Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2004, 00:59
Daevrem
Daevrem is offline
Ik zie meer links tussen Israel nu en Nazi Duitsland dan tussen Duitsland nu en Nazi Duitsland.
Oud 15-08-2004, 01:00
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 15-08-2004 @ 01:59 :
Ik zie meer links tussen Israel nu en Nazi Duitsland dan tussen Duitsland nu en Nazi Duitsland.
Maak dat die opperjoden bij het CIDI maar eens wijs.
Oud 15-08-2004, 01:12
Daevrem
Daevrem is offline
CIDI? Valt daar mee te praten dan?
Oud 15-08-2004, 01:13
Verwijderd
Niet dat ik weet. Naftaniël is net een robot die altijd hetzelfde riedeltje afdraait over toenemend antisemitisme.
Oud 15-08-2004, 02:29
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-08-2004 @ 19:29 :
makkelijk praten als je niet weet in welke context de israelische vlag was meegenomen.
Tja, voor hetzelfde geld liep men heel obnoxious met die vlag te zwaaien. We zullen het nooit weten, ben ik bang.

Vervelend dat dat het meteen weer over de antisemitische boeg gegooid wordt, terwijl uit de woorden van de Fransen niet duidelijk werd of hun motieven antisemitisch waren.
Oud 15-08-2004, 09:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 15-08-2004 @ 02:12 :
ja hoor
Oud 15-08-2004, 10:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 15-08-2004 @ 03:29 :
Tja, voor hetzelfde geld liep men heel obnoxious met die vlag te zwaaien. We zullen het nooit weten, ben ik bang.

Vervelend dat dat het meteen weer over de antisemitische boeg gegooid wordt, terwijl uit de woorden van de Fransen niet duidelijk werd of hun motieven antisemitisch waren.
njah, je weet eigenlijk helemaal niks van het voorval. Ik kan me voorstellen dat die lui zich rotgeschrokken zijn. Zeker gezien het feit dat het Fransen waren (gezien het stijgend antisemitisme in dat land) en er dan ook continu berichten verschijnen met antisemitische voorvallen (graven bekladden, b.v.).

In veel antisemitische voorvallen in Frankrijk wordt er verwezen naar het conflict in Israël. Vaak ook nog door mensen die helemaal niet Palestijns zijn - eerder uit landen waarbij de regeringen zelf geen ene flikker doen om de Palestijnen te helpen of het zo wel allemaal ok vinden of uit landen waarin antisemitisme normaal gevonden wordt (saoedi arabie bv.). En dan heb je nog sommigen die het conflict gebruiken om verdekt hun jodenhaat tot uiting te laten komen.

Nu heb ik het zelf sowieso niet zo op groot vlaggenvertoon (en in het artikel is imo niet duidelijk hoe groot die vlag was en wat er dus mee gedaan werd). Niet vanwege symbolische waarde (zeker de Israelische kan als symbool gebruikt worden (en nee, ik heb t hier niet over Ajax, lol)), maar vanwege mogelijk (verkeerd) nationalisme dat er achter zit. Nu is het met het zionisme nogal lastig; vanwege verschillende interpretaties van het zionisme, waarin dus mogelijkerwijze ook een discriminerende factor aan vast zit. Zionisme zelf zie ik niet als een per definitie discriminerende of nationalistische vorm. Maar hoe het naar buiten gebracht wordt en hoe dit op geen moment wordt tegengesproken door mensen (zionistisch of niet), doet anders vermoeden.
Zeker als men daar "uitverkorendheid" bij gaan voegen en er wordt gevraagd waarom "het uitverkoren volk" dan meer en beter zou zijn (terwijl t daar niet om gaat ).

Affijn, zolang dat idee blijft voortbestaan (voornamelijk vanwege "uitverkorenheid" dus en de link leggen naar het zionisme (- dit zie je ook terug in teksten van Maarten Luther btw, maar dan zonder link naar het zionisme), zal het ook niet goedkomen, vrees ik:
Oud 15-08-2004, 10:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-08-2004 @ 00:21 :
Ik snap niet wat hier 'fout, onvriendelijk, schokkend' of wat dan ook aan is. Het zijn gewoon politieke cartoons net als alle andere. Maar alleen omdat ze over Israel gaan op een manier die jou niet zint, vind je ze niet ok.
Ten tweede laten de cartoons toch gewoon zien hoe de wereld écht in elkaar zit?
lol

om McCaine te quoten:
J-E-W-S
Oud 15-08-2004, 10:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-08-2004 @ 01:52 :
Dergelijke uitingen van nationalisme dien je gewoon thuis te laten om mensen niet tegen het zere been te stoten. Als Duitsers in Auschwitz met een Duitse vlag staan zwaaien, schreeuwt men ook moord en brand. Niet dat het één goed met het ander vergelijkbaar is, maar feit is wel dat je een opmerking kunt verwachten als je op zo'n plek zo ondubbelzinnig voor je nationaliteit uitkomt.

mm een Duitse vlag is wel iets anders hier.

Maar goed. Opmerkingen kun je idd wel verwachten als je met een vlag over straat loopt of iets gaat bezoeken.

Citaat:

Joden zijn gewoon meester in provoceren en vervolgens roepen dat ze onheus bejegend worden.
dit meen je toch niet serieus, he?
Oud 15-08-2004, 11:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 11:05 :
lol

om McCaine te quoten:
J-E-W-S
Oké, oké, die tweede cartoon was misschien wel erg overdreven. Maar daar zijn cartoons toch ook voor bedoeld? Om op een overdreven manier een bepaalde visie over te laten komen? Je hebt nog steeds niet gezegd wat je nou zo 'fout' vond aan die cartoons. Dat ze op een negatieve manier over Israel/joden gaan, vermoed ik...
Oud 15-08-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 11:11 :
(...)

dit meen je toch niet serieus, he?
Het lijkt er wel op en hoewel ik een hekel heb aan het aannemen van dingen zonder onderbouwing zie ik toch graag dat er eens wat relaxter gedaan werd over dit soort dingen.

Het door TS geciteerde artikel laat ik inderdaad onder de categorie provoceren en zeiken vallen.
Oud 15-08-2004, 11:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-08-2004 @ 12:10 :
Oké, oké, die tweede cartoon was misschien wel erg overdreven. Maar daar zijn cartoons toch ook voor bedoeld? Om op een overdreven manier een bepaalde visie over te laten komen? Je hebt nog steeds niet gezegd wat je nou zo 'fout' vond aan die cartoons. Dat ze op een negatieve manier over Israel/joden gaan, vermoed ik...
omdat ze doen geloven dat er sprake is van een groot zionistisch complot en de joden overal achterzitten.
Oud 15-08-2004, 11:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-08-2004 @ 12:11 :
Het lijkt er wel op en hoewel ik een hekel heb aan het aannemen van dingen zonder onderbouwing zie ik toch graag dat er eens wat relaxter gedaan werd over dit soort dingen.

Het door TS geciteerde artikel laat ik inderdaad onder de categorie provoceren en zeiken vallen.
is dit bedoeld als diplomatisch antwoord?
Oud 15-08-2004, 11:13
Verwijderd
Dat zou dan 'diplomatiek' moeten zijn, maar ik begrijp niet zo goed wat je ermee bedoelt.
Oud 15-08-2004, 11:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 12:11 :
omdat ze doen geloven dat er sprake is van een groot zionistisch complot en de joden overal achterzitten.
Ja, dus? Het is maar een cartoon, wat kan dat voor kwaad? Als er nou een arabier op die cartoon had gestaan, die Amerika aan dat touwtje hield, had ik je vast niet gehoord.
Oud 15-08-2004, 11:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-08-2004 @ 12:13 :
Dat zou dan 'diplomatiek' moeten zijn, maar ik begrijp niet zo goed wat je ermee bedoelt.
diplomatiek ja

laat maar
Oud 15-08-2004, 11:16
Verwijderd
Jammer.
Oud 15-08-2004, 11:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-08-2004 @ 12:15 :
Ja, dus? Het is maar een cartoon, wat kan dat voor kwaad? Als er nou een arabier op die cartoon had gestaan, die Amerika aan dat touwtje hield, had ik je vast niet gehoord.
omdat er geen complottheorien zijn omtrent de invloed vna de arabieren op de amerikanen

doh

en wat kan een cartoon voor een kwaad? Moet ik je dat nu echt gaan uitleggen? Wat dacht je van beeldvorming? Ik wil je nog wel een anekdote vertellen over hoe Irakese journalisten over joden dachten tijdens een les "objectief schrijven". En goh, hoe zou dat komen, denk je?
Oud 15-08-2004, 11:19
Maarten
Maarten is offline
Terecht!

Wat een gezeik echt...
Oud 15-08-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 12:18 :
omdat er geen complottheorien zijn omtrent de invloed vna de arabieren op de amerikanen
http://www.imdb.com/title/tt0361596/
Oud 15-08-2004, 11:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 12:18 :

doh
Nee, je krijst op dit forum alleen moord en brand als het om joden gaat. Nu niet met een slap excuus komen.

Citaat:
en wat kan een cartoon voor een kwaad? Moet ik je dat nu echt gaan uitleggen? Wat dacht je van beeldvorming? Ik wil je nog wel een anekdote vertellen over hoe Irakese journalisten over joden dachten tijdens een les "objectief schrijven". En goh, hoe zou dat komen, denk je?
Dat is net zoiets als dat de ouders van kinderen die zelfmoord hebben gepleegd, een band aanklagen omdat die ze zogezegd zou hebben aangezet tot zelfmoord. Hetzelfde als videospelletjes er de schuld van geven dat kinderen met papa's pistool klasgenootjes af gaan schieten. Als iemand zich negatief gaat uitlaten over/opstellen tegen joden, hoef je daar een cartoon niet de schuld van te geven. Bluesman postte hier cartoons uit Nederland die negatief allochtonen in beeld brengen. Op m'n werk hangt groot een cartoon van Collignon aan de muur die Marokko/Marokkanen negatief in beeld brengt. Als er vervolgens een Marokkaan tegen de grond wordt gestampt, moeten we dan ook met z'n allen Bluesman/Collignon op gaan knopen omdat zij dat hebben veroorzaakt?
Oud 15-08-2004, 11:32
Gatara
Gatara is offline
ah, de osama's. Maar dat is geen complottheorie van dat alle Arabieren of moslims erachter zitten, maar dat een familie erachter zit en dat Bush voornamelijk het foute spelletje zelf speelt.
Niet vergelijkbaar dus.
Oud 15-08-2004, 11:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-08-2004 @ 12:28 :
Nee, je krijst op dit forum alleen moord en brand als het om joden gaat. Nu niet met een slap excuus komen.

Het is geen slap excuus, want ik meen wat ik zeg Of kijk je soms over mijn posts heen als ik moslims bv. in bescherming neem?

Citaat:

Dat is net zoiets als dat de ouders van kinderen die zelfmoord hebben gepleegd, een band aanklagen omdat die ze zogezegd zou hebben aangezet tot zelfmoord. Hetzelfde als videospelletjes er de schuld van geven dat kinderen met papa's pistool klasgenootjes af gaan schieten. Als iemand zich negatief gaat uitlaten over/opstellen tegen joden, hoef je daar een cartoon niet de schuld van te geven. Bluesman postte hier cartoons uit Nederland die negatief allochtonen in beeld brengen. Op m'n werk hangt groot een cartoon van Collignon aan de muur die Marokko/Marokkanen negatief in beeld brengt. Als er vervolgens een Marokkaan tegen de grond wordt gestampt, moeten we dan ook met z'n allen Bluesman/Collignon op gaan knopen omdat zij dat hebben veroorzaakt?
volgens mij wil je niet erkennen in hoeverre die complottheorieen over joden serieus genomen wordt door een groot aantal mensen op deze wereld.

itt stereotypering over marokkanen of een doemtekst van een bandje.
Oud 15-08-2004, 11:35
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 14-08-2004 @ 15:12 :
Welke idioot gaat met een Israëlische vlag, die tegenwoordig symbool staat voor nazisme,
what
Oud 15-08-2004, 11:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 12:35 :
Het is geen slap excuus, want ik meen wat ik zeg Of kijk je soms over mijn posts heen als ik moslims bv. in bescherming neem?
Dat zou best kunnen, aangezien die posts verzuipen tussen al je Israel-topics.

Citaat:
volgens mij wil je niet erkennen in hoeverre die complottheorieen over joden serieus genomen wordt door een groot aantal mensen op deze wereld.

itt stereotypering over marokkanen of een doemtekst van een bandje.
Volgens mij overdrijf je ten eerste best wel met de mate waarin die theoriën serieus genomen worden. Ten tweede is het op basis van bijv. de Israel-politiek van de VS niet gek/raar dat mensen die complottheoriën ontwikkelen/aanvaarden. Ten derde zal een cartoon niet direct de hele wereld overtuigen van het Grote Complot. Ten vierde zullen niet alle mensen die die theoriën aanvaarden zich agressief gaan gedragen tegenover joden.

Dus zie ik de big deal niet.
Oud 15-08-2004, 11:43
Gatara
Gatara is offline
laat ook maar

en dat is niet omdat ik niks meer te zeggen heb, maar omdat ik anders in herhaling val en het imo toch geen nut heeft.
Oud 15-08-2004, 11:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 15-08-2004 @ 02:12 :

alleen via hun advocaat.
Oud 15-08-2004, 11:46
Dannemann
Dannemann is offline
Zou jood synoniem voor aansteller staan
Oud 15-08-2004, 11:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 15-08-2004 @ 12:46 :
Zou jood synoniem voor aansteller staan
en danneman vast en zeker voor "ik ben een grote eikel"
Oud 15-08-2004, 11:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 12:46 :

Jungs, laten we dit waardeloze topic dat alleen maar op heen en weer gescheld kan uitdraaien niet op heen en weer gescheld uitdraaien, ok?
Oud 15-08-2004, 11:48
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 12:46 :
Waarom dat, omdat ik een hekel heb aan bepaalde groepen joden die over alles en nog wat gaan miepen dat ze worden gediscrimineerd, gespest en gehaat? Die mafkezen die joods zijn en dat doen moeten daar eens mee ophouden.
Oud 15-08-2004, 11:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 15-08-2004 @ 12:48 :
Waarom dat, omdat ik een hekel heb aan bepaalde groepen joden die over alles en nog wat gaan miepen dat ze worden gediscrimineerd, gespest en gehaat? Die mafkezen die joods zijn en dat doen moeten daar eens mee ophouden.
je vraagt je ook nog af waarom.

*shrug*

ja joost, ik zal braaf zijn
Oud 15-08-2004, 11:50
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Joostje schreef op 15-08-2004 @ 12:48 :

Jungs, laten we dit waardeloze topic dat alleen maar op heen en weer gescheld kan uitdraaien niet op heen en weer gescheld uitdraaien, ok?
word jij ook betaald door het CIDI?
Oud 15-08-2004, 11:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 15-08-2004 @ 12:50 :
word jij ook betaald door het CIDI?
omg
Oud 15-08-2004, 11:51
Joostje
Joostje is offline

Matt Slotman zegt:

Laten we sportief blijven he

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 11:55.
Oud 15-08-2004, 11:52
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 12:49 :
je vraagt je ook nog af waarom.

*shrug*

ja joost, ik zal braaf zijn
Stel je aan, en dan gebeurd er precies hetzelfde met jou als met die joden: niemand neemt je meer serieus.
Oud 15-08-2004, 11:55
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Joostje schreef op 15-08-2004 @ 12:51 :
[afbeelding]
Matt Slotman

Laten we sportief blijven he
Doe je best
Oud 15-08-2004, 12:14
meisje
meisje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-08-2004 @ 12:28 :

Wat je nu zegt, kun je nergens mee onderbouwen. Ik kan daarentegen het tegenovergestelde wel onderbouwen met wetenschappelijke bewijzen, maar goed. Bekijk het eens van een andere manier: een cartoon kan een uiting zijn van de onderbuikgevoelens die heersen onder het volk en mensen worden door publicatie bevestigd, hoe je het wil noemen. De invloed van zo'n cartoon hoeft niet groot te zijn: als er honderd keer een cartoon in staat en jij leest die, samen met andere subjectieve krantenberichten (en dat hoeft niet eens) zal dat zeker je visie een beetje vormen, stel je voor dat het tien jaar gebeurt!

@Nare Man: ik ben het met Gatara eens dat er wel eens gezegd had kunnen worden door derden dat 'dit niet normaal is/ schei eens uit', want 'zwijgen is instemmen'. Op die manier trek je één lijn, niet noodzakerlijkerwijs met de Joden, maar gewoon algemeen respect. Daarbij laat je zien niet van anti-semitisme gediend te zijn (ik spreek in het algemeen) en dat het niet 'normaal' is. Op den duur moet dat toch tot een betere verstandhouding komen (als iedereen dat deed) of ben ik dan heel naief?

@Danneman: ik vind je reacties uit proportie en je mening over Joden een beetje twijfelachtig. In ieder geval uit je je mening eh krachtig...
Oud 15-08-2004, 12:26
Dannemann
Dannemann is offline
Dat boeit me echt helemaal niets schat, ik maak geen uitzondering voor joden puur om het feit dat ze joden zijn als ik van mening ben dat ze zich gewoon aanstellen.
Oud 15-08-2004, 12:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 15-08-2004 @ 13:26 :
Dat boeit me echt helemaal niets schat, ik maak geen uitzondering voor joden puur om het feit dat ze joden zijn als ik van mening ben dat ze zich gewoon aanstellen.
omg omg omg

dat je niet inziet dat je joden continu over 1 kam aan t scheren bent
Oud 15-08-2004, 12:31
meisje
meisje is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 15-08-2004 @ 13:26 :
Ik wil je niet beledigen, maar je posts zijn alleen nog maar tirades tegen Joden, je reageert helemaal niet inhoudelijk meer. En jammer dat je je niet wilt openstellen voor andermans mening, misschien moet je dan niet op een discussieforum zitten.
Oud 15-08-2004, 12:33
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 13:29 :
omg omg omg

dat je niet inziet dat je joden continu over 1 kam aan t scheren bent
Ik vind het tamelijk respectloos dat mensen met een vlag van een land dat zoveel mensen op zijn geweten heeft door het kamp gaat lopen waar men zich juist zou moeten bezinnen en zou moeten inzien dat misdaden tegen de menselijkheid niet kunnen.

Respect voor die fransen dat ze daar wat van hebben durven zeggen.
Oud 15-08-2004, 12:36
meisje
meisje is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 15-08-2004 @ 13:33 :
Ik vind het tamelijk respectloos dat mensen met een vlag van een land dat zoveel mensen op zijn geweten heeft door het kamp gaat lopen waar men zich juist zou moeten bezinnen en zou moeten inzien dat misdaden tegen de menselijkheid niet kunnen.

Goed dat jij dat weet, zeg. Misschien als ze dat tussen hun schelden door hadden gezegd, hadden die Joden dat ook geweten.
Oud 15-08-2004, 12:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 15-08-2004 @ 13:33 :

ow
nu begin je pas inhoudelijk erop in te gaan. Dat had ik al gedaan, kijk maar eens naar mijn reply op bv. Rollo Tomasi (http://forum.scholieren.com/showthre...6#post12766586).
Oud 15-08-2004, 12:47
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-08-2004 @ 13:38 :
ow
nu begin je pas inhoudelijk erop in te gaan. Dat had ik al gedaan, kijk maar eens naar mijn reply op bv. Rollo Tomasi (http://forum.scholieren.com/showthre...6#post12766586).
Schat, ze stellen zich gewoon aan.
Oud 15-08-2004, 13:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 15-08-2004 @ 13:47 :
mooie inhoudelijk goed beargumenteerde analyse
Oud 15-08-2004, 13:20
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 15-08-2004 @ 13:47 :
Ik ben toch beter van je gewend, jammer.
Oud 15-08-2004, 13:38
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Joostje schreef op 15-08-2004 @ 14:01 :
mooie inhoudelijk goed beargumenteerde analyse
Nee, dit is een constatering van een feit.
Oud 15-08-2004, 13:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 15-08-2004 @ 14:38 :
Nee, dit is een constatering van een feit.
omg

het is dat ik niemand op mijn negeerlijst zet uit principe
Oud 15-08-2004, 13:42
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 15-08-2004 @ 14:20 :
Ik ben toch beter van je gewend, jammer.
Als mensen zich aanstellen moet dat gewoon gezegd worden, en niet gelijk in een antisemitische hoek worden geduwd puur om het feit dat het joden zijn die zich aanstellen.

Als ik als buitenlander elke keer me zo ging aanstellen als ik door een stel nederlanders zo word bejegend puur om het feit dat ik van duitse afkomst ben, maar daar hoor je niemand over.
Over die arme turken die allemaal verwijten aan hun hoofd krijgen hoor je niets, over die al die marrokanen die beledigd worden hoor je niets. Maar zo gauw als het om een stel joden gaat is het wereld nieuws. Belachelijk gewoon.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten