Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 12:33
Gatara
Gatara is offline
Luchtmachtpiloot filmt UFO's (video)

AMSTERDAM - Een piloot van de Mexicaanse luchtmacht heeft tijdens een routinevlucht 11 ufo's vastgelegd op film, dat meldt onder meer CNN. De video - gemaakt op 5 maart - toont snel voortbewegende lichtbollen op een hoogte van zo'n 3500 meter (11.480 feet).

"Ik kan niet goed vertellen wat het was, maar ze waren compleet echt!", verklaarde Mario Adrian Vazquez, een van de luchtmachtmachtmedewerkers aan boord van het toestel. De lichtobjecten omsingelden de straaljager gedurende de routinevlucht om mogelijke drugssmokkel op te sporen.

Piloot Magdaleno Castanon verklaarde tegenover persbureau AP dat nadat de achtervolging gestaakt werd de vliegende bollen verdwenen.

Film:
http://nu.nl/news.jsp?n=322163&c=155#

nu.nl
--

wat denken jullie hiervan?
Oud 12-05-2004, 12:44
Daevrem
Daevrem is offline
Niets wetenschappelijks. Er is niet veel te meten he?
Oud 12-05-2004, 13:07
david_again
david_again is offline
Exuses voor dubbele topic dan, had ik niet gezien

Maar om even terug te komen n.a.v. Luchtmachtpiloot filmt UFO's (video)

Citaat:
Ze zijn ongeïndentificeerd, dus per definitie UFOs.
Verder is het de zoveelste video-opname van slechte kwaliteit waaruit absoluut niks te herleiden valt. Big deal.
Ik heb wel veel slechtere video's gezien. Als je de video helemaal gezien hebt, dan zie je heel erg duidelijk dat het hier niet om luchtballonnen of weersattelieten gaan. Ik vind 'em juist heel duidelijk.

Ook is dit geen asteroide die in de atmosfeer verbrand lijkt mij. Duidelijk een ufo dus. En voor jouw misschien geen Big deal, maar voor genoeg andere mensen wel. Het is niet voor niks wereld nieuws toch?

Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 14:20
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Het Mexicaanse leger neemt het in ieder geval serieus! Mexico heeft overigens een vrij lange en uitgebreide geschiedenis van UFO-waarnemingen!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 15:37
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
even naar de mc donalds

Mooie witte bollen, idd ufos.
boeiend...
Oud 12-05-2004, 16:03
DG
DG is offline
Citaat:
Sky Jewel schreef op 12-05-2004 @ 15:20 :
Het Mexicaanse leger neemt het in ieder geval serieus! Mexico heeft overigens een vrij lange en uitgebreide geschiedenis van UFO-waarnemingen!
ja dat viel mij ook op .
volgens mij is het grootste deel van de ufo gespot in mexico

(hoe zou dit komen?
Strategische plek, of willen mexicaanse boeren een beetje sensatie en geld op de bankrekening?)
Oud 12-05-2004, 16:20
De Veroorzaker
Citaat:
DG schreef op 12-05-2004 @ 17:03 :
Strategische plek
ja vast je reist weet ik hoe veel lichtjaar, en dan maakt het wat uit waar op aarde je de dampkring binnenkomt
Oud 12-05-2004, 16:50
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 12-05-2004 @ 17:20 :
ja vast je reist weet ik hoe veel lichtjaar, en dan maakt het wat uit waar op aarde je de dampkring binnenkomt
Mssn heeft het iets te maken met de golf van Mexico, daar is toch zo'n meteoriet terecht gekomen of heb ik dat nou helemaal fout
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 17:08
Daevrem
Daevrem is offline
Als het al buitenaards leven is hebben ze geen lichtjaren gereist. Ze hebben een andere manier van reizen zodat ze de lichtsnelheid kunnen ontwijken want anders zit je met het tijdsverschil dat ontstaat als je met een snelheid in de buurt van de lichtsnelheid reist.

En als ze hier zijn dan zijn ze ook slim genoeg om onze hele maatschappij te analyseren zonder er invloed op uit te oefenen.

Trouwens, ze zullen zich nooit zomaar aan ons tonen. Net zoals die lui in Star Trek een Prime Directive hebben zullen zij ook zoiets hebben. Je gaat niet zomaar je invloed uitoefenen op primitief leven.
Oud 12-05-2004, 18:55
Luego
Luego is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-05-2004 @ 13:33 :
wat denken jullie hiervan?
uhhhhh......
vreemd.
heel vreemd.

wil eerst verder nieuws afwachten voor ik een echte reactie kan geven.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 19:54
De Veroorzaker
Citaat:
Daevrem schreef op 12-05-2004 @ 18:08 :
Als het al buitenaards leven is hebben ze geen lichtjaren gereist.
Dat moet wel.
Een lichtjaar is een afstand, onthoud dat!
Oud 12-05-2004, 20:20
Daevrem
Daevrem is offline
Joh?

Maar toch is het onmogelijk, om de rede welke ik al gemeld heb.
Oud 12-05-2004, 20:34
De Veroorzaker
Citaat:
Daevrem schreef op 12-05-2004 @ 21:20 :
Joh?

Dus ze hebben het omzeild, en dus minder dan enkele lichtjaren afgelegd.

Dus dan wonen ze om de hoek, dus dan kunnen we bij ze op bezoek gaan?

Denk na man.
Oud 12-05-2004, 20:52
Daevrem
Daevrem is offline
Als je een tunnel in ruimte/tijd maakt leg je helemaal geen afstanden af die in de buurt van enkele lichtjaren komen.

Als je wel enkele lichtjaren aflecht, laten we zeggen 10 lichtjaar en je reist met de snelheid van 0.8, wat technologisch mogelijk is alhoewel het enorme hoeveelheden energie kost, is en je gaat naar de aarde en dan weer terug dan is er tussen jouw en je planeet een tijdsverschil van 10 jaar. Je lelt zelf 2x 7.5 jaar maar op je thuisplaneet telt men dat je in totaal 25 jaar weg was.

Nou, dit is maar 10 lichtjaar en je doet er nog 7.5 jaar over om bij de aarde te komen.

Als je nog sneller gaat dan wordt het tijdsverschil nog groter. Zo kun je wel 1000-den jaren in de toekomst reizen. En dat wil je niet. Je kunt dan de aarde wel bezoeken maar tegen de tijd dat je terug bent, wat voor jouw niet zo heel lang is, is je eigen beschaving al weg. Je kunt dus geen grote afstanden af gaan leggen als je door de ruimte wil reizen.

Dus het is wormholes of helemaal niets.

Denk zelf eerst maar eens na en do the math.
Oud 12-05-2004, 21:50
Verwijderd
goh, het zou natuurlijk niks te maken hebben met die vreedzame noorderbuur van mexico die totaal geen geheime wapenprogramma's heeft draaien.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 07:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 12-05-2004 @ 18:08 :
Als het al buitenaards leven is hebben ze geen lichtjaren gereist. Ze hebben een andere manier van reizen zodat ze de lichtsnelheid kunnen ontwijken want anders zit je met het tijdsverschil dat ontstaat als je met een snelheid in de buurt van de lichtsnelheid reist.
De klok en de klepel?
Oud 13-05-2004, 07:22
Gimme more beer
Citaat:
Havock schreef op 12-05-2004 @ 22:50 :
goh, het zou natuurlijk niks te maken hebben met die vreedzame noorderbuur van mexico die totaal geen geheime wapenprogramma's heeft draaien.
Idd... Zou mij niets verbazen als de VS gewoon een oefening aan het doen was... Zoals elke UFO die we tot nu toe hebben gezien...
Oud 13-05-2004, 07:27
Gimme more beer
Citaat:
Daevrem schreef op 12-05-2004 @ 21:20 :
Joh?

Dat is geen reden... Ze kunnen met 1.5 x 10^8 gereisd hebben, geen probleem (theorethish kunnen wij al met 3.0 x 10^7 reizen)... Dat ze er dan misschien honderden (mensen-) jaren over doen, is weer een ander verhaal. Want misschien hebben zij, net zoals wij mensen tov bepaalde dieren wel een heel ander besef van tijd en ruimte.

Je ideeen over een tunnel zijn erg omstreden na gebruik door andere wetenschappers, maar toch zijn er ideeen geplant over het tegengaan van remming door snelheid. Maar ok, dat zien we over een paar honderd jaar wel weer
Oud 13-05-2004, 07:45
EggeD
EggeD is offline
Waarom zou een buitenaardse beschaving "net als die lui in Star Trek" geen invloed willen uitoefenen op de mensheid ? Misschien geven ze er wel niks om of wij ze zien of niet en analyseren ze alleen onze afweringssystemen om ons vervolgens te assimileren. "Resistance is futile."
Oud 13-05-2004, 08:54
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
EggeD schreef op 13-05-2004 @ 08:45 :
Waarom zou een buitenaardse beschaving "net als die lui in Star Trek" geen invloed willen uitoefenen op de mensheid ?
Het bekende vreedzaamheid-is-nodig-om-geavanceerd-te-worden-argument.
Wat mijnsziens onzin is om te veronderstellen, gezien onze geschiedenis tot nu toe.

Als er beschavingen zijn die tussen sterren reizen, dan zijn er ongetwijfeld ook wapens die hele planeten en sterren in een keer vernietigen.

Ik vond eigenlijk dat wizkid de meest zinnige opmerking maakte,
Citaat:
Wizkid schreef:Mssn heeft het iets te maken met de golf van Mexico, daar is toch zo'n meteoriet terecht gekomen of heb ik dat nou helemaal fout
Ik denk bij dit soort verschijnselen (lichtbollen etc.) toch vaak aan elektromagnetische fenomenen denk aan bolbliksems die we ook niet snappen, andere 'paranormale' verschijnselen komen vaak ook voor op plekken met een verstoord aardmagnetisch veld. Die meteoriet heeft ongetwijfeld een invloed op het magnetisch veld. Niet?

Laatst gewijzigd op 13-05-2004 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:14
Daevrem
Daevrem is offline
Als ze ons dood wilden hebben dan waren we dat allang.

Ja, wormholes, stargates, ruimte/tijd extreem ombuigen zijn controvercieel. Maar het is de enige mogelijkheid die ik in de wetenschap zie. Je moet er wel rekening me houden dat die lui dan 10,000 to 100,000 of nog meer jaar verder zijn dan wij.

Tuurlijk hebben ze dan ook wapens om ons in een keer te vernietigen.

Natuurlijk kom je dan ook weer bij de mier analogie. Waarom zouden wij als mensen ineens alle mieren op deze aarde af gaan slachten. We hebben er niets aan. Maar aan de andere kant, als we er per ongeluk een paar doodtrappen boeit dat ook niet veel.

Misschien is intelligent leven in hun ogen iets bijzonders en unieks. Dan zijn we niet alleen een soort van mieren voor hun maar ook een soort van babies. Misschien hebben we wel helemaal niet de capiciteit hun niveau te berijken. Als we dat wel hebben zullen ze ons niet als mieren zien maar als gelijke wezens die gewoon tienduizenden jaren achter lopen.

Het is dus niet per se het vreedzaamheid-is-nodig-om-geavanceerd-te-worden-argument, het argument is dat wij voor hun irrelevant zijn. Als ze gecivilizeerd zijn gaan ze ons niet voor hun pret vernietigen. En ik denk ook niet dat wij iets hebben dat zij nodig hebben.

En misschien hebben ze ons we gecreeerd.
Oud 13-05-2004, 11:56
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 13-05-2004 @ 12:14 :
Natuurlijk kom je dan ook weer bij de mier analogie. Waarom zouden wij als mensen ineens alle mieren op deze aarde af gaan slachten. We hebben er niets aan. Maar aan de andere kant, als we er per ongeluk een paar doodtrappen boeit dat ook niet veel.

Misschien is intelligent leven in hun ogen iets bijzonders en unieks. Dan zijn we niet alleen een soort van mieren voor hun maar ook een soort van babies. Misschien hebben we wel helemaal niet de capiciteit hun niveau te berijken. Als we dat wel hebben zullen ze ons niet als mieren zien maar als gelijke wezens die gewoon tienduizenden jaren achter lopen.
Natuurlijk kom je dan ook weer bij europeanen-indianen analogie...

Speculatie
Oud 13-05-2004, 12:45
Daevrem
Daevrem is offline
Pessimist

Ik geloof best wel dat er veel intergalactische oorlogen zijn. En dat er nog sterkere rasicsme is tussen twee totaal verschillende soorten wezens. Misschien een ander soort oorlog als de oorlogen die wij voeren.

Maar toch geloof ik dat er ook veel verlichte wezens zijn die dingen toch vredelievend oplossen.

Trouwens is het wel interessant om te weten hoe geweldadig en oorlogzuchtig de mens echt is. We kunnen daar nu eigenlijk niet zo veel over zeggen want we hebben geen referentiepunten. Het kan best zijn dat de andere civilizaties veel geweldadiger zijn dan wij mensen. Maar het kan ook zijn dat ze het hele concept oorlog niet eens kennen.

Maar de kans is groot dat het ongeveer allemaal gelijk is. Voor zover we weten zijn we namelijk alleen door de evolutie gevormd en 'ontworpen' en die heeft altijd zo z'n eigen eisen.

Maar de vraag of interstellar reizen echt practisch mogelijk is moet eerst nog beantwoord worden. Misschien kunnen we elkaar wel niet eens ontmoeten, op een hele lange enkele reis na. Als dat zo is zie ik niet in waarom er oorlogen zouden zijn.
Oud 13-05-2004, 12:49
david_again
david_again is offline
Daevrem, ik ben het volledig met jouw eens. Puur wetenschappelijk gezien (zie hier Buitenaardse beschavingen ) is de kans op leven 99,9 %. Echter met veel mensen (en dat geeft niks) is het zo dat als ze het niet zien, het ook niet bestaat. Eerst bewijs, daarna geloven.

Gelukkig zijn er in onze geschiedenis genoeg wetenschappers geweest die eerst geloofden, en daarna bewijs leverden. Anders hadden we nu nog in de middeleeuwen geleefd. Zij geloofden in iets, maar konden het niet bewijzen. Niemand geloofde hun op dat moment. Het kon dus niet wat zij zeiden. Pas nadat het bewezen was kon het ineens wel!
Fout, het kon de hele tijd al, maar we wisten het niet.

Ik denk dat je er rustig van uit kunt gaan dat het universum bezaaid is met leven, in welke vorm dan ook. Er zullen hele vreemde vormen van leven zijn en misschien ook humanoide soorten, die dus op mensen lijken. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze vlakbij wonen. Het universum is ZOOO immens groot. En bovendien, misschien leven ze wel in een dimensie die wij helemaal niet waar kunnen nemen.

Waarom zien we ze dan niet, vragen veel mensen.
Als er een ras is die naar de aarde kan komen, kun je ervanuit gaan dat ze geavanceerde technologie bezitten, want wij kunnen nog niet zover reizen. Ik denk zelf inderdaad ook aan wormholes.
Ik geloof dat er net zoals in Startrek een soort Federatie is met inderdaad als richtlijn 'nummero uno' dat je je niet bemoeit met een andere beschaving die nog niet beschaafd is.
Want zeg nou zelf, me moeten ons schamen. Stel je voor dat er Aliens komen die geen kwaad in de zin hebben, en die kijken naar de Aarde. Dagelijks worden duizenden mensen vermoord door hun eigen soort en gaan tienduizenden dood door honger terwijl dat helemaal niet nodig is. We helpen de natuur helemaal naar de kloten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik denk niet dat ze staan te springen om contact met ons te leggen.
Wij zijn in hun ogen hoogstwaarschijnlijk barbaren.
"We komen over 1000 jaar wel terug", zullen ze zeggen.

Ze zullen, zoals sommige mensen beweren, ook niet ingrijpen. Het belangrijkste in het universum is de Vrije Wil. Zoals wij nu op de aarde met alles omgaan kiezen we zelf voor. Wie zijn aliens om onze vrij wil te ontnemen?

Net zoals je in Irak geen democratie kunt brengen, want het moet door die bevolking zelf gebeuren. Zo bemoeien buitenaardsen zich dus ook niet met ons. Trouwens, ik denk dat er ook buitenaardsen zijn die niet zo lief zullen zijn, het is denk ik niet één en al liefde in de cosmos. Maar als zij echt de aarde wilden vernietigen, dat was dat al lang gebeurd en hadden we niks kunnen doen om dat te voorkomen.

Neemt niet weg dat ze ons wel observeren denk ik. Misschien ging er iets mis met hun 'cloaking device' boven mexico. Trouwens, een soort masale bolbliksem vind ik toch ook een aarde verklaring.

En met dit soort dingen houdt Nieuws-Platform.nl zich o.a. bezig.

Sorry voor 't lange verhaal.

David
www.Nieuws-Platform.nl
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:51
david_again
david_again is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 13-05-2004 @ 13:45 :
Trouwens is het wel interessant om te weten hoe geweldadig en oorlogzuchtig de mens echt is. We kunnen daar nu eigenlijk niet zo veel over zeggen want we hebben geen referentiepunten. Het kan best zijn dat de andere civilizaties veel geweldadiger zijn dan wij mensen.
Volgens mij staan we in elk geval in de top 5 We doen aardig ons best... Maar dat deze discussie op dit forum plaats vindt is al een goed teken.

David
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2004, 13:11
Daevrem
Daevrem is offline
Nou, waarom zouden we in de top5 staan? Wat is er zo bijzonder aan ons of aan de aarde dat we zo slecht zijn? Zijn we gecreeerd door 'de duivel', heeft de aarde een zo slechte geschiedenis met natuurrampen dat we wel superegoistisch moesten zijn om nog te leven? Ik zie eigenlijk geen speciale situatie die ons heel erg slecht zou maken.

Ik denk dat het niet ongewoon is voor beschavingen van ons niveau om barbaars en geweldadig te zijn. We hebben de stap tussen dieren en verlichte gecivilizeerde wezens nog niet gemaakt. Ik denk ook dat veel intelligente levenssoorten zichzelf vernietigen voordat ze dat hogere niveau berijken. Vandaar dat ik er vanuit ga dat het intelligente leven dat de aarde kan bezoeken ook een bepaald niveau van verlichting en beschaving heeft.

En of de mens dat ooit haalt is ook maar de vraag. We zijn nu in ieder geval op dat punt aangekomen. De volgende 100-400 jaar zal dat laten zien.

En als we onszelf teruggooien naar een stenen tijdperk of een soort middeleeuwen dan hebben we een probleem. Alle olie is op. Dat kan een toekomstige beschaving dan niet meer gebruiken om opnieuw te proberen een 'echte' intelligente beschaving op te zetten.
Oud 13-05-2004, 13:29
david_again
david_again is offline
Het was ook meer een geintje hoor. Ik geloof niet dat de aarde nou zo slecht is vergeleken met anderen.

Ik denk dat je gelijk hebt en dat er verschillende planeten zijn met verschillende vormen van beschaving. Ik heb wel het idee dat we nu zo'n beetje op een punt komen dat we ons realiseren wie we echt zijn en wat we hier eigenlijk komen doen (ipv hele leven werken).

Over dat laatste punt had ik nog niet nagedacht. Daar zit wat in... We moeten dus nu wel...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 13:48
Verwijderd
het zijn shivans, ze komen ons hallen.
argh!~!~1!!!@@!oneone
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:11
Daevrem
Daevrem is offline
Joh?

Ga met wapens spelen...
Oud 13-05-2004, 14:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
david_again schreef op 12-05-2004 @ 14:07 :
Ik heb wel veel slechtere video's gezien. Als je de video helemaal gezien hebt, dan zie je heel erg duidelijk dat het hier niet om luchtballonnen of weersattelieten gaan. Ik vind 'em juist heel duidelijk.
Dat deze opname minder slecht dan de gemiddelde opname is maakt 'm nog niet duidelijk. Ik heb op TV wel betere gezien en een boel waren relatief makkelijk te verklaren.

Citaat:
david_again schreef op 12-05-2004 @ 14:07 :
Ook is dit geen asteroide die in de atmosfeer verbrand lijkt mij. Duidelijk een ufo dus. En voor jouw misschien geen Big deal, maar voor genoeg andere mensen wel. Het is niet voor niks wereld nieuws toch?
Uiteraard draait het hier om een UFO, zoals ik al zei. De objecten zijn immers nog niet geïndentificeerd. En met "big deal" wilde ik zeggen dat deze opname totaal niks bewijst. Rebecca Loos is ook wereldnieuws.

Laten we eens naar de feiten kijken. Aangenomen dat er niet aan de opname is gesleuteld, zien we hier verschillende lichtbronnen zich op 3500 meter hoogte voortbewegen. That's it. Daar valt toch totaal niets uit te concluderen? Voor hetzelfde geld noemt je die dingen engelen, en zie je hierin het bewijs voor God, of de Kerstman, of experimentele toestellen van de Amerikaanse luchtmacht. Allemaal zaken waar totaal geen hard bewijs voor is en mensen elke strohalm aangrijpen om anderen te overtuigen van de Grote Samenzwering.
Oud 13-05-2004, 14:32
Daevrem
Daevrem is offline
Ik dacht altijd dat die dingen electromagnetische energiebollen waren. Maar als ze echt intelligent bewegen zoals die piloten zeggen, tja dan klopt er iets niet.
Oud 13-05-2004, 15:04
SuperSanne
SuperSanne is offline
http://www.planet.nl/planet/show/id=...2655/sc=5851ae

hier is een filmpje en een artikel. ik geloof zelf echt dat dit buitenaardse wezens waren. klinkt raar maar ik voel het gewoon. ik zou in iedergeval graag zien hoe amerika enzo dit gaan verdoezelen. Ik denk in iedergeval niet dat er ook maar één iemand is op deze aarde die gelooft dat dit gasbollen, weerbalonnen of vallende sterren waren
Oud 13-05-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 13-05-2004 @ 15:11 :
Joh?

Ga met wapens spelen...
dude, fuck off, je begrijpt de clue waarschijnlijk niet eens.
fag.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 18:29
david_again
david_again is offline
Kom op mensen... niet schelden.. da's nergens voor nodig

@ Rollo Tomasi,

Je slaat hier toch echt de plank helemaal mis.
Dat jij het niet interessant vind dat er vreemde hittebronnen (infraroodcamera) door ons luchtruim bewegen waarvan ervaren piloten geen flauw idee hebben wat het zijn, daar kan ik inkomen.

Om dan vervolgens te gaan zeggen dat iemand die dit nieuws plaatst anderen wil overtuigen van de Grote Samenzwering slaat natuurlijk nergens op. Doe eerst eens zelf onderzoek zou ik zeggen, en kom dan met gefundeerd bewijs dat dit allemaal onzin is.

Rebecca Loos ken ik gelukkig niet en wil ik ook niet kennen.

Het FEIT dat daar vreemde dingen door de lucht vliegen bewijs inderdaad niks. Dat zeg ik toch ook niet? Je hebt mij niet zien schrijven dat het groene mannetjes van een andere planeet zijn. Dat zou wel kunnen, maar het is door het filmpje geen keihard bewijs.

4 mogelijkheden volgens mij:

1: Het kan een buitenaards voertuig/object zijn

2: het kan een geheim overheids project zijn

3: het kan een levensvorm zijn ( een knakker uit 1960 beweerde dat je met infrarood cameras die levensvormen kan filmen en dat ze in de atmosfeer leven.)

4: onbekend natuurverschijnsel (denk aan bolbliksem)

David
www.nieuws-platform.nl

Laatst gewijzigd op 13-05-2004 om 20:29.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 09:39
Gimme more beer
Citaat:
Daevrem schreef op 13-05-2004 @ 15:32 :
Ik dacht altijd dat die dingen electromagnetische energiebollen waren. Maar als ze echt intelligent bewegen zoals die piloten zeggen, tja dan klopt er iets niet.
Dan kunnen het nog steeds amerikaanse raketten zijn, hoor...
Oud 14-05-2004, 10:47
Not for Sale
Not for Sale is offline
Hallo, wat heet intelligent bewegen?

De sterren bewegen ook in perfecte bogen en cirkels langs de hemel. Lagedrukgebieden veroorzaken wolkenslierten precies in een archimedische spiraal. Stroom weet altijd de weg van de minste weerstand te vinden en een vallende steen weet wat boven en onder is.
Oud 14-05-2004, 11:04
Daevrem
Daevrem is offline
Tja, ik was er niet bij. Ik ga er vanuit dat wanneer een ervaren luchtmachtpiloot die vaak serieuze training hebben gehad dat wel goed in kunnen schatten.

Ik geloof best dat veel UFO's geheime projecten zijn maar als het er 11 tegelijk zijn en ze van die semi-vormloze energiebollen zijn dan denk ik toch eerder aan een natuurverschijnsel.
Oud 14-05-2004, 11:14
david_again
david_again is offline
Maar kijk ook eens goed naar de aparte frames:

HIER MEER...

Je ziet duidelijk dat er nog 'iets' onder die bollen zit. De film is gemaakt met een infraroodcamera dus het zijn hittebronnen.

David
www.Nieuws-Platform.nl
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 12:06
Meartje
Meartje is offline
dude kijk beter naar die foto zie je geen bakje van riet eronder zitten??

wooow een paar wittel bolletjes!! nou nou!! meteen Ufo's
can we grow up or something? waarom laten ze zichzelf (als ze bestaan) niet eens gewoon een keertje zien *gniffel*

Voor mij bestaan er geen UFO's
alleen mensen die denken dat ze er zijn
Oud 14-05-2004, 13:36
Daevrem
Daevrem is offline
Ga naar het onzin forum en kom terug als je volwassen bent.
Oud 14-05-2004, 13:56
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-05-2004 @ 14:36 :
Ga naar het onzin forum en kom terug als je volwassen bent.
haha
Oud 14-05-2004, 14:58
Verwijderd
dit boeit mij al een lange tijd..en toen ik dit in de krant las wilde ik er meer van weten..ik heb niet veel verstand van die natuurkundige verhalen..maar als ik zo t filmjpe zag...ik ben benieuwd

die rij van 3 bollen staan hetzelfde als de andere rij...en ze zagen niks op de radar...stealthvliegtuigen met koplampen?

ik hoor t verder allemaal wel
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 15:02
De Veroorzaker
Citaat:
14/05 Mexicaanse UFO's zijn weerfenomenen
Mexicaanse wetenschappers zeggen dat de ongeïdentificeerde vliegende objecten (UFO'S) die onlangs door de Mexicaanse luchtmacht werden gefilmd, zeldzame weerfenomenen zijn.

Rafael Navarro Gonzalez en Julio Herrera Velazquez, onderzoekers aan het Instituut voor Nucleaire Wetenschappen van de Nationale Universiteit, zeiden donderdag in de krant La Jornada dat het om een bijzondere soort van bliksem zou kunnen gaan.

De beelden werden door Mexicaanse piloten gemaakt tijdens een drugsmissie en werden daarna ook getoond op de Mexicaanse televisie. Op de infraroodbeelden waren ongeveer elf lichtgevende punten te zien, die met een hoge snelheid heen en weer bewogen.

"Geen enkele serieuze wetenschapper zal de mogelijkheid uitsluiten dat er op andere planeten intelligente wezens bestaan, maar de beelden van de piloten zijn daar geen bewijs van", aldus Herrero. "Het gaat hier wellicht om elektrische ontladingen in de lucht".
Bron

Zo dan.
Oud 14-05-2004, 16:14
Nebula
Nebula is offline
@ Daevrem en David: leuke speculaties, maar jullie denkwijzen zijn menselijk. Hoe kan je nou weten wat voor gedachtegangen mogelijke buitenaardse levensvormen erop na houden? Ik zal een voorbeeld geven:
Citaat:
david_again schreef op 13-05-2004 @ 13:49 :
Het belangrijkste in het universum is de Vrije Wil.
Er zijn waarschijnlijk inderdaad wel mensen die de vrije wil als het belangrijkste in het universum zouden beschouwen. Maar wat maakt het volgens jou een universeel geldende waarde?

Citaat:
jesusfreak schreef op 14-05-2004 @ 13:06 :
can we grow up or something? waarom laten ze zichzelf (als ze bestaan) niet eens gewoon een keertje zien *gniffel*
Zoek in het vervolg alsjeblieft eerst de definitie van een term op voordat je jezelf voor gek zet. Een door de lucht vliegend object waarvan men (nog) niet weet wat het is, is een Unidentified Flying Object, oftewel een UFO. Aangezien die lichtbronnen door de lucht vlogen en ze niet zijn geïdentificeerd zijn het UFO’s.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:48
Gatara
Gatara is offline
14/05 Mexicaanse UFO's zijn weerfenomenen

Mexicaanse wetenschappers zeggen dat de ongeïdentificeerde vliegende objecten (UFO'S) die onlangs door de Mexicaanse luchtmacht werden gefilmd, zeldzame weerfenomenen zijn.

Rafael Navarro Gonzalez en Julio Herrera Velazquez, onderzoekers aan het Instituut voor Nucleaire Wetenschappen van de Nationale Universiteit, zeiden donderdag in de krant La Jornada dat het om een bijzondere soort van bliksem zou kunnen gaan.

De beelden werden door Mexicaanse piloten gemaakt tijdens een drugsmissie en werden daarna ook getoond op de Mexicaanse televisie. Op de infraroodbeelden waren ongeveer elf lichtgevende punten te zien, die met een hoge snelheid heen en weer bewogen.

"Geen enkele serieuze wetenschapper zal de mogelijkheid uitsluiten dat er op andere planeten intelligente wezens bestaan, maar de beelden van de piloten zijn daar geen bewijs van", aldus Herrero. "Het gaat hier wellicht om elektrische ontladingen in de lucht".
Bron
Oud 14-05-2004, 16:57
Daevrem
Daevrem is offline
Doublepost

Ik suggereerde ook helemaal niet dat vrije wil een of andere universele waarde en norm is.

Ik zei wel dat ik verwacht dat een geavenceerde civilizatie wel enige vorm van moraal of ethiek heeft. Als we zich niet zo verantwoordelijk gedragen hadden hadden ze zichzelf misschien kunnen vernietigen. Al die rassen hebben ooit element 94 gevonden. Al die rassen hebben ooit een atoombom uitgevonden. Alleen die rassen die een stap verder komen hebben zich om een of andere rede niet vernietigd met die atoombom. Hetzelfde geld voor het vernietigen van het ecosysteem en een paar andere dingen.
Oud 14-05-2004, 19:25
david_again
david_again is offline
Citaat:
Nebula schreef op 14-05-2004 @ 17:14 :
@ Daevrem en David: leuke speculaties, maar jullie denkwijzen zijn menselijk. Hoe kan je nou weten wat voor gedachtegangen mogelijke buitenaardse levensvormen erop na houden? Ik zal een voorbeeld geven:

Er zijn waarschijnlijk inderdaad wel mensen die de vrije wil als het belangrijkste in het universum zouden beschouwen. Maar wat maakt het volgens jou een universeel geldende waarde?

Dat heb je goed gezegd. Dat verwijt ik anderen ook vaak. Door te menselijk te denken en daarom dingen uit te sluiten, zoals 'dat kan niet'. Hoe kunnen wij dat nou zeggen, na ongeveer 300 jaar wetenschap.
Je hebt gelijk en ik kan het niet bewijzen ofzo, maar heb hier een daar gelezen dat de regel van de vrije wil geldt in het universum. Ik vind het zeer aannemelijk, en daarom is het ook te verkaren dat 'ze' zich niet laten zien. Echter moet je dan wel in buitenaards leven 'geloven'

Wat echt een vette tip is om eens te bekijken als je breedband internet hebt is In den Beginne van Bram Vermeulen. Zelfs als je nog nooit van dit soort dingen hebt gehoord wordt dit zeer duidelijk uitgelegd.

WAARSCHUWING> je huidige denkraam van de wereld kan compleet veranderen. Bekijk op eigen risico, maar desondanks echt een hele goeie aanrader. (die site is soms beetje traag, gewoon nog een keer -of later- proberen)

Het gaat over wie wij (mensen) nou eigenlijk zijn, wat doen we hier, hoe komen we hier. Hoe is de bijbel ontstaan en wat is er van waar. Niks christelijks, don't worry hoor.
Het gaat over Soemerische kleitabletten van duizenden jaren oud, waar wel hele interessante informatie te vinden is.
Zo staat op één van die kleitabletten een complete uitgebreide beschrijving van Pluto, de afstand van pluto tot de zon, en tot de Aarde precies! En dat op een kleitablet van duizenden jaren oud. Wij hebben Pluto pas in 1929 ontdekt. Heel interessant dus. Maar het wordt nog gekker. Naast Pluto is ook een andere planeet getekend op de kleitablet. Deze planeet wordt ook wel Planet X genoemd door de NASA, en ze hebben deze planeet nog niet kunnen vinden. Maar goed, ik stop met lullen, bekijk de uitzending zelf maar!

Misschien een klein beetje [off-topic] maar toch sluit het aan op de één of andere manier in deze topic vind ik . Enjoy!

David
www.Nieuws-Platform.nl

Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 21:39
Verwijderd
Citaat:
david_again schreef op 14-05-2004 @ 20:25 :
Dat heb je goed gezegd. Dat verwijt ik anderen ook vaak. Door te menselijk te denken en daarom dingen uit te sluiten, zoals 'dat kan niet'. Hoe kunnen wij dat nou zeggen, na ongeveer 300 jaar wetenschap.
Je hebt gelijk en ik kan het niet bewijzen ofzo, maar heb hier een daar gelezen dat de regel van de vrije wil geldt in het universum. Ik vind het zeer aannemelijk, en daarom is het ook te verkaren dat 'ze' zich niet laten zien. Echter moet je dan wel in buitenaards leven 'geloven'

Wat echt een vette tip is om eens te bekijken als je breedband internet hebt is In den Beginne van Bram Vermeulen. Zelfs als je nog nooit van dit soort dingen hebt gehoord wordt dit zeer duidelijk uitgelegd.

WAARSCHUWING> je huidige denkraam van de wereld kan compleet veranderen. Bekijk op eigen risico, maar desondanks echt een hele goeie aanrader. (die site is soms beetje traag, gewoon nog een keer -of later- proberen)

Het gaat over wie wij (mensen) nou eigenlijk zijn, wat doen we hier, hoe komen we hier. Hoe is de bijbel ontstaan en wat is er van waar. Niks christelijks, don't worry hoor.
Het gaat over Soemerische kleitabletten van duizenden jaren oud, waar wel hele interessante informatie te vinden is.
Zo staat op één van die kleitabletten een complete uitgebreide beschrijving van Pluto, de afstand van pluto tot de zon, en tot de Aarde precies! En dat op een kleitablet van duizenden jaren oud. Wij hebben Pluto pas in 1929 ontdekt. Heel interessant dus. Maar het wordt nog gekker. Naast Pluto is ook een andere planeet getekend op de kleitablet. Deze planeet wordt ook wel Planet X genoemd door de NASA, en ze hebben deze planeet nog niet kunnen vinden. Maar goed, ik stop met lullen, bekijk de uitzending zelf maar!

Misschien een klein beetje [off-topic] maar toch sluit het aan op de één of andere manier in deze topic vind ik . Enjoy!

David
www.Nieuws-Platform.nl

[afbeelding]
Dat was 3000 voor christus met die kleitabletten, die stam had de informatie over planeten gekregen door aliens, de Annunaki. Dit waren reuzen die groter waren dan de mensen. Nu beweren sommige ook dat die reuzen juist sommige immense bouwwerken die op aarde te vinden zijn hebben gemaakt, omdat wij nu zelfs met onze moderne technologie zulke grote stenen niet kunnen versjouwen, laat staan optillen.

Met die afstanden geloof ik niks van....bron?

Achja...

Rechts de annunaki...oftewel de reuze alien...

Geen afstanden; wel pluto en de zon als middelpunt van heelal.

Laatst gewijzigd op 14-05-2004 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 02:00
david_again
david_again is offline
@ 36-Crazyfists,

Je hebt em helemaal door!
Ik wou niet al te veel verklappen, en hoop dat mensen die geinteresseerd zijn eerst even de video bekijken.
Vaak is het zo dat als je meteen over de Annunaki e.d. begint veel mensen afhaken omdat ze het simpelweg niet geloven of te vaag vinden. Omdat je er nooit over hoort op tv en reclame. De meeste mensen geloven bij voorbaat al iets niet, alleen maar omdat ze het vaag vinden omdat je er weinig over hoort om tv. Daarom noemde ik de Annunaki niet meteen. Maar dat maakt het uiteraard niet minder waar. Feit is dat dit gewoon een zeer belangrijk deel van de geschiedenis van de mensheid is, en door het zien van deze film kan je echt op hele andere ideeen komen.

Heeft iemand het filmpje al gezien? Ik ben benieuwd naar reacties.
P.s. wel helemaal kijken hè?! Zakje chips erbij, biertje of wijntje, sigaretje....

Gr
David
www.Nieuws-Platform.nl
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 07:34
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
jesusfreak schreef op 14-05-2004 @ 13:06 :
dude kijk beter naar die foto zie je geen bakje van riet eronder zitten??

Voor mij bestaan er geen UFO's
alleen mensen die denken dat ze er zijn
Maar een UFO wilt toch ook niet meteen zeggen dat het iets buitenaards is, het is een niet-geïdentificeerd vliegend voorwerp (vandale.nl ). Het is gewoon iets waarvan ze niet meteen weten wat het is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten