erg voorzichtig en langzaam, net alsof ze heilig waren.

erug vage droom, maar volgens mij zit er wel een diepere betakenis achter! ow ja, ik ben trouwens niet verslaafd aan mijn nieuwe mobiel, ik adoreer hem niet, zoals ik in de droom doe.
Oud 31-03-2004, 17:57
moon
moon is offline
Vannacht heb ik en vreselijke nachtmerrie gehad waar echt geen einde meer aankwam.
Ik heb weleens vaker nachtmerrie's gehad maar nog nooit zolang achter elkaar. Bovendien gebeurde er iets heel vreemds toen ik wakker werd, iets wat ik nog nooit eerder gehad had. Ik zat er echt nog helemaal in namelijk. Terwijl ik al wakker was dacht ik nog steeds dat ik beschoten werd (daar droomde ik namelijk over). Het was echt zo raar en ik was zo overstuur. Ik heb uiteindelijk een uur van school gespijbeld omdat ik helemaal bij moest komen. Ik was gewoon een beetje gek geworden door die nachtmerrie, echt heel raar. Toen ik na school thuis kwam (ik had gelukkig maar 2 uur les) heb ik de nachtmerrie opgeschreven. 7 vellen papier heb ik met die nachtmerrie gevuld, echt niet te geloven. Hebben jullie ooit weleens zoiets gehad? Dan bedoel ik dus niet de gewone nachtmerrie's die iedereen weleens heeft en waar je met een kloppend hart uit wakker wordt. Ik bedoel een nachtmerrie waarvan je lang nadat je wakker bent, nog steeds denkt dat ie echt is en je de rest van de dag een beetje in de war bent. Hebben jullie dat weleens gehad?

overigens wil ik jullie ook vragen of jullie misschien weten wat een zolder te betekenen heeft in een droom.
Oud 01-04-2004, 14:13
brainwash
brainwash is offline
in dromen verwerk je meestal iets ik droom bijv alleen als ik me ergens heel erg zorgen over maak en over dat mobieltje, je was er waarschijnlijk erg blij mee en wilt dat er niks mee gebeurt
Oud 03-04-2004, 16:54
wizkid
wizkid is offline
Heeft iemand hier al een droom gehad over de aanslagen in Spanje, of mssn van Nederland (toekomstige of zoow)...
Kan zijn dat er meerdere tussen zitten bij de vorige bladzijdes, heb die niet gelezen hehe
Oud 04-04-2004, 21:12
moon
moon is offline
Citaat:
wizkid schreef op 03-04-2004 @ 17:54 :
Heeft iemand hier al een droom gehad over de aanslagen in Spanje, of mssn van Nederland (toekomstige of zoow)...
Kan zijn dat er meerdere tussen zitten bij de vorige bladzijdes, heb die niet gelezen hehe
Ik heb gedroomd over een nieuwe wereldoorlog
Oud 04-04-2004, 22:58
Spongsiebob
Spongsiebob is offline
Laatste tijd praten de mensen in me dromen...dat had ik eerst nooit eigelijk...Maar hierdoor lijkt het net of ik de nacht ook gewoon wakker ben(Hoe komt dit?Ontwikkelen mn dromen zich ofzo?)...en ben ik sochtends helemaal gaar dr van! En oja kheb de laatste tijd ook t gevoel dat er iemand naar me 'kijkt' als ik slaap...Dan word ik ineens wakker en dan hebkt gevoel dat er iemand naar me heb gekeken en dak daarvan wakker werd...beetje bizare gewaarwording...Iemand hier ook ervaring meej? Ist me bescherm engel ofzo iets of ist alleen een gevoel wat ik aan die droom over houd?

alvast bedankt...
Oud 10-04-2004, 08:01
farrar-misty
farrar-misty is offline
Ik heb vanacht een hele erge droom gehad. Het begon nogal druk, met overal mensen. Het was nacht, best wel warm, en een soort ruimteschepen stonden geparkeerd met daarin lichtjes. Iedereen liep heen en weer en deed zijn eigen ding maar ik en nog iemand, waarschijnlijk een vriendin, zochten iets of hadden haast. Waarom weet ik niet. We banjerden ons steeds door de menigte. Uiteindelijk kwam ik erachter (hoe weet ik niet meer) dat mijn vriendje dood was. Het was dag. Nog steeds drukte om me heen. Ik was verslagen, helemaal kapot. Mensen van vroeger kwamen er in voor en uit me klas. Zij probeerden mij te troosten , te kalmeren maar ik luisterde niet naar hen. Ik was alleen maar met mezelf bezig en ondernam steeds dingen zonder het hen te vertellen, ik dacht alleen maar aan mijn vriendje. Ik ging een gebouw in (logica ontbrak hier) en daar waren een aantal kamers en mensen. Mijn leraar/mentor was daar. Ik wilde naar de hemel, ik moest en zou naar de hemel, want daar zou hij zijn. Hij kon me er niet heen brengen. Ik ging zelf een kamer in, waar normaalsgesproken ze je naar de hemel zouden kunnen brengen, maar kwam daarachter dat het allemaal nep was, dat ze me niet naar de hemel konden brengen. Ik ging weer naar de mensen, en we gingen naar een winkelstraat, gewoon allerlei dingen weer doen, maar ik wilde niet meer. Ik herinner me nog dat ik dacht aan zelfmoord maar ik kreeg daar geen kans voor. Ik moest constant denken aan mijn vriendje en barste dan weer in huilen uit. Uiteindelijk moest ik me aankleden maar ik wilde niet en het kon me niet schelen dat ik naakt was (mijn bovenlijf). Uiteindelijk eindigde mijn droom raar, met kwaadheid. Ik kwam een vriend van mijn vriend tegen. Hij had een wagen bij zich, een soort kinderwagen, met daarin scharen en een soort van dokterspullen. Ook was er een kom met bloed. Om de een of andere reden bestormden mijn viendin en ik hem en ik wist dat hij mijn vriend had vermoord. Ik schreeuwde dat hij een motief had, wij bewijs hadden en dat hij zou boeten. En ik huilde weer. Ik was heel kwaad op die jongen. Ik vroeg hem (beetje vaag) of hij het bloed van mijn vriend nog had en hij wees mij naar de kom. Ik deed mijn hand erin en huilde weer en weer. Ik werd wakker toen alles even stil leek te staan en gebeurde niets.

Wat moet ik met deze droom??? xxxx lena
Oud 10-04-2004, 08:06
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
moon schreef op 04-04-2004 @ 22:12 :
Ik heb gedroomd over een nieuwe wereldoorlog
Ik heb een weirde droom gehad in die richting, tijdje terug. Volgens mij komt het omdat ik iets te lang geschiedenis had geleerd maarjah:

We waren in een gebouwencomplex en de kinderen moesten naar de kleedkamers. Ik en nog een paar mensen die ik overtuigd had wisten dat ze daar onder 'douches' zouden worden gezet dus we probeerden ze allemaal tegen te houden maar NIEMAND LUISTERDE!!! (heeeeel frustrerend) Vervolgens gingen we naar buiten een soort veld dat we moesten oversteken. Wij waren op een heuvelachtig deel. Links onder waren massa's mensen die overstaken. Maar er werd geschoten, ergens was een man (die had verdacht veel van hitler weg) en hij schoot van boven ergens. Mijn neefje (die ik bijna nooit zie) stak over en nog meer mensen. Ik schreeuwde maar dat ze niet
moesten gaan, dat ze verraden werden, bedrogen MAAR
NIEMAND LUISTERDE!!!! UIteindelijk ging ik ook rennend naar de overkant en werd beschoten. Mijn droom eindigde toen ik ondereen houten tentje dook om te schuilen.

Ik heb nog een droom gehad, dit was een korte tijd voor madrid. Ik droomde dat ik in amerika was met de klas (en mijn vriendje) en hij en meerdere wilden naar de overkant van de oceaan met de (jaja trein...) Ik wilde niet gaan want 'wist' dat rusland amerika zou aanvallen en dat we naar huis moesten gaan. Hoewel ik meestal de gene ben die roekeloze dingen doe wilde ik dit x neit maar ging omdat ik mijn vriendje nevernooit in de steek wilde laten. Daar kwamen we in (geen logica) duitsland aan. En daar probeerde ik ze nog steeds te overtuigen terug te gaan want oorlog dreigde. Uiteindelijk gingen we terug naar amerika en toen moesten we nog terug naar huis, maar mijn vriendje kon om de een of andere manier niet en ik moest hem achterlaten maar dat wilde ik neit en ton eindigde mijn droom. Wel heb ik sinds ongeveer die droom een voorgevoel of zoiets gehad dat er oorlog aankomt en dat ik nog wat dingen moet afhandelen voor het te laat is. Maar jammer genoeg ben ik daar nog steeds niej toe gekomen...

Laatst gewijzigd op 10-04-2004 om 08:11.
Oud 12-04-2004, 12:44
wizkid
wizkid is offline
Ik had dus zoiets gedroomd dat er allemaal bommen waren in het station van Amsterdam, onder stoeptegels etc.
Oud 13-04-2004, 21:34
phensicske
phensicske is offline
Worden hier nog dromen geanalyseerd of niet?

*vraagt zich dit echt af*
Oud 14-04-2004, 20:24
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 13-04-2004 @ 22:34 :
Worden hier nog dromen geanalyseerd of niet?

*vraagt zich dit echt af*
Het is wel de bedoeling ja, maar de mensen die we vragen hebben ook nog allemaal andere drukke bezigheden en we zijn geen professioneel droomuitleggersforum. Zelf heb ik helaas geen tijd om alles op internet op te zoeken, dat zouden de personen trouwens zelf ook kunnen. Maar het topic blijft wel centraal anders komen al deze dromen apart wat de rest van de topics doet verdwijnen terwijl het eigenlijk niet eens allemaal mystiek is.
Op deze manier kan er toch nog iets aan gedaan worden, al is het maar sporadisch.
Oud 17-04-2004, 16:37
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-04-2004 @ 21:24 :
Het is wel de bedoeling ja, maar de mensen die we vragen hebben ook nog allemaal andere drukke bezigheden en we zijn geen professioneel droomuitleggersforum. Zelf heb ik helaas geen tijd om alles op internet op te zoeken, dat zouden de personen trouwens zelf ook kunnen. Maar het topic blijft wel centraal anders komen al deze dromen apart wat de rest van de topics doet verdwijnen terwijl het eigenlijk niet eens allemaal mystiek is.
Op deze manier kan er toch nog iets aan gedaan worden, al is het maar sporadisch.
Ah zo, heb je mss aanbevelingen qua sites die een goede uitleg van dromen geven?

(ik heb niet heel het topic doorlezen, dus sorry als deze al eens werden meegedeeld )

Het lijkt me best interessant, aangezien mijn homeopaat altijd naar mijn dromen vraagt.
Oud 18-04-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Yummie schreef op 19-03-2004 @ 16:16 :
Kan er ook iemand lucide dromen? Ik wel. Het betekent dat je je in je droom bewust bent van het feit dat je droomt. Je bent je volledig bewust van alles zegmaar. Heel leuk, je kan dan doen wat je wilt want het is toch maar een droom weet je dan....
Dat heb ik soms ook.
Soms heb ik dat in een minder leuke droom, nachtmerrie zeg maar. En als ik dan bv bijna doodgeschoten word ofzo, dan knijp ik mijn ogen dicht, en dan word ik wakker. Echt vet is dat als je dat eens hebt.
Oud 19-04-2004, 20:15
HeliumBallon
HeliumBallon is offline
ik droomde vroeger altijd hetzelfde namelijk;

dat ik, mn moeder, vader en broer in een flat sliepen van 10 verdiepingen en wij sliepen dan op de 10 verdieping... in mijn droom lag ik te slapen en toen ik in die droom wakker werd, zag ik in de slaapkamer een grote heksenketel staan, en de heks verscheen daarna ook. Ik vroeg haar; waar zijn mama,papa, en roy? (mijn broer) de heks antwoordde: op de begane grond... dus ik ging op de begane grond kijken, maar daar waren ze niet. ik kom terug naar de heks en zeg; ze zijn daar niet, waar zijn ze? de heks antwoorde; op de 1e verdieping... dus ik ging wéér kijken, maar daar waren ze ook niet... dat ging dus de hele tijd zo door, tot ik op de 10 verdieping aangekomen was. Mijn ouders en broer waren dus niet in de flat... ik keek in de heksenketel en daar zag ik 3 schedels liggen... en toen was de droom/nachtmerrie afgelopen...

erg freaky, die droom heb ik meerdere malen gehad toen ik klein was, heb ze nu niet meer...
Oud 22-04-2004, 08:19
Miles
Miles is offline
Deze droom heb ik gehad toen ik ongeveer 6 was ofzo en ik heb 'm altijd onthouden:

Ik loop met een meisje met een magische ketting door heel hoge marmeren dichte hallen met Griekse pilaren erin. Alle pilaren vallen om maar zij houdt ze tegen met haar magische ketting. We rennen dus verder en we komen bij een steiger. Ik val en rol de steiger af, ik verdrink en zie de onderkant van een boot en een paar Allstars die op 't water drijven.

Dit is een van de mafste dromen die ik ooit heb gehad...
Oud 27-04-2004, 08:28
steefos
steefos is offline
had ik even gevonden is wel een handige site als je echt over een bepaald thema hebt gedroomd

http://ziko1129.tripod.com/droomanalyse/index.html

Je kunt op de thema's op alfabethische volgorde vinden, suc6 ermee...
Oud 30-04-2004, 15:15
Fortisi
Fortisi is offline
Ik heb niet echt een specifieke droom, maar meer een verloop van soorten dromen. Ik droom de laatste tijd best wel naar, terwijl ik dat eerder zelden had.

Het vreemde is dat ik toen ik de leuke dromen had mijn leven zelf niet zo prettig was, en tegenwoordig ben ik steeds vrolijker en zou ik mezelf bijna gelukkig noemen, tegelijkertijd droom ik alleen maar over nare dingen, hoe komt dit?

Niet dat hier ooit op geantwoord wordt , maargoed, ik kan het proberen...
Oud 30-04-2004, 17:55
steefos
steefos is offline
Ze zeggen dat je in dromen je dag verwerkt, als je dag heel vrolijk is kan het best zijn dat je droom s nacht minder vrolijk is zodat er weer een soort van evenwicht ontstaat.

(ok uitleggenis niet mn sterkste punt, das duidelijk)
Oud 02-05-2004, 20:49
pepperen88
pepperen88 is offline
heeft misschien iemand wat advies hoe je lucide kan dromen
????????????
ik heb het al een paar keer gehad was egt super gaaf

Tip voor de mensen die het hebben je moet egt van gebouwen springen ja klinkt een beetje vaag maar dat is zo ontzettend cool zie je de grond op je af komen en dan raak je de grond, en dan voel je gewoon niks en sta je weer op
egt een aanrader
Oud 03-05-2004, 16:19
Drez
Drez is offline
ik heb allemaal stomme dromen gehad vannacht
eerst dat mn vriendje het uitmaakte, toen schrok ik daarvan wakker omdat het zo echt was en durfde ik niet meer te gaan slapen, dus wel gedaan, toen droomde ik helemaal een ander meisje waarom hij het had uitgemaakt enzo, sloeg echt nergens op...
en ik droomde dat ik naar college ging en dat ik de weg kwijt was en mn tas ook...en ik woonde in een hele rare flat, en mn vriend was er ook, en mn halve klas, en niets klopte, ik ging in bad onder water en dat zag ik heel duidelijk, heel vaag...nouja zoiets

die 1e is denkik dat ik bang ben mn vriend kwijt te raken ofzo...en die 2e dat ik bang ben dat ik niet genoeg punte haal om over te gaan ofzo denkik...maarja
Oud 04-05-2004, 19:59
tjah.....
tjah..... is offline
Citaat:
Yummie schreef op 19-03-2004 @ 16:16 :
Kan er ook iemand lucide dromen? Ik wel. Het betekent dat je je in je droom bewust bent van het feit dat je droomt. Je bent je volledig bewust van alles zegmaar. Heel leuk, je kan dan doen wat je wilt want het is toch maar een droom weet je dan....
Jaja.. Ik kan ook lucide dromen! Het is idd heel erg leuk! Ik heb het zeg maar geoefend en kan het nu volledig. Maar soms droom ik gewoon, dan rust ik meer uit. Het is trouwens niet per se dat je bewust bent dat je droomt, maar voornamelijk dat je je eigen dromen stuurt. Als je wil weten wat er 8er de deur zit, kun je hem daadwerkelijk openen. Kan erg handig zijn
Oud 04-05-2004, 22:40
pepperen88
pepperen88 is offline
Citaat:
tjah..... schreef op 04-05-2004 @ 20:59 :
Jaja.. Ik kan ook lucide dromen! Het is idd heel erg leuk! Ik heb het zeg maar geoefend en kan het nu volledig. Maar soms droom ik gewoon, dan rust ik meer uit. Het is trouwens niet per se dat je bewust bent dat je droomt, maar voornamelijk dat je je eigen dromen stuurt. Als je wil weten wat er 8er de deur zit, kun je hem daadwerkelijk openen. Kan erg handig zijn
ik wil er gevorderd in worden
vertel hoe doe je het
Oud 05-05-2004, 12:45
verdani
verdani is offline
Citaat:
moon schreef op 31-03-2004 @ 18:57 :
overigens wil ik jullie ook vragen of jullie misschien weten wat een zolder te betekenen heeft in een droom.
Het dromen over een zokder weerspiegelt het intellect van de dromer en kan duiden op het opstellen of overwegen van complexe of langdurige trajecten.

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 13:04.
Oud 05-05-2004, 12:48
verdani
verdani is offline
Citaat:
farrar-misty schreef op 10-04-2004 @ 09:06 :
We waren in een gebouwencomplex en de kinderen moesten naar de kleedkamers. Ik en nog een paar mensen die ik overtuigd had wisten dat ze daar onder 'douches' zouden worden gezet dus we probeerden ze allemaal tegen te houden maar NIEMAND LUISTERDE!!! (heeeeel frustrerend) Vervolgens gingen we naar buiten een soort veld dat we moesten oversteken. Wij waren op een heuvelachtig deel. Links onder waren massa's mensen die overstaken. Maar er werd geschoten, ergens was een man (die had verdacht veel van hitler weg) en hij schoot van boven ergens. Mijn neefje (die ik bijna nooit zie) stak over en nog meer mensen. Ik schreeuwde maar dat ze niet
moesten gaan, dat ze verraden werden, bedrogen MAAR
NIEMAND LUISTERDE!!!! UIteindelijk ging ik ook rennend naar de overkant en werd beschoten. Mijn droom eindigde toen ik ondereen houten tentje dook om te schuilen.
Deze droom duidt niet echt op het bang zijn voor een nieuwe oorlog o.i.d. maar het kan zijn dat je er van baalt dat je in je dagelijkse leven niet gehoord wordt, dat men amper luisterd naar wat je te zeggen hebt.
En juist omdat je zo vaak goede dingen te zeggen hebt :-)

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 12:58.
Oud 05-05-2004, 12:51
verdani
verdani is offline
Citaat:
dReZ schreef op 03-05-2004 @ 17:19 :
ik heb allemaal stomme dromen gehad vannacht
eerst dat mn vriendje het uitmaakte, toen schrok ik daarvan wakker omdat het zo echt was en durfde ik niet meer te gaan slapen, dus wel gedaan, toen droomde ik helemaal een ander meisje waarom hij het had uitgemaakt enzo, sloeg echt nergens op...
en ik droomde dat ik naar college ging en dat ik de weg kwijt was en mn tas ook...en ik woonde in een hele rare flat, en mn vriend was er ook, en mn halve klas, en niets klopte, ik ging in bad onder water en dat zag ik heel duidelijk, heel vaag...nouja zoiets
Het kan er inderdaad op duiden dat je bang bent je vriendje te verliezen, maar in je droom ben je meer kwijt geraakt, dit kan duiden op het feit dat je sowieso heel bang bent dingen te verliezen die je dierbaar zijn.

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 13:01.
Oud 05-05-2004, 12:54
Verwijderd
Verdani, je bent een schat!!!!

Ik ga wel ff je quotes aanpassen, dan is het wat duidelijker.
Oud 05-05-2004, 13:01
verdani
verdani is offline
Is goed Mutant, ik moet nog ff zien hoe alle knoppies hier werken he, ben mijn eigen forum gewend :-)

Liefs
Oud 05-05-2004, 13:11
verdani
verdani is offline
Citaat:
0o-pearl-o0 schreef op 22-03-2004 @ 20:09 :
Soms (een á twee keer in het jaar) droom ik over een brand in het dorp waar in woon. Ik mijn zussen en mijn vader (ik voorop) rennen dan naar de gymzaal waar we naar binnen gaan. (we kunnen er ook omheen, maar we gaan de moeilijke weg) dan zoeken we eerst wanhopig naar een uitgand, als ik dan met een touw naar boven en weer naar beneden klim, komen zijn vader en zussen achter mij aan en zien we de vlammenzee al om het gebouw heen komen en gaan rennen. Als we dan net op tijd tussen de vlammen heen kunnen zien we de rest van de mensen uit het dorp staan en is de droom afgelopen

heeft dit nog iets te betekenen?? het is al wel 2 jaar ofzo geleden dat ik hem voor het laatst had!!
Dromen over vuur of brand heeft vaak te maken met reiniging en vernietiging. Omdat het brand was waar je zelf niks aan kon doen of tegen in kon brengen kan het staan voor een onverwerkte woede of je hebt gewoon een vurig karakter
Oud 05-05-2004, 13:13
verdani
verdani is offline
Citaat:
argenta schreef op 22-03-2004 @ 16:47 :
ik droom altijd dat ik kan vliegen is dat dak vrijheid wil ofzo?
dromen over vliegen kan aanduiden dat je op die manier wilt proberen om een overzicht te krijgen van de dingen die gaande zijn op dat moment in je leven.
De dingen van bovenaf of een afstand bekijken.
Oud 05-05-2004, 13:17
verdani
verdani is offline
Citaat:
Yuppie schreef op 25-03-2004 @ 21:26 :
help ik krijg steeds de gedachte/droom dat ik op een moment een mes pak en dat ik dan mun polsen door snij
wat heeft dit voor betekenis dat die dromen steeds trug komen
en wat kan ik er tegen doen want ik vind ut ni meer leuk??
Dit kan aangeven dat je bepaalde dingen zat bent (problemen, of dingen die voorgevallen zijn) en je op deze manier een einde aan die dingen wilt maken.
Het hoeft niet specifiek te betekenen dat je een einde aan je leven wilt / gaat maken.
Je zou misschien eens op een rijtje kunnen zetten wat voor dingen er op dit moment in je leven spelen waar je niet zo blij mee bent.
Vriendschappen, school/werk, of wat dan ook. En dan kijken of je hier dingen aan kunt veranderen
Oud 05-05-2004, 13:43
tjah.....
tjah..... is offline
Citaat:
pepperen88 schreef op 04-05-2004 @ 23:40 :
ik wil er gevorderd in worden
vertel hoe doe je het
Hmm er zijn verschillende manieren.. Ik heb me er gewoon soms overdag op geconcentreerd en op een gegeven moment lukte het beter. Kijk op deze site voor wat tips. Geen idee of het goed werkt, maar probeer het zou ik zeggen. O.a. naar je handen kijken overdag en terugdenken (Hoe kwam ik hier?)

Succes
Oud 05-05-2004, 17:06
pepperen88
pepperen88 is offline
ja ik ken die site
ik ben er ook al een tijdje mee bezig maar ik heb er tot nu toe niet meer dan 2 gehad ik wil het egt vaker kunnen!!!
heb jij tips die jij hebt geprobeert???
tell me!!!
Oud 08-05-2004, 23:39
Upke
Upke is offline
Ja ik heb weer raar gedroomd. Eerst dat ik de rekeningen moest betalen van de douche (waterverbruik). Toen dat ik een soort draad uit mijn mond wou trekken maar dat lukte niet want hij zat gewoon helemaal vast in mijn keel. En ook een keer dat ik kon vliegen maar telkens maar voor eventjes, telkens als ik op een bepaalde hoogte kwam verloor ik de controle weer en zakte ik weer naar beneden. En pas ook dat ik ging jagen met een geweer in de bossen. Kortom weet iemand wat dat zoal kan betekenen??
Oud 09-05-2004, 10:08
tjah.....
tjah..... is offline
Citaat:
pepperen88 schreef op 05-05-2004 @ 18:06 :
ja ik ken die site
ik ben er ook al een tijdje mee bezig maar ik heb er tot nu toe niet meer dan 2 gehad ik wil het egt vaker kunnen!!!
heb jij tips die jij hebt geprobeert???
tell me!!!
Try this one: Zet je wekker op een uur of 4 's nachts en als ie afgaat zet je hem gelijk uit. Je valt weer in slaap maar je slaapt niet diept. Als je gaat dromen zul je hem makkelijk kunnen sturen.
Oud 09-05-2004, 20:51
Cheops
Cheops is offline
ik heb net de meest wazige droom gehad die ik me kan herinneren, maar ik snap echt niet wat het betekend

Ik droomde dat ik kankerstoned bij een of andere vreemde thuis was en het voelde ook echt dat ik stoned was, dr waren allemaal mensen die ik niet kende of heel erg vaag van vroeger kende.. ik was daar met twee vrienden maar die was ik op een gegeven moment kwijt geraakt, ik heb met verschillende mensen gepraat die ik helemaal nooit irl heb gezien en waar ik echt veel tegen heb verteld (ik praat zeg maar bijna nooit in een droom met vreemden..) op een gegeven moment zag ik buiten die twee vrienden van mij helemaal ziek naar hun fietsen worden gebracht, en toen legde iemand een plastic kleed op de grond waar ze op werden gelegd ( ), ik wilde daar achteraan gaan maar toen werd ik wakker(dacht ik) dus ik heb in mijn zogenaamde wakkere staat echt een stoned gevoel dus ik denk hey, als ik stonedheid kan nabootsen kan ik dus zijn waar ik wil zijn, en toen moest ik aan een spaanse stad denken, waarom weet ik nie, maar daar vloog ik ineens door de straten heen. toen dacht ik dat ik wel wakker was, maar ik stapte uit mijn bed en de deur zag er heel anders uit, dus ik doe de deur open en zweef als het ware van de trap af.. dus ik dacht dat ik nog kon vliegen dus ik spring en ik blijf in de lucht zweven en ik word weer wakker, maar nog steeds droom ik en daar ben ik ook bewust van maar het was gewoon een worsteling om echt wakker te worden..En toen ik uiteindelijk wakker werd zat ik zo'n roes dat het net leek of ik een dikke lsd-trip achterde rug had ofzo, en het is echt niet dat ik drugs heb ingenomen voordat ik ging slapen..

maar ik weet niet of dit een lucide droom was want ik heb het ook niet echt gestuurd, het is gewoon een van de eerste keren dat ik zo bewust een droom meemaak die ook gewoon heel erg echt aanvoelde..
maar ik wil het nu weer meemaken want ik kreeg er gewoon een kick van
Oud 11-05-2004, 18:41
olifant
olifant is offline
Ik heb een droom, die ik al meerdere keren heb gehad en ik vroeg me af of hier iemand misschien weet wat het betekent...

Er gebeurt niet elke keer precies hetzelfe maar wel ongeveer.

Er staat dan ergens een attractie waarin je de lucht in gaat, dus bijvoorbeeld een spin of zweefmolen (toevallig was het afgelopen keer anders, toen was het een draaimolen met van alles erop en eraan maar dan hing je wel in de lucht) Goed, die attractie draait dan rond en er zitten mensen in. Net als er nieuwe mensen inzitten en ik er ook in wil stappen begint de attractie snel te draaien en te zweven, maar ik heb me dan net aan een touw, buis of wat anders vast kunnen pakken en dan ga ik toch mee. Het is dan erg gevaarlijk want ik zit niet veilig vast en als mijn handen weg zouden glijden zou ik te pletter vallen.
Maar het rare is, elke keer stopt de attractie net op tijd klim ik op de kant en meestal word ik dan wakker...

Nou, ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg hebt uitgelegd en iemand van jullie dit kan verklaren,

Alvast bedankt,
Liefs
Anne
Oud 11-05-2004, 19:42
YankeeDoodleNYC
YankeeDoodleNYC is offline
Ik heb dromen waarin ik droom dat mijn vader en een vriend vna mijn stiefmoeder, mijn stiefmoeder delen. misschien vindt ik het omdat mijn vader mijn stiefmoeder behandelt als ene soort koningin. Hij is het altijd eens met haar. Ik had haar ook uit het raam geduwd in mijn droom en toen kwam mijn vader haar opvagnen
Oud 12-05-2004, 12:00
Fleurop
Fleurop is offline
Ik kreeg vanacht een tweeling; twee meisjes, ik kon hun gezichten goed zien. De bevalling ging makkelijk.
Dat was ook eigenlijk het enige wat ik van de droom herinnerde.

wat zou het betekenen?
Oud 12-05-2004, 12:09
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
tjah..... schreef op 04-05-2004 @ 20:59 :
Als je wil weten wat er 8er de deur zit, kun je hem daadwerkelijk openen.
Klinkt wel HEEEL erg matrix. zeer inspirerende film dat wel, maar vliegen is zeker niet het leukste hoor.

ennuh... Olifant (anne)? heb je veel stress? Is het niet zo dat je gewoon een hoop dingen niet bij kan houden en zo het leuke ervan mist?
Oud 13-05-2004, 18:42
pfano
pfano is offline
ik droom dus ongeveer mijn hele leven al dat ik op blote voeten loop door de stad (winkelstraat dan). Vroeger vond ik dat helemaal niet leuk,...Sinds dit jaar ongeveer heb ik er geen problemen meer mee, dat ik op blote voeten loop.
Misschien heeft het te maken met zelfvertrouwen of zow,..?

En ik droomde laatst dat ik om hoog stijgde,.. ik stond dus eerst gewoon op de grond,.. het was vlak bij me huis en bij een gras veldje en een flat,..aan het begin van de droom zakte ik wel eens naar de grond,... ik viel niet ofzow en het deed dus geen pijn,..maar later in de droom lukte me het steeds beter om om hoog te stijgen,..volgens mij gebuikte ik mijn armen als vleugels,...ik vloog dus niet maar hing alleen om hoog.
Op laatst kwam ik zelf hoger dan de flat (en die is erg hoog),..ik vond het wel leuk,...een beetje eng maar ook spannend.

En ik droom ook heeeel vaak dat ik auto rij naar allerei mogelijke plekken,...ik zit nooit alleen in de auto,..altijd iemand naast mij en meestal ook iemand of meerdere op de achterbank,...alleen kan ik het niet zo goed,..(ik ben 17 en dus ook geen rijbewijs) De laatste keer droomde ik dat ik met me zusje ( die naast mij zat in de auto was en we moesten ergens heen om iets te doen voor mijn moeder ofzow,...maar het kan ook wel zijn dat we naar haar toe moesten,..dat weet ik niet meer,...maar was toen opzich wel belangrijk,...Maar het probleem is als ik auto rij telkens niet weet waar de rem, gas en koppeling zit,..de koppeling gebruik iig nooit,..maar de rem en de gas kan ik dan nooit vinden,...

Hopelijk kan iemand mij vertellen wat het betekend,..

Liefs evi
Oud 13-05-2004, 22:10
pe51
pe51 is offline
Na een pauze van een maand of drie ben ik weer begonnen met het uitleggen van dromen. Dus af en toe zal ik hier een droom uitleggen, maar ik heb niet genoeg tijd om ze allemaal bij te houden. Jammer, maar het is helaas niet anders.

pe51.
Oud 13-05-2004, 23:21
pe51
pe51 is offline
Hallo Evi,

Het op blote voeten lopen door de winkelstraat van de stad zal een symbool zijn voor zoiets als: met een relaxed en ongedwongen gevoel rondlopen.

Als je het na je droom niet leuk vond, dat je in je droom op blote voeten liep, zonder dat je dit symbool zo kon begrijpen, dan zie ik hier geen betekenis in. En als je het in je droom niet leuk vond, dat je in je droom (dezelfde droom) op blote voeten liep, dan betekent het denk ik, dat je het niet leuk vond, om relaxed in de stad te lopen. Misschien gunde je het jezelf niet om in die situatie relaxed te zijn? Of kon je er (nog) niet van genieten?

---

Het omhoogstijgen kun je vergelijken met een vliegdroom. In de droom stijg je op aarde op, en kom je hoog boven de aarde. En dat is dan een symbool voor dat je in je geest hoog opstijgt, 'high' wordt, zeg maar (zonder drugs of zoiets). Je huis kun je als een symbool zien van je geestelijke thuis, of van: jezelf geestelijk thuisvoelen (in jezelf). Een grasveldje is (als het gras gezond en levenskrachtig is) vaak een symbool van 'een gezonde (geestelijke) ondergrond, waar levenskracht is. Je geest was gezond en levenskrachtig op dat moment dus, denk ik. De flat zal als er verder niets mee was in de droom, vooral belangrijk zijn als vergelijkingspunt. Zonder flat zou je geen idee hebben hoe hoog je zat, door de flat weet je dat veel beter, lijkt me.

Het is wel omhoogstijgen in je geest, het omhoogstijgen in je lichaam is maar een symbool. Maar stijgen zonder vleugels kan een mens niet, het heeft dus ergens ook iets onnatuurlijks, zou je kunnen zeggen. Omdat de plaats van de mens eigenlijk de grond is - een mens hoort met beide benen op de grond te staan. Als je uit eigen wil als mens omhooggaat is dat niet volgens je menselijke natuur. De angst en de spanning die je voelde kan met dat onnatuurlijke van het vliegen ('high zijn', gelukkig zijn) te maken hebben. Je kunt je dus afvragen of je het wel nodig hebt, om 'high' te zijn.

---

Autorijden is in het leven een manier om 'snel ergens te komen'. In je geest kun je soms ook 'snel' zijn, 'snel ergens willen komen'. Als je auto rijdt, zie je veel dingen in je omgeving niet. Als je geestelijk 'auto rijdt' (dan rij je als het ware in een (snelle) auto in je geest, zo ga je dan met je gevoel om) - als je dus in je geest auto rijdt, dan denk je heel snel, en zo zie je dus veel gevoelens niet. Je denkt er als het ware snel overheen.

Dat je in je dromen nooit alleen in een auto zit, betekent volgens mij dat je nooit in je eentje bent, als je in zo snel denkt, maar altijd met andere mensen. Dat je niet goed met de auto om kunt gaan, heeft niet met je leeftijd in het echte leven te maken. Want ook mensen die in real life goed auto kunnen rijden, kunnen dat soms niet in hun dromen. Het autorijden is niet echt, het is een symbool voor hoe je op sommige momenten met je eigen geest omgaat.
Dat je niet goed met de eigen auto om kunt gaan betekent volgens mij dat je niet goed met die 'snelle manier van leven' om kunt gaan. Het betekent denk ik dat je geen controle en beheersing over je geest hebt op zulke momenten. Want als je niet met koppeling, rem en gas in een auto kunt omgaan, dan heb je geen controle en beheersing over de wagen.

* deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout.
* maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft.
Oud 13-05-2004, 23:37
pe51
pe51 is offline
Citaat:
olifant schreef op 11-05-2004 @ 19:41 :
Ik heb een droom, die ik al meerdere keren heb gehad en ik vroeg me af of hier iemand misschien weet wat het betekent...

Er gebeurt niet elke keer precies hetzelfe maar wel ongeveer.

Er staat dan ergens een attractie waarin je de lucht in gaat, dus bijvoorbeeld een spin of zweefmolen (toevallig was het afgelopen keer anders, toen was het een draaimolen met van alles erop en eraan maar dan hing je wel in de lucht) Goed, die attractie draait dan rond en er zitten mensen in. Net als er nieuwe mensen inzitten en ik er ook in wil stappen begint de attractie snel te draaien en te zweven, maar ik heb me dan net aan een touw, buis of wat anders vast kunnen pakken en dan ga ik toch mee. Het is dan erg gevaarlijk want ik zit niet veilig vast en als mijn handen weg zouden glijden zou ik te pletter vallen.
Maar het rare is, elke keer stopt de attractie net op tijd klim ik op de kant en meestal word ik dan wakker...

Nou, ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg hebt uitgelegd en iemand van jullie dit kan verklaren,

Alvast bedankt,
Liefs
Anne
Hallo Anne,

Een attractie is iets waar je voor je plezier in gaat, om je goed te voelen. In dromen is het vaak een symbool voor plezier maken met je geest (in plaats van met je lichaam). Het zou dus kunnen betekenen dat je niet goed mee kunt doen als anderen plezier maken. En dat je het dan toch probeert op een manier die niet goed is, en dat je er dan als het ware zo'n beetje bij bungelt (het touw in de droom). En dat op een manier die risico heeft (voor je geest dan).

De lucht ingaan is meestal je goed voelen 'high voelen'. Je zult je dus goed gaan voelen als anderen plezier of lol hebben, maar op een manier die risico heeft voor je gevoel.

Je zou kunnen nagaan, op welke manieren je plezier of lol hebt met andere mensen, en hoe je dat doet. En dan kun je je afvragen (als daar iets mee is) wat er eigenlijk aan de hand is, en hoe je daaraan iets zou kunnen doen. Ik denk dat de dromen je dit daarom laten zien.

Oud 14-05-2004, 00:17
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
pe51 schreef op 13-05-2004 @ 23:10 :
Na een pauze van een maand of drie ben ik weer begonnen met het uitleggen van dromen. Dus af en toe zal ik hier een droom uitleggen, maar ik heb niet genoeg tijd om ze allemaal bij te houden. Jammer, maar het is helaas niet anders.

pe51.
anders leg mijn droom ook effe uit
Oud 14-05-2004, 07:50
pfano
pfano is offline
Citaat:
pe51 schreef op 14-05-2004 @ 00:21 :
Hallo Evi,

Het op blote voeten lopen door de winkelstraat van de stad zal een symbool zijn voor zoiets als: met een relaxed en ongedwongen gevoel rondlopen.

Als je het na je droom niet leuk vond, dat je in je droom op blote voeten liep, zonder dat je dit symbool zo kon begrijpen, dan zie ik hier geen betekenis in. En als je het in je droom niet leuk vond, dat je in je droom (dezelfde droom) op blote voeten liep, dan betekent het denk ik, dat je het niet leuk vond, om relaxed in de stad te lopen. Misschien gunde je het jezelf niet om in die situatie relaxed te zijn? Of kon je er (nog) niet van genieten?

---

Het omhoogstijgen kun je vergelijken met een vliegdroom. In de droom stijg je op aarde op, en kom je hoog boven de aarde. En dat is dan een symbool voor dat je in je geest hoog opstijgt, 'high' wordt, zeg maar (zonder drugs of zoiets). Je huis kun je als een symbool zien van je geestelijke thuis, of van: jezelf geestelijk thuisvoelen (in jezelf). Een grasveldje is (als het gras gezond en levenskrachtig is) vaak een symbool van 'een gezonde (geestelijke) ondergrond, waar levenskracht is. Je geest was gezond en levenskrachtig op dat moment dus, denk ik. De flat zal als er verder niets mee was in de droom, vooral belangrijk zijn als vergelijkingspunt. Zonder flat zou je geen idee hebben hoe hoog je zat, door de flat weet je dat veel beter, lijkt me.

Het is wel omhoogstijgen in je geest, het omhoogstijgen in je lichaam is maar een symbool. Maar stijgen zonder vleugels kan een mens niet, het heeft dus ergens ook iets onnatuurlijks, zou je kunnen zeggen. Omdat de plaats van de mens eigenlijk de grond is - een mens hoort met beide benen op de grond te staan. Als je uit eigen wil als mens omhooggaat is dat niet volgens je menselijke natuur. De angst en de spanning die je voelde kan met dat onnatuurlijke van het vliegen ('high zijn', gelukkig zijn) te maken hebben. Je kunt je dus afvragen of je het wel nodig hebt, om 'high' te zijn.

---

Autorijden is in het leven een manier om 'snel ergens te komen'. In je geest kun je soms ook 'snel' zijn, 'snel ergens willen komen'. Als je auto rijdt, zie je veel dingen in je omgeving niet. Als je geestelijk 'auto rijdt' (dan rij je als het ware in een (snelle) auto in je geest, zo ga je dan met je gevoel om) - als je dus in je geest auto rijdt, dan denk je heel snel, en zo zie je dus veel gevoelens niet. Je denkt er als het ware snel overheen.

Dat je in je dromen nooit alleen in een auto zit, betekent volgens mij dat je nooit in je eentje bent, als je in zo snel denkt, maar altijd met andere mensen. Dat je niet goed met de auto om kunt gaan, heeft niet met je leeftijd in het echte leven te maken. Want ook mensen die in real life goed auto kunnen rijden, kunnen dat soms niet in hun dromen. Het autorijden is niet echt, het is een symbool voor hoe je op sommige momenten met je eigen geest omgaat.
Dat je niet goed met de eigen auto om kunt gaan betekent volgens mij dat je niet goed met die 'snelle manier van leven' om kunt gaan. Het betekent denk ik dat je geen controle en beheersing over je geest hebt op zulke momenten. Want als je niet met koppeling, rem en gas in een auto kunt omgaan, dan heb je geen controle en beheersing over de wagen.

heej bedankt,..
ik kan me wel een beetje in de uitleg vinden,...vooral in het opstijgen verhaar,...en het gras was wel mooi groen nix mis mee dus..!
Oud 15-05-2004, 16:33
0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
had laatst 2 dromen:
*ik ging naar een vriendin, die nog nooit écht een baantje heeft gehad. Daar aangekomen bleek ze een krantenwijk te hebben, en dat ik maar met haar mee moest gaan om te helpen (toen was ik een beetje verward) toen ging ik achterop de fiets bij haar, en gingen we opeens een tunnel door, keihard over traptreden naar beneden, ik zei: "nee, nee, help!! dit is niet leuk, dit is eng!!" en schreeuwde dat ik omhoog wou, langzamer wou gaan, maar nee, dat kon nniet volgens haar, zij wou naar beneden.* toen werd ik (helaas) wakker gemaakt

*de 2e: dit is een droom die ik al wat vaker heb gehad, een paar jaar geleden, maar nu had ik er volledige controle over:
Mijn zussen en ik waren aan het fietsen over de weg, totdat voor een tunneltje een pop (bebloed) lag. Wij stappen af, ik loop naar de pop, raap het op en ga vervolgens door het bos heen (er waren een heleboel weggetjes, maar instinctief nam ik de goede) naar een boerderijtje. Ik loop (zonder te kloppen ofzo) de kamer binnen, en zie 2 ouders met een dood kind in hun arm zitten, met tegenover hun een man (vermoorder) die een bebloed mes vasthoud. Ik loop heel zelfverzekerd naar hem toe, en zeg iets tegen hem. Dan opeens pakt hij 1 van mijn zussen, en bedreigd hun met zijn mes. Wij moeten de auto instappen, hij rijdt ons naar een andere boerderij, bindt ons vast, en sluit ons op in een grote lichte kast. Ik (totaal niet in paniek, juist eerder zelfverzekerd) heb opeens mijn touw los, en bevrijd de anderen. daarna gaan we naar buiten, ik zeg: "gaan jullie de fietsen maar halen, ik regel dit wel" , Loop naar de grote weg, waar hij bijna voorbij komt. hij stopt, en zegt: "hoe ben je losgekomen" ik lach hem uit, hij komt naar mij toen met zijn mes. Dan opeens maakt ik allemaal vechtbewegingen en sla hem tegen de grond, waarna ik hem heeel erg goed vast maak. Ik bel de politie, en tegelijkertijd met hun komen mijn zussen terug met onze fietsen, en is de droom afgelopen.*

sorry als dit een beetje vaag uitgelegd is, maar het is volgens mijn wel duidelijk wat ik bedoel.

ellen
Oud 16-05-2004, 19:59
steefos
steefos is offline
Ik droomde dat k mn fiets ging parkeren ergens op een schoolplein het was een lange niet overdekte stalling. het weer was zonnig. Ik zette mijn fiets zoals ik normaal ook altijd doe iets van de andere af zodat hij niet om zou vallen.

toen liep ik weg toen ik terugkwam was de hele rij fietsen omgevallen behalve de mijne. een meisje schopte alsnog mijn fiets om daar werd ik aardig kwaad om en ging haar achterna. Ik wilde met haar gaan praten maar ze stompte me weg, niet hard. daarna praatte ik met een ander meisje en toen was alles weer goed mijn fietst stond weer recht de woede was weg.

Daarna ging ik een lied zingen een soort oorloglied de eerste 3 coupletten leken een soort van engels een jongensstem zong mee terwijl ik alleen was. na het 3 e couplet was hij weg en voelde k een sterke aanwezigheid van een vriendin toen k even stopte met zingen toen ik weer verder ging was ze opeens verdwenen. De laatste 2 coupletten leken qua tekst op een griekse rouwzang, best wel eng vond ik dat klinken

kan iemand mij helpen met deze droom verklaren, ik vind hem zelf namelijk heel vaag en denk dat er toch een belangrijke boosdschap in zit
Oud 17-05-2004, 15:17
Verwijderd
*snurkt*
Oud 18-05-2004, 16:28
pe51
pe51 is offline
Citaat:
Cheops schreef op 09-05-2004 @ 21:51 :
ik heb net de meest wazige droom gehad die ik me kan herinneren, maar ik snap echt niet wat het betekend
(... droom ...)
Hallo Cheops,

Normaal gesproken krijg ik bij dromen een gevoel over die droom, en dan kan ik hem (op mijn manier) uitleggen.

Maar bij jouw droom krijg ik er geen gevoel over. Daarom kan ik er geen uitleg van geven.

groeten, peter.
Oud 18-05-2004, 17:05
pe51
pe51 is offline
Citaat:
0o-pearl-o0 schreef op 29-03-2004 @ 19:23 :
* nieuwe droom*

ik droomde gister over mijn nieuwe mobieltje (1,5 week oud), ik had hem mee naar een kennis van ons, ik ging met mij vader in een grijz busje, (de hele everjaardag heb ik niet gezien) toen wij teruggingen, kon ik in de auto mijn mobieltje niet meer vinden! toen ik uit het raampje keek, zag ik hem helemaal verpulverd liggen. Ik riep angstig en gehaast naar mijn vader dat hij moest stoppen, en de deur open moest doen (net alsof ik dat zelf niet meer kon) en dat ik mijn mobieltje mee moest nemen! maar hij wou niet stoppen, en hij wou mij er ook niet uitlaten. Toen hij dat niet wou ging ik gillen en schreeuwen en huilen dat hij mij eruitlaten moest! ik was zóó bang om mijn mobiel te verliezen! toen we thuis waren ging ik naar mijn moeer, en nog steeds hysterisch begon ik te schreeuwen dat ik terug moest, en vroeg of zij mij wou brengen, nu echt in tranen, en met een angstig gevoel. Toen zij mij ook niet wou wegbrengen stapte ik op de fiets en racede naar de plek toe, waar ik hem (totaal kapot) zag liggen. Toen pakte ik de onderdelen 1 voor 1 op, heel erg voorzichtig en langzaam, net alsof ze heilig waren.

erug vage droom, maar volgens mij zit er wel een diepere betakenis achter! ow ja, ik ben trouwens niet verslaafd aan mijn nieuwe mobiel, ik adoreer hem niet, zoals ik in de droom doe.
Hallo Ellen,

Ik denk dat deze droom gaat over hoe je je vader moet zien. Wat hij in je kan oproepen voor gevoel. Natuurlijk vind je een nieuwe mobiel de eerste dagen dat je hem hebt, heel belangrijk, dat heeft iedereen. Wat de droom volgens mij zo laat zien is, dat áls je een mobiel op dat moment zo belangrijk vindt, dat je vader en moeder dan zo zijn als je in deze droom meemaakt. Omdat het goed voor je is, om ze te zien zoals ze zijn. Waarschijnlijk heb je meer dingen van hen meegemaakt die minder prettig waren.

Als je ouders een grijs busje hebben, wat er zo uitziet als in deze droom, dan zit er achter dit grijze busje verder geen betekenis. Maar als ze een andere of geen auto hebben, dan zal de kleur grijs een symbolische betekenis hebben. Dan kun je dat als (geestelijk) "kleurloos" opvatten. Je kan het busje letterlijk bekijken, als een saai, kleurloos busje. Maar je kan het ook als een symbool zien. Dan laat het de toestand van iemands geest zien.

De toestand van de geest van een 'snelle jongen' kun je bijv. vergelijken met hoe een luxe, snelle sportwagen is. Bij iemand anders zou je bijv. eerder aan een vrachtauto denken. En bij je vader (als die rijdt en het voor zijn gevoel zijn busje is) moet je dan met een grijs busje vergelijken. Dat kan wat meer hebben dan een sportwagen, maar is langzamer en rijdt niet zo subtiel als een gewone of sportauto.

Regels voor berichten