Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vervelend dat dat het meteen weer over de antisemitische boeg gegooid wordt, terwijl uit de woorden van de Fransen niet duidelijk werd of hun motieven antisemitisch waren.
||
Citaat:
||
Citaat:
In veel antisemitische voorvallen in Frankrijk wordt er verwezen naar het conflict in Israël. Vaak ook nog door mensen die helemaal niet Palestijns zijn - eerder uit landen waarbij de regeringen zelf geen ene flikker doen om de Palestijnen te helpen of het zo wel allemaal ok vinden of uit landen waarin antisemitisme normaal gevonden wordt (saoedi arabie bv.). En dan heb je nog sommigen die het conflict gebruiken om verdekt hun jodenhaat tot uiting te laten komen. Nu heb ik het zelf sowieso niet zo op groot vlaggenvertoon (en in het artikel is imo niet duidelijk hoe groot die vlag was en wat er dus mee gedaan werd). Niet vanwege symbolische waarde (zeker de Israelische kan als symbool gebruikt worden (en nee, ik heb t hier niet over Ajax, lol)), maar vanwege mogelijk (verkeerd) nationalisme dat er achter zit. Nu is het met het zionisme nogal lastig; vanwege verschillende interpretaties van het zionisme, waarin dus mogelijkerwijze ook een discriminerende factor aan vast zit. Zionisme zelf zie ik niet als een per definitie discriminerende of nationalistische vorm. Maar hoe het naar buiten gebracht wordt en hoe dit op geen moment wordt tegengesproken door mensen (zionistisch of niet), doet anders vermoeden. Zeker als men daar "uitverkorendheid" bij gaan voegen en er wordt gevraagd waarom "het uitverkoren volk" dan meer en beter zou zijn (terwijl t daar niet om gaat ![]() Affijn, zolang dat idee blijft voortbestaan (voornamelijk vanwege "uitverkorenheid" dus en de link leggen naar het zionisme (- dit zie je ook terug in teksten van Maarten Luther btw, maar dan zonder link naar het zionisme), zal het ook niet goedkomen, vrees ik:
||
Citaat:
om McCaine te quoten: J-E-W-S
|||
Citaat:
mm een Duitse vlag is wel iets anders hier. Maar goed. Opmerkingen kun je idd wel verwachten als je met een vlag over straat loopt of iets gaat bezoeken. Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het door TS geciteerde artikel laat ik inderdaad onder de categorie provoceren en zeiken vallen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
laat maar ![]()
||
Citaat:
![]() doh en wat kan een cartoon voor een kwaad? Moet ik je dat nu echt gaan uitleggen? Wat dacht je van beeldvorming? Ik wil je nog wel een anekdote vertellen over hoe Irakese journalisten over joden dachten tijdens een les "objectief schrijven". En goh, hoe zou dat komen, denk je?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niet vergelijkbaar dus.
|||
Citaat:
Het is geen slap excuus, want ik meen wat ik zeg ![]() Citaat:
itt stereotypering over marokkanen of een doemtekst van een bandje.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Dus zie ik de big deal niet. |
![]() |
||
Citaat:
alleen via hun advocaat. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Jungs, laten we dit waardeloze topic dat alleen maar op heen en weer gescheld kan uitdraaien niet op heen en weer gescheld uitdraaien, ok?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
*shrug* ja joost, ik zal braaf zijn ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@Nare Man: ik ben het met Gatara eens dat er wel eens gezegd had kunnen worden door derden dat 'dit niet normaal is/ schei eens uit', want 'zwijgen is instemmen'. Op die manier trek je één lijn, niet noodzakerlijkerwijs met de Joden, maar gewoon algemeen respect. Daarbij laat je zien niet van anti-semitisme gediend te zijn (ik spreek in het algemeen) en dat het niet 'normaal' is. Op den duur moet dat toch tot een betere verstandhouding komen (als iedereen dat deed) of ben ik dan heel naief? @Danneman: ik vind je reacties uit proportie en je mening over Joden een beetje twijfelachtig. In ieder geval uit je je mening eh krachtig... |
![]() |
||
Citaat:
dat je niet inziet dat je joden continu over 1 kam aan t scheren bent
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Respect voor die fransen dat ze daar wat van hebben durven zeggen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nu begin je pas inhoudelijk erop in te gaan. Dat had ik al gedaan, kijk maar eens naar mijn reply op bv. Rollo Tomasi (http://forum.scholieren.com/showthre...6#post12766586).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het is dat ik niemand op mijn negeerlijst zet uit principe ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als ik als buitenlander elke keer me zo ging aanstellen als ik door een stel nederlanders zo word bejegend puur om het feit dat ik van duitse afkomst ben, maar daar hoor je niemand over. Over die arme turken die allemaal verwijten aan hun hoofd krijgen hoor je niets, over die al die marrokanen die beledigd worden hoor je niets. Maar zo gauw als het om een stel joden gaat is het wereld nieuws. Belachelijk gewoon. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuws (in? en) over het Midden-Oosten Gatara | 181 | 11-09-2008 16:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
The Boys from Braunau... A Narrator | 28 | 05-01-2005 11:30 |